Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ANEXA nr. 87 din 5 ianuarie 2000  VEHICULE TERESTRE, ALTELE DECAT MATERIALUL RULANT DE CALE FERATA SI TRAMVAI; PARTI SI ACCESORII ALE ACESTORA    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ANEXA nr. 87 din 5 ianuarie 2000 VEHICULE TERESTRE, ALTELE DECAT MATERIALUL RULANT DE CALE FERATA SI TRAMVAI; PARTI SI ACCESORII ALE ACESTORA

EMITENT: DIRECTIA GENERALA A VAMILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 12 bis din 14 ianuarie 2000

VEHICULE TERESTRE, ALTELE DECAT MATERIALUL RULANT DE CALE FERATA SI TRAMVAI; PARTI SI ACCESORII ALE ACESTORA

Note de Capitol.
1. - Capitolul nu cuprinde vehiculele concepute pentru a circula in exclusivitate pe calea ferata.
2. - Se intelege prin tractoare in sensul acestui Capitol, vehiculele cu motor concepute in principal pentru a trage sau a impinge alte vehicule sau incarcaturi, chiar daca comporta unele amenajari accesorii care sa permita transportul, in legatura cu principala lor destinatie, de unelte, seminte, ingrasaminte etc.
Masinile si organele de lucru concepute pentru a echipa tractoarele de la pozitia nr. 87.01 ca material interschimbabil, urmeaza regimul lor propriu, chiar daca sunt prezentate cu tractorul, chiar daca sunt montate sau nu pe acesta.
3. - Sasiurile de autovehicule cu cabina se clasifica la pozitiile de la nr. 87.02 pana la 87.04 si nu la pozitia nr. 87.06.
4. - Pozitia nr. 87.12 cuprinde toate bicicletele pentru copii. Celelalte vehicule pe roti, fara motor, pentru copii, sunt cuprinse la pozitia nr. 95.01.

CONSIDERATII GENERALE
Cu exceptia unora dintre autovehiculele cuprinse la Sectiunea XVI (vezi din acest punct de vedere Notele explicative de la pozitiile nr. 87.01, 87.05 si 87.16), acest Capitol cuprinde ansamblul vehiculelor terestre.
Sunt cuprinse aici, deci:
1) Tractoarele (pozitia nr. 87.01).
2) Autovehiculele pentru transportul persoanelor (pozitiile nr. 87.02 si 87.03), marfurilor (pozitia nr. 87.04) sau pentru utilizarile speciale (pozitia nr. 87.05).
3) Carucioarele automobilelor care nu sunt prevazute cu un dispozitiv de ridicare, de tipurile utilizate in uzine, antrepozite, porturi sau aeroporturi, pentru transportul marfurilor de distante scurte si carucioarele-tractoare de tipurile utilizate in gari (pozitia nr. 87.09).
4) Autovehicule blindate de lupta (pozitia nr. 87.10).
5) Motocicletele si atasele de motociclete; vehiculele pe roti, fara motor si fotoliile rulante si alte vehicule pentru invalizi, cu sau fara motor (pozitiile de la nr. 87.11 la 87.13).
6) Landouri, carucioarele de copii si alte vehicule similare pentru transportul copiilor (pozitia nr. 87.15).
7) Remorcile si semi-remorcile pentru toate vehiculele si alte vehicule care nu sunt automobile concepute pentru a fi remorcate de alte vehicule, fie pentru a fi trase sau impinse cu mana, fie pentru a fi trase cu animalele (pozitia nr. 87.16).
Se clasifica la acest Capitol vehiculele cu perna de aer pentru a se deplasa deasupra pamantului sau indiferent deasupra pamantului sau a anumitor planuri de apa (mlastini etc.). (Vezi Nota 5 de la Sectiunea XVII).
Vehiculele incomplete sau neterminate sunt clasificate cu vehicule complete sau terminate din momentul in care prezinta caracteristicile esentiale (Regula generala interpretativa 2a). Se considera in principal ca atare:
A) Un autovehicul simplu lipsit de roti sau anvelope si de baterie de acumulatori.
B) Un autovehicul care nu este prevazut cu un motor sau al carui interior ramane de terminat.
C) O bicicleta fara sa si fara anvelope.
Acest Capitol cuprinde de asemenea partile si accesoriile care pot sa fie recunoscute ca fiind in exclusivitate sau in principal destinate vehiculelor pe care le descrie, fara rezerva sa fie excluse de la Notele de la Sectiunea XVII (vezi Consideratiile generale corespunzatoare).
Autovehiculele amfibii se clasifica la acest Capitol. Din contra, vehiculele aeriene special concepute pentru a putea sa fie utilizate de asemenea ca vehicule terestre sunt considerate ca vehicule aeriene (pozitia nr. 88.02).
Sunt excluse de la acest Capitol:
a) Vehiculele si partile de vehicule sectionate concepute pentru demonstratie, nesupuse la alte utilizari (pozitia nr. 90.23).
b) Masinile si vehiculele cu roti pentru amuzamentul copiilor ca si vehiculele cu doua roti fara motor (altele decat bicicletele) pentru copii (pozitia nr. 95.01).
c) Materialul pentru sporturile de iarna (de zapada si de gheata) ca saniile, boburile, etc. (pozitia nr. 95.06).
d) Vehiculele special concepute pentru manejuri sau alte atractii de la balciuri (pozitia nr. 95.08).

87.01 - TRACTOARE (CU EXCEPTIA CARUCIOARELOR-TRACTOARE DE LA POZITIA NR. 87.09)(+).
8701.10 - Motocultoare
8701.20 - Tractoare rutiere pentru semiremorci
8701.30 - Tractoare cu senile
8701.40 - Altele
Se intelege prin tractoare, in sensul acestei pozitii, vehiculele motoare cu roti sau cu senile concepute in esenta pentru a trage sau a impinge alte masini. vehicule sau incarcaturi. Pot avea o placa accesorie sau un dispozitiv analog care sa permita transportul, in corelatie cu folosirea lor principala, a sculelor, a semintelor, a ingrasamintelor etc., sau de asemenea a amenajarilor accesorii pentru a primi organele de lucru.
Spre deosebire de aceasta, nu sunt considerate ca tractoare in sensul de la pozitia nr. 87.01, infrastructurile motrice special concepute, construite sau intarite pentru a constitui o parte integranta a unei masini, a unui aparat sau a unei alte masini destinata sa realizeze o munca, cum ar fi de a ridica, de a sapa, de a nivela etc., chiar daca pentru a executa respectiva munca infrastructura utilizeaza tractiunea sau impingerea.
Cu exceptia carucioarelor-tractoare de tipul utilizat in garile de la pozitia nr. 87.09, pozitia cuprinde tractoare de toate tipurile si pentru toate utilizarile (tractoare agricole, tractoare forestiere, tractoare rutiere, tractoare pentru muncile publice, tractoare cu troliuri etc.), indiferent care ar fi sursa de energie care le actioneaza (motor cu piston cu aprindere prin scantei sau prin compresie, electric etc.). Pozitia cuprinde de asemenea tractoarele care pot sa circule in acelasi timp pe sina sau pe drum; dar nu cele exclusiv concepute pentru a circula pe sina, care urmeaza regimul locotractoarelor.
Vehiculele clasificate aici sunt lipsite de caroserie, dar pot fi prevazute cu o cabina de conducere sau cu locuri pentru cei care fac deservirea. Pot pe de alta parte sa fie echipate cu o cutie cu scule, cu un dispozitiv care sa permita sa se ridice sau sa se coboare sculele de lucru, cu un dispozitiv de remorcare pentru remorci si semi-remorci (in principal pentru tractoare si motoare similare) sau cu o priza de forta care sa permita sa se transmita forta motorului la diferite masini (batoze, ferastraie circulare etc.).
Sasiul tractoarelor este fie montat pe roti, fie pe senile, fie pe o combinatie de roti si senile, osia din fata directoare fiind singura, in acest caz, echipata cu roti.
Sunt de asemenea cuprinse la aceasta pozitie motocultoarele, care constituie tractoare agricole mici veritabile, care au o osie motoare cu una sau doua roti si destinate ca tractoarele propriu-zise, sa utilizeze sculele sau masinile interschimbabile, pe care pot sa le actioneze, eventual, cu ajutorul unei prize de forta cu utilizare generala. Sunt in general lipsite de locuri, fiind atunci ghidate cu mana cu ajutorul a doua manse. Unele tipuri, cu toate acestea, pot sa fie prevazute cu un tren remorca cu una sau doua roti care au un loc pentru conducator.
Motoarele de conceptie analoga sunt utilizate in industrie.
Pozitia cuprinde, de asemenea, tractoilrele echipate cu troliuri sau cabestane (denumite tractoare-troliuri), care permit, de exemplu, fie remorcarea unui vehicul impotmolit, fie taierea sau descarcarea arborilor sau inca remorcarea la distanta a masinilor agricole.
Pozitia cuprinde de asemenea tractoarele cu sasiu suprainaltat (tractoare care merg cu pas mare) utilizate, de exemplu, in vii si pepiniere.

Pozitia exclude camioanele de depanare echipate cu macarale, capre, troliuri etc. (pozitia nr. 87.05).

TRACTOARE COMBINATE CU ALTE MASINI
Masinile agricole destinate sa fie utilizate cu un tractor sau un motocultor, cu titlu de echipament, interschimbabil, tractat sau purtat (plug, grebla, sapaliga etc.), urmeaza regimul lor propriu, chiar daca sunt prezentate montate pe tractor, tractorul singur se clasifica, in acest caz, la aceasta pozitie.
Tractoarele si organele de lucru industriale se clasifica separat, atunci cand sunt tractoarele concepute in esenta pentru a trage sau a impinge alte masini, vehicule sau sarcini dar echipate in felul tractoarelor agricole, cu dispozitive simple care sa permita sa se manevreze (sa se ridice, sa se coboare etc.) organele de lucru. In acest caz, organele de lucru interschimbabile urmeaza regimul lor propriu, chiar daca sunt prezentate cu tractorul, fie ca sunt montate sau nu pe acesta, atunci cand tractoarele cu dispozitivul lor care permite sa se manevreze organele de lucru se clasifica la aceasta pozitie.
Camioanele articulate cu semiremorca, ca si tractoarele cu semiremorca si tractoarele de mare performanta la care sunt prinse, in felul tractoarelor cu semiremorca, masinile de lucru de la Capitolul 84, elementul tractor se clasifica la aceasta pozitie si semiremorca sau masina de lucru la pozitia care ii este proprie.
Pozitia exclude infrastructurile destinate sa foloseasca ca parte motrice a motoarelor, aparatelor si masinilor vizate, de exemplu, sub pozitiile nr. 84.25, 84.26, 84.29, 84.30, 84.32, in care numita infrastructura motrice, dispozitivele de comanda, organele de lucru ca si dispozitivele lor de manevrare sunt in principal concepute unele pentru altele in asa fel incat sa formeze un ansamblu mecanic omogen. Acesta ar fi cazul in principal pentru dispozitivele de incarcare, buldozere, motopluguri.
In general, structura si constructia ansamblului (forma, sasiu, dispozitiv care asigura deplasarea etc.) permit sa se deosebeasca infrastructurile motrice care constituie o parte integranta a masinii, a aparatului sau a unei masini destinate sa realizeze o munca de manevrare, de terasare etc., tractoare de la aceasta pozitie. Cu toate acestea, atunci cand este vorba despre o infrastructura de tipul tractor, diferitele caracteristici tehnice care sunt legate in esenta de structura ansamblului si de echipamentul special conceput pentru a executa lucrarile altele decat tractiunea sau impingerea trebuie sa fie luate in considerare. In felul acesta infrastructurile motrice excluse de la aceasta pozitie contin elemente robuste (cum ar fi blocurile, placile sau stalpii de sustinere, cadrele de ridicare, baze pe punti rotative etc.) care fac parte din osatura sasiu-caroserie sau care sunt fixate la acesta in general prin sudura; aceste elemente sunt destinate sa primeasca dispozitivele de manevrare necesare la organele de lucru. De altfel, aceste infrastructuri pot sa comporte mai multe elemente tipice care urmeaza: dispozitive de randament mare, cu sistem hidraulic incorporat, pentru a manevra organele de lucru; cutiile de viteza speciale, de exemplu, ale caror viteze cele mai ridicate de mers inapoi sunt egale cu sau mai mari decat viteza cea mai ridicata de mers inainte; ambreiaj hidraulic si convertizor de cuplu; contragreutate pentru a echilibra masinile de lucru; senilele mai lungi pentru a creste stabilitatea; batiu special echipat cu un motor in spate; etc.

Note explicative de subpozitii.
Subpozitia Nr. 8701.10
Vezi Nota explicativa de la pozitia nr. 87.01, paragralele al saselea si al saptelea.
Subpozitia Nr. 8701.30
Subpozitia cuprinde tractoarele mixte (cu senile si cu roti).

87.02 - AUTOVEHICULE PENTRU TRANSPORTUL A ZECE PERSOANE SAU MAI MULTE, INCLUSIV SOFERUL.
8702.10 - Cu motor cu piston cu aprindere prin compresie (diesel sau semi-diesel)
8702.90 - Altele
Pozitia cuprinde toate autovehiculele concepute pentru a transporta zece persoane sau mai mult, inclusiv soferul.
Pozitia cuprinde autobuzele, autocarele, troleibuzele (vehiculele care iau curentul electric necesar functionarii lor de la o linie aeriana de distributie), inclusiv girobuzele al caror principiu de functionare este bazat pe acumularea de energie cinetica intr-un volant aflat in miscare la viteza mare si utilizat sa antreneze un generator electric ce asigura curentul motorului.
Se clasifica aici autocarele transformate in autovehicule pe sine, prin simpla inlocuire a rotilor si blocarea directiei, motorul ramanand acelasi.

87.03 - AUTOTURISME SI ALTE AUTOVEHICULE, IN PRINCIPAL CONCEPUTE PENTRU TRANSPORTUL PERSOANELOR (ALTELE DECAT CELE DE LA POZITIA NR. 87.02), INCLUSIV MASINILE DE TIPUL "BREAK" SI MASINILE DE CURSE.
8703.10 - Vehiculele special concepute pentru a se deplasa pe zapada; vehiculele speciale pentru transportul persoanelor pe terenurile de golf si vehiculele similare
- Alte vehicule, cu motor cu piston alternativ cu aprindere prin scantei:
8703.21 - - Cu capacitatea cilindrica de maximum 1000 cm^3
8703.22 - - Cu capacitatea cilindrica peste 1000 cm^3 dar de maximum 1500 cm^3
8703.23 - - Cu capacitatea cilindrica peste 1500 cm^3 dar de maximum 3000 cm^3
8703.24 - - Cu capacitatea cilindrica peste 3000 cm^3
- Alte vehicule, cu motor cu piston cu aprindere prin compresie (diesel sau semi-diesel):
8703.31 - - Cu capacitatea cilindrica de maximum 1500 cm^3
8703.32 - - Cu capacitatea cilindrica peste 1500 cm^3 dar de maximum 2500 cm^3
8703.33 - - Cu capacitatea cilindrica peste 2500 cm^3
8703.90 - Altele
Cu exceptia autovehiculelor pentru transportul persoanelor cuprinse la pozitia nr. 87.02, aceasta pozitie cuprinde autovehicule de toate tipurile, inclusiv autovehiculele amfibii pentru transportul persoanelor, indiferent care ar fi motorul care le actioneaza (motor cu piston cu aprindere prin scantei sau prin compresie, electrica, turbina cu gaz etc.).
Pozitia cuprinde de asemenea vehiculele usoare pe trei roti de constructie mai simpla, cum ar fi in principal:
- cele care utilizeaza motoarele si rotile de la motociclete etc., care prin structura lor mecanica, prezinta caracteristicile autovehiculelor propriu-zise: prezenta unei directii de tipul automobil, sau, in acelasi timp, cu un mers inapoi si cu un diferential;
- cele montate pe un sasiu de forma T ale carui doua roti din spate sunt deplasate prin motoare electrice separate, alimentate prin baterii. Aceste vehicule sunt in general comandate printr-o maneta centrala unica care sa permita, pe de o parte, demararea si accelerarea sau incetinirea, oprirea si mersul inapoi si, pe de alta parte, virajul la dreapta sau la stanga printr-o diferentiere de cuplu la rotile motrice sau prin comanda pe roata din fata.
Vehiculele cuprinse aici pot sa fie montate fie pe roti fie pe senile (autosenile).
Pozitia cuprinde in principal:
1) Autoturismele, limuzinele, masinile sport, masinile de curse.
2) Vehiculele de transport specializate, cum sunt masinile-ambulante, masinile pentru transportul detinutilor, masinile-dric.
3) Minibuzele de camping (motorhomes, caravanele autopropulsate etc.) vehiculele care asigura transportul persoanelor si in principal echipate ca locuinta (paturi, bucatarie, sanitare etc.).
4) Vehiculele special concepute pentru a se deplasa pe zapada (de exemplu automobile pentru zapada, motoare pentru zapada).
5) Vehiculele speciale pentru transportul persoanelor pe terenurile de golf si vehiculele similare.
6) Vehicule pe patru roti, cu sasiu tubular, prevazut cu sistem de directie de tip automobil, de exemplu sistem de directie de tip Ackerman.
Se intelege prin break-uri, in sensul acestei pozitii, vehiculele care ofera noua locuri cel mult (inclusiv soferul) al caror interior poate sa fie folosit, fara modificarea structurii, atat pentru transportul persoanelor ca si pentru cel al marfurilor.
Vehiculele special concepute pentru sarbatorile de la balciuri, in principal auto-scuterele, sunt clasificate la pozitia nr. 95.08.

87.04 - AUTOVEHICULE PENTRU TRANSPORTUL MARFURILOR (+).
8704.10 - Autobasculante concepute pentru a fi utilizate in afara drumurilor publice
- Altele, cu motor cu piston cu aprindere prin compresie (diesel sau semidiesel):
8704.21 - Cu o greutate in sarcina maxima de maximum 5 tone
8704.22 - - Cu o greutate in sarcina maxima peste 5 tone dar de maximum 20 tone
8704.23 - - Cu o greutate in sarcina maxima peste 20 tone
- Altele, cu motor cu piston cu aprindere prin scanteie:
8704.31 - - Cu o greutate in sarcina maxima de maximum 5 tone
8704.32 - - Cu o greutate in sarcina maxima peste 5 tone
8704.90 - Altele
Pozitia cuprinde in principal:
Camioanele si camionetele obisnuite (cu platforma, cu prelata, inchise etc.), masinile de livrare de toate tipurile, masinile de mutat, camioanele de descarcare automata (bene basculante etc.) camioanele-cisterne chiar echipate cu pompe, camioane frigorifice si camioane izoterme, camioane cu planseuri suprapuse pentru transportul rezervoarelor de acid, buteliilor de gaz butan etc. (carele de lupta, masinile de ridicare sau de terasare, transformatoarele electrice etc.), camioanele special concepute pentru transportul betonului proaspat, cu exceptia camioanelor-betoniere de la pozitia nr. 87.05, etc., camioanele pentru indepartarea gunoaielor menajere, chiar daca contin dispozitive de incarcare, de tasare, de umezire, etc.
Sunt de asemenea clasificate la aceasta pozitie:
1) Autobasculantele care sunt vehicule cu o constructie robusta, cu bena basculanta sau cu partea din spate deschisa, concepute pentru transportul resturilor (debleurilor) sau a materialelor diferite. Aceste masini, cu sasiu rigid sau articulat, in general echipate cu roti pentru toate terenurile, pot sa circule pe soluri mobile. Acest grup cuprinde atat vehicule grele cat si usoare, acestea din urma prezinta adesea particularitatea de a contine un echipament cu scaun mobil, cu locuri duble opuse sau cu volan dublu de directie, care sa permita conducerea cu fata la bena, pentru a regla cel mai bine descarcarea.
2) Camioanele-navete, utilizate in galeriile de mine pentru a asigura transportul in naveta a carbunilor sau minereurilor intre haveze si transportoarele cu benzi. Sunt vehicule grele cu sasiu supracoborat, montate pe pneuri, deplasate prin motoare electrice sau cu piston cu aprindere prin scantei sau prin compresie si care asigura automat descarcarea lor proprie prin desfasurarea planseului lor mobil.
3) Autovehiculele care asigura ele insele propria descarcare cu ajutorul troliurilor, dispozitive mobile de stivuire pentru saci si cutii etc. si care sunt concepute pentru transport in esenta.
4) Camioanele pentru sine si pentru drumuri concepute in principal pentru a putea sa circule in acelasi timp pe sine si pe drum. Aceste vehicule ale caror roti cu anvelope ruleaza pe sine, sunt echipate intre altele, inainte si in spate, cu un dispozitiv de tip boghiu; un cric hidraulic ridica acest element in scopul de a permite camioanelor de a relua drumul. Sasiurile autovehiculelor, cu motor, care contin o cabina, se clasifica la aceasta pozitie.

Pozitia exclude:
a) Carucioarele-calaret utilizate in uzine, antrepozite, porturi, aeroporturi etc. pentru manevrarea sarcinilor lungi sau a recipientelor (pozitia nr. 84.26).
b) Incarcatoarele-transportoare utilizate in mine (pozitia nr. 84.29).
c) Motocicletele, scuterele si alte cicluri cu motor, echipate sau cu caroserie pentru transportul marfurilor, cum ar fi motocicletele de livrare, triportoarele etc. (pozitia nr. 87.11).

Note explicative de subpozitii.
Subpozitia Nr. 8704.10.
Autobasculantele de la aceasta subpozitie se deosebesc in general de alte vehicule destinate transportului marfurilor (in principal camioanele cu bena) datorita faptului ca ele prezinta caracteristicile urmatoare:
- o bena de tabla de otel extrem de puternica al carui perete din fata se prelungeste deasupra cabinei conducatorului pentru a asigura protectia si al carui fund se ridica complet sau partial catre in spate:
- in unele cazuri, o semi-cabina pentru conducator;
- absenta suspensiei osiilor;
- un dispozitiv de franare intarit;
- o viteza maxima si o raza de actiune limitate;
- pneuri speciale pentru soluri mobile;
- raportul greutatii in vid/sarcina utila nu este mai mare de 1:1,6 datorita robustetii vehiculului;
- o bena eventual incalzita prin gazele de esapament, pentru a evita materialele sa nu adere sau sa inghete.
Este bine, cu toate acestea, sa se noteze ca unele dintre autobasculante sunt special concepute pentru a fi utilizate in mine sau tuneluri, ca de exemplu cele care contin o bena cu partea din spate care se deschide. Prezinta unele caracteristici enuntate mai sus, dar nu contine cabina si bena nu se prelungeste printr-un fel de acoperis de protectie.
Subpozitiile Nr. 8704.21, 8704.22, 8704.23, 8704.31 si 8704.32
Greutatea in sarcina maxima este greutatea totala rulanta maxima specificata de catre constructor.
Aceasta greutate cuprinde: greutatea vehiculului, greutatea sarcinii maxime prevazute, greutatea soferului si un plin de carburant.

87.05 - AUTOVEHICULE PENTRU UTILIZARI SPECIALE, ALTELE DECAT CELE CONCEPUTE IN PRINCIPAL PENTRU TRANSPORTUL DE PERSOANE SAU DE MARFURI (DE EXEMPLU: PENTRU DEPANARE, AUTOMACARALE, PENTRU STINGEREA INCENDIILOR, AUTOBETONIERE, PENTRU CURATAREA STRAZILOR, PENTRU IMPRASTIAT MATERIALE, AUTOATELIERE, AUTORADIOLOGICE) (+).
8705.10 - Automacarale
8705.20 - Macarale derick pentru sondare sau forare
8705.30 - Masini pentru stingerea incendiilor
8705.40 - Autobetoniere
8705.90 - Altele
Pozitia cuprinde un ansamblu de autovehicule, special construite sau transformate, echipate cu dispozitive sau aparaturi diferite ce le fac proprii pentru a indeplini anumite functii, deosebite de transportul propriu-zis. Sunt autovehicule neconcepute in principal pentru transportul de persoane sau de marfuri.
Pozitia cuprinde:
1) Masinile de depanat constituite dintr-un sasiu de camion sau camioneta, cu sau fara platforma, echipate cu dispozitive de ridicare, cum ar fi macaralele nerotative, capre, palane, troliuri, concepute pentru a ridica sau a remorca masinile in pana.
2) Masinile-pompa, in care pompa este in general actionata prin motorul masinii, ca de exemplu masinile pentru stingerea incendiilor.
3) Masinile-scari si masinile cu platforma de ridicare pentru intretinerea liniilor electrice, de iluminat public, etc. ca si masinile cu platforma si brate articulate (travelling) pentru luarile de vederi de televiziune sau cinematografice.
4) Vehiculele utilizate pentru curatarea strazilor, pietelor publice, jgheaburi, piste de aerodromuri etc., cum ar fi masinile de maturat, masinile de stropit, masinile de maturat-stropit si masinile pentru aspirarea noroiului.
5) Plugurile cu echipament inamovibil, de zapada. Este vorba despre autovehicule exclusiv concepute pentru aceasta utilizare, echipate in general cu turbine, lopeti rotative etc., actionate fie prin motorul autovehiculului, fie printr-un motor distinct.
Echipamentele amovibile de plug de zapada sunt clasificate tot la pozitia nr. 84.30, chiar daca sunt prezentate montate pe un vehicul autovehicul.
6) Masinile de imprastiat materiale, incalzitoare sau nu, de toate tipurile si pentru toate utilizarile (chiar agricole), prevazute cu dispozitive de raspandire a gudronului, a pietrisului (masinile pentru pietris) etc.
7) Automacarale, nedestinate transportului marfurilor, compuse dintr-un sasiu de vehicul automobil cu cabina pe care este montat pe loc o macara. Sunt cu toate acestea excluse vehiculele automobile de la pozitia nr. 87.04 care asigura ele insele incarcarea lor proprie.
8) Automacarale derick constituite dintr-un camion pe care este montat un turn metalic vertical echipat cu troliuri si alte mecanisme de sondare sau de forare.
9) Carucioare stivuitoare cu furca, altele decat carucioarele de manevra a snopilor de la pozitia nr. 84.27, constituite dintr-o furca sau o placa de incarcare elevatoare, deplasat in general prin motorul vehiculului, si alunecand de-a lungul unui suport vertical. Vehiculele automobile care asigura ele insele propria lor incarcare cu ajutorul troliurilor, dispozitive de formare a snopurilor etc., sunt cuprinse, din contra la pozitia nr. 87.04 din momentul in care sunt concepute in esenta pentru transportul marfurilor si nu pentru manevrare.
10) Autobetonierele compuse dintr-un sasiu de autovehicul cu cabina pe care este montata o betoniera, susceptibila in acelasi timp pentru fabricarea si transportul betonului.
11) Grupurile electrogene autodeplasabile, compuse dintr-un autovehicul pe care este montat un generator electric antrenat prin motorul vehiculului sau printr-un motor district.
12) Autoradiologice care contin sala de examen, laboratorul de developare si aparatura completa de radiologie.
13) Autochirurgicale, inclusiv masinile stomatologice, care contin sala de operatii, echipamentul de anestezie si alte aparaturi chirurgicale.
14) Automobilele proiectoare care cuprind un proiector luminos montat pe un vehicul si a caror functionare este in general asigurata printr-o generatoare electrica actionata prin motorul masinii.
15) Masinile de radioreportaj.
16) Masinile automobile telegrafice, radiotelegrafice, radiotelefonice pentru emisie si receptie; masinile-radar.
17) Masinile echipate cu calculatoare care determina automat pe hipodromuri raporturile si partea pariurilor.
18) Masinile-laborator pentru controlul, de exemplu, al muncii masinilor agricole.
19) Camioanele echipate cu aparate inregistratoare care sa permita sa se determine puterea de tractiune a masinilor automobil care le remorcheaza.
20) Camioanele-brutarii cu echipamentul lor complet (copaie, cuptor etc.) masinile-bucatarii.
21) Camioanele-atelier echipate cu masini si scule diferite, dispozitivele de sudare etc.
22) Masinile-banci, masinile biblioteci si masinile amenajate pentru expozitia sau prezentarea marfurilor.
Pozitia exclude:
a) Rolele compresoare atopropulsate (pozitia nr. 84.29).
b) Rolele plumbuitoare agricole actionate cu ajutorul unui motor (pozitia nr. 84.32).
c) Aparatele mici mobile cu motor auxiliar, conduse de catre un pieton, cum ar fi masinile de maturat pentru parcuri, gradini publice, etc. aparatele utilizate pentru trasarea benzilor pe drumuri sau pe strazi (pozitia nr. 84.79).
d) Minibuzele de camping (pozitia nr. 87.03).

SASIURILE DE AUTOVEHICULE SAU CAMIOANE COMBINATE CU MASINI DE LUCRU
Pozitia cuprinde vehicule care contin aparate de ridicare sau de manevrare, dispozitive de terasare, de excavare sau de forare etc. trebuie sa fie format dintr-un sasiu veritabil de autovehicul sau camion care reuneste deci in el insusi, cel putin organele mecanice urmatoare: motor cu propulsie, cutie si dispozitive de schimbare a vitezelor, organe de directie sau de franare.
Din contra, se clasifica de exemplu, la pozitiile nr. 84.26, 84.29 si 84.30 aparatele sau masinile simplu autopropulsate (macarale, excavatoarele etc.) in care unul sau mai multe mecanisme de propulsie sau de comanda mai sus vizate se afla reunite in cabina masinii de lucru montata pe un sasiu cu roti sau cu senile, chiar daca ansamblul este apt sa circule pe drum prin propriile sale mijloace.
La fel, ar fi excluse de la aceasta pozitie masinile autopropulsate cu roti in care sasiul si masinile de lucru sunt special concepute una pentru alta in asa fel incat sa formeze un ansamblu mecanic omogen (de exemplu, unele dintre masinile de nivelat autopropulsate numite moto-gredere). Intr-un asemenea caz, motorul de lucru nu este simplu montat pe un sasiu de autovehicul, dar este complet integrat la un sasiu inutilizabil in alte scopuri si care poate sa comporte mecanismele autodeplasabile esentiale supravizate.
Automobilele de indepartare a zapezii cu echipament inamovibil se clasifica intotdeauna la aceasta pozitie.

Note explicative de subpozitii.
Subpozitia Nr. 8705.10
Vezi Nota explicativa de la pozitia nr. 87.05, punctul 7).

87.06 - SASIURI ECHIPATE CU MOTOR PENTRU AUTOVEHICULELE DE LA POZITIILE NR. 87.01 PANA LA 87.05.
Pozitia cuprinde ansamblul mecanismului motor, organele de transmisie sau de directie, osiile (cu sau fara roti), montate pe cadrul sasiului sau pe osatura necarosata a ansamblelor sasiu-caroserie a autovehiculelor de la pozitiile nr. 87.01 la 87.05. Sunt automobilele sau tractoarele rutiere care nu sunt prevazute cu cutia lor, nici cu cabina lor.
Prezenta capotei motorului, parbrizului, aripilor, scarilor, tabloului de bord, chiar prevazut cu instrumentele sale, nu modifica cu toate acestea clasificarea sasiurilor acestora la aceasta pozitie. Raman, clasificate aici, fie ca sunt sau nu prevazute cu pneurile lor, dispozitivele de carburare, acumulatoarele si alte dispozitive electrice. Cu toate acestea, daca adaugarea acestor elemente are ca efect de a forma un tractor sau un vehicul complet sau virtual complet, aceste ansambluri nu se clasifica la aceasta pozitie.
Sunt de asemenea excluse:
a) Sasiurile cu motor, care contin cabina lor de conducere, chiar incompleta (de exemplu, fara scaun) (pozitiile de la nr. 87.02 la 87.04) (vezi Nota 3 de la acest Capitol).
b) Sasiurile chiar echipate cu diferite organe mecanice, dar fara motor (pozitia nr. 87.08).

87.07 - CAROSERII, INCLUSIV CABINELE, PENTRU AUTOVEHICULELE DE LA POZITIILE NR. 87.01 PANA LA 87.05.
8707.10 - Pentru autovehicule de la pozitia nr. 87.03
8707.90 - Altele
Aceasta pozitie cuprinde caroseriile, inclusiv cabinele, autovehiculelor de la pozitiile nr. 87.01 la 87.05.
Caroseriile sau cutiile constituie partea care se monteaza pe sasiu. La vehiculele fara sasiu, ele suporta cu toate acestea ele insele mecanismul motor si osiile; asa se intampla cu cutiile autoportante si ansamblurile monoblocuri (inca numite caroserii coca sau sasiuri-caroserie) in care elementele cadrului sasiului sunt integrate in caroserie.
Exista o varietate mare de caroserii, particulare pentru diferitele tipuri de vehicule carora le sunt destinate (masini pentru transportul persoanelor, camioane, vehicule speciale etc.). Sunt fabricate in principal din otel, din aliaje usoare, din lemn, de materiale plastice.
Pot fi complet echipate, de exemplu, cu toate garniturile si accesoriile lor diferite cum ar fi placile de bord, locurile si pernele, covoare de picioare, cutii, portbagaje, accesorii electrice.
Se clasifica aici caroseriile incomplete, adica cele la care lipsesc cateva elemente (de exemplu parbrize, portiere) sau a caror garnitura interioara sau exterioara si vopsire nu sunt complet realizate.
Cabinele de conducere deosebite ale caroseriilor (de exemplu, pentru camioane), ca si cele adaptabile la tractoare, se clasifica de asemenea la aceasta pozitie.

87.08 - PARTI SI ACCESORII DE AUTOVEHICULE DE LA POZITIILE NR. 87.01 PANA LA 87.05.
8708.10 - Bare de protectie si partile lor
- Alte parti si accesorii de caroserie (inclusiv cabinele):
8708.21 - - Centuri de siguranta
8708.29 - - Altele
- Franele si servo-franele, si partile lor:
8708.31 - - Garnituri de frane montate
8708.39 - - Altele
8708.40 - Cutii de viteze
8708.50 - Punti cu diferential, chiar prevazute cu alte organe de transmisie
8708.60 - Osii portante si alte parti ale lor
8708.70 - Roti, parti si accesorii pentru roti
8708.80 - Amortizoare de suspensie
- Alte parti si accesorii:
8708.91 - - Radiatoare
8708.92 - - Tobe si tevi de esapament
8708.93 - - Ambreiaje si partile lor
8708.94 - - Volante, coloane si cutii de directie
8708.99 - - Altele
Pozitia cuprinde ansamblul de parti si accesorii ale autovehiculelor de la pozitiile nr. 87.01 la 87.05, sub rezerva ca piesele sale si accesoriile sa satisfaca urmatoarele doua conditii:
1●) Sa poata fi recunoscute ca fiind exclusiv sau in principal destinate vehiculelor din aceasta categorie.
2●) Nu sunt excluse prin Notele de la Sectiunea XVII (vezi Consideratiile generale ale acestei Sectiuni).
Printre aceste parti si accesorii, se pot mentiona:
A) Cadrele de sasiu ale autovehiculelor asamblate (cu sau fara roti, dar fara motor) si elementele lor constitutive; lonjeroane, antretoaze, traverse, prinderi de resorturi, suporturi de caroserie, de motor, de scari, de baterie, de rezervoare cu carburant etc.
B) Partile de caroserie si echipamentul acestora, adica: elementele de caroserie; planseuri, flancuri, panouri fata si spate, cutii etc.; portiere si elementele lor; capotele de motor, geamurile incadrate, parbrizele, rezistente altele decat cele prevazute cu incalzitoare, dispozitive de conexiune electrice, ancadramente de geamuri, scari, aripi, protectie pentru noroi etc.; planse sau tablouri de bord, calandre de radiatoare, port-placi de inmatriculare, parasocuri, bare sau saboti de para-soc, suporturi de directie, portbagaje exterioare, parasolare, aparatele neelectrice de incalzire si de indepartare a ghetii care utilizeaza caldura produsa de catre motorul vehiculelor, centurile de siguranta, destinate sa fie fixate pe loc in interiorul vehiculelor pentru protectia persoanelor, covoarele din materiale altele decat textile sau cauciuc vulcanizat neintarit etc. Sunt clasificate aici si nu la pozitia nr. 87.07, asamblarile de elemente de caroserii (inclusiv cele de caroserii-coca sau sasiuri-caroserii) neprezentand caracterul de caroserii incomplete, de exemplu, caroserii goale, fara portiere, fara aripi, fara capota si nici capac spate.
C) Ambreiajele (cu con, cu discuri, hidraulice, automate) cu exceptia ambreiajelor electromagnetice de la pozitia nr. 85.05, cartere, capace, placi si manete de ambreiaje, garnituri montate.
D) Cutiile de viteze de toate tipurile (mecanice, supramultiplicate, preselective, electromecanice, automate etc.), convertizoarele de cuplu, carterii si capacele de cutii de viteze, arbori (altii decat cei care constituie partile si piesele intrinseci de motoare), pinioane, imbinari si remorci, etc.
E) Puntile spate si osiile propulsoare, cu mecanism diferential, carcasele lor si cutiile; pinioanele, planetarele si satelitii.
F) Alte piese si organe de transmisie: arbori, semi-arbori, angrenaje, cuzineti, demultiplicatori, imbinari de articulatie etc. cu exceptia pieselor interne ale motoarelor cum ar fi bilele, tijele si butoanele de comanda ale supapelor (pozitia nr. 84.09), vilbrochenele, volantii si arborii cu came (pozitia nr. 84.83).
G) Piesele de directie: tuburi de comanda, biele si manete de directie, barele de cuplare, cutiile, carcasele si cremalierele; mecanismele de servo-directie etc.
H) Franele (cu falci, cu segmenti, cu discuri etc.) si partile lor (placi, tambururi, cilindrii, garnituri montate, rezervoare pentru frane hidraulice etc.); servo-frane si partile lor.
I.J) Osiile purtatoare (inainte sau inapoi), butucii, fuzeele, suporturile de fuzee.
K) Amortizoarele de suspensie (cu frictiune, hidraulice etc.) si alte organe de suspensie (altele decat resorturile), barele de torsiune.
L) Rotile (de tabla ambutisata, cu otel mulat, cu raze etc.), chiar prevazute cu bandajele lor sau anvelope, senile si trenuri de roti pentru masinile cu senile, jenti, discuri, capace ale butucului si spite.
M) Comenzile: volantii si coloanele si cutiile de directie, axele volantului; manetele de schimbare a vitezei si de frana de mana; pedalele de acceleratoare, de frana, de debreiere, bari de conexiune (de frane, de ambreiaj etc.).
N) Radiatoare, recipiente de esapament (amortizoare) tevi de esapament, rezervoare cu combustibil etc.
O) Cablurile de ambreiaj, cablurile de frana, cablurile de acceleratie si cablurile similare constituite printr-un toc exterior flexibil si un cablu intern mobil. Ele se prezinta taiate la lungime si echipate cu partile lor terminale.
Pozitia exclude cilindrii hidraulici sau anvelopele de la pozitia nr. 84.12.

87.09 - CARUCIOARE AUTOPROPULSATE FARA DISPOZITIV DE RIDICARE, DE TIPUL CELOR FOLOSITE IN FABRICI, DEPOZITE, PORTURI SAU AEROPORTURI PENTRU TRANSPORTUL MARFURILOR PE DISTANTE SCURTE; AUTOCARUCIOARE DE TIPUL CELOR UTILIZATE IN GARI; PARTILE LOR.
- Carucioare:
8709.11 - - Electrice
8709.19 - - Altele
8709.90 - Parti
Pozitia cuprinde un ansamblu de carucioare de tipul celor utilizate in fabrici, depozite, porturi, aeroporturi pentru transport pe distante scurte de incarcaturi diferite (marfuri sau recipiente) sau pentru tractiune, in gari, a remorcilor mici.
Carucioarele din aceasta categorie sunt de tipuri si de dimensiuni foarte diferite. Pot fi actionate fie printr-un motor electric alimentat de acumulatori, fie printr-un motor cu piston cu aprindere prin scantei sau prin compresie, sau altfel.
Caracteristicile esentiale comune carucioarelor de la aceasta pozitie, care permit sa fie deosebite de vehiculele de la pozitiile nr. 87.01, 87.03 sau 87.04, putand fi rezumate cum urmeaza:
1) Ele nu pot, datorita structurii lor si amenajarilor speciale cu care sunt prevazute in mod obisnuit, sa fie utilizate pentru transportul persoanelor, nici pentru transportul marfurilor pe drum sau toate caile publice.
2) Viteza lor maxima in sarcina nu depaseste in general 30-35 km/h.
3) Raza lor de bracare este aproximativ egala cu lungimea vehiculului insusi.
Carucioarele din aceasta pozitie nu contin in mod normal cabina de conducere inchisa, amplasamentul rezervat conducatorului reducandu-se adesea chiar la o platforma unde acesta sta in picioare pentru a conduce vehiculul. O imbinare de protectie, cum ar fi o armatura sau un troliu metalic, este adesea deasupra locului conducatorului.
Se clasifica la aceasta pozitie carucioarele din aceasta categorie a caror conducere este asigurata de catre un conducator in picioare.
Carucioarele autopropulsate sunt prevazute, de exemplu, cu o platforma sau o caroserie, pe care sunt incarcate marfurile.
Grupa cuprinde carucioarele-cisterne, chiar prevazute cu pompe, utilizate in principal in gari.
Carucioarele-tractoare de tipurile utilizate in gari sunt in esenta construite pentru a trage sau a impinge alte vehicule, in principal remorcile mici. Acestea nu transporta ele insele marfurile. Sunt masini in general mai usoare si mai putin puternice decat tractoarele de la pozitia nr. 87.01. Vehiculele de aceste tipuri pot de asemenea sa fie utilizate pe
cheiurile porturilor, in antrepozite etc.

PARTI
Sunt de asemenea cuprinse aici partile de la vehiculele care se clasifica la aceasta pozitie in masura in care aceste parti satisfac cele doua conditii urmatoare:
1●) Sa fie posibil de recunoscut ca fiind destinate in exclusivitate sau in principal vehiculelor din aceasta categorie.
2●) Nu sunt excluse in virtutea notelor de la Sectiunea XVII (vezi Consideratiile generale si Notele explicative corespunzatoare).
Printre aceste parti, sunt mentionate:
1) Sasiurile.
2) Caroseriile, platformele, cutiile cu loitra, benele basculante.
3) Rotile, chiar echipate cu bandajele sau anvelopele lor.
4) Ambreiajele.
5) Cutiile de viteze, diferentialele.
6) Axele si osiile.
7) Ghidoanele si volantii de directie.
8) Dispozitivele de franare si partile lor.
9) Cabluri de ambreiaj, cabluri de frana, cabluri de acceleratie si cabluri similare constituite intr-o teaca exterioara flexibila si un cablu intern mobil, ele se prezinta taiate la lungime si echipate cu partile lor terminale.
Pozitia exclude:
a) Carucioarele-calareti si carucioarele-macarale (pozitia nr. 84.26).
b) Carucioarele stivuitoare cu furca si alte carucioare de manevrare prevazute cu un dispozitiv de ridicare (pozitia nr. 84.27).
c) Autobasculantele (pozitia nr. 87.04).
87.10 - TANCURI SI ALTE VEHICULE BLINDATE DE LUPTA, MOTORIZATE, INARMATE SAU NU; PARTILE LOR.
Pozitia cuprinde, pe de o parte, tancurile si vehiculele motorizate blindate, inarmate sau nu, si pe de alta parte, partile lor.
Tancurile sau carele de lupta (grele, medii si usoare) sunt vehicule blindate cu senile, inarmate cu diferite arme ofensive (tunuri, mitraliere, lansatoare de flacari etc.) introduse in general in una sau mai multe turele pivotante. Sunt adesea prevazute cu dispozitive giroscopice speciale de stabilizare care usureaza indreptarea gurii de foc pe linia de ochire, oricare ar fi miscarile vehiculului. Ele pot de asemenea sa fie prevazute cu dispozitive antimine ca, de exemplu, un tambur rotativ dispus in fata tunului, la care sunt fixate lanturi prevazute la o extremitate cu ghiulele de fonta care lovesc solul, sau mai curand cu role grele asezate in fata tancului.
Tancurile amfibii sunt, de asemenea, clasificate la aceasta pozitie.
Vehiculele blindate sunt vehicule prevazute cu un blindaj mai putin greu si cu un armament mai putin puternic decat cele ale tancurilor; sunt de asemenea mai rapide, mai silentioase si de constructie mai putin robusta decat acestea din urma. Uneori chiar, nu sunt prevazute cu un blindaj partial. Sunt folosite in mod deosebit pentru misiunile de politie, de recunoastere sau de transport in zonele de lupta. Unele dintre vehiculele blindate sunt echipate cu senile, dar majoritatea dintre ele sunt montate fie pe roti, fie pe roti si senile; ele pot sa fie amfibii si sunt utilizate atunci, de exemplu, ca vehicule de debarcare.
Pozitia cuprinde, de asemenea:
A) Tancurile special concepute pentru depanarea altor vehicule.
B) Vehiculele blindate in general pe senile, chiar daca nu sunt construite pentru a fi inarmate; utilizate, de exemplu, pentru aprovizionarea cu benzina, ulei, apa sau munitii in zonele de lupta.
C) Tancuri teleghidate, de dimensiuni mici, care transporta munitii pana la piesele de artilerie sau alte vehicule de lupta avansate.
D) Vehiculele blindate speciale destinate de exemplu la distrugerea obstacolelor de beton.
Pozitia exclude masinile si autocamioanele de tipul obisnuit, prevazute cu o blindare usoara sau prevazute auxiliar cu dispozitive imobile de blindare (pozitiile de la nr. 87.02 la 87.05 in functie de caz).
Piesele de artilerie autopropulsate sunt clasificate la pozitia nr. 93.01; ele se caracterizeaza prin faptul ca trag cand stationeaza si ca piesa nu are decat un camp de tragere limitat.

PARTI
Pozitia cuprinde de asemenea partile de vehicule blindate mentionate mai sus, in masura in care aceste parti satisfac cele doua conditii urmatoare:
1●) Sa poata fi recunoscute ca fiind destinate exclusiv sau in principal respectivelor autovehicule.
2●) Nu sunt excluse in virtutea Consideratiilor generale de la Sectiunea XVII. Printre aceste parti, sunt mentionate:
1) Sasiurile de vehicule blindate si partile lor (turele, usi si capote blindate etc.).
2) Senilele speciale pentru tancuri.
3) Rotile speciale pentru automobilele blindate.
4) Rotile motrice pentru senilele de la tancuri.
5) Placile de blindaj care sunt supuse la o prelucrare le face recognoscibile ca atare.
6) Cablurile de ambreiaj, cablurile de frana, cablurile de acceleratie si cablurile similare constituite intr-o teaca exterioara flexibila si un cablu intern mobil. Ele se prezinta taiate la lungime si echipate cu partile lor terminale.

87.11 - MOTOCICLETE (INCLUSIV BICICLETE CU MOTOR) SI BICICLETE ECHIPATE CU UN MOTOR AUXILIAR, CU SAU FARA ATAS; ATASE.
8711.10 - Cu motor cu piston alternativ, cu o capacitate cilindrica de maximum 50 cm^3
8711.20 - Cu motor cu piston alternativ, cu o capacitate cilindrica peste 50 cm^3 dar de maximum 250 cm^3
8711.30 - Cu motor cu piston alternativ, cu o capacitate cilindrica peste 250 cm^3 dar de maximum 500 cm^3
8711.40 - Cu motor cu combustie interna cu piston alternativ, cu o capacitate cilindrica peste 500 cm^3 dar de maximum 800 cm^3
8711.50 - Cu motor cu combustie interna cu piston alternativ, cu o capacitate cilindrica peste 800 cm^3
8711.90 - Altele
Pozitia cuprinde, pe de o parte, un ansamblu de vehicule cu motor, cu doua roti destinate in special transportului persoanelor.
In afara motocicletelor de tipul clasic, aceasta pozitie cuprinde scutere, caracterizate prin roti de dimensiuni mici si printr-o platforma orizontala care reuneste partea din fata si din spate a vehiculului, biciclete cu motor (motociclete de putere mica denumite adesea motorete si vehicule cu doua roti fara motor - prevazute cu un motor auxiliar).
Motocicletele pot sa fie cu caroserie pentru a proteja conducatorul de intemperii sau sa fie echipate cu un atas.
Se clasifica aici vehiculele cu trei roti (de exemplu, de tipul triciclu cu cutie de transport marfuri), cu conditia ca ele sa nu prezinte caracterul unui autovehicul de la pozitia nr. 87.03 (vezi Nota explicativa de la pozitia nr. 87.03).
Pozitia cuprinde, pe de alta parte, atasele de motocicleta de toate tipurile pentru motociclete sau vehicule cu doua roti fara motor, concepute pentru transportul persoanelor sau marfurilor si care nu pot sa fie utilizate separat. Sunt echipate cu o singura roata pe o latura, latura fara roata continand dispozitive care permit sa fie fixate la motociclete sau la vehicule cu doua roti fara motor, in pozitia laterala.
Pozitia exclude:
a) Vehicule pe patru roti, cu sasiu tubular, prevazut cu sistem de directie de tip automobil, de exemplu sistem de directie de tip Ackerman (pozitia nr. 87.03).
b) Remorcile destinate sa fie fixate la o motocicleta sau la un vehicul cu doua roti fara motor, care sunt cuprinse la pozitia nr. 87.16.

87.12 - BICICLETE SI SIMILARE (INCLUSIV TRICICLURI CU CUTIE DE TRANSPORT MARFURI), FARA MOTOR.
Pozitia cuprinde vehiculele cu doua roti fara motor ale caror roti sunt actionate cu ajutorul pedalelor, ca de exemplu, bicicletele (inclusiv cele pentru copii), tandemuri, triciclete, vehicule cu patru roti.
Independent de vehiculele cu doua roti fara motor obisnuite, aceasta pozitie cuprinde diferite tipuri specializate cum ar fi:
1) Tricicluri cu cutie de transport marfuri concepute in general sub forma unui ansamblu articulat care cuprinde o cutie, adesea izoterma, care sta pe doua roti din fata purtatoare.
2) Tandemurile si biciclete cu trei locuri.
3) Monociclurile si bicicletele special concepute pentru artistii de music-hall, caracterizate prin greutatea lor mica, rotile cu pinion fix etc.
4) Bicicletele pentru infirmi (de exemplu, cele prevazute cu un dispozitiv care sa permita sa nu se pedaleze decat cu un singur picior).
5) Bicicletele prevazute cu stabilizatori de roti mici laterale, in general fixate cu ajutorul rotii din spate.
6) Bicicletele de curse.
7) Vehiculele cu patru roti care au mai multe locuri si persoane care pedaleaza, totul inchise intr-o caroserie usoara.
Vehiculele cu doua roti fara motor echipate cu atase raman clasificate aici, dar atasele de motocicleta prezentate separat sunt clasificate la pozitia nr. 87.11.
Pozitia exclude:
a) Vehiculele cu doua roti pe cale ferata pentru inspectarea cailor ferate (pozitia nr. 86.04).
b) Vehiculele cu doua roti fara motor, echipate cu un motor auxiliar (pozitia nr. 87.11).
c) Vehiculele cu doua roti fara motor (altele decat bicicletele) pentru copii (pozitia nr. 95.01).
d) Bicicletele speciale utilizabile numai pentru atractiile de la balciuri (pozitia nr. 95.08).

87.13 - FOTOLII RULANTE SI ALTE VEHICULE PENTRU INVALIZI, CHIAR CU MOTOR SAU CU ALT MECANISM DE PROPULSIE.
8713.10 - Fara mecanism de propulsie
8713.90 - Altele
Pozitia cuprinde fotoliile (scaunele) rulante si alte vehicule special amenajate pentru transportul invalizilor (bolnavi, paralitici, mutilati etc.) care sunt sau nu prevazute cu mecanism de propulsie.
Vehiculele cu mecanism de propulsie sunt actionate in general fie printr-un motor, fie cu mana cu ajutorul levierelor sau a manetelor. Celelalte vehicule (scaune sau fotolii rulante) sunt destinate sa fie impinse cu mana sau manevrate direct de catre invalizi prin actiunea mainilor pe roti.
Sunt, din contra, excluse de aici:
a) Vehiculele adaptate la necesitatile invalizilor ca, de exemplu, autovehiculele prevazute cu un ambreiaj sau cu un accelerator de mana (pozitia nr. 87.03), bicicletele cu un dispozitiv care sa permita sa nu pedaleze decat un singur picior (pozitia nr. 87.12).
b) Carucioarele-brancarde (pozitia nr. 94.02).

87.14 - PARTI SI ACCESORII DE VEHICULE DE LA POZITIILE NR. 87.11 PANA LA NR. 87.13.
- De motociclete (inclusiv de biciclete cu motor):
8714.11 - - Sei
8714.19 - - Altele
8714.20 - De fotolii rulante sau de alte vehicule pentru invalizi
- Altele:
8714.91 - - Cadre si furci si partile lor
8714.92 - - Jenti si spite
8714.93 - - Butuci de roti (altele decat butucii de frane) si pinioanele de roti libere
8714.94 - - Frane, inclusiv butucii de frane, si partile lor
8714.95 - - Sei
8714.96 - - Pedale si dispozitive de pedalare, si partile lor
8714.99 - - Altele
Pozitia cuprinde ansamblul partilor si accesoriilor de felul acelor destinate pentru motociclete (inclusiv biciclete cu motor), vehicule cu doua roti fara motor echipate cu un motor auxiliar, atase, vehicule cu doua roti fara motor, fotolii rulante si alte vehicule pentru invalizi, sub rezerva ca aceste parti si accesorii satisfac urmatoarele doua conditii:
1●) Sa poata fi recunoscute ca fiind in exclusivitate sau in principal destinate vehiculelor mentionate mai sus.
2●) Sa nu fie excluse prin Consideratiile generale ale Sectiunii XVII (vezi Consideratiile generale ale acestei Sectiuni).
Printre aceste parti si accesorii, sunt mentionate:
1) Caroseriile de tricicluri cu cutie de transport marfuri, de atase, de masini pentru invalizi, si partile lor (capote, usi, planseuri etc.).
2) Sasiuri si cadre complete si partile lor.
3) Angrenajele, cutiile de viteze, ambreiajele si alte dispozitive de transmisie si partile lor, pentru motociclete.
4) Roti si parti ale rotilor (butuci de roti, jenti, spite etc.).
5) Pinioane de roti libere.
6) Schimbatoare de viteza si alte mecanisme de transmisie si partile lor.
7) Pedale, axe si ghidoane de biciclete si partile lor (placi, manivele, axe, etc.), pedale si partile lor (axe, etc.); opritoarele de picior (la pedala bicicletei).
8) Pedalele de demarare, manetele si alte dispozitive de comanda.
9) Franele de toate felurile (cu falci, cu pod metalic, cu tambur, butuc-frana cu contrapedalare, etc.) si partile lor cum ar fi manetele, basculatoare port-patine, tambururi, segmente pentru frane cu tambur, invelitoare de frane.
10) Ghidoanele, carjele de ghidoane si manere (de pluta, materiale plastice etc.).
11) Sei, tije de sei, acoperitoare de sei.
12) Furcile, inclusiv furcile telescopice si partile lor (capete tije etc.).
13) Tuburile pregatite si racordurile pentru cadre.
14) Amortizoarele hidraulice si partile lor.
15) Aparatoarele de noroi si dispozitivele lor de fixare (suporturi, triunghiuri).
16) Catadioptrii monta(i pe cutii (dispozitive reflectorizante). 17) Elementele de protectie a vesmintelor altele decat filetele de la pozitia nr. 56.08, cartere de protectie la lan(uri, dispozitivul de sprijinire a picioarelor si dispozitivele de protectie a picioarelor.
18) Carjele-suport pentru motociclete.
19) Capotele de scuter, acoperitoare de roti pentru rezerve ale scuterului.
20) Tobe de esapament (amortizoare) si partile lor.
21) Rezervoarele cu carburant.
22) Parbrizele.
23) Portbagajele, portlanternele, portfarurile si portbidoanele.
24) Manetele si manivelele de propulsie, spatarele si coloanele de directie cu spatar, dispozitivele de asezare a picioarelor si aparatoarele de gambe, cotierele etc. pentru masinile de invalizi.
25) Cablurile de ambreiaj, cablurile de frana, cablurile de acceleratie si cablurile similare constituite intr-o teaca exterioara flexibila si un cablu intern mobil. Ele se prezinta taiate la lungime si echipate cu partile lor terminale.

87.15 - LANDOURI, CARUCIOARE SI ALTELE SIMILARE PENTRU TRANSPORTUL COPIILOR; PARTILE ACESTOR PRODUSE.
Pozitia cuprinde:
I. Vehicule pentru transportul copiilor mici, pliante sau nu, cu doua roti sau mai multe si destinate sa fie impinse cu mana (carucioare, landouri etc.).
II. Partile de vehicule mentionate mai sus in masura in care aceste parti satisfac cele doua conditii urmatoare:
1●) Sa poata sa fie recunoscute ca fiind destinate in exclusivitate sau in principal la respectivele vehicule.
2●) Sa nu fie excluse in virtutea Notelor de la Sectiunea XVII (vezi Consideratiile generale si Notele explicative corespunzatoare).
Printre aceste parti, se pot cita:
1) Caroseriile destinate sa fie fixate la sasiuri, ca si caroseriile detasabile care pot de asemenea sa fie utilizate ca leagane.
2) Sasiurile si partile lor.
3) Rotile, chiar prevazute cu anvelope, si partile lor.

87.16 - REMORCI SI SEMIREMORCI PENTRU TOATE VEHICULELE; ALTE VEHICULE NEPROPULSATE MECANIC; PARTILE LOR.
8716.10 - Remorci si semi-remorci pentru locuit sau camping, de tipul caravana
8716.20 - Remorci si semiremorci autoincarcatoare sau autodescarcatoare, pentru utilizarile agricole
- Alte remorci si semiremorci pentru transportul marfurilor:
8716.31 - - Remorci cisterne si semiremorci cisterne
8716.39 - - Altele
8716.40 - Alte remorci si semiremorci
8716.80 - Alte vehicule
8716.90 - Parti
Cu exceptia vehiculelor mentionate la pozitiile precedente, aceasta pozitie cuprinde in prima sa parte, un ansamblu de vehicule nepropulsate mecanic cu una sau mai multe roti pentru transportul persoanelor sau al marfurilor. Pozitia cuprinde, intre altele, vehicule cu utilizari speciale care sunt lipsite de roti, ca de exemplu, dispozitivele de tractiune si sanii forestiere.
Vehiculele de la aceasta pozitie sunt concepute pentru ca sa fie remorcate de catre alte vehicule (tractoare, automobile, camioane, motociclete, biciclete etc.) fie pentru a fi trase sau impinse cu mana, fie pentru a fi trase de catre animale.
Sunt cuprinse aici:
A) Remorcile si semi-remorcile.
Sunt considerate ca remorci si semi-remorci, in sensul prezentei pozitii, vehiculele altele decat atasele de motociclete destinate sa fie prinse cu ajutorul unui dispozitiv special, automat sau nu, la alte vehicule.
Remorcile si semi-remorcile concepute pentru a fi tractate de catre vehiculele automobile constituie categoria cea mai importanta a acestui grup. Remorcile comporta in general doua sau mai multe trenuri de roti si un sistem de prindere legat la trenul de roti inainte ca sa fie pivotant, aceste roti functionand atunci ca roti de directie. Semiremorcile sunt prevazute cu un singur tren de roti, partea dinainte a vehiculului stand pe platforma vehiculului tractor la care ea este prinsa cu ajutorul unui dispozitiv special.
La sfarsitul Notei explicative de mai jos, termenul remorci include si semi-remorcile:
Printre diferitele tipuri de remorci, sunt mentionate:
1) Remorcile pentru locuit sau camping, de tipul caravana.
2) Remorcile autoincarcatoare cu utilizari agricole prevazute cu dispozitive automate de incarcare si eventual cu aparate care sa permita sa se taie furajele, cocenii de porumb etc.
Nu sunt cuprinse remorcile autoincarcatoare, cu echipament de taiere nedetasabil, utilizate pentru cosit, taiat si transportat iarba, porumbul etc. (pozitia nr. 84.33).
3) Remorcile pentru transportul diferitelor produse, (furaje, ingrasaminte etc.) numite autoincarcatoare, care comporta un planseu mobil care permite descarcarea, si care poate sa fie prevazut cu diferite dispozitive (pentru taierea ingrasamintelor, desfacerea furajelor etc.) care sa permita a fi utilizate ca raspanditoare de ingrasaminte, distribuitoare de furaj sau distribuitoare de radacini furajere.
4) Celelalte remorci pentru transportul marfurilor cum ar fi:
a) Remorcile-cisterne, chiar echipate cu titlu accesoriu cu pompe.
b) Remorcile pentru utilizarile agricole, muncile publice etc. cu bena basculanta sau nu.
c) Remorcile frigorifice si remorcile izoterme pentru transportul produselor alimentare sau a marfurilor perisabile.
d) Remorcile special concepute pentru transportul mobilelor.
e) Remorcile cu unul sau doua etaje pentru transportul animalelor, al automobilelor, ciclurilor etc.
Remorcile adaptate la transportul unora dintre marfuri, de exemplu lucrarile de sticla (pahare etc.).
g) Remorcile sine-drum destinate in principal pentru a circula pe drum, dar concepute pentru a fi transportate pe vagoanele speciale prevazute cu sine de ghidare.
h) Remorcile care comporta sinele pentru transportul pe drum al vagoanelor de cale ferata.
i.j) Remorcile cu platforma supracoborate si rampele de acces pentru transportul materialului greu (care de lupta, masinile de ridicat sau de terasat, transformatoarele electrice, etc.).
k) Trenurile de rulare cu doua sau patru roti pentru transportul pieselor de sarpanta, lemn taiat etc.
l) Remorcile pe doua roti pentru transportul bustenilor pentru lemnele in coaja.
m) Cutiile de artilerie, chiar blindate, pentru transportul munitiilor.
n) Remorcile mici pentru vehicule cu doua roti fara motor sau motociclete.
5) Alte remorci cum sunt:
a) Remorcile special destinate pentru transportul persoanelor.
b) Rulotele de la targuri, altele decat cele de la pozitia nr. 95.08.
c) Remorcile amenajate pentru expunerea sau prezentarea marfurilor.
d) Remorcile-biblioteci.
B) Vehiculele dirijate cu mana.
Grupa cuprinde:
1) Carucioarele de manevrare de toate tipurile, inclusiv cele specializate pentru unele industrii (industriile textile, ceramice, de prelucrare a laptelui etc.).
2) Roabele, carucioarele pentru caratul bagajelor, vehiculele cu bena, inclusiv cele cu bena basculanta.
3) Bufetele rulante nu prezinta caracterul de articole mentionate la pozitia nr. 94.03 de tipul celor utilizate in gari.
4) Masinile si carucioarele pentru indepartarea gunoaielor, de exemplu.
5) Ricsele, vehiculele usoare pentru transportul persoanelor.
6) Vehiculele mici cu cutie izoterma destinate pentru vanzarea inghetatei.
7) Saretele de toate tipurile pentru transportul marfurilor; aceste vehicule de constructie usoara, sunt adesea montate pe rotile prevazute cu anvelope.
8) Saniile forestiere, un fel de vehicule dirijate cu mana si destinate pentru transportul lemnelor, in zonele de munte.
Pozitia exclude pentru a fi clasificate dupa materia constitutiva, recipientele mici pe roti (in negotul cu cosuri impletite, tinichigerie), in producerea tablei etc., lipsite de sasiu (carucioare pe roti etc.), care sunt folosite in magazine.
C) Vehiculele cu tractiune animala.
Sunt cuprinse aici in principal:
1) Trasurile, cupeurile, calestile, birjele, cabrioletele.
2) Dricurile.
3) Vehiculele mici de la cursele hipice (sulkys).
4) Carucioarele pentru copii (cu magari, capre sau ponei) utilizate in gradinile publice, parcuri etc.
5) Vehiculele de livrare de toate tipurile, vehiculele de mutat.
6) Carutele de toate genurile, tomberoanele.
7) Saniile.

VEHICULELE COMBINATE CU MASINI, APARATE SAU MASINI DE LUCRU
In ceea ce priveste clasificarea ansamblelor ce constituie un vehicul de la aceasta pozitie pe care sunt montate pe loc masinile, motoarele sau aparatele, acesta este determinat prin elementul care da caracterul sau esential ansamblului. Sunt cuprinse, ca urmare, la aceasta pozitie ansamblele de acest fel care dau caracterul esential al vehiculului insusi. Sunt din contra, excluse, ansamblele care au caracterul esential al masinii sau aparatului de lucru pe care il incorporeaza.
Rezulta de aici ca:
I. Se clasifica la aceasta pozitie carucioarele, saretele sau remorcile chiar prevazute cu butoaie sau cisterne, inclusiv cele prevazute, cu titlu accesoriu, cu pompe pentru umplerea sau golirea acestora din urma.
II. Sunt, de exemplu, excluse de la aceasta pozitie si se clasifica la pozitia aferenta masinilor sau aparatelor de lucru:
a) Unele ansambluri care constau din aparatele de la pozitia nr. 84.24 montate pe sareta sau carucior.
b) Masinile, aparatele si motoarele montate pe un sasiu simplu cu roti si care pot sa fie remorcate, ca de exemplu, grupurile motopompe si motocompresoare (pozitiile nr. 84.13 sau 84.14), macarale si scari mobile (pozitiile nr. 84.26 sau 84.28).
c) Unele tipuri de betoniere (pozitia nr. 84.74).

PARTI
Pozitia cuprinde partile de la vehiculele mai sus mentionate, in masura in care aceste parti satisfac urmatoarele doua conditii:
1●) Sa poata fi recunoscute ca fiind destinate in exclusivitate sau in principal pentru vehiculele de la aceasta categorie.
2●) Nu sunt excluse in virtutea Notelor de la Sectiunea XVII (vezi de asemenea Consideratiile generale si Notele explicative corespunzatoare).
Printre aceste parti, se pot cita:
1) Sasiurile si partile lor (lonjeroane, traverse etc.).
2) Osii.
3) Caroserii si partile lor.
4) Rotile si partile lor, de lemn sau de metal, inclusiv rotile prevazute cu anvelope.
5) Sistemele de prindere.
6) Dispozitivele de franare si partile lor.
7) Brancardele, carmele, palonierele si alte piese de rotarit.

De retinut ca materialul pentru sporturile de iarna cum ar fi saniile, boburile etc. raman clasificate la pozitia nr. 95.06.

----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016