Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ANEXA nr. 89 din 5 ianuarie 2000  VAPOARE, NAVE SI DISPOZITIVE PLUTITOARE    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ANEXA nr. 89 din 5 ianuarie 2000 VAPOARE, NAVE SI DISPOZITIVE PLUTITOARE

EMITENT: DIRECTIA GENERALA A VAMILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 12 bis din 14 ianuarie 2000

VAPOARE, NAVE SI DISPOZITIVE PLUTITOARE

Nota de Capitol.
1. - O nava incompleta sau neterminata si coca navei daca este prezentata in stare demontata sau nemontata, ca si navele complete demontate sau nemontate, sunt clasificate la pozitia nr. 89.06, daca nu prezinta caracterul esential al unui anumit tip de nava.

CONSIDERATII GENERALE
Capitolul cuprinde navele de toate tipurile si pentru toate utilizarile, cu propulsie mecanica sau nu, ca si diferitele dispozitivele plutitoare cum sunt chesoanele, cutiile de amarare, locurile de imbarcare, geamandurile. Sunt cuprinse, de asemenea, vehiculele cu perna de aer (aeroglisoare (hovercroft)) concepute pentru a se deplasa deasupra apei (mari, estuare, lacuri) chiar daca ele pot sa se aseze pe plade sau debarcadere sau sa se deplaseze de asemenea deasupra ghetii (vezi Nota 5 de la Sectiunea XVII).
Sunt, de asemenea, clasificate la acest Capitol:
A) Navele incomplete sau neterminate ca, de exemplu, constructiile lipsite de masinile de propulsie, de instrumentele de navigatie, de motoarele de ridicare si de manevrare, de mobilele lor etc.
B) Coca, oricare ar fi materialul din care este constituita.
Navele incomplete sau neterminate si coca, demontate sau nu, ca si navele complete demontate sunt clasificate ca nave, dupa categorie, dupa caracteristicile pe care le prezinta sau, in caz de indoiala asupra categoriei de nave la care se refera, la pozitia nr. 89.06.
De retinut ca, in mod contrar dispozitiilor referitoare la materialul de transport de la alte Capitole de la Sectiunea XVII, toate partile (altele decat coca) si accesoriile de nave si de dispozitive plutitoare, prezentate izolat, daca sunt sau nu posibil de recunoscut ca atare, sunt excluse de la prezentul Capitol si urmeaza in toate cazurile regimul lor propriu. Sunt excluse, de exemplu:
1) Partile si accesoriile specificate la Nota 2 de la Sectiunea XVII.
2) Rame, vasle si pagaie, de lemn (pozitia nr. 44.21).
3) Cabluri si corzi din materiale textile (pozitia nr. 56.07).
4) Panzele (pozitia nr. 63.06).
5) Catargele, tambuchii, bastingadele si parti de coca, care prezinta caracterul de constructii metalice de la pozitia nr. 73.08.
6) Cablurile de fier sau de otel (pozitia nr. 73.12).
7) Ancorele de fonta, fier sau otel (pozitia nr. 73.16).
8) Elicele si rotile cu palete (pozitia nr. 84.85).
9) Aparatele de timonerie sau de conducere pentru nave (pozitia nr. 84.79) altele decat carmele propriu-zise (in functie de caz, pozitiile nr. 44.21, 73.25, 73.26, etc.).
Sunt de asemenea, excluse din prezentul Capitol:
a) Machetele de nave utilizate pentru scopuri decorative (caravele si alte nave cu panze, de exemplu) (pozitiile nr. 44.20, 83.06 etc.).
b) Modelele de demonstrare si machetele de la pozitia nr. 90.23.
c) Torpilele, minele si munitiile asemanatoare (pozitia nr. 93.06).
d) Vehiculele in forma de nave pentru amuzamentul copiilor (pozitia nr. 95.01) si alte articole care au caracterul de jucarii (pozitia nr. 95.03).
e) Skiuri nautice si masini asemanatoare (pozitia nr. 95.06).
f) Navele mici destinate sa fie montate pe manejuri sau utilizate in alte atractii de la balciuri (pozitia nr. 95.08).
g) Obiectele de antichitate care au mai mult de 100 ani vechime (pozitia nr. 97.06).
Autovehiculele amfibii si vehiculele cu perna de aer care pot sa se deplaseze indiferent deasupra pamantului si a unor planuri de apa (mlastini etc.) sunt clasificate la autovehicule (Capitolul 87); hidroavioanele sunt clasificate la pozitia nr. 88.02.

89.01 - PACHEBOTURI, NAVE DE CROAZIERA, FERIBOTURI, CARGOURI, SLEPURI SI NAVE SIMILARE PENTRU TRANSPORTUL PERSOANELOR SAU MARFURILOR.
8901.10 - Pacheboturi, nave de croaziera si nave similare in principal concepute pentru transportul persoanelor; feriboturi de toate tipurile
8901.20 - Nave-cisterna
8901.30 - Nave frigorifice altele decat cele de la subpozitia nr. 8901.20
8901.90 - Alte nave pentru transportul marfurilor si alte nave concepute atat pentru transportul persoanelor cat si al marfurilor
Pozitia cuprinde toate navele pentru transportul persoanelor sau marfurilor, destinate navigatiei maritime sau navigatiei interioare (de exemplu pe lacuri, canale, rauri si estuare), cu exceptia ambarcatiunilor de la pozitia nr. 89.03 si navele de salvare altele decat cu rame, navele pentru transportul trupelor si navele-spital (pozitia nr. 89.06).
Pozitia cuprinde:
1) Pacheboturile si navele de croaziera.
2) Feriboturile de toate tipurile utilizate atat pentru transbordarea trenurilor de calatori sau de marfuri ("trains-ferries") ca si pentru transbordarea autovehiculelor ("car-ferries"); bacurile de toate tipurile.
3) Navele-cisterna (petroliere, metaniere, pentru vin etc.).
4) Navele frigorifice pentru transportul carnii, fructelor etc.
5) Cargourile de toate felurile (altele decat navele-cisterne si navele frigorifice), specializate sau nu in transportul anumitor marfuri. Printre acestea, se pot mentiona mineralierele si alte nave pentru incarcatura in vrac (de exemplu pentru transportul cerealelor, carbunelui), navele port-containere, navele pentru containere cu rotile, navele port-slep (sau port-salanda).
6) Salandele, slepurile si mahonele, barcile si pontoanele (ambarcatiuni plate pentru transportul marfurilor si eventual al persoanelor).
7) Hidroglisoarele, ambarcatiuni cu aripi portante, vehicule cu perna de aer (hovercroft).

89.02 - NAVE DE PESCUIT; NAVE-UZINA SI ALTE NAVE PENTRU PRELUCRAREA SAU CONSERVAREA PRODUSELOR DE PESCARIE.
Pozitia cuprinde navele de pescuit de toate tipurile concepute pentru pescuit profesional pe mare sau pe ape interioare, cu exceptia navelor cu rame de la pozitia nr. 89.03 utilizate pentru pescuit. De exemplu, traulere, navele de pescuit ton, ca si navele armate pentru vanarea balenelor.
Sunt, de asemenea, cuprinse la aceasta pozitie navele-uzine pentru transarea balenelor, conservarea pestilor etc.
Navele de pescuit susceptibile sa fie utilizate pentru excursii, in mod special in timpul sezonului turistic, sunt de asemenea cuprinse aici.
Navele pentru pescuitul sportiv sunt clasificate la pozitia nr. 89.03.

89.03 - IAHTURI SI ALTE NAVE SI AMBARCATIUNI PENTRU AGREMENT SAU PENTRU SPORT; BARCI CU RAME SI CANOE (+).
8903.10 - Barci gonflabile
- Altele:
8903.91 - - Nave cu vele, chiar cu motor auxiliar
8903.92 - - Nave cu motor, altele decat cele cu motor suspendat
8903.99 - - Altele

Se clasifica aici toate navele destinate pentru navigatia de agrement sau sportiva, ca si toate barcile cu rame si canoe.
Sunt mentionate ca exemplu, iahturile, scuterele marine si alte vase cu panze sau cu motor, salupe caiacuri, iole, schifuri, ambarcatiuni cu pedale, vase pentru pescuit sportiv, ambarcatiunile gonflabile si ambarcatiunile pliante sau demontabile.
Pozitia cuprinde barcile de salvare cu rame (altele decat barcile de salvare de la pozitia nr. 89.06).
Pozitia exclude wind-surfurile (pozitia nr. 95.06).

Note explicative de subpozitii.
Subpozitia nr. 8903.92.
Motoarele suspendate sunt descrise in Nota explicativa de la pozitia nr. 84.07.

89.04 - REMORCHERE SI IMPINGATOARE.
Pozitia cuprinde:
A. Remorcherele, care sunt vase special concepute pentru tractiunea altor unitati. Ele pot fi de tipul celor utilizate pe mare sau pentru navigatie interioara si ele se deosebesc de alte nave prin aspectul lor specific, coca lor intarita, de forma speciala, puterea motrice a masinilor si prin diferite tipuri de echipamente de punte pentru manevrarea si ancorarea cablurilor paramelor etc.
B. Impingatoarele, care sunt vase special concepute pentru impingerea bardelor (salupelor) sau a mahonelor in mod special. Ele se caracterizeaza in esenta prin partea lor din fata aplatizata, conceputa pentru impingere, ca si prin pozitia ridicata a postului de timonerie care poate sa fie telescopica.
Pozitia cuprinde navele concepute in acelasi timp ca nave de remorcare si ca impingatoare; ca nave impingatoare, aceste masini poseda o prova tesita, dar pupa lor este amenajata in asa fel incat sa poata sa tracteze, de asemenea, in acest sens cu ajutorul cablurilor. Remorcherele concepute pentru a acorda ajutor navelor in deriva, sunt de asemenea cuprinse aici.
Navele de la aceasta pozitie nu sunt concepute pentru transportul persoanelor sau a marfurilor. Ele pot sa fie echipate accesoriu cu masini speciale de pompare, de lupta contra incendiului, de incalzire etc. Cu toate acestea, navele pentru stingerea incendiilor sunt clasificate in mod special la pozitia nr. 89.05.

89.05 - NAVE-FAR, NAVE PENTRU STINGEREA INCENDIILOR, NAVE DE DRAGARE, MACARALE PLUTITOARE SI ALTE NAVE PENTRU CARE NAVIGATIA ESTE NUMAI SUBSIDIARA FATA DE FUNCTIA PRINCIPALA; DOCURI PLUTITOARE; PLATFORME DE FORAJ SAU DE EXPLOATARE, PLUTITOARE SAU SUBMERSIBILE.
8905.10 - Nave de dragare
8905.20 - Platforme de foraj sau de exploatare, plutitoare sau submersibile
8905.90 - Altele
Pozitia cuprinde:
A) Nave-far, nave pentru stingerea incendiilor, nave de dragare, macarale plutitoare si alte nave pentru care navigatia este numai subsidiara fata de functia principala.
Printre aceste nave, care sunt in general stationare atunci cand asigura functia lor, sunt mentionate: nave-far, nave de forare, nave pentru stingerea incendiilor, nave de dragare, de toate tipurile (drage cu cupe, drage aspiratoare etc.), navele de ridicare pentru punerea din nou pe valuri a navelor cazute, vapoarele-geamanduri de salvare, batiscafurile, pontoanele echipate cu masini de ridicare sau de manevrare (macarale derick, macarale, elevatoare de cereale etc.) montate pe pontoane, ca si pontoanele concepute in mod special pentru a folosi ca baza pentru aceste masini.
Navele de locuit, navele-spalator, morile plutitoare sunt, de asemenea, cuprinse la aceasta pozitie.
B) Docuri plutitoare.
Docurile plutitoare sunt veritabile ateliere plutitoare destinate sa se substituie calelor uscate ale porturilor.
Ele se compun dintr-un cheson a carui sectiune transversala este in general de forma literei U. Datorita umplerii balastierelor cu care sunt prevazute, ele sunt partial scufundate in scopul de a permite intrarea in cheson a navelor care trebuie sa fie reparate. Ele pot de asemenea sa fie remorcate.
Alte tipuri de docuri plutitoare care functioneaza in mod analog sunt echipate, intre altele, cu puternice organe motoare care sa permita deplasarea lor proprie. Sunt atunci utilizate pentru repararea vehiculelor amfibii sau alte ambarcatii pe care le transporta. C) Platforme de forare sau de exploatare, plutitoare sau submersibile.
Ele sunt in general concepute pentru cautarea sau exploatarea zacamintelor de petrol sau de gaze naturale. Aceste platforme comporta, independent de materialul necesar la forare sau la exploatare, cum ar fi macaralele derrick, macaralele, pompele, unitatile de cimentare, silozurile etc., spatii de locuit pentru personal.
Aceste platforme, remorcate sau eventual autopropulsate pana la locul de exploatare si care pot adesea sa fie deplasate prin plutire catre un alt loc de munca, apartin unuia dintre grupurile urmatoare:
1) Platforme auto-elevatoare care cuprind, independent de platforma de lucru ea insasi, amenajari (coca, chesoane etc.) care ii permit sa pluteasca si stalpi retractili care, la locul de lucru, sunt coborati in asa fel incat sa se sprijine pe fundul submarinului si sa ridice platforma de lucru deasupra nivelului apei.
2) Platforme submersibile a caror infrastructura este scufundata peste locurile de lucru pentru ca chesoanele lor balastiere sa stea pe fund pentru a putea asigura o stabilitate mare platformelor de lucru mentinute deasupra nivelului apei. Chesoanele-balastiere pot sa fie echipate cu aparatori sau stalpi care se afunda mai mult sau mai putin profund in sol.
3) Platforme semi-submersibile, analoge cu platformele submersibile, dar care se deosebesc prin faptul ca partea scufundata nu sta pe fund. Aceste platforme sunt, in timpul lucrului, mentinute in pozitia fixa prin liniile de ancorare sau prin pozitionarea dinamica.
Platformele fixe destinate cautarii sau exploatarii zacamintelor submarine de petrol sau de gaze naturale, care nu sunt nici plutitoare nici submersibile, nu sunt cuprinse la prezenta pozitie (pozitia nr. 84.30).
Sunt, de asemenea, excluse de la aceasta pozitie bacurile si transbordoarele (pozitia nr. 89.01), navele-uzine pentru prelucrarea produselor de pescuit (pozitia nr. 89.02) si navele-cu parame si fregatele meteorologice (pozitia nr. 89.06).

89.06 - ALTE NAVE, INCLUSIV NAVE DE RAZBOI SI NAVE DE SALVARE ALTELE DECAT CELE CU RAME.
Pozitia cuprinde toate navele care nu sunt reluate mai specific in pozitiile nr. 89.01 la 89.05.
Printre acestea sunt mentionate:
1) Navele de razboi de toate tipurile pentru care se pot deosebi:
a) Navele concepute pentru lupta, armate cu diferite arme ofensive si defensive, care contin dispozitive de protectie contra proiectilelor (in mod special blindaj, cloazoane etanse multiple) sau mecanisme scufundate (protectie antimagnetica contra minelor). Sunt, intre altele, in general echipate cu dispozitive de detectie si de ascultare cum ar fi radarele, sonarele, aparatele de detectie in infrarosu ca si materialele de bruiaj a transmisiilor radio.
Navele de aceasta categorie difera, intre altele de navele de comert printr-o rapiditate si o mobilitate in general superioare, prin importanta echipajului lor, prin volumul rezervoarelor lor de combustibil, si prin prezenta rezervoarelor special amenajate pentru transportul si utilizarea pe mare a munitiilor.
b) Unele nave special amenajate care, desi nu cuprind nici armament nici blindaj, sunt posibil de recunoscut ca fiind destinate a fi utilizate, in exclusivitate sau in principal, in operatiile de razboi, cum ar fi slepurile de debarcare, nave de trenuri de escadra (pentru transportul munitiilor sau minelor, etc.) navele pentru transportul trupelor.
c) Submarinele.
2) Navele utilizate de catre anumite servicii oficiale (de exemplu vama, politie) care prezinta adesea unele caracteristici proprii navelor de razboi.
3) Barcile de salvare asezate la bordul navelor, ca si cele care sunt destinate sa fie asezate in unele locuri de pe coasta si destinate sa ajute ambarcatiunile in pericol. Cu toate acestea, ambarcatiunile de salvare cu rame sunt cuprinse la pozitia nr. 89.03.
4) Navele echipate pentru cercetare stiintifica; navele laboratoare; fregatele meteorologice.
5) Navele pentru transportul si amararea geamandurilor; nave cabliere pentru punerea cablurilor submarine pentru telecomunicatii, de exemplu:
6) Navele-pilot.
7) Spargatoarele de gheata.
8) Navele spital.
9) Ambarcatiunile cu fund care se deschide pentru imersarea materialelor de excavatie si a deseurilor din constructii.
Aceasta pozitie cuprinde, de asemenea, dispozitivele pliabile numite dracoanes constituite dintr-un invelis suplu de tesatura impregnata, care pot fi recunoscute datorita formei lor in general carenate si a dispozitivelor cu care sunt prevazute (dispozitive de stabilizare, de remorcare, de exemplu si, in unele cazuri, datorita capacitatii de a pluti) ca destinate transportului pe apa a lichidelor sau a altor marfuri, prin simpla remorcare.
Pozitia exclude:
a) Pontoanele de felul ambarcatiunilor plate (pozitia nr. 89.01).
b) Pontoanele destinate in principal pentru a folosi ca baza pentru elevatoare, macarale etc. (pozitia nr. 89.05).
c) Chesoanele cilindrice goale in interior, utilizate pentru a sustine puntile provizorii etc., si plutele de toate felurile (pozitia nr. 89.07).

89.07 - ALTE DISPOZITIVE PLUTITOARE (DE EXEMPLU PLUTE, REZERVOARE, CHESOANE, GEAMANDURI DE ANCORARE, GEAMANDURI SI BALIZE).
8907.10 - Plute gonflabile
8907.90 - Altele
Pozitia cuprinde diferitele echipamente plutitoare altele decat cele care au caracterul de nave. Ele sunt in general fixe si cuprind in mod special:
1) Chesoanele cilindrice goale in interior, utilizate pentru a sustine puntile provizorii etc.
Pontoanele care prezinta caracteristicile de nave sunt cuprinse la pozitiile nr. 89.01 sau 89.05.
2) Helesteele plutitoare gaurite destinate sa conserve crustaceele sau pestii vii.
3) Rezervoarele utilizate in unele porturi pentru alimentarea cu apa, gazolina etc.
4) Chesoanele-batardouri utilizate pentru constructia stalpilor de poduri etc.
5) Debarcaderele sau ambarcaderele-plutitoare.
6) Geamandurile de ancorare, geamandurile de toate tipurile; geamanduri de semnalizare, geamanduri luminoase, geamanduri cu clopote etc.
7) Balize destinate sa marcheze canalele, obstacolele de navigatie etc.
8) Plutitoarele de ridicare utilizate pentru scoaterea ambarcatiunilor scufundate.
9) Dragoarele (para-minele), tipul de plutitoare folosite in dragarea minelor.
10) Plutele de toate felurile inclusiv dispozitivele plutitoare de forma circulara care se umple automat la contactul cu apa si care folosesc la transportul naufragiatilor.
11) Dispozitivele plutitoare concepute pentru a functiona ca poarta plutitoare (cheson plutitor).
Pozitia exclude:
a) Clopotele scufundatoare, constituite dintr-o camera metalica coborata sau ridicata printr-un dispozitiv exterior (masina de ridicare) (in general pozitia nr. 84.79).
b) Centurile, vestele si colacii de salvare (regimul materialului constitutiv).
c) Planse cu vele (pozitia nr. 95.06).

89.08 - NAVE SI ALTE DISPOZITIVE PLUTITOARE PENTRU RUPERE SAU SPARGERE.
Pozitia cuprinde numai nave si alte dispozitive plutitoare cuprinse de la pozitiile nr. 89.01 la 89.07, care sunt destinate demolarii. Sunt nave care au fost avariate, despre nave prea vechi, lipsite adesea de aparatele lor de navigatie, de organele lor motoare, etc.

----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016