Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
COMUNICAT din 11 octombrie 2024 privind acordarea sporului pentru condiţii deosebit de periculoase, a sporului pentru situaţia de risc epidemiologic în lipsa declarării, certificării sau constatării, după caz, a încetării situaţiilor de risc epidemiologic şi biologic şi cumulul sporului pentru munca de noapte cu sporul de ture
EMITENT: Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 0 din 11 octombrie 2024
Dosar în care s-a formulat sesizarea: 9598/3/2024
Nr. de înregistrare a sesizării: 2207/1/2024
Data înregistrării sesizării: 11.10.2024
Conţinutul sesizării:
Dacă în interpretarea şi aplicarea art. 7 alin. (1) lit. b) din Anexa nr. II cap. 2 din Legea nr. 153/2017 şi Anexa nr. 2 lit. A pct. 9 din Regulamentul-cadru aprobat din HG nr. 153/2018, prevederea din Ordinul Ministerului Sănătăţii nr. 434/2021 anexa nr. 2 lit. B pct. 4 nr. 12 şi, subsecvent, Ordinul nr. 1334/2022 anexa nr. 2 lit. B pct. 4 nr. 12 realizează condiţia de a fi ”stabilite de Ministerul Sănătăţii şi declarate prin ordin” condiţie prev. de art. unic lit. A pct. 9 Anexa nr. 2 din HG nr. 153/2018.
Dacă prevederea pârâtei în Anexa nr. 2 a Ordinului Ministerului Sănătăţii nr. 434/2021 şi nr. 1334/2022 prezumă absolut îndeplinirea condiţiilor pentru acordarea sporului pentru condiţii deosebit de periculoase.
Dacă lipsa acordului dintre unitatea sanitară şi sindicatele reprezentative semnatare ale contractului colectiv de muncă la nivel de sistem sanitar prevăzut de teza finala a art. 7 alin. (1) lit. b) din Anexa nr. II Cap. 2 din Legea nr. 153/2017 constituie condiţia suspensivă până la realizarea căreia dreptul la sporul pentru condiţii deosebit de periculoase nu este efectiv.
Dacă în interpretarea şi aplicarea art. 7 alin. (1) lit. b) din Anexa nr. II cap. 2 din Legea nr. 153/2017 şi Anexa nr. 2 lit. A pct. 9 din Regulamentul-cadru aprobat din HG nr. 153/2018, sporul pentru situaţia de risc epidemiologic poate fi acordat şi în lipsa declarării, certificării sau constatării, după caz, a încetării situaţiilor de risc epidemiologic şi biologic prevăzute la art. 6, dispuse de către structura care a dispus instituirea acestora, în raport de disp. art. 6 lit. d) şi art. 6^1 din Legea nr. 136/2020.
Dacă în interpretarea art. 7 alin. (1) lit. h) Anexa nr. II Cap. 2 din Legea nr. 153/2017 coroborat cu Anexa nr. 8 lit. D din Regulamentul cadru aprobat prin HG nr. 153/2018 reclamanţii sunt îndreptăţiţi la acordarea sporului prevăzut de norma precitată în considerarea Ordinului MS 1996/10.12.2009.
Dacă în interpretarea şi aplicarea art. 20 din Legea nr. 153/2017, sporul pentru munca de noapte se poate cumula cu sporul de ture prev. de art. 1 alin. (1) Cap. II Anexa nr. II la Legea nr. 153/2017.
Minuta deciziei nr. 19 din 27 ianuarie 2025
Respinge, ca inadmisibilă, sesizarea formulată de Tribunalul Bucureşti - Secţia a VIII-a conflicte de muncă şi asigurări sociale, în dosarul nr. 9598/3/2024, în vederea pronunţării unei hotărâri prealabile cu privire la următoarele probleme de drept:
"Dacă în interpretarea şi aplicarea art. 7 alin. (1) lit. b) din Anexa nr. II cap. 2 din Legea nr. 153/2017 şi Anexa nr. 2 lit. A pct. 9 din Regulamentul-cadru aprobat din HG nr. 153/2018, prevederea din Ordinul Ministerului Sănătăţii nr. 434/2021 anexa nr. 2 lit. B pct. 4 nr. 12 şi, subsecvent, Ordinul nr. 1334/2022 anexa nr. 2 lit. B pct. 4 nr. 12 realizează condiţia de a fi ”stabilite de Ministerul Sănătăţii şi declarate prin ordin” condiţie prev. de art. unic lit. A pct. 9 Anexa nr. 2 din HG nr. 153/2018.
Dacă prevederea pârâtei în Anexa nr. 2 a Ordinului Ministerului Sănătăţii nr. 434/2021 şi nr. 1334/2022 prezumă absolut îndeplinirea condiţiilor pentru acordarea sporului pentru condiţii deosebit de periculoase.
Dacă lipsa acordului dintre unitatea sanitară şi sindicatele reprezentative semnatare ale contractului colectiv de muncă la nivel de sistem sanitar prevăzut de teza finala a art. 7 alin. (1) lit. b) din Anexa nr. II Cap. 2 din Legea nr. 153/2017 constituie condiţia suspensivă până la realizarea căreia dreptul la sporul pentru condiţii deosebit de periculoase nu este efectiv.
Dacă în interpretarea şi aplicarea art. 7 alin. (1) lit. b) din Anexa nr. II cap. 2 din Legea nr. 153/2017 şi Anexa nr. 2 lit. A pct. 9 din Regulamentul-cadru aprobat din HG nr. 153/2018, sporul pentru situaţia de risc epidemiologic poate fi acordat şi în lipsa declarării, certificării sau constatării, după caz, a încetării situaţiilor de risc epidemiologic şi biologic prevăzute la art. 6, dispuse de către structura care a dispus instituirea acestora, în raport de disp. art. 6 lit. d) şi art. 6^1 din Legea nr. 136/2020.
Dacă în interpretarea art. 7 alin. (1) lit. h) Anexa nr. II Cap. 2 din Legea nr. 153/2017 coroborat cu Anexa nr. 8 lit. D din Regulamentul cadru aprobat prin HG nr. 153/2018 reclamanţii sunt îndreptăţiţi la acordarea sporului prevăzut de norma precitată în considerarea Ordinului MS 1996/10.12.2009.
Dacă în interpretarea şi aplicarea art. 20 din Legea nr. 153/2017, sporul pentru munca de noapte se poate cumula cu sporul de ture prev. de art. 1 alin. (1) Cap. II Anexa nr. II la Legea nr. 153/2017."
Obligatorie, potrivit dispoziţiilor art. 521 alin. (3) din Codul de procedură civilă.
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: