Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   AMENDAMENT din 3 decembrie 2010  la Conventia internationala din 1974 pentru ocrotirea vietii omenesti pe mare, asa cum a fost amendata    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

AMENDAMENT din 3 decembrie 2010 la Conventia internationala din 1974 pentru ocrotirea vietii omenesti pe mare, asa cum a fost amendata

EMITENT: ORGANIZATIA MARITIMA INTERNATIONALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 391 din 12 iunie 2012

    Cap. II-1
    CONSTRUCŢIA - STRUCTURA, COMPARTIMENTARE ŞI STABILITATE, MAŞINI ŞI INSTALAŢII ELECTRICE

    PARTEA D
    Instalaţii electrice

    Regula 41 - Sursa principalã de energie electricã şi sisteme de iluminat
    1 La paragraful 6, cuvintele "construite la 1 iulie 2010 sau dupã aceastã datã"se insereazã dupã cuvintele "la navele de pasageri".

    Cap. II-2
    CONSTRUCŢIE - PROTECŢIA CONTRA INCENDIULUI, DETECTAREA ŞI STINGEREA INCENDIULUI

    PARTEA A
    Generalitãţi

    Regula 1 - Aplicare
    2. La paragraful 1.1, data de "1 iulie 2002" se înlocuieşte cu data de "1 iulie 2012".
    3. La paragraful 1.2.2, data de "1 iulie 2002" se înlocuieşte cu data de "1 iulie 2012".
    4. Paragraful existent 2.1 se înlocuieşte cu urmãtorul text:
    "2.1. Cu excepţia cazului prevãzut în mod expres altfel, pentru navele construite înainte de 1 iulie 2012 Administraţia se asigurã cã cerinţele care sunt aplicabile în temeiul cap. II-2 din Convenţia internaţionalã din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare, astfel cum a fost modificatã prin rezoluţiile MSC.1(XLV), MSC.6(48), MSC.13(57), MSC.22(59), MSC.24(60), MSC.27(61), MSC.31(63), MSC.57(67), MSC.99(73), MSC.134(76), MSC.194(80), MSC.201(81), MSC.216(82), MSC.256(84), MSC.269(85) şi MSC.291(87) sunt respectate."
    5. La paragraful 3.1, data de "1 iulie 2002" se înlocuieşte cu data de "1 iulie 2012".
    6. La paragraful 3.2, data de "1 iulie 2002" se înlocuieşte cu data de "1 iulie 2012".

    Regula 3 - Definiţii
    7. Paragraful existent 23 se înlocuieşte cu urmãtorul text:
    "23. Codul metodelor de încercare la foc este Codul internaţional din 2010 pentru aplicarea metodelor de încercare la foc (Codul FTP 2010), aşa cum a fost adoptat de Comitetul de Siguranţã Maritimã al Organizaţiei prin rezoluţia MSC.307(88) şi care poate fi modificat de Organizaţie, cu condiţia ca aceste amendamente sã fie adoptate, sã intre în vigoare şi sã producã efecte în conformitate cu dispoziţiile art. VIII al prezentei Convenţii privind procedurile de amendare aplicabile la anexã, altele decât cap. I."

    PARTEA C
    Stingerea incendiului

    Regula 7 - Detectare şi alarmã
    8. La paragraful 4.1, la sfârşitul alineatului .1, cuvântul "şi" se eliminã; la sfârşitul alineatului .2.2, punctul "." se înlocuieşte cu cuvântul "; şi"; şi se adaugã urmãtorul nou alineat .3 dupã alineatul existent .2.2:
    ".3 spaţiile închise care conţin incineratoare."

    Cap. V
    SIGURANŢA NAVIGAŢIEI

    Regula 18 - Omologare, inspecţii şi standarde de performanţã a sistemelor de navigaţie, şi echipament de înregistrare a datelor de voiaj
    9. Urmãtorul paragraf nou 9 se adaugã dupã paragraful 8 existent:
    "9 Sistemul de identificare automatã (AIS) trebuie supus unui test anual. Testul se efectueazã de cãtre un inspector autorizat sau printr-o încercare aprobatã sau de service aprobat. Testul trebuie sã asigure cã datele statice cu privire la navã au fost în mod corespunzãtor programate şi cã schimbul de date cu senzorii conectaţi se face fãrã erori, precum şi verificarea funcţionãrii echipamentului radio prin mãsurarea frecvenţelor şi prin efectuarea unui test în direct utilizând, de exemplu, un serviciu de trafic maritim (STM). O copie a raportului de încercare trebuie pãstratã la bord."

    Regula 23 - Dispozitive pentru transferul pilotului
    10. Textul existent al regulii 23 se înlocuieşte cu urmãtorul text:
    "1. Aplicaţie
    1.1. Navele angajate în voiaje, în cursul cãrora se pot angaja piloţi trebuie sã fie prevãzute cu dispozitive pentru transferul piloţilor.
    1.2. Echipamentul şi dispozitivele pentru transferul piloţilor instalate*1) la sau dupã 1 iulie 2012 trebuie sã fie conforme cu cerinţele din prezenta regulã şi sã ia în considerare standardele adoptate de Organizaţie*2).
    1.3. Sub rezerva unor dispoziţii contrare, echipamentul şi dispozitivele pentru transferul pilotului instalate la bordul navelor înainte de 1 iulie 2012 trebuie sã îndeplineascã cel puţin cerinţele regulii 17*3) sau 23, dupã caz, ale Convenţiei internaţionale din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare, care erau aplicabile înainte de aceastã datã şi trebuie luate în considerare în mod corespunzãtor standardele adoptate de Organizaţie înainte de aceastã datã.
    1.4. Echipamentul şi dispozitivele instalate la 1 iulie 2012 sau dupã aceastã datã pentru a înlocui echipamentul şi dispozitivele instalate la bordul navelor înainte de 1 iulie 2012, trebuie sã respecte cerinţele de la aceastã regulã, în mãsura în care acest lucru este rezonabil şi practic posibil.
    1.5. În cazul navelor construite înainte de 1 ianuarie 1994, paragraful 5 se aplicã nu mai târziu de data primei inspecţii*4) prevãzute la 1 iulie 2012 sau dupã aceastã datã.
    1.6. Paragraful 6 se aplicã la toate navele.

    2. Generalitãţi
    2.1. Toate dispozitivele folosite pentru transferul pilotului trebuie sã fie eficiente pentru a permite îmbarcarea şi debarcarea în siguranţã a piloţilor. Dispozitivele vor fi pãstrate curate, întreţinute şi stocate în mod corespunzãtor şi vor fi verificate cu regularitate pentru a avea garanţia cã pot fi utilizate în siguranţã. Acestea se vor utiliza numai pentru îmbarcarea şi debarcarea personalului.
________
    *1) Se referã la interpretarea uniformã a regulii V/23 din Convenţia SOLAS (MSC.1/Circ.1375).
    *2) Se referã la Rezoluţia Adunãrii privind Dispozitive pentru transferul pilotului, care urmeazã sã fie adoptatã de cãtre Organizaţie.
    *3) Se referã la Rezoluţia MSC.99(73), prin care regula 17 devine regula 23, care a intrat în vigoare la 1 iulie 2002.
    *4) Se referã la interpretarea uniformã a termenului "prima inspecţie", menţionatã în regulile SOLAS (MSC.1/Circ.1290).

    2.2. Instalarea dispozitivelor pentru transferul şi îmbarcarea pilotului vor fi supravegheate de un ofiţer desemnat care dispune de mijloace de comunicare cu puntea de comandã şi care trebuie sã asigure însoţirea pilotului pe o rutã sigurã spre şi dinspre puntea de comandã. Personalul desemnat pentru instalarea şi exploatarea oricãrui echipament mecanic trebuie sã fie instruit în procedurile de siguranţã adoptate şi echipamentul trebuie sã fie testat înainte de utilizare.
    2.3. O scarã de pilot trebuie sã fie certificatã de cãtre producãtor ca fiind conformã cu prezenta regulã sau cu un standard internaţional acceptabil Organizaţiei*5). Scãrile trebuie sã fie inspectate în conformitate cu dispoziţiile regulilor I/6, 7 şi 8.
__________
    *5) Se referã la recomandãrile Organizaţiei Internaţionale de Standardizare, în special publicaţia ISO 799:2004, Nave şi tehnologie maritimã - Scãri de pilot.

    2.4. Toate scãrile de pilot folosite pentru transferul pilotului trebuie sã fie clar identificate cu o etichetã sau alt marcaj permanent, astfel încât sã permitã identificarea fiecãreia dintre ele în scopul verificãrii, inspecţiei şi evidenţei. O înregistrare privind identificarea scãrii, punerea ei în exploatare şi orice reparaţie suferitã trebuie pãstratã la bordul navei.
    2.5. Scara de acces la care se referã prezenta regulã poate fi o scarã înclinatã în cazul în care aceasta face parte din dispozitivul de transfer al pilotului.

    3. Dispozitive de transfer
    3.1. Dispozitive pentru îmbarcarea şi debarcarea în siguranţã a pilotului trebuie prevãzute în fiecare bord al navei.
    3.2. La toate navele la care distanţa de la nivelul mãrii pânã la punctul de acces la bord este mai mare de 9 m, iar îmbarcarea şi debarcarea piloţilor este prevãzutã a se face cu ajutorul scãrii de acces*6) sau prin alte mijloace echivalente sigure şi comode utilizate împreunã cu scara de pilot, se vor prevedea în fiecare bord astfel de echipamente, cu excepţia cazului în care echipamentul poate fi transferat dintr-un bord în altul.
________
    *6) Se referã la regula II-1/3-9 privind Mijloacele de îmbarcare şi debarcare, adoptatã prin rezoluţia MSC.256(84), împreunã cu Liniile directoare asociate (MSC.1/Circ.1331).

    3.3. Accesul sigur şi convenabil la şi de la navã se face prin una dintre urmãtoarele metode:
    .1 o scarã de pilot de cel puţin 1,5 m şi cel mult 9 m deasupra nivelului mãrii, poziţionatã şi asiguratã astfel încât:
      .1 sã se evite eventuale resturi aruncate de la bordul navei;
      .2 sã fie amplasatã paralel cu bordul navei şi în mãsura în care este posibil la jumãtatea navei;
      .3 fiecare treaptã sã fie sprijinitã ferm de bordul navei; dacã caracteristicile constructive, cum ar fi brâurile de acostare, împiedicã respectarea acestei cerinţe se vor lua mãsuri speciale, în conformitate cu acordul Administraţiei, pentru ca persoanele sã poatã fi îmbarcate şi debarcate în deplinã siguranţã;
      .4 scara de pilot trebuie sã fie dintr-o singurã bucatã şi sã poatã atinge apa din punctul de acces la bordul navei sau de ieşire şi trebuie sã se ţinã cont detoate condiţiile de încãrcare şi asietã ale navei şi de o înclinare în bordul opus de 15°; punctele de fixare, cheile şi parâmele de legare trebuie sã aibã o rezistenţã cel puţin egalã cu rezistenţa parâmelor laterale; sau
    .2 o scarã de acces folositã împreunã cu scara de pilot (adicã un dispozitiv combinat) sau cu alte mijloace echivalente sigure şi convenabile, când distanţa de la nivelul mãrii la punctul de acces la bordul navei este mai mare de 9 m. Scara de acces trebuie sã fie orientatã în direcţia pupa. Atunci când este utilizatã, trebuie prevãzutã cu mijloace care sã permitã asigurarea platformei inferioare a scãrii de acces, astfel încât sã fie bine fixatã de partea rectilinie a bordajului şi, în mãsura în care este posibil, în jumãtatea navei dinspre pupa, departe de toate cãile de evacuare.
    .1 dacã este folosit un dispozitiv combinat pentru îmbarcarea pilotului, trebuie sã existe un dispozitiv care sã permitã asigurarea scãrii de pilot şi socare de control la bordul navei la o distanţã nominalã de 1,5 m deasupra platformei inferioare a scãrii de acces. În cazul folosirii unui dispozitiv combinat, care include o scarã de acces cu trapã în platforma inferioarã (de exemplu platforma de îmbarcare), scara de pilot şi socarele de control trebuie sã treacã prin trapã şi sã se extindã pânã la înãlţimea balustradei.

    4. Accesul pe puntea navei
    Trebuie prevãzute dispozitive care sã permitã oricãrei persoane îmbarcarea sau debarcarea în condiţii sigure, comode şi neobstrucţionate la şi de la capãtul scãrii de pilot sau orice scarã de acces ori alt dispozitiv pe puntea navei. Un astfel de acces se face prin intermediul:
    .1 unei deschideri în balustradã sau în parapet, prevãzutã cu mânã curentã;
    .2 unei scãri de parapet prevãzute cu doi pontili fixaţi rigid de structura navei sau în aproprierea bazei lor, asiguraţi şi la punctele superioare. Scara de parapet trebuie sã fie bine fixatã de navã pentru a preveni rãsturnarea.

    5. Uşi laterale
    Uşile laterale utilizate pentru transferul piloţilor nu trebuie sã se deschidã spre exterior.

    6. Dispozitive de ridicare a pilotului
    Este interzis a se utiliza dispozitive de ridicare a pilotului.

    7. Accesorii
    7.1. Accesoriile de mai jos trebuie pãstrate la îndemânã, fiind gata pentru a fi folosite imediat pentru transferul unor persoane:
     .1 douã socare cu un diametru de cel puţin 28 mm, dar nu mai mult de 32 mm, bine asigurate de navã dacã pilotul o cere; aceste socare trebuie sã aibã ataşat la extremitatea lor un inel pentru fixare în punte şi sã fie gata pentru a fi utilizate atunci când pilotul debarcã sau la cererea unui pilot când se apropie de îmbarcare (socarele trebuie sã fie pânã la înãlţimea pontililor sau a parapetului de la nivelul de acces al punţii, înainte de fixarea lor în inelul din punte);
     .2 un colac de salvare prevãzut cu luminã cu autoaprindere;
     .3 o bandulã.
    7.2. În cazurile specificate la paragraful 4 de mai sus, navele vor fi prevãzute cu pontili şi scãri de parapet.

    8. Iluminarea
    Trebuie asiguratã o iluminare adecvatã a dispozitivelor de transfer a pilotului şi a zonelor de pe punte destinate îmbarcãrii sau debarcãrii."

    APENDICE
    CERTIFICATE
    Model de Certificat de siguranţã pentru nava de pasageri
    11. Urmãtoarele paragrafe noi, paragrafele 2.10 şi 2.11, se adaugã dupã paragraful 2.9 existent:
    "2.10 nava a fãcut/nu a fãcut*1) obiectul unor metode de proiectare şi dispozitive alternative în conformitate cu cerinţele regulii/regulilor II-1/55/II-2/17/III/38*1) din Convenţie;
    2.11 un document de aprobare a unor metode de proiectare şi dispozitive alternative pentru maşini şi instalaţii electrice/protecţie contra incendiului/instalaţii şi mijloace de salvare*1) este/nu este*1) anexat prezentului certificat.
_______
    *1) Ştergeţi, dupã caz."

    Model de Certificat de siguranţã a construcţiei pentru nava de marfã
    12. Urmãtoarele paragrafe noi, paragrafele 4 şi 5, se adaugã dupã paragraful 3 existent:
    "4. nava a fãcut/nu a fãcut*4) obiectul unor metode de proiectare şi dispozitive alternative în conformitate cu cerinţele regulii/regulilor II-1/55/II-2/17*4) din Convenţie;
    5. un document de aprobare a unor metode de proiectare şi dispozitive alternative pentru maşini şi instalaţii electrice/ protecţie contra incendiului*4) este/nu este*4) anexat prezentului certificat.
__________
    *4) Ştergeţi, dupã caz."

    Model de Certificat de siguranţã a echipamentului pentru nava de marfã
    13. Urmãtoarele paragrafe noi, paragrafele 2.7 şi 2.8, se adaugã dupã paragraful 2.6 existent:
    "2.7 nava a fãcut/nu a fãcut*4) obiectul unor metode de proiectare şi dispozitive alternative în conformitate cu cerinţele regulii/regulilor II-2/17/III/38*4) din Convenţie;
    2.8 un document de aprobare a unor metode de proiectare şi dispozitive alternative pentru protecţie contra incendiului/instalaţii şi mijloace de salvare*4) este/nu este*4) anexat prezentului certificat.
________
    *4) Ştergeţi, dupã caz."

    Model de Certificat de siguranţã pentru nava nuclearã de pasageri
    14. Paragrafele existente, 2.11 şi 2.12, se înlocuiesc cu urmãtorul text:
    "2.11. nava a fãcut/nu a fãcut 1 obiectul unor metode de proiectare şi dispozitive alternative în conformitate cu cerinţele regulii/regulilor II-1/55/II-2/17/III/38*1) din Convenţie;
    2.12. un document de aprobare a unor metode de proiectare şi dispozitive alternative pentru maşini şi instalaţii electrice/protecţie contra incendiului/instalaţii şi mijloace de salvare*1) este/nu este*1) anexat prezentului certificat.
_________
    *1) Ştergeţi, dupã caz."

    Model de Certificat de siguranţã pentru nava nuclearã de marfã
    15. Paragrafele existente, 2.10 şi 2.11, se înlocuiesc cu urmãtorul text:
    "2.10. nava a fãcut/nu a fãcut*3) obiectul unor metode de proiectare şi dispozitive alternative în conformitate cu cerinţele regulii/regulilor II-1/55/II-2/17/III/38*3) din Convenţie;
    2.11. un document de aprobare a unor metode de proiectare şi dispozitive alternative pentru maşini şi instalaţii electrice/protecţie contra incendiului/instalaţii şi mijloace de salvare*3) este/nu este*3) anexat prezentului certificat.
___________
    *3) Ştergeţi dupã caz."

                 __________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016