Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ANEXA nr. 88 din 5 ianuarie 2000  VEHICULE AERIENE, NAVE SPATIALE SI PARTI ALE ACESTORA    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ANEXA nr. 88 din 5 ianuarie 2000 VEHICULE AERIENE, NAVE SPATIALE SI PARTI ALE ACESTORA

EMITENT: DIRECTIA GENERALA A VAMILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 12 bis din 14 ianuarie 2000

VEHICULE AERIENE, NAVE SPATIALE SI PARTI ALE ACESTORA
Note de subpozitie
1. - Prin expresia greutate fara incarcatura, in sensul prevederilor pozitiilor nr. 8802.11 pana la 8802.40, se intelege greutatea aparatului in conditii normale de zbor, excluzand greutatea personalului, a carburantului si echipamentelor diverse, altele decat cele fixate permanent.

CONSIDERATII GENERALE
Capitolul cuprinde baloanele, dirijabilele si vehiculele aeriene neconcepute pentru propulsie cu motor (pozitia nr. 88.01), alte vehicule aeriene, vehiculele spatiale (inclusiv satelitii) si vehiculele lor lansatoare (pozitia nr. 88.02), ca si materialul conex cum sunt parasutele (pozitia nr. 88.04), aparatele si dispozitivele pentru lansarea sau apuntarea vehiculelor aeriene si aparatelor la sol de antrenare a zborului (pozitia nr. 88.05). Acest Capitol cuprinde de asemenea partile si accesoriile care pot fi recunoscute ca fiind exclusiv sau in principal destinate vehiculelor care le cuprinde, sub rezerva sa nu fie excluse prin Notele de la Sectiunea XVII (vezi Consideratiile generale ale acestei Sectiuni).
Acest Capitol cuprinde aparatele incomplete sau neterminate (de exemplu un vehicul aerian care nu are organele motoare sau al caror echipament interior ramane de terminat) sub rezerva sa fie prezente caracteristicile esentiale ale aparatelor complete.

88.01 - BALOANE SI DIRIJABILE; PLANOARE, DELTAPLANE SI ALTE VEHICULE AERIENE, NECONCEPUTE PENTRU PROPULSIA CU MOTOR.
8801.10 - Planoare si deltaplane
8801.90 - Altele

I. - BALOANELE SI DIRIJABILELE
Grupa cuprinde aparatele de navigatie aeriana mai usoare decat aerul, indiferent care sunt utilizarea la care ele sunt destinate (militara, sportiva, stiintifica, publicitara etc.). Sunt clasificate deci aici baloanele libere si baloanele prinse (retinute la sol de un cablu), ca si dirijabilele, care sunt aerostate antrenate printr-un organ motor.
Sunt cuprinse de asemenea aici baloanele de tipurile urmatoare, folosite de catre serviciile aeronautice sau meteorologice:
1) Baloanele-sonda, utilizate pentru a amplasa la o mare altitudine aparatele de radiosondare.
Unele baloane-sonde cantaresc pana la 4.500 g, dar greutatea lor variaza de la 350 la 1.500 g.
2) Baloanele pilot, destinate sa fie lansate pentru a indica viteza si directia vantului.
Ele cantaresc in general de la 50 la 100 g.
3) Balonasele numite de plafon, mai mici decat articolele precedente (greutatea: de la 4 la 30 g) si care permit sa se determine inaltimea norilor.
Baloanele si balonasele utilizate in meteorologie sunt fabricate, cel mai adesea, din cauciuc foarte subtire, de o calitate care sa permita o dilatare considerabila. Nu sunt cuprinse balonasele pentru copii (pozitia nr. 95.03). Ele sunt caracterizate prin calitatea lor inferioara, prin gatul lor de umflare mai putin lung si, in general, prin prezenta inscriptiilor publicitare sau a imprimarilor decorative.

II. - PLANOARE SI DELTAPLANE
Planoarele sunt masini mai grele decat aerul care evolueaza prin folosirea curentilor atmosferici. Planoarele care sunt echipate cu un motor sau concepute pentru a fi echipate cu un motor, sunt clasificate la pozitia nr. 88.02.
Printre deltaplane sunt mentionate aripa delta care este un aparat care permite unei persoane sau la doua persoane (suspendata la aceasta aripa printr-un ham) de a zbura si de a efectua schimbari de directie. Aceasta aripa este constituita dintr-o structura rigida pe care este intinsa o tesatura (in general din materiale textile); aceasta structura, in mod normal tubulara, este de obicei din metal si este prevazuta cu un trapez plasat in centrul structurii, asigurand manevrele. Aripile zburatoare pot avea alte forme dar comportamentul lor aerodinamic si structura lor sunt analoge cu cele ale aripilor delta.

III. - ALTE VEHICULE AERIENE, NECONCEPUTE PENTRU PROPULSIE CU MOTOR
Subpozitia cuprinde in principal zmeele care sunt dispozitive mai grele decat aerul, lipsite de propulsie mecanica. Ele sunt legate la sol printr-un cablu in acelasi fel ca si baloanele captive si pot sa fie utilizate, de exemplu, la transportul de instrumente meteorologice.
Sunt excluse zmeele care au caracterul de jucarii (pozitia nr. 95.03).

Pozitia nu cuprinde machetele si modelele reduse utilizate, de exemplu, pentru decorare (de exemplu pozitiile nr. 44.20 sau 83.06). pentru demonstratii (pozitia nr. 90.23), ca jucarii sau pentru divertisment (pozitia nr. 95.03).

88.02 - ALTE VEHICULE AERIENE (DE EXEMPLU ELICOPTERE, AVIOANE); VEHICULE SPATIALE (INCLUSIV SATELITI) SI VEHICULE PENTRU LANSAREA ACESTORA SI VEHICULE SUBORBITALE.
- Elicoptere:
8802.11 - - Cu o greutate fara incarcatura de maximum 2000 kg
8802.12 - - Cu o greutate fara incarcatura peste 2000 kg
8802.20 - Avioane si alte vehicule aeriene, cu o greutate fara incarcatura de maximum 2000 kg
8802.30 - Avioane si alte vehicule aeriene, cu o greutate fara incarcatura peste 2000 kg dar de maximum 15000 kg
8802.40 - Avioane si alte vehicule aeriene, cu o greutate fara incarcatura peste 15000 kg
8802.60 - Vehiculele spatiale (inclusiv sateliti) si vehicule pentru lansarea acestora si vehicule suborbitale
Pozitia cuprinde:
1) Vehiculele aeriene mai grele decat aerul care functioneaza cu o masina propulsiva. Printre acestea sunt mentionate avioanele (terestre sau amfibii) si hidroavioane, ca si autogirurile (ale caror rotor sau rotoare se rotesc liber in jurul axelor verticale) si elicopterele (ale caror rotor sau rotoare sunt antrenate printr-un organ motor.
Aceste aparate pot sa fie utilizate, de exemplu, pentru scopuri militare sau pentru transportul persoanelor sau marfurilor, antrenament, fotografie aeriana, muncile agricole, de salvare, de lupta contra incendiului, observarea meteorologica si alte misiuni stiintifice. Se clasifica la aceasta pozitie aparatele radioghidate comandate de la sol sau de la alt aparat aerian ca si avioanele special constituite pentru a putea sa fie utilizate de asemenea ca vehicule terestre.
2) Vehicule spatiale care sunt vehicule concepute pentru a se deplasa in spatiu situat dincolo de atmosfera terestra (de exemplu sateliti pentru telecomunicatii sau meteorologie).
3) Vehicule pentru lansarea vehiculelor spatiale care sunt vehicule a caror misiune consta in asezarea unei sarcini utile date pe o traiectorie care constituie o orbita terestra (lansatoare de sateliti) sau care cad sub influenta unui camp de atractie altul decat campul terestru (lansatoare spatiale). Aceste vehicule permit sa se imprime incarcaturii, la terminarea propulsiei, o viteza care sa depaseasca 7.000 m/s.
4) Vehicule pentru lansarea de incarcaturi utile suborbitale care urmeaza o traiectorie parabolica si transporta in general de la atmosfera terestra instrumente stiinfifice sau tehnice destinate sau nu a fi recuperate. Cand aceste incarcaturi utile sunt destinate a fi evacuate, viteza atinsa de aceste vehicule la sfarsitul propulsiei depaseste 7000m/s. Incarcaturile utile recoboara uneori pe pamant cu ajutorul parasutelor, inainte de a fi recuperate.
Pozitia exclude rachetele de lupta, rachetele ghidate, de exemplu rachetele balistice si aparatele de razboi analoge care nu imprima sarcini utile, in scopul de a o propulsa, o viteza mai mare de 7000 m/s (pozitia nr. 9306). Aceste lansatoare propulseaza o incarcatura cum sunt explozivi, munitie. agenti chimici catre o tinta, dupa o traiectorie parabolica.
Pozitia nu cuprinde:
a) Machetele si modelele reduse, construite sau nu exact la scara, utilizate, de exemplu, pentru decorare (pozitiile nr. 44.20 sau 83.06, de exemplu) sau exclusiv pentru demonstratii (pozitia nr. 90.23).
b) Jucarii sau modele reduse pentru divertisment (pozitia nr. 95.03).
88.03 - PARTI ALE APARATELOR DE LA POZITIILE NR. 88.01 SAU 88.02.
8803.10 - Elice si rotoare si partile lor
8803.20 - Trenuri de aterizare si partile lor
8803.30 - Alte parti de avioane sau de elicoptere
8803.90 - Altele
Pozitia cuprinde partile aparatelor care sunt cuprinse la pozitiile nr. 88.01 sau 88.02, sub rezerva ca toate aceste parti satisfac urmatoarele doua conditii:
1●) Sa fie posibil de recunoscut ca fiind exclusiv sau in principal destinate aparatelor care sunt cuprinse la pozitiile mentionate mai sus.
2●) Sa nu fie excluse prin Notele de la Sectiunea XVII (vezi de asemenea Consideratiile generale si Notele explicative corespunzatoare).
Dintre aceste parti se pot enumera:
I. Parti de baloane si dirijabile, cum sunt:
1) Nacele
2) Anvelopele si parti de anvelope (in fuzee sau panouri).
3) Cercuri de sarcina.
4) Balonase compensatoare.
5) Carcase rigide si sectiunile lor.
6) Stabilizatoare si planurile de conducere.
7) Elice de dirijabile.
II. Parti de vehicule aeriene inclusiv planoarele si zmeele cum sunt:
1) Fuzelajele si celula; sectiunile de fuzelaj sau de coca, ca si partile lor exterioare sau interioare (instalatii radar in forma de cupola, varfurile de fuzelaj, capotele de carene, panourile, peretii despartitori, compartimentele cu bagaje, tablourile de bord, cuplurile, usile, mansele si toboganele de evacuare, ferestre, hublouri, etc.).
2) Aripile si elementele lor (lonjeroane, nervuri, antretoaze).
3) Aparatura de conducere a avioanelor, mobile sau nu (ampenaje, eleroane, varfuri de atac, deflectoarele, aparatura de conducere de adancime si de directie, stabilizatoarele, volete de compensare etc.).
4) Nacele, capotaje, carenaje (nacele fuzelate) si stalpii de fixare pentru reactoare.
5) Trenurile de aterizare (inclusiv franele si ansamblele de frane) si dispozitivele lor de escamotare; roti (prevazute sau nu cu anvelope); skiuri de aterizare.
6) Flotoare (sau balonase) de hidroavioane.
7) Elice, rotoare de elicoptere si autogirele; pale de elice si de rotoare; dispozitivele de reglare a pasului pentru elice si rotoare.
8) Manete de comanda: manse, suspensiile, manete pentru diverse manevre.
9) Rezervoare de combustibil, inclusiv rezervoare detasabile.

88.04 - PARASUTE (INCLUSIV PARASUTE DIRIJABILE SI PARAPANTE) SI ROTOSUTE; PARTI SI ACCESORII ALE ACESTORA.
Aici se clasifica parasutele utilizate pentru coborarea persoanelor, echipamentul si materialul militar, instrumente de meteorologie, de rachete de semnalizare etc., ca si pentru franarea avioanelor cu reactie. In functie de utilizarea pentru care sunt destinate, aceste parasute sunt de diferite marimi si pot sa fie fabricate din matase sau din fibre textile sintetice, din in, din bumbac, hartie etc.
Tipul obisnuit de parasuta utilizat de catre parasutisti cuprinde normal la partea superioara o parasuta extractoare, de dimensiuni reduse, a carei deschidere este comandata printr-o tractiune pe maneta de declansare. Parasuta-extractoare antreneaza desfasurarea calotei parasutei principale la care sunt fixate un anumit numar de suspante. Acestea constau din cabluri reunite, catre partea de jos, in doua sau mai multe chingi legate ele insele la echipamentul pe care il poarta parasuta si care este un ansamblu de curele cu bucle si carlige. Parasuta-extractoare, calota si suspantele sunt cu grija pliate intr-un sac care se deschide atunci cand se actioneaza maneta de comanda.
Pozitia cuprinde si parapantele, concepute pentru a fi lansate de pe un versant muntos, de pe creasta unei faleze etc., constituite dintr-o velatura pliabila, suspante in cordaj servind a dirija in curentii aerieni si un echipament pentru pilot.
Totodata, comportamentul lor aerodinamic este diferit de cel al parasutelor prin aceea ca in anumite conditii, daca curentii de aer le permite, pot avea traiectorii ascendente.
Pozitia cuprinde, de asemenea, rotosutele sau aparatele cu velatura rotativa, utilizate in meteorologie pentru revenirea instrumentelor de radiosondare anterior lansate cu ajutorul rachetelor.
Pozitia cuprinde partile si accesoriile de parasute, cum sunt sacul, echipamentele si cadrele care contin resorturi mecanice destinate sa faca sa functioneze parasuta-extractoare, ca si partile si accesoriile de rotosute.

88.05 - APARATE SI DISPOZITIVE PENTRU LANSAREA VEHICULELOR AERIENE APARATE SI DISPOZITIVE PENTRU APUNTAREA VEHICULELOR AERIENE SI APARATE SI DISPOZITIVE SIMILARE; SIMULATOARE DE ZBOR PENTRU ANTRENAMENT LA SOL; PARTI ALE ACESTORA.
8805.10 - Aparate si dispozitive pentru lansarea vehiculelor aeriene si parti ale acestora; aparate si dispozitive pentru oprirea vehiculelor aeriene si aparate si dispozitive similare, si parti ale acestora
8805.20 - Simulatoare de zbor pentru antrenament la sol
Pozitia cuprinde trei grupe distincte de aparate:
A) Aparate si dispozitive pentru lansarea vehiculelor aeriene.
Aceste aparate, folosite in general la bordul navelor, contin o rampa metalica care ghideaza cursa avionului, la pornire. Impulsul si acceleratia necesare pentru zbor sunt obtinute prin actiunea aerului comprimat, a vaporilor, prin explozia cartusului etc. pe un carucior sau pe un piston la care este fixat aparatul de lansat.
Pozitia exclude:
a) Troliurile mecanice utilizate pentru lansarea planoarelor (pozitia nr. 84.25).
b) Rampele si turnurile de plecare pentru rachete, al caror rol este de a ghida decolarea rachetelor si nu lansarea propriu-zisa, acestea ridicandu-se prin propriile lor mijloace (pozitia nr. 84.79).
B) Aparate si dispozitive de apuntare a vehiculelor aeriene si aparatele si dispozitivele similare.
Aceste aparate, utilizate pe port-avioane, dar de asemenea pe unele aerodromuri, folosesc la franarea avionului in momentul aterizarii in vederea reducerii lungimii pistei necesare pentru oprirea completa a vehiculului.
Cu toate acestea, aceasta pozitie nu cuprinde alte dispozitive cum sunt dispozitive de siguranta (de exemplu, filete).
C) Simulatoare de zbor pentru antrenament la sol.
Printre aceste aparate care servesc la instructia si antrenarea pilotilor, sunt mentionate:
1) Simulatoarele de zbor actionate electronic. Conditiile de zbor sunt simulate cu ajutorul aparatelor electronice. Acestea calculeaza si reproduc pe comenzi si instrumente de bord in cabina, indicatiile care rezulta din manevrele pilotului, pentru conditii date de zbor.
Simulatoarele de zbor montate pe un autovehicul sau pe o remorca sunt clasificate la pozitiile nr. 87.05 respectiv 87.16 (vezi Nota explicativa de la aceasta din urma pozitie).
2) Aparatele, numite link-trainers, in general compuse dintr-o cabina mica ce se roteste pe un soclu si echipat in acelasi fel cu cockpitul avionului, care ofera elevului posibilitatea sa efectueze toate manevrele cerute in timpul zborului real.

PARTI
Pozitia cuprinde de asemenea partile masinilor si aparatelor vizate mai sus, sub rezerva ca toate aceste parti satisfac urmatoarele doua conditii:
1●) Sa poata fi recunoscute ca fiind exclusiv sau in principal destinate acestor masini si aparate.
2●) Sa nu fie excluse de Notele de la sectiunea XVI (vezi de asemenea Consideratiile generale si Notele explicative corespunzatoare).

Sunt intre altele excluse masinile al caror rol principal este inregistrarea reactiilor umane in prezenta conditiilor dificile (acceleratiile ridicate, rarefierea oxigenului etc.). Aceste aparate (manejuri sau bancuri de incercare pentru pilotii de avioane supersonice) prezinta caracterul aparatelor de psihotehnica si sunt cuprinse la pozitia nr. 90.19.
Aparatele care nu sunt concepute in mod special pentru antrenamentul de zbor al pilotilor dar pentru instructia generala a echipajelor (de exemplu modelele marite ale giroscoapelor) sunt cuprinse la pozitia nr. 90.23.

----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016