Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ACORD DE IMPRUMUT din 2 august 1996  intre Romania (Imprumutatul) si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare (Banca)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ACORD DE IMPRUMUT din 2 august 1996 intre Romania (Imprumutatul) si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare (Banca)

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 203 din 29 august 1996

ÎMPRUMUTUL Nr. 4079 RO

(Proiectul privind alimentarea cu apa a municipiului Bucureşti) între România şi Banca Internationala pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare

Avînd în vedere ca: (A) Împrumutatul, considera satisfãcãtoare fezabilitatea şi prioritatea Proiectului descris în anexa nr. 2 la prezentul acord, a solicitat Bãncii sa acorde asistenta în finanţarea Proiectului; şi
(B) Proiectul va fi realizat de Regia Generalã de Apa Bucureşti (R.G.A.B.) cu asistenta Împrumutatului şi, ca parte a acestei asistente, Împrumutatul va disponibiliza pentru R.G.A.B. sumele împrumutului, asa cum s-a prevãzut în prezentul acord; şi
avînd în vedere ca Banca a fost de acord, pe baza, inter alia, a celor de mai sus, sa acorde împrumutul Împrumutatului în termenii şi în condiţiile prevãzute în prezentul acord şi în Acordul de proiect încheiat între Banca şi R.G.A.B. al aceeaşi data cu prezentul,
pãrţile convin, prin prezentul, dupã cum urmeazã:

ART. 1
Condiţii generale; definiţii
Secţiunea 1.01 - Condiţii generale aplicabile acordurilor de împrumut şi de garanţie pentru împrumuturi într-o singura valuta ale Bãncii, datate 30 mai 1995 (Condiţiile generale), constituie parte integrantã a prezentului acord;
Secţiunea 1.02. - Dacã din context nu reiese altfel, cei citiva termeni definiţi în Condiţiile generale şi în preambulul la prezentul acord au respectivele semnificatii atribuite în acestea, iar termenii suplimentari prezentaţi în continuare au urmãtoarele semnificatii:
a) lei înseamnã moneda nationala a Împrumutatului;
b) U.C.P. înseamnã unitatea de coordonare a Proiectului la care se face referire în secţiunea 2.06 din Acordul de proiect, înfiinţatã în cadrul R.G.A.B.;
c) Acord de proiect înseamnã acordul încheiat între Banca şi R.G.A.B., avînd aceeaşi data cu prezentul, asa dupã cum acesta poate fi modificat periodic, şi un astfel de termen include toate anexele şi acordurile adiţionale la Acordul de proiect;
d) R.G.A.B. înseamnã Regia Generalã de Apa Bucureşti, o regie autonomã de interes local, înfiinţatã în baza Deciziei Consiliului Local al Municipiului Bucureşti nr. 1.198, datatã 10 decembrie 1990;
e) cont special înseamnã contul la care se face referire în secţiunea 2.02 b) din prezentul acord;
f) PATS înseamnã Programul de acţiuni pe termen scurt convenit cu Banca, la care se face referire în secţiunea 6.01 b) din prezentul acord;
g) Acord de împrumut subsidiar şi de garanţie înseamnã acordul care urmeazã sa se încheie între Împrumutat, R.G.A.B. şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti, în conformitate cu secţiunea 3.01 b) din prezentul acord, asa dupã cum acesta poate fi modificat periodic şi, un astfel de termen include toate anexele la Acordul de împrumut subsidiar şi de garanţie; şi
h) împrumut subsidiar înseamnã împrumutul acordat în cadrul Acordului de împrumut subsidiar şi de garanţie.
ART. 2
Împrumutul
Secţiunea 2.01. - Banca este de acord sa imprumute Împrumutatului, în termenii şi în condiţiile prevãzute sau la care se face referire în Acordul de împrumut, o suma egala cu douãzeci şi cinci milioane dolari (25.000.000 $).
Secţiunea 2.02. - a) Suma împrumutului poate fi trasa din contul împrumutului în conformitate cu prevederile anexei nr. 1 la prezentul acord, pentru cheltuieli efectuate (sau, dacã Banca va conveni astfel, care urmeazã a fi efectuate) în legatura cu costul rezonabil al bunurilor şi serviciilor necesare Proiectului descris în anexa nr. 2 la prezentul acord şi care urmeazã sa fie finanţate din sumele împrumutului.
b) Împrumutatul va putea deschide şi menţine, pentru scopurile Proiectului, un cont special de depozit în dolari la o banca comercialã, în termeni şi condiţii satisfãcãtoare pentru Banca, inclusiv protecţia adecvatã impotriva compensãrii, confiscãrii sau sechestrului. Depozitele în şi plãţile din contul special vor fi efectuate în conformitate cu prevederile anexei nr. 4 la prezentul acord.
Secţiunea 2.03. - Data limita pentru efectuarea tragerilor va fi 30 iunie 2000 sau acea data ulterioara pe care Banca o va stabili. Banca va notifica cu promptitudine Împrumutatului acea data ulterioara.
Secţiunea 2.04. - Împrumutatul va plati Bãncii un comision de angajament la un nivel de trei pãtrimi dintr-un procent (3/4 din 1%) per annum, aplicat la suma capitalului împrumutului netrasa la un moment dat.
Secţiunea 2.05. - a) Împrumutatul va plati dobinda aferentã sumei capitalului împrumutului, trasa şi nerambursata la un moment dat, la o rata egala, pentru fiecare perioada de dobinda, cu rata dobinzii cu baza LIBOR plus marja totalã LIBOR.
b) Pentru scopurile acestei secţiuni:
(i) perioada de dobinda înseamnã perioada iniţialã de la şi incluzind data prezentului acord pînã la, dar excluzind prima data de plata a dobinzii care survine dupã aceasta, şi, dupã perioada iniţialã, fiecare perioada de la, şi incluzind o data de plata a dobinzii pînã la, dar excluzind data de plata a dobinzii imediat urmãtoare;
(ii) data de plata a dobinzii înseamnã fiecare data specificatã în secţiunea 2.06 din prezentul acord;
(iii) rata dobinzii cu baza LIBOR înseamnã, pentru fiecare perioada de dobinda, rata oferitã pe piata interbancara londoneza la depozitele în dolari pe şase luni, valabilã în prima zi a unei astfel de perioade de dobinda (sau, în cazul perioadei iniţiale de dobinda, valabilã pentru data de plata a dobinzii care survine la, sau care precede imediat prima zi a unei astfel de perioade de dobinda), asa dupã cum a fost determinata în mod rezonabil de cãtre Banca şi exprimatã ca procent per annum;
(iv) marja totalã LIBOR semnifica, pentru fiecare perioada de dobinda: jumãtate dintr-un procent (1/2 din 1%); (B) minus (sau plus) marja medie ponderatã, pentru o astfel de perioada de dobinda, sub (sau peste) ratele oferite pe piata interbancara londoneza, sau alte rate de referinta la depozite pe şase luni, cu privire la împrumuturile contractate de Banca şi nerambursate sau a pãrţilor din acestea, alocate de cãtre Banca pentru finanţarea împrumuturilor într-o singura valuta, sau a pãrţilor din acestea acordate de ea care includ împrumutul, asa dupã cum a fost determinata în mod rezonabil de Banca şi exprimatã ca procent per annum.
c) Banca va notifica Împrumutatului asupra ratei dobinzii cu baza LIBOR şi asupra marjei totale LIBOR pentru fiecare perioada de dobinda, cu promptitudine dupã determinarea acestora.
d) Ori de cîte ori Banca decide ca, urmare a schimbãrilor din practica pieţei care afecteazã determinarea ratelor de dobinda la care se face referire în aceasta secţiune 2.05, este în interesul imprumutatilor sãi luati în totalitate şi al Bãncii sa aplice o baza pentru determinarea ratelor de dobinda aplicabile Împrumutului, alta decît cea prevãzutã în secţiunea menţionatã, Banca poate modifica baza pentru determinarea ratelor de dobinda aplicabile împrumutului, prin notificarea Împrumutatului despre noua baza, cu cel puţin şase (6) luni înainte. Baza va deveni efectivã la expirarea perioadei de notificare, cu excepţia cazului în care Împrumutatul notifica Bãncii, în timpul perioadei menţionate, asupra obiectiilor sale la aceasta, caz în care modificarea menţionatã nu se va aplica împrumutului.
Secţiunea 2.06. - Dobinda şi alte speze vor fi plãtibile la 15 martie şi 15 septembrie ale fiecãrui an.
Secţiunea 2.07. - Împrumutatul va rambursa capitalul împrumutului în conformitate cu graficul de amortizare prevãzut în anexa nr. 3 la prezentul acord.
ART. 3
Executarea Proiectului
Secţiunea 3.01. - a) Împrumutatul se obliga sa îndeplineascã obiectivele Proiectului asa cum sînt prezentate în anexa nr. 2 la prezentul acord, şi, în acest scop, fãrã limitare sau restrictie asupra oricãreia din obligaţiile sale în cadrul Acordului de împrumut, va determina R.G.A.B. sa-şi îndeplineascã toate obligaţiile prevãzute în Acordul de proiect, va întreprinde sau va determina sa fie întreprinse toate acţiunile, inclusiv asigurarea de fonduri, facilitãţi, servicii şi alte resurse necesare sau adecvate pentru ca R.G.A.B. sa-şi îndeplineascã aceste obligaţii, şi nu va întreprinde sau nu va permite sa fie întreprinse nici o acţiune care sa împiedice sau sa se interpuna unei astfel de indepliniri.
b) Împrumutatul va subimprumuta R.G.A.B. sumele împrumutului în cadrul unui acord de împrumut subsidiar şi de garanţie care se va încheia între Împrumutat, R.G.A.B. şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti, în termeni şi în condiţii, care vor fi fost aprobaţi de Banca, şi care vor include urmãtorii termeni principali: (i) suma împrumutului subsidiar se va rambursa în lei în valori echivalente (determinate la data sau la datele respective de rambursare, în conformitate cu anexa nr. 3 la prezentul acord) cu sumele trase din contul împrumutului sau plãtite din contul special în contul bunurilor şi serviciilor finanţate din sumele împrumutului; (ii) capitalul împrumutului subsidiar va fi rambursat într-o perioada nu mai mare de douãzeci (20) de ani, incluzind o perioada de graţie nu mai mare de cinci (5) ani; şi (iii) R.G.A.B. va plati dobinda aferentã capitalului împrumutului subsidiar trasa şi nerambursata la un moment dat la o rata egala cu rata aplicabilã împrumutului în conformitate cu secţiunea 2.05 din prezentul acord.
c) Împrumutatul îşi va exercita drepturile conform Acordului de împrumut subsidiar şi de garanţie astfel încît sa protejeze interesele Împrumutatului şi ale Bãncii şi sa îndeplineascã scopurile împrumutului şi, cu excepţia cazului în care Banca va conveni altfel, Împrumutatul nu va transfera, amenda, abroga sau renunţa la Acordul de împrumut subsidiar şi de garanţie sau la oricare din prevederile acestuia.
Secţiunea 3.02. - Cu excepţia cazului în care Banca va conveni altfel, achiziţionarea bunurilor, lucrãrilor şi serviciilor de consultanţa necesare Proiectului şi care se vor finanta din sumele împrumutului vor fi guvernate de prevederile anexei nr. 1 la Acordul de proiect.
Secţiunea 3.03. - Banca şi Împrumutatul convin prin prezentul ca obligaţiile prevãzute la secţiunea 9.04, 9.05, 9.06, 9.07, 9.08 şi 9.09 din Condiţiile generale (cu privire la asigurare, utilizarea bunurilor şi serviciilor, scheme şi grafice, evidente şi rapoarte, întreţinere şi respectiv achizitionare de terenuri) cu privire la Proiect vor fi realizate de cãtre R.G.A.B. în conformitate cu secţiunea 2.03 din Acordul de proiect.
ART. 4
Clauze financiare
Secţiunea 4.01. - a) Pentru toate cheltuielile cu privire la care s-au efectuat trageri din contul împrumutului, pe baza situaţiilor de cheltuieli, Împrumutatul va trebui sau va determina R.G.A.B.:
(i) sa menţinã sau sa determine sa fie menţinute, în conformitate cu practici contabile recunoscute, evidente şi conturi care sa reflecte aceste cheltuieli;
(ii) sa asigure ca toate evidentele (contracte, comenzi, facturi, note de plata, chitanţe şi alte documente) reflectind astfel de cheltuieli sînt pãstrate cel puţin un an dupã ce Banca a primit raportul de audit pentru anul fiscal în care s-a efectuat ultima tragere din contul împrumutului; şi
(iii) sa permitã reprezentanţilor Bãncii sa examineze aceste documente.
b) Împrumutatul va trebui sau va determina R.G.A.B.:
(i) sa detina evidentele şi conturile la care se face referire în paragraful a) (i) din aceasta secţiune, inclusiv acelea referitoare la contul special pentru fiecare an fiscal auditat, în conformitate cu principii adecvate de audit aplicate consecvent de cãtre auditori independenţi acceptabili Bãncii;
(ii) sa transmitã Bãncii, cît mai curînd posibil, dar în orice caz nu mai tirziu de şase (6) luni de la sfîrşitul fiecãrui astfel de an, raportul unui astfel de audit efectuat de auditorii mentionati, cu un astfel de conţinut şi grad de detaliu, dupã cum va fi solicitat Banca în mod rezonabil, conţinînd un aviz separat al auditorilor mentionati din care sa rezulte ca situaţiile de cheltuieli transmise în cursul unui astfel de an fiscal, împreunã cu procedurile şi controalele interne implicate de pregãtirea lor, pot fi folosite ca fundamentare pentru tragerile la care se face referire; şi
(iii) sa transmitã Bãncii alte asemenea informaţii cu privire la evidentele şi conturile menţionate şi la auditul acestora, asa dupã cum Banca va solicita periodic, în mod rezonabil.
ART. 5
Clauze asiguratorii pentru Banca
Secţiunea 5.01. - În conformitate cu prevederile secţiunii 6.02 I) din Condiţii generale, sînt specificate urmãtoarele evenimente suplimentare:
a) R.G.A.B. nu va fi îndeplinit vreuna dintre obligaţiile sale asumate în cadrul Acordului de proiect;
b) ca rezultat al unor evenimente care au apãrut dupã data Acordului de împrumut, va fi apãrut o situaţie extraordinarã care va face imposibila îndeplinirea de cãtre R.G.A.B. a obligaţiilor sale asumate prin Acordul de proiect;
c) Decizia nr. 1.198 a Consiliului General al Municipiului Bucureşti, datatã 10 decembrie 1990, va fi fost amendata, suspendatã, abrogatã, anulatã sau va fi fãcut obiectul unei derogãri, astfel încît sa afecteze material şi negativ capacitatea R.G.A.B. de a-şi îndeplini oricare dintre obligaţiile sale asumate prin Acordul de proiect;
d) PATS va fi fost amendat, suspendat sau anulat fãrã consimţãmîntul Bãncii.
e) Împrumutatul sau oricare alta autoritate avînd competenta jurisdicţionalã va fi luat o mãsura pentru desfiinţarea sau dizolvarea R.G.A.B. sau pentru suspendarea operaţiunilor sale.
Secţiunea 5.02. - În conformitate cu secţiunea 7.01 h) din Condiţiile generale, se specifica urmãtoarele evenimente suplimentare:
a) evenimentul la care se face referire în paragraful a) al secţiunii 5.01 din prezentul acord se va produce şi va continua pe o perioada de şaizeci (60) de zile de la notificarea acestuia care va fi fost transmisã Împrumutatului de cãtre Banca; şi
b) se va produce evenimentele la care se face referire în paragrafele c), d) şi e) ale prezentului acord.
ART. 6
Data intrãrii în efectivitate; terminarea
Secţiunea 6.01. - Urmãtoarele evenimente sînt specificate drept condiţii suplimentare pentru intrarea în efectivitate a Acordului de împrumut, pentru scopurile secţiunii 12.01 c) din Condiţiile generale:
a) Acordul de împrumut subsidiar şi de garanţie a fost semnat în numele Împrumutatului, al R.G.A.B. şi al Consiliului General al Municipiului Bucureşti; şi
b) Împrumutatul a furnizat Bãncii dovada satisfãcãtoare ca PATS a fost aprobat în conformitate cu legislaţia Împrumutatului.
Secţiunea 6.02. - Urmãtoarele sînt specificate ca aspecte suplimentare, pentru scopurile secţiunii 12.02 c) din Condiţiile generale, pentru a fi incluse în avizul sau avizele care urmeazã a fi transmise Bãncii:
a) Acordul de proiect a fost în mod corespunzãtor aprobat sau ratificat de cãtre R.G.A.B. şi, în conformitate cu termenii sãi, este obligatoriu din punct de vedere legal pentru R.G.A.B.; şi
b) Acordul de împrumut subsidiar şi de garanţie a fost în mod corespunzãtor aprobat sau ratificat de cãtre Împrumutat, R.G.A.B. şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi în conformitate cu termenii sãi, este obligatoriu din punct de vedere legal pentru Împrumutat, R.G.A.B. şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti.
Secţiunea 6.03. - Data care survine dupã una suta douãzeci (120) de zile de la data prezentului acord este specificatã în prezentul pentru scopurile secţiunii 12.04 din Condiţiile generale.
ART. 7
Reprezentantul Împrumutatului; adrese
Secţiunea 7.01. - Ministrul finanţelor al Împrumutatului este desemnat ca reprezentant al Împrumutatului pentru scopurile secţiunii 11.03 din Condiţiile generale.
Secţiunea 7.02. - Urmãtoarele adrese sînt specificate pentru scopurile secţiunii 11.01 din Condiţiile generale:

Pentru Împrumutat:
------------------
Ministerul Finanţelor
Str. Apolodor nr. 17,
Bucureşti
România
Telex: 11239

Pentru Banca:
-------------
Banca Internationala pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare
1818, H. Street, N. W. Washington, D.C. 20433
Statele Unite ale Americii
Adresa telegrafica: Telex
INTBAFRAD 248423 (RCA)
Washington, D.C. 82987 (FTCC)
64145 (WUI) sau
197688 (TRT)
Drept pentru care, pãrţile la prezentul acord, actionind prin reprezentanţii lor deplin autorizaţi, au dispus ca acest acord sa fie semnat în numele lor, în Districtul Columbia, Statele Unite ale Americii, în ziua şi în anul înscrise mai sus.
ROMÂNIA
De cãtre: Napoleon Pop,
reprezentant autorizat
BANCA INTERNATIONALA PENTRU RECONSTRUCŢIE ŞI DEZVOLTARE
De cãtre: Cristin Poortman,
vicepreşedintele interimar pentru Regiunea Europa şi Asia Centrala.

ANEXA 1

TRAGEREA SUMELOR ÎMPRUMUTULUI

1. Tabelul de mai jos precizeazã categoriile de poziţii care vor fi finanţate din sumele împrumutului, alocarea sumelor din împrumut pe fiecare categorie şi procentul de cheltuieli pentru poziţiile care vor fi astfel finanţate din fiecare categorie:


┌──────────────────────┬───────────────────────────┬───────────────────────────┐
│ Categoria │ Suma alocata din împrumut │ % din cheltuielile care │
│ │ (exprimatã în dolari) │ vor fi finanţate │
├──────────────────────┼───────────────────────────┼───────────────────────────┤
│(1) Bunuri │ 10.000.000 │100% cheltuielile externe, │
│ │ │100% din cheltuielile loca-│
│ │ │le (cost ex-factory) şi 70%│
│ │ │din cheltuielile locale │
│ │ │pentru alte poziţii achizi-│
│ │ │tionate pe plan local │
├──────────────────────┼───────────────────────────┼───────────────────────────┤
│(2) Lucrãri │ 11.700.000 │ 45% │
├──────────────────────┼───────────────────────────┼───────────────────────────┤
│(3) Servicii de │ │ │
│consultanţa │ 800.000 │ 25% │
├──────────────────────┼───────────────────────────┼───────────────────────────┤
│(4) Nealocate │ 2.500.000 │ │
├──────────────────────┼───────────────────────────┼───────────────────────────┤
│ TOTAL: │ 25.000.000 │ │
└──────────────────────┴───────────────────────────┴───────────────────────────┘


2. Pentru scopurile acestei anexe:
a) termenul cheltuieli externe înseamnã cheltuieli în moneda oricãrei tari, alta decît aceea a Împrumutatului, pentru bunuri sau servicii furnizate de pe teritoriul oricãrei tari, alta decît cea a Împrumutatului; şi
b) termenul cheltuieli locale înseamnã cheltuieli în moneda Împrumutatului sau pentru bunuri sau servicii furnizate de pe teritoriul Împrumutatului.
3. Banca poate solicita ca tragerile din contul împrumutului sa se facã pe baza situaţiilor de cheltuieli, pentru cheltuielile efectuate pentru: a) contractele de bunuri şi servicii al cãror cost este mai mic decît echivalentul a 250.000 $ fiecare; şi b) contracte al cãror cost este mai mic decît echivalentul a 100.000 $ fie pentru angajarea firmelor de consultanţa, şi echivalentul a 50.000 $ fiecare pentru angajarea consultantilor individuali, în astfel de termeni şi condiţii dupã cum Banca va specifica prin notificarea Împrumutatului.

ANEXA 2
DESCRIEREA PROIECTULUI

Obiectivele proiectului (cunoscut, pe teritoriul Împrumutatului, ca "Modernizarea sistemului de alimentare cu apa din municipiul Bucureşti") sînt:
(i) de a îmbunãtãţi siguranta în exploatare a sistemului de alimentare cu apa şi calitatea apei furnizate în Bucureşti;
(ii) de a contribui la reducerea pierderilor de apa (atît din punct de vedere fizic, cît şi comercial); şi
(iii) de a consolida managementul R.G.A.B. în domeniile exploatãrii, evidentei clienţilor şi financiar, şi de a-l ajuta în dobindirea experienţei necesare pentru pregãtirea şi punerea în aplicare a operaţiunilor viitoare.
Proiectul consta în urmãtoarele pãrţi, care vor face obiectul unor astfel de modificãri dupã cum Împrumutatul şi Banca pot conveni periodic pentru realizarea acestor obiective:
Partea A. - Îmbunãtãţirea siguranţei în exploatare a sistemului de alimentare cu apa şi a calitãţii apei
1. Realizarea reabilitãrii statiilor de tratare a apei, inclusiv:
(i) repararea filtrelor şi/sau înlocuirea echipamentelor de filtrare; şi
(ii) instalarea noilor echipamente de clorurare şi de tratare chimica.
2. Realizarea îmbunãtãţirii controlului debitului în apeducte şi modernizarea rezervoarelor, inclusiv instalarea (i) vanelor de reglare a debitului, şi (ii) debitmetrelor.
3. Realizarea reabilitãrii statiilor de pompare, inclusiv (i) achiziţionarea şi instalarea noilor pompe cu eficienta mare din punct de vedere al consumului energetic, (ii) reabilitarea pompelor existente, (iii) înlocuirea echipamentelor electrice, şi (iv) instalarea echipamentelor de control şi de contorizare pentru citeva staţii de pompare.
Partea B. - Reducerea pierderilor de apa
1. Realizarea repararii reţelei primare, inclusiv:
(i) înlocuirea secţiunilor deteriorate din reţea,
(ii) verificarea, repararea şi/sau înlocuirea vanelor, şi
(iii) refacerea unui stoc minim de piese de schimb.
2. Realizarea repararii reţelei secundare, inclusiv înlocuirea:
(i) secţiunilor deteriorate din reţea, şi
(ii) branşamentelor în citeva cartiere ale oraşului.
3. Realizarea unui program de reinoire a contoarelor prin achiziţionarea, instalarea şi/sau înlocuirea contoarelor de diferite dimensiuni pentru consumatori inclusiv, inter alia, pentru asociaţiile de locatari şi întreprinderile comerciale.
Partea C. - Consolidarea institutionala a R.G.A.B.
1. Iniţierea unei campanii de informare publica pentru reducerea pierderilor la consumatori, inclusiv pregãtirea şi punerea în aplicare: (i) a unei campanii în mass media (presa, radio, televiziune) de sensibilizare a consumatorilor cu privire la problemele referitoare la economisirea apei, şi (ii) a mãsurilor de asigurare de stimulente pentru consumatori în scopul reducerii consumului de apa în exces.
2. Îmbunãtãţirea sistemului de management comercial al R.G.A.B., inclusiv asistenta tehnica pentru a continua eforturilor de reorganizare iniţiate cu asistenta tehnica din partea altor donatori.
3. Pregãtirea profesionalã şi alte forme de asistenta tehnica pentru R.G.A.B. pentru dezvoltarea cunoştinţelor de management în domeniile: (i) financiar şi contabil; (ii) resurselor umane; şi (iii) operaţiunilor tehnice.
4. Supervizarea executãrii Proiectului, inclusiv servicii de consultanţa pentru sprijinirea UCP în managementul realizãrii Proiectului.
***
Se estimeaza ca Proiectul va fi încheiat pînã la data de 31 decembrie 1999.


ANEXA 3

GRAFIC DE AMORTIZARE
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Data plati datorate Plata capitalului împrumutului
(exprimatã în dolari)*)
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
15 martie 2002 535.000
15 septembrie 2002 550.000
15 martie 2003 570.000
15 septembrie 2003 585.000
15 martie 2004 600.000
15 septembrie 2004 620.000
15 martie 2005 635.000
15 septembrie 2005 655.000
15 martie 2006 675.000
15 septembrie 2006 690.000
15 martie 2007 710.000
15 septembrie 2007 735.000
15 martie 2008 755.000
15 septembrie 2008 775.000
15 martie 2009 795.000
15 septembrie 2009 820.000
15 martie 2010 845.000
15 septembrie 2010 870.000
15 martie 2011 895.000
15 septembrie 2011 920.000
15 martie 2012 945.000
15 septembrie 2012 970.000
15 martie 2013 1.000.000
15 septembrie 2013 1.030.000
15 martie 2014 1.060.000
15 septembrie 2014 1.090.000
15 martie 2015 1.120.000
15 septembrie 2015 1.150.000
15 martie 2016 1.185.000
15 septembrie 2016 1.215.000
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


------------
*) Cifrele din aceasta coloana reprezintã suma în dolari de rambursat, cu excepţia celor prevãzute în secţiunea 4.04 d) din Condiţiile generale.

ANEXA 4

CONTUL SPECIAL

1. Pentru scopurile acestei anexe:
a) termenul categorii eligibile înseamnã categoriile (1) - (3) prevãzute în tabelul de la paragraful 1 al anexei nr. 1 la acest acord:
b) termenul cheltuieli eligibile înseamnã cheltuielile efectuate în legatura cu costul rezonabil al bunurilor şi serviciilor necesare pentru Proiect şi care vor fi finanţate din sumele împrumutului, alocate periodic categoriilor eligibile, în conformitate cu prevederile anexei nr. 1 la acest acord; şi
c) termenul alocatie autorizata înseamnã o suma egala cu 2.000.000 $, care va fi trasa din contul împrumutului şi depozitata în contul special în conformitate cu paragraful 3 a) al acestei anexe, cu condiţia ca, totuşi, dacã Banca nu va conveni altfel, alocaţia autorizata va fi limitatã la o suma egala cu 1.000.000 $ pînã cînd suma totalã a tragerilor din contul împrumutului plus suma totalã a tuturor angajamentelor speciale neachitate, emise de Banca, în conformitate cu secţiunea 5.02 din Condiţiile generale, va fi egala sau va depãşi echivalentul a 3.000.000 $.
2. Plãţile din contul special vor fi efectuate exclusiv pentru cheltuielile eligibile, în conformitate cu prevederile acestei anexe.
3. Dupã ce Banca a primit dovezi satisfãcãtoare privind deschiderea corespunzãtoare a contului special, tragerile din alocaţia autorizata şi cele ulterioare pentru realimentarea contului special vor fi efectuate dupã cum urmeazã:
a) Pentru tragerile alocaţiei autorizate, Împrumutatul va remite Bãncii o cerere sau cereri pentru un depozit sau depozite care nu vor depãşi suma totalã a alocaţiei autorizate. Pe baza unei sau unor astfel de cereri, Banca, în numele Împrumutatului, va trage din contul împrumutului şi va depozita în contul special acea suma sau acele sume pe care Împrumutatul le va solicita.
b) (i) Pentru realimentarea contului special, Împrumutatul va remite Bãncii cereri pentru depozite în contul special la acele intervale de timp pe care Banca le va specifica.
(ii) Înainte de sau la momentul efectuãrii unei astfel de cereri, Împrumutatul va remite Bãncii documentele şi alte evidente justificative necesare, în conformitate cu paragraful 4 al acestei anexe, pentru plata sau plãţile cu privire la care este solicitatã realimentarea. Pe baza fiecãrei astfel de cereri, Banca, în numele Împrumutatului, va trage din contul împrumutului şi va depozita în contul special acea suma pe care Împrumutatul o va fi cerut şi care va fi fost fundamentatã prin documentele menţionate şi prin alte evidente justificative pentru a fi plãtitã din contul special pentru cheltuieli eligibile.
Toate aceste depozite vor fi trase de Banca din contul împrumutului, în cadrul categoriilor eligibile respective şi în sumele respective echivalente, asa cum vor fi fost fundamentate prin documentele menţionate şi prin alte evidente justificative.
4. Pentru fiecare plata efectuatã de Împrumutat din contul special, Împrumutatul, ori de cîte ori Banca va solicita în mod rezonabil, va remite Bãncii astfel de documente şi alte evidentei justificative care sa demonstreze ca acea plata a fost efectuatã exclusiv pentru cheltuieli eligibile.
5. Fãrã ca cele ce urmeazã sa fie considerate o încãlcare a prevederilor paragrafului 3 din aceasta anexa, Bãncii nu i se va cere sa efectueze noi depozite în contul special:
a) dacã, la un moment dat, Banca va fi stabilit ca toate tragerile ulterioare efectuate de cãtre Împrumutat direct din contul împrumutului, în conformitate cu prevederile art. V din Condiţiile generale şi ale paragrafului a) al secţiunii 2.02. din prezentul acord;
b) dacã Împrumutatul nu va fi remis Bãncii, în cadrul perioadei de timp specificatã în secţiunea 4.01 b) (ii) a prezentului acord, oricare dintre rapoartele de audit, necesar a fi remis Bãncii în conformitate cu prevederile secţiunii menţionate, referitoare la auditul evidentelor şi conturilor pentru contul special;
c) dacã, la un moment dat, Banca va fi notificat Împrumutatul asupra intentiei sale de a suspenda, în totalitate sau în parte, dreptul Împrumutatului de a efectua trageri din contul împrumutului, în conformitate cu prevederile secţiunii 6.02 din Condiţiile generale; sau
d) o data cu suma totalã netrasa a împrumutului alocata categoriilor eligibile, mai puţin suma oricãrui angajament special neachitat cu privire la Proiect, emis de Banca în conformitate cu prevederile secţiunii 5.02 din Condiţiile generale, va egala echivalentul dublului sumei alocaţiei autorizate.
Dupã aceea, tragerea din contul împrumutului a sumelor rãmase netrase din împrumut, alocate categoriilor eligibile, va urma acele proceduri pe care Banca le va specifica printr-o notificare adresatã Împrumutatului. Astfel de trageri ulterioare vor fi efectuate numai dupã ce în mãsura în care Banca va fi fost satisfacuta ca toate aceste sume rãmase ca depozit în contul special la data unei astfel de notificãri vor fi utilizate în efectuarea de plati pentru cheltuieli eligibile.
6. a) Dacã Banca va fi stabilit, la un moment dat, ca orice plata din contul special:
(i) a fost efectuatã pentru o cheltuiala sau într-o suma neeligibila în conformitate cu prevederile paragrafului 2 al acestei anexe; sau
(ii) nu a fost justificatã prin documentele remise Bãncii, Împrumutatul, imediat dupã primirea notificãrii din partea Bãncii: (A) va remite astfel de documente suplimentare pe care Banca le poate solicita; sau (B) va depune în contul special (sau, dacã Banca va solicita astfel, va restitui Bãncii) o suma egala cu suma unei astfel de plati sau pãrţi din aceasta, care nu este eligibilã sau justificatã. Dacã Banca nu va conveni altfel, nu se va mai efectua nici un depozit ulterior de cãtre Banca în contul special pînã cînd Împrumutatul nu va fi remis acele documente sau va fi fãcut acel depozit sau restituire, dupã caz.
b) Dacã Banca va fi stabilit, la un moment dat, ca orice suma neutilizata din contul special nu va fi necesarã pentru a acoperi plati viitoare pentru cheltuieli eligibile, Împrumutatul, imediat dupã primirea notificãrii de la Banca, va restitui Bãncii acea suma neutilizata.
c) Împrumutatul poate, prin notificare adresatã Bãncii, sa restituie Bãncii toate sau o parte din fondurile depozitate in contul special.
d) Restituirile cãtre Banca efectuate în conformitate cu paragrafele 6 a), b) şi c) ale acestei anexe vor credita contul împrumutului pentru trageri ulterioare sau pentru anulare, în conformitate cu prevederile corespunzãtoare ale prezentului acord, incluzind Condiţiile generale.

ANEXA 5

LISTA
amendamentelor convenite de România şi Banca Europeanã de Investiţii
la Acordul de împrumut, în valoare de 30 milioane ECU,
semnat la Luxemburg şi la Bruxelles la 10 mai 1993

a) La art. 1.02 A şi 1.06 (1) din Acordul de împrumut se decaleaza data finala pentru alocarea creditului cu 12 luni, de la 15 mai 1996 la 15 mai 1997.
b) La art. 1.02 A şi 1.06 (1) din Acordul de împrumut se decaleaza data finala pentru tragerea creditului cu 18 luni, de la 15 noiembrie 1996 la 15 mai 1998.
c) La art. 1.06 (3) din Acordul de împrumut se decaleaza data finala pentru realocarea cu 12 luni, de la 15 august 1996 la 15 august 1997.
Celelalte prevederi ale Acordului de împrumut mai sus menţionat rãmîn neschimbate.

--------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016