Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   CONDITII MINIME din 5 septembrie 2006  de desfasurare a inspectiilor fitosanitare in Romania la posturi de inspectie, altele decat cele de la locul de destinatie, pentru plante, produse vegetale sau alte obiecte care provin din tari terte    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

CONDITII MINIME din 5 septembrie 2006 de desfasurare a inspectiilor fitosanitare in Romania la posturi de inspectie, altele decat cele de la locul de destinatie, pentru plante, produse vegetale sau alte obiecte care provin din tari terte

EMITENT: MINISTERUL AGRICULTURII, PADURILOR SI DEZVOLTARII RURALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 770 din 11 septembrie 2006
CONDIŢII MINIME din 5 septembrie 2006
de desfãşurare a inspectiilor fitosanitare în România la posturi de inspecţie, altele decât cele de la locul de destinaţie, pentru plante, produse vegetale sau alte obiecte care provin din tari terţe
EMITENT: MINISTERUL AGRICULTURII, PÃDURILOR ŞI DEZVOLTÃRII RURALE
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 770 din 11 septembrie 2006


1. Inspectoratele de carantina fitosanitara vamalã din posturile de inspecţie prevãzute la art. 1 din ordin au:
- autoritate în realizarea sarcinilor;
- competenta tehnica, în special în detectarea şi diagnosticarea organismelor dãunãtoare;
- cunoştinţe în identificarea organismelor dãunãtoare sau acces la informaţii;
- acces la facilitãţi administrative de inspecţie şi testare, instrumente şi echipament adecvate, astfel cum este specificat la pct. 3;
- acces la facilitãţi pentru depozitarea adecvatã şi carantinarea mãrfurilor şi, atunci când este necesar, pentru distrugerea (sau alt tratament corespunzãtor), în totalitate sau a unei pãrţi, a mãrfii interceptate;
- la dispoziţie:
a) instrucţiuni naţionale de inspecţie actualizate bazate pe legislaţia nationala, scrise, asa cum s-a stabilit în cadrul legislaţiei comunitare;
b) un set de instrucţiuni comunitare actualizat pentru experţii şi pentru inspectorii nationali, prevãzuţi la art. 21 alin. (6) din Directiva 2000/29/CE ;
c) legislaţia comunitara privind sãnãtatea plantelor, actualizatã;
d) o lista actualizatã cu adresele şi numerele de telefon ale laboratoarelor specializate aprobate oficial pentru desfãşurarea testelor de determinare a prezentei organismelor dãunãtoare sau pentru identificarea organismelor dãunãtoare. O procedura adecvatã va fi pusã în practica pentru a asigura integritatea şi securitatea probelor atunci când sunt deplasate cãtre laborator şi în timpul procesului de testare;
e) informaţii actualizate privind transporturile de plante, produse vegetale sau alte obiecte care provin din tari terţe, care au fost supuse:
- interceptiei oficiale;
- testelor oficiale în laboratoare specializate, împreunã cu rezultatele lor, cu condiţia ca aceasta informaţie sa fie relevanta inspectiilor fitosanitare pentru locul în care acestea sunt desfãşurate;
- programului stabilit de inspecţii fitosanitare adaptat cat de repede cu putinta, astfel încât sa corespundã necesitãţilor actuale, în lumina noilor riscuri privind sãnãtatea plantelor sau a oricãror schimbãri în cantitatea/volumul plantelor, produselor vegetale ori altor obiecte oferite spre introducere la posturile de inspecţie prevãzute la art. 1 din ordin.
2. Inspectorii fitosanitari din cadrul inspectoratelor de carantina fitosanitara vamalã implicaţi de fapt în desfãşurarea inspectiilor din posturile de inspecţie prevãzute la art. 1 din ordin au:
- competenta tehnica în special în detectarea organismelor dãunãtoare;
- cunoştinţe în identificarea organismelor dãunãtoare sau acces la informaţii, ca parte a calificãrii lor prevãzute în art. 2 alin. (1) lit. i) din Directiva 2000/29/CE , şi au în mod direct disponibilã informaţia prevãzutã la pct. 1 liniuta a sasea.
3. Facilitãţile, instrumentele şi echipamentele prevãzute la pct. 1 au cel puţin:
a) în ceea ce priveşte facilitãţile administrative:
- un sistem rapid de comunicare cu:
> Direcţia fitosanitara, unitãţile fitosanitare judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti;
> laboratoarele specializate prevãzute la pct. 1;
> autoritãţile vamale;
> Comisia Europeanã;
> alte state membre;
- un sistem de multiplicare a documentelor;
b) în ceea ce priveşte facilitãţile de inspecţie:
- suprafeţe adecvate pentru inspecţie, dupã cum este necesar;
- iluminare adecvatã;
- masa (mese) de inspecţie;
- echipament adecvat pentru:
> inspecţii vizuale;
> dezinfectarea spaţiilor şi echipamentului folosit în inspectiile fitosanitare;
> pregãtirea probelor pentru posibile viitoare teste în laboratoarele specializate prevãzute la pct. 1;
c) în ceea ce priveşte facilitãţile pentru prelevarea probelor din mãrfuri:
- material adecvat pentru identificarea individualã şi ambalarea fiecãrei probe;
- material adecvat de ambalare pentru expedierea probelor la laboratoarele specializate prevãzute la pct. 1;
- sigilii;
- ştampile oficiale;
- iluminare adecvatã.
----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016