Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ACORD DE IMPRUMUT NERAMBURSABIL din 31 august 1994  din Fondul Nerambursabil Global pentru Mediu    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ACORD DE IMPRUMUT NERAMBURSABIL din 31 august 1994 din Fondul Nerambursabil Global pentru Mediu

EMITENT: ACT INTERNATIONAL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 372 din 30 decembrie 1994

IMPRUMUT NERAMBURSABIL GET
NR. TF028660 RO

Acordul, datat la 31 august 1994, dintre Romania (Beneficiarul) si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare actionind in calitate de administrator (Administratorul) al fondurilor nerambursabile furnizate de participanti la Facilitatea globala de mediu din cadrul Fondului Nerambursabil Global pentru Mediu (GET),
avind in vedere ca: (A) Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare (Banca), in conformitate cu Rezolutia nr. 91-5 din 14 martie 1991 a directorilor executivi ai Bancii (rezolutia), a creat Facilitatea globala de mediu cuprinzind GET, conventiile de cofinantare cu GET si Fondul nerambursabil pentru proiecte privind stratul de ozon, cu scopul de a asista protectia globala a mediului si a promova prin aceasta o dezvoltare economica durabila intr-un mediu sanatos,
avind in vedere ca: (B) anumiti membri al Bancii (participantii) au participat cu resurse sub forma de donatii la GET si ca participantii au solicitat, iar Banca a agreat sa administreze astfel de fonduri gratuite ca administrator, pentru scopul si in conformitate cu prevederile rezolutiei,
avind in vedere ca: (C) Beneficiarul, convins de fezabilitatea si prioritatea proiectului descris in anexa nr. 2 la prezentul acord, a solicitat asistenta sub forma de resurse GET pentru finantarea acestui proiect si ca Administratorul a hotarit ca o astfel de asistenta va fi in conformitate cu prevederile rezolutiei, si
avind in vedere ca Administratorul a convenit, inter alia, pe baza celor de mai sus, sa acorde imprumutul nerambursabil GET Beneficiarului, in termenii si in conditiile stabilite in prezentul acord,
partile de fata convin, prin prezentul, dupa cum urmeaza:
ART. 1
Conditii generale; definitii
Sectiunea 1.01. - a) Urmatoarele prevederi ale conditiilor (1) generale aplicabile acordurilor de imprumut si garantie ale Bancii, datate 1 ianuarie 1985, cu modificarile prevazute in paragraful b) al prezentei sectiuni (Conditiile generale), constituie parte integranta la acest acord,
(i) articolul I;
(ii) sectiunile 2.01 (1), (2), (3), (4), (6), (8), (9), (10), (11), (15), (18) si (20), 2.02 si 2.03;
(iii) sectiunea 3.01;
(iv) sectiunea 4.0 si prima fraza din sectiunea 4.09;
(v) art. V;
(vi) sectiunile 6.01, 6.02 a), c), d), e), f), i) si k), 6.03, 6.04 si 6.06;
(vii) sectiunea 8.01 b);
(viii) sectiunile 9.01 a) si c), 9.04, 9.05, 9.06, 9.07, 9.08 si 9.09;
(ix) sectiunile 10.01, 10.03 si 10.04; si
(x) art. XI si XII.
b) Conditiile generale vor fi modificate dupa cum urmeaza:
(i) un paragraf nou va fi adaugat la sfirsitul sectiunii 2.01 si se va citi dupa cum urmeaza "termenul drepturi speciale de tragere si simbolul D.S.T. semnifica drepturile speciale de tragere asa cum sint evaluate de catre Fondul Monetar International in conformitate cu statutul sau";
(ii) termenul Banca, oriunde este utilizat in Conditiile generale, in afara de sectiunile 2.01 (8) si 6.02 f) si de ultima sa utilizare din sectiunea 5.01, semnifica Administratorul, cu exceptia sectiunii 6.02, in care termenul Banca va include, de asemenea, si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare actionind in calitatea sa proprie;
(iii) termenul Imprumutat, oriunde este utilizat in Conditiile generale, semnifica Beneficiarul;
(iv) termenul acord de imprumut, oriunde este utilizat in Conditiile generale, inseamna prezentul acord;
(v) termenul imprumut, oriunde este utilizat in Conditiile generale, semnifica imprumutul nerambursabil GET;
(vi) termenul contul imprumutului, oriunde este utilizat in Conditiile generale, semnifica contul imprumutului nerambursabil GET; si
(vii) un subparagraf nou va fi adaugat dupa subparagraful j) din sectiunea 6.02 a Conditiilor generale, dupa cum urmeaza: "aparitia unei situatii extraordinare, in care tragerea ulterioara din cadrul imprumutului nerambursabil ar depasi resursele GET disponibile pentru tragere".
Sectiunea 1.02. - Oriunde sint utilizati in acest acord, cu exceptia cazului in care contextul cere altfel, termenii definiti in Conditiile generale si in preambulurile la prezentul acord au semnificatia expusa in acestea, iar urmatorii termeni suplimentari au urmatoarea semnificatie:
a) M.A.P.P.M. semnifica Ministerul Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului al Beneficiarului sau orice succesor al acestuia;
b) A.R.B.D.D. semnifica Administratia Rezervatiei Biosferei "Delta Dunarii" apartinind M.A.P.P.M.;
c) I.D.D. semnifica Institutul "Delta Dunarii" apartinind M.A.P.P.M.; si
d) contul special semnifica contul la care se face referire in sectiunea 2.02 b) a prezentului acord.
ART. 2
Imprumutul nerambursabil GET
Sectiunea 2.01. - Administratorul convine sa disponibilizeze Beneficiarului, in termenii si in conditiile stabilite sau la care se face referire in prezentul acord, imprumutul nerambursabil GET intr-o suma in diferite valute, echivalenta cu trei milioane una suta mii drepturi speciale de tragere (3,1 milioane D.S.T.).
Sectiunea 2.02. - a) Suma imprumutului nerambursabil GET poate fi trasa din contul imprumutului nerambursabil GET in conformitate cu prevederile anexei nr. 1 la prezentul acord pentru cheltuielile efectuate (sau, daca Administratorul va conveni astfel, care urmeaza sa fie efectuate) cu privire la costul rezonabil al bunurilor si serviciilor necesare pentru realizarea proiectului si pentru a fi finantate din sumele imprumutului nerambursabil GET;
b) Beneficiarul, pentru scopurile acestui proiect, va deschide si va mentine un cont special de depozit, in dolari, la o banca acceptabila pentru Administrator, in termeni si in conditii satisfacatoare pentru Administrator, vizind si o protectie adecvata impotriva compensarii, confiscarii sau sechestrarii. Depunerile in si platile din contul special vor fi efectuate in conformitate cu prevederile anexei nr. 5 la prezentul acord.
Sectiunea 2.03. - Data finala de tragere va fi 30 iunie 2000 sau orice alta data ulterioara pe care Administratorul o va stabili. Administratorul va notifica prompt Beneficiarului aceasta data ulterioara.
Sectiunea 2.04. - Administratorul nu va fi obligat sa procedeze la efectuarea nici unei plati in baza prezentului acord decit in limita fondurilor primite in scopul acestui proiect.
ART. 3
Realizarea proiectului
Sectiunea 3.01. - a) Beneficiarul isi declara angajamentul de a realiza obiectivele proiectului asa cum sint enuntate in anexa nr. 2 la prezentul acord si, in acest scop, va realiza proiectul cu diligenta si eficienta necesare si in conformitate cu practicile administrative, financiare si tehnice specifice si acordind atentia cuvenita factorilor ecologici si de mediu si va asigura, cit de prompt va fi necesar, fondurile, facilitatile, serviciile si alte resurse necesare pentru proiect.
b) Fara limitarea la prevederile paragrafului a) al prezentei sectiuni si cu exceptia cazului in care Beneficiarul si Administratorul convin altfel, Beneficiarul va executa proiectul conform Programului de implementare expus in anexa nr. 4 la prezentul acord.
Sectiunea 3.02. - Cu exceptia cazului in care Administratorul convine altfel, achizitia de bunuri, lucrari si servicii de consultanta cerute in cadrul proiectului si care urmeaza a fi finantate din imprumutul nerambursabil GET vor fi guvernate de prevederile anexei nr. 3 din prezentul acord.
ART. 4
Clauze financiare
Sectiunea 4.01. - a) Beneficiarul va mentine sau va determina mentinerea adecvata, in concordanta cu practicile contabile solide, a inregistrarilor si conturilor, astfel incit sa reflecte operatiunile, resursele si cheltuielile aferente proiectului, ale departamentelor si agentiilor Beneficiarului, responsabile de realizarea proiectului sau a oricarei parti a acestuia.
b) Beneficiarul:
(i) va tine inregistrarile si conturile la care se face referire in paragraful a) al acestei sectiuni, inclusiv ale celor privind contul special, pentru fiecare an fiscal expertizat, potrivit principiilor specifice de control financiar si expertiza contabila, riguros aplicate de catre experti contabili independenti acceptabili pentru Administrator;
(ii) va furniza Administratorului, cit de curind posibil, dar in orice caz nu mai tirziu de 6 luni dupa sfirsitul fiecarui asemenea an, raportul unui astfel de control financiar realizat de astfel de experti contabili, atit de amplu si detaliat pe cit va solicita, in mod rezonabil, Administratorul; si
(iii) va furniza Administratorului, periodic, orice altfel de informatii privind astfel de inregistrari si conturi si expertizarea acestora dupa cum Administratorul poate solicita in mod rezonabil.
c) Pentru toate cheltuielile in legatura cu care, pe baza declaratiilor de cheltuieli, au fost facute trageri din contul imprumutului nerambursabil GET, Beneficiarul:
(i) va mentine, in conformitate cu paragraful a) al acestei sectiuni, inregistrari si conturi reflectind astfel de cheltuieli;
(ii) va pastra, cel putin un an dupa ce Administratorul a primit raportul de expertiza pentru anul fiscal in care a fost facuta ultima tragere din contul imprumutului nerambursabil GET, toate inregistrarile (contracte, comenzi, facturi, ordine de plata, chitante si alte documente) evidentiind asemenea cheltuieli;
(iii) va autoriza reprezentantii Administratorului sa examineze astfel de inregistrari; si
(iv) se va asigura ca astfel de inregistrari si conturi sint cuprinse in expertiza financiar-contabila anuala la care se face referire in paragraful b) al acestei sectiuni si ca raportul unei astfel de expertize financiar-contabile include un punct de vedere separat din partea expertilor-contabili despre masura in care declaratiile de cheltuieli inaintate pe parcursul unui astfel de an fiscal, impreuna cu procedurile si controalele interne intervenite in intocmirea lor, pot fi considerate satisfacatoare in a justifica tragerile respective.
ART. 5
Data efectiva; incheiere
Sectiunea 5.01. - Termenul de nouazeci (90) de zile de la data prezentului acord este specificat aici pentru scopurile sectiunii 12.04 din Conditiile generale.
Sectiunea 5.02. - Prezentul acord va ramine in vigoare pina cind imprumutul nerambursabil GET va fi tras in intregime si partile la prezentul acord isi vor fi indeplinit toate obligatiile ce le revin in cadrul acestuia.
ART. 6
Reprezentantul Beneficiarului: adrese
Sectiunea 6.01. - Ministrul apelor, padurilor si protectiei mediului al Beneficiarului este desemnat ca reprezentant al Beneficiarului pentru scopurile sectiunii 11.03 din Conditiile generale.
Sectiunea 6.02. - Urmatoarele adrese sint mentionate in scopurile sectiunii 11.01 din Conditiile generale:
Pentru Beneficiar: Pentru Administrator:
Ministerul Apelor, Padurilor si Banca Internationala pentru
Protectie Mediului Reconstructie si Dezvoltare
Bdul Libertatii nr. 12 1818 H Street, N.W.
Bucuresti, 5 Washington, D.C. 20433
Romania Statele Unite ale Americii
Telex: 11248 Adresa telegrafica: Telex:
INTBAFRAD 197.688 (TRT),
Washington 248.423 (RCA),
64.145 (WUI)
sau 82.987 (FTCC)
Drept pentru care, partile de fata, actionind prin imputernicitii lor legal autorizati, au determinat ca prezentul acord sa fie semnat in numele lor in Districtul Columbia, Washington, in ziua si anul inscrise mai sus.
ROMANIA BANCA INTERNATIONALA PENTRU RECONSTRUCTIE
Prin SI DEZVOLTARE CA ADMINISTRATOR AL FONDULUI
Eugen Tarhon, NERAMBURSABIL GLOBAL PENTRU MEDIU.
guvernatorul R.B.D.D., Prin
subsecretar de stat la M.A.P.P.M., Wilfried Thalwitz,
reprezentant autorizat vicepresedinte regional
Europa si Asia Centrala

ANEXA 1

TRAGEREA SUMELOR DIN IMPRUMUTUL NERAMBURSABIL GET

1. Tabelul de mai jos prezinta categoriile de elemente ce vor fi finantate din sumele imprumutului nerambursabil GET, alocarea sumelor imprumutului nerambursabil GET pe fiecare categorie si procentul de cheltuieli pe elemente de finantat astfel in cadrul fiecarei categorii:
------------------------------------------------------------------------------
Valoarea alocata
imprumutului
nerambursabil GET % din cheltuielile
Categoria (exprimata in de finantat
echivalent D.S.T.)
------------------------------------------------------------------------------
(1) Bunuri 1.240.000 100% cheltuieli in valuta,
100% cheltuieli in moneda
locala (cost franco-uzina)
si 90% din cheltuielile
in moneda locala aferente
altor bunuri achizitionate
pe plan local
(2) Lucrari de constructii-montaj 622.000 90%
(3) Servicii de consultanta si
pregatire 760.000 100%
(4) Costuri de functionare 277.000 80%
(5) Nealocate 201.000
------------------------------------------------------------------------------
TOTAL: 3.100.000
------------------------------------------------------------------------------
2. Pentru scopurile acestei anexe:
a) termenul cheltuieli in valuta externa inseamna cheltuieli in valuta oricarei tari, alta decit cea a Beneficiarului, pentru bunurile si serviciile furnizate de pe teritoriul oricarei tari, alta decit cea a Beneficiarului;
b) termenul cheltuieli in moneda locala inseamna cheltuielile in moneda Beneficiarului sau pentru bunuri si servicii furnizate de pe teritoriul Beneficiarului; si
c) termenul costuri de functionare inseamna costuri de functionare si intretinere aferente echipamentului achizitionat in baza proiectului si energia electrica pentru functionarea crescatoriei de sturioni.
3. Independent de prevederile paragrafului 1 de mai sus, nu se vor efectua trageri in contul platilor pentru cheltuielile facute inainte de data prezentului acord.
4. Daca Administratorul va constata in orice moment ca orice plata efectuata din contul imprumutului nerambursabil GET a avut ca destinatie cheltuieli neeligibile conform prevederilor prezentului acord, Beneficiarul, pe baza notificarii Administratorului, va rambursa prompt Administratorului, pentru depunere in contul imprumutului nerambursabil GET, o suma egala cu suma astfel utilizata sau cu o parte a acesteia, dupa cum va fi specificat de catre Administrator.

ANEXA 2

DESCRIEREA PROIECTULUI

Obiectivul proiectului este acela de a proteja si intari ecosistemele si biodiversitatea Deltei Dunarii din Romania.
Proiectul, supus oricaror modificari pe care Beneficiarul si Administratorul le pot conveni periodic, pentru atingerea obiectivului propus, este alcatuit din urmatoarele parti:
Partea A
Intarirea capacitatilor institutionale si operationale ale Corpului de inspectie si paza din cadrul A.R.B.D.D. pentru imbunatatirea activitatii in domeniul protectiei naturii, al supravegherii si cercetarii interpretative a naturii si constientizarii publicului, inclusiv asigurarea pentru aceasta de asistenta tehnica, pregatire de personal, asigurarea de locuinte pentru personal, facilitati de birou, elemente de infrastructura, cai, uniforme, echipament, vehicule, ambarcatiuni si un centru plutitor pentru pregatire.
Partea B
Elaborarea si realizarea unui program de monitorizare prin imbunatatirea metodelor de inventariere a speciilor, supravegherea ecosistemelor, monitoring hidrologic si crearea unei baze de date integrate, folosind sistemul geografic informational care sa asigure fundamentul elaborarii de planuri de administrare a resurselor, inclusiv asigurarea in acest scop de asistenta tehnica, pregatirea personalului, vehicule, ambarcatiuni si echipament.
Partea C
Executarea unui program-pilot de refacere a polderelor, pina la 60.000 ha, si a unui program de cercetare aplicata pentru restaurarea zonelor umede acoperite cu stuf, inclusiv asigurarea in acest scop de asistenta tehnica, pregatire, lucrari de constructii-montaj si echipament.
Partea D
Realizarea unui program de restaurare a ecosistemelor vizind: (1) reducerea eutrofizarii in lacuri, plantarea de salcii, protectia-pilot a puietului piscicol, impadurirea unor terenuri pentru asigurarea lemnelor de foc, refacerea peisagistica si realizarea de studii, urmate, daca va fi considerat necesar, de implementarea unui program de reproducere a sturionilor, inclusiv realizarea pentru aceasta de lucrari de constructii-montaj, pregatirea personalului, asistenta tehnica si bunuri; si (2) constituirea si functionarea unui mic fond de cercetare nerambursabil pentru finantarea cercetarii aplicate, in vederea imbunatatirii managementului ecosistemelor si a teritoriului.
Partea E
Punerea in aplicare a unui program de stimulare a constientizarii publicului si a implicarii comunitatii locale si a organizatiilor locale neguvernamentale in activitati de protectie ecologica, inclusiv asigurarea in acest scop de asistenta tehnica, pregatire personal, echipament si materiale, a unui centru de vizitare, centre de expozitii districtuale si posturi de observatie in teren.
Partea F
Elaborarea si implementarea de masuri pentru: (1) o cooperare si un schimb de experienta permanent cu autoritatile ucrainene implicate in protectia si intarirea ecosistemelor si biodiversitatii Deltei Dunarii; (2) participarea la initiative regionale, grupuri consultative si grupuri de lucru pentru protectia si intarirea ecosistemelor si biodiversitatii Marii Negre si (3) intarirea capacitatii A.R.B.D.D. si I.D.D. in ceea ce priveste derularea activitatilor de achizitii, administrare financiara si coordonare programe.
Se preconizeaza finalizarea proiectului pina la data de 31 decembrie 1999.

ANEXA 3

ACHIZITII SI SERVICII DE CONSULTANTA

Sectiunea I - Achizitii de bunuri si lucrari
Partea A - Licitatie internationala competitiva
1. Cu exceptia celor prevazute in partea C din prezenta anexa, bunurile vor fi achizitionate pe baza de contracte adjudecate, cu respectarea procedurilor compatibile cu cele cuprinse in sectiunile I si a II-a ale Ghidului de achizitie in cadrul creditelor B.I.R.D. si I.D.A., publicate de Banca in mai 1992 (ghidul).
a) Pentru contractele la pret fix, invitatia la licitatie, la care se face referire in paragraful 2.13. din ghid, trebuie sa includa prevederea ca, atunci cind adjudecarea contractului este intirziata dincolo de perioada de validitate a ofertei, pretul de oferta al licitatorului cistigator va fi ajustat, in sensul cresterii, pentru fiecare saptamina de intirziere, cu doi factori de corectie prestabiliti, acceptabili pentru Banca, unul pentru a fi aplicat tuturor componentelor in valuta si altul pentru a fi aplicat componentei in moneda locala a pretului de oferta. O astfel de crestere nu va fi luata in considerare la evaluarea ofertei.
b) In achizitia de bunuri in conformitate cu aceasta parte A, Beneficiarul va utiliza documentele standard de licitatie relevante emise de catre Banca, cu acele modificari pe care Banca le va considera necesare pentru scopurile acestui proiect. Acolo unde nu au fost emise de catre Banca documente standard de licitatie relevante, Beneficiarul va utiliza documente de licitatie bazate pe alte forme internationale standard recunoscute de catre Banca.
2. In limita practicabila, contractele pentru bunuri vor fi grupate in pachete de oferte cu o valoare estimata, fiecare, de 100.000 U.S. $ echivalent sau mai mult.
Partea B - Preferinta pentru producatorii interni
In achizitia de bunuri realizata in conformitate cu procedurile descrise in partea A pct. 1 din prezenta, pentru bunurile fabricate in Romania, poate fi acordata o marja de preferinta in concordanta cu, si conditionata de prevederile paragrafelor 2.55 si 2.56 ale ghidului si, respectiv, ale paragrafelor 1-4 ale anexei nr. 2 la acesta.
Partea C - Alte proceduri de achizitie
1. Bunurile, incluzind echipament, vehicule si ambarcatiuni, intr-o valoare estimata, fiecare, de 20.000 U.S. $ echivalent sau mai mult, pina la o suma cumulata care sa nu depaseasca echivalentul a 1.000.000 U.S. $, pot fi achizitionate in cadrul unor contracte adjudecate pe baza compararii ofertelor de pret, provenind de la cel putin trei furnizori, din cel putin trei tari eligibile conform ghidului, in conformitate cu proceduri acceptabile pentru Administrator.
2. Bunurile, incluzind vehicule si ambarcatiuni avind o valoare estimata, fiecare, sub 20.000 U.S. $ echivalent pina la o suma cumulata care sa nu depaseasca echivalentul a 700.000 U.S. $, pot fi procurate pe baza compararii ofertelor a cel putin trei furnizori eligibili conform ghidului, in conformitate cu proceduri acceptabile pentru Administrator.
3. Contractele pentru bunurile acceptate de catre Banca ca fiind de natura speciala, intr-o valoare estimata care sa nu depaseasca per total echivalentul a 300.000 U.S. $, pot fi adjudecate in urma negocierilor directe cu furnizorii, cu respectarea procedurilor acceptabile pentru Administrator.
4. Lucrarile de constructii-montaj, estimate a costa echivalentul a 100.000 U.S. $ sau mai mult per contract pina intr-o suma cumulata care sa nu depaseasca echivalentul a 600.000 U.S. $, pot fi procurate prin contracte adjudecate pe baza de licitatie competitiva, cu publicitate pe plan local, in conformitate cu proceduri satisfacatoare pentru Administrator.
5. Lucrarile de constructii-montaj, estimate a costa mai putin decit echivalentul a 100.000 U.S. $/contract, pina la un nivel cumulat care sa nu depaseasca echivalentul a 340.000 U.S. $, pot fi achizitionate in cadrul contractelor adjudecate prin compararea ofertelor de pret obtinute dintr-o lista de cel putin trei furnizori eligibili conform ghidului, in conformitate cu proceduri acceptabile pentru Administrator.
6. Lucrarile de constructii-montaj vizind plantarea de salcii si protectia puietului piscicol, estimate a costa pina la o suma cumulata care sa nu depaseasca echivalentul a 160.000 U.S. $, pot fi achizitionate in regie proprie sau prin negocieri directe cu antreprenorii, in conformitate cu procedurile acceptabile pentru Administrator.
Partea D - Examinarea deciziilor de achizitie de catre Administrator
1. Examinarea invitatiilor de participare la licitatie, a propunerilor de adjudecare si a contractelor finale.
a) In legatura cu fiecare contract pentru bunuri si lucrari de constructii-montaj estimate sa coste echivalentul a 100.000 U.S. $ sau mai mult, se vor aplica procedurile prezentate in paragrafele 2 si 4 din anexa nr. 1 la ghid. Daca platile pentru un astfel de contract urmeaza a se efectua din contul special, procedurile respective vor fi astfel modificate incit sa se asigure ca cele doua copii conforme ale contractului, necesar a fi furnizate catre Administrator in conformitate cu mentionatul paragraf 2 d), vor fi inaintate Administratorului inainte de efectuarea primei plati din contul special in legatura cu respectivul contract.
b) In legatura cu fiecare contract neguvernat de precedentul paragraf, se vor aplica procedurile prevazute in paragrafele 3 si 4 din anexa nr. 1 la ghid. Daca platile pentru un astfel de contract urmeaza a fi efectuate din contul special, procedurile mentionate vor fi modificate astfel incit sa se asigure ca cele doua copii conforme ale contractului impreuna cu alte informatii necesare vor fi remise Administratorului ca parte a documentatiei ce va fi transmisa conform paragrafului 4 din anexa nr. 5 la prezentul acord.
c) Prevederile precedentului subparagraf b) nu se vor aplica contractelor in contul carora tragerile din contul imprumutului nerambursabil GET se vor face pe baza declaratiilor de cheltuieli.
2. Procentul de 15% este specificat aici pentru scopurile paragrafului 4 din anexa nr. 1 la ghid.
Sectiunea a II-a - Angajarea consultantilor
1. Serviciile de consultanta vor fi angajate pe baza de contracte, adjudecate acelor consultanti ale caror calificari, experienta, termeni si conditii de angajare vor fi considerate satisfacatoare pentru Administrator. Acesti consultanti vor fi selectati in conformitate cu principii si proceduri satisfacatoare pentru Administrator pe baza Ghidului pentru angajarea consultantilor de catre imprumutatii Bancii Mondiale si de catre Banca Mondiala ca Agentie de executie, publicat de catre Administrator in august 1981 (ghidul pentru consultanti). Beneficiarul va angaja consultanti pentru lucrari complexe si pe termen limitat, folosind forma de contract standard pentru servicii de consultanta, emisa de Administrator, cu acele modificari care au fost agreate de catre Administrator. In cazul in care nu au fost emise documente de contractare standard relevante de catre Administrator, Beneficiarul va utiliza alte forme standard agreate impreuna cu Administratorul.
2. Fara a se incalca prevederile paragrafului 1 al acestei sectiuni, prevederile ghidului pentru consultanti, vizind examinarea sau aprobarea anticipata de catre Administrator a bugetelor, a listelor-scurte, a procedurilor de selectie, invitatiilor la licitatie, ofertelor, rapoartelor de evaluare si a contractelor, nu se vor aplica contractelor intr-o suma estimata, fiecare, mai mica de 100.000 U.S. $ echivalent. Totusi aceasta exceptie de la examinarea anticipata a Administratorului nu se va aplica termenilor de referinta aferenti unor astfel de contracte si nici angajarii de consultanti individuali, selectarii dintr-o singura sursa a firmelor, lucrarilor de natura critica determinata in mod rezonabil de catre Administrator sau amendamentelor la contracte care maresc valoarea contractului la 100.000 U.S. $ echivalent sau mai mult.

ANEXA 4

PROGRAMUL DE IMPLEMENTARE

1. Beneficiarul va duce la indeplinire proiectul cu ajutorul A.R.B.D.D. si I.D.D. in cadrul coordonarii si orientarii strategice a M.A.P.P.M., in conformitate cu intelegerile convenite cu Administratorul, inclusiv cele la care se face referire in aceasta anexa.
2. Beneficiarul: a) va angaja consultanti, ale caror calificari si termeni de referinta vor fi satisfacatori pentru Administrator, in scopul de a sprijini realizarea proiectului; b) va continua recrutarea suplimentara a cel putin 20 agenti ecologi pe an pentru A.R.B.D.D. si va angaja, pina la 31 martie 1995, un specialist in pregatirea personalului, un specialist in evaluarea resurselor naturale si un specialist in constientizarea publicului ca membri ai personalului A.R.B.D.D.; c) va mentine o unitate de implementare compusa din reprezentanti ai M.A.P.P.M., A.R.B.D.D. si I.D.D. pe baza unor termeni de referinta satisfacatori pentru Administrator, care sa raspunda de executarea proiectului; d) va mentine un comitet de cercetare, cu un numar de membri, personal si termeni de referinta satisfacator pentru Administrator, care sa examineze si sa aprobe, in conformitate cu orientarile convenite cu Administratorul, propuneri de cercetare pentru a fi finantate conform partii D pct. (2) a acestui proiect; si e) va mentine un comitet consultativ, compus din experti ai A.R.B.D.D. si I.D.D., un expert al M.A.P.P.M., specialisti in administrarea zonelor protejate din cadrul M.A.P.P.M., specialisti calificati in administrarea zonelor protejate si un expert in administrarea zonelor umede, asigurat cu personal si termeni de referinta acceptabili pentru Administrator, care sa se intilneasca si sa analizeze cel putin la fiecare 6 luni stadiul realizarii proiectului si sa recomande masuri de consolidare si continuare a progresului realizat.
3. Beneficiarul va realiza programul de pregatire a personalului in baza proiectului, in concordanta cu termeni de referinta si grafice satisfacatoare pentru Administrator.

ANEXA 5

CONTUL SPECIAL

1. Pentru scopurile acestei anexe:
a) termenul categorii eligibile inseamna categoriile (1)-(5) cuprinse in tabelul de la paragraful 1 din anexa nr. 1 la prezentul acord;
b) termenul cheltuieli eligibile inseamna cheltuieli in legatura cu costul rezonabil al bunurilor si serviciilor necesare pentru proiect si care urmeaza sa fie finantate din capitalul imprumutului nerambursabil GET alocat periodic pentru categoriile eligibile in conformitate cu prevederile anexei nr. 1 la prezentul acord;
si
c) termenul alocatie autorizata semnifica o suma echivalenta cu 200.000 U.S. $ ce urmeaza a fi trasa din contul imprumutului nerambursabil GET si depusa in contul special conform paragrafului 3 a) al prezentei anexe.
2. Platile din contul special vor fi efectuate exclusiv pentru cheltuieli eligibile in conformitate cu prevederile acestei anexe.
3. Dupa primirea de catre Administrator a unor dovezi satisfacatoare cu privire la deschiderea contului special in mod corespunzator, tragerile din alocatia autorizata si tragerile ulterioare pentru realimentarea contului special vor fi efectuate dupa cum urmeaza:
a) Pentru tragerile din alocatia autorizata, Beneficiarul va remite Administratorului o cerere sau cereri pentru un depozit sau depozite care sa nu depaseasca suma cumulata a alocatiei autorizate. Pe baza unei astfel de cereri, Administratorul, in numele Beneficiarului, va trage din contul de imprumut nerambursabil GET si va depune in contul special o astfel de suma sau sume dupa cum a solicitat Beneficiarul.
b) (i) Pentru realimentarea contului special, Beneficiarul va remite Administratorului cereri pentru depuneri in contul special la acele intervale pe care le va specifica Administratorul.
ii) Inainte de sau la momentul fiecarei astfel de cereri, Beneficiarul va furniza Administratorului documente si alte asemenea evidente necesare, conform paragrafului 4 din prezenta anexa, pentru plata sau platile in legatura cu care este solicitata realimentarea. Pe baza fiecarei asemenea cereri, Administratorul, in numele Beneficiarului, va trage din contul imprumutului nerambursabil GET si va depune in contul special o astfel de suma care a fost ceruta de Beneficiar si a fost certificata prin documentele sus-mentionate sau alte asemenea evidente, pentru a fi platita din contul special pentru cheltuielile eligibile. Toate aceste depuneri vor fi trase de catre Administrator din contul imprumutului nerambursabil GET pentru categoriile eligibile respective si in sumele echivalente aferente, astfel certificate prin documentele sus-mentionate sau alte asemenea evidente.
4. Pentru fiecare plata facuta de Beneficiar din contul special, Beneficiarul, in momentul in care Administratorul o va solicita in mod rezonabil, va furniza Administratorului documente si alte asemenea evidente care sa demonstreze ca o astfel de plata a fost facuta exclusiv pentru cheltuieli eligibile.
5. Fara ca aceasta sa constituie o incalcare a prevederilor paragrafului 3 al prezentei anexe, Administratorului nu i se va putea cere sa faca depuneri suplimentare in contul special:
a) daca, in orice moment, Administratorul va constata ca toate tragerile viitoare vor fi facute de catre Beneficiar direct din contul imprumutului nerambursabil GET in conformitate cu prevederile art. V din Conditiile generale si ale paragrafului a) al sectiunii 2.02. din prezentul acord; sau
b) o data ce intreaga suma netrasa din imprumutul nerambursabil GET alocata categoriilor eligibile, mai putin suma oricarui angajament special restant incheiat de catre Administrator conform sectiunii 5.02. din Conditiile generale, in legatura cu proiectul, va egala echivalentul a de doua ori suma alocatiei autorizate.
Dupa aceea, tragerea din contul imprumutului nerambursabil GET a sumei ramase netrase din imprumutul nerambursabil GET alocata categoriilor eligibile va urma procedurile specificate de Administrator in notificarea catre Beneficiar.
Astfel de trageri ulterioare vor fi facute numai dupa si in masura in care Administratorul va fi convins de faptul ca toate aceste sume ramase ca depozit in contul special la data unei astfel de notificari vor fi utilizate in efectuarea de plati pentru cheltuieli eligibile.
6. a) Daca Administratorul va considera, in orice moment, ca orice plata din contul special: (i) a fost efectuata pentru o cheltuiala sau intr-o suma neeligibila conform paragrafului 2 din prezenta anexa; sau (ii) nu a fost justificata prin evidentele furnizate Administratorului, Beneficiarul, imediat dupa notificarea Administratorului: (A) va remite Administratorului evidente suplimentare, dupa cum poate solicita Administratorul; sau (B) va depune in contul special (sau, daca Administratorul o va cere, va rambursa catre Administrator) o suma egala cu suma unei astfel de plati sau parti din aceasta neeligibile sau nejustificate. Exceptind cazul in care Administratorul convine altfel, nici o depunere ulterioara a Administratorului in contul special nu va fi efectuata pina cind Beneficiarul nu a furnizat astfel de evidente sau a efectuat o astfel de depunere sau rambursare, dupa cum va fi cazul.
b) Daca Administratorul va fi constatat in orice moment ca o suma restanta in contul special nu va fi necesara pentru a acoperi plati ulterioare pentru cheltuieli eligibile, Beneficiarul va rambursa, in mod prompt, in urma notificarii de catre Administrator, acestuia din urma, o astfel de suma restanta.
c) Beneficiarul, in urma notificarii din partea Administratorului, poate rambursa Administratorului in contul special toate fondurile din depozit sau orice parte a acestora.
d) Rambursarile catre Administrator efectuate in conformitate cu paragraful 6 a), b) si c) al prezentei anexe vor fi creditate in contul imprumutului nerambursabil GET pentru tragere ulterioara sau pentru anulare, in concordanta cu prevederile relevante ale prezentului acord, inclusiv ale Conditiilor generale.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016