Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ACORD din 1 iunie 1993  intre Confederatia Elvetiana si Republica Austria privind infiintarea si functionarea la Viena a Centrului International pentru Dezvoltarea Politicilor de Migratie (ICMPD) din 1 iunie 1993*1)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ACORD din 1 iunie 1993 intre Confederatia Elvetiana si Republica Austria privind infiintarea si functionarea la Viena a Centrului International pentru Dezvoltarea Politicilor de Migratie (ICMPD) din 1 iunie 1993*1)

EMITENT: ACT INTERNATIONAL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 709 din 7 octombrie 2011
-----------
    *1) Traducere.

                  aşa cum a fost completat prin Acordul dintre
                   Confederaţia Elveţianã, Republica Austria
    şi Republica Ungarã privind modificarea şi prelungirea Acordului semnat
      referitor la înfiinţarea şi funcţionarea ICMPD din 27 martie 1996 şi
             prin Acordul dintre Confederaţia Elveţianã, Republica
                Austria şi Republica Ungarã privind modificarea
                 Acordului de înfiinţare şi funcţionare a ICMPD
                      din 26 aprilie 1996, precum şi prin
   Acordul privind cea de-a treia modificare a Acordului privind înfiinţarea
                 şi funcţionarea ICMPD din 25 iunie 2003 dintre
                   Confederaţia Elveţianã, Republica Austria,
         Republica Ungarã, Republica Slovenia, Republica Cehã, Regatul
      Suediei, Republica Bulgaria, Republica Croaţia şi Republica Polonã.


    ART. 1
    Obiectivele acordului*)
----------
    *) Acordul de modificare din 2003 include în preambul un text care oferã o interpretare a art. 1 şi care este ataşat ca anexã.

    În ultimii ani s-a înregistrat o creştere a fluxurilor neregulate de populaţii care se deplaseazã pe direcţia sud-nord, orientate într-o şi mai mare mãsurã înspre obţinerea azilului, acestea fiind accentuate de fluxurile recent apãrute, ce se deplaseazã pe direcţia est-vest. Deşi absolut necesare, mãsurile naţionale de control la intrarea în ţarã nu sunt suficiente pentru a menţine dimensiunea şi alcãtuirea acestor fluxuri migratorii la nivele care sã corespundã dorinţelor pãrţilor. Astfel, trebuie acordatã prioritate elaborãrii şi implementãrii unor strategii pe termen lung pentru gestionarea fenomenului migrator. Astfel de strategii au ca scop facilitarea avertizãrilor timpurii, combaterea cauzelor iniţiale, armonizarea mãsurilor de control la intrarea în ţarã şi coordonarea politicilor pentru strãini, azilanţi şi refugiaţi.
    Acordul vizeazã promovarea cooperãrii internaţionale în domeniul politicilor de migraţie, precum şi a celor mai relevante studii în aceste domenii.
    ART. 2
    Centrul Internaţional pentru Dezvoltarea Politicilor de Migraţie
    (1) Pãrţile contractante înfiinţeazã Centrul Internaţional pentru Dezvoltarea Politicilor de Migraţie (ICMPD), cu sediul la Viena, ca organizaţie internaţionalã. ICMPD va analiza fluxurile migratorii prezente şi potenţiale cãtre ţãrile europene de primire, va urmãri şi va analiza situaţia din principalele ţãri de origine a migranţilor şi va elabora mãsuri pentru o recunoaştere şi un control îmbunãtãţit al mişcãrilor migratorii.
    (2) Organizaţia internaţionalã mai sus menţionatã are personalitate juridicã.
    (3) Personalitatea juridicã, privilegiile şi imunitãţile ICMPD în Republica Austria vor fi reglementate de cãtre Republica Austria.
    ART. 3
    Grupul director responsabil cu elaborarea politicilor
    Reprezentanţi ai pãrţilor contractante alcãtuiesc un grup director responsabil cu elaborarea politicilor. Fiecare parte contractantã este reprezentatã în acest grup director cu un loc.
    Preşedinţia Grupului director este deţinutã prin rotaţie de cãtre fiecare parte contractantã.
    Grupul director se întâlneşte ori de câte ori este nevoie, dar de cel puţin 3 ori pe an.
    ART. 4
    Atribuţii ale Grupului director responsabil cu elaborarea politicilor
    Grupul director:
    - exercitã supervizarea generalã a ICMPD;
    - desemneazã directorul ICMPD;
    - aprobã raportul anual al directorului ICMPD;
    - aprobã şi finanţeazã bugetul anual ordinar al ICMPD;
    - aprobã contul anual al ICMPD;
    - aprobã programul de lucru al ICMPD;
    - aprobã programul de conferinţe al ICMPD;
    - aprobã acordurile ICMPD;
    - aprobã proiectele propuse de sau cãtre ICMPD;
    - sprijinã ICMPD în contactele sale politice;
    - ia cunoştinţã de rapoartele de progres ale ICMPD;
    - consiliazã directorul ICMPD în probleme importante;
    - numeşte membrii Organismului consultativ;
    - consiliazã şi decide cu privire la acceptarea altor pãrţi.
    ART. 5
    Directorul ICMPD
    Directorul ICMPD lucreazã îndeaproape cu organizaţii internaţionale şi naţionale şi cu instituţii active în domeniul politicilor privind migraţia. La solicitarea organizaţiilor internaţionale, îşi poate asuma sarcini, conferinţe, mecanisme şi procese, precum procesele Viena, Berlin şi Budapesta şi alte foruri relevante. Urmãreşte politicile naţionale în domeniul migraţiei şi practicile ţãrilor industrializate şi ale altor ţãri relevante, precum şi cercetãrile din acest domeniu şi menţine o bazã documentarã pe aceste subiecte. Analizeazã politici şi tendinţe şi dezvoltã strategii necesare pentru soluţionarea problemelor relevante.
    Platforma strategicã adoptatã în cadrul "consultãrilor informale" formeazã o bazã importantã pentru activitatea sa. În acest sens acordã o atenţie deosebitã problematicii capacitãţii de primire a pãrţilor, din punctul de vedere al aspectelor demografice, economice, sociale, politice, culturale şi ecologice. Mai mult, directorul ICMPD monitorizeazã şi dezvoltã eforturile existente ce vizeazã combaterea cauzelor migraţiei în vederea exercitãrii unui mai mare control asupra mişcãrilor migratorii. În cele din urmã, directorul ICMPD elaboreazã propuneri pentru armonizarea la nivel internaţional a practicilor şi politicilor în domeniul migraţiei.
    Directorul ICMPD rãspunde direct Grupului director responsabil cu elaborarea politicilor. El recruteazã şi supravegheazã personalul pentru care au fost alocate fonduri.
    Atribuţiile directorului ICMPD sunt reglementate în detaliu într-un document separat de sarcini.
    ART. 6
    Utilizarea serviciilor ICMPD
    Pãrţile contractante sunt învestite cu dreptul de a utiliza nelimitat orice rezultate ale activitãţilor ICMPD în scopuri proprii legate de elaborarea politicilor lor în domeniul migraţiei, precum şi în eforturile acestora circumscrise politicii internaţionale privind migraţia.
    În mãsura în care considerã oportun, acestea pot pune rezultatele la dispoziţia instituţiilor interesate.
    În limitele capacitãţii disponibile, serviciile ICMPD sunt la dispoziţia pãrţilor contractante.
    ART. 7
    Finanţarea ICMPD
    Pãrţile contractante îşi asumã întreaga responsabilitate financiarã pentru cheltuielile regulate ale ICMPD.
    În fiecare an, Grupul director primeşte din partea directorului ICMPD un proiect de buget pentru anul urmãtor, care acoperã cheltuielile de personal, transport, locaţie, administrare, reprezentare şi alte costuri. Grupul director aprobã bugetul şi decide cu privire la repartizarea costurilor între pãrţile contractante. Este de preferat ca aceste costuri sã fie repartizate între ele în pãrţi egale.
    ICMPD poate accepta granturi de proiect, contribuţii voluntare, donaţii şi alte cadouri.
    Modificãri ale planurilor bugetare, inclusiv orice creştere necesarã a contribuţiilor pãrţilor contractante, necesitã aprobarea Grupului director.
    ART. 8
    Participarea altor pãrţi şi organizaţii internaţionale
    Grupul director poate invita state sau organizaţii internaţionale sã devinã pãrţi la prezentul acord.
    O condiţie pentru acceptarea altor pãrţi la prezentul acord o constituie încrederea reciprocã şi interesele comune.
    ART. 9
    Organismul consultativ
    Directorul ICMPD este sprijinit de un organism consultativ, care poate fi alcãtuit din personalitãţi din domeniile politicii şi ştiinţei şi din diferite ţãri şi organizaţii internaţionale. Organismul consultativ nu poate da instrucţiuni directorului ICMPD. Acesta poate totuşi sã propunã proiecte şi sã ajute la obţinerea fondurilor.
    ART. 10
    Sediul şi administrarea ICMPD
    Republica Austria se obligã sã faciliteze, în mãsura posibilului, funcţionarea şi activitãţile ICMPD şi ale personalului acestuia pentru implementarea prezentului acord.
    ART. 11
    Denunţarea acordului
    Fiecare parte contractantã poate renunţa la calitatea sa de membru printr-o notificare prealabilã de 3 luni.
    ART. 12
    Intrarea în vigoare
    Prezentul acord intrã în vigoare şi va produce efecte retroactiv de la data de 1 mai 1993.

                                                    Viena, 1 iunie 1993

    Pentru Confederaţia Elveţianã: (semnat)
    Pentru Republica Austria: (semnat)


    ANEXĂ


    Semnatarii Acordului de modificare din 2003 au adoptat în preambulul acestuia urmãtoarea clarificare referitoare la mandatul ICMPD:
    "Apreciind mãsurile şi acţiunile întreprinse de ICMPD
    - pentru a contribui la dezvoltarea soluţiilor inovative, comprehensive şi armonizate la nivel internaţional pentru provocãrile reprezentate de migraţie în cadrul principiilor juridice acceptate la nivel internaţional;
    - pentru a identifica şi dezvolta în continuare cele mai bune practici şi standarde în vederea îmbunãtãţirii eficienţei şi eficacitãţii gestionãrii de cãtre state a fenomenului migraţiei;
    - pentru a îmbunãtãţi şi facilita cooperarea regionalã şi internaţionalã în domeniul politicii de migraţie şi managementului migraţiei, inclusiv contactele şi dialogul între ţãrile de origine, de tranzit şi de destinaţie;
    - pentru a promova şi dezvolta strategii pentru a combate şi a reduce migraţia ilegalã, contrabanda şi traficul cu fiinţe umane;
    - pentru a facilita crearea de sisteme sustenabile şi comprehensive pentru migraţia regulatã; şi
    - pentru a facilita schimbul de informaţii cu privire la date relevante privind migraţia, inclusiv informaţii privind ţãrile de origine."


                                    -------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016