Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   AMENDAMENT nr. 1 din 22 februarie 2002  la Memorandumul de finantare convenit intre Guvernul Romaniei si Comisia Europeana privind asistenta financiara nerambursabila acordata prin Instrumentul pentru Politici Structurale de Preaderare pentru masura Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

AMENDAMENT nr. 1 din 22 februarie 2002 la Memorandumul de finantare convenit intre Guvernul Romaniei si Comisia Europeana privind asistenta financiara nerambursabila acordata prin Instrumentul pentru Politici Structurale de Preaderare pentru masura "Asistenta tehnica pentru proiectul tehnic si documentatia de licitatie pentru sectiunea Drobeta-Turnu Severin-Lugoj a drumului national DN 6 si studiile aferente (faza 2 a proiectului Craiova-Lugoj), Romania"*)

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 281 din 22 aprilie 2003
-----------
*) Traducere.

1. Având în vedere faptul ca Memorandumul de finanţare ISPA pentru mãsura "Asistenta tehnica pentru proiectul tehnic şi documentaţia de licitaţie pentru secţiunea Drobeta-Turnu Severin-Lugoj a drumului naţional DN 6 şi studiile aferente (faza 2 a proiectului Craiova-Lugoj), România" a fost semnat la Bruxelles la 7 martie 2001 şi la Bucureşti la 1 iunie 2001,
2. având în vedere ca în data de 24 iulie 2001 Guvernul României a transmis Comisiei Europene o solicitare de modificare în vederea extinderii perioadei de valabilitate a memorandumului de finanţare menţionat,
3. având în vedere faptul ca se accepta de cãtre Comisia Europeanã solicitarea de modificare a memorandumului de finanţare menţionat,
Comisia Europeanã, denumita în continuare Comisia, actionand pentru şi în numele Comunitãţii Europene, denumita în continuare Comunitatea, reprezentatã de directorul regional pentru politica regionala, domnul Guy Crauser, pentru Comisie, pe de o parte, şi Guvernul României, reprezentat de doamna Hildegard Carola Puwak, ministrul integrãrii europene, denumit în continuare Beneficiarul, pe de alta parte,

au convenit urmãtoarele:

1. Memorandumul de finanţare pentru mãsura "Asistenta tehnica pentru proiectul tehnic şi documentaţia de licitaţie pentru secţiunea Drobeta-Turnu Severin-Lugoj a drumului naţional DN 6 şi studiile aferente (faza 2 a proiectului Craiova-Lugoj), România" (mãsura ISPA nr. 2000/RO/16/P/PA/002) se amendeaza astfel:
ARTICOLUL 2
Identificarea mãsurii
Data finalizarii va fi 31 decembrie 2003.
ARTICOLUL 4
Plãţile
Paragrafele (3) şi (4) se modifica astfel:
"(3) Mãsura descrisã în anexa nr. I şi plãţile efectuate de autoritatea responsabilã cu implementarea acestei mãsuri se vor încheia nu mai târziu de 31 decembrie 2003.
(4) Raportul solicitat pentru efectuarea plãţii finale va fi înaintat în maximum 6 luni de la aceasta data."
ARTICOLUL 8
Condiţii specifice referitoare la mãsura
Articolul 8 va fi înlocuit cu urmãtorul text:
"Prezenta unui proiect în lista indicativa continuta în anexa nr. I nu constituie în nici un caz un angajament al Comisiei pentru a acorda sprijin financiar pentru faza de construcţie a proiectului.
Studiile elaborate în cadrul prezentului sprijin financiar ar trebui sa permitã transmiterea subventiei ISPA solicitate în domeniul transportului pe perioada eligibilitãţii ISPA.
De asemenea, studiile vor asigura selectarea celor mai potrivite drumuri de acces la noul pod peste Dunare de la Calafat-Vidin, însoţite de studiile de proiectare pentru noua infrastructura rutiera la viitorul pod.
Forma finala a termenilor de referinta ai studiilor care vor fi executate prin intermediul acestei asistente tehnice va fi transmisã Comisiei pentru aprobare ex-ante. Se va asigura ca aceşti termeni de referinta sa nu reproduca studii similare deja executate în cadrul Programului PHARE."
2. Plãţile în cadrul prezentului Amendament nr. 1 la memorandumul de finanţare sunt eligibile pentru asistenta financiarã acordatã prin Instrumentul pentru Politici Structurale de Preaderare, începând cu data de 4 septembrie 2001, data la care solicitarea de modificare din partea Guvernului României a fost înregistratã de cãtre Comisia Europeanã.
3. Textul original al acestui Amendament nr. 1 la memorandumul de finanţare este prezentul document, semnat dupã cum urmeazã şi a cãrui descriere este prezentatã în anexa nr. I. Toate celelalte prevederi ale memorandumului de finanţare original rãmân neschimbate.

Semnat la Bucureşti la 22 februarie 2002.

Pentru Beneficiar,
Hildegard Carola Puwak,
ministrul integrãrii europene,
coordonatorul naţional ISPA

Semnat la Bruxelles la 29 noiembrie 2001.

Pentru Comunitate,
Guy Crauser,
director general pentru politica regionala


Lista anexelor
Anexa nr. I "Descrierea mãsurii amendate"


ANEXA 1
-------
la Amendamentul nr. 1
---------------------

(modificãrile de text sunt prezentate cu caractere cursive)


DESCRIEREA MĂSURII
Asistenta tehnica pentru proiectul tehnic şi documentaţia de licitaţie pentru secţiunea Drobeta-Turnu Severin-Lugoj a drumului naţional DN 6 şi studiile aferente (faza 2 a proiectului Craiova-Lugoj), România

Codul mãsurii: 2000/RO/16/P/PA/002
1. Denumirea mãsurii: Asistenta tehnica pentru proiectul tehnic şi documentaţia de licitaţie pentru secţiunea Drobeta-Turnu Severin-Lugoj a drumului naţional DN 6 şi studiile aferente (faza 2 a proiectului Craiova-Lugoj), România
2. Autoritatea care prezintã cererea (coordonatorul naţional ISPA)
2.1. Numele: Hildegard Carola Puwak, ministrul integrãrii europene
2.2. Adresa: Ministerul Integrãrii Europene
Direcţia coordonarea programelor ISPA şi SAPARD
Eugen Teodorovici, director
str. Apolodor nr. 17, latura Nord, sectorul 5, Bucureşti,
România
E-mail: eugen.teodorovici@mie.ro
Telefon: (40-1) 301.16.23
Fax: (40-1) 301.16.26.
3. Autoritatea responsabilã cu implementarea (conform celor prevãzute la pct. 2 din secţiunea a II-a din anexa nr. III.2)
3.1. Numele: Eugenia Dunca, director Direcţia programe cu finanţare nerambursabila
Administraţia Nationala a Drumurilor
3.2. Adresa: bd. Dinicu Golescu nr. 38, sectorul 1, Bucureşti E-mail: ispa@andnet.ro
4. Beneficiarul final (în cazul în care exista un alt responsabil din partea autoritãţii menţionate la pct. 3): similar cu punctul anterior.
5. Localizare
5.1. Ţara beneficiara: România
5.2. Regiuni: judeţele Mehedinti, Caras-Severin şi Timis
6. Descriere
Asistenta tehnica va fi organizatã în doua faze:
- faza 1 are ca scop revizuirea/actualizarea studiilor de fezabilitate existente pentru reabilitarea celor doua secţiuni de drum:
● Drobeta-Turnu Severin (km 331+150) - Lugoj (km 494+800) pe drumul naţional DN 6 şi localizata pe ramura sudica a Coridorului european de transport nr. IV;
● Simian-Maglavit pe DN 56A, ca o legatura directa între Drobeta-Turnu Severin şi al doilea pod peste Dunare ce va fi construit între Calafat şi Vidin;
- faza 2 reprezintã pregãtirea proiectului tehnic (detaliile de execuţie) şi a documentaţiei de licitaţie pentru reabilitarea secţiunii rutiere Drobeta-Turnu Severin-Lugoj (incluzând varianta de ocolire) şi pentru infrastructura de acces la noul pod peste Dunare la Calafat-Vidin.
Context:
Reabilitarea secţiunii rutiere Drobeta-Turnu Severin-Lugoj este vãzutã ca o veriga lipsa în cadrul programului global de reabilitare şi de modernizare a ramurii sudice a Coridorului european de transport nr. IV. Studiul va include, de asemenea, şi proiectul tehnic al variantelor de ocolire a oraşelor Drobeta-Turnu Severin şi Caransebes.
În prezent DN 56A (Simian-Maglavit) este închis traficului de mare tonaj (6 t/osie). Oricum, drumul permite o reducere considerabila a distantei (peste 100 km) între Drobeta-Turnu Severin şi viitorul pod dintre Calafat şi Vidin în comparatie cu ruta actuala (Drobeta-Turnu Severin-Craiova-Calafat). Reabilitarea drumului şi deschiderea ulterioara pentru traficul greu vor aduce importante avantaje traficului internaţional pe ramura sudica a Coridorului european de transport nr. IV.
Studiile de fezabilitate revizuite vor cuprinde o evaluare completa din punct de vedere tehnic, economic şi al mediului a proiectelor de reabilitare, utilizându-se cele mai bune proceduri internaţionale, în deplina concordanta cu cerinţele Uniunii Europene şi cu legislaţia din România.
Proiectul tehnic pentru secţiunea rutiera Drobeta-Turnu Severin-Lugoj şi documentaţia de licitaţie aferentã vor fi întocmite conform Condiţiilor de contract FIDIC.
Un studiu similar pentru secţiunea rutiera Craiova-Drobeta-Turnu Severin este în curs de desfãşurare: "Revizuirea studiului de fezabilitate şi pregãtirea proiectului tehnic pentru reabilitarea secţiunii rutiere Craiova-Dorbeta-Turnu Severin", finanţat prin Programul PHARE - LSIF 9903.03, şi va fi terminat la data de 31 mai 2001.
Aplicatia ISPA pentru reabilitarea secţiunii Craiova-Drobeta-Turnu Severin a fost transmisã în luna octombrie 2000.
Se intenţioneazã transmiterea unei aplicaţii ISPA la mijlocul anului 2001 pentru reabilitarea secţiunii Drobeta-Turnu Severin-Lugoj împreunã cu asistenta tehnica pentru proiectul tehnic al variantei de ocolire a oraşului Lugoj. Costul total pentru aceasta secţiune de 163,5 km este estimat la 153 milioane euro, excluzând construcţia variantei de ocolire a oraşului Lugoj.
Obiectul de activitate
Termenii de referinta pentru fiecare aplicaţie, conform celor menţionate mai jos, constituie subiectul unei aprobãri anterioare din partea Comisiei. Administraţia Nationala a Drumurilor este autoritatea contractantã. Comisia va primi rapoarte referitoare la implementarea fiecãrei aplicaţii cel puţin o data la doua luni.
Lista cuprinzând proiectele menţionate mai sus este indicativa şi astfel noi proiecte ar putea fi adãugate la lista cu acordul scris al Comisiei, incluzând orice modificãri care sunt fãcute la documentul strategic.
Consultantul va revizui şi va completa studiile de fezabilitate pentru reabilitarea secţiunilor proiectului şi va pregati documentaţia de licitaţie necesarã în scopul lansãrii licitaţiei conform procedurilor FIDIC (detaliile de execuţie, lista de cantitãţi, specificaţiile tehnice, instrucţiunile cãtre ofertanţi, condiţiile contractului). Consultantul va avea intreaga responsabilitate privind execuţia, administrarea şi coordonarea studiului care va cuprinde, printre altele, urmãtoarele:
Faza 1: Studii de fezabilitate pentru secţiunea Drobeta-Turnu Severin-Lugoj şi pentru secţiunea Simian-Maglavit
a) Prima data consultantul va examina şi va revizui standardele privind proiectarea drumurilor utilizate în România şi va determina dacã acestea pot fi aplicate. Standardele propuse vor fi discutate cu Administraţia Nationala a Drumurilor şi vor fi comparate cu cele europene pe care consultantul ar trebui sa le aplice în mãsura în care circumstanţele locale o permit.
b) Consultantul va defini alternativele pentru lucrãrile de reabilitare (revizuirea lor în cazul secţiunii Simian-Maglavit). Aceste alternative vor include, pentru fiecare subsectiune, unde se pot aplica, urmãtoarele tipuri de lucrãri:
- 2 benzi de 3,50 m fiecare, cu acostamente ranforsate de 2,50 m fiecare;
- 2 benzi de 3,50 m fiecare, cu acostamente cu structura rutiera completa de 2,50 m fiecare şi acostamente ranforsate suplimentare la 0,50 m;
- 2 x 2 benzi de 3,50 m fiecare, cu acostamente ranforsate de 2,50 m fiecare, preferabil cu separarea celor doua pãrţi carosabile.
În plus vor fi dezvoltate alternative pentru urmãtoarele (pentru Drobeta-Turnu Severin-Lugoj):
- varianta de ocolire a oraşului Drobeta-Turnu Severin;
- varianta de ocolire a oraşului Caransebes;
- varianta de ocolire a localitãţii Mehadia (km 386+000 - km 388+000);
- modernizarea sau varianta de ocolire a sectorului de deal Plugova (km 388+500 - km 397+300);
- modernizarea sau varianta de ocolire a sectorului Domasnea (km 409+000 - km 415+160);
- varianta de ocolire a oraşului Lugoj.
c) Consultantul va colecta (pentru Drobeta-Turnu Severin-Lugoj) şi va revizui (pentru Simian-Maglavit) datele tehnice existente şi le va completa pentru a examina şi a analiza viabilitatea tehnica şi economicã a alternativelor luate în considerare, şi anume:
- studii privind materialele de construcţie;
- investigaţii geologice şi ale solului;
- studii hidrologice şi hidraulice.
d) Recomandãrile proiectului preliminar pentru alternativele aflate în studiu
e) Evaluarea studiilor de trafic şi a previziunilor
f) Colectarea datelor economice şi a celor aferente transportului operational, necesare în vederea sustinerii concluziilor privind fezabilitatea economicã a proiectului
g) Studii economice comparative pentru diferite alternative ale proiectului
h) Evaluarea economicã a alternativelor
i) Verificarea şi finalizarea studiilor privind evaluarea impactului asupra mediului, ţinându-se seama cel puţin de cerinţele Directivei C.E.E. nr. 85/337 şi de planul privind impactul asupra mediului, precum şi identificarea diferenţelor dintre cerinţele Comisiei Europene şi legislaţia romana în vigoare
j) Consultantul va pregati un plan de consultãri publice în conformitate cu cerinţele directivelor C.E.E. nr. 85/337 şi C.E. nr. 97/11 şi va sprijini Administraţia Nationala a Drumurilor în implementarea acestuia.
Faza 2: Proiectul tehnic pentru secţiunea Drobeta-Turnu Severin-Lugoj şi pentru infrastructura rutiera de acces la noul pod peste Dunare la Calafat-Vidin
k) Proiectul tehnic pentru sectorul menţionat mai sus şi pentru variantele ocolitoare împreunã cu infrastructura rutiera de acces în Calafat, acestea incluzând detaliile de execuţie, în scopul pregãtirii dosarului de licitaţie
l) Pregãtirea întregii documentaţii de licitaţie, inclusiv a instrucţiunilor pentru ofertanţi şi a Condiţiilor de contract
Consultantul va rãspunde de obţinerea, în cadrul fazelor privind studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic, a autorizaţiilor/permiselor care trebuie sa fie eliberate de municipalitati, instituţiile de utilitãţi publice şi de alte agenţii guvernamentale centrale sau locale şi în general de toate aprobãrile cerute de legislaţia romana. Taxele privind autorizaţiile şi permisele vor fi plãtite de Administraţia Nationala a Drumurilor.
În ceea ce priveşte achiziţia terenurilor consultantul va transmite Administraţiei Naţionale a Drumurilor hartile detaliate referitoare la localizarea, limitele şi suprafata terenului care va fi achiziţionat, precum şi identificarea proprietarilor. Administraţia Nationala a Drumurilor va rãspunde de finalizarea procesului de achiziţie a terenului, conform legislaţiei din România. Consultantul va trebui sa identifice scopul actual al utilizãrii fiecãrei suprafeţe care va fi achizitionata (padure, agricultura, gradina, neproductiv etc.).
Consultantul va identifica utilitatile publice şi reţelele şi va prezenta soluţii pentru înlocuire/relocalizare.
Personal
Personalul-cheie al consultantului va fi format cel puţin din urmãtorii:
- manager de proiect pentru fiecare faza - specializat în managementul de proiect şi proiectare drumuri, cu o experienta de 15 ani în proiecte similare, cu activitate minima în România de: pentru faza 1: 3 luni şi pentru faza 2: 5 luni;
- inginer proiectant de drumuri - minimum 10 ani experienta, cu activitate minima în România de: pentru faza 1: doua luni şi pentru faza 2: 4 luni;
- inginer de structuri (poduri şi lucrãri de arta) - minimum 10 ani experienta, cu activitate minima în România de: pentru faza 1: o luna şi pentru faza 2: doua luni;
- inginer pavaj şi materiale - minimum 10 ani experienta;
- expert în trafic şi economist pentru transporturi - minimum 10 ani experienta, cu activitate minima în România de: pentru faza 1: doua luni;
- specialist în mediu (minimum 10 ani experienta).
Întregul personal trebuie sa aibã experienta internationala considerabila (cel puţin 7 ani).
În plus consultantul va furniza expertiza şi servicii în domeniile: geologic/geotehnic, topografic, utilizarea terenului, hidrologie/hidraulic, drenaje, consultãri publice.
Implicarea consultantilor locali şi a companiilor de proiectare este incurajata.
Echipamente, consumabile, vehicule, telefon, spaţiu pentru birou
Consultantul va rãspunde de:
- asigurarea spaţiului de locuit pentru personalul sau;
- asigurarea transportului internaţional şi local al personalului sau;
- asigurarea spaţiului pentru birouri, a echipamentului de birou şi a consumabilelor, a echipamentului de cercetare şi testare, hardware şi software;
- organizarea activitãţilor de cercetare şi testare;
- orice costuri privind comunicaţiile (telefon/fax, e-mail);
- furnizarea serviciilor de secretariat;
- orice costuri generate de traducerea documentelor, reproducerea, tipãrirea şi reproducerea rapoartelor de studii.
Referitor la echipamentul ce va fi cumpãrat în cadrul proiectului preţurile trebuie sa fie exprimate în funcţie de costurile estimate, fãrã taxe, taxe vamale sau alte impuneri. Echipamentele urmeazã sa fie cumpãrate ca rambursabile în conformitate cu regulile şi regulamentele Comisiei Europene. La sfârşitul proiectului echipamentul şi materialele vor deveni proprietatea beneficiarului proiectului - Administraţia Nationala a Drumurilor.
7. Obiective
Obiectivele imediate ale acestei asistente tehnice sunt:
- faza 1: revizuirea studiilor de fezabilitate existente pentru reabilitarea secţiunilor rutiere Drobeta-Turnu Severin-Lugoj şi Simian-Maglavit şi realizarea rapoartelor de fezabilitate finale în deplina concordanta cu cerinţele legislaţiei Uniunii Europene şi a României. Studiile de fezabilitate constituie baza necesarã pentru implicarea potenţiala a Uniunii Europene şi/sau a instituţiilor financiare internaţionale în program, în particular prin pregãtirea aplicatiei ISPA, incluzând asistenta pentru pregãtirea cererii de finanţare şi pregãtirea documentelor necesare, astfel încât sa corespundã cerinţelor prevãzute în Regulamentul ISPA;
- faza 2: întocmirea proiectului tehnic pentru secţiunea rutiera Drobeta-Turnu Severin-Lugoj, precum şi pentru variantele de ocolire implicate, ca şi pentru infrastructura rutiera de legatura la noul pod de la Calafat-Vidin, în scopul realizãrii documentaţiei de licitaţie şi a detaliilor de execuţie.
Obiectivele generale ale mãsurii sunt:
- asistenta acordatã României pentru transformarea economiei sale în vederea pregãtirii aderãrii la Uniunea Europeanã, susţinerea României în perioada preaderarii, în particular cu privire la dezvoltarea coridoarelor de transport prioritare;
- susţinerea reabilitãrii secţiunilor selectate de pe Coridorul european de transport nr. IV şi integrarea sa în reţeaua de transport transeuropeana a Uniunii Europene.
Mãsura are o contribuţie directa la modernizarea Coridorului european de transport nr. IV în România. Chiar dacã nu are un impact transfrontalier direct, secţiunea rutiera Drobeta-Turnu Severin-Lugoj a DN6 formeazã o legatura în ramura sudica a Coridorului european de transport nr. IV (Budapesta-Sofia-Thessaloniki) şi formeazã împreunã cu DN 56A (Simian-Maglavit) o parte a rutei de acces la noul pod peste Dunare propus la Calafat-Vidin.
Standardele care vor fi utilizate sunt în concordanta cu cele europene (inclusiv cu Directiva C.E. nr. 96/53 referitoare la greutãţi şi dimensiuni) pentru a asigura interoperabilitatea reţelei.
"Continuarea lucrãrilor de reabilitare a drumurilor naţionale" constituie parte a prioritatilor pe termen mediu pentru sectorul de transport, menţionate în Programul naţional pentru adoptarea acquisului comunitar, versiunea iulie 1999, pag. 176.
În contextul aderãrii României la Uniunea Europeanã un interes deosebit s-a acordat pregãtirii şi sustinerii proiectelor de infrastructura de transport din cadrul procesului ŢINĂ. În Raportul final ŢINĂ secţiunea rutiera Drobeta-Turnu Severin-Lugoj este identificata ca o legatura importanta şi este consideratã o strangulare începând cu anul 2015. Este, de asemenea, consideratã o prioritate a strategiei naţionale de transport pentru ISPA.
Administraţia Nationala a Drumurilor intenţioneazã într-adevãr sa continue modernizarea partii sudice a Coridorului european de transport nr. IV între Nadlac şi Calafat.
Secţiunea rutiera Nadlac-Arad-Timişoara a fost reabilitata în cadrul primului program de reabilitare a drumurilor, cu cofinantare de la Banca Europeanã de Investiţii, prin Programul PHARE, şi de la Guvernul României. Lucrãrile au fost terminate în anul 1997.
Pentru secţiunea rutiera Timişoara-Lugoj (inclusiv varianta de ocolire a Timisoarei) şi varianta de ocolire Craiova-Nord lucrãrile de reabilitare vor fi cofinantate de Banca Japoneza pentru Cooperare Internationala (JBIC) şi de Guvernul României. Aceste lucrãri sunt în faza de proiectare.
Pentru secţiunea rutiera Drobeta-Turnu Severin-Craiova exista în curs de realizare un proiect ce include elaborarea studiului de fezabilitate, pregãtirea documentaţiei de licitaţie şi a detaliilor de execuţie, finanţat prin Programul PHARE-LSIF pe anul 1999, şi va fi finalizat pana la data de 31 mai 2001. O cerere de finanţare prin Facilitatea ISPA pentru reabilitarea acestei secţiuni a fost transmisã Comitetului de management în luna noiembrie 2000 şi a primit o apreciere pozitiva.
În cadrul acestui proiect ISPA de reabilitare a drumului Craiova-Drobeta-Turnu Severin au fost asigurate surse pentru finanţarea studiului de fezabilitate pentru construirea variantei de ocolire Craiova-Sud împreunã cu revizuirea studiului existent pentru reabilitarea secţiunii Craiova-Calafat.
Alte proiecte care sunt prevãzute pentru aceeaşi perioada (pana în anul 2006) în cadrul Programului de reabilitare rutiera V, care va fi finanţat de România şi de Banca Europeanã de Investiţii, sunt:
- reabilitarea secţiunii rutiere Craiova-Calafat;
- reabilitarea secţiunii rutiere Simian-Maglavit (Drobeta-Turnu Severin-Calafat).
Totodatã se intenţioneazã construirea variantelor de ocolire Craiova-Sud şi Lugoj, dar pentru aceste proiecte nu au fost determinate încã sursele de finanţare.
8. Pregãtirea proiectului: implementare



────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Începutul Încheierea
lucrãrii lucrãrii
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Revizuirea studiilor de fezabilitate: 15 aprilie 2001 15 august 2001
- proiect de rapoarte de fezabilitate 15 iunie 2001
- evaluarea impactului asupra mediului
şi consultãri publice 1 august 2001
- rapoarte de fezabilitate finale 1 august 2001
Cererea de finanţare prin Facilitatea ISPA
pentru Drobeta-Turnu Severin-Lugoj 15 iunie 2001 1 iulie 2001
Pregãtirea proiectului tehnic şi a
documentaţiei de licitaţie pentru
Drobeta-Turnu Severin-Lugoj 15 august 2001 15 februarie 2002
Studiu de fezabilitate şi pregãtirea
proiectului tehnic şi a documentaţiei
de licitaţie pentru varianta mai 2002 decembrie 2002
de ocolire a oraşului Lugoj
Pregãtirea proiectului tehnic şi a
documentaţiei de licitaţie pentru
infrastructura rutiera de legatura mai 2002 decembrie 2002
la noul pod Calafat-Vidin
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
9. Cost şi asistenta
- euro -
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Contribuţia Asistenta Rata
Cost total sectorului Cheltuieli Cost total financiarã asistenţei
privat neeligibile eligibil nerambursabila financiare
ISPA nerambur-
sabile
(%)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1.500.000 - - 1.500.000 1.125.000 75
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



Bugetul Administraţiei Naţionale a Drumurilor va acoperi 375.000 euro, cofinantare nationala.
10. Implicarea instituţiilor financiare internaţionale
B.E.I. cofinanteaza al patrulea program de reabilitare a drumurilor pe 650 km drumuri naţionale, printr-un împrumut de 245 milioane euro. Aceasta mãsura pregãteşte o componenta separatã a programului, care va fi cofinantata numai prin ISPA şi bugetul naţional. Aceasta mãsura va acorda de asemenea asistenta pentru pregãtirea reabilitãrii secţiunii rutiere Craiova-Calafat sau Simian-Maglavit pentru a fi cofinantate de B.E.I. în cadrul celui de-al V-lea Program de reabilitare rutiera.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016