Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   CIRCULARA MSC nr. 739 din 28 iunie 1996  pentru nave cu destinatie speciala,    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

CIRCULARA MSC nr. 739 din 28 iunie 1996 pentru nave cu destinatie speciala,

EMITENT: ACT INTERNATIONAL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 280 din 5 aprilie 2005

AMENDAMENTE
la Codul de siguranţã pentru nave cu destinaţie specialã
[Rezoluţia A. 534 (13)]

1. Comitetul Securitãţii Maritime, la cea de-a 66-a sa sesiune (28 mai-6 iunie 1996), a adoptat, în conformitate cu Rezoluţia A. 534 (13), amendamente la Codul de siguranţã pentru nave cu destinaţie specialã, (Cod) prezentate în anexã.
2. Aceste amendamente includ alte amendamente la Cod, adoptate anterior de Comitetul Securitãţii Maritime la sesiunile 53 şi 54 şi difuzate prin Circulara MSC/478.
3. Amendamentele sunt aduse în atenţia guvernelor membre pentru luarea unor mãsuri corespunzãtoare.


AMENDAMENTE
la codul de siguranţã pentru nave cu destinaţie specialã (Cod)
referitor la ambarcaţiunile de salvare de la bordul
navelor-şcoalã cu vele

1. Se amendeazã capitolul 1 punctul 1.2 (Aplicare) din Cod dupã cum urmeazã:
"Cu excepţia celor prevãzute la pct. 8.3, acest cod se aplicã fiecãrei nave noi cu destinaţie specialã cu un tonaj brut care nu este mai mic de 500. De asemenea, Administraţia poate aplica aceste prevederi, în mãsura în care este rezonabil şi posibil, navelor cu destinaţie specialã cu un tonaj brut mai mic de 500."
2. Se amendeazã capitolul 1 punctul 1.3.4 din Cod dupã cum urmeazã:
"1.3.4. Cu excepţia celor prevãzute la pct. 8.3, navã cu destinaţie specialã înseamnã o navã autopropulsatã mecanic care, potrivit destinaţiei sale, transportã la bord un personal de specialitate mai mare de 12 persoane, inclusiv pasageri. Navele cu destinaţie specialã cãrora li se aplicã acest cod includ urmãtoarele tipuri:
1. nave pentru cercetare, expediţii şi nave hidrografice;
2. nave-şcoalã pentru pregãtirea personalului marinãresc;
3. nave pentru prelucrarea peştelui şi a balenelor, care nu se utilizeazã la capturarea acestora;
4. nave pentru prelucrarea altor resurse vii ale mãrii, care nu se utilizeazã la capturarea acestora;
5. alte nave cu caracteristici de construcţie şi moduri de exploatare similare navelor menţionate de la 1 pânã la 4, care, în opinia Administraţiei, pot fi incluse în aceastã grupã."
3. Se înlocuieşte capitolul 8 cu urmãtorul:
"CAPITOLUL 8
Mijloace de salvare*1)
___________
*1) Toate referirile din acest capitol la regulile Convenţiei SOLAS 1974 se fac la cele amendate în 1983.

8.1. Cerinţele cap. III din Convenţia SOLAS 1974, aşa cum a fost amendatã, trebuie aplicate cu precizãrile de mai jos.
8.2. O navã cu destinaţie specialã, care transportã personal de specialitate în numãr mai mare de 50 de persoane, trebuie sã corespundã cerinţelor cuprinse în cap. III din Convenţia SOLAS 1974 pentru navele de pasageri angajate în voiaje internaţionale care nu sunt voiaje internaţionale scurte.
8.3. Fãrã a contraveni prevederilor pct. 8.2, navele-şcoalã cu vele care transportã personal de specialitate în numãr mai mare de 50 de persoane (cursanţi), fie cã sunt sau nu sunt autopropulsate mecanic şi indiferent de tonajul lor brut, pot ca, în loc sã respecte cerinţele regulilor 20.1.1, 20.1.2 sau 20.1.3 din cap. III din Convenţia SOLAS 1974:
a) sã corespundã cerinţelor regulii 20.1.5 din cap. III din Convenţia SOLAS 1974, incluzând prevederea a cel puţin unei bãrci de urgenţã conform regulii 20.2.2 din cap. III; şi
b) suplimentar, sã aibã la bord un costum hidrotermic care sã corespundã regulii 33 din cap. III din Convenţia SOLAS 1974, pentru fiecare persoanã de la bord, în afarã de cazul în care:
(i) pentru lansarea la apã a plutelor de salvare sunt prevãzute gruie; sau
(ii) nava este în mod constant angajatã în zone cu climã caldã, unde, dupã opinia Administraţiei, costumele hidrotermice nu sunt necesare.
8.4. O navã cu destinaţie specialã, care transportã personal de specialitate în numãr de cel mult 50 de persoane, trebuie sã corespundã cerinţelor din cap. III din Convenţia SOLAS 1974 pentru navele de marfã, altele decât nave-cisternã. Totuşi aceste nave pot fi dotate cu mijloace de salvare în conformitate cu pct. 8.2, dacã ele corespund cerinţelor de compartimentare pentru navele care transportã un personal de specialitate de peste 50 de persoane.
8.5. Regulile 2, 18.3.3, 20.1.2, 20.1.3, 26.1.6, 26.1.7, 45 şi 46 din cap. III din Convenţia SOLAS 1974 nu sunt aplicabile navelor cu destinaţie specialã.
8.6. Dacã în cap. III din Convenţia SOLAS 1974 se utilizeazã termenul pasager, în sensul acestui cod el trebuie înţeles ca personal de specialitate."
4. Se înlocuieşte capitolul 9 cu urmãtorul:
"CAPITOLUL 9
Radiocomunicaţii
Navele cu destinaţie specialã trebuie sã corespundã prevederilor cap. IV din Convenţia SOLAS 1974, aşa cum a fost amendatã."
5. Se înlocuieşte "Formularul de Certificat de siguranţã pentru nave cu destinaţie specialã" existent cu formularul revizuit prevãzut în apendice, care trebuie sã fie suplimentat cu o "Listã a echipamentului pentru Certificatul de siguranţã pentru nave cu destinaţie specialã (formular SPS)" prezentatã în anexa lui.

APENDICE


─────────

Formular de Certificat de siguranţã pentru nave cu destinaţie specialã

CERTIFICAT DE SIGURANŢĂ
pentru nave cu destinaţie specialã

Acest certificat trebuie sã fie suplimentat cu o listã a echipamentului (formular SPS).





(sigiliul oficial) (statul)

Eliberat în virtutea prevederilor Codului de siguranţã pentru nave cu
destinaţie specialã din împuternicirea Guvernului
......................................................................
(numele statului)
de cãtre .............................................................
(persoana sau organizaţia autorizatã)
Caracteristicile navei*2)
Numele navei .........................................................
Numãrul sau literele distinctive .....................................
Portul de înmatriculare ..............................................
Tonajul brut .........................................................
Zonele maritime în care nava este certificatã sã opereze (regula IV/2
din SOLAS) ...........................................................
Numãrul IMO*3) .......................................................
Destinaţia specialã a navei ..........................................
Data la care s-a pus chila sau nava a fost într-un stadiu similar de
construcţie ori, când este cazul, data la care au început lucrãrile
pentru o conversie sau o transformare ori o modificare cu caracter
major ............................................................
Se certificã prin prezentul certificat cã:
1. Nava a fost inspectatã în conformitate cu cerinţele regulii 1.6
din Cod.
2. În urma inspecţiei s-a constatat cã:
2.1. nava respectã prevederile Codului cu privire la:
a) structurã, maşini principale şi auxiliare, cãldãri şi alte
recipiente sub presiune;
b) dispunerea şi detaliile privind compartimentarea etanşã;
2.2. nava respectã prevederile Codului cu privire la protecţia
constructivã contra incendiilor, la instalaţiile şi mijloacele
de protecţie contra incendiului şi planurile de combatere a incendiilor;
2.3. mijloacele de salvare şi echipamentul bãrcilor de salvare,
plutelor de salvare şi al bãrcilor de urgenţã au fost prevãzute în
conformitate cu prevederile Codului;
2.4. nava a fost dotatã cu un aparat de lansare a bandulei şi cu
instalaţii radio folosite pe mijloacele de salvare în conformitate
cu prevederile Codului;
2.5. nava corespunde prevederilor Codului în ceea ce priveşte
instalaţiile radio;
2.6. funcţionarea instalaţiilor radio folosite pe mijloacele de
salvare a fost în conformitate cu prevederile Codului;
2.7. nava respectã prevederile Codului în ceea ce priveşte echipamentul
de navigaţie de la bordul navei, mijloacele de îmbarcare pentru piloţi
şi publicaţiile maritime;
2.8. nava a fost dotatã cu lumini, figuri, mijloace de producere a
semnalelor sonore şi semnalelor de alertare pentru cazurile de sinistru,
în conformitate cu prevederile Codului şi ale
Regulamentului internaţional pentru prevenirea coliziunilor pe mare,
în vigoare;
2.9. din toate celelalte puncte de vedere nava este în conformitate cu
prevederile relevante ale Codului.
3. S-a eliberat/nu s-a eliberat*4) un certificat de scutire.
4. Navei i s-au eliberat/nu i s-au eliberat*4) certificate conform
Convenţiei SOLAS 1974, aşa cum a fost amendatã.

Prezentul certificat este valabil pânã la ........................ .

Eliberat la ........................................................
(locul de eliberare a certificatului)

...........................................
(data eliberãrii)

...............................
(semnãtura persoanei oficiale
autorizate sã elibereze certificatul)

(sigiliul sau ştampila autoritãţii care a eliberat certificatul,
dupã caz)
_____________
*2) Alternativ, carateristicile navei pot fi scrise pe orizontalã
în casete.
*3) Se face referire la Schema cu numãrul IMO de identificare a navelor,
adoptatã de cãtre Organizaţie prin Rezoluţia A.600 (15).
* 4) Se eliminã, dupã caz.




Atestarea inspecţiilor anuale efectuate la corp, maşini şi echipamentele menţionate în secţiunea 2.1 din acest certificat

Se certificã prin prezentul certificat cã nava a fost inspectatã în conformitate cu pct. 1.6 din Cod şi s-a constatat cã ea corespunde prevederilor relevante din Cod.



Inspecţia anualã Semnat ........................................
(semnãtura persoanei oficiale autorizate)
Locul .........................................
Data ..........................................

(sigiliul sau ştampila autoritãţii, dupã caz)

Inspecţia anualã Semnat ........................................
(semnãtura persoanei oficiale autorizate)
Locul .........................................
Data ..........................................

(sigiliul sau ştampila autoritãţii, dupã caz)

Inspecţia anualã Semnat ........................................
(semnãtura persoanei oficiale autorizate)
Locul .........................................
Data ..........................................

(sigiliul sau ştampila autoritãţii, dupã caz)

Inspecţia anualã Semnat ........................................
(semnãtura persoanei oficiale autorizate)
Locul .........................................
Data ..........................................

(sigiliul sau ştampila autoritãţii, dupã caz)



Atestarea inspecţiilor anuale periodice efectuate la mijloacele de salvare şi la alte echipamente menţionate în secţiunile 2.2, 2.3, 2.4, 2.6, 2.8 şi 2.9 din acest certificat

Se certificã prin prezentul certificat cã nava a fost inspectatã în conformitate cu pct. 1.6 din Cod şi s-a constatat cã ea corespunde prevederilor relevante din Cod.


Inspecţia anualã Semnat ........................................
(semnãtura persoanei oficiale autorizate)
Locul .........................................
Data ..........................................

(sigiliul sau ştampila autoritãţii, dupã caz)

Inspecţia anualã/periodica*) Semnat ........................................
(semnãtura persoanei oficiale autorizate)
Locul .........................................
Data ..........................................

(sigiliul sau ştampila autoritãţii, dupã caz)

Inspecţia anualã/periodic*) Semnat ........................................
(semnãtura persoanei oficiale autorizate)
Locul .........................................
Data ..........................................

(sigiliul sau ştampila autoritãţii, dupã caz)

Inspecţia anualã Semnat ........................................
(semnãtura persoanei oficiale autorizate)
Locul .........................................
Data ..........................................

(sigiliul sau ştampila autoritãţii, dupã caz)
________
*) Se eliminã, dupã caz.




Atestarea inspecţiilor periodice efectuate la instalaţiile radio menţionate în secţiunea 2.5 din acest certificat

Se certificã prin prezentul certificat cã nava a fost inspectatã în conformitate cu pct. 1.6 din Cod şi s-a constatat cã ea corespunde prevederilor relevante din Cod.


Inspecţia periodica Semnat ........................................
(semnãtura persoanei oficiale autorizate)
Locul .........................................
Data ..........................................

(sigiliul sau ştampila autoritãţii, dupã caz)

Inspecţia periodica Semnat ........................................
(semnãtura persoanei oficiale autorizate)
Locul .........................................
Data ..........................................

(sigiliul sau ştampila autoritãţii, dupã caz)

Inspecţia periodica Semnat ........................................
(semnãtura persoanei oficiale autorizate)
Locul .........................................
Data ..........................................

(sigiliul sau ştampila autoritãţii, dupã caz)

Inspecţia anualã Semnat ........................................
(semnãtura persoanei oficiale autorizate)
Locul .........................................
Data ..........................................

(sigiliul sau ştampila autoritãţii, dupã caz)



Acceptare pentru extinderea acestui certificat


──────────────────────────────────────────────

Nava corespunde prevederilor relevante din Cod şi, în conformitate cu pct. 1.7.3, acest certificat este acceptat ca fiind valabil pânã la:





Semnat .............................................
(semnãtura persoanei oficiale autorizate)
Locul ..............................................
Data ...............................................

(sigiliul sau ştampila autoritãţii, dupã caz)



ANEXĂ

LISTA ECHIPAMENTULUI
pentru Certificatul de siguranţã pentru nave cu destinaţie specialã
(formular SPS)

Aceastã listã trebuie sã fie permanent ataşatã la Certificatul de siguranţã pentru nave cu destinaţie specialã.
Lista echipamentului pentru conformitate cu Codul de siguranţã pentru nave cu destinaţie specialã

1. Caracteristicile navei


Numele navei .....................................................
Numãrul sau literele distinctive .................................
Numãrul personalului de specialitate (inclusiv pasagerii) pentru
care este autorizatã .............................................
Numãrul minim de persoane având calificãrile necesare pentru a opera
instalaţii radio .................................................



2. Date cu privire la mijloacele de salvare


──────────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────
1. Numãrul total al persoanelor pentru care sunt │.........................
prevãzute mijloace de salvare │
──────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────
│Babord Tribord
2. Numãrul total de bãrci de salvare ├─────────────────────────
│......... ........
2.1. Numãrul total de persoane ce pot fi │
preluate de acestea │......... ........
2.2. Numãrul de bãrci de salvare parţial │
închise (SOLAS, regula III/42) │......... ........
2.3. Numãrul de bãrci de salvare cu redresare │
automatã, parţial închise (SOLAS, regula │
III/43) │......... ........
2.4. Numãrul de bãrci de salvare total închise │
(SOLAS, regula III/44) │......... ........
2.5. Alte bãrci de salvare │......... ........
2.5.1. Numãrul │......... ........
2.5.2. Tipul │......... ........
3. Numãrul de bãrci de salvare cu motor │
(incluse în numãrul total al bãrcilor de │
salvare menţionat mai sus) │......... ........
3.1. Numãrul de bãrci de salvare dotate cu │
proiectoare │......... ........
4. Numãrul de bãrci de urgenţã │......... ........
4.1. Numãrul de bãrci care sunt incluse în │
numãrul total de bãrci de salvare │
menţionat mai sus │......... ........
5. Plute de salvare │......... ........
5.1. Cele pentru care sunt cerute dispozitive │
de lansare la apã aprobate │......... ........
5.1.1. Numãrul de plute de salvare │......... ........
5.1.2. Numãrul de persoane care pot fi │
preluate de acestea │......... .........
5.2. Cele pentru care nu se cer dispozitive │
de lansare la apã aprobate │......... .........
5.2.1. Numãrul de plute de salvare │......... .........
5.2.2. Numãrul de persoane care pot fi │
preluate de acestea │......... .........
6. Aparate plutitoare │......... .........
6.1. Numãrul de aparate │......... .........
6.2. Numãrul de persoane care pot primi │
ajutor │......... .........
7. Numãrul de colaci de salvare │......... .........
8. Numãrul de veste de salvare │......... .........
9. Costume hidrotermice │......... .........
9.1. Numãrul total │......... .........
9.2. Numãrul de costume care corespund │
cerinţelor pentru vestele de salvare │......... .........
10. Numãrul de mijloace de protecţie │
termicã*1) │......... .........
11. Instalaţii radio utilizate pe mijloace │
de salvare │......... .........
11.1. Numãrul de transpondere radar │......... .........
11.2. Numãrul de aparate radiotelefonice │
VHF de emisie-recepţie │......... .........

___________
*1) Excluzând cele cerute prin regulile III/38.5.1.24, III/41.8.31
şi III/47.2.2.13 din Convenţia SOLAS.



3. Date cu privire la instalaţiile radio


────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Articolul Existent la bord
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Sisteme primare
1.1. Instalaţie radio VHF
1.1.1. Procesor ASN .............
1.1.2. Receptor de veghe ASN ..............
1.1.3. Radiotelefonie ..............
1.2 Instalaţie radio MF ..............
1.2.1. Procesor ASN ..............
1.2.2. Receptor de veghe ASN ..............
1.2.3. Radiotelefonie ..............
1.3. Instalaţie radio MF/HF ..............
1.3.1. Procesor ASN ..............
1.3.2. Receptor de veghe ASN ..............
1.3.3. Radiotelefonie ..............
1.3.4. Radiotelegrafie cu imprimare directã ..............
1.4. Staţie de comunicaţii navã-uscat INMARSAT ..............
2. Mijloace secundare de alarmare ..............
3. Echipamente pentru recepţionarea informaţiilor
privind siguranţa maritimã ..............
3.1. Receptor NAVTEX ..............
3.2. Receptor AGG ..............
3.3. Receptor radiotelegrafic HF cu imprimare
directã ..............
4. Radiobalize pentru localizarea sinistrelor
prin satelit
4.1. COSPAS-SARSAT ..............
4.2. INMARSAT ..............
5. Radiobalize pentru localizarea sinistrelor VHF ..............
6. Transponder radar naval ..............
7. Receptor de veghe pe frecvenţa radiotelefonicã pentru
caz de pericol de 2.182 kHz*2)
8. Dispozitiv pentru generarea semnalului de alarmã
radiotelefonic pe 2.182 kHz*3)
____________
*2) Dacã Comitetul Securitãţii Maritime nu stabileşte altã datã,
acest punct nu este necesar a fi reprodus în lista
ataşatã la certificatele eliberate dupã 1 februarie 1999.
*3) Acest punct nu este necesar a fi reprodus în lista ataşatã la
certificatele eliberate dupã 1 februarie 1999.



4. Metode folosite pentru a asigura disponibilitatea instalaţiilor radio (regulile IV/15.6 şi 15.7 din SOLAS)



4.1. Dublarea echipamentului .....................................
4.2. Întreţinerea la ţãrm ........................................
4.3. Capacitatea de întreţinere pe mare ..........................



5. Nave cu destinaţie specialã construite înainte de 1 februarie 1995, care nu corespund tuturor cerinţelor aplicabile ale cap. IV din Convenţia SOLAS, aşa cum a fost amendatã*4)
________
*4) Aceastã secţiune nu este necesar a fi reprodusã în lista ataşatã la certificatele eliberate dupã 1 februarie 1999.



────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Cerinţele regulilor Existent la bord
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Ore de ascultare pe operator .......... ..........
Numãrul de operatori .......... ..........
Dacã este montatã alarma automatã .......... ..........
Dacã este montatã instalaţia principalã .......... ..........
Dacã este montatã instalaţia de rezervã .......... ..........
Dacã transmiţãtoarele principale şi de
rezervã sunt separate electric sau sunt
combinate .......... ..........
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



6. Navele cu destinaţie specialã construite înainte de 1 februarie 1992, care nu îndeplinesc în totalitate cerinţele aplicabile ale cap. III din Convenţia SOLAS, aşa cum a fost amendatã*5)



────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Existent la bord
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Instalaţie radiotelegraficã pentru bãrcile de
salvare ................
Aparat de radio portabil pentru ambarcaţiunile de
salvare ................
Radiobalizã pentru localizarea sinistrelor pentru
ambarcaţiunile de salvare (121,5 MHz şi 243,0 MHz) ................
Aparat radiotelefonic de emisie-recepţie ................
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Se certificã prin prezenta cã aceastã listã este corectã din toate
punctele de vedere.

Eliberatã la ..............................................
(locul de eliberare a listei)

....................
(data eliberãrii)

.............................
(semnãtura persoanei oficiale
autorizate legal sã elibereze lista)

(sigiliul sau ştampila autoritãţii care a eliberat lista,
dupã caz)
___________
*5) Aceastã secţiune nu este necesar a fi reprodusã în lista ataşatã
la certificatele eliberate dupã 1 februarie 1995.


_______________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016