Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   AMENDAMENTE din 27 aprilie 2001  la anexa la Protocolul din 1978 referitor la Conventia internationala din 1973 pentru prevenirea poluarii de catre nave, adoptate de Organizatia Maritima Internationala prin Rezolutia MEPC.95 (46) a Comitetului pentru Protectia Mediului Marin la Londra la 27 aprilie 2001    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

AMENDAMENTE din 27 aprilie 2001 la anexa la Protocolul din 1978 referitor la Conventia internationala din 1973 pentru prevenirea poluarii de catre nave, adoptate de Organizatia Maritima Internationala prin Rezolutia MEPC.95 (46) a Comitetului pentru Protectia Mediului Marin la Londra la 27 aprilie 2001

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 805 din 6 noiembrie 2002
AMENDAMENTE LA ANEXA I LA MARPOL 73/78
I. Textul existent al Regulii 13G se înlocuieşte cu urmãtorul:

"Regula 13G
Prevenirea poluarii cu hidrocarburi în caz de coliziune sau eşuare - mãsuri pentru petrolierele existente
(1) Aceasta regula:
(a) se va aplica petrolierelor de 5.000 tdw şi mai mult, ale cãror contracte de construcţie au fost încheiate, ale cãror chile au fost puse sau care sunt livrate înaintea datelor specificate în Regula 13F(1) din aceasta anexa; şi
(b) nu se va aplica petrolierelor care corespund Regulii 13F din aceasta anexa, ale cãror contracte de construcţie au fost încheiate, ale cãror chile au fost puse sau care sunt livrate înaintea datelor specificate în Regula 13F(1) din aceasta anexa; şi
(c) nu se va aplica petrolierelor la care se referã lit. (a) de mai sus, care corespund Regulii 13F(3)(a) şi (b) sau 13F(4) ori 13F(5) din aceasta anexa, cu excepţia faptului ca nu este necesar ca cerinta privind distanţele minime dintre limitele tancurilor de marfa şi bordul navei şi, respectiv, invelisul fundului sa fie respectata din toate punctele de vedere. În acest caz distanţele de protecţie laterala nu trebuie sa fie mai mici decât cele specificate în Codul internaţional pentru transportul în vrac al produselor chimice pentru amplasarea tancurilor de marfa de tip 2 şi distanţele de protecţie a fundului trebuie sa corespundã Regulii 13E(4)(b) din aceasta anexa.
(2) În sensul acestei reguli:
(a) combustibil diesel greu înseamnã motorina, alta decât acele produse distilate la care mai mult de 50% din volum se distileaza la o temperatura ce nu depãşeşte 340°C în cursul încercãrilor efectuate prin metoda acceptatã la Organizaţie;
(b) combustibil lichid înseamnã distilati grei sau reziduuri din ţiţei ori amestecuri din aceste materiale, destinate pentru utilizarea drept combustibil pentru producerea caldurii sau energiei de o calitate echivalenta specificatiei, acceptatã la Organizaţie.
(3) În sensul acestei reguli, petrolierele se împart în urmãtoarele categorii:
(a) petrolier de categoria 1 înseamnã un petrolier de 20.000 tdw şi mai mult, care transporta ca marfa ţiţei, combustibil lichid, combustibil diesel greu ori ulei de ungere, sau de 30.000 tdw şi mai mult, care transporta hidrocarburi, altele decât cele mai sus menţionate, care nu corespunde cerinţelor pentru petrolierele noi, asa cum sunt definite în Regula 1(26) din aceasta anexa;
(b) petrolier de categoria 2 înseamnã un petrolier de 20.000 tdw şi mai mult, care transporta ca marfa ţiţei, combustibil lichid, combustibil diesel greu ori ulei de ungere, sau de 30.000 tdw şi mai mult, care transporta hidrocarburi, altele decât cele mai sus menţionate, care corespunde cerinţelor pentru petrolierele noi, asa cum sunt definite în Regula 1(26) din aceasta anexa;
(c) petrolier de categoria 3 înseamnã un petrolier de 5.000 tdw şi mai mult, dar mai puţin decât s-a specificat la lit. (a) sau (b).
(4) Un petrolier la care se aplica aceasta regula va corespunde cerinţelor Regulii 13F din aceasta anexa nu mai târziu de data aniversara de livrare a navei în anul specificat în urmãtorul tabel:


───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Categoria de Anul
petrolier
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Categoria 1 2003 pentru navele livrate în anul 1973 sau mai devreme
2004 pentru navele livrate în anii 1974 şi 1975
2005*) pentru navele livrate în anii 1976 şi 1977
2006*) pentru navele livrate în anii 1978, 1979 şi 1980
2007*) pentru navele livrate în anul 1981 sau mai târziu
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Categoria 2 2003 pentru navele livrate în anul 1973 sau mai devreme
2004 pentru navele livrate în anii 1974 şi 1975
2005 pentru navele livrate în anii 1976 şi 1977
2006 pentru navele livrate în anii 1978 şi 1979
2007 pentru navele livrate în anii 1980 şi 1981
2008 pentru navele livrate în anul 1982
2009 pentru navele livrate în anul 1983
2010*) pentru navele livrate în anul 1984
2011*) pentru navele livrate în anul 1985
2012*) pentru navele livrate în anul 1986
2013*) pentru navele livrate în anul 1987
2014*) pentru navele livrate în anul 1988
2015*) pentru navele livrate în anul 1989 sau mai târziu
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Categoria 3 2003 pentru navele livrate în anul 1973 sau mai devreme
2004 pentru navele livrate în anii 1974 şi 1975
2005 pentru navele livrate în anii 1976 şi 1977
2006 pentru navele livrate în anii 1978 şi 1979
2007 pentru navele livrate în anii 1980 şi 1981
2008 pentru navele livrate în anul 1982
2009 pentru navele livrate în anul 1983
2010 pentru navele livrate în anul 1984
2011 pentru navele livrate în anul 1985
2012 pentru navele livrate în anul 1986
2013 pentru navele livrate în anul 1987
2014 pentru navele livrate în anul 1988
2015 pentru navele livrate în anul 1989 sau mai târziu
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


-----------
*) Sub rezerva conformitatii cu prevederile paragrafului (7).
(5) Fãrã a tine seama de prevederile paragrafului (4) din aceasta regula:
(a) în cazul unui petrolier de categoria 2 sau 3 prevãzut doar cu dublu fund sau dublu bordaj care nu este utilizat la transportul hidrocarburilor şi extins pe intreaga lungime a tancului de marfa sau spaţiile din dublu bordaj care nu sunt utilizate la transportul hidrocarburilor şi extinse pe intreaga lungime a tancului de marfa, dar care nu îndeplineşte condiţiile pentru a fi exceptat de la prevederile paragrafului (1)(c) din aceasta regula, Administraţia poate permite continuarea exploatãrii unei astfel de nave dupã data menţionatã la paragraful (4) din aceasta regula, cu condiţia ca:
(i) sa fi fost în exploatare la 1 iulie 2001;
(ii) Administraţia sa fie convinsa, prin verificarea evidentelor oficiale, ca nava corespunde condiţiilor menţionate mai sus;
(iii) condiţiile specificate mai sus sa rãmânã neschimbate;
(iv) aceasta menţinere în exploatare sa nu depãşeascã data la care nava împlineşte 25 de ani dupã data livrãrii sale;
(b) în cazul unui petrolier de categoria 2 sau 3, altul decât cel menţionat la lit. (a) din acest paragraf, care corespunde prevederilor paragrafului (6)(a) sau (b) din aceasta regula, Administraţia poate permite continuarea exploatãrii acestei nave dupã data menţionatã la paragraful (4) din aceasta regula, cu condiţia ca aceasta menţinere în exploatare sa nu depãşeascã aniversarea datei de livrare a navei în 2017 sau data la care nava împlineşte 25 de ani dupã data livrãrii sale, oricare dintre acestea este mai aproape.
(6) Un petrolier de categoria 1 cu o vechime mai mare sau egala cu 25 de ani dupã data livrãrii sale va corespunde uneia dintre urmãtoarele prevederi:
(a) tancurile laterale sau spaţiile din dublu fund, neutilizate pentru transportul hidrocarburilor şi care respecta cerinţele de latime şi înãlţime din Regula 13E(4), acoperã cel puţin 30% din L(t), pentru intreaga înãlţime a navei în fiecare bord, sau cel puţin 30% din aria proiectata a invelisului fundului în cadrul lungimii L(t), unde L(t) este asa cum se defineste în Regula 13E(2); sau
(b) petrolierul este exploatat cu încãrcare echilibrata hidrostatic, ţinându-se seama de instrucţiunile elaborate de Organizaţie.
(7) Administraţia poate permite continuarea exploatãrii unui petrolier de categoria 1 dupã aniversarea datei de livrare a navei în 2005 şi a unui petrolier de categoria 2 dupã aniversarea datei de livrare a navei în 2010, sub rezerva conformitatii cu Sistemul de evaluare a stãrii tehnice a navei adoptat de cãtre Comitetul pentru Protecţia Mediului Marin prin Rezoluţia MEPC. 94(46), asa cum poate fi amendat, cu condiţia ca aceste amendamente sa fie adoptate, sa fie puse în vigoare şi sa aibã efect în conformitate cu prevederile art. 16 din prezenta convenţie cu privire la procedurile de amendare aplicabile unui apendice la o anexa.
(8) (a) Administraţia unui stat care permite aplicarea paragrafului (5) din aceasta regula sau care autorizeaza, suspenda, retrage ori refuza aplicarea paragrafului (7) din aceasta regula unei nave autorizate sa arboreze pavilionul sau va comunica imediat detaliile referitoare la aceasta Organizaţiei, care le va difuza pãrţilor la prezenta convenţie în scopul informãrii lor şi luãrii de mãsuri corespunzãtoare, dacã este cazul.
(b) O parte la prezenta convenţie este autorizata sa refuze intrarea petrolierelor, care sunt exploatate în conformitate cu prevederile paragrafului (5) din aceasta regula, în porturile sau terminalele din larg aflate sub jurisdicţia sa. În aceste cazuri acea parte va comunica detaliile referitoare la aceasta Organizaţiei care le va difuza pãrţilor la prezenta convenţie în scopul informãrii lor."

AMENDAMENTE LA APENDICELE II LA ANEXA I LA MARPOL 73/78
AMENDAMENTE LA SUPLIMENTUL LA CERTIFICATUL IOPP
(FORMULAR B)
II. Paragraful 5.8.4 existent se înlocuieşte cu urmãtorul:
"5.8.4. Nava este supusã prevederilor Regulii 13G şi:
1. trebuie sa satisfacã prevederile Regulii 13F cel mai târziu la
..................................................................[]
2. este astfel conceputã încât urmãtoarele tancuri sau spaţii sa nu fie folosite pentru transportul hidrocarburilor ..........................................[]
3. este prevãzutã cu un manual de exploatare aprobat la data de ..., în conformitate cu Rezoluţia MEPC.64(36) ............................................[]
4. i se permite sa continue sa fie exploatatã în conformitate cu Regula 13G(5)(a)
..................................................................[]
5. i se permite sa continue sa fie exploatatã în conformitate cu Regula 13G(5)(b)
..................................................................[]
6. i se permite sa continue sa fie exploatatã în conformitate cu Regula 13G(7)
..................................................................[]"
------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016