Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ACORD din 5 iunie 2000  intre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Bulgaria privind aspectele tehnice, financiare, juridice si organizatorice referitoare la construirea unui nou pod mixt (rutier si feroviar) de frontiera intre cele doua tari, peste fluviul Dunarea    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ACORD din 5 iunie 2000 intre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Bulgaria privind aspectele tehnice, financiare, juridice si organizatorice referitoare la construirea unui nou pod mixt (rutier si feroviar) de frontiera intre cele doua tari, peste fluviul Dunarea

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 491 din 9 octombrie 2000

Guvernul României şi Guvernul Republicii Bulgaria, în calitate de pãrţi contractante,
recunoscând relaţiile de prietenie, cooperare şi vecinãtate existente între cele doua tari şi dorind sa promoveze în continuare aceste relaţii prin dezvoltarea infrastructurii de transport ce asigura legãturile dintre cele doua tari, care are o semnificatie specialã pentru integrarea lor europeanã, în conformitate cu acordurile internaţionale în vigoare privind îmbunãtãţirea reţelei de transport european şi regional,
reafirmand conţinutul Minutei comune a intalnirii dintre delegatiile guvernelor roman şi bulgar, desfasurata în prezenta Coordonatorului special al Pactului de stabilitate pentru Europa de Sud-Est, domnul Bodo Hombach, şi a Comisarului european, domnul Gunter Verheugen, la Bruxelles la 7 februarie 2000,
bazându-se pe înţelegerile din Documentul experţilor (Bruxelles, 23 februarie 2000), elaborat de grupurile de experţi ai guvernelor României şi Republicii Bulgaria, precum şi ai Comisiei Europene asupra alegerii unui amplasament exact pentru podul dintre România şi Bulgaria peste fluviul Dunarea, pe traseul ramurii sudice a Coridorului paneuropean de transport nr. IV, în conformitate cu Raportul final privind evaluarea necesitãţilor în domeniul infrastructurii de transport (ŢINĂ) din luna octombrie 1999,
hotãrâte sa aplice Declaraţia Guvernului României şi Guvernului Republicii Bulgaria privind construirea unui pod peste fluviul Dunarea, la Vidin-Calafat, semnatã la 27 martie 2000 la Bucureşti de prim-miniştrii celor doua tari, Excelenta sa domnul Mugur Constantin Isarescu şi Excelenta sa domnul Ivan Kostov,
urmãrind sa convinã aspectele tehnice, financiare, juridice şi organizatorice referitoare la construirea unui nou pod mixt (rutier şi feroviar) de frontiera între cele doua tari, peste fluviul Dunarea,
au hotãrât urmãtoarele:

ART. 1
În înţelesul prezentului acord:
- pãrţi contractante înseamnã Guvernul României şi Guvernul Republicii Bulgaria;
- teritoriul partii contractante înseamnã teritoriul României sau teritoriul Republicii Bulgaria;
- Obiectiv înseamnã podul propriu-zis şi cele doua sisteme de infrastructura conexã pana la punctele de legatura cu infrastructurile rutiere şi feroviare existente pe teritoriile pãrţilor contractante;
- infrastructura conexã înseamnã infrastructura situata pe teritoriile pãrţilor contractante, care face legatura dintre pod şi infrastructurile rutiere şi feroviare de acces existente;
- puncte de legatura înseamnã punctele în care infrastructura conexã intalneste infrastructura de acces existenta;
- infrastructura de acces înseamnã infrastructura feroviara şi rutiera existenta pe teritoriile pãrţilor contractante, situata pe traseul Coridorului de transport paneuropean nr. IV, astfel cum a fost definit în Raportul final ŢINĂ.
ART. 2
1. Pãrţile contractante convin sa construiascã un pod mixt de frontiera între România şi Republica Bulgaria la km 796 ± 1 km al fluviului Dunarea. Un amplasament de rezerva este recomandat la km 787 ± 1 km al fluviului Dunarea, în cazul în care studiul de proiect ar identifica dificultãţi neaşteptate fata de amplasamentul preferat.
2. Obiectul prezentului acord este Obiectivul.
ART. 3
1. În decurs de doua luni de la semnarea prezentului acord partea bulgara va elabora şi va coordona, împreunã cu partea romana, cu Comisia Europeanã şi cu instituţiile finanţatoare potenţiale, termenii de referinta (TOR) pentru dezvoltarea proiectului tehnic al Obiectivului.
2. Pe lângã termenii de referinta (TOR) sus-mentionati partea bulgara va elabora şi va coordona, împreunã cu partea romana, cu Comisia Europeanã şi cu instituţiile finanţatoare potenţiale, Proiectul de calendar pentru proiectarea şi construcţia Obiectivului.
3. Fiecare etapa a proiectului tehnic şi a construcţiei Obiectivului va fi convenitã de comun acord de pãrţile contractante, pe baza de reciprocitate.
4. Proiectul tehnic al Obiectivului va fi conform legislaţiei şi standardelor relevante ale Uniunii Europene.
5. Amplasamentul exact al podului, astfel cum rezulta din prevederile art. 2 paragraful 1, în limitele unei arii de 2 km, şi profilul sau tipologic în secţiune transversala vor fi stabilite în final prin planul de amenajare teritorialã şi proiectul preliminar al Obiectivului, cu acordul pãrţilor contractante.
6. În procesul elaborãrii proiectului preliminar va fi facuta o evaluare a impactului de mediu (EIM), în conformitate cu legislaţia în vigoare în România şi în Bulgaria, precum şi cu directivele Uniunii Europene privind EIM.
ART. 4
Pãrţile contractante vor adopta, pana cel mai târziu la data intrãrii în funcţiune a Obiectivului, mãsuri menite sa evite strangularile de-a lungul infrastructurii rutiere şi feroviare de acces, fiecare pe teritoriul sau, pe traseul Coridorului de transport paneuropean nr. IV, astfel cum a fost definit prin Raportul final ŢINĂ.
ART. 5
Pãrţile contractante vor conveni înfiinţarea unui sistem comun de control vamal la ambele capete ale podului. Controlul vamal comun al transportului rutier va fi efectuat pe teritoriul roman iar cel al transportului feroviar, pe teritoriul bulgar. Angajamentul realizãrii unui sistem comun de control vamal va fi stabilit printr-un acord bilateral.
ART. 6
1. Partea bulgara va asigura finanţarea pentru proiectul preliminar al Obiectivului, inclusiv evaluarea impactului de mediu.
2. Partea bulgara va asigura finanţarea pentru construcţia podului, precum şi pentru proiectul tehnic şi construcţia infrastructurii conexe de pe teritoriul bulgar.
ART. 7
Partea romana va asigura finanţarea pentru proiectul tehnic şi construcţia infrastructurii conexe de pe teritoriul roman.
ART. 8
Toate activitãţile prevãzute la art. 6 şi 7 vor fi desfãşurate în conformitate cu cerinţele legislaţiei României şi Bulgariei, referitoare la infrastructura respectiva, precum şi cu acquisul comunitar relevant şi cu cerinţele instituţiilor finanţatoare potenţiale. Va fi incurajata participarea firmelor naţionale la toate activitãţile. Aceste activitãţi vor fi desfãşurate într-o maniera deschisã şi transparenta.
ART. 9
1. Exploatarea Obiectivului presupune colectarea de taxe, care vor fi considerate venituri ale pãrţilor contractante. Nivelul taxelor va fi convenit de pãrţile contractante.
2. Veniturile colectate din exploatarea Obiectivului vor fi distribuite proporţional cu sumele investite de pãrţile contractante pentru proiectarea şi construirea Obiectivului, luându-se în calcul plata împrumuturilor şi a altor tipuri de finanţare a pãrţilor contractante.
3. Fondurile investite de fiecare parte contractantã vor fi calculate pe baza:
- valorilor indicate în contractele de proiectare tehnica a Obiectivului;
- costurilor finale ale construcţiei Obiectivului.
ART. 10
Fiecare parte contractantã va asigura terenul de construcţie pe teritoriul sau, care va fi exonerat de orice drepturi reale sau de orice alte pretenţii de drept de proprietate ale terţilor (inclusiv pentru facilitãţile existente şi instalaţiile aparţinând Obiectivului) şi va facilita accesul la acesta, în conformitate cu programul de construcţie.
ART. 11
1. O data cu punerea podului în funcţiune:
- România va deveni proprietarul acelei pãrţi de pod situate între malul romanesc al fluviului şi mijlocul podului dintre cele doua maluri;
- Republica Bulgaria va deveni proprietarul acelei pãrţi de pod situate între malul bulgaresc al fluviului şi mijlocul podului dintre cele doua maluri.
2. Prevederile paragrafului anterior nu vor prejudicia aplicarea prevederilor art. 9.
3. O data cu punerea în funcţiune a podului fiecare parte contractantã va lua mãsuri de întreţinere a acelei pãrţi de pod aflate în proprietatea sa.
ART. 12
1. Pãrţile contractante vor stabili o comisie mixtã compusa din reprezentanţii lor, care sa coordoneze toate activitãţile referitoare la proiectarea şi construirea Obiectivului, pe baza deciziilor luate de ele în acest domeniu. Vor putea fi invitaţi sa ia parte în comisia mixtã reprezentanţi ai Comisiei Europene, Pactului de stabilitate pentru Europa de Sud-Est, Comisiei Dunãrii şi ai altor organisme implicate în evoluţia Obiectivului.
2. Comisia mixtã va avea 2 copresedinti, la nivel de adjunct de ministru, desemnaţi de fiecare parte contractantã.
3. Comisia mixtã va adopta regulile sale de procedura.
4. În vederea facilitãrii activitãţii sale şi pentru a rezolva în mod eficient problemele specifice, comisia mixtã poate, dacã se considera necesar, sa organizeze grupuri de lucru mixte, compuse din membrii sãi.
5. Membrilor comisiei mixte şi altor persoane autorizate li se va garanta accesul liber la Obiectiv.
ART. 13
1. În scopul punerii în aplicare a prezentului acord şi a altor acorduri bilaterale subsecvente, în vederea asigurãrii accesului la Obiectiv în timpul tuturor etapelor construcţiei, precum şi pentru a controla şi a conduce activitãţile, fiecare parte contractantã va prezenta celeilalte pãrţi contractante o lista cu reprezentanţii sãi autorizaţi.
2. Fiecare parte contractantã, în conformitate cu legislaţia sa, va garanta reprezentanţilor sus-mentionati accesul pe teritoriul sau pentru a desfasura activitãţile necesare referitoare la Obiectiv.
ART. 14
Autoritãţile competente ale pãrţilor contractante vor încheia acorduri bilaterale subsecvente stabilind:
- modul şi durata recuperãrii complete a fondurilor investite în Obiectiv;
- organismul care va stabili modul de colectare şi de distribuire a veniturilor;
- organismul însãrcinat cu auditul general (calcularea şi contabilitatea costurilor etc.);
- valoarea activelor dobândite şi aflate în proprietatea României şi Republicii Bulgaria;
- alte probleme legate de exploatarea, întreţinerea şi repararea Obiectivului.
ART. 15
Orice divergenţe privind interpretarea şi/sau punerea în aplicare a prezentului acord şi a acordurilor bilaterale subsecvente vor fi rezolvate de comisia mixtã. În cazul în care comisia mixtã nu poate soluţiona divergenţele, acestea vor fi soluţionate prin negocieri între pãrţile contractante.
ART. 16
Pãrţile contractante vor transmite copii de pe prezentul acord şi de pe acordurile bilaterale subsecvente Comisiei Europene şi Biroului Coordonatorului special al Pactului de stabilitate pentru Europa de Sud-Est.
ART. 17
1. Prezentul acord va intra în vigoare la data ultimei notificãri prin care pãrţile contractante îşi vor fi comunicat reciproc îndeplinirea procedurilor lor legale interne, necesare pentru intrarea acestuia în vigoare.
2. Prezentul acord poate fi modificat sau amendat pe baza unei înţelegeri reciproce scrise între pãrţile contractante. Amendamentele vor intra în vigoare în conformitate cu prevederile paragrafului 1.
ART. 18
Prezentul acord se încheie pe o perioada de 20 (douãzeci) de ani. Valabilitatea sa se va prelungi în mod automat pe noi perioade de câte 5 (cinci) ani.
Semnat la Bucureşti la 5 iunie 2000, în doua exemplare originale, fiecare în limbile romana, bulgara şi engleza, toate textele fiind egal autentice.
În caz de divergenţe de interpretare a acordului textul în limba engleza va prevala.

Pentru Guvernul României,
Petre Roman,
ministru de stat,
ministrul afacerilor externe

Pentru Guvernul Republicii Bulgaria,
Nadejda Mihailova,
ministrul afacerilor externe

------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016