Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ARANJAMENT B din 24 mai 1929  intre REGATUL ROMANIEI SI REPUBLICA POLONIEI cu privire la constructia podului situat pe Ceremus intre Kuty si Vijnita    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ARANJAMENT B din 24 mai 1929 intre REGATUL ROMANIEI SI REPUBLICA POLONIEI cu privire la constructia podului situat pe Ceremus intre Kuty si Vijnita

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 98 din 30 aprilie 1931
Regatul României şi Republica Poloniei,
doritoare de a grãbi realizarea comunicãrii de cale feratã prin punctele de frontiera Kuty-Vijnita, au hotãrât sa încheie un Aranjament care sa completeze Acordul feroviar privitor la traficul de cale feratã între cele doua tari şi Convenţia asupra tranzitului între Kuty şi Sniatyn-Zalueze, precum şi între Kuty şi Zaleszezyki, negociate în acelaşi timp.
Plenipotenţiarii numiţi în acest scop, şi anume, în numele Regatului României, d. Cezar Mereuta, sub-director general al Cãilor Ferate Romane, şi în numele Republicii Poloniei, d. Francisc Moskwa, vice-director de departament în Ministerul Comunicaţiilor, dupã ce au prezentat deplinele lor puteri, gãsite în buna şi cuvenitã forma,
au convenit la urmãtoarele dispoziţiuni:

1. Cãile ferate romane vor construi pe cheltuiala lor sectorul liniei ferate de legatura între gara Vijnita şi Ceremus, dupã schita anexatã. Sectorul sus menţionat, este lung de aproape 600 metri.
2. Guvernul Polon va realiza construirea întregului pod pe Ceremus, precum şi a sectorului de cale feratã pana la Kuty şi însãşi gara acestui oraş.
3. Podul pe Ceremus va fi propriu şi traficului vehiculelor.
4. Cãile ferate romane vor restitui Guvernului Polon cheltuielile construcţiei partii podului pe Ceremus, situate pe teritoriul roman.
5. Guvernul roman acorda permisiunea de a efectua pe teritoriul roman respectiv lucrãri de mãsurãtoare, de cãtre organele poloneze, desemnate de Ministerul polon al Comunicaţiilor.
6. Guvernul roman pune la dispoziţia Guvernului polon, un loc aproape de gara Vijnita (a se vedea schita) pentru a depozita pe el, în timpul duratei lucrãrilor, materialele, maşinile şi instrumentele, necesare la constructiune, cari vor fi transportate din Polonia cu trenul la Vijnita.
7. Materialele, maşinile şi instrumentele amintite mai sus vor fi scutite în România de taxe vamale şi cele asemãnãtoare acestora, deoarece ele vor fi retransportate în întregime pe teritoriul polon pe mãsura inaintarii lucrãrilor de construcţie.
8. Pentru a face posibile transporturile obiectelor sus arãtate pe teritoriul polon, Guvernul roman îşi da consimţãmântul ca organele poloneze, care exercita lucrãrile, sa construiascã o cale şi un pod provizoriu dela locul depozitului, menţionat sub 6, pana la frontiera.
9. Patru pazitori poloni ai materialelor, maşinilor şi instrumentelor, vor avea dreptul de a sta de partea româneascã, aceşti pazitori, lucrãtori şi personalul polon, ocupati cu transportul şi cu alegerea, etc. obiectelor depozitate pe partea româneascã, precum şi lucrãtorii care executa lucrãrile de constructiune, vor avea dreptul de trecere a frontierei şi de libera circulaţie între Kuty şi Vijnita.
Personalul de supraveghere a lucrãrilor trebuie sa aibã atestatiuni eliberate de autoritãţile administrative poloneze şi listele lucrãtorilor aflaţi sub ordinele lor. Pazitorii vor avea aceleaşi atestãri ca şi personalul. Atestatiunile vor fi scrise în limba polona. Lucrãtorii vor fi ţinuţi sa poarte bratari de panza alba pe bratul stang. Atestatiunile şi listele trebuie sa fie prezentate la cererea organelor de control de frontiera. Trecerea frontierei şi transportul materialelor trebuie sa fie comunicate în prealabil organelor de control ale frontierei.
10. Proiectul amãnunţit, privitor la construcţia liniei ferate şi a podului între Kuty şi Vijnita, va fi elaborat de Partea poloneza imediat dupã ce lucrãrile de mãsurãtoare, vizate sub 5, vor fi terminate. Acest proiect va fi prezentat de cãile ferate polone cãilor ferate romane în vederea aprobãrii sale.
11. Prezentul Aranjament va fi ratificat. Instrumentele de ratificare vor fi schimbate la Varsovia cat mai curând posibil. Prezentul Aranjament va intra în vigoare în ziua schimbului instrumentelor de ratificare.
Spre credinţa cãrora, Plenipotenţiarii celor doua Pãrţi Contractante au semnat prezentul Aranjament.
Fãcut în Bucureşti, la 24 Mai 1929.
CEZAR MEREUTA
FRANCISC MOSKWA

Acest Aranjament B, dimpreuna cu Aranjamentul A şi legea, s-a votat de Senat în şedinţa de la 30 martie anul 1931 şi s-a adoptat cu unanimitate de optzeci şi cinci voturi.

Preşedinte,
PROFESOR TRAIAN BRATU
(L. S. S.)

Secretar,
V. Motogna

Acest Aranjament B, dimpreuna cu Aranjamentul A şi legea, s-a votat de Adunarea deputaţilor în şedinţa de la 1 Aprilie anul 1931 şi s-a adoptat cu majoritatea de una suta douãzeci şi şase voturi, contra doua.

Vice-preşedinte,
V. TONCESCU
(L. S. A. D.)

Secretar,
Pr. Ştefan Cercel
------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016