Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ACORD SUPLIMENTAR DE IMPRUMUT din 10 iulie 1997  intre Comunitatea Europeana (in calitate de Imprumutator) si Romania (in calitate de Imprumutat) si Banca Nationala a Romaniei (in calitate de agent al Imprumutatului) semnat la 10 iulie 1997 la Bucuresti si la 24 iulie 1997 la Bruxelles    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ACORD SUPLIMENTAR DE IMPRUMUT din 10 iulie 1997 intre Comunitatea Europeana (in calitate de Imprumutator) si Romania (in calitate de Imprumutat) si Banca Nationala a Romaniei (in calitate de agent al Imprumutatului) semnat la 10 iulie 1997 la Bucuresti si la 24 iulie 1997 la Bruxelles

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 215 din 28 august 1997

Acest Acord suplimentar de împrumut (Acordul suplimentar de împrumut) este încheiat de şi între Comunitatea Europeanã, denumita în cele ce urmeazã C.E. sau Împrumutãtorul, reprezentatã de Comisia Comunitãţii Europene, denumita în continuare Comisia, în numele cãreia acţioneazã domnul Yves Thibault de Silguy, membru al Comisiei,
şi
România, denumita în continuare România sau Împrumutatul, reprezentatã de domnul Mircea Ciumara, ministru de stat, ministrul finanţelor,
şi
Banca Nationala a României, actionand în numele Împrumutatului, denumita în continuare Agentul, reprezentatã de domnul Mugur Isarescu, guvernatorul Bãncii Naţionale a României.
Având în vedere ca autoritãţile romane au solicitat asistenta financiarã din partea C.E.,
având în vedere ca, prin Decizia nr. 94/369/C.E. din 20 iunie 1994 privind continuarea furnizarii de asistenta financiarã României, Consiliul Uniunii Europene a hotãrât sa rãspundã favorabil acestei cereri şi sa acorde Împrumutatului un nou împrumut pe termen mediu, în valoare de 125 milioane ECU, cu o durata maxima de rambursare de 7 ani, care va fi administrat de Comisie, în deplina consultare cu Comitetul Monetar şi în concordanta cu orice acord încheiat între Fondul Monetar Internaţional (F.M.I.) şi România,
având în vedere ca Împrumutãtorul, Împrumutatul şi Agentul au semnat la data de 12 decembrie 1994 un Acord de Împrumut (Acordul), şi un Memorandum de Înţelegere privind condiţiile de politica economicã (Memorandumul), prin care Împrumutãtorul intenţioneazã sa punã la dispoziţia Împrumutatului un împrumut în valoare de pana la 125 milioane ECU,
având în vedere ca prima transa, în valoare de 55 milioane ECU (prima transa), a fost eliberata cãtre Împrumutat la data de 20 noiembrie 1995 în conformitate cu prevederile art. 1 al acordului,
având în vedere ca eliberarea celei de-a doua transe a împrumutului a fost amânatã ca urmare a implementarii necorespunzãtoare de cãtre autoritãţile romane a Memorandumului convenit,
având în vedere ca, în contextul unor eforturi reînnoite de aplicare a reformei, autoritãţile romane implementeaza în prezent un nou program economic cuprinzator, care urmeazã sa fie sprijinit de F.M.I. şi Consiliul de Administraţie al F.M.I. a aprobat un nou aranjament stand-by la 22 aprilie 1997,
având în vedere ca, în acest context, Comisia şi autoritãţile romane au stabilit în Memorandumul suplimentar de înţelegere termenii şi condiţiile pentru reactivarea asistenţei macrofinanciare din partea Comunitãţii,
având în vedere ca transa a doua, în valoare de pana la 70 milioane ECU, va fi eliberata în doua subtranse, conform prevederilor Memorandumului suplimentar de înţelegere,
având în vedere ca, Consiliul sprijinã viziunea Comisiei cu privire la disponibilizarea celei de-a doua transe,
având în vedere ca, în scopul implementarii transei a doua, Comunitatea Europeanã va lansa, în numele C.E. şi dupã consultãri cu Comitetul Monetar, o emisiune de obligaţiuni în valoare de pana la 70 milioane ECU sau va iniţia alte tranzacţii financiare adecvate, ale cãror sume vor fi subimprumutate României şi puse la dispoziţia Agentului la data la care vor fi primite de cãtre Comisie (data plãţii),
ca urmare, pãrţile la acord au convenit sa completeze acordul cum urmeazã:

ART. 1
Cuantumul celei de-a doua transe a împrumutului
1. Împrumutãtorul este de acord sa punã la dispoziţia Împrumutatului şi, prin prezenta, Împrumutatul solicita eliberarea celei de-a doua transe în valoare de 70 milioane ECU (transa a doua) în aceleaşi condiţii cu cele aplicabile primei transe acordate conform art. 1 paragraful 2 al acordului, cu excepţia faptului ca anumiti termeni pot fi diferiţi în cadrul Contractelor de împrumut ulterioare, la care se face referire în art. 4 din prezentul acord, şi Împrumutãtorul, Împrumutatul şi Agentul reconfirma acordul asupra termenilor acordului, inclusiv ai Contractelor de împrumut, asa cum a fost prevãzut în art. 2 de mai jos, şi care se referã atât la prima transa cat şi la transa a doua.
2. Transa a doua va fi divizata în doua subtranse, dintre care prima, în valoare de 40 milioane ECU, va fi disponibilizata la cererea României, având la baza aprobarea de cãtre Consiliul de Administraţie al F.M.I. a unui nou aranjament stand-by cu România şi va intra sub incidenta prevederilor Memorandumului suplimentar de înţelegere. A doua subtransa va fi disponibilizata cu condiţia realizãrii de cãtre România a unui progres semnificativ în aplicarea aranjamentului stand-by, precum şi a îndeplinirii criteriilor de ajustare structuralã şi a celorlalte condiţii stipulate în Memorandumul de înţelegere. În cele ce urmeazã, referintele cu privire la transa a doua vor fi referinte la subtransa relevanta sau la ambele subtranse, în funcţie de context. Suma împrumutului, aferentã fiecãrei subtranse, este definitã în art. 2 al acordului.
ART. 2
Plati
Urmãtorul articol este inclus în acord ca articolul 6 paragraful 5
------------------------------------------------------------------
"Dacã Împrumutatul va plati o suma aferentã primei transe sau transei a doua care este mai mica decât suma totalã datoratã şi care poate fi plãtitã conform acordului la data sau înainte de data la care aceasta suma este plãtitã efectiv, prin aceasta Împrumutatul renunţa la orice drept pe care l-ar putea avea de a realiza o alocare a sumelor aferente, cum ar fi între orice sume datorate şi plãtibile şi suma plãtitã efectiv, aferentã unei transe sau subtranse şi aceste plati vor fi considerate ca fiind alocate, în ordine, în primul rând, pentru orice taxe şi cheltuieli, în al doilea rând, pentru orice dobanda pentru plãţile ulterioare, asa cum s-a stabilit în cadrul art. 4 paragraful 4 al acordului, în al treilea rând, pentru dobanda aferentã capitalului împrumutului, în al patrulea rând, pentru rambursarea capitalului împrumutului, pentru care s-a prevãzut ca aceste sume sunt datorate la acea data sau au depãşit acest termen. Dacã anumite sume sunt datorate în afarã celor aferente unei transe sau subtranse şi dacã Împrumutatul efectueazã plata unei sume mai mici decât cea datoratã fãrã a specifica carei transe îi este aferentã aceasta plata, atunci Împrumutãtorul poate decide el însuşi carei transe sau subtranse îi corespunde suma respectiva."
ART. 3
Condiţii prealabile eliberãrii transei a doua
1. Condiţiile prealabile, prevãzute în cadrul art. 2 paragraful 3 al acordului, privind transferul sumelor nete ale împrumutului sunt în întregime aplicabile celei de-a doua transe.
2. Avizele juridice care urmeazã sa fie transmise conform art. 2 paragraful 3 (i) din acord vor fi primite de cãtre Comisie cu cel puţin doua zile lucrãtoare luxemburgheze anterior datei la care C.E. intenţioneazã sa efectueze prima tranzacţie financiarã aferentã transei a doua, aceasta data urmând sa fie comunicatã Împrumutatului în avans. Aceste avize juridice vor fi datate nu mai devreme de data intrãrii în vigoare a Acordului suplimentar de împrumut, asa cum a fost definit în articolul 5 de mai jos, şi nu mai târziu de doua zile lucrãtoare luxemburgheze anterior datei la care C.E. intenţioneazã sa efectueze tranzacţia financiarã, şi vor prevedea ca, în concordanta cu legile, reglementãrile şi deciziile obligatorii din punct de vedere juridic, aplicabile în mod curent în România, Împrumutatul, prin semnarea Acordului suplimentar de împrumut de cãtre domnul Mircea Ciumara, ministru de stat, ministrul finanţelor, s-a angajat în mod întemeiat şi irevocabil sa aducã la îndeplinire obligaţiile care îi revin în cadrul Acordului suplimentar de împrumut şi al acordului. Fãrã a contraveni prevederilor art. 2 paragraful 3 (i) al acordului, avizul juridic va fi emis de cãtre ministrul roman al justiţiei.
ART. 3 A
Rambursarea
Împrumutatul va rambursa suma aferentã transei a doua, adicã 70 milioane ECU, la data şi în condiţiile stabilite în contractele de împrumut.
ART. 4
ECU ca moneda a împrumutului
Prin prezentul Acord suplimentar de împrumut, articolele 6 (6) şi 6(7) sunt incluse în acord:
"(6) Valoarea ECU
-------------
Valoarea ECU, la care se face referire în prezentul Acord suplimentar de împrumut, este moneda ECU utilizata periodic ca moneda a Comunitãţii Europene şi care, în prezent, este reprezentatã printr-un cos valutar alcãtuit din monedele a 12 state membre ale Comunitãţii Europene, dupã cum este specificat mai jos.
Ca urmare a reglementãrii Consiliului C.E. nr. 3.320/94 din 22 decembrie 1994, ECU este compus, în prezent, din urmãtoarele valute:



| 0,6242 | mãrci germane | 0,130 | franci luxemburghezi |
| |-----------------|-----------|-----------------------------|
| 0,08784 | lire sterline | 0,1976 | coroane daneze |
| |-----------------|-----------|-----------------------------|
| 1,332 | franci francezi | 0,008552 | lire irlandeze |
| |-----------------|-----------|-----------------------------|
| 151,8 | lire italiene | 1,440 | drahme grecesti |
| |-----------------|-----------|-----------------------------|
| 0,2198 | guldeni olandezi| 6,885 | pesetas spaniole |
| |-----------------|-----------|-----------------------------|
| 3,301 | franci belgieni | 1,393 | escudos portugheze |
|------------------|-----------------|-----------|-----------------------------|

În cadrul art. 109G al Tratatului de înfiinţare a Comunitãţii Europene (Tratatul), asa cum a fost amendat prin Tratatul privind Uniunea Europeanã, compozitia cosului valutar aferent ECU nu poate fi schimbatã. Orice modificare în structura ECU poate fi stabilitã numai de cãtre Comunitatea Europeanã (C.E.), în care caz ECU se va modifica în conformitate cu noua decizie luatã.
Încã de la începutul celui de-al treilea stadiu al Uniunii Economice şi Monetare, valoarea ECU, în raport cu valutele statelor membre ale C.E. care vor participa la acest stadiu, va fi stabilitã în mod irevocabil şi ECU va deveni o moneda cu drepturi depline. Consiliul European, la întrunirea de la Madrid din 16 decembrie 1995, a stabilit ca aceasta moneda se va numi EURO şi ca, în conformitate cu Tratatul, în cazul contractelor denominate prin referire la cosul ECU oficial al Comunitãţii Europene, substituirea ECU cu EURO se va face la o paritate de 1 la 1. În consecinta, toate referintele la ECU se vor aplica la EURO.
(7) Calculul echivalentelor la ECU
------------------------------
În cazul în care ECU nu este utilizat nici în calitate de unitate de cont a Comunitãţii Europene şi nici ca moneda a Uniunii Europene, echivalentul în ECU al fiecãrei valute componente la un moment dat (Ziua evaluãrii) se va realiza în concordanta cu contractele de împrumut."
ART. 5
Notificãri
Articolul 8 al acordului se modifica astfel:
"Toate notificãrile în legatura cu acest acord vor fi valabile, dacã vor fi transmise cãtre:


Pentru C.E.: Comisia Europeanã
Direcţia generalã "Afaceri
economice şi financiare"
Serviciul Operaţiuni Financiare
Centre A. Wagner
P.O. Box 1907
L-2920 Luxembourg
Fax (352) 4301.36599
Pentru România: Ministerul Finanţelor
Direcţia generalã a relaţiilor
financiare cu organisme
internaţionale
Str. Apolodor nr. 17,
Bucureşti, România
Fax (40) 1.312.67.92
Pentru Agent: Banca Nationala a României
Direcţia relaţii internaţionale
Str. Lipscani nr. 25,
Bucureşti, România
Fax (40) 1.312.43.71


Notificãrile referitoare la plãţile de dobanda pentru fiecare perioada relevanta de dobanda vor fi transmise prin fax sau telex. Alte notificãri vor fi transmise prin posta înregistratã. Notificãrile devin efective o data cu primirea scrisorii, telexului sau a mesajului transmis prin fax."
ART. 6
Diverse
Acordul suplimentar de împrumut reprezintã parte a acordului şi, în mãsura în care sunt relevanti, termenii şi condiţiile stipulate în acord şi în Memorandum sunt aplicabili, de asemenea, Acordului suplimentar de împrumut, precum şi tuturor contractelor referitoare la emisiunea de obligaţiuni sau alte tranzacţii financiare adecvate, inclusiv o eventuala operaţiune de swap, constituind, prin urmare, anexa la acord şi, deci, parte integrantã a acestuia, fiind considerat ca şi contractele de împrumut, asa cum au fost definite în acord.
ART. 7
Intrarea în vigoare
În urma semnãrii sale, Acordul suplimentar de împrumut va intra în vigoare la data la care Împrumutãtorul va fi primit notificarea oficialã din partea Împrumutatului, atestând ca cerinţele constituţionale şi alte cerinţe legale pentru intrarea în vigoare a acestui Acord suplimentar de împrumut, precum şi angajamentul valabil şi irevocabil al României de a-şi îndeplini obligaţiile asumate în cadrul acestui Acord suplimentar de împrumut au fost îndeplinite.
Încheiat la Bucureşti la 10 iulie 1997 şi la Bruxelles la 24 iulie 1997, în patru exemplare originale în limba engleza.

ROMÂNIA,
în calitate de Împrumutat,
de cãtre
domnul Mircea Ciumara,
ministru de stat, ministrul
finanţelor

COMUNITATEA EUROPEANĂ,
reprezentatã de
COMISIA COMUNITĂŢII EUROPENE
de cãtre
domnul Yves-Thibault de Silguy,
membru al Comisiei Europene

BANCA NATIONALA A ROMÂNIEI,
în calitate de agent al
Împrumutatului
de cãtre
domnul Mugur Isarescu,
guvernatorul Bãncii Naţionale
a României


-----------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016