Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ACORD din 4 martie 1997  intre Romania si Republica Italiana privind readmisia persoanelor aflate in situatie ilegala    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ACORD din 4 martie 1997 intre Romania si Republica Italiana privind readmisia persoanelor aflate in situatie ilegala

EMITENT: ACT INTERNATIONAL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 304 din 7 noiembrie 1997

Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Italiene,
animate de dorinta de a extinde cooperarea dintre cele doua parti contractante si de a asigura o mai buna aplicare a reglementarilor privind circulatia persoanelor, cu respectarea drepturilor si garantiilor prevazute de normele in vigoare,
in scopul de a inlesni readmisia persoanelor care se afla in situatie ilegala, actionand in spirit de colaborare si pe baza de reciprocitate,
preocupate de combaterea imigratiei ilegale,

au convenit asupra celor ce urmeaza:

CAP. 1
Readmisia cetatenilor partilor contractante

ART. 1
1. Fiecare parte contractanta readmite pe teritoriul sau, la cererea celeilalte parti contractante si fara alte formalitati, oricare persoana care nu indeplineste conditiile necesare pentru intrare sau nu mai intruneste cerintele pentru sederea pe teritoriul partii contractante solicitante, daca s-a stabilit sau este prezumat ca aceasta este cetatean la partii contractante solicitate.
2. Partea contractanta solicitanta readmite, in aceleasi conditii, persoana in cauza, daca in urma unor verificari ulterioare rezulta ca aceasta nu avea cetatenia celeilalte parti contractante in momentul in care a parasit teritoriul partii solicitante.
ART. 2
1. Cetatenia persoanei care face obiectul readmisiei se stabileste pe baza urmatoarelor documente valabile:
- cartea de identitate;
- pasaportul sau orice alt document de calatorie;
- certificatul de stare civila sau alt document oficial din care rezulta cetatenia;
- certificatul consular de identitate;
- livretul personal sau oricare alt document eliberat de autoritatile militare.
2. Cetatenia se considera ca prezumata pe baza unuia dintre urmatoarele documente:
- unul dintre documentele mentionate la pct. 1, expirat;
- un document emis de autoritatile publice ale partii solicitate, care poate face dovada identitatii persoanei in cauza (permis de conducere auto, carnet de marinar etc.);
- autorizatia sau permisul de sejur, expirat;
- fotocopia de pe unul dintre documentele mentionate mai sus;
- declaratii ale persoanei interesate, autentificate si primite de catre autoritatile administrative sau judiciare ale partii solicitante;
- declaratii ale unor martori de buna-credinta, consemnate intr-un proces-verbal.
3. In cazul in care cetatenia este prezumata, dar nu exista probe cu documente dintre cele enumerate la paragraful 2 al art. 2, aceasta va putea fi confirmata de catre autoritatile consulare ale partii solicitate. Acestea vor trebui sa asculte persoana in cauza, in termen de 3 zile de la data cererii, pe cat posibil in locul unde se gaseste sau, daca aceasta este imposibil, la sediul reprezentantei diplomatice sau consulare a partii solicitate, cea mai apropiata. Audierea este organizata de partea solicitanta, de comun acord cu autoritatile consulare respective, in cel mai scurt timp.
Daca la sfarsitul acestei audieri se stabileste ca persoana in cauza are cetatenia partii solicitate, autoritatea consulara elibereaza imediat un document valabil pentru repatriere.
4. Dispozitiile prezentului articol se aplica si in cazul persoanelor care invoca existenta unei cereri de renuntare la cetatenie, in legatura cu care nu s-a pronuntat definitiv autoritatea competenta.
5. In cazul in care cetatenia este prezumata in baza documentelor mentionate la paragrafele 2, 3 si 4 ale prezentului articol, autoritatea consulara a partii solicitate elibereaza de indata un document de calatorie care sa permita repatrierea persoanei in cauza.

CAP. 2
Readmisia cetatenilor altor state

ART. 3
Partile contractante se angajeaza sa examineze problemele readmisiei cetatenilor tarilor terte in functie de modul in care este sau va fi reglementat regimul strainilor in legislatia proprie, in vederea incheierii unei intelegeri bilaterale in materie.
ART. 4
Partile contractante se obliga sa primeasca, in conditiile prevazute de Conventia de la Chicago, pasagerii sositi pe calea aerului de pe teritoriul celeilalte parti contractante, a caror intrare nu a fost admisa.

CAP. 3
Conditii privind readmisia

ART. 5
1. Partea contractanta solicitanta readmite pe propriul teritoriu persoanele care, in baza verificarilor ulterioare readmisiei, efectuate de cealalta parte contractanta, se constata ca nu indeplinesc conditiile prevazute la art. 1, 2 si 3 in momentul parasirii teritoriului partii contractante solicitante.
2. Cheltuielile de transport pana la frontiera statului de destinatie, precum si cheltuielile pentru o eventuala readmisie, sunt in sarcina partii contractante solicitante.

CAP. 4
Procedura de readmisie

ART. 6
1. Continutul cererilor de readmisie, intocmite in baza prevederilor art. 1, 2 si 3, va fi stabilit de ministerele de interne ale celor doua state contractante.
2. In cererea de readmisie trebuie sa fie mentionate datele de identitate, documentele personale aflate eventual in posesia cetateanului strain, datele privind sederea sa pe teritoriul statului solicitat, precum si circumstantele intrarii sale ilegale pe teritoriul statului solicitant. Aceste date trebuie sa fie suficient de cuprinzatoare, astfel incat sa raspunda cerintelor autoritatilor partilor contractante.
3. Hotararile privind readmisia vor trebui sa fie adoptate in cel mai scurt timp posibil.
4. Autorizatia de readmisie are o valabilitate de 3 luni de la data comunicarii sale. Atunci cand persoana in cauza trebuie sa ramana la dispozitia autoritatii judiciare a statului solicitant, ministerele de interne vor stabili, de comun acord, prelungirea acestui termen.

CAP. 5
Admisia in tranzit

ART. 7
1. Fiecare parte contractanta, la cererea celeilalte, autorizeaza tranzitul pe teritoriul sau al cetatenilor statelor terte, impotriva carora s-a luat o masura de indepartare de catre partea contractanta solicitanta.
2. Partea contractanta solicitanta isi asuma responsabilitatea continuarii calatoriei strainului catre tara de destinatie si preia in sarcina sa acest strain, daca dintr-un motiv oarecare masura de indepartare nu poate fi pusa in aplicare.
3. Partea contractanta solicitanta garanteaza partii contractante solicitate ca strainul, al carui tranzit a fost autorizat, se afla in posesia unui titlu de calatorie pentru tara de destinatie.
ART. 8
1. Partea contractanta care a luat masura de indepartare trebuie sa informeze partea contractanta solicitata daca, in vederea tranzitului, este necesar un serviciu de escorta a persoanei respective. Partea contractanta solicitata pentru tranzitare poate:
- fie sa decida asigurarea escortei cu personal propriu;
- fie sa decida escortarea in colaborare cu partea contractanta care a luat masura de indepartare.
2. Daca escortarea se face, in mod cu totul exceptional, pe cale terestra, partile contractante se vor pune de acord asupra necesitatii si modului de asigurare a escortei.
ART. 9
1. Cererea de tranzit pentru indepartare va fi comunicata direct intre autoritatile competente ale partilor contractante.
2. Ea va contine informatii privind identitatea si cetatenia strainului, data calatoriei, ora si locul sosirii in tara de tranzit si ora si locul plecarii din aceasta catre tara de destinatie finala, precum si, daca este cazul, informatii privind personalul care efectueaza escorta.
ART. 10
Tranzitul pentru indepartare poate fi refuzat:
- daca in ceea ce priveste strainul exista si este actual, in tara de destinatie, riscul de a fi persecutat din motive de rasa, religie, nationalitate, apartenenta la un anumit grup social sau datorita opiniilor sale politice;
- daca strainul se expune riscului de a fi acuzat sau condamnat de un tribunal penal in tara de destinatie pentru infractiuni comise anterior.

CAP. 6
Dispozitii generale

ART. 11
Dispozitiile prezentului acord nu aduc atingere obligatiilor partilor contractante de admisie sau de readmisie a cetatenilor straini, ce decurg din aplicarea altor acorduri internationale. Acestea nu aduc atingere nici aplicarii dispozitiilor acordurilor si conventiilor internationale privind drepturile omului, la care cele doua state sunt parti.
ART. 12
1. Ministerele de interne ale Romaniei si Republicii Italiene vor stabili lista punctelor de frontiera prin care sunt permise readmisia si intrarea in tranzit a strainilor.
2. Ele vor stabili, totodata, lista aeroporturilor care vor putea fi folosite pentru tranzitul strainilor pe timpul calatoriei catre tarile de destinatie.
ART. 13
Cele doua parti contractante recunosc reciproc conditiile cele mai favorabile pe care una dintre ele le-a inclus sau le va include in acordurile cu alte state in materie de readmisie a cetatenilor din terte tari.
ART. 14
Divergentele care vor aparea in aplicarea si interpretarea prezentului acord vor fi solutionate pe cale diplomatica.
ART. 15
Partile contractante vor stabili de comun acord eventualele modificari ale prezentului acord.
ART. 16
1. Prezentul acord va intra in vigoare in prima zi a celei de-a doua luni urmatoare notificarii reciproce privind indeplinirea procedurilor interne de aprobare sau ratificare.
2. Prezentul acord va putea fi denuntat, pe cale diplomatica, cu un preaviz scris de 90 de zile.
Drept care, imputernicitii celor doua guverne au semnat prezentul acord.
Semnat la Bucuresti la 4 martie 1997, in doua exemplare, in limbile romana si italiana, ambele texte avand aceeasi valoare.

Pentru Guvernul Romaniei,
Lazar Comanescu

Pentru Guvernul Republicii Italiene,
Piero Fassino

------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016