Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ACORD din 17 noiembrie 2005  de administrare a Fondului fiduciar intre Guvernul Romaniei, Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare si Agentia Internationala de Dezvoltare privind Fondul fiduciar sustinut de mai multi finantatori pentru sprijinirea Deceniului de incluziune a romilor 2005-2015, semnat la Bucuresti la 17 noiembrie 2005 (TF Nr. 070367)*)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ACORD din 17 noiembrie 2005 de administrare a Fondului fiduciar intre Guvernul Romaniei, Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare si Agentia Internationala de Dezvoltare privind Fondul fiduciar sustinut de mai multi finantatori pentru sprijinirea Deceniului de incluziune a romilor 2005-2015, semnat la Bucuresti la 17 noiembrie 2005 (TF Nr. 070367)*)

EMITENT: ACT INTERNATIONAL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 485 din 5 iunie 2006
---------
*) Traducere.


BANCA MONDIALĂ
BANCA INTERNAŢIONALĂ PENTRU RECONSTRUCŢIE ŞI DEZVOLTARE
Agenţia Internaţionalã de Dezvoltare

25 noiembrie 2005

Excelenţei Sale
Mihai Alexandru Voicu,
ministrul delegat pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului
Bucureşti, România


Domnule ministru,

În numele Bãncii Internaţionale pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BIRD) şi al Agenţiei Internaţionale de Dezvoltare (AID) (denumite în mod colectiv Banca), avem plãcerea sã luãm cunoştinţã de intenţia Guvernului României (Finanţatorul) de a pune la dispoziţie Fondului fiduciar susţinut de mai mulţi finanţatori (Proiectul), sub formã de subvenţie, suma de douãzeci de mii de euro (20.000 EUR) (contribuţia) pentru sprijinirea Deceniului de incluziune a romilor 2005-2015 (Deceniul). De asemenea, şi alţi finanţatori sunt aşteptaţi sã contribuie la acest fond, în baza termenilor şi a condiţiilor specificate în anexele la prezentul acord.
Obiectivul principal al acestui fond constã în a oferi un instrument pentru cele 8 ţãri, direct implicate în realizarea Deceniului, precum şi pentru o serie de alţi finanţatori internaţionali, inclusiv Banca Mondialã, în vederea coordonãrii activitãţilor desfãşurate în sprijinul aplicãrii programului (Deceniului). Proiectul prevede douã tipuri de activitate: (i) sprijin tehnic în ţarã, pregãtire şi ateliere de lucru, în contextul punerii în practicã a planurilor naţionale de acţiune ale Deceniului; şi (ii) monitorizarea şi evaluarea aplicãrii programului în cele 8 ţãri responsabile. Mai multe detalii privind desfãşurarea activitãţilor din cadrul Proiectului sunt prezentate în Descrierea activitãţilor şi a cheltuielilor efectuate din Fondul fiduciar susţinut de mai mulţi finanţatori pentru sprijinirea Deceniului de incluziune a romilor 2005-2015 (Descrierea activitãţilor şi a cheltuielilor), prevãzutã în anexa nr. I care face parte integrantã din prezentul acord.
Contribuţia va fi administratã de cãtre Bancã în numele Finanţatorului, în conformitate cu termenii acordului şi ai Prevederilor standard care se aplicã în cazul Fondului fiduciar susţinut de mai mulţi finanţatori pentru sprijinirea Deceniului de incluziune a romilor 2005-2015 (Prevederi standard), prevãzute în anexa nr. II care face parte integrantã din prezentul acord.
Finanţatorul depoziteazã întreaga contribuţie în contul de bani lichizi BIRD "T" Nr. 600862952017, cod intern: BOFALO, cod SWIFT: BOFAGB22 menţinut cu Banca Americii, N.A., filiala centralã, P.O. Box 407, 1 Alie Street, London E1 8DE, United Kingdom, acţiunea fiind urmatã în mod prompt de contrasemnarea prezentului acord de cãtre Finanţator şi de o cerere de platã avansatã de cãtre Bancã.
Efectuând un asemenea depozit, Finanţatorul înştiinţeazã Banca sã includã în sfera informaţiilor detaliate privind plata (raport de expediere) din cadrul mesajului sãu de platã SWIFT informaţii menite sã indice: suma plãtitã, faptul cã plata este efectuatã de cãtre Finanţator pentru TF Nr. 070367 (Fondul fiduciar susţinut de mai mulţi finanţatori pentru sprijinirea Deceniului de incluziune a romilor 2005-2015) şi data depozitului. În plus, Finanţatorul furnizeazã o copie a înştiinţãrii privind depozitul Departamentului de Contabilitate a Fondurilor Fiduciare din cadrul Bãncii, prin e-mail trimis la adresa: tfremitadvice@worldbank.org sau prin fax trimis la nr. (202) 614-1315.

Departamentele responsabile de coordonarea tuturor aspectelor legate de punerea în practicã a prezentului acord sunt:

Pentru Bancã:
Dl Christian Bodewig
Coordonarea Deceniului Romilor
Departamentul de Dezvoltare Umanã
Regiunea Europa şi Asia Centralã
Banca Mondialã
1818 H Street, N.W.
Washington, DC 20433
Statele Unite ale Americii
Telefon: 1-202-458-8807
Fax: 1-202-614-1665

Pentru Finanţator:
Excelenţa Sa Mihai Alexandru Voicu,
ministrul delegat pentru coordonarea
Secretariatului General al Guvernului
Guvernul României
Bucureşti
România
Telefon: +40-21-211-86-12
Fax: +40-21-313-98-33

Prezentul acord poate fi amendat numai printr-un acord scris între Bancã şi Finanţator, cu menţiunea cã totuşi anexa nr. I (Descrierea activitãţilor şi a cheltuielilor) şi anexa nr. II (Prevederi standard) la prezentul acord pot fi amendate doar cu acordul tuturor finanţatorilor, contribuabili la acest fond fiduciar.
Vã rugãm sã confirmaţi acordul dumneavoastrã la cele menţionate mai sus, în numele Finanţatorului, semnând, datând şi returnând în plic copia prezentului acord. Dupã primirea de cãtre Bancã a copiei prezentului acord, contrasemnat de dumneavoastrã, documentul urmeazã sã intre în vigoare în urma ratificãrii sale de cãtre Parlament.

Cu deosebitã consideraţie,
Banca Internaţionalã pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare,
Agenţia Internaţionalã de Dezvoltare
Shigeo Katsu,
vicepreşedinte,
Regiunea Europa şi Asia Centralã

De acord:
Guvernul României
De cãtre .................... Data ................
(semnãtura)
Nume: Mihai Alexandru Voicu
Funcţie: ministrul delegat pentru coordonarea
Secretariatului General al Guvernului


ANEXA I

DESCRIEREA
activitãţilor şi a cheltuielilor efectuate din
Fondul fiduciar susţinut de mai mulţi finanţatori
pentru sprijinirea Deceniului de incluziune a romilor 2005-2015

Argumentare de fond
Obiectivul Deceniului de incluziune a romilor 2005-2015 (Deceniul) constã în accelerarea progresului privind îmbunãtãţirea situaţiei economice şi a incluziunii etniei rome, în principal prin 3 activitãţi:
● stabilirea sarcinilor naţionale cantitative în vederea ameliorãrii situaţiei economice şi a incluziunii populaţiei rome;
● dezvoltarea şi aplicarea unor planuri naţionale de acţiune în direcţia îndeplinirii sarcinilor amintite; şi
● monitorizarea progresului obţinut în îndeplinirea sarcinilor încredinţate şi a planurilor de acţiune corelative, necesare pe durata Deceniului.
Deceniul a fost conceput în cadrul conferinţei "Etnia romã într-o Europã în expansiune: Provocãri pentru viitor", desfãşuratã la Budapesta în vara anului 2003. Conferinţa a fost cofinanţatã de Banca Mondialã, Institutul pentru o Societate Deschisã (OSI), Comisia Europeanã, Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei şi de guvernele Ungariei, Finlandei şi Suediei.
La începutul lunii februarie 2005, conducãtorii Bulgariei, Cehiei, Croaţiei, Ungariei, Macedoniei, României, Serbiei/Muntenegru şi Slovaciei au stabilit la Sofia (Bulgaria) lansarea Deceniului. Conducãtorii statelor participante au semnat o declaraţie proclamând urmãtoarele:
"În conjunctura conferinţei, desfãşuratã în anul 2003, «Etnia romã într-o Europã în expansiune: Provocãri pentru viitor», ne angajãm ca guvernele noastre sã conlucreze pentru eliminarea discriminãrii şi a anihilãrii inacceptabilei schisme dintre romi şi restul societãţii, identificate în planurile de acţiune ale Deceniului.
Declarãm anii 2005-2015 ca reprezentând Deceniul de incluziune a romilor şi ne asumãm obligaţia de a încuraja participarea şi implicarea deplinã a comunitãţilor naţionale de romi la/în îndeplinirea obiectivelor Deceniului, demonstrând, în egalã mãsurã, şi progresul realizat prin analizarea rezultatelor şi trecerea în revistã a experienţelor presupuse de punere în operã a planurilor de acţiune ale Deceniului.
Invitãm alte state sã se alãture eforturilor noastre."
În timpul pregãtirii Deceniului, Guvernul ungar a prezidat un comitet internaţional de organizare, alcãtuit din reprezentanţi ai guvernului şi ai romilor din cele 8 state participante, a cãrui principalã atribuţie constã în supervizarea pregãtirilor implicate de Deceniu şi în monitorizarea progresului*1). În ultimii 2 ani, Comitetul Internaţional de Organizare s-a reunit cu regularitate. Preşedinţia Deceniului este atribuitã prin rotaţie celor 8 state implicate în organizare. În luna iulie 2005, România a preluat preşedinţia de la Ungaria.
-----------
*1) În timp ce Deceniul de incluziune a romilor 2005-2015 a fost lansat de cele 8 state participante la conferinţa de la Budapesta, alte state vor fi invitate sã se alãture, într-un stadiu ulterior şi în momentul în care vor fi pregãtite.

Anterior lansãrii Deceniului, fiecare ţarã participantã a adoptat propriul sãu plan de acţiune, pregãtit de grupuri naţionale de lucru, alcãtuite din reprezentanţi ai Guvernului şi ai societãţii civile - populaţia de etnie romã. Aceste planuri de acţiune includ mãsuri concrete de politicã vizând domeniile educaţiei, sãnãtãţii, ocupãrii forţei de muncã şi habitatului, precum şi 3 teme comune, respectiv discriminarea, sãrãcia şi genul (sexul). În cadrul planurilor de acţiune figureazã obligaţii cantitative, destinate mãsurãrii progresului.
În pofida estimãrii cã fondul general de venituri aparţinând celor 8 state organizatoare ale Deceniului va reprezenta majoritatea resurselor financiare alocate programelor pentru romi, existã şi necesitatea unor surse externe de finanţare. Banca Mondialã se declarã pregãtitã sã ofere statelor organizatoare ale Deceniului asistenţã tehnicã, activitate analiticã şi creditare, în timp ce Comisia Europeanã a declarat cã susţine cu interes utilizarea fondurilor structurale ale Uniunii Europene de cãtre noile state membre pentru scopurile Deceniului. În plus, statele candidate la aderarea la Uniunea Europeanã au utilizat fondul de preaderare la Uniunea Europeanã pentru diverse intervenţii legate de incluziunea romilor, iar alţi finanţatori bilaterali, precum Institutul pentru o Societate Deschisã, au finanţat proiectele de incluziune a romilor în cele 8 state organizatoare ale Deceniului.
Proiect
Obiectivul Deceniului rezidã în facilitarea schimbului de experienţã şi a celei mai bune practici între cele 8 state participante. În cursa pentru lansarea Deceniului, statele au participat la seminare sectoriale, axate pe cele 4 domenii prioritare, precum şi pe comunicaţii, rãspundere socialã şi informaţii în biroticã. Pe durata preşedinţiei române sunt programate şi alte seminare. Seminarele au înregistrat participarea unor oficiali guvernamentali de înalt nivel tehnic, reprezentând ministerele de resort relevante, a unor experţi internaţionali şi regionali, a unor reprezentanţi ai organizaţiilor partenere, precum şi ai etniei rome. Acest fond va înlesni o asemenea coordonare interstatalã în direcţia aplicãrii planurilor de acţiune.
În scopul atingerii succesului de cãtre Deceniu, este esenţialã crearea de ţinte şi indicatori de performanţã. Fiecare ţarã a activat, repurtând un succes mai mare sau mai mic, în direcţia identificãrii indicatorilor şi a consolidãrii seriilor de date susceptibile de a fi folosite în scopul monitorizãrii progresului înregistrat de fiecare dintre ţintele Deceniului. Este o provocare substanţialã, în condiţiile absenţei unor date relevante privind condiţia populaţiilor rome. Cele 8 ţãri implicate în Deceniu şi-au revizuit sursele de date, existente la nivel naţional, pentru a aprecia dimensiunea utilitãţii acestora în atingerea progresului în cadrul Deceniului. Procesul de îmbunãtãţire a valabilitãţii datelor va fi susţinut prin intermediul acestui fond pluristatal.
Descrierea activitãţilor Proiectului
Proiectul va susţine douã mari categorii de activitãţi: (i) asistenţa tehnicã între ţãri, pregãtirea şi organizarea de ateliere de lucru (seminare), în contextul completãrii şi aplicãrii planurilor naţionale de acţiune din cadrul Deceniului; şi (ii) monitorizarea şi evaluarea aplicãrii programului de incluziune în cadrul celor 8 ţãri organizatoare ale Deceniului.
Proiectul va finanţa cheltuielile legate de onorariile consultanţilor (pe termen scurt), de transport, de organizare a seminarelor şi de difuzare prin media în cadrul celor 8 ţãri organizatoare ale Deceniului*2).
-----------
*2) Fondul Proiectului nu va fi utilizat pentru acoperirea costurilor aferente deplasãrii sau participãrii la activitãţile Fondului fiduciar a personalului Bãncii Mondiale.

Iniţiativele vor fi identificate şi aprobate de un comitet alcãtuit din 3 persoane, care include un reprezentant al Bãncii Mondiale, un reprezentant desemnat de ţara anterior deţinãtoare a preşedinţiei Deceniului şi un reprezentant desemnat de ţara care deţine în prezent preşedinţia Deceniului. Pentru a identifica prioritãţile de finanţare, comitetul beneficiazã de sprijinul unui grup de consultanţi ce urmeazã a fi creat, alcãtuit din membrii desemnaţi de fiecare dintre cele 9 delegaţii guvernamentale (inclusiv Muntenegru). Înainte de aprobare, toate propunerile contractuale vor fi aduse la cunoştinţã celorlalte pãrţi, prin e-mail sau Internet, pentru a fi dezbãtute de cãtre grupul de consultanţi. La aprobarea contractelor, comitetul va lua în considerare comentariile grupului de consultanţi, dar nu este obligat sã decidã în conformitate cu opiniile acestuia. La fiecare întâlnire, Banca Mondialã va prezenta un raport, destinat Grupului de organizare din cadrul Deceniului, cu privire la situaţia fondului corporativ, documentul incluzând o actualizare a activitãţilor planificate şi a celor aflate în desfãşurare.


ANEXA II

PREVEDERI STANDARD
care se aplicã în cazul Fondului fiduciar susţinut de mai mulţi finanţatori
pentru sprijinirea Deceniului de incluziune a romilor 2005-2015

Urmãtoarele prevederi (numite în continuare Prevederi standard) se aplicã şi fac parte din toate acordurile încheiate între Banca Internaţionalã pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BIRD) şi Asociaţia Internaţionalã de Dezvoltare (AID) (în mod colectiv denumite Banca), pe de o parte, şi ţãrile şi/sau organizaţiile finanţatoare (denumite în continuare finanţatori), pe de altã parte, ţãri sau organizaţii care oferã împrumuturi (denumite în continuare contribuţii), ce urmeazã a fi administrate de Bancã pentru Fondul fiduciar susţinut de mai mulţi finanţatori pentru sprijinirea Deceniului de incluziune a romilor 2005-2015 (Proiectul).
1. Administarea contribuţiilor
Banca va fi responsabilã doar pentru realizarea acelor obligaţii, clar specificate în acord, şi nu va trebui sã rãspundã altor responsabilitãţi faţã de finanţatori, incluzând, fãrã limitare, sarcini şi obligaţii susceptibile de a fi aplicate unui custode/administrator în limita principiilor generale de drept fiduciar. Nici o prevedere din cadrul acordului nu va fi consideratã o renunţare la privilegii sau imunitãţi din partea BIRD sau AID conform articolelor din acord sau din cadrul altor legi în vigoare, toate fiind specificate în mod expres.
2. Categorii de cheltuieli corespunzãtoare scopului Fondurile de contribuţii se folosesc pentru plata taxelor de consultanţã (pe termen scurt), pentru cheltuielile de transport (în afara transportului personalului reprezentând Banca Mondialã), pentru plata cheltuielilor destinate atelierelor de lucru (seminare) şi pentru acoperirea cheltuielilor de difuzare prin media. Echipamentul şi activitãţile prestate de funcţionari nu sunt considerate cheltuieli corespunzãtoare scopului.
3. Comasarea, schimbul şi investirea contribuţiilor
3.1. Fondurile de contribuţii reprezintã o singurã entitate şi sunt separate de celelalte fonduri ale Bãncii. Fondurile de contribuţii pot fi comasate cu alte fonduri fiduciare existente în cadrul Bãncii.
3.2. Fondurile de contribuţii pot fi convertite de Bancã în alte valute, fãrã costuri suplimentare, astfel încât sã se faciliteze achitarea acestora.
3.3. Banca investeşte şi reinvesteşte fondurile de contribuţii pânã la data achitãrii lor, în conformitate cu politicile şi procedurile Bãncii pentru investirea fondurilor fiduciare administrate de ea. Banca garanteazã cã venitul provenit din asemenea investiţii cãtre Fondul fiduciar, stabilit prin acord, este folosit în aceleaşi scopuri ca şi fondurile de contribuţii.
4. Recuperarea costurilor administrative
Pentru asistarea procesului de rambursare a costurilor administrative şi a altor cheltuieli, create prin acord, Banca, dupã depozitarea fondurilor de contribuţii, poate deduce din asemenea fonduri şi reţine în contul ei o sumã egalã cu 5 procente (5%) din valoarea contribuţiilor.
5. Angajarea consultanţilor şi achiziţionarea de bunuri
Angajarea şi supervizarea consultanţilor, ca şi achiziţionarea de bunuri, dupã caz, finanţate din fondul de contribuţii, constituie responsabilitatea exclusivã a bãncii şi se desfãşoarã în conformitate cu politicile susceptibile de a fi aplicate de cãtre Bancã şi cu procedurile aferente.
6. Contabilitatea şi bilanţul financiar
6.1. Banca menţine, separat, rapoarte şi registre contabile privind contribuţiile depozitate în contul fondului şi plãţile fãcute din acest cont.
6.2. În termen de 90 de zile de la fiecare datã de 31 martie, 30 iunie, 30 septembrie şi 31 decembrie, Banca va furniza finanţatorilor o situaţie, nesupusã controlului de audit, a încasãrilor de lichiditãţi pe bazã de facturi, a plãţilor şi a balanţei fondului, în monedã euro, în corelaţie cu contribuţiile. În termen de 6 luni de la data plãţii finale, specificatã la subpct. 8.1, Banca va furniza finanţatorilor o situaţie finalã, nesupusã controlului de audit, a încasãrilor de lichiditãţi pe bazã de facturi, a plãţilor şi a balanţei fondului, în monedã euro, corelate cu fondurile de contribuţii.
6.3. Banca furnizeazã finanţatorilor, în termen de 6 luni de la încheierea fiecãrui an fiscal, o confirmare administrativã, însoţitã de o atestare din partea specialiştilor externi în audit ai Bãncii, referitoare la corectitudinea controlului intern asupra raportului financiar privind încasãrile de lichiditãţi, raport întocmit pentru fondurile fiduciare în întregime. Costurile unor asemenea atestãri sunt suportate de Bancã.
6.4. Dacã într-o situaţie excepţionalã un Finanţator doreşte sã solicite efectuarea unui control de audit de cãtre auditorii externi ai Bãncii, stabiliţi pentru acest fond fiduciar în conformitate cu acordul, se impune ca Finanţatorul şi Banca sã desfãşoare consultãri pentru a stabili motivele necesitãţii controlului de audit extern. Banca şi Finanţatorul ajung la un acord referitor la acţiunea cea mai indicatã şi la cei mai potriviţi termeni de referinţã pentru o asemenea revizuire. Urmând condiţiile cuprinse în acord, referitoare la sfera de acţiune şi termenii de referinţã, Banca efectueazã pregãtirile necesare desfãşurãrii acestui control de audit extern. Costurile oricãrui control de acest gen, inclusiv costurile interne ale Bãncii privind controlul respectiv, sunt achitate de cãtre Finanţator.
7. Coordonarea şi prezentarea raportului asupra proiectelor
Banca întocmeşte, pentru a fi încredinţat Finanţatorului, un raport anual al evoluţiei activitãţilor finanţate din fondul de contribuţii. În termen de 6 luni de la data plãţii finale, specificatã la subpct. 8.1, Banca va furniza finanţatorilor un raport final asupra activitãţilor cuprinse în Proiect.
8. Data limitã de platã. Anularea. Rambursarea
8.1. În conformitate cu prevederile acordului, se preconizeazã ca fondurile de contribuţii sã fie în totalitate plãtite de Bancã pânã la data de 31 decembrie 2007. Dupã aceastã datã, Banca va putea plãti fondurile de contribuţii în scopurile fixate de acord doar cu aprobarea scrisã a finanţatorilor.
8.2. Pe baza unei notificãri scrise, trimisã cu 3 luni înainte, orice Finanţator sau Bancã este în mãsurã sã anuleze în totalitate sau în parte rata proporţionalã de contribuţie a Finanţatorului din orice balanţã a fondurilor de contribuţii, ratã neangajatã prin niciun fel de acorduri încheiate între Bancã şi orice consultant şi/sau alte pãrţi terţe în scopurile acordului, anterior primirii notificãrii.
8.3. La data plãţii finale, specificatã în subpct. 8.1, Banca ramburseazã orice balanţã rãmasã din fondurile de contribuţii cãtre Finanţator, în mod proporţional cu aportul financiar al fiecãruia. În eventualitatea anulãrii contribuţiei individuale a unui Finanţator, Banca ramburseazã acea cotã de participare financiarã a Finanţatorului din fondurile de contribuţii neangajate, în concordanţã cu subpct. 8.2.
9. Transparenţa
În conformitate cu politica Bãncii referitoare la divulgarea de informaţii, Banca poate face publice acordul, precum şi diverse informaţii referitoare la acest fond fiduciar.

--------------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016