Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ACORD INTERPROFESIONAL din 28 septembrie 2012  pentru struguri de vin, vin si produse pe baza de vin - recolta anului de comercializare 2012/2013    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ACORD INTERPROFESIONAL din 28 septembrie 2012 pentru struguri de vin, vin si produse pe baza de vin - recolta anului de comercializare 2012/2013

EMITENT: MINISTERUL AGRICULTURII SI DEZVOLTARII RURALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 703 din 12 octombrie 2012

    Membrii semnatari ai prezentului acord interprofesional, şi anume asociaţiile membre ale Organizaţiei Naţionale Interprofesionale Vitivinicole, denumită în continuare O.N.I.V., constituită în conformitate cu prevederile Statutului O.N.I.V. şi ale art. 1, 5 şi 6 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 103/2008 privind înfiinţarea organizaţiilor interprofesionale pentru produse agroalimentare, aprobată cu modificări prin Legea nr. 29/2009, precum şi ale art. 1, 6 şi 9 din Hotărârea Guvernului nr. 1.068/2009 privind organizarea şi funcţionarea organizaţiilor interprofesionale pentru produsele agroalimentare şi pentru aprobarea criteriilor de reprezentare, a procedurii de acordare şi retragere a recunoaşterii, de control şi monitorizare a acestora, precum şi delegarea de atribuţii, respectiv Asociaţia Degustătorilor Autorizaţi din România (ADAR), Asociaţia Profesională Vitivinicolă Dealu Mare (APV Dealu Mare), Asociaţia Producătorilor şi Exportatorilor de Vinuri din România (APEV), Asociaţia Profesională Vitivinicolă Panciu (AV Panciu), Asociaţia Consultanţilor Oenologi din România (ASCER), Asociaţia Profesională Vitis Transilvania (AP Vitis Transilvania Jidvei), Asociaţia Profesională Domeniile Cotnari (AP Domeniile Cotnari), Asociaţia Vie Vin Recaş (AVV Recaş), Asociaţia Interprofesională Vitivinicolă Vrancea - Pietroasa (AIVV Pietroasa), Asociaţia Profesională a Producătorilor de Material Săditor Viticol din România (APMSV), Asociaţia Profesională a Producătorilor şi Importatorilor de Echipamente, Ambalaje şi Alte Materiale pentru Producţia de Vin şi Băuturi Alcoolice (APIEAM), Asociaţia Profesională a Viticultorilor din Podgoria Miniş Măderat (APV Miniş), Asociaţia Producătorilor şi Comercianţilor de Vinuri cu Denumire de Origine Tohani (APCVDO Tohani), Asociaţia Profesională Vitivinicolă Terasele Dunării Ostrov (APV Terasele Dunării Ostrov), Asociaţia Profesională Vitivinicolă Viile Teleormanului Zimnicea (APV Viile Teleormanului Zimnicea), Centrul de Studii Vitivinicole şi Analiză Senzorială (CSVAS), Asociaţia Profesională a Producătorilor de Vinuri Însurăţei (APV Însurăţei), Asociaţia Profesională Vitivinicolă Colinele Dobrogei (APV Colinele Dobrogei), Asociaţia Profesională a Distribuitorilor şi Importatorilor de Pesticide din Ardeal (ADIPA), Asociaţia Nonprofit a Viticultorilor din Carei, Asociaţia Vinţeler Bihor (APMSV), Asociaţia Provitis Arad, Asociaţia Cavalerii Vinului Sfântul Orban, au încheiat prezentul acord interprofesional, denumit în continuare A.I.P., privind producerea, cumpărarea, livrarea şi plata strugurilor de vin din recolta anului de comercializare 2012/2013, destinată producerii vinurilor.
    A.I.P. a luat în considerare regulamentele şi prevederile europene recente în domeniu, îndeosebi R egulamentul (CE) nr. 1.234/2007 al Consiliului din 22 octombrie 2007 de instituire a unei organizări comune a pieţelor agricole şi privind dispoziţii specifice referitoare la anumite produse agricole ("Regulamentul unic OCP") şi Regulamentul (CE) nr. 479/2008 al Consiliului din 29 aprilie 2008 privind organizarea comună a pieţei vitivinicole, de modificare a Regulamentului (CE) nr. 1.493/1999 , a Regulamentului (CE) nr. 1.782/2003 , a Regulamentului (CE) nr. 1.290/2005 şi a Regulamentului (CE) nr. 3/2008 şi de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 2.392/86 şi a Regulamentului (CE) nr. 1.493/1999 .

    ART. 1
    Obiectivele şi durata A.I.P.
    1.1. A.I.P. îşi propune să reglementeze într-o manieră unitară, la nivel naţional, relaţiile dintre parteneri (producători/furnizori şi beneficiari/procesatori).
    1.2. A.I.P. îşi propune să asigure contractul de bază privind producerea, cumpărarea, livrarea şi plata strugurilor de vin, denumit în continuare C.P.C.L.P., precum şi clauzele generale ale acestuia, respectând interesele generale ale partenerilor din filiera vitivinicolă.
    1.3. A.I.P. îşi propune să asigure cadrul general de funcţionare şi dezvoltare a sectorului vitivinicol din România şi integrarea acestuia în structurile europene, precum şi organizarea comună de piaţă, bazată pe principii concurenţiale, cu reguli tehnice şi administrative armonizate, în sectorul vitivinicol pentru struguri de vin, vin şi produse pe bază de vin.
    1.4. Organizarea comună de piaţă în sectorul vitivinicol se referă la realizarea producţiei de struguri de vin, de la plantare până la obţinerea produsului final - vinul. Acest cadru reprezintă sistemul de legătură dintre producători, prin carnetul de viticultor, procesatori, prin retragerea obligatorie sub control a subproduselor, şi distribuitori ai grupei de produse vitivinicole.
    1.5. Filiera de produs cuprinde organismele administrative, publice şi private din sectorul vitivinicol, precum şi sistemul de relaţii funcţionale dintre acestea şi producătorii, procesatorii, transportatorii, depozitarii, distribuitorii, comercianţii care au atribuţii în producerea, certificarea, controlul şi protejarea vinurilor cu denumire de origine controlată, denumite în continuare vinuri cu D.O.C., şi vinurilor cu indicaţie geografică, denumite în continuare vinuri cu I.G., în scopul comercializării şi/sau consumului.
    1.6. A.I.P. este valabil pentru campania vitivinicolă din anul de comercializare 1 august 2012 - 31 iulie 2013, clauzele generale putând fi modificate prin negocieri între membrii semnatari şi Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, denumit în continuare M.A.D.R., până cel mai târziu la 15 iulie 2012.
    1.7. Clauzele prezentului A.I.P. sunt obligatorii pentru toţi membrii afiliaţi structurilor profesionale semnatare şi este opozabil şi nemembrilor din filiera vitivinicolă.
    1.8. A.I.P. este aprobat de către M.A.D.R. şi pus în aplicare prin ordin al ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale.
    1.9. M.A.D.R., prin consilierii cu atribuţie de inspecţie de stat din teritoriu, precum şi membrii O.N.I.V. vor verifica respectarea prevederilor C.P.C.L.P.
    ART. 2
    Clauze generale
    2.1. Conform clauzelor generale ale A.I.P., C.P.C.L.P. se încheie între producătorii de struguri şi procesatori, persoane fizice şi/sau juridice.
    2.2. C.P.C.L.P. stipulează suprafeţele plantate cu viţă-de-vie nobilă, producţiile nete de plată care vor fi predate beneficiarului, precum şi preţul de vânzare/cumpărare, conform anexei care face parte integrantă din prezentul A.I.P.
    2.3. C.P.C.L.P. este documentul în care se stabilesc clauze contractuale pentru strugurii de vin din soiuri nobile, materia primă pentru vin pe clase de calitate: vin cu D.O.C., vin cu I.G. şi vin.
    2.4. Comercializarea strugurilor de vin din soiuri nobile se efectuează numai însoţită de carnetul de viticultor, vizat de direcţiile agricole judeţene şi a municipiului Bucureşti, denumite în continuare D.A.J., şi completat pentru fiecare transport care circulă între producător şi procesator.
    2.5. C.P.C.L.P se încheie până la data de 1 august a anului de comercializare şi se semnează de toţi partenerii.
    2.6. Partenerii pot denunţa în caz de litigiu doar clauzele din C.P.C.L.P., cu excepţia clauzelor A.I.P.
    ART. 3
    Modul de aplicare a A.I.P.
    3.1. Prezentul A.I.P. reprezintă voinţa partenerilor asociaţi în structuri profesionale reprezentative pe filiera vitivinicolă din cele 8 regiuni viticole, clauzele acestuia fiind obligatorii din momentul semnării lui.
    3.2. A.I.P. poate fi modificat prin negocieri între partenerii semnatari, până la data de 15 iulie a anului de comercializare.
    3.3. Membrii semnatari vor supraveghea aplicarea A.I.P. în toate cazurile în care unul sau mai mulţi membri ai structurii profesionale reprezentative sunt implicaţi într-o activitate contractuală derivată din prezentul A.I.P. şi pasibilă de atingerea într-o manieră păgubitoare a uneia dintre părţi.
    3.4. C.P.C.L.P. poate cuprinde clauze complementare specifice, care au caracter limitat la partenerii semnatari, care nu anulează stipulaţiile A.I.P. nici în litera şi nici în spiritul lor şi care nu modifică convenţia de bază privind respectarea intereselor generale ale partenerilor.
    3.5. Clauzele speciale ale C.P.C.L.P. sunt negociate între parteneri şi pot fi modificate de către aceştia prin acte adiţionale, pentru clauzele care nu afectează parametrii de producţie. Clauzele speciale ale C.P.C.L.P. nu pot fi extinse asupra A.I.P. aferent campaniei din care acesta a fost derivat.
    3.6. În termen de 90 de zile de la aplicarea reglementărilor A.I.P. corespunzător anului de comercializare, O.N.I.V. prezintă membrilor săi bilanţul realizării acestora.
    ART. 4
    Direcţiile de negociere a A.I.P.
    4.1. Direcţiile de negociere a A.I.P. stabilesc cadrul general privind clauzele contractuale ale C.P.C.L.P.
    4.2. Direcţiile de negociere a A.I.P. stabilesc cuantumul preţului indicativ, preţului de bază sau al preţului de referinţă, în funcţie de clasa de calitate, soi, zonă şi regiune viticolă.
    4.3. Direcţiile de negociere a A.I.P. stabilesc norme tehnice de producere a vinurilor cu D.O.C. şi I.G. şi prevederile caietului de sarcini pentru acestea, proceduri pentru măsura de restructurare/reconversie a plantaţiilor viticole.
    4.4. Direcţiile de negociere a A.I.P. urmăresc respectarea obiectivelor strategiei de dezvoltare durabilă a viticulturii, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 1.432/2005 privind măsurile şi instrumentele de reglementare a filierei vitivinicole.
    4.5. Direcţiile de negociere a A.I.P. urmăresc adaptarea ofertei la cererea pieţei produselor vitivinicole.
    4.6. A.I.P. se avizează de către semnatarii lui şi se recunoaşte de către M.A.D.R. până la data de 15 iulie a anului de comercializare, în vederea publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    ART. 5
    Producerea strugurilor din soiuri nobile pentru vin
    5.1. C.P.C.L.P. stabileşte suprafaţa cultivată cu viţă-de-vie cu soiuri nobile şi producţia pe fiecare parcelă şi soi.
    5.2. Strugurii din soiuri nobile pentru vin se livrează pe bază contractuală C.P.C.L.P. între producător/furnizor şi procesator/beneficiar.
    5.3. Viticultorii producători de struguri din soiuri nobile pentru vin se obligă să respecte tehnologia stabilită pentru clasa de calitate (D.O.C., I.G., vin) în conformitate cu prevederile caietelor de sarcini.
    5.4. Producătorii/Furnizorii şi procesatorii/beneficiarii - persoane fizice sau juridice, care predau şi comercializează struguri din soiuri nobile pentru vin, sunt obligaţi să permită accesul reprezentanţilor beneficiarilor pentru monitorizarea culturii viţei-de-vie şi se obligă să execute lucrările tehnologice la termenele stabilite.
    5.5. Producătorii/Furnizorii şi procesatorii/beneficiarii de struguri din soiuri nobile pentru vin se obligă să transmită atât organizaţiei interprofesionale, cât şi organismelor îndreptăţite datele statistice din sectorul vitivinicol, conform legislaţiei în vigoare.
    ART. 6
    Recoltarea strugurilor de vin din soiuri nobile
    6.1. Recoltarea strugurilor de vin din soiuri nobile se execută de producători, în funcţie de soi, după acumularea conţinutului de zahăr, potrivit zonei viticole din care fac parte şi în conformitate cu prevederile Legii viei şi vinului în sistemul organizării comune a pieţei vitivinicole nr. 244/2002, republicată, cu modificările ulterioare.
    6.2. Începerea recoltării se notifică beneficiarilor cu 5 zile înainte de începere.
    6.3. Producătorul, împreună cu beneficiarul/procesatorul, va stabili graficul de recoltare pe zile, soi, cantităţi, mod de ambalare, punct de recepţie.
    6.4. Condiţiile de recepţie cantitativă şi calitativă se vor stabili de către semnatarii C.P.C.L.P.
    ART. 7
    Transportul strugurilor de vin din soiuri nobile
    7.1. Transportul strugurilor de vin din soiuri nobile se suportă şi se asigură, de regulă, de beneficiar/procesator.
    7.2. C.P.C.L.P. poate deroga de la prevederile pct. 7.1, sub rezerva convenţiilor particulare încheiate înainte de începerea campaniei de recoltare 2012, răspunzând regulilor sau tradiţiei locale.
    ART. 8
    Preţul strugurilor de vin din soiuri nobile
    8.1. Părţile au stabilit ca pentru recolta 2012/2013 preţul de livrare al strugurilor de vin din soiuri nobile să fie stabilit prin negociere directă între producător/furnizor şi beneficiar/procesator, în funcţie de soi, regiune viticolă, centru viticol, podgorie, calitatea materiei prime etc., potrivit legislaţiei în vigoare.
    8.2. Condiţiile de calitate ale strugurilor de vin din soiuri nobile se vor stipula în C.P.C.L.P.
    8.3. Preţul pentru struguri de vin din soiuri nobile se negociază, fără încălcarea principiului concurenţei.
    ART. 9
    Plata strugurilor de vin din soiuri nobile
    9.1. Modalitatea şi condiţiile de plată se negociază între părţi şi sunt stipulate în C.P.C.L.P.
    9.2. Termenul integral de plată nu poate depăşi data de 31 decembrie a campaniei vitivinicole în cauză.
    9.3. În cazul solicitării producătorilor de struguri de vin din soiuri nobile, plata se poate face prin cotă de avans sau în echivalent vin.
    9.4. C.P.C.L.P. poate deroga de la prevederile pct. 9.1-9.3, sub rezerva convenţiilor particulare încheiate înainte de începerea campaniei de recoltare 2012, răspunzând regulilor sau tradiţiei locale.
    ART. 10
    Concurenţă şi restricţii
    A.I.P. urmăreşte adaptarea ofertei la cererea pieţei prin măsura de restructurare-reconversie şi a obiectivelor din strategia de dezvoltare durabilă a viticulturii pentru grupa de produse struguri de vin, vin şi produse pe bază de vin şi nu poate comporta restricţii în ceea priveşte stabilirea segmentului de piaţă, ameliorarea calităţii, limitarea capacităţilor de producţie, accesul noilor operatori, situaţiile de criză, diversificarea produselor, asigurarea produselor şi menţinerea activităţii economice în zonele rurale.
    ART. 11
    Forţa majoră
    În caz de forţă majoră, prezentul A.I.P. încetează parţial sau total să producă efecte. Forţa majoră poate fi invocată de către oricare dintre părţi, trebuie justificată prin documente constatatoare emise de autorităţile competente şi se răsfrânge şi asupra C.P.C.L.P.
    ART. 12
    Concilierea şi arbitrajul
    Litigiile referitoare la aplicarea prezentului A.I.P. şi a C.P.C.L.P. se supun reglementărilor în vigoare referitoare la conciliere şi arbitraj. Părţile convin ca litigiile să fie soluţionate pe cale amiabilă şi să se adreseze instanţei numai după epuizarea procedurilor de conciliere.
    ART. 13
    Taxe şi alte obligaţii financiare
    13.1. Părţile semnatare se obligă să plătească la timp şi în cuantumul cerut taxele sau alte obligaţii financiare care provin din aplicarea politicilor agricole ale Uniunii Europene şi care vor fi stipulate de regulamentele europene şi legislaţia naţională în vigoare.
    13.2. C.P.C.L.P. trebuie să prevadă modul de colectare şi repartizare a acestor obligaţii financiare, în conformitate cu prevederile legale şi/sau potrivit înţelegerii dintre părţi.
    ART. 14
    Definiţii
    An de comercializare - anul de comercializare 2012/2013 începe la data de 1 august 2012 şi se termină la data de 31 iulie 2013.
    Struguri pentru vin înseamnă toate cantităţile de struguri pentru vin din soiuri nobile destinate obţinerii vinului de calitate, respectiv vin cu D.O.C., vin cu I.G. şi vin.
    Vin este produsul obţinut exclusiv prin fermentarea alcoolică, totală sau parţială, a strugurilor proaspeţi, presaţi sau nepresaţi, ori a mustului de struguri.

    Încheiat astăzi, 27 iulie 2012, în două exemplare.

                             Preşedintele O.N.I.V.,
                               Claudiu Necşulescu

    ANEXĂ
    -----
la acordul interprofesional
---------------------------

                                   - model -
                                    CONTRACT
                    privind producerea, cumpărarea, livrarea
                    şi plata strugurilor de vin (C.P.C.L.P.)

    Prezentul C.P.C.L.P. este încheiat în baza pct. 1.2 din Acordul interprofesional pentru struguri de vin, vin şi produse pe bază de vin - recolta anului de comercializare 2012/2013.

    Între:
    Beneficiar: Societatea Comercială .........................., cu sediul în localitatea ................, judeţul ................., str. ................... nr. ......., reprezentată prin ....../(numele, prenumele, funcţia)................, în calitate de furnizor, având contul ............................., deschis la ................, înregistrată în registrul comerţului cu nr. ........,
    şi
    Furnizor: Societatea Comercială ......................., cu sediul în localitatea ................., judeţul ...................., str. .................. nr. ..., reprezentată prin ........./(numele, prenumele, funcţia)......................., în calitate de beneficiar, având contul ..................., deschis la .................., înregistrată în registrul comerţului cu nr. .............,
    a intervenit următorul C.P.C.L.P., cu valoare de contract bilateral, privind producerea, cumpărarea, livrarea şi plata strugurilor pentru vinificaţie.
    1.1. Strugurii proaspeţi utilizaţi în vinificaţie trebuie să fie bine copţi, până la uşor stafidiţi, specifici soiului, şi pot fi zdrobiţi sau presaţi.
    1.2. Furnizorul se obligă să livreze de pe o suprafaţă plantată cu viţă-de-vie nobilă de ....... ha, din soiurile ................, în scopul realizării unei producţii nete de plată de ............ tone, care va fi predată în contul beneficiarului la centrul de vinificare/cramă indicat/indicată de acesta .......................... .
    1.3. La recoltare, strugurii de vinificaţie trebuie să aibă un conţinut în zahăr de minimum 165 g/kg, în funcţie de soi şi de zona viticolă.
    1.4. Beneficiarul se obligă să cumpere de la furnizor cantitatea de ................. tone struguri de vinificaţie, la preţul de .............. lei/kg, livrată conform condiţiilor tehnice de calitate corespunzătoare soiului.
    1.5. Beneficiarul se angajează să cumpere şi cantităţile de struguri de vinificaţie ce depăşesc cantitatea contractată, în aceleaşi condiţii.
    1.6. Livrarea strugurilor de vin din soiuri nobile se va efectua pe baza carnetului de viticultor vizat de Direcţia pentru agricultură judeţeană sau a municipiului Bucureşti şi completat pentru fiecare transport.

    Recepţia cantitativă şi controlul calităţii strugurilor pentru vin
    Recepţia cantitativă şi controlul calităţii strugurilor pentru vin se fac la ........................ de către ................, prin metoda ..................................., în prezenţa .............................. .
    Datele se vor consemna/înregistra în ............................................................................ .

    Livrarea strugurilor pentru vin
    Furnizorul va livra, iar beneficiarul va primi o cantitate de struguri pentru vin din soiuri nobile în următoarele condiţii: ............................................................................................ .

    Plata taxelor şi obligaţiilor financiare

    .................................................................................................................
    Furnizorul/Producătorul de struguri pentru vin îl mandatează pe beneficiar ca la plata strugurilor pentru vin să îi reţină cotizaţia de membru al ......... şi să verse aceste sume în contul şi pe cheltuiala ............................ .
    Noi, semnatarii prezentului C.P.C.L.P., declarăm că avem cunoştinţă de stipulaţiile Acordului interprofesional pentru struguri de vin, vin şi produse pe bază de vin - recolta anului de comercializare 2012/2013 şi ne angajăm să le respectăm în spiritul şi litera legii.

    Încheiat astăzi, .................... în ...... exemplare, toate cu valoare de original.

                 Beneficiar, Furnizor,
        ............................ ............................
      (numele, prenumele şi semnătura) (numele, prenumele şi semnătura)


                                     -----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016