Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ANEXA nr. 92 din 5 ianuarie 2000  INSTRUMENTE MUZICALE; PARTI SI ACCESORII ALE ACESTORA    Twitter Facebook
Cautare document

ANEXA nr. 92 din 5 ianuarie 2000 INSTRUMENTE MUZICALE; PARTI SI ACCESORII ALE ACESTORA

EMITENT: DIRECTIA GENERALA A VAMILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 12 bis din 14 ianuarie 2000

INSTRUMENTE MUZICALE; PARTI SI ACCESORII ALE ACESTORA

Note de Capitol.
1. - Sunt excluse:
a) partile si accesoriile de uz general, in sensul Notei 2 de la Sectiunea XV, din metale comune (Sectiunea XV), si articolele similare din material plastic (Capitolul 39);
b) microfoanele, amplificatoarele, difuzoarele, castile auditive, comutatoarele, stroboscoapele si alte instrumente, aparatele si echipamentele accesorii utilizate cu articolele de la acest Capitol, dar care nu sunt incorporate in acestea, nici amplasate in aceeasi cutie (Capitolele 85 sau 90);
c) instrumentele si aparatele care au caracterul de jucarii (pozitia nr. 95.03);
d) perii si alte articole de periat pentru curatirea instrumentelor muzicale (pozitia nr. 96.03);
e) instrumentele si aparatele care au caracter de obiecte de colectie sau antichitate (pozitiile nr. 97.05 sau 97.06);
f) bobine si suporti similari (clasificate dupa materialele constitutive: de exemplu pozitia nr. 39.24, Sectiunea XV.
2. - Arcusurile, baghetele si articolele similare pentru instrumentele muzicale de la pozitiile nr. 92.02 sau 92.06, prezentate in numar corespunzator cu instrumentele carora le sunt destinate, urmeaza regimul acestora.
Cartelele perforate, discurile si rolele de la pozitia nr. 92.09 raman clasificate la aceasta pozitie, chiar daca sunt prezentate cu instrumentele sau aparatele la care sunt destinate.

CONSIDERATII GENERALE
Sunt incluse:
A) In pozitiile nr. 92.01 la 92.08, instrumentele muzicale.
B) In pozitia nr. 92.09, partile si accesoriile de la aceste instrumente.
Unele instrumente muzicale (piane, ghitare etc.) pot avea dispozitive electrice de preluare a sunetului si de amplificare; ele nu mai raman clasificate in pozitiile lor, in masura in care este vorba de instrumente care, fara aceste dispozitive, raman utilizabile in felul instrumentelor analoge de tipul clasic. Dispozitivele de la categoria prezentata cu aceste instrumente, altele decat cele care fac corp comun cu acestea sau asezate in aceeasi cutie sau prezentate izolat, urmeaza intotdeauna regimul lor propriu (pozitia nr. 85.18).
Sunt clasificate la pozitia nr. 92.07 instrumentele (altele decat pianele automate de la pozitia nr. 92.01) a caror functionare este bazata pe un fenomen electric sau electronic si care nu pot sa fie utilizate fara partea electrica sau electronica. Este vorba in mod special de chitare, orgi, piane, acordeoane, mecanisme cu muzica, electrostatice, electronice sau asemanatoare (vezi Nota explicativa corespunzatoare).
Instrumentele si aparatele de la acest Capitol pot fi din toate materialele, inclusiv metalele pretioase sau placate sau suflate cu metale pretioase si pietre pretioase si semipretioase naturale, artificiale sau sintetice.
Conform Notei 2 de la acest Capitol, arcusurile si penele, pentru instrumente cu corzi de la pozitia nr. 92.02, ca si inelele, ciocanele, batatoarele, si altele asemanatoare pentru instrumente cu percutie de la pozitia nr. 92.06, prezentate in numar corespunzator cu instrumentele carora sunt destinate, sunt clasificate cu acestea si nu la pozitia nr. 92.09. Din contra, cartelele, discurile si rolele de la pozitia nr. 92.09, raman clasificate in aceasta pozitie, chiar daca ele sunt prezentate cu instrumentele sau aparatele carora le sunt destinate.
In afara excluderilor mentionate in Notele explicative ale diferitelor pozitii, acest Capitol nu cuprinde:
a) Modulele electronice muzicale (pozitia nr. 85.43).
b) Instrumentele muzicale care, prin natura materiilor constitutive, aspectul lor relativ rudimentar, defectul lor de muzicalitate, sau toate celelalte caracteristici, au caracter de jucarii: este vorba de armonici, viori, acordeoane, trompete, tobe, cutii muzicale (Capitolul 95).
c) Instrumentele muzicale care constituie obiecte de colectie de la pozitia nr. 97.05 (de exemplu instrumentele care prezinta un interes istoric sau etnografic) sau obiectele de antichitate care au mai mult de 100 ani (pozitia nr. 97.06).

92.01 - PIANE, CHIAR AUTOMATE; CLAVECINE SI ALTE INSTRUMENTE CU CORZI, CU CLAVIATURA (+).
9201.10 - Piane drepte
9201.20 - Piane cu coada
9201.90 - Altele
Aceasta pozitie include:
1) Pianele, cu claviatura sau cu corzi lovite, chiar echipate cu dispozitive simple electrice de primire a sunetului si de amplificare printre care se deosebesc:
a) Pianele drepte (pianine) adica pianele care au o masa si corzi fixate vertical sau, in cazul pianelor cu corzi incrucisate, corzile dispuse mai mult sau mai putin oblic.
b) Pianele cu coada (cu coada mare, cu coada mica, cu semicoada sau cu sfert de coada), la care corzile se intind orizontal intr-o cutie care formeaza un fel de coada.
Aceste piane cuprind pe cele numite "automate" chiar fara claviatura, care sunt instrumente prevazute in mod special cu benzi de hartie sau de carton perforate si sunt actionate mecanic, pneumatic sau electric.
Cu toate acestea, pianele electronice ca si instrumentele de muzica electronice susceptibile sa fie adaptate la piane pentru a completa muzicalitatea acestora prin acela al altor instrumente, sunt clasificate la pozitia nr. 92.07 (vezi Consideratiile generale de la acest Capitol.
2) Alte instrumente cu corzi cu claviatura, cum ar fi clavecinele, spinetele si clavicorzile.

Nota explicativa de subpozitii.
Pozitiile nr. 9201.10 si 9201.20.
Aceste subpozitii cuprind si pianele numite "automate".

92.02 - ALTE INSTRUMENTE MUZICALE CU CORZI (DE EXEMPLU CHITARE, VIORI, HARPE).
9202.10 - Cu corzi si arcus
9202.90 - Altele
Aceasta pozitie cuprinde:
A) Instrumentele cu corzi si arcus.
Principalele instrumente de la acest grup sunt viorile, violele si altourile (viori de dimensiuni putin mai mari decat viorile obisnuite), violoncelele si basii de viola, contrabasii etc.
B) Alte instrumente cu corzi.
Acest grup cuprinde:
1) Instrumente cu corzi ciupite, in care punerea in vibratie a corzilor se obtine prin indepartarea lor momentana de linia dreapta fie cu ajutorul degetelor, fie prin intermediul unei piese mici de lemn, de fildes, de scoica, de celuloid etc. (mediator). Se pot enumera:
a) Mandolinele (mandoline napolitane cu corp foarte bombat, mandoline plate, mandolinele etc.).
b) Chitarele.
c) Lautele germane, tipuri de mandoline.
d) Banjouri, tipuri de instrumente cu maner lung si a caror cutie plata si circulara este acoperita cu o piele de toba.
e) Ukulele chitare de dimensiuni mici cu maner gros.
f) Titere (titere sau zitere), instrumente compuse dintr-o cutie sau lada plata de forma aproximativ trapezoidala pe care sunt intinse numeroase corzi in general metalice.
g) Balalaicele.
h) Harpele, instrumente de forma triunghiulara, cu corzi de lungime inegala, ciupite cu mana.
2) Alte instrumente, cum ar fi:
a) Harpele eoliene sau harpele lui Eol, instrumente de gradina care cuprind un anumit numar de corzi montate pe o cutie armonica si care, prin miscarea aerului, dau o rezonanta armonioasa.
b) Cinelele (sau tambale), utilizate in orchestrele de tigani, sunt instrumente formate dintr-un cadru pe care sunt intinse corzi de otel ce sunt lovite cu un ciocan mare.
La unele instrumente, in mod special chitarele, sunetul poate fi amplificat electric fara ca instrumentele acestea sa inceteze sa mai apartina acestei pozitii (vezi Consideratiile generale ale acestui Capitol). Cu toate acestea, instrumentele electronice ca chitarele lipsite de cutia de rezonanta, sunt clasificate la pozitia nr. 92.07.

92.03 - ORGI CU TUBURI SI CU CLAVIATURA; ARMONIILE SI INSTRUMENTE SIMILARE CU CLAVIATURA SI CU ANCII LIBERE METALICE.
Aceasta pozitie se refera la:
A) Orgile cu tuburi si cu claviatura, de tipurile orgilor de biserica. Sunt instrumente cu aer in care miscarea clapelor este transmisa la tuburi, electric, electropneumatic sau mecanic. Aceste orgi au urmatoarele organe:
1) Organele sonore, adica tuburile grupate prin jocuri sau serii de tuburi de aceeasi categorie.
Exista doua feluri de tevi:
1●) Tuburile cu gura, prevazute cu o fanta ingusta prin care aerul trece de la picior in corpul tubului.
2●) Tuburile cu ancie, in care sunetul este produs intr-o forma vibranta, prin scurgerea intermitenta a aerului.
Tuburile sunt construite din metal (in general dintr-un aliaj de cositor si de plumb, sau de zinc), din lemn sau din carton presat.
2) Sistemul de alimentare cu aer comprimat cuprinde: tuburile de suflat, regulatoarele de debit al aerului, port-vantul (conducte care aduc aerul la registre) si registrele (cutii de lemn in care aerul este comprimat).
3) Mecanismele de interpretare (cum ar fi claviaturile manuale, pedala, registrele, sistemul de combinare a miscarilor si cuplajelor, ca si diferitele accesorii (cum ar fi tremuratoarele, clopotele, harfele).
Cutiile orgilor sau mobilele care folosesc ca invelis si in acelasi timp pentru a decora orgile sunt clasificate aici daca sunt prezentate cu orgile corespunzatoare, prezentate izolat ele sunt clasificate la pozitia nr. 92.09.
Aceasta pozitie nu cuprinde orchestrele, orgile Barbarie si instrumentele similare, cu tuburi, dar fara claviatura, care functioneaza automat sau cu ajutorul unei manivele (pozitia nr. 92.08). Instrumentele numite orgi electronice si asemanatoare sunt clasificate la pozitia nr. 92.07.
B) Armoniumurile si instrumentele asemanatoare cu claviatura si cu ancii libere metalice, dar fara tuburi, concepute in mod deosebit pentru a acompania cantecul si in care sunetele muzicale sunt redate prin lamele metalice (ancii libere) care vibreaza sub efectul unor tuburi de suflat. Acestea sunt puse in miscare de picioarele executantului la armoniul obisnuit si printr-o maneta cu brat sau electric in ghidul-de-cant, care este un armoniu de model mic.

92.04 - ACORDEOANE SI INSTRUMENTE SIMILARE; MUZICUTE.
9204.10 - Acordeoane si instrumente similare
9204.20 - Muzicute
Aceasta pozitie cuprinde:
A) Acordeoane si instrumente similare.
Acordeonul este un instrument cu aer, portabil, care cuprinde un burduf actionat prin bratul celui care canta, ancii libere din metal si doua claviaturi cu taste (clape propriu-zise si basi). Una dintre claviaturi poate avea clape de pian dispuse in acelasi fel ca acesta (acordeoanele cu claviatura de pian). La unele dintre acordeoane, sunetul poate sa fie amplificat electric fara ca aceste instrumente sa inceteze sa apartina acestei pozitii (vezi Consideratiile generale ale acestui Capitol).
Aceasta pozitie se refera de asemenea la instrumentele denumite acordeoane cu burduf cu pedala, cu claviatura si cu ancii libere metalice, care, spre deosebire de acordeoanele de tipurile obisnuite, sunt puse pe sol prin intermediul unui picior masiv si nu poseda burduf aparent, acesta fiind actionat printr-o pedala miscata cu piciorul sau cu motor, ca si concertinele si bandoneolele, care sunt varietati de acordeoane.
Acordeoanele electronice sunt clasificate la pozitia nr. 92.07 (vezi Nota explicativa corespunzatoare si Consideratiile generale de la acest Capitol).
B) Muzicutele.
Muzicutele sunt instrumente mici de forma in general dreptunghiulara cel mai adesea din metal si din lemn si in care sunetul este produs prin ancii care vibreaza. Unele dintre muzicute au, uneori, un pavilion amplificator din metal.

92.05 - ALTE INSTRUMENTE MUZICALE DE SUFLAT (DE EXEMPLU CLARINETE, TROMPETE, CIMPOAIE).
9205.10 - Instrumente numite "alamuri"
9205.90 - Altele
Aceasta pozitie inglobeaza instrumentele muzicale de suflat care nu sunt reluate la pozitiile nr. 92.03 si 92.04, si cu exceptia unora dintre instrumentele mentionate la pozitia nr. 92.08 (de exemplu orchestroanele, orgile Barbarie si instrumentele de apel sau de semnalizare), care pot, intr-o oarecare masura, sa fie considerate ca instrumente de suflat.
Sunt incluse in mod special:
A) Instrumentele numite "alamuri".
Denumirea "alamuri" se refera la registrul acestor instrumente intr-o orchestra si nu la materia lor constructiva. Acest grup cuprinde instrumentele in general din metal (alama, argint etc.) cu mustiuc in forma de palnie si in general cu pistoane, cu corpul mai mult sau mai putin conturnat terminandu-se printr-un pavilion. Sunt in mod special cornetele cu pistoane, trompetele (trompele simple, trompete de armonie etc.), goarne, saxofoane, trompete cu pistoane, baritoni, basi, helicoane, subasofoane (sau saxofoane), tromboane (cu pistoane sau cu culisa), cornuri (cornuri de armonie, cornuri alto etc.), goarne de vanatoare numite de asemenea cornuri de vanatoare.
B) Alte instrumente de suflat.
Acest grup cuprinde in mod special:
1) Instrumentele formate in principal dintr-un tub cu gauri (din metal, din lemn sau din trestie, din material plastic, din ebonita, din sticla etc.) si cu care se canta cu sau fara ancii. Este vorba de flauturi, fluiere, flageolete, oboaie, clarinete, cornuri englezesti, basi, saxofoane, sarusofoane etc.
Din acest grup fac parte: ocarinele, instrumente din metal sau din argila, de forma ovoida, care au sunet de flaut, ca si fluierele cu culisa (din metal sau din ebonita).
Alte instrumente de suflat, cum ar fi: cimpoiul, cimpoiul breton, compuse dintr-un burduf de piele sau de basica la care sunt adaptate, in functie de caz, de la trei la cinci tevi diferite, din care unele dau nota fixa si imuabila, in timp ce altele, prevazute cu orificii si cu o ancie, permit executia ariilor variate.

92.06 - INSTRUMENTE MUZICALE CU PERCUTIE (DE EXEMPLU TOBE, XILOFOANE, CINELE, CASTANIETE, MARACASE).
Prin instrumente muzicale de percutie, se inteleg cele care sunt lovite fie cu un obiect de aceeasi natura, fie cu o bagheta sau dispozitiv analog. Aceste instrumente sunt in mod obisnuit denumite instrumente de baterie.
Principalele instrumente de acest gen sunt:
A) Instrumentele cu membrane:
1) Tamburinele.
2) Tobele si bateriile (tobe plate, tobe mari etc.); sunt tobe cilindrice din lemn sau din metal acoperite cu o piele lustruita la cele doua extremitati ale lor si lovite cu una sau doua baghete de lemn sau cu ajutorul unui ciocan din lemn acoperit cu piele.
3) Timpanele, bazine emisferice de alama care stau in general pe sol si de dimensiuni variabile, a caror deschidere este acoperita cu piele tanata si acordata pe care executantul loveste cu un ciocan sau cu baghete.
4) Tobe basce sau tobe zurgalai, constituite printr-un cerc mic acoperit cu piele si la care sunt adaptati zurgalaii sau lamele de arama care sunt facute sa sune prin miscarea instrumentului in diferite feluri si prin lovitura fie cu toata mana, fie cu varful degetelor, uneori cu pumnii sau cotul.
5) Tam-tamurile.
B) Alte instrumente de percutie, cum ar fi:
1) Cinelele, tipuri de placi circulare care sunt facute sa vibreze in general prin lovirea lor sau prin frecarea unuia de celalalt sau prin lovirea unuia dintre ele cu un ciocan.
2) Gongurile (gongurile chinezesti etc.) formate dintr-o placa de metal pe care se loveste in general cu o bagheta tare prevazuta cu un tampon de piele sau de pasla.
3) Triunghiuri, baghete de otel indoite in forma de triunghi echilateral si puse in vibratie printr-o vergea de fier.
4) Palariile chinezesti cu zurgalai si clopotei care intra in rezonanta imediat ce se agita coarda instrumentului care le sustine.
5) Castanietele, instrumente formate din doua piese mici de lemn, de os sau de fildes, concave in forma de cochilie, care se ataseaza la degete sau la o maneta sau la pumn, care sunt facute sa intre in rezonanta prin interlovire.
6) Xilofoanele, formate din scandurele sau lame de lemn de lungime inegala, care stau pe doua suporturi si care se lovesc cu ajutorul baghetelor.
7) Metalofoanele, feluri de xilofoane in care lamele de lemn sunt inlocuite cu lame de metal: otel sau duraluminiu (xilofoanele si metalofoanele au adesea, sub masa care poarta lamele, tuburi de rezonanta din metal). Sunt clasificate aici aparatele asemanatoare cu lamele de sticla.
8) Celestele si instrumentele asemanatoare, utilizate ca instrumente de baterie pentru a inlocui mecanismele muzicale de forma clasica si care, se prezinta sub forma unui pian mic cu pedala si mecanisme care opresc brusc vibratia corzilor pianelor; au ca organ sonor lamele groase de otel special puse in vibratie prin socul ciocanelor mecanice actionate prin clapele unei claviaturi.
9) Clopotele si seturile de clopote ca si mecanismele muzicale cu tuburi (serie de tuburi suspendate de un cadru care se lovesc cu mana sau cu un ciocan).
10) Maracasele si instrumentele asemanatoare, instrumente in forma de bule sau de tuburi goale in interior care produc sunete prin agitarea lor.
11) Clavele, care constau dintr-o pereche de batoane de lemn tare.
12) Flexatoanele, instrumentele formate dintr-o placa de metal, dintr-o maneta si din doua bile de lemn asezate de fiecare latura a placii, pe care le fac sa vibreze atunci cand se agita instrumentul, reglarea notei efectuandu-se prin curbarea mai mult sau mai putin a placii cu degetul mare.
Unele dintre instrumentele de mai sus sunt uneori combinate in asa fel incat sa permita aceluiasi executant sa cante cu mai multe instrumente, este cazul orchestrelor de jazz in care toba mare, actionata in acest caz printr-un ciocan moale deplasat cu ajutorul unei pedale, este echipata in mod special cu timpane, cu un gong, cu o toba de rezonanta din lemn care sustine clopoteii sau formeaza xilofonul etc.
Mecanismele muzicale pentru edificiile publice, susceptibile de a canta arii muzicale, sunt de asemenea clasificate la aceasta pozitie.
Instrumentele muzicale de percutie electronice sunt clasificate la pozitia nr. 92.07.
Sunt excluse de la aceasta pozitie:
a) Clopotele, clopotelele, soneriile, zurgalaii, gongurile de masa sau de apartament si mecanismele muzicale ale usilor care nu constituie instrumente muzicale in sensul acestei pozitii (pozitiile nr. 83.06 sau 85.31).
b) Mecanismele muzicale si alte piese cu sonerie pentru aparatele de ceasornicarie (pozitia nr. 91.14).

92.07 - INSTRUMENTE MUZICALE AL CAROR SUNET ESTE PRODUS SAU AMPLIFICAT PRIN MIJLOACE ELECTRICE (DE EXEMPLU ORGI, CHITARE, ACORDEOANE).
9207.10 - Instrumente cu claviatura, altele decat acordeoanele
9207.90 - Altele
Se includ in aceasta pozitie instrumentele muzicale in care sunetul este produs sau trebuie sa fie amplificat prin mijloacele electrice (chiar electronice), care desi sunt prevazute sa emita sunete slabe ca amplitudine, nu pot sa fie folosite pentru a se canta cu ele in conditii de auditie fara partea electrica sau electronica. Ele se deosebesc de celelalte instrumente (de exemplu piane, acordeoane, ghitare) care, desi sunt susceptibile de a fi asociate cu un dispozitiv electric de preluare si de amplificare a sunetului, constituie instrumente independente care pot sa fie utilizate fara acest dispozitiv in aceleasi conditii ca si instrumentele asemanatoare de tipul clasic. In orice caz, pianele automate de la pozitia nr. 92.01, chiar actionate electric, sunt excluse de aici.
Instrumentele care apartin acestui grup sunt in general bazate pe folosirea:
A) Generatoarelor de sunete electromagnetice.
Intr-unul dintre sistemele care se bazeaza pe acest principiu, generatorul de sunete are un arbore motor cuplat elastic la un motor sincron care il antreneaza la o viteza constanta. Angrenaje de diametre diferite sunt dispuse pe perechi de-a lungul arborelui motor. Fiecare angrenaj antreneaza roti dintate numite roti de sunet sau roti fonice. Atunci cand instrumentul este bransat la curentul sectorului si motorul sincron este in functie, rotile fonice se rotesc la viteze diferite care sa corespunda cu diferitele diametre ale angrenajelor. In vecinatatea imediata a muchiei fiecarei roti fonice se afla un magnet permanent, pe una dintre extremitatile careia este infasurata o bobina. Atunci cand rotile se invartesc, dintii dispusi regulat pe periferia acestor roti se deplaseaza sub polul fiecarui magnet corespunzator si fac sa varieze campul acestuia, ceea ce da nastere la vibratii slabe ale curentului in bobina. Acesti curenti de frecvente cunoscute sunt amplificati electric si transmisi la difuzoare.
Sunt in mod special bazate pe acest principiu instrumentele de tip orga.
Intr-un alt sistem, o ancie libera (de tipul celor de la armoniu) se deplaseaza in fata unuia dintre polii unui magnet permanent; vibratiile anciei produc variatii ale campului magnetic, de unde crearea unui curent in bobina, care este amplificat electric si transmis la un difuzor.
B) Generatoare de sunet electrostatice, din care sunt mentionate:
1) Generatoarele cu corzi lovite, bazate pe principiul conform caruia vibratiile unei corzi lovite cu un ciocan si traversata de un curent electric provoaca variatii ale capacitatii intre corzi si elementele metalice (cuie cu capete rotunde) fixate in vecinatate; aceste variatii ale capacitatii corespund exact cu vibratiile corzii, asa incat amplificate, ele reproduc cu fidelitate aceste variatii.
2) Generatoarele cu ancii libere vibrante, in care corzile sunt inlocuite prin ancii traversate de curent.
3) Generatoarele cu condensatoare variabile, se rotesc la viteza constanta sub actiunea unui motor.
C) Generatoare de sunet cu tuburi (sau lampi) electronice oscilatoare, inclusiv tuburile oscilatoare cu descarcare gazoasa.
D) Generatoarele de sunet cu celula fotoelectrica, in care o raza luminoasa care trece printr-un disc gaurit este proiectata pe o celula. Calculand cu grija numarul de deschizaturi ale discului ecran se provoaca un numar corespunzator de variatii ale curentului care, amplificate, produc sunetul dorit.
Unele dintre instrumentele de la aceasta pozitie poarta, dupa caz, nume de piane, orgi, acordeoane, mecanisme muzicale etc. electromagnetice, electrostatice, electronice, radioelectrice, fotoelectrice dar sunt, aproape intotdeauna inregistrate sub numele firmei producatoare si care permit interpretarea cu fidelitate a sunetului, la aproape toate instrumentele muzicale prin simpla schimbare a registrului. Sunt numite monodiscuri atunci cand nu dau decat o suita de sunete individuale sau polifonice daca reproduc in mod simultan mai multe sunete (este cazul orgilor de la aceasta categorie).
Unele pot sa fie folosite pentru a se canta in mod izolat sau adaptate la un pian clasic, executantul cantand la aparat cu mana dreapta, acompaniamentul facandu-se cu mana stanga pe pian. In acest din urma caz, instrumentul in cauza, chiar prezentat cu pianul, ramane clasificat in aceasta pozitie.
Desi in general necesara pentru functionarea normala a instrumentelor din aceasta categorie, aparatura electrica sau electronica, si in mod special sistemul amplificator-difuzor, urmeaza regimul sau propriu (Capitolul 85) in toate cazurile in care nu face corp comun cu instrumentul, cu toate acestea, atunci cand aceasta aparatura este incorporata la instrumentele pentru care sunt destinate, sau introduse in aceeasi cutie, urmeaza regimul acestor instrumente, chiar daca a fost ambalat in mod separat, pentru a usura transportul.
In ceea ce priveste orologiile de perete, cu cadran orar, care, facand parte din instalatia unora dintre cutiile muzicale electronice, permit existenta unor sonerii automate pentru ora si fractiuni de ora, ele sunt clasificate la Capitolul 91.

92.08 - CUTII MUZICALE, ORGI PENTRU DISTRACTII IN AER LIBER, FLASNETE, PASARI MECANICE CANTATOARE, FERASTRAIE MUZICALE, SI ALTE INSTRUMENTE MUZICALE CARE NU SUNT RELUATE IN ALTA POZITIE A ACESTUI CAPITOL; FLUIERE SAU TIGNALE, CORNURI DE SUFLAT PENTRU APEL SI ALTE INSTRUMENTE DE APEL SAU DE SEMNALIZARE CU GURA.
9208.10 - Cutii muzicale
9208.90 - Altele

A. - INSTRUMENTE MUZICALE CARE NU SUNT RELUATE IN ALTA POZITIE A ACESTUI CAPITOL
Se pot enumera:
1) Cutiile muzicale. Se numesc asa mecanismele mici care canta automat arii de muzica si sunt incorporate in cutii, lazi sau alte recipiente ce pot sa foloseasca ca accesoriu si altor scopuri (de exemplu tabachere, suporturi pentru arborii de Craciun, halbe de bere). Ele se compun dintr-un cilindru prevazut cu varfuri sau cu cuie care reprezinta note de arii de cantat si care actioneaza pe o claviatura care consta dintr-un fel de pieptene de otel cu lame vibrante acordat dupa tonurile notelor care corespund cu varfurile cilindrului. Aceste organe sunt sustinute de o platina si cilindrul este pus in miscare printr-un resort de ceasornic care se intoarce cu ajutorul unei chei. Cilindrul este uneori inlocuit cu un disc de tabla metalica cu gauri sau reliefuri care reprezinta notele unei bucati care trebuie sa fie cantate. Se poate intampla ca cilindrul (sau discul) sa fie pus direct in miscare cu ajutorul unei manivele, fara interventia unui resort.
Articolele ce au incorporat un mecanism de cutie muzicala, dar a carui functie esentiala este utilitara sau ornamentala (de exemplu aparate de ceasornicarie, mobile miniaturale din lemn, vase din sticla continand flori artificiale, figurine din ceramica) nu sunt considerate cutii muzicale in sensul acestei pozitii. Articolele in speta se clasifica la aceeasi pozitie ca acelea ce acopera articolele corespondente ce nu au incorporate mecanism de cutie muzicala.
Pe de alta parte, articolele ca ceasurile bratara, canile sau felicitarile ce contin module electronice muzicale nu sunt considerate ca apartinand acestei pozitii. Aceste articole sunt clasificate la aceeasi pozitie cu cele ce acopera articolele corespondente ce nu au incorporate aceste module.
2) Orgi pentru distractii in aer liber si instrumente identice, aparate de dimensiuni mari, care au doua false claviaturi din care una face sa intre in rezonanta corzile de metal datorita unui mecanism de pian si alta actioneaza tevile de orgi; in plus, un sistem de arcus face sa vibreze corzile instrumentului cu coarde. Aceste aparate, care imita efectele unei orchestre datorita faptului ca incorporeaza diferite instrumente mecanice (tobe, cinele, acordeoane etc.), sunt utilizate mai ales in cafenele sau la serbarile din targuri; ele canta cu ajutorul cartoanelor perforate fie cu manivela, fie cu motor.
3) Flasnete, formate dintr-o cutie in care tuburile din lemn si din metal sunt actionate prin cilindrii cu varfuri de arama si sunt deplasate printr-o manivela.
4) Pasarile mecanice cantatoare. Sunt cunoscute sub acest nume automatele mici in general inchise intr-o colivie care sustine un batiu, ce contine un motor cu resort; acesta actioneaza un set de pistoane in burdufuri, ceea ce produce modulatii ale cantecului si provoaca miscari ale capului si corpului figurinelor pasari.
5) Ferastraie muzicale, sortiment de ferastrau cu lama de otel special, care este facut sa vibreze datorita unui arcus sau a unui ciocan cu pasla.
6) Alte instrumente de fantezie, cum ar fi pleznitoarele, sirenele de gura, etc.
Hartile, discurile si rolele sunt clasificate intotdeauna la pozitia nr. 92.09, daca sunt sau nu prezentate cu instrumentele de la pozitia prezenta la care se refera (vezi Nota 2 de la acest Capitol).

B. - DISPOZITIVE DE APEL DE TOATE TIPURILE SI INSTRUMENTE DE SUFLAT PENTRU APEL SAU SEMNALIZARE
1) Dispozitivele de apel sunt instrumente mici sonore cu care se imita fie cu gura, fie cu mana, strigatul pasarilor sau al altor animale pentru a le atrage.
2) Printre instrumentele de suflat pentru apel sau semnalizare figureaza in mod special:
1●) Cornurile si cornetele de apel, de corn, de os, de metal etc.
2●) Fluierele pentru gura (de metal, lemn etc.) pentru comenzi, manevre etc.
Sunt excluse de la aceasta pozitie:
a) Timpanele avertizoare (de usi, de mese, de biciclete etc.) (pozitiile nr. 83.06 sau 85.31).
b) Cornurile si cornetele de apel cu para (pentru vehicule in mod special), sirenele de nave, sirenele pentru aparare pasiva (manuale sau fixe) (regimul materiei constitutive, Sectiunile XVI sau XVII, in functie de caz).
c) Aparatele de semnalizare acustica cu functionare electrica (pozitiile nr. 85.12 sau 85.31, dupa caz).

92.09 - PARTI (DE EXEMPLU MECANISME DE CUTII MUZICALE) SI ACCESORII (CARTELE SI ROLE PENTRU APARATE DE CANTAT MECANIC, DE EXEMPLU) ALE INSTRUMENTELOR MUZICALE; METRONOAME SI DIAPAZOANE DE TOATE TIPURILE.
9209.10 - Metronoame si diapazoane
9209.20 - Mecanisme de cutii muzicale
9209.30 - Corzi armonice
- Altele:
9209.91 - - Parti si accesorii de piane
9209.92 - - Parti si accesorii ale instrumentelor muzicale de la pozitia nr.92.02
9209.93 - - Parti si accesorii ale instrumentelor muzicale de la pozitia nr. 92.03
9209.94 - - Parti si accesorii ale instrumentelor muzicale de la pozitia nr. 92.07
9209.99 - - Altele
Aceasta pozitie cuprinde:
A) Metronoamele si diapazoanele.
Sunt clasificate aici, indiferent care ar fi utilizarile lor (muzicale sau altele), metronoamele si diapazoanele.
Metronoamele sunt aparate mici sub forma de cutie piramidala, cu sau fara sonerie, utilizate pentru a indica, intr-un mod precis, masura dupa care o bucata muzicala trebuie sa fie cantata. Piesa principala este un balansier, ale carui miscari sunt accelerate sau incetinite urmand numerele unei scari gradate asezate in spate.
Acest grup cuprinde, metronoamele care au aplicatii industriale si, in acest caz ele pot sa aibe contacte electrice, ceea ce nu afecteaza clasificarea lor.
Diapazoanele sunt instrumente mici constituite fie din doua brate de otel care sunt facute sa vibreze si care dau un singur sunet, fie dintr-un fel de tub care are una sau mai multe ancii si in care se sufla obtinandu-se cu ajutorul acestuia unul sau mai multe sunete (4 sau 6), adesea mai multe tuburi cu ancie unica care dau sunete diferite sunt reunite laolalta.
Exista de asemenea diapazoane de studiouri de putere mare, formate dintr-o lama de otel montata pe o cutie de rezonanta si care este lovita cu un ciocanel.
Independent de folosirea lor in muzica, diapazoanele sunt utilizate in medicina (pentru examenele auriculare in mod special, reglate pentru a da o gama intinsa de vibratii si adesea prezentate in cutii care contin mai multe instrumente), pentru observarea stroboscopica. Unele dintre ele sunt prevazute cu dispozitive destinate sa mentina durata vibratiei.
B) Mecanismele de cutii muzicale.
Vezi Nota explicativa de la pozitia nr. 92.08.
C) Corzile armonice.
Acest grup se refera la corzile armonice pentru instrumente cu corzi (piane, harpe, viori, violoncele, mandoline etc.) care sunt facute cel mai adesea:
1) Din intestine (de oaie de obicei). Ele se compun dintr-un anumit numar de fire sau de bucati, functie de grosimea care trebuie sa fie obtinuta; fiecare capat este format fie dintr-o fasie de intestine divizata in sensul lungimii, fie dintr-un intestin.
2) Din matase. Corzile de acest fel, care au de obicei, 140 fire de matase, cu aspectul celor din intestine; ele sunt acoperite cu un strat subtire de guma arabica si lustruite cu ceara alba.
3) Din monofilamente de materiale textile sintetice (nylon de obicei).
4) Din fire metalice (de otel, cel mai adesea inoxidabil, de aluminiu, de argint, de arama etc.) este vorba despre fire simple sau despre fire constituite dintr-un miez de metal si din fire de acoperire de asemenea de metal (in acest din urma caz, corzile sunt numite trase pe metal.
5) Din intestine, din matase sau din nylon, acoperite prin infasurare, cu fire metalice (aluminiu sau alt metal obisnuit argintat), sunt numite imbracate in intestine, in matase sau in nylon.
Corzile armonice se recunosc in acelasi timp prin finisajul fabricarii lor (cele din fir de otel sunt facute din metal lustruit si au un diametru riguros calibrat; cele din intestine sunt perfect unite si cu un diametru regulat si unele dintre ele sunt albe si translucide, altele, cum ar fi corzile de harfe, sunt uneori vopsite in albastru sau in rosu etc.), sau prin modul lor de prezentare (saculeti, buzunarase, si ambalaje mici asemanatoare cu indicatiile de folosire). In plus, unele corzi armonice (cele din metal in mod special) poarta bucle sau bile in vederea adaptarii lor la instrumente.
Sunt excluse de aici firele de metal, monofilamentele din materiale sintetice, din intestine etc., chiar taiate in lungime, dar care nu pot sa fie recunoscute ca si corzi armonice (regim propriu).
D) Alte parti si accesorii.
Acest grup cuprinde partile si accesoriile instrumentelor de muzica (altele decat cele vizate la partile B) si C) de mai sus), dar cu exceptia amplificatoarelor si a difuzoarelor electrice (pozitia nr. 85.18) ca si, in mod general, aparatura electrica, (motoarele, celulele fotoelectrice etc.), care sunt susceptibile sa echipeze unele instrumente, in masura in care aceasta aparatura nu are parti sau accesorii de instrumente.
Printre aceste articole, se pot cita:
1) Partile de piane, orgi sau instrumente similare:
Claviaturile montate, adica setul complet al clapelor montate pe un cadru; mecanismele de piane, seturi de ciocane cu maneta care le actioneaza, inclusiv amortizoarele de sunete; cutiile de piane sau de orga. Mesele de armonie; cadrele din fonta sau din lemn; pedalele si pedalierele; cuiele pentru fixarea corzilor; lamele metalice - sau anciile - de orga; clapele pentru claviaturi; ciocanele, mecanismele care opresc brusc vibratia corzilor pentru pian, mansele si furcile de ciocane: tevile, registrele, fluierele si alte organe pentru orgi (inclusiv mobilele) de la pozitia nr. 92.03.
Se clasifica aici clapele, registrele, fluierele, si claviaturile de la acordeoane.
Placutele din fildes din os sau din materiale plastice simplu decupate de forma dreptunghiulara si care trebuie sa fie lustruite, rotunjite la unghiuri sau altfel fasonate in vederea folosirii pentru garnisirea clapelor, urmeaza regimul lor propriu (pozitia nr. 96.01 sau Capitolul 39).
2) Partile si accesoriile instrumentelor de la pozitia nr. 92.02 (instrumentele de luterie):
Cutiile de mandoline, de chitare, de banjouri sau de instrumente asemanatoare; dispozitivele mecanice de chitare sau de mandoline (sistemele de cuie si de suruburi care mentin la extremitatea mansei corzile instrumentului si permit tensionarea dorita); partile de viori, violoncele sau asemanatoare: funduri, mese si manere chiar schitate clape, crestaturi, sevalete si cozi sau corzi (piese pe care se monteaza corzile), butoanele pieselor pe care se monteaza corzile, eclise (piese care leaga masa de fund), cuie (un fel de chei fixate in cruce sau in spirala si care folosesc pentru a intinde corzile), intinzatoarele pentru corzi etc.; acele pentru violoncele si contrabasuri, care folosesc pentru a pune instrumentul pe sol; arcusurile si partile de arcusuri (baghete, umar sau calcai, buton) inclusiv mesele de par pregatite pentru arcusuri; mediatoarele, surdinele si barbiile (la vioara etc.).
3) Partile si accesoriile instrumentelor de la pozitia nr. 92.07:
Cutiile (pentru piane, mecanismele electronice muzicale), pedalele si suporturile de pedale, claviaturile, rotile fonice (de orgi in mod special) etc.
In ceea ce priveste partile si accesoriile electrice sau electronice, vezi Nota explicativa de la pozitia nr. 92.07.
4) Partile si accesoriile de instrumente de suflat de la pozitia nr. 92.05.
Piesele din lemn cizelate pentru instrumente din lemn (clarinete, flaute si instrumente asemanatoare); corpurile instrumentelor din metal; ghidaje, prelungitoare, imbinari, ancii, pistoane, butoane de pistoane, chei, inele, virole, ciocuri si acoperitoare de ciocuri, pavilioane si surdine); tampoanele (pentru flauturi, clarinete etc.) etc.
5) Partile si accesoriile de instrumente de percutie.
Baghetele, maiurile, ciocanele si ciocanelele; maturile si pedalele pentru jazz; port-cinelele, fusurile si triunghiurile de tobe, cutii etc.; lamelele si cadrele de xilofoane sau instrumente asemanatoare; pieile de tobe, cutiile si instrumentele asemanatoare, decupate in forma circulara sau aproximativ circulara si usor de recunoscut; corzile (de canepa, de iuta sau de sisal in general) care pot fi recunoscute ca destinate pentru intinderea pieilor pe fusul unor instrumente, cum ar fi tobele, si corzile (din intestine sau din metal) care mentin intinsa pielea bateriei, daca ele sunt posibil de recunoscut ca atare etc.

Sunt de asemenea incluse in aceasta pozitie:
1) Port-partiturile destinate sa fie fixate pe un instrument; suporturile (in forma de trepied sau altele) pentru cutiile plate sau de exemplu pentru saxofoane.
2) Aparatele mecanice pentru cantat la un instrument muzical. Sunt aparate auxiliare care permit sa se cante mecanic la instrumentele cu claviatura cu ajutorul cartelelor, a discurilor si a rolelor. Ele sunt deplasate cu ajutorul manivelelor, pedalelor, motoarelor mecanice sau electrice sau cu ajutorul unui aparat de suflat si care pot sa fie asezate fie in interiorul, fie in exteriorul instrumentului (pian sau orga in general).
3) Cartelele, discurile si rolele pentru instrumentele muzicale automate. Aceste articole raman clasificate aici, chiar daca sunt prezentate cu aparatele la care sunt destinate (vezi Nota 2 de la acest Capitol).

Sunt excluse:
a) Partile si furniturile de folosire generala in sensul Notei 2 de la Sectiunea XV, cum ar fi sarnierele, manerele, garniturile (pentru piane in mod special), din metale comune (Sectiunea XV) sau din material plastic (Capitolul 39).
b) Sculele pentru acordori (pozitia nr. 85.05).
c) Motoarele cu resorturi pentru cutiile muzicale sau pasarile cantatoare, lipsite de partile sau accesoriile numitelor cutii (pozitia nr. 84.12).
d) Mecanismele de ceasornicarie, cu conditia de asemenea sa nu aibe partile sau accesoriile instrumentelor muzicale (pozitiile nr. 91.08 pana la nr. 91.10).
e) Taburetele de pian (pozitia nr. 94.01), pupitrele pentru partituri care stau pe sol (pozitia nr. 94.03) si dispozitivele pentru intoarcerea foilor la pian (pozitia nr. 94.05).
f) Colofoniu, sub forma mulata, pentru arcusuri (pozitia nr. 96.02).
g) Stergatoarele pentru flaute, oboaie etc. (pozitia nr. 96.03).

----
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice