Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
COMUNICAT din 17 aprilie 2025 privind subiectul de drept public care poate introduce acţiunea în contencios administrativ
Dosar în care s-a formulat sesizarea: 31581/3/2023 Nr. de înregistrare a sesizării: 858/1/2025 Data înregistrării sesizării: 17.04.2025 Conţinutul sesizării: 1. Acţiunea în contencios administrativ introdusă de orice subiect de drept public în temeiul art. 1 alin. (8) din Legea nr. 554/2004 poate fi întemeiată exclusiv pe încălcarea unui interes legitim public, astfel cum acesta este definit în art. 2 lit. r) din Legea nr. 554/2004, sau invocarea interesului legitim public trebuie să fie subsidiară invocării unui drept sau interes legitim privat? 2. În interpretarea art. 1 alin. (8) din Legea nr. 554/2004, un subiect de drept public (în cazul de faţă Municipiul Bucureşti şi Primarul General al Municipiului Bucureşti) are dreptul de a formula acţiuni în contencios administrativ numai în condiţiile unei prevederi exprese în acest sens sau acest drept la acţiune poate decurge logic din satisfacerea nevoilor comunitare pentru care a fost constituită persoana de drept public, respectiv din realizarea competenţelor autorităţii publice prevăzute de lege în materia respectivă? 3. Art. 27 alin. (1) din Legea nr. 50/1991 şi art. 27^1 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 350/2001 recunosc Primarului General al Municipiului Bucureşti dreptul de a introduce acţiunea în contencios administrativ în temeiul art. 1 alin. (8) din Legea nr. 554/2004 având ca obiect legalitatea unei autorizaţii de construire emise de primarul unui sector-subdiviziune administrativ-teritorială a Mun. Bucureşti? 4. Principiul autonomiei locale şi principiul cooperării în raporturile dintre autorităţile administraţiei publice din municipiul Bucureşti şi de la nivelul sectoarelor, consacrate de art. 84 şi art. 85 din OUG nr. 57/2019, se opun recunoaşterii dreptului Primarului General al mun. Bucureşti de a ataca în faţa instanţei de contencios administrativ actele administrative cu caracter individual emise de primarul unui sector-subdiviziune administrativ-teritorială a Mun. Bucureşti?
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email