Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ADDENDUM din 31 ianuarie 2002  la Memorandumul de finantare dintre Guvernul Romaniei si Comisia Europeana referitor la Facilitatea de pregatire a proiectelor PHARE 2000/2001 - RO 9915*)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ADDENDUM din 31 ianuarie 2002 la Memorandumul de finantare dintre Guvernul Romaniei si Comisia Europeana referitor la Facilitatea de pregatire a proiectelor PHARE 2000/2001 - RO 9915*)

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 596 din 13 august 2002

*) Traducere.

În cadrul asistenţei PHARE acordate României addendumul prezentat mai jos a fost realizat pentru bugetul pe anul 1999 al Programului "Facilitatea de pregãtire a proiectelor PHARE 2000/2001".

ART. 1
Natura şi obiectul
Memorandumul de finanţare RO 9915 se modifica în acord cu Aranjamentele de implementare prezentate în anexa.
ART. 2
Toate celelalte termene şi condiţii ale Memorandumului de finanţare RO 9915 rãmân neschimbate.
ART. 3
Numãrul de exemplare
Prezentul addendum este redactat în doua exemplare în limba engleza.
ART. 4
Intrarea în vigoare
Prezentul addendum va intra în vigoare la data semnãrii de ambele pãrţi.
Întocmit la Bucureşti la 31 ianuarie 2002.


Pentru Beneficiar,
Hildegard Carola Puwak,
ministrul integrãrii europene,
coordonatorul naţional al asistenţei


Pentru Comunitate,
Jonathan Scheele,
şeful Delegaţiei
Comisiei Europene în România

Anexa: Prevederi speciale

ANEXA C

PREVEDERI SPECIALE

1. Obiective şi descriere
1.1. Obiective
Obiectivul general al acestei propuneri financiare este acordarea asistenţei în vederea demararii eficiente şi implementarii proiectelor PHARE de sprijin investitional pentru anii 2000, 2001 şi urmãtorii.
Obiectivul specific al acestei propuneri financiare este sa asigure pregãtirea documentelor tehnice şi de implementare necesare pentru acele proiecte care sunt candidate principale la acordarea asistenţei PHARE în 2000, 2001 şi în anii urmãtori şi, prin urmare, sa faciliteze implementarea lor rapida şi cu succes.
1.2. Cheltuieli eligibile pentru pregãtirea proiectelor
Urmãtoarele documente tehnice şi de implementare pot fi pregãtite pentru proiectele-tinta de investiţii ce au ca scop coeziunea economicã şi socialã, asa cum sunt descrise la pct. 4.3 de mai jos:
(1) Studii de fezabilitate. Aceasta activitate poate include: (i) pregãtirea unui studiu de fezabilitate; sau (ii) completarea unui studiu de fezabilitate; sau (iii) dezvoltarea unui studiu existent la un nivel care sa permitã luarea deciziei de finanţare. Pentru acest din urma punct aceasta activitate poate include, între altele:
a) analiza cost-beneficiu sau analiza financiarã;
b) analiza sistemului de taxare a utilizatorului;
c) studii preinvestitionale, incluzând analiza costurilor şi a activitãţii de inginerie financiarã.
(2) Proiectarea tehnica detaliatã şi documente referitoare la cantitate (orice parte din documentaţia necesarã specificatã în manualul FIDIC galben, portocaliu sau roşu pentru lucrãri, achiziţii sau contracte mixte)
(3) Activitãţi pregãtitoare pentru schemele de asistenta, inclusiv cererea de piata, parcursul proiectului şi analizele necesare
(4) Planurile de achiziţii şi documentele pentru licitaţii
(5) Evaluarea impactului asupra mediului, în funcţie de cerinţele legislaţiei Comunitãţii Europene în domeniu
1.3. Selectarea proiectelor
Odatã ce planurile naţionale de dezvoltare (PND) şi "Propunerile pentru sprijin PHARE în anul 2000" vor fi primite de cãtre Comisie va demara şi procesul de selectare a proiectelor în cadrul acestei facilitãţi.
Coordonatorul naţional al asistenţei (CNA) din fiecare ţara va propune Comisiei o lista de proiecte eligibile pentru asistenta în cadrul acestei facilitãţi de pregãtire a proiectelor. Propunerea CNA va include un rezumat al sprijinului de pregãtire cerut pentru fiecare proiect-tinta. Aceste rezumate vor fi dezvoltate în cadrul Termenilor de referinta de cãtre beneficiarii relevanti, pe baza termenilor standard de referinta pentru cele 9 activitãţi identificate mai sus. Anumite tari beneficiare ale programelor de cooperare transfrontaliera beneficiazã deja de facilitãţi de pregãtire şi în aceste cazuri autoritatea programului va clarifica împreunã cu CNA dacã astfel de proiecte pot fi luate în considerare.
Având în vedere legatura strânsã cu programarea, delegaţia Comisiei şi Comisia se vor implica îndeaproape în discutarea şi îmbunãtãţirea listei înainte de transmiterea ei oficialã.
Anumite proiecte de investiţii PHARE care nu sunt incluse în domeniul coeziunii economice şi sociale ar putea, de asemenea, necesita pregãtire (de exemplu: îmbunãtãţirea punctelor de trecere a frontierei, facilitãţi de tranzit etc.). Astfel de proiecte sunt o parte intrinseca a promovãrii coeziunii economice şi sociale. În situaţii excepţionale asemenea proiecte pot fi propuse Comisiei pentru a beneficia de facilitatea de pregãtire.
Având în vedere ca PND trebuie sa fie transmise deja Comisiei, selectarea proiectelor pentru pregãtirea în cadrul acestei facilitãţi va avea loc dupã aprobarea acestei propuneri financiare. Pentru asigurarea managementului adecvat al facilitatii nici un proiect nu va fi pregãtit în cadrul acestei facilitãţi pana când acesta nu va îndeplini urmãtoarele criterii de eligibilitate:
(1) Proiectul deriva din PND şi atinge în mod clar prioritãţile stabilite în strategie.
(2) Proiectul este inclus în propunerea CNA pentru proiectele care vor fi pregãtite, asa cum s-a menţionat mai sus.
(3) Comisia (delegaţia şi sediul central) decide ca proiectul este candidat principal pentru programarea 2000, 2001 sau pentru anii urmãtori.
(4) Proiectul termenilor de referinta este elaborat şi furnizeazã o descriere clara şi cuprinzatoare a proiectului şi a activitãţilor necesare lansãrii procedurilor de achiziţii şi implementarii sale.
Programele naţionale PHARE din 2000, 2001 şi din anii urmãtori vor asigura, de asemenea, fonduri suplimentare pentru pregãtirea proiectelor şi pentru supervizarea lor, dacã este necesar, pentru astfel de activitãţi asigurându-se pana la 5% din costul proiectelor (în afarã costurilor administrative).
Aceasta facilitate are ca obiectiv asistarea ţãrilor în vederea pregãtirii proiectelor. Ea nu va fi folositã pentru acoperirea costurilor administrative şi de supervizare a proiectelor (studii premergãtoare investiţiilor, licitaţii).
Trebuie specificat ca diversele strategii (inclusiv planurile naţionale de dezvoltare) şi majoritatea proiectelor ce vor fi finanţate prin PHARE vor fi pregãtite pe cheltuiala ţãrilor respective.
2. Bugetul


- milioane euro -
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Construcţie AT
Ţara Cod Alocare Investiţii institu- (asistenta
tionala tehnica)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Bulgaria BG.99.19 2,5 0,00 0,00 2,5
Cehia CZ.99.16 2 0,00 0,00 2
Estonia ES.99.12 2 0,00 0,00 2
Ungaria HU.99.18 2,5 0,00 0,00 2,5
Letonia LE.99.14 2 0,00 0,00 2
Lituania LI.99.17 2 0,00 0,00 2
Polonia PL.99.18 4,5 0,00 0,00 4,5
România RO.99.15 3,5 0,00 0,00 3,5
Slovacia SR.99.20 2 0,00 0,00 2
Slovenia SL.99.14 2 0,00 0,00 2
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL: 25 0,00 0,00 25
100% 0% 0% 100%
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


Pregãtirea proiectelor este în general estimatã sa acopere 5% din costurile totale ale proiectelor de investiţii complexe. Presupunand ca asemenea proiecte de investiţii care sprijinã coeziunea economicã şi socialã vor reprezenta în jur de 30-50% din bugetul PHARE, în funcţie de ţara, facilitatea amintita poate acoperi jumãtate din nevoile de pregãtire a proiectelor din 2000. Cealaltã parte va fi acoperitã de statele candidate respective. În funcţie de ţara sau de tipul de proiecte dezvoltate din PND, continuarea sprijinului de pregãtire poate fi asigurata în cadrul Programului naţional PHARE 2000 sau din anii urmãtori.
3. Aranjamente de implementare
În timp ce propunerea financiarã este prezentatã Comitetului de management ca o facilitate orizontala, proiectele vor fi implementate prin structurile Programului PHARE naţional.
Astfel, aceasta propunere financiarã va fi defalcata pentru fiecare proiect, semnandu-se 10 memorandumuri de finanţare separate, asa cum reiese din tabelul urmãtor, permitandu-se astfel o finalizare optima în fiecare ţara şi o eficienta maxima în implementarea proiectelor.
3.1. Implementarea prin programele naţionale PHARE
3.2. Implementarea
Programul va fi administrat conform procedurilor PHARE SID (Sistem de implementare descentralizat). Coordonatorul naţional al asistenţei (CNA) va avea responsabilitatea generalã privind programarea, monitorizarea şi implementarea programelor PHARE.
Fondul Naţional (FN), organizat în cadrul ministerelor relevante (asa cum este indicat în tabelul de mai jos), condus de responsabilul naţional cu autorizarea finanţãrii (RNAF), va superviza managementul financiar al programului şi va fi responsabil cu raportarea la Comisia Europeanã. Controlul financiar adecvat va fi asigurat de autoritatea nationala de control, conform procedurilor de implementare a programului.
Fondul Naţional este reprezentat în fiecare ţara dupã cum urmeazã:
1. Bulgaria - Ministerul Finanţelor;
2. Republica Ceha - Ministerul Finanţelor;
3. Estonia - Ministerul Finanţelor;
4. Ungaria - Trezoreria de Stat;
5. Letonia - Ministerul Finanţelor;
6. Lituania - Ministerul Finanţelor;
7. Polonia - Ministerul Finanţelor;
8. România - Ministerul Finanţelor Publice;
9. Slovacia - Ministerul Finanţelor;
10. Slovenia - Ministerul Finanţelor.
Comisia va transfera fonduri cãtre Fondul Naţional conform memorandumului de înţelegere semnat între Comisie şi ţãrile respective. Fondurile vor fi transferate la cererea RNAF. O prima transa de pana la 20% din fonduri va fi transferata Fondului Naţional dupã semnarea memorandumului de finanţare şi a acordurilor financiare (AF) între FN şi agenţiile de implementare (AI)/Oficiul de Plati şi Contractare PHARE (OPCP). Prevederile art. 2 şi 13 din Memorandumul de înţelegere privind Fondul Naţional trebuie, de asemenea, respectate. În plus RNAF trebuie sa transmitã Comisiei nominalizarea RAP (responsabil cu autorizarea programului) şi o descriere a sistemului instituit, subliniind schimbul de informaţii dintre FN şi AI/OPCP şi modul în care va funcţiona supervizarea plãţilor.
Patru realimentari de pana la 20% din fondurile administrate local sau egale cu suma intreaga a bugetului, în funcţie de suma mai mica, vor fi fãcute ulterior. Prima realimentare va fi facuta atunci când o cota de 10% din buget este cheltuitã de AI sau OPCP. A doua realimentare va fi facuta atunci când un procent de 30% din bugetul total va fi cheltuit, a treia realimentare când vor fi cheltuite 50% din fonduri, iar a patra atunci când 70% din fonduri vor fi cheltuite. Cu excepţia unei autorizari exprese a Comisiei, nici o cerere de realimentare nu poate fi facuta dacã suma totalã a fondurilor depozitate de FN şi AI depãşeşte 10% din bugetul total. În mod excepţional RNAF poate cere o plata în avans mai mare de 20%, conform procedurilor stabilite în sus-mentionatul memorandum de înţelegere.
AI din fiecare ţara vor fi responsabile la nivel de subprogram.
Fondul Naţional va transfera fonduri agentiilor de implementare, incluzând Oficiul de Plati şi Contractare PHARE, conform acordurilor financiare semnate între FN şi AI/OPCP.
Fiecare acord financiar va fi andosat în avans de Comisia Europeanã. În cazul în care FN este şi agentul de plata pentru OPCP/AI, transferul de fonduri de la FN la OPCP/AI nu se va mai realiza. Atât OPCP, cat şi fiecare agenţie de implementare vor fi conduse de un responsabil cu autorizarea programului (RAP), numit de RNAF dupã consultarea cu CNA. RAP va fi responsabil cu toate operaţiunile desfãşurate de OPCP/AI.
Un cont bancar separat în euro va fi deschis şi administrat de FN într-un sistem contabil separat la Banca Nationala. În principiu toate conturile bancare trebuie sa fie purtãtoare de dobanda. Valoarea dobânzii va trebui comunicatã Comisiei. În baza unei propuneri primite de la RNAF Comisia poate decide reinvestirea dobânzii în programe. Aceleaşi proceduri vor fi aplicate tuturor fondurilor transferate unei AI sau OPCP.
RNAF şi RAP trebuie sa asigure pregãtirea tuturor contractelor conform procedurilor specificate în manualul SID. Contractele vor fi în general mai mici de 2 milioane euro, întrucât sunt pentru asistenta tehnica de pregãtire. Contractele de investiţii vor putea depãşi 2 milioane euro.
Toate contractele trebuie încheiate pana la data de 31 decembrie 2001. Toate plãţile trebuie efectuate pana la data de 31 decembrie 2002.
Orice suma nefolosita pana la data de expirare trebuie returnatã Comisiei.
Pentru acele contracte cu fonduri reţinute pentru o perioada de garanţie extinsã dupã sfârşitul perioadei de efectuare a plãţilor în cadrul programului suma totalã a fondurilor pentru acele contracte, asa cum a fost calculatã de RAP şi stabilitã de Comisie, va fi plãtitã agentiilor de implementare înainte de închiderea oficialã a programului. Agenţiile de implementare îşi vor asuma intreaga responsabilitate pentru depozitarea fondurilor pana la plata finala şi pentru utilizarea lor numai în scopul efectuãrii plãţilor legate de clauzele de reţinere. Agenţiile de implementare îşi exercita, de asemenea, responsabilitatea fata de contractori pentru îndeplinirea obligaţiilor prevãzute în clauzele de reţinere. Dobânzile acumulate de fondurile depozitate vor fi plãtite Comisiei dupã plata finala a contractorilor. Fondurile care nu sunt plãtite contractorilor, dupã ce s-a stabilit ultima transa de plata, vor fi rambursate Comisiei.
O situaţie a utilizãrii fondurilor depozitate în conturile de garanţie şi a plãţilor fãcute din acestea, precum şi a dobânzilor acumulate va fi furnizatã anual Comisiei de cãtre RNAF.
4. Monitorizare şi evaluare
Va fi înfiinţat un comitet comun de monitorizare (CCM). Acesta va cuprinde RNAF, CNA şi Comisia. CCM se va reuni cel puţin o data pe an pentru a analiza toate programele cu finanţare PHARE, în vederea evaluãrii progresului înregistrat în îndeplinirea obiectivelor stipulate în memorandumul de finanţare şi Parteneriatul de aderare. CCM poate recomanda schimbarea prioritatilor şi/sau realocarea fondurilor PHARE.
CCM va fi asistat de subcomitete de monitorizare (SCM), care vor cuprinde CNA, RAP din fiecare AI (OPCP, unde este cazul) şi serviciile Comisiei. SCM va analiza în detaliu progresele înregistrate de fiecare program, incluzând componentele şi contractele, pe baza rapoartelor de monitorizare şi evaluare, realizate cu asistenta consultantilor externi (conform prevederilor manualului SID), şi va face recomandãri pe probleme de design şi management, asigurându-se ca acestea se efectueazã. SCM va raporta CCM prin transmiterea unor rapoarte detaliate referitoare la toate programele PHARE finanţate.
5. Audit şi evaluare
Conturile şi operaţiunile Fondului Naţional, ale agentiilor de implementare şi, acolo unde este cazul, ale Oficiului de Plati şi Contractare PHARE pot fi verificate din dispoziţia Comisiei de un auditor independent, contractat de Comisie, fãrã a aduce prejudiciu responsabilitãţilor Comisiei şi ale Curţii Europene de Conturi, conform prevederilor Condiţiilor generale privind memorandumurile de finanţare, anexate la Acordul-cadru.
Serviciile Comisiei trebuie sa se asigure ca o evaluare ex post va avea loc dupã terminarea programului.
6. Vizibilitate/publicitate
RAP va fi responsabil cu luarea mãsurilor necesare în vederea asigurãrii publicitãţii corespunzãtoare a tuturor activitãţilor finanţate din program. Aceste mãsuri vor fi luate în strânsã legatura cu delegaţia Comisiei Europene.
7. Condiţii speciale
În eventualitatea în care angajamentele stabilite nu sunt realizate din motive care privesc autoritãţile de implementare, Comisia poate anula, în totalitate sau în parte, programul şi/sau realoca fondurile nefolosite în alte scopuri legate de obiectivele Programului PHARE.



──────────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016