Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ACORD DE IMPRUMUT din 5 august 1996  intre Romania (Imprumutatul) si Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (Banca)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ACORD DE IMPRUMUT din 5 august 1996 intre Romania (Imprumutatul) si Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (Banca)

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 203 din 29 august 1996

OPERAŢIUNEA Nr. 457

(Proiectul pentru alimentarea cu apa şi protecţia mediului în Valea Jiului) între România şi Banca Europeanã pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare


PREAMBUL

Avînd în vedere ca Banca a fost înfiinţatã pentru a asigura finanţarea unor proiecte specifice care sa sprijine tranzitia spre economia de piata libera şi sa promoveze initiativa antreprenoriala şi privatã în ţãrile Europei Centrale şi de Est angajate spre şi aplicind principiile democraţiei multipartite, pluralismului şi economiei de piata,
avînd în vedere ca Împrumutatul intenţioneazã sa implementeze proiectul descris în anexa nr. 1 a acestui Acord de împrumut (Proiectul), care este destinat sa sprijine finanţarea investiţiilor prioritare în infrastructura urbana şi promovarea viabilitatii financiare şi a eficientei economice a infrastructurii urbane în Valea Jiului,
avînd în vedere ca Proiectul va fi realizat de cãtre pãrţile locale (asa cum sînt definite în prezentul acord) cu asistenta Împrumutatului şi, ca parte a acestei asistente, Împrumutatul va pune la dispoziţia pãrţilor locale sumele unui împrumut (împrumutul subsidiar), asa cum se prevede în prezentul acord,
avînd în vedere ca Împrumutatul a solicitat sprijin Bãncii în finanţarea unei pãrţi a Proiectului,
avînd în vedere ca Împrumutatul a solicitat UE PHARE un credit nerambursabil pentru finanţarea serviciilor consultantilor la care se face referire în secţiunea 3.04 de mai jos şi pentru finanţarea contractelor selectate pentru livrarea bunurilor, lucrãrilor şi serviciilor prevãzute în partea 1 a Proiectului (creditul nerambursabil UE PHARE),
avînd în vedere ca Banca a convenit pe baza, inter alia, a celor de mai sus, sa acorde Împrumutatului un împrumut în valoare de 25.000.000 $ (împrumutul) în termenii şi în condiţiile stabilite în Acordul de împrumut şi în Acordul de proiect încheiate la aceeaşi data între Banca şi pãrţile locale,
pãrţile convin, prin prezentul acord, urmãtoarele:

ART. 1
Termenii şi condiţiile standard; definiţii; titluri
Secţiunea 1.01. - Încorporarea Termenilor şi condiţiilor standard
Toate prevederile Termenilor şi condiţiilor standard ale Bãncii (Termenii şi condiţiile standard), datate septembrie 1994, sînt încorporate în prezentul Acord de împrumut şi sînt aplicabile acestuia, cu aceeaşi validitate şi efect ca şi în cazul în care ar fi fost în întregime cuprinse în textul sau.
Secţiunea 1.02. - Definiţii
Oriunde sînt utilizaţi în prezentul Acord de împrumut sau în anexele la acesta, cu excepţia cazurilor cînd se stipuleazã altfel, termenii definiţi în preambul au semnificatiile atribuite în acesta, termenii definiţi în Termenii şi condiţiile standard au semnificatiile atribuite în acestea, iar termenii prezentaţi în continuare au urmãtoarele semnificatii:
- reprezentantul autorizat al Împrumutatului înseamnã ministrul finanţelor al Împrumutatului;
- judeţ înseamnã judeţul Hunedoara;
- dolar sau $ înseamnã moneda oficialã a Statelor Unite ale Americii;
- UE PHARE înseamnã programul de finanţare creat de Comunitatile Europene în conformitate cu Reglementãrile Consiliului (EEC) nr. 3906/89 din decembrie 1989, dupã cum va fi modificat, revizuit sau completat periodic;
- lei înseamnã moneda oficialã a României;
- pãrţile locale înseamnã judeţul şi regia autonomã împreunã, iar partea localã înseamnã oricare dintre aceste pãrţi;
- M.F. înseamnã Ministerul Finanţelor al Împrumutatului;
- M.L.P.A.T. înseamnã Ministerul lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului al Împrumutatului;
- rezerva I.I.D. înseamnã contul de rezerva care va fi deschis în conformitate cu prevederile paragrafului II d) din anexa nr. 4 al Acordul de proiect;
- Programul de imbunatatire a performantelor şi veniturilor înseamnã Programul de imbunatatire a performantelor şi veniturilor, asa cum a fost definit în anexa nr. 4 din Acordul de proiect;
- U.I.P. înseamnã unitatea de implementare a Proiectului, înfiinţatã şi activind ca parte a regiei autonome în conformitate cu secţiunea 2.09 a Acordului de proiect şi a secţiunii 3.03 a prezentului acord;
- M.P. înseamnã managerul de proiect numit şi actionind ca parte a regiei autonome în conformitate cu secţiunea 2.09 a Acordului de proiect;
- asistentii M.P. înseamnã persoanele, altele decît M.P. la care se face referire în secţiunea 2.09 a Acordului de proiect;
- Acordul de proiect înseamnã acordul dintre Banca, pe de o parte, şi pãrţile locale, pe de alta parte, asa cum acest acord poate fi modificat periodic, iar acest termen include toate anexele la Acordul de proiect;
- R.A.A.V.J. înseamnã Regia Autonomã a Apei Valea Jiului;
- Regia autonomã înseamnã R.A.A.V.J.;
- cont special înseamnã contul special la care se face referire în secţiunea 2.03 şi în anexa nr. 3;
- Acordul subsidiar de împrumut şi garanţie înseamnã acordul care urmeazã sa se încheie între Împrumutat şi pãrţile locale conform secţiunii 3.01 a) şi b), asa cum acesta poate fi modificat periodic;
- Pagina Telerate 3750 înseamnã pagina de afisaj a ratelor interbancare oferite la Londra (denumite uzual LIBOR) de principalele bãnci pentru depozitele în valuta împrumutului, cunoscutã ca pagina 3750 a Serviciului Telerate (sau orice alta pagina care va înlocui pagina Telerate 3750, în scopul de a afişa aceste rate LIBOR pentru depozitele în valuta împrumutului.)
Secţiunea 1.03. - Titluri
Titlurile articolelor şi secţiunilor, ca şi cuprinsul, sînt inserate numai pentru înlesnirea referintei şi nu vor fi utilizate pentru interpretarea acestui Acord de împrumut.
ART. 2
Principalii termeni ai împrumutului
Secţiunea 2.01. - Suma împrumutului şi valuta împrumutului
Banca este de acord sa imprumute Împrumutatului, în termenii şi în condiţiile stabilite sau la care se face referire în acest Acord de împrumut, o suma de douãzeci şi cinci de milioane dolari (25.000.000 $).
Secţiunea 2.02. - Alţi termeni financiari ai împrumutului
a) Suma minima a tragerii
Suma minima a tragerii, la care se face referire în secţiunea 3.01 b) a Termenilor şi condiţiilor standard, va fi de 50.000 $.
b) Suma minima care poate fi plãtitã în avans
Suma minima care poate fi plãtitã în avans, la care se face referire în secţiunea 3.07 d) a Termenilor şi condiţiilor standard, va fi de 1.000.000 $.
c) Suma minima care poate fi anulatã
Suma minima care poate fi anulatã, la care se face referire în secţiunea 3.08 a) a Termenilor şi condiţiilor standard, va fi de 1.000.000 $.
d) Datele de plata a dobinzii şi datele de restituire a împrumutului
Datele de plata a dobinzii vor fi 24 martie şi 24 septembrie ale fiecãrui an. Datele de restituire a împrumutului vor coincide cu datele de plata a dobinzii, începînd cu 24 martie 2000. Împrumutatul va restitui împrumutul corespunzãtor schemei de amortizare prezentate mai jos:


───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Data plati datorate Suma datoratã, în dolari
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
24 martie 2000 1.042.000
24 septembrie 2000 1.042.000
24 martie 2001 1.042.000
24 septembrie 2001 1.042.000
24 martie 2002 1.042.000
24 septembrie 2002 1.042.000
24 martie 2003 1.042.000
24 septembrie 2003 1.042.000
24 martie 2004 1.042.000
24 septembrie 2004 1.042.000
24 martie 2005 1.042.000
24 septembrie 2005 1.042.000
24 martie 2006 1.042.000
24 septembrie 2006 1.042.000
24 martie 2007 1.042.000
24 septembrie 2007 1.042.000
24 martie 2008 1.042.000
24 septembrie 2008 1.042.000
24 martie 2009 1.042.000
24 septembrie 2009 1.042.000
24 martie 2010 1.042.000
24 septembrie 2010 1.042.000
24 martie 2011 1.042.000
24 septembrie 2011 1.034.000
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL: 25.000.000
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


e) Ultima data de disponibilizare
Ultima data de disponibilizare, la care se face referire în secţiunea 3.01 a) a Termenilor şi condiţiilor standard, va fi 24 martie 2001.
f) Comision de angajament
Rata comisionului de angajament, la care se face referire în secţiunea 3.05 a) a Termenilor şi condiţiilor standard, va fi de o jumãtate de procent (0,5%) anual.
g) Rata dobinzii
Împrumutul face obiectul unei rate variabile a dobinzii.
Pentru scopurile secţiunii 3.04 b) a Termenilor şi condiţiilor standard, rata dobinzii relevante pe piata va fi rata oferitã care apare pe pagina Telerate 3750 la ora 11,00 a.m., ora Londrei, la data relevanta de determinare a dobinzii pentru o luna, doua luni, trei luni, patru luni, cinci luni sau şase luni, oricare dintre aceste perioade este mai apropiatã de durata perioadei relevante a dobinzii (sau, dacã doua perioade sînt egal apropiate de durata perioadei relevante a dobinzii, media celor doua perioade).
Secţiunea 2.03. - Tragerile şi contul special
a) Suma pusã la dispoziţie poate fi trasa periodic, în conformitate cu prevederile anexei nr. 2 la acest acord, pentru cheltuieli efectuate (sau, dacã Banca va fi de acord, care urmeazã sa fie efectuate), cu privire la costul rezonabil al bunurilor, lucrãrilor şi serviciilor necesare Proiectului şi care vor fi finanţate din sumele împrumutului.
Împrumutatul a optat sa nu plãteascã comisionul iniţial din suma pusã la dispoziţie şi va plati, în schimb, acest comision iniţial din propriile sale resurse.
b) Pentru scopurile Proiectului, Împrumutatul va deschide şi va menţine un cont special de depozit la o banca comercialã acceptabilã pentru Banca, în dolari, în termeni şi în condiţii satisfãcãtoare pentru Banca, inclusiv privind protecţia corespunzãtoare impotriva compensãrii, sechestrãrii sau confiscãrii. Dacã Împrumutatul doreşte sa efectueze trageri pentru a depozita sume în şi pentru a efectua plati directe din contul special [în loc sa efectueze trageri conform subparagrafului a) de mai sus,] astfel de trageri se vor efectua conform prevederilor anexei nr. 3 la prezentul acord.
Secţiunea 2.04. - Reprezentantul autorizat pentru scopul tragerilor
Ministrul finanţelor al Împrumutatului este desemnat ca reprezentant autorizat al Împrumutatului în scopul realizãrii oricãror acţiuni permise sau cerute în conformitate cu prevederile secţiunii 2.03 a prezentului acord şi al secţiunilor 3.01 şi 3.02 din Termenii şi condiţiile standard.
ART. 3
Executarea proiectului
Secţiunea 3.01. - Clauzele Proiectului
În plus fata de înţelegerile generale stabilite în art. IV al Termenilor şi condiţiilor standard, Împrumutatul, dacã Banca nu convine altfel:
a) va subimprumuta pãrţilor locale sumele împrumutului, printr-un acord subsidiar de împrumut şi garanţie care se va încheia între Împrumutat, pe de o parte, şi judeţ şi R.A.A.V.J., pe de alta parte; toţi termenii şi condiţiile acestuia vor fi aprobaţi de Banca şi vor include termenii şi condiţiile prevãzute în anexa nr. 4;
b) va percepe subimprumutatului o rata a dobinzii la împrumutul subsidiar, care va fi egala cu rata dobinzii la împrumut plus un minimum de 0,5% pe an, care va reprezenta comisionul de risc; acest comision va reflecta costul împrumutului, cît şi riscul neîndeplinirii obligaţiilor de cãtre subimprumutat; acordul subsidiar de împrumut şi garanţie va specifica procentul comisionului de risc, asa cum acesta va fi convenit în final între Împrumutat şi pãrţile locale;
c) îşi va exercita drepturile în conformitate cu Acordul subsidiar de împrumut şi garanţie în acest fel încît sa protejeze interesele Împrumutatului şi ale Bãncii, sa respecte prevederile acestui Acord de împrumut şi sa îndeplineascã scopurile împrumutului şi, dacã Banca nu va conveni altfel, Împrumutatul nu va delega, amenda, abroga sau renunţa la Acordul subsidiar de împrumut şi garanţie sau la oricare dintre prevederile acestuia;
d) va determina pãrţile locale sa îndeplineascã, în conformitate cu prevederile Acordului de proiect, toate obligaţiile fiecãrei pãrţi locale, specificate în respectivul Acord de proiect, şi va lua sau va determina sa fie luate toate mãsurile necesare pentru a asigura fonduri pentru acele aspecte ale Proiectului şi pentru finanţarea acestuia, care sînt în responsabilitatea Împrumutatului, incluzind, în special, asigurarea transferurilor de la bugetul de stat cãtre judeţ, asa cum va fi necesar scopurilor Proiectului; şi
e) va întreprinde sau va determina sa se întreprindã toate acţiunile, inclusiv asigurarea de fonduri, terenuri, facilitãţi, servicii şi alte resurse, necesare sau corespunzãtoare, astfel încît sa dea posibilitatea pãrţilor locale sa-şi îndeplineascã obligaţiile care le revin, asa cum sînt specificate în Acordul de proiect.
Secţiunea 3.02. - Achiziţionarea
Pentru scopurile secţiunii 4.03. a Termenilor şi condiţiilor standard, prevederile anexei nr. 5 la prezentul acord vor guverna, dacã Banca nu va conveni altfel, achiziţionarea de bunuri, lucrãri şi servicii necesare pentru Proiect şi care vor fi finanţate din sumele împrumutului.
Secţiunea 3.03. - Implementarea Proiectului
a) În scopul de a coordona, de a administra, de a urmãri şi de a evalua toate aspectele implementarii şi administrãrii financiare ale Proiectului, inclusiv achiziţionarea de bunuri, lucrãri şi servicii pentru Proiect, Împrumutatul va determina R.A.A.V.J. sa înfiinţeze o unitate de implementare a Proiectului (U.I.P.) M.F. va specifica în Acordul subsidiar de împrumut şi garanţie un mecanism prin care va superviza implementarea Proiectului realizatã de U.I.P.
b) M.F. va desemna un reprezentant, la nivel de director, responsabil pentru urmãrirea implementarii Proiectului şi comunicarea cu direcţiile de resort din minister, în scopul de a usura punerea în aplicare a atribuţiilor lor statutare referitoare la Proiect, şi care va acţiona ca interlocutor al Bãncii în problemele specificate în Acordul de împrumut.
c) U.I.P. va acţiona permanent pe durata executãrii Proiectului cu resurse adecvate şi personal calificat în mod corespunzãtor, în conformitate cu termenii de referinta acceptabili Bãncii şi M.F.
Secţiunea 3.04. - Consultanţii
Împrumutatul va coopera cu consultanţii la care se face referire în paragraful 2.03 al Acordului de proiect şi va punã la dispoziţia fiecãrui consultant, fãrã a percepe vreo plata, toate facilitãţile şi suportul necesar pentru ca aceştia sa-şi realizeze atribuţiile, incluzind toate documentele, materialele şi alte informaţii care pot fi relevante pentru activitatea lor.
Secţiunea 3.05. - Frecventa de raportare şi cerinţele de inaintare a rapoartelor
a) Rapoartele periodice asupra Proiectului, la care se face referire în secţiunea 4.04 a) (iv) a Termenilor şi condiţiilor standard, vor fi înaintate trimestrial, în maximum treizeci (30) de zile de la sfîrşitul perioadei asupra cãreia se raporteazã, pînã la terminarea Proiectului. Aceste rapoarte vor avea urmãtoarele trasaturi caracteristice:
(i) Informaţii generale:
(A) progresul fizic realizat în implementarea Proiectului pînã la data raportarii şi pe intreaga perioada a raportarii, inclusiv programul de lucrãri, cuprinzînd lucrãrile de construcţii civile şi livrãrile de bunuri, precum şi tragerile efective în precedentele 3 (trei) luni;
(B) programul de lucrãri efectuate şi motivele pentru care exista abateri fata de Programul de implementare a Proiectului;
(C) programul de lucrãri pentru urmãtoarele 3 luni;
(D) schimbãrile care se asteapta a interveni în datele de finalizare a Proiectului;
(E) utilizarea sumelor împrumutului subsidiar şi utilizarea transferurilor bugetare la care se face referire în secţiunea 3.01 d);
(F) schimbãrile în ceea ce priveşte personalul-cheie al pãrţilor locale, U.I.P., consultanţii şi contractorii;
(G) aspecte care ar putea influenta costul Proiectului; şi
(H) orice activitate de dezvoltare care ar putea afecta viabilitatea economicã a Proiectului sau a oricãrei pãrţi a acestuia care trebuie realizatã în judeţ.
(ii) Situaţii financiare care prezintã detaliile privind cheltuielile pentru diversele componente ale Proiectului şi tragerile din împrumut, alãturi de o situaţie care sa prezinte:
(A) estimarile de cost iniţiale;
(B) estimarile de cost revizuite, dacã exista, şi motivele pentru care apar modificãri;
(C) estimarile iniţiale de cheltuieli, pînã la data raportarii;
(D) motivele pentru care exista variatii la (C) de mai sus, fata de cheltuielile efective;
şi
(E) cheltuielile estimate pentru urmãtoarele trimestre ale anului respectiv.
(iii) O scurta prezentare privind stadiul îndeplinirii fiecãrei clauze din Acordul de împrumut şi din Acordul de proiect.
b) Într-o perioada de 60 de zile de la sfîrşitul fiecãrui an calendaristic, un raport anual referitor la probleme aferente Proiectului privind protecţia mediului, sãnãtatea muncitorilor şi protecţia muncii va fi prezentat într-o forma satisfãcãtoare Bãncii, care va include un rezumat al modificãrilor, dacã vor exista, în legile şi regulile aplicabile şi o analiza a stadiului îndeplinirii reglementãrilor aplicabile privind protecţia mediului, sãnãtatea şi protecţia muncitorilor.
ART. 4
Clauze financiare
Secţiunea 4.01. - Înregistrãrile financiare şi raportarile
a) Împrumutatul va menţine sau va determina sa fie menţinute proceduri, înregistrãri şi conturi adecvate pentru a reflecta, corespunzãtor standardelor contabile internaţional acceptate, resursele şi cheltuielile privind operaţiunile aferente Proiectului (inclusiv costurile şi beneficiile care vor fi obţinute din Proiect).
b) Împrumutatul va trebui sau va determina pãrţile locale:
(i) sa pãstreze înregistrãrile, conturile şi situaţiile financiare la care se face referire în paragraful a) al acestei secţiuni, inclusiv înregistrãrile şi conturile referitoare la contul special, pregãtite şi auditate, pentru fiecare an fiscal, în concordanta cu principiile şi standardele de audit internaţional acceptate, aplicate frecvent, de auditori independenţi acceptabili Bãncii;
(ii) sa furnizeze Bãncii, imediat ce este disponibil, dar nu mai tirziu de 6 (şase) luni dupã sfîrşitul fiecãrui an fiscal, raportul de audit al auditorilor mai sus mentionati, cu un asemenea grad de amploare şi detaliu, dupã cum Banca va solicita în mod rezonabil; şi
(iii) sa furnizeze Bãncii orice alte informaţii referitoare la respectivele înregistrãri, conturi şi situaţii financiare, ca şi la auditul acestora, asa cum Banca va solicita, periodic, în mod rezonabil.
ART. 5
Suspendarea; accelerarea scadentei; anularea
Secţiunea 5.01. - Suspendarea şi accelerarea scadentei
Urmãtoarele sînt specificate ca evenimente suplimentare pentru suspendarea dreptului Împrumutatului de a efectua trageri de împrumut, în scopul secţiunii 7.01 a) (xiii) a Termenilor şi condiţiilor standard şi ca evenimente suplimentare pentru accelerarea scadentei, în scopul secţiunii 7.06 f) a Termenilor şi condiţiilor standard:
a) cadrul legislativ şi normativ aplicabil oricãreia dintre pãrţile locale va fi fost modificat sau se va fi luat orice alta mãsura, de cãtre Împrumutat, care va avea ca efect modificarea capacitãţii oricãreia dintre pãrţile locale:
(i) de a angaja obligaţii şi de a realiza Proiectul; sau
(ii) de a-şi îndeplini obligaţiile prevãzute în secţiunea 3.04 a Acordului de proiect; sau
(iii) de a-şi îndeplini oricare alte obligaţii asumate în cadrul Acordului de proiect;
b) oricare dintre pãrţile locale nu va reusi sa-şi îndeplineascã oricare dintre obligaţiile asumate prin Acordul subsidiar de împrumut şi garanţie; sau
c) oricare dintre pãrţile locale nu va reusi sa-şi îndeplineascã oricare dintre obligaţiile asumate prin Acordul de proiect.
Secţiunea 5.02. - Anularea
Dacã, în orice moment, Banca decide ca o plata din, sau orice utilizare a contului special, a fost facuta necorespunzãtor fata de cerinţele cuprinse în anexa nr. 3 şi stabileşte suma din împrumut care a fost necorespunzãtor utilizata, Banca poate, informind în scris pe Împrumutat, sa anuleze dreptul Împrumutatului de a efectua trageri pentru suma respectiva. Dupã transmiterea acestei informãri, suma respectiva din împrumut va fi anulatã.
ART. 6
Intrarea în efectivitate
Secţiunea 6.01. - Condiţii prealabile intrãrii în efectivitate
Urmãtoarele sînt specificate ca fiind condiţii suplimentare pentru intrarea în efectivitate a acestui Acord de împrumut, pentru scopurile secţiunii 9.02 c) a Termenilor şi condiţiilor standard:
a) Acordul de proiect a fost corespunzãtor autorizat, semnat şi inminat şi acest acord este legal obligatoriu pentru pãrţile locale respective şi este aplicabil în conformitate cu prevederile lui;
b) Acordul subsidiar de împrumut şi de garanţie a fost corespunzãtor autorizat, semnat şi inminat, în numele Împrumutatului şi al pãrţilor locale, şi acest acord este obligatoriu în mod legal pentru ambele pãrţi şi este aplicabil în conformitate cu prevederile lui;
c) prevederile secţiunii 3.03 au fost puse în aplicare în mod satisfãcãtor pentru Banca; şi
d) toate cerinţele legale, normative, instituţionale şi alte cerinţe oficiale au fost satisfacute şi toate aprobãrile sau avizele pentru constituirea rezervei I.I.D. au fost obţinute;
e) tarifele pentru alimentare cu apa şi canalizare în zona deservita de R.A.A.V.J. au fost majorate cu minimum 25% peste inflaţie fata de nivelurile tarifelor în vigoare la 1 ianuarie 1996;
f) autorizaţiile referitoare la protecţia mediului, necesare conform legislaţiei româneşti pentru executarea partii 1 a Proiectului, au fost obţinute.
Secţiunea 6.02. - Aviz juridic
Pentru scopurile secţiunii 9.03 a Termenilor şi condiţiilor standard, avizul sau avizele experţilor juridici trebui emise de cãtre ministrul justiţiei al Împrumutatului [excepţie fac avizul sau avizele juridice asupra aspectelor la care se face referire în paragraful b) de mai jos, care pot fi emise de secretarul de stat abilitat din M.F.], iar urmãtoarele sînt specificate ca fiind aspecte suplimentare, necesar a fi incluse în avizul sau avizele care vor fi furnizate Bãncii:
a) Acordul de proiect la care se face referire în secţiunea 6.01 a) a fost corespunzãtor autorizat sau ratificat şi este obligatoriu, din punct de vedere legal, pentru pãrţile locale şi este aplicabil în conformitate cu prevederile lui;
b) Acordul subsidiar de împrumut şi de garanţie, la care se face referire în secţiunea 6.01 b), a fost corespunzãtor autorizat sau ratificat de cãtre Împrumutat şi pãrţile locale şi este obligatoriu din punct de vedere legal pentru Împrumutat şi pãrţile locale şi este aplicabil în conformitate cu prevederile lui.
Secţiunea 6.03. - Încetarea din cauza neintrarii în efectivitate
Data care survine la 90 de zile dupã data semnãrii Acordului de împrumut este specificatã pentru intrarea în efectivitate a Acordului de împrumut, pentru scopurile secţiunii 9.04 a Termenilor şi condiţiilor standard.
ART. 7
Diverse
Secţiunea 7.01. - Notificãri
Urmãtoarele adrese sînt specificate pentru scopurile secţiunii 10.01 a Termenilor şi condiţiilor standard:

Pentru Împrumutat
-----------------
Ministerul Finanţelor
Str. Apolodor nr. 17,
Sectorul 5, Bucureşti
România
În atenţia directorului general al Direcţiei generale a relaţiilor financiare cu organismele internaţionale
Telefax: 401-3126792
401-3121630
Telex: 11239 MIFIN

Pentru Banca:
-------------
European Bank for Reconstruction and Development
One Exchange Square
London EC 2A 2EH
England
Attention: Operation Administration Unit
Telephone: (44-171) 338 6000
Telefax: (44-171) 338 6100
Telex: 881 2161 EBRD L G

Secţiunea 7.02. - taxe şi costuri
Împrumutatul va suporta orice taxa şi costuri profesionale, bancare, de transfer sau de schimb apãrute în pregãtirea, semnarea şi înregistrarea acestui acord şi a oricãrui document legat de acesta.
Drept pentru care, pãrţile la prezentul acord, actionind prin reprezentanţii lor legal autorizaţi, au convenit ca acest Acord de împrumut sa fie semnat în numele lor la data înscrisã mai sus, în patru exemplare, şi inminat la Londra, Anglia, în ziua şi anul înscrise mai sus.

ROMÂNIA
De cãtre:
Numele: Florin Georgescu
Funcţia: ministru de stat, ministrul finanţelor

BANCA EUROPEANĂ PENTRU RECONSTRUCŢIE ŞI DEZVOLTARE
De cãtre:
Numele: Johan Bastin
Funcţia: director, Direcţia infrastructura municipala şi mediu


ANEXA 1

DESCRIEREA PROIECTULUI

1. Scopul Proiectului este de a sprijini pe Împrumutat şi pãrţile locale în:
a) reabilitare infrastructurii municipale privind alimentarea cu apa şi tratarea apei reziduale şi îmbunãtãţirea calitãţii şi disponibilizarii apei potabile şi serviciilor de canalizare în Valea Jiului;
b) stabilirea unui mecanism de finanţare care va promova recuperarea costurilor în asigurarea serviciilor locale;
c) consolidarea performantelor operationale şi financiare ale R.A.A.V.J. care sa-i permitã sa-şi imbunatateasca credibilitatea financiarã;
d) reducerea poluarii Riului Jiu datoratã deversarii apelor reziduale netratate.
2. Proiectul consta în urmãtoarele pãrţi, asa cum sînt descrise în anexa nr. 1 şi anexa nr. 4 al Acordului de proiect, sub rezerva acelor modificãri pe care Banca şi Împrumutatul le pot conveni periodic:
Partea 1: - Programul de investiţii pentru modernizarea sistemului de alimentare cu apa şi tratare a apei reziduale în Valea Jiului, incluzind urmãtoarele componente:
Reabilitarea reţelei de alimentare cu apa, echipamente şi sistem de modernizare
Partea 1.1. - Achiziţionarea materialelor pentru reabilitarea reţelei de alimentare cu apa;
Partea 1.2. - Montarea materialelor pentru reabilitarea aductiunii principale;
Partea 1.3. - Montarea materialelor pentru reabilitarea reţelelor de distribuţie din pãrţile de Est şi de Vest ale Vaii Jiului;
Partea 1.4. - Achiziţionarea de echipament pentru mãsurarea presiunii, dispecerizare şi transmisie radio şi sisteme geografice informatizate pentru reţea; sistem de tip SCADA;
Partea 1.5. - Achiziţionarea de echipament de detectie a pierderilor şi a conductelor, echipament auxiliar de întreţinere şi vehicule de teren.
Staţii de tratare a apei, rezervoare şi staţii de pompare
Partea 1.6. - Modernizarea statiilor de tratare a apei de la Tãia, Valea Morii şi Aninoasa;
Partea 1.7. - Modernizarea rezervoarelor la Vulcan, Iscroni şi Braia;
Partea 1.8. - Modernizarea statiilor de pompare de la Petrila, Iscroni/Aninoasa şi Uricani.
Achizitionare şi montare apometri
Partea 1.9. - Achiziţionarea şi montarea apometrilor la consumatori şi executarea branşamentelor interioare pentru apometri.
Reţeaua de canalizare
Partea 1.10.*) - Reabilitarea reţelei de canalizare;
Partea 1.11. - Achiziţionarea echipamentelor de spalare sub presiune;
Partea 1.12. - Achiziţionarea echipamentelor video de inspecţie a conductelor de canalizare.
Statia de tratare a apelor reziduale şi echipament de laborator
Partea 1.13.*) - Modernizarea statiei de tratare a apelor reziduale;
Partea 1.14. - Achiziţionarea de echipament de laborator.
Partea a 2-a - Programul de imbunatatire a performantelor şi veniturilor
3. Proiectul se estimeaza sa fie finalizat pînã la 31 decembrie 2000.
----------------
*) Se estimeaza sa fie finanţate din creditul nerambursabil - UE PHARE.

ANEXA 2

CATEGORII ŞI TRAGERI

1. Tabelul atasat prezentei anexe detaliazã categoriile de poziţii care vor fi finanţate din sumele împrumutului, alocarea sumelor din împrumut pe fiecare categorie din procentul de cheltuieli pentru poziţiile care vor fi astfel finanţate în cadrul fiecãrei categorii.
2. Fãrã ca acest lucru sa fie considerat o încãlcare a prevederilor paragrafului 1 de mai sus, nici o tragere nu se va face pentru:
a) plata unor cheltuieli care s-au efectuat înainte de data prezentului Acord de împrumut;
b) cheltuielile pãrţilor locale într-un an fiscal dat, cu excepţia cazului în care Banca a primit evidente satisfãcãtoare în sensul ca transferurile bugetare la care se face referire în secţiunea 3.01 d) au fost alocate în bugetul de stat al Împrumutatului pentru acel an fiscal.


TABEL
┌──────────────────────┬───────────────────────────┬───────────────────────────┐
│ Categoria │ Suma din împrumut alocata │ % din cheltuielile care │
│ │ în valuta împrumutului │ urmeazã sa fie finanţate │
├──────────────────────┼───────────────────────────┼───────────────────────────┤
│(1) Bunuri pentru par-│ 17.806.000 │100% din valoarea contractu│
│tile 1.1, 1.4, 1.5, │ │lui, exclusiv toate sumele │
│1.9, 1.11, 1.12 şi1.14│ │reprezentind taxe vamale şi│
│ale Proiectului │ │impozite indirecte │
├──────────────────────┼───────────────────────────┼───────────────────────────┤
│(2) Lucrãri pentru │ 3.255.000 │ " │
│pãrţile 1.2 şi 1.3 ale│ │ │
│Proiectului │ │ │
├──────────────────────┼───────────────────────────┼───────────────────────────┤
│(3) Servicii │ 100.000 │ " │
├──────────────────────┼───────────────────────────┼───────────────────────────┤
│(4) Nealocate │ 3.839.000 │ │
├──────────────────────┼───────────────────────────┼───────────────────────────┤
│ TOTAL: │ 25.000.000 │ │
└──────────────────────┴───────────────────────────┴───────────────────────────┘



ANEXA 3

CONTUL SPECIAL

1. Pentru scopurile acestei anexe, urmãtorii termeni vor avea urmãtoarele semnificatii:
. categorie eligibilã înseamnã în categoria (1): pãrţile 1.4, 1.5, 1.9, 1.11, 1.12, 1.14, categoria (2) partea 1.2 şi categoria (3), prezentate în tabelul de la paragraful 2 al anexei nr. 2 la prezentul acord;
. cheltuieli eligibile înseamnã cheltuielile efectuate pentru un cost rezonabil al bunurilor, lucrãrilor şi serviciilor necesare pentru Proiect şi care vor fi finanţate din sumele împrumutului alocate periodic pentru categoriile eligibile, în concordanta cu prevederile anexei nr. 2 la prezentul acord;
. soldul maxim al contului special înseamnã o suma egala cu 600.000 $;
. suma minima a tragerii în contul special înseamnã o suma egala cu 100.000 $.
2. Plãţile din contul special se vor face exclusiv pentru cheltuieli eligibile, în concordanta cu prevederile prezentei anexa.
3. Dupã ce Banca a primit evidente satisfãcãtoare pentru ea referitoare la deschiderea corespunzãtoare a contului special, în concordanta cu termeni şi condiţii acceptabile pentru Banca, inclusiv protecţia adecvatã impotriva compensãrii, sechestrãrii sau confiscãrii, Împrumutatul poate trage din suma disponibilã şi depozita în contul special o suma iniţialã care nu trebuie sa depãşeascã soldul maxim al contului special şi nici nu trebuie sa fie mai mica decît suma minima a tragerii în contul special.
4. Dupã aceea, Împrumutatul poate trage sume suplimentare din suma disponibilã şi poate depozita aceste sume în contul special, cu condiţia respectãrii limitelor specificate în paragraful 6 de mai jos şi satisfacind urmãtoarele condiţii pentru fiecare cerere de tragere:
a) Împrumutatul va fi trimis Bãncii extrase de cont, documente şi orice alte dovezi cerute de Banca, pentru a demonstra ca sumele trase din contul special au fost utilizate corespunzãtor.
b) Dupã efectuarea tragerii solicitate din suma disponibilã şi depozitarea sumei tragerii în contul special, soldul contului special nu trebuie sa depãşeascã soldul maxim al contului special.
c) Cu excepţia cazurilor cu care, în mod periodic, Banca poate fi de acord, suma solicitatã a fi trasa din suma disponibilã, pentru a fi depozitata în contul special, nu trebuie sa fie mai mica decît suma minima a tragerii în contul special.
5. Fãrã ca acest lucru sa fie considerat o încãlcare a cerinţelor paragrafului 4 a) de mai sus, Împrumutatul va furniza, oricind Banca va cere în mod rezonabil, un raport asupra soldului şi altor detalii cu privire la contul special, inclusiv extrasele de cont şi orice alte documente şi dovezi pe care Banca le poate cere pentru a demonstra ca plãţile efectuate din contul special au fost efectuate conform cerinţelor stabilite în prezenta anexa.
6. Fãrã ca acest lucru sa fie considerat o încãlcare a prevederilor paragrafului 4 al prezentei anexe, Împrumutatul nu va trage sume din suma disponibilã pentru a le depozita în contul special, dacã Banca nu va conveni altfel:
a) dacã, la un moment dat, Banca va fi decis ca orice trageri ulterioare din suma disponibilã trebuie efectuate conform prevederilor secţiunii 2.03 a) a prezentului acord; sau
b) cînd suma disponibilã alocata categoriilor eligibile va fi egala cu dublul soldului maxim al contului special.
Ulterior, tragerile din suma disponibilã alocata categoriilor eligibile vor urma procedurile specifice pe care Banca le va comunica, în scris, Împrumutatului. Asemenea trageri ulterioare se vor efectua numai dupã ce şi în mãsura în care Banca va fi asigurata ca sumele rãmase în depozit în contul special la data respectivei comunicãri urmeazã a fi utilizate pentru efectuarea de plati privind cheltuieli eligibile.
7. a) Dacã Banca va fi decis, în orice moment, ca o plata din sau o utilizare a contului special:
(i) a fost facuta pentru o cheltuiala sau într-o suma care nu este consideratã eligibilã conform paragrafului 2 din prezenta anexa; sau
(ii) nu a fost justificatã printr-o dovada furnizatã Bãncii;
b) atunci Banca va putea cere Împrumutatului:
(i) sa furnizeze acea dovada suplimentarã pe care Banca o poate solicita; sau
(ii) sa depoziteze în contul special (sau, dacã Banca va cere astfel, se restituie Bãncii) o suma egala cu suma plãţii respective sau cu partea acesteia care nu poate fi consideratã eligibilã sau justificatã.
În cazul în care Banca stabileşte existenta cazurilor a) (i) sau (ii) de mai sus, nici o tragere ulterioara nu se va efectua din suma disponibilã pentru depozitarea în contul special (dacã Banca nu va conveni altfel) pînã în momentul în care Împrumutatul (x) a depozitat în contul special sau a restituit Bãncii o suma egala cu suma plãţii respective (sau a partii acesteia) care a fost determinata ca nefiind eligibilã sau justificatã sau (y) a furnizat dovezi suplimentare, care sa satisfacã Banca, în sensul ca sumele anterior plãtite din contul special au fost utilizate corect.
8. a) Dacã Banca va fi stabilit, în orice moment, ca o suma rãmasã neutilizata în contul special nu va mai fi necesarã pentru plata în continuare a unor cheltuieli eligibile, atunci Împrumutatul va plati Bãncii, în avans, cu promptitudine, dupã ce Banca îl va informa, suma rãmasã neutilizata. De asemenea, dacã Banca va solicita Împrumutatului sa restituie Bãncii o suma corespunzãtoare paragrafului 7 b) (ii), atunci Împrumutatul va plati în avans Bãncii, cu promptitudine, dupã ce Banca îi va comunica în scris, suma respectiva. În aceste scopuri, cerinta ca plãţile în avans din împrumut sa se efectueze la datele de plata ale dobinzii este anulatã, sub rezerva paragrafului 8 c) de mai jos.
b) Împrumutatul, pe baza comunicãrii prealabile trimise cãtre Banca în conformitate cu secţiunea 3.07 a) a Termenilor şi condiţiilor standard, poate plati în avans la oricare dintre datele de plata a dobinzii toate sau numai o parte din fondurile depozitate în contul special.
c) Orice plata în avans a unor sume identificate în subparagrafele a) şi b) de mai sus se va efectua în concordanta cu secţiunea 3.07 a Termenilor şi condiţiilor standard, cu condiţia ca, astfel de plati în avans sa nu facã obiectul sumei minime de plata în avans specificatã în secţiunea 2.02 b) a prezentului acord şi cu condiţia ca, pentru orice alte plati în avans care nu se fac la datele de plata a dobinzii, Împrumutatul sa plãteascã costurile tranzacţiei, asa cum vor fi ele evaluate de Banca şi comunicate Împrumutatului. În plus, plãţile în avans identificate în subparagrafele a) şi b) de mai sus vor fi aplicate de cãtre Banca asa cum se stipuleazã în secţiunea 3.07 d) (ii) a Termenilor şi condiţiilor standard.

ANEXA 4

TERMENII ŞI CONDIŢIILE
Acordului subsidiar de împrumut şi garanţie

Acordul subsidiar de împrumut şi garanţie va include termeni şi condiţii satisfãcãtoare pentru Banca, inclusiv urmãtoarele:
Împrumutul subsidiar
(1) Identificarea pãrţilor Proiectului care vor fi finanţate prin intermediul împrumutului subsidiar şi al fondurilor ce vor fi asigurate prin bugetul de stat şi prin bugetul local.
(2) Suma împrumutului subsidiar, care va fi determinata dupã cum urmeazã:

R.A.A.V.J. Echivalent dolari
---------- -----------------
TOTAL: 25.000.000

(3) Împrumutul subsidiar va fi acordat R.A.A.V.J., care va fi rãspunzãtor pentru rambursarea împrumutului, plata dobinzilor şi tuturor celorlalte sume plãtibile conform Acordului subsidiar de împrumut şi garanţie, iar Judeţul va garanta ca debitor principal, şi nu numai ca garant, plata tuturor acestor sume.
(4) Perioada de rambursare a împrumutului subsidiar (care nu va depãşi perioada de rambursare a împrumutului), inclusiv perioada de graţie (care nu va depãşi perioada de graţie a împrumutului).
(5) Împrumutul subsidiar va fi denominat în dolari şi rambursabil în lei (pãrţile locale îşi vor asuma riscurile derivînd din fluctuatia cursului de schimb între dolar şi leu).
(6) Rata dobinzii aplicabilã împrumutului subsidiar va fi rata dobinzii aplicabilã împrumutului, conform secţiunii 2.02 g) a prezentului acord, plus un comision de risc în conformitate cu secţiunea 3.01 b).
(7) R.A.A.V.J. va plati un comision de angajament, comisionul iniţial şi acele speze ce vor fi aplicate împrumutului subsidiar, care vor fi echivalente comisioanelor, spezelor şi taxelor plãtibile de Împrumutat în conformitate cu prezentul acord.
Tragerile
(8) Aranjamentele pentru tragerile din împrumutul subsidiar.
(9) Anularea pãrţilor neutilizate din împrumutul subsidiar.
(10) Suma totalã a împrumutului subsidiar va fi disponibilã, pentru a fi trasa, începînd cu data intrãrii în efectivitate, pînã la ultima data de disponibilizare.
(11) Sumele împrumutului subsidiar vor fi utilizate exclusiv pentru finanţarea plãţilor pentru bunurile, lucrãrile şi serviciile achiziţionate în concordanta cu prevederile prezentului acord şi ale Acordului de proiect.
Alte prevederi
(12) Planul de finanţare pentru Proiect (reflectind costul estimat pentru fiecare componenta a Proiectului şi modul de finanţare din sumele împrumutului subsidiar, transferurile bugetare de la Împrumutat şi fondurile cu care vor contribui pãrţile locale).
(13) Neîndeplinirea obligaţiei de plata a dobinzii.
(14) Evidente şi conturi.
(15) Cerinţe de raportare (dupã cum se va conveni între Împrumutat şi pãrţile locale).
(16) Dreptul de inspecţie din partea Împrumutatului şi a Bãncii.
(17) Cazuri de neîndeplinire a obligaţiilor şi mãsuri asiguratorii.
(18) Data intrãrii în efectivitate a Acordului de împrumut subsidiar şi garanţie.

ANEXA 5

ACHIZITIONARE

Pentru scopurile secţiunii 4.03 a Termenilor şi condiţiilor standard, urmãtoarele prevederi se vor aplica, exceptind cazul în care Banca va conveni altfel, achiziţiilor de bunuri şi lucrãri necesare realizãrii Proiectului şi care vor fi finanţate din sumele împrumutului:
a) Bunurile şi lucrãrile (incluzind pe cele cuprinse în partea 1.3 a Proiectului) vor fi achiziţionate prin licitaţie internationala deschisã, cu urmãtoarele excepţii:
(i) contractele pentru bunuri gata fabricate estimate sa coste mai puţin decît echivalentul a 200.000 ECU, într-o suma totalã care sa nu depãşeascã 520.000 $ (exclusiv taxe şi impozite), vor fi achiziţionate prin cumpãrare, urmînd o procedura conform cãreia minimum trei cotatii de preţ sînt primite, incluzind cel puţin doua de la furnizori externi;
(ii) contractele pentru lucrãri necesare pentru realizarea partii 1.2 a Proiectului pot fi adjudecate prin procedurile licitaţiei competitive locale acceptabile Bãncii.
b) Pentru scopurile paragrafului a) de mai sus, procedurile privind licitaţiile internaţionale deschise, cumpãrãrile şi licitaţiile competitive locale sînt descrise în capitolul 3 al Regulilor de achizitionare ale B.E.R.D.;
c) Urmãtoarele contracte vor face obiectul unei aprobãri prealabile în conformitate cu procedurile specificate în Regulile de achizitionare ale B.E.R.D.:
(i) toate contractele adjudecate prin licitaţie internationala deschisã;
(ii) contractele pentru serviciile consultantilor estimate sa coste echivalentul a 50.000 ECU sau mai mult;
d) Toate contractele vor face obiectul procedurilor de analiza descrise în anexa nr. 1 la Regulile de achizitionare ale B.E.R.D.;
e) Pentru orice contract a cãrui plata se va face din contul special, procedurile de achiziţie vor fi urmate în asa fel încît sa se asigure ca cerinţele privind analiza prevãzute în paragrafele c) şi d) din prezenta anexa vor fi satisfacute înainte de efectuarea primei plati din contul special pentru acel contract.
------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016