Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   AMENDAMENTE din 20 mai 2011  la codul international al mijloacelor de salvare (Codul LSA)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

AMENDAMENTE din 20 mai 2011 la codul international al mijloacelor de salvare (Codul LSA)

EMITENT: ORGANIZATIA MARITIMA INTERNATIONALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 601 din 22 august 2012

    CAP. IV
    Ambarcaţiuni de salvare

    1. La paragraful 4.4.7.6, următoarele noi alineate de la .2 la .6 se inserează după alineatul .1 existent:
    ".2 fără a aduce atingere dispoziţiilor de la alineatul .7.2, mecanismul trebuie să se deschidă numai atunci când mecanismul de decuplare este activat şi ambarcaţiunea este pe deplin pe linia de plutire sau, dacă ambarcaţiunea nu este pe linia de plutire, sub efectul unei acţiuni intenţionate, repetate şi susţinute ce constă, printre altele, în a elimina sau a ocoli dispozitivele de blocare de siguranţă destinate să prevină o decuplare prematură sau necontrolată;
    .2.1 mecanismul nu trebuie să permită deschiderea ca urmare a uzurii, a alinierii incorecte sau a unei forţe imprevizibile care este exercitată asupra sistemului cârligului sau asupra mecanismului de acţionare, a tijelor sau cablurilor de comandă care ar putea fi legate la sistemul cârligului sau să facă parte din acesta şi de o asietă care poate ajunge la 10° şi o înclinare de până la 20° pe oricare bord; şi
    .2.2 criteriile funcţionale enunţate la paragrafele 4.4.7.6.2 şi 4.4.7.6.2.1 se aplică tuturor sarcinilor, variind de la 0% la 100% din sarcina maximă admisibilă a dispozitivului de decuplare şi de recuperare a ambarcaţiunii de salvare pentru care poate fi aprobat;
    .3 cu excepţia cazului în care mecanismul de eliberare este de un tip a cărui sarcină este exercitată în centrul de greutate şi care este menţinut complet închis de către greutatea ambarcaţiunii de salvare, sistemul cârligului trebuie proiectat astfel încât elementul mobil al cârligului să fie menţinut complet închis de către piesele de blocare capabile să reziste la sarcina maximă admisibilă în toate condiţiile de exploatare până la deschiderea lor, provocată voluntar prin acţionarea mecanismului de manevrare. Pentru sistemul care foloseşte în partea inferioară a cârligului un element mobil şi care menţine în mod direct sau indirect partea inferioară a cârligului mobilă, sistemul cârligului trebuie să rămână închis şi să menţină o sarcină sigură de lucru în timpul unei rotaţii de 45° în oricare direcţie sau 45° într-o singură direcţie faţă de poziţia sa «blocat», conform proiectului;
    .4 pentru a asigura stabilitatea cârligului, mecanismul de declanşare trebuie să fie proiectat astfel încât atunci când este complet resetat în poziţia închis, greutatea ambarcaţiunii de salvare să nu exercite nicio sarcină asupra mecanismului de manevră;
    .5 mecanismele de blocare trebuie să fie proiectate astfel încât acestea să nu poată fi deschise sub efectul forţelor exercitate de sarcina cârligului; şi
    .6 în cazul în care există un mecanism de blocare hidrostatic, acesta trebuie să se reseteze automat atunci când ambarcaţiunea este ridicată din apă."

    2. La paragraful 4.4.7.6, se înlocuieşte textul de la alineatul existent .2 cu următorul text:
    ".7 mecanismul trebuie să aibă două moduri de decuplare: decuplare normală (fără sarcină) şi decuplare în sarcină, după cum urmează:
    .7.1 posibilitatea de decuplare normală (fără sarcină) va permite decuplarea ambarcaţiunii de salvare atunci când aceasta se află pe linia de plutire sau când nu există nicio sarcină pe cârlige şi nu necesită separarea manuală a inelului de ridicare sau a cheii de la dispozitivul de strângere a cârligului; şi
    .7.2 posibilitatea de decuplare în sarcină, care va permite decuplarea ambarcaţiunii de salvare cu cârligele sub sarcină. Acest mecanism de declanşare trebuie să fie prevăzut cu un mecanism de blocare hidrostatică, cu excepţia cazului în care alte mijloace pot asigura că ambarcaţiunea este pe linia de plutire până când dispozitivul de decuplare poate fi activat. În caz de avarie sau atunci când ambarcaţiunea de salvare nu este pe linia de plutire, trebuie să fie posibilă neutralizarea dispozitivului de blocare hidrostatică sau a dispozitivului similar, pentru a permite o decuplare de urgenţă. Măsuri de precauţie adecvate vor fi luate pentru a evita producerea accidentală sau prematură a decuplării. O protecţie adecvată trebuie să includă, suplimentar faţă de semnalul de pericol, o protecţie mecanică specială care în mod normal nu este necesară în cazul decuplării fără sarcină. Această protecţie trebuie să poată fi în mod deliberat distrusă prin aplicarea unei forţe minime, cum ar fi, spargerea unui geam sau capac translucid. O etichetă sau un sigiliu subţire de sârmă nu este considerat a fi suficient de robust. Pentru prevenirea unei decuplări premature în sarcină, exploatarea în sarcină a mecanismului de decuplare va necesita o acţiune repetată, deliberată şi susţinută a unui operator;".

    3. La paragraful 4.4.7.6 se renumerotează alineatul actual .3, care devine alineatul .8, şi se înlocuieşte expresia "fără o forţă excesivă" cu expresia "şi indicatorii nu trebuie să indice că mecanismul de declanşare este resetat".

    4. La paragraful 4.4.7.6, următorul nou alineat .9 se introduce după alineatul renumerotat .8:
    ".9 toate componentele din faţa şi din spatele cârligelor, maneta de declanşare, cablurile de comandă sau legăturile mecanice de manevră şi racordurile fixe între elementele structurii unei ambarcaţiuni de salvare trebuie să fie dintr-un material rezistent la coroziune în mediul marin care nu necesită acoperire sau galvanizare. Toleranţele de proiectare şi de fabricaţie trebuie să fie astfel încât uzura anticipată pentru toată durata de viaţă a mecanismului să nu afecteze funcţionarea corespunzătoare a acestuia. Legături mecanice de manevră, cum ar fi cablurile de control, trebuie să fie etanşe la apă şi nu trebuie să aibă zone expuse sau neprotejate;".

    5. La paragraful 4.4.7.6 se renumerotează alineatele existente .4 la .8, care devin alineatele .10 la .14, respectiv.

    6. La paragraful 4.4.7.6, în alineatul renumerotat .10, se înlocuieşte termenul "clar" cu expresia "fără ambiguitate".

    7. La paragraful 4.4.7.6, la începutul alineatului renumerotat .14, se inserează cuvintele "componentele mecanismului de decuplare care suportă sarcina şi" şi se şterg cuvintele "mecanismul de decuplare".

    8. La paragraful 4.4.7.6, se inserează după alineatul .14 renumerotat următoarele noi alineate .15 şi .16:
    ".15 un mecanism de blocare hidrostatică trebuie să fie proiectat cu un coeficient de siguranţă de cel puţin 6 ori forţa maximă de acţionare calculată pe baza rezistenţei la rupere a materialelor folosite;
    .16 cablurile de manevră trebuie să fie proiectate pentru un coeficient de siguranţă care nu poate fi mai mic de 2,5 ori forţa maximă de acţionare calculată pe baza rezistenţei la rupere a materialelor folosite; şi".

    9. La paragraful 4.4.7.6, se renumerotează alineatul existent .9, care devine alineatul .17 şi în noul alineat .17, se înlocuiesc trimiterile la paragrafele "4.4.7.6.2.2 şi 4.4.7.6.3" cu trimiterile la paragrafele "4.4.7.6.7, 4.4.7.6.8 şi 4.4.7.6.15".

    10. La paragraful 4.4.7.6, se înlocuieşte trimiterea la alineatul .9 cu o trimitere la alineatul .17.

                                --------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016