Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ACORD DE IMPRUMUT din 17 iunie 1999  (Proiectul de dezvoltare institutionala a sectorului privat) intre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare*)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ACORD DE IMPRUMUT din 17 iunie 1999 (Proiectul de dezvoltare institutionala a sectorului privat) intre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare*)

EMITENT: ACT INTERNATIONAL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 382 din 12 august 1999
-------------
*) Traducere.

Imprumut nr. 4491 RO
Datat 17 iunie 1999

Acord din 17 iunie 1999 intre Romania (Imprumutat) si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare (Banca)
Avand in vedere ca Imprumutatul, considerand satisfacatoare fezabilitatea si prioritatea Proiectului descris in anexa nr. 2 la acest acord (Proiectul), a solicitat Bancii asistenta in finantarea Proiectului; si
avand in vedere ca Banca a fost de acord, inter alia, pe baza celor de mai sus, sa acorde Imprumutatului imprumutul in termenii si in conditiile prezentate in acest acord;

prin prezentul acord partile convin dupa cum urmeaza:

ART. 1
Conditii generale; definitii

Sectiunea 1.01. "Conditiile generale aplicabile acordurilor de imprumut si garantie pentru imprumuturi denominate intr-o singura valuta" ale Bancii din data de 30 mai 1995, dupa cum au fost amendate pana la data de 2 decembrie 1997 (Conditiile generale), constituie parte integranta a acestui acord.
Sectiunea 1.02. Daca din context nu reiese altfel, termenii definiti in Conditiile generale si in Preambulul la prezentul acord au semnificatiile respective prezentate in acestea, iar urmatorii termeni suplimentari au urmatoarele intelesuri:
a) categorii eligibile reprezinta categoriile 1, 2 si 3 prezentate in tabelul din partea A.1 din anexa nr. 1 la prezentul acord;
b) cheltuieli eligibile reprezinta cheltuielile pentru bunuri si servicii la care se face referire in sectiunea 2.02 a) din prezentul acord;
c) U.M.P. reprezinta Unitatea de management a Proiectului, creata in cadrul Ministerului Transporturilor din tara Imprumutatului;
d) raportul privind managementul Proiectului reprezinta fiecare raport elaborat in conformitate cu sectiunea 4.02 din prezentul acord;
e) avansul pentru pregatirea Proiectului reprezinta avansul pentru pregatirea proiectului, acordat de catre Banca Imprumutatului in conformitate cu scrisoarea de acord semnata in numele Bancii la data de 21 ianuarie 1999 si in numele Imprumutatului, la data de 26 ianuarie 1999;
f) C.C.P. reprezinta Comitetul de conducere al Proiectului la care se face referire in sectiunea 3.05 din prezentul acord; si
g) contul special reprezinta contul la care se face referire in partea B din anexa nr. 1 la prezentul acord.
ART. 2
Imprumutul
Sectiunea 2.01. Banca este de acord sa imprumute Imprumutatului, in termenii si in conditiile prevazute sau la care se face referire in acordul de imprumut, o suma egala cu douazeci si cinci milioane dolari (25.000.000 dolari S.U.A.).
Sectiunea 2.02. a) Suma imprumutului poate fi trasa din contul imprumutului in conformitate cu prevederile anexei nr. 1 la prezentul acord pentru cheltuieli efectuate (sau, daca Banca va fi fost de acord astfel, care urmeaza sa fie efectuate) privind costul rezonabil al bunurilor si serviciilor necesare pentru Proiect si care urmeaza sa fie finantate din sumele imprumutului.
b) Imediat dupa data intrarii in efectivitate, Banca, in numele Imprumutatului, va trage din contul imprumutului si va plati siesi suma necesara rambursarii sumei avansului pentru pregatirea Proiectului, trasa si nerambursata la o astfel de data, si va plati toate spezele neachitate pentru aceasta. Soldul ramas netras din suma autorizata a avansului pentru pregatirea Proiectului va fi dupa aceea anulat.
Sectiunea 2.03. Data inchiderii va fi 30 iunie 2002 sau acea data ulterioara pe care Banca o va stabili. Banca va notifica cu promptitudine Imprumutatului despre aceasta data ulterioara.
Sectiunea 2.04. La data sau imediat dupa data intrarii in efectivitate, Imprumutatul va plati Bancii un comision egal cu o suma reprezentand un procent (1%) din suma imprumutului.
Sectiunea 2.05. Imprumutatul va plati Bancii un comision de angajament la un nivel de trei patrimi dintr-un procent (3/4 din 1%) pe an din suma imprumutului netrasa periodic.
Sectiunea 2.06. a) Imprumutatul va plati periodic dobanda aferenta sumei imprumutului, trasa si nerambursata, la o rata, pentru fiecare perioada de dobanda, egala cu rata de baza LIBOR plus marja totala LIBOR.
b) Pentru scopurile acestei sectiuni:
(i) perioada de dobanda inseamna perioada initiala de la si incluzand data prezentului acord, pana la, dar excluzand prima data de plata a dobanzii care survine dupa aceasta si dupa perioada initiala, fiecare perioada de la si incluzand o data de plata a dobanzii pana la, dar excluzand data de plata a dobanzii imediat urmatoare;
(ii) data de plata a dobanzii inseamna orice data specificata in sectiunea 2.07 din prezentul acord;
(iii) rata de baza LIBOR inseamna, pentru fiecare perioada de dobanda, rata oferita pe piata interbancara londoneza pentru depozitele in dolari la 6 luni, valabila in prima zi a unei astfel de perioade de dobanda (sau, in cazul perioadei de dobanda initiale, valabila la data de plata a dobanzii care survine la sau care precede imediat prima zi a unei astfel de perioade de dobanda), asa cum a fost determinata in mod rezonabil de Banca si exprimata ca un procent pe an;
(iv) marja totala LIBOR inseamna, pentru fiecare perioada de dobanda: (A) trei patrimi dintr-un procent (3/4 din 1%); (B) minus (sau plus) marja medie ponderata, pentru o astfel de perioada de dobanda, sub (sau peste) ratele oferite pe piata interbancara londoneza sau alte rate de referinta pentru depozite la 6 luni, cu privire la imprumuturile acordate de Banca si nerambursate sau la parti din acestea alocate de Banca pentru finantarea imprumuturilor denominate intr-o singura valuta ori a partilor din acestea acordate de ea, care includ imprumutul, asa cum a fost determinata in mod rezonabil de catre Banca si exprimata ca procent pe an.
c) Banca va notifica Imprumutatului in legatura cu rata de baza LIBOR si marja totala LIBOR pentru fiecare perioada de dobanda, imediat dupa determinarea acestora.
d) Ori de cate ori, ca urmare a schimbarilor intervenite in practicile de piata, care afecteaza determinarea ratelor de dobanda la care se face referire in aceasta sectiune, Banca decide ca este in interesul imprumutatilor sai, luati in totalitate, si al Bancii sa aplice o baza pentru determinarea ratelor de dobanda aplicabile imprumutului, alta decat cea prevazuta in aceasta sectiune, Banca poate modifica baza pentru determinarea ratelor de dobanda aplicabile imprumutului prin notificarea Imprumutatului cu privire la noua baza cu cel putin sase (6) luni inainte. Noua baza va deveni efectiva la expirarea perioadei de notificare, cu exceptia cazului in care Imprumutatul notifica Bancii, in timpul perioadei specificate, cu privire la obiectiile sale referitoare la aceasta, caz in care modificarea mentionata nu se va aplica imprumutului.
Sectiunea 2.07. Dobanda si alte speze vor fi platibile semestrial, la 15 martie si la 15 septembrie in fiecare an.
Sectiunea 2.08. Imprumutatul va rambursa suma imprumutului in conformitate cu graficul de amortizare prevazut in anexa nr. 3 la prezentul acord.
ART. 3
Executia Proiectului
Sectiunea 3.01. Imprumutatul declara ca se angajeaza sa indeplineasca obiectivele Proiectului si in acest scop va realiza Proiectul cu diligenta si eficienta necesare si in conformitate cu practicile financiare, tehnice si administrative corespunzatoare si va furniza cu promptitudine, dupa cum va fi necesar, fondurile, facilitatile, serviciile si alte resurse necesare Proiectului.
Sectiunea 3.02. Cu exceptia cazului in care Banca va fi convenit altfel, achizitionarea bunurilor si a serviciilor de consultanta necesare Proiectului si care vor fi finantate din sumele imprumutului va fi guvernata de prevederile anexei nr. 4 la acest acord.
Sectiunea 3.03. Pentru scopurile sectiunii 9.08 din Conditiile generale si fara a se limita la acestea, Imprumutatul:
a) va pregati, pe baza liniilor directoare acceptabile Bancii, si va furniza Bancii, nu mai tarziu de sase (6) luni dupa data inchiderii sau la o astfel de data ulterioara, asa cum poate fi convenita in acest scop de catre Imprumutat si Banca, un plan privind functionarea viitoare a Proiectului; si
b) va acorda Bancii posibilitatea rezonabila de a se consulta cu Imprumutatul in legatura cu planul respectiv.
Sectiunea 3.04. Imprumutatul:
a) va mentine politici si proceduri adecvate care sa ii permita sa monitorizeze si sa evalueze cu continuitate, conform indicatorilor acceptabili Bancii, realizarea Proiectului si indeplinirea obiectivelor acestuia;
b) va pregati, conform termenilor de referinta satisfacatori Bancii, si va furniza Bancii, la sau pana la 31 decembrie 2000, un raport care integreaza rezultatele activitatilor de monitorizare si evaluare desfasurate conform paragrafului a) al prezentei sectiuni, privind progresul inregistrat in realizarea Proiectului in perioada anterioara datei raportului mentionat, si care prezinta masurile recomandate pentru a asigura realizarea eficienta a Proiectului si indeplinirea obiectivelor acestuia in perioada urmatoare unei astfel de date; si
c) va analiza cu Banca, pana la 31 martie 2001 sau pana la o astfel de data ulterioara, dupa cum va solicita Banca, raportul la care se face referire in paragraful b) al prezentei sectiuni si dupa aceea va lua toate masurile necesare pentru asigurarea finalizarii cu eficienta a Proiectului si indeplinirea obiectivelor acestuia, pe baza concluziilor si a recomandarilor din raportul mentionat si a analizei Bancii in aceasta privinta.
Sectiunea 3.05. Pe tot parcursul implementarii Proiectului, Imprumutatul va mentine, intr-o maniera si conform termenilor de referinta satisfacatori Bancii, un C.C.P. condus de un presedinte numit de catre primul-ministru al Imprumutatului si compus din cate un reprezentant al Fondului Proprietatii de Stat, Bancii Nationale a Romaniei, Ministerului Finantelor, Ministerului Justitiei, Ministerului Transporturilor, Ministerului Industriei si Comertului, Cabinetului primului-ministru, Comitetului de Restructurare Bancara si Agentiei de Valorificare a Activelor Bancare. C.C.P. va fi responsabil cu analiza progresului implementarii Proiectului.
Sectiunea 3.06. U.M.P. va raspunde de administrarea, managementul si coordonarea curenta a Proiectului, inclusiv de activitatile de achizitii, contabilitate, trageri, auditare si raportare. Pe tot parcursul implementarii Proiectului, Imprumutatul va mentine U.M.P. cu un numar suficient de personal calificat si facilitatile adecvate, satisfacatoare pentru Banca.
ART. 4
Clauze financiare
Sectiunea 4.01. a) Imprumutatul va mentine un sistem de management financiar, inclusiv inregistrari si conturi, si va pregati situatiile financiare intr-un format acceptabil Bancii, care sa reflecte operatiunile, resursele si cheltuielile legate de Proiect.
b) Imprumutatul:
(i) va tine evidentele, conturile si situatiile financiare, la care se face referire in paragraful a) din prezenta sectiune, si inregistrarile si conturile pentru contul special, pentru fiecare an fiscal auditat, in conformitate cu standardele de audit acceptabile Bancii, aplicate consecvent de catre auditori independenti acceptabili Bancii, care vor fi fost numiti nu mai tarziu de 31 octombrie 1999;
(ii) va transmite Bancii, imediat ce este posibil, dar in orice caz nu mai tarziu de 6 luni dupa sfarsitul fiecarui asemenea an, (A) copii certificate de pe situatiile financiare la care se face referire in paragraful a) al prezentei sectiuni, pentru fiecare astfel de an auditat, si (B) un punct de vedere privind acele situatii, inregistrari si conturi si un raport al acelui audit, efectuat de auditorii mentionati, cu o astfel de arie de cuprindere si cu astfel de detalii pe care Banca le va fi cerut in mod rezonabil; si
(iii) va furniza Bancii alte astfel de informatii privind astfel de evidente, conturi si auditul acestora si privind respectivii auditori, dupa cum Banca le poate solicita periodic in mod rezonabil.
c) Pentru toate cheltuielile in legatura cu care au fost efectuate trageri din contul imprumutului, pe baza rapoartelor privind managementul Proiectului sau a declaratiilor de cheltuieli, Imprumutatul:
(i) va tine sau va face sa fie tinute, in conformitate cu paragraful a) al prezentei sectiuni, inregistrari si conturi separate, care sa reflecte astfel de cheltuieli;
(ii) va pastra, cel putin un an dupa ce Banca a primit raportul de audit pentru anul fiscal in care s-a efectuat ultima tragere din contul imprumutului, toate evidentele (contracte, comenzi, facturi, note de plata, chitante si alte documente) care evidentiaza astfel de cheltuieli;
(iii) va permite reprezentantilor Bancii sa examineze astfel de evidente; si
(iv) va asigura ca aceste evidente si conturi sa fie incluse in auditul anual la care se face referire in paragraful b) al prezentei sectiuni si raportul acestui audit sa contina o opinie separata a respectivilor auditori, potrivit careia rapoartele privind managementul Proiectului sau declaratiile de cheltuieli prezentate in cursul unui astfel de an fiscal, impreuna cu procedurile si controalele interne implicate in pregatirea lor, pot constitui o baza pentru a justifica tragerile respective.
Sectiunea 4.02. a) Fara a se limita la prevederile sectiunii 4.01 din prezentul acord, Imprumutatul va realiza un plan de actiune cu termene precise, acceptabil pentru Banca pentru intarirea sistemului de management financiar la care se face referire in paragraful a) din sectiunea 4.01, pentru a permite Imprumutatului, nu mai tarziu de 31 martie 2000 sau acea data ulterioara pe care Banca o va conveni, sa elaboreze rapoartele trimestriale privind managementul Proiectului, acceptabile pentru Banca, oricare dintre ele:
(i) (A) stabileste sursele reale si solicitarile de fonduri pentru Proiect, atat cumulat, cat si pentru perioada acoperita de raportul mentionat, precum si sursele si solicitarile de fonduri prevazute pentru Proiect pentru perioada de 6 luni care urmeaza perioadei acoperite de raportul mentionat, si (B) arata separat cheltuielile finantate din sumele imprumutului in perioada acoperita de raportul mentionat si cheltuielile propuse pentru a fi finantate din sumele imprumutului in perioada de 6 luni care urmeaza perioadei acoperite de raportul mentionat;
(ii) (A) descrie progresul fizic in implementarea Proiectului, atat cumulat, cat si pentru perioada acoperita de raportul mentionat, si (B) explica diferentele dintre obiectivele de implementare efective si cele anterior prognozate; si
(iii) prezinta stadiul achizitiilor in cadrul Proiectului si cheltuielile in cadrul contractelor finantate din sumele imprumutului la sfarsitul perioadei acoperite de raportul mentionat.
b) La incheierea planului de actiune la care se face referire in paragraful a) din prezenta sectiune Imprumutatul va pregati, in conformitate cu liniile directoare acceptabile Bancii, si va furniza Bancii, nu mai tarziu de 45 de zile dupa sfarsitul fiecarui trimestru calendaristic, un raport privind managementul Proiectului pentru o astfel de perioada.
ART. 5
Data intrarii in efectivitate; terminare
Sectiunea 5.01. Urmatoarele situatii sunt mentionate drept conditii suplimentare pentru intrarea in efectivitate a acordului de imprumut in intelesul sectiunii 12.01 c) din Conditiile generale:
a) un sistem financiar de management, satisfacator pentru Banca, va fi fost stabilit; si
b) o lista scurta cuprinzand auditorii independenti si termenii lor de referinta, acceptabili Bancii, va fi fost pregatita.
Sectiunea 5.02. Perioada de o suta douazeci (120) de zile de la data semnarii prezentului acord este specificata aici pentru scopurile sectiunii 12.04 din Conditiile generale.
ART. 5
Reprezentantul Imprumutatului; adrese
Sectiunea 6.01. Ministrul finantelor al Imprumutatului este desemnat ca reprezentant al Imprumutatului pentru scopurile sectiunii 11.03 din Conditiile generale.
Sectiunea 6.02. Urmatoarele adrese sunt specificate pentru scopurile sectiunii 11.01 din Conditiile generale:

Pentru Imprumutat:
Ministerul Finantelor
Str. Apolodor nr. 17
Bucuresti, Romania
Telex: 11239

Pentru Banca:
Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare
1818 H Street, N.W.
Washington, D.C. 20433
Statele Unite ale Americii
Adresa telegrafica:
INTBAFRAD
Washington, D.C.
Telex: 248423 (MCI)
64145 (MCI)

Drept care, partile la prezentul acord, actionand prin reprezentantii lor legal autorizati, au dispus ca acest acord sa fie semnat in numele lor, in Districtul Columbia, Statele Unite ale Americii, in ziua si in anul specificate mai sus.

Pentru Romania,
Mircea Geoana,
reprezentant autorizat

Pentru Banca Internationala
pentru Reconstructie si Dezvoltare,
Andrew Vorkink,
Director de tara
Unitatea de tara pentru Romania si Bulgaria
Regiunea Europa si Asia Centrala

ANEXA 1



TRAGEREA SUMELOR DIN IMPRUMUT

A. Generalitati

1. Tabelul de mai jos precizeaza categoriile de articole care urmeaza sa fie finantate din sumele imprumutului, alocarea sumelor din imprumut pe fiecare categorie si procentul cheltuielilor pentru pozitiile care vor fi astfel finantate din fiecare categorie:

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Suma alocata
din imprumut %
Categoria (exprimata in dolari din cheltuielile care urmeaza
S.U.A.) sa fie finantate
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
(1) Bunuri 1.500.000 100% din cheltuielile externe,
100% din cheltuielile locale
(costuri ex-factory) si 80% din
cheltuielile locale pentru alte
articole achizitionate pe plan
local
(2) Servicii de consultanta 19.500.000 100%
(inclusiv seminarii si
pregatire profesionala)
(3) Cheltuieli de functionare 1.500.000 100%
(4) Rambursarea avansului
pentru pregatirea
Proiectului 1.500.000 Suma datorata potrivit
sectiunii 2.02 b) din acest
acord
(5) Nealocate 1.000.000
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL: 25.000.000
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



2. Pentru scopurile prezentei anexe:
a) cheltuieli externe inseamna cheltuieli in moneda oricarei alte tari, alta decat cea a Imprumutatului, pentru bunuri sau servicii furnizate de pe teritoriul oricarei alte tari, alta decat cea a Imprumutatului;
b) cheltuieli locale inseamna cheltuieli in moneda Imprumutatului sau pentru bunuri si servicii furnizate de pe teritoriul Imprumutatului;
c) cheltuieli de functionare inseamna cheltuielile de auditare, salariile personalului U.M.P. (altele decat salariile functionarilor publici care primesc deja un salariu de la angajatorul public) si costurile pentru asigurarea vehiculelor, combustibil si intretinere, echipament de birou si alte materiale si furnituri utilizate de catre personalul U.M.P. in realizarea Proiectului.
3. Fara a contraveni prevederilor paragrafului 1 de mai sus, nu vor fi efectuate trageri pentru efectuarea platilor in cadrul categoriilor (1), (2) si (3), prezentate in tabelul din paragraful 1 al prezentei anexe, pana cand nu a fost platit comisionul la care s-a facut referire in sectiunea 2.04 din prezentul acord.
4. Banca poate solicita ca tragerile din contul imprumutului sa fie efectuate pe baza declaratiilor de cheltuieli realizate pentru: (a) bunuri in cadrul unor contracte, fiecare costand mai putin de 100.000 dolari S.U.A. echivalent, cu exceptia primelor doua contracte care vor fi adjudecate conform partii C2 din sectiunea I a anexei nr. 4 la prezentul acord; (b) cheltuieli de functionare; si (c) servicii in cadrul unor contracte care costa fiecare mai putin de 100.000 dolari S.U.A. in echivalent pentru angajarea firmelor de consultanta si in cadrul unor contracte care costa fiecare mai putin de 50.000 dolari S.U.A. pentru angajarea unor consultanti individuali, in conformitate cu acei termeni si cu acele conditii pe care Banca le va notifica Imprumutatului.

B. Contul special

1. Imprumutatul va deschide si va mentine un cont special de depozit in dolari la o banca comerciala, in termeni si conditii satisfacatoare pentru Banca, avand protectia adecvata impotriva compensarii, sechestrului si popririi.
2. Dupa ce Banca a primit dovezi satisfacatoare pentru ea ca a fost deschis contul special, tragerile de sume din contul imprumutului care urmeaza sa fie depozitate in contul special vor fi efectuate dupa cum urmeaza:
a) pana cand Banca va fi primit (i) primul raport privind managementul Proiectului, la care se face referire in sectiunea 4.02 b) din prezentul acord, si (ii) o cerere de tragere din partea Imprumutatului, pe baza rapoartelor privind managementul Proiectului, tragerile vor fi efectuate in conformitate cu prevederile anexei A la prezenta anexa; si
b) pe baza primirii de catre Banca a raportului privind managementul Proiectului in conformitate cu sectiunea 4.02 b) din prezentul acord, insotit de o cerere de tragere din partea Imprumutatului, pe baza rapoartelor privind managementul Proiectului, toate tragerile ulterioare vor fi efectuate in conformitate cu prevederile anexei B la prezenta anexa.
3. Platile din contul special vor fi facute exclusiv pentru cheltuieli eligibile. Pentru fiecare plata efectuata de catre Imprumutat din contul special Imprumutatul, in momentul in care Banca va solicita in mod rezonabil, va furniza Bancii astfel de documente si alte evidente care sa arate ca astfel de plata a fost efectuata exclusiv pentru cheltuieli eligibile.
4. Fara a contraveni prevederilor partii B2 a prezentei anexe, Bancii nu i se va cere sa efectueze in continuare depozite in contul special:
a) daca Banca stabileste in orice moment ca orice raport privind managementul Proiectului nu ofera in mod adecvat informatiile solicitate in conformitate cu sectiunea 4.02 din prezentul acord;
b) daca Banca stabileste in orice moment ca toate tragerile ulterioare ar trebui efectuate de Imprumutat direct din contul imprumutului; sau
c) daca Imprumutatul nu va fi reusit sa furnizeze Bancii in perioada specificata in sectiunea 4.01 b) (ii) din prezentul acord oricare dintre rapoartele de audit solicitate a fi furnizate Bancii in conformitate cu sectiunea mentionata cu privire la auditul (A) inregistrarilor si conturilor pentru contul special sau (B) inregistrarilor si conturilor care reflecta cheltuielile pentru care au fost efectuate tragerile pe baza rapoartelor privind managementul Proiectului.
5. Banca nu va fi solicitata sa efectueze in continuare depozite in contul special, in conformitate cu prevederile partii B2 a prezentei anexe, daca in orice moment Banca va fi notificat Imprumutatului asupra intentiei sale de a suspenda in intregime sau in parte dreptul Imprumutatului de a efectua trageri din contul imprumutului in conformitate cu sectiunea 6.02 din Conditiile generale. Pe baza unei astfel de notificari Banca va decide, dupa cum va considera singura, daca pot fi efectuate in continuare depozite in contul special si ce proceduri ar trebui urmate pentru efectuarea acestor depozite si va notifica Imprumutatului asupra deciziei sale.
6. a) Daca Banca decide in orice moment ca orice plata din contul special a fost efectuata pentru o cheltuiala care nu este cheltuiala eligibila sau daca nu a fost justificata de dovezile furnizate Bancii, Imprumutatul, imediat, pe baza notificarii de la Banca, va furniza astfel de dovezi suplimentare pe care Banca le poate solicita sau va depozita in contul special (sau, daca Banca va solicita astfel, va rambursa Bancii) o suma egala cu suma unei astfel de plati. Daca Banca nu va conveni altfel, nu va mai fi efectuat nici un fel de depozit de catre Banca in contul special pana cand Imprumutatul nu va furniza astfel de dovezi sau nu va efectua astfel de depozit sau rambursare, dupa cum va fi cazul.
b) Daca Banca decide in orice moment ca orice suma trasa si nerambursata in contul special nu va trebui sa acopere plati pentru cheltuieli eligibile in perioada de 6 luni care urmeaza unei astfel de decizii, Imprumutatul, imediat, pe baza notificarii din partea Bancii, va rambursa Bancii astfel de suma trasa si nerambursata.
c) Imprumutatul, pe baza notificarii Bancii, poate rambursa Bancii toate sau orice parte a fondurilor in depozit in contul special.
d) Rambursarile catre Banca, efectuate in conformitate cu subparagrafele a), b) sau c) din prezentul paragraf, vor fi creditate in contul imprumutului, pentru trageri ulterioare sau pentru anulare, in conformitate cu prevederile acordului de imprumut.

ANEXA A
-------
la anexa nr. 1
--------------

FUNCTIONAREA CONTULUI SPECIAL
cand nu sunt efectuate trageri pe baza rapoartelor privind managementul Proiectului

1. Pentru scopurile prezentei anexe:
- termenul alocatie autorizata inseamna o suma egala cu 350.000 dolari S.U.A. care urmeaza sa fie trasa din contul imprumutului si depozitata in contul special, in conformitate cu paragraful 2 al prezentei anexe; avand in vedere ca totusi, daca Banca nu va conveni altfel, alocarea autorizata va fi limitata la o suma egala cu 200.000 dolari S.U.A. pana cand suma totala a tragerilor din contul imprumutului plus suma totala a tuturor angajamentelor speciale ale Bancii, in conformitate cu sectiunea 5.02 din Conditiile generale, va egala sau va depasi echivalentul a 1.000.000 dolari S.U.A.
2. Tragerile din alocatia autorizata si tragerile ulterioare pentru realimentarea contului special se vor efectua dupa cum urmeaza:
a) Pentru tragerile din alocatia autorizata, Imprumutatul va transmite Bancii o cerere sau cereri pentru depozitarea in contul special a unei sume sau a unor sume care in total nu depasesc alocatia autorizata. Pe baza fiecarei astfel de cereri, Banca, in numele Imprumutatului, va trage din contul imprumutului si va depozita in contul special o astfel de suma, dupa cum Imprumutatul va fi solicitat.
b) Pentru realimentarea contului special, Imprumutatul va furniza Bancii cereri de depozit in contul special la astfel de intervale pe care Banca le va specifica. Anterior sau la momentul fiecarei astfel de cereri Imprumutatul va furniza Bancii documentele sau alte dovezi solicitate in conformitate cu partea B3 din anexa nr. 1 la prezentul acord, pentru plata sau platile cu privire la care este solicitata realimentarea. Pe baza unei astfel de cereri, Banca, in numele Imprumutatului, va trage din contul imprumutului si va depozita in contul special o astfel de suma, dupa cum a solicitat Imprumutatul si dupa cum a fost dovedit, prin documentele mentionate si prin alte dovezi, ca a fost platita din contul special pentru cheltuieli eligibile. Fiecare astfel de depozit in contul special va fi tras de catre Banca din contul imprumutului in cadrul uneia sau mai multor categorii eligibile.
3. Banca nu va fi solicitata sa efectueze in continuare depozite in contul special, o data ce suma totala netrasa a imprumutului minus suma totala a tuturor angajamentelor speciale la care este parte Banca, in conformitate cu sectiunea 5.02 din Conditiile generale, va fi egala cu echivalentul dublului sumei alocatiei autorizate. Dupa aceea, tragerea din contul imprumutului a sumei ramase netrase din imprumut va urma astfel de proceduri pe care Banca le va specifica Imprumutatului prin notificare. Astfel de trageri ulterioare vor fi efectuate numai dupa ce si in masura in care Banca va fi fost satisfacuta ca toate astfel de sume ramase in depozit in contul special la data unei astfel de notificari vor fi utilizate pentru efectuarea platilor pentru cheltuieli eligibile.

ANEXA B
-------
la anexa nr. 1
---------------

FUNCTIONAREA CONTULUI SPECIAL
cand sunt efectuate tragerile pe baza rapoartelor privind managementul Proiectului

1. Cu exceptia cazului in care Banca poate specifica altfel prin notificarea catre Imprumutat, toate tragerile din contul imprumutului vor fi depozitate de catre Banca in contul special, in conformitate cu prevederile anexei nr. 1 la prezentul acord. Fiecare astfel de depozit in contul special va fi tras de Banca din contul imprumutului in cadrul uneia sau mai multor categorii eligibile.
2. Fiecare cerere de tragere din contul imprumutului pentru depozitarea in contul special va fi justificata de un raport privind managementul Proiectului.
3. La primirea fiecarei cereri de tragere a unei sume din imprumut, Banca, in numele Imprumutatului, va trage din contul imprumutului si va depozita in contul special o suma egala cu cea mai mica dintre: a) suma astfel solicitata; si b) suma pe care Banca a determinat-o, pe baza raportului privind managementul Proiectului care insoteste cererea mentionata, ca fiind ceruta pentru a fi depozitata in scopul finantarii cheltuielilor eligibile in perioada de 6 luni care urmeaza datei raportului mentionat; cu conditia ca totusi suma astfel depozitata, adunata cu suma indicata in raportul privind managementul Proiectului mentionat ca ramanand in contul special, sa nu depaseasca echivalentul a 3.000.000 dolari S.U.A.

ANEXA 2

DESCRIEREA PROIECTULUI

Obiectivul Proiectului este de a sprijini Imprumutatul in intarirea rolului sectorului privat in economia nationala, prin crearea unui mediu propice cresterii si dezvoltarii sectorului privat.
Proiectul contine urmatoarele parti, sub rezerva unor astfel de modificari asupra carora Imprumutatul si Banca pot conveni periodic in vederea realizarii unor astfel de obiective:

Partea A: Privatizarea
Asigurarea bunurilor si serviciilor de consultanta necesare Fondului Proprietatii de Stat al Imprumutatului, in vederea sprijinirii privatizarii intreprinderilor mari de stat

Partea B: Sectorul financiar si pietele de capital
Asigurarea bunurilor si serviciilor de consultanta pentru Imprumutat, in vederea sprijinirii restructurarii sectorului financiar si dezvoltarii pietelor de capital

Partea C: Mediul de afaceri
Asigurarea bunurilor si serviciilor de consultanta pentru Imprumutat, pentru a sprijini imbunatatirea mediului de afaceri din Romania, cu privire in special la fiscalitate, contabilitate si auditare, si dezvoltarea sectorului privat

Partea D: Intarirea capacitatii institutionale
(i) Asigurarea bunurilor si serviciilor de consultanta pentru U.M.P., in vederea imbunatatirii capacitatii de management al Proiectului
(ii) Asigurarea serviciilor de consultanta Imprumutatului pentru a formula o strategie de reforma a dezvoltarii.


***
Se prevede ca Proiectul sa fie finalizat pana la 31 decembrie 2001.


ANEXA 3

GRAFICUL DE RAMBURSARE


─────────────────────────────────────────────────────────────────
Data scadentei Plata ratei de capital*)
(exprimata in dolari S.U.A.)
─────────────────────────────────────────────────────────────────
15 septembrie 2004 550.000
15 martie 2005 565.000
15 septembrie 2005 580.000
15 martie 2006 595.000
15 septembrie 2006 610.000
15 martie 2007 630.000
15 septembrie 2007 645.000
15 martie 2008 665.000
15 septembrie 2008 680.000
15 martie 2009 700.000
15 septembrie 2009 720.000
15 martie 2010 740.000
15 septembrie 2010 760.000
15 martie 2011 780.000
15 septembrie 2011 800.000
15 martie 2012 820.000
15 septembrie 2012 845.000
15 martie 2013 870.000
15 septembrie 2013 890.000
15 martie 2014 915.000
15 septembrie 2014 940.000
15 martie 2015 965.000
15 septembrie 2015 990.000
15 martie 2016 1.020.000
15 septembrie 2016 1.045.000
15 martie 2017 1.075.000
15 septembrie 2017 1.105.000
15 martie 2018 1.135.000
15 septembrie 2018 1.165.000
15 martie 2019 1.200.000
─────────────────────────────────────────────────────────────────



*) Cifrele din coloana reprezinta sumele in dolari S.U.A. care vor fi rambursate, cu exceptia celor prevazute in sectiunea 4.04 d) din Conditiile generale.

ANEXA 4

ACHIZITII

Sectiunea I
Achizitii de bunuri

Partea A: Generalitati
Bunurile vor fi achizitionate in conformitate cu prevederile sectiunii I din Liniile directoare pentru achizitii in cadrul imprumuturilor B.I.R.D. si creditelor IDA, publicate de Banca in ianuarie 1995 si revizuite in ianuarie si august 1996, septembrie 1997 si ianuarie 1999 (Linii directoare) si cu urmatoarele prevederi ale sectiunii I din prezenta anexa.

Partea B: Licitatia internationala competitiva
Cu exceptia cazului in care se prevede altfel in partea C a prezentei sectiuni, bunurile vor fi achizitionate prin contracte adjudecate in conformitate cu prevederile sectiunii II din Liniile directoare si ale paragrafului 5 din anexa nr. 1 la acestea.

Partea C: Alte proceduri de achizitie
1. Achizitii internationale
Bunurile estimate sa coste 200.000 dolari S.U.A. echivalent pe contract sau mai putin pana la o suma totala care sa nu depaseasca 350.000 dolari S.U.A. echivalent pot fi achizitionate in cadrul unor contracte adjudecate pe baza procedurilor de achizitie internationala, in conformitate cu prevederile paragrafelor 3.5 si 3.6 din Liniile directoare.
2. Achizitii nationale
Bunurile estimate sa coste 50.000 dolari S.U.A. echivalent pe contract sau mai putin pana la o suma totala care sa nu depaseasca 100.000 dolari S.U.A. echivalent pot fi achizitionate in cadrul unor contracte adjudecate pe baza procedurilor de achizitii nationale, in conformitate cu prevederile paragrafelor 3.5 si 3.6 din Liniile directoare.

Partea D: Analiza de catre Banca a deciziilor de achizitii
1. Planificarea achizitiilor
Anterior transmiterii oricarei invitatii de licitatie pentru contracte, se va transmite Bancii spre analiza si aprobare planul de achizitii propus pentru Proiect, in conformitate cu prevederile paragrafului 1 al anexei nr. 1 la Liniile directoare. Achizitia tuturor bunurilor va fi efectuata in conformitate cu planul de achizitii, astfel cum va fi fost aprobat de catre Banca si in conformitate cu prevederile paragrafului 1 mentionat.
2. Analiza anterioara
a) In ceea ce priveste fiecare contract adjudecat in conformitate cu prevederile sectiunii I, partea B a acestei anexe, se vor aplica procedurile expuse in paragrafele 2 si 3 din anexa nr. 1 la Liniile directoare.
b) Cu privire la: (i) fiecare contract estimat sa coste 100.000 dolari S.U.A. echivalent sau mai mult, care va fi achizitionat in conformitate cu procedurile la care se face referire in sectiunea I, partea C1 a prezentei anexe; si (ii) primele doua contracte care vor fi achizitionate in conformitate cu procedurile la care se face referire in sectiunea I, partea C2 a prezentei anexe, se vor aplica urmatoarele proceduri:
(i) anterior selectarii oricarui furnizor in cadrul procedurilor de achizitii, Imprumutatul va furniza Bancii un raport privind compararea si evaluarea cotatiilor primite;
(ii) anterior incheierii oricarui contract achizitionat in cadrul procedurilor de achizitii, Imprumutatul va furniza Bancii un exemplar al specificatiilor si al proiectului de contract; si
(iii) se vor aplica procedurile stabilite in paragrafele 2(f), 2(g) si 3 ale anexei nr. 1 la Liniile directoare.
3. Analiza ulterioara
In ceea ce priveste fiecare contract neguvernat de paragraful 2 al prezentei parti, se vor aplica procedurile stabilite in paragraful 4 din anexa nr. 1 la Liniile directoare.

Sectiunea II
Angajarea consultantilor

Partea A: Generalitati
Serviciile de consultanta vor fi achizitionate in conformitate cu prevederile introducerii si ale sectiunii IV din Liniile directoare: "Selectarea si angajarea consultantilor de catre imprumutatii Bancii Mondiale", publicate de catre Banca in ianuarie 1997 si revizuite in septembrie 1997 si in ianuarie 1999 (Ghid pentru servicii de consultanta) si cu prevederile care urmeaza in sectiunea II a acestei anexe.

Partea B: Selectarea pe baza costului si a calitatii
Daca nu se prevede altfel in partea C a acestei sectiuni, serviciile de consultanta vor fi achizitionate in cadrul contractelor adjudecate in conformitate cu prevederile sectiunii II din Liniile directoare pentru servicii de consultanta, ale paragrafului 3 al anexei nr. 1 la acestea, ale anexei nr. 2 la acestea si ale prevederilor paragrafelor 3.13-3.18 ale acestora, aplicabile selectarii consultantilor pe baza costului si a calitatii.

Partea C: Alte proceduri de selectare a consultantilor
1. Selectarea dintr-o unica sursa
Serviciile pentru analiza legislatiei fiscale, elaborarea normelor metodologice pentru privatizare, proiectarea pachetelor pentru privatizare si infiintarea Agentiei de Valorificare a Activelor Bancare pot, cu acordul prealabil al Bancii, sa fie achizitionate in conformitate cu prevederile paragrafelor 3.8-3.11 din Ghidul pentru servicii de consultanta.
2. Consultanti individuali
Serviciile pentru obiective care indeplinesc cerintele prezentate in paragraful 5.1 din Ghidul pentru servicii de consultanta vor fi achizitionate in cadrul unor contracte adjudecate unor consultanti individuali in concordanta cu prevederile paragrafelor 5.1-5.3 din Ghidul pentru servicii de consultanta.

Partea D: Analiza Bancii privind selectia consultantilor
1. Planificarea selectiei
Anterior transmiterii catre consultanti a oricarei cereri de oferta, planul propus pentru selectia consultantilor in cadrul Proiectului va fi furnizat Bancii pentru analiza si aprobare, in conformitate cu prevederile paragrafului 1 al anexei nr. 1 la Ghidul pentru servicii de consultanta. Selectia tuturor serviciilor de consultanta va fi efectuata in conformitate cu un astfel de plan de selectie, asa cum va fi fost aprobat de Banca si in conformitate cu prevederile paragrafului 1 mentionat.
2. Analiza prealabila
a) In ceea ce priveste fiecare contract de angajare a unor firme de consultanta, estimat sa coste echivalentul a 100.000 dolari S.U.A. sau mai mult, se vor aplica procedurile expuse in paragrafele 1, 2 [altele decat al doilea subparagraf al paragrafului 2 (a)] si 5 ale anexei nr. 1 la Ghidul pentru servicii de consultanta.
b) In ceea ce priveste fiecare contract pentru angajarea consultantilor individuali estimat sa coste echivalentul a 50.000 dolari S.U.A. sau mai mult, calificarea, experienta, termenii de referinta si termenii de angajare a consultantilor vor fi furnizati Bancii pentru analiza prealabila si aprobare. Contractul va fi atribuit numai dupa ce aprobarea mentionata a fost data.
3. Analiza ulterioara
In ceea ce priveste fiecare contract neguvernat de paragraful 2 al acestei parti, se vor aplica procedurile stabilite in paragraful 4 al anexei nr. 1 la Ghidul pentru servicii de consultanta.



Scrisoarea nr. 1

ROMANIA
17 iunie 1999

Banca Internationala
pentru Reconstructie si Dezvoltare
1818 H Street, N.W.
Washington, D.C. 20433
Statele Unite ale Americii

Stimati domni si doamne,

Referitor la: Imprumutul nr. 4491 RO
(Proiectul de dezvoltare institutionala a sectorului privat)
Sectiunea 9.02 din Conditii generale
Date financiare si economice

In legatura cu Acordul de imprumut de la aceasta data dintre Romania (Tara membra) si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare (Banca) pentru Proiectul mai sus mentionat, va scriu in numele Tarii membre pentru a preciza urmatoarele:
1. Noi intelegem si suntem de acord ca, pentru scopurile sectiunii 9.02 din Conditiile generale, Tarii membre sa i se solicite de catre Banca sa raporteze "noile angajamente de imprumut" (conform descrierii din Manualul privind sistemul de raportare a debitorilor al Bancii Mondiale, datat ianuarie 1989), nu mai tarziu de 30 de zile dupa sfarsitul trimestrului in cursul caruia are loc contractarea datoriei, si sa raporteze "tranzactiile in cadrul imprumuturilor" (dupa cum sunt descrise), nu mai tarziu de data de 31 martie a anului urmator celui pentru care a fost intocmit raportul.
2. Noi garantam ca nu exista nici un fel de ipoteci, gajuri, speze, privilegii, prioritati sau alte garantii, altele decat cele excluse conform paragrafului (c) din sectiunea 9.03 din Conditiile generale, asupra oricaror active publice, asa cum acest termen este definit in sectiunea mentionata, ca garantie pentru orice fel de datorie externa. Nu exista nici un fel de incapacitate asupra oricarei datorii publice externe.
Este intelegerea noastra ca, acordand imprumutul, Banca poate conta pe situatiile stabilite sau la care se face referire in aceasta scrisoare.

Cu stima,

Mircea Geoana,
reprezentant autorizat
Romania


Scrisoarea nr. 2

ROMANIA

17 iunie 1999

Banca Internationala
pentru Reconstructie si Dezvoltare
1818 H Street, N.W.
Washington, D.C. 20433
Statele Unite ale Americii


Stimati domni si doamne,

Referitor la: Imprumutul nr. 4491 RO
(Proiectul de dezvoltare institutionala a sectorului privat)
Indicatori

In legatura cu Acordul de imprumut de la aceasta data dintre Romania (Imprumutat) si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare (Banca) pentru imprumutul mai sus mentionat, va scriu numele Imprumutatului pentru a confirma intelegerea si acordul nostru ca, pentru scopurile sectiunii 3.04 a) din acordul de imprumut si daca nu se convine altfel intre Imprumutat si Banca, expresia indicatori acceptabili Bancii se refera la indicatorii prezentati in anexa la prezenta scrisoare.

Cu stima,

Mircea Geoana,
reprezentant autorizat
Romania



ANEXA 1



1. ROMANIA

PROIECTUL DE DEZVOLTARE INSTITUTIONALA A SECTORULUI PRIVAT

Obiectivul dezvoltarii Indicatori de rezultat/impact: Rapoartele Proiectului:
Proiectului:

Intarirea rolului Externalizarea activelor de stat Grafice de privatizare
sectorului privat din sectorul financiar si al Aprobarea de legi
in economie prin intreprinderilor si Implementarea
transferul activelor rationalizarea cadrului standardelor
statului si prin economic
crearea unui
mediu propice pentru
cresterea si
dezvoltarea
sectorului privat

2. SERVICII FINANCIARE

Rezultatul fiecarei Indicatori de realizat: Rapoartele Proiectului:
componente:

1. Restructurarea si 1. Transferul a cel Rapoarte ale U.M.P.
recapitalizarea Bancii putin 50% din activele Rapoarte ale
Agricole - S.A. neperformante ale consultantilor
Bancii Agricole - S.A.
la Agentia de Valorificare
a Activelor Bancare
(A.V.A.B.) pana in luna
octombrie 1999

2. Recapitalizarea si 2. (i) incheierea evaluarii Rapoarte ale U.M.P.
restructurarea Bancii (due dilligence) a Rapoarte ale
Comerciale Romane portofoliului de credite consultantilor
- S.A. al bancii, pentru a
identifica creditele
clasificate ca indoielnice
si pierdere si pentru a
le transfera la A.V.A.B.;
(ii) restructurarea si
recapitalizarea bancii
pana in luna octombrie
1999

3. Lichidarea BANCOREX 3. (i) transferul Rapoarte ale U.M.P.
creditelor neperformante Rapoarte ale
la A.V.A.B.; consultantilor
(ii) conformarea cu
aspectele juridice si
judiciare ale lichidarii;
(iii) implementarea
managementului activelor
si vanzarea creditelor
altor banci;
(iv) eliminarea activelor
bancare si a participatiilor
neprofitabile;
(v) lichidarea BANCOREX
pana in luna octombrie 1999

4. Infiintarea Agentiei 4. (i) angajarea la Rapoarte ale U.M.P.
de Valorificare a A.V.A.B. a intregului Rapoarte ale
Activelor Bancare personal necesar; consultantilor
(A.V.A.B.) (ii) instalarea unui
management dublu (twin)
la A.V.A.B.;
(iii) transferarea in
intregime a activelor
neperformante ale BANCOREX,
Bancii Agricole - S.A.,
Bancii Comerciale Romane
- S.A. la A.V.A.B. inainte
de luna octombrie 1999

5. Dezvoltarea pietelor 5. Realizarea pana in luna Raportul echipei US
primara si secundara octombrie 1999 a urmatoa- Treasury asupra
pentru titlurile de relor obiective: progresului
stat (i) piata secundara sa indicatorilor de
devina operationala in realizat
conformitate cu planul
de actiune convenit cu
Banca;
(ii) dezvoltarea unei
structuri de scadente
pentru titlurile de stat,
pentru a infiinta o
structura de termene de
scadenta a ratelor de
dobanda determinata de
piata

3. SERVICII DE PRIVATIZARE

Rezultatul fiecarei Indicatori de realizat: Rapoartele Proiectului:
componente:

1. Privatizarea, caz cu 1, 2 si 3 Rapoarte ale U.M.P.
caz, a 4 intreprinderi (i) selectarea a 9 Rapoarte ale
mari de stat intreprinderi de stat consultantilor
2. Privatizarea, caz cu pentru privatizare si a 5
caz, a altor 5 intreprinderi de stat
intreprinderi mari pentru restructurare/
de stat lichidare inainte de luna
octombrie 1999;

3. Restructurarea/ (ii) selectarea de banci
lichidarea altor 5 internationale de investitii
intreprinderi de stat pentru privatizarea a cel
putin 8 intreprinderi
selectate in plus fata de
selectarea firmelor
internationale pentru
restructurarea/
lichidarea a 5 intreprinderi
mari de stat

4. Privatizarea in pachet 4. (i) selectarea a 50 de
a intreprinderilor intreprinderi mari de stat
detinute de Fondul pentru privatizarea in
Proprietatii de Stat pachet, abordarea gradului
(F.P.S.) de indatorare cu Ministerul
Finantelor si proiectarea
pachetelor de licitatie
pentru bancile de investitii
agenti de vanzare;
(ii) incheierea de contracte,
inainte de luna octombrie
1999, cu agenti de vanzare
pentru vanzarea a cel
putin 60% din intreprinderile
incluse in lista celor 50
de firme alese, ca o
conditie pentru Board
pentru Proiectul PSAL;
(iii) oferirea spre vanzare
a 45 de intreprinderi mari
si a 850 de intreprinderi
mici si mijlocii, care
reprezinta 9% din portofoliul
total de actiuni detinut
de F.P.S.;
(iv) gasirea de cumparatori
si incheierea de contracte
pentru vanzarea acestor
intreprinderi

MEDIUL DE AFACERI

Rezultatul fiecarei Indicatori de realizat: Rapoartele Proiectului:
componente:

1. Asigurarea pregatirii 1. (i) Guvernul va sprijini 1. Rapoartele U.M.P.
necesare pentru infiintarea Camerei de privind progresul
contabili si auditori, Audit; inregistrat
in vederea implementarii (ii) Guvernul va aproba o
noilor standarde ordonanta de urgenta pentru
internationale de auditul financiar;
contabilitate ministrul finantelor
va emite ordinul privind
standardele internationale
de contabilitate;
(iii) finalizarea cursurilor
de pregatire si a
materialelor de pregatire

2. Reforma impozitelor 2. (i) inaintarea la Parlament 2. Rapoarte ale directe, pentru a a proiectului legii consultantilor
furniza o impozitare privind impozitul pe venitul Rapoarte ale U.M.P.
mai echitabila si mai global;
eficienta si pentru a (ii) inaintarea la Parlament a
imbunatati administrarea amendamentelor la legea
si conformarea cu sistemul impozitului pe profit;
de impozite directe (iii) incorporarea
recomandarilor consultantilor
la legea impozitelor

3. Introducerea unui 3. (i) finalizarea unei 3. (i) Raportul U.M.P.
sistem mai eficient si analize a procesului (ii) Raportul
si mai eficace al falimentului; comisiei pentru
falimentului si (ii) elaborarea unui raport faliment
lichidarii pentru a in termen de 6-8 luni (pana
asista restructurarea in luna martie 2000), care sa
sectorului privat contina recomandarile pentru
si solutionarea situatiei reforme mult mai cuprinzatoare
intreprinderilor in continuare privind procesul
neperformante falimentului

4. Dezvoltarea unei 4. Finalizarea unei 4. (i) Raportul U.M.P.
strategii pentru evaluari a structurilor (ii) Raportul
solutionarea problemelor si reglementarilor in consultantilor
majore structurale si de domeniul utilitatilor
reglementare si asigurarea
unui fundament pentru
viitorul program de
asistenta tehnica in
domeniul reglementarilor

5. Studiu privind mediul 5. (i) contractarea 5. Raportul
de afaceri consultantilor; consultantilor
(ii) finalizarea raportului

6. Infiintarea unui 6. (i) finalizarea 6. Rapoarte ale U.M.P.
registru al garantiilor proiectarii si instalarii
reale mobiliare registrelor pentru garantiile
reale mobiliare;
(ii) finalizarea pregatirii
judecatorilor si bancherilor


Infiintarea U.M.P.

Numirea personalului
si auditarea


Scrisoarea nr. 3


ROMANIA

17 iunie 1999

Banca Internationala
pentru Reconstructie si Dezvoltare
1818 H Street, N.W.
Washington, D.C. 20433
Statele Unite ale Americii

Stimati domni si doamne,

Referitor la: Imprumutul nr. 4491 RO
(Proiectul de dezvoltare institutionala a sectorului privat)
Planul de actiune cu termene precise

In legatura cu Acordul de imprumut de la aceasta data dintre Romania (Imprumutat) si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare (Banca) pentru Proiectul mai sus mentionat, va scriu in numele Imprumutatului pentru a confirma intelegerea si acordul nostru ca, pentru scopul sectiunii 4.02 a) din acordul de imprumut si daca nu se convine altfel intre Banca si Imprumutat, expresia un plan de actiune cu termene precise, acceptabil pentru Banca se refera la planul de actiune prezentat in anexa la prezenta scrisoare.

Cu stima,

Mircea Geoana,
reprezentant autorizat
Romania



ANEXA 1

Misiunea de evaluare a Bancii a analizat impreuna cu partenerii romani fezabilitatea adoptarii Initiativei de modificare a administrarii creditelor a Bancii (LACI) pentru propunerea de imprumut privind dezvoltarea institutionala a sectorului privat. Procedurile LACI solicita ca Imprumutatul sa utilizeze un sistem de monitorizare integrata a Proiectului pentru a pune laolalta toate aspectele relevante ale implementarii Proiectului, inclusiv managementul financiar, tragerile, managementul achizitiilor si contractelor si progresul fizic. Utilizarea procedurilor simplificate de tragere in cadrul LACI solicita ca agentia de implementare a Proiectului sa infiinteze si sa mentina un management financiar si un sistem de raportare solide, acceptabile pentru Banca.
Partenerii romani si echipa Bancii au convenit asupra urmatoarelor actiuni cu privire la infiintarea si intarirea sistemului de management financiar al Proiectului:
a) U.M.P. care reprezinta Imprumutatul va implementa un plan de actiune cu termene precise, detaliat mai jos, pentru intarirea unui sistem de management financiar al Proiectului, acceptabil in conformitate cu politicile operationale ale Bancii; si
b) un specialist in management financiar al Bancii va evalua gradul de pregatire a unui astfel de sistem anterior efectivitatii acestuia in conformitate cu cerintele minime prezentate mai jos.
Cerintele minime pentru un astfel de sistem includ: (i) U.M.P. sa fie dotata cu personal calificat (inclusiv un contabil cu experienta); (ii) instalarea unui software adecvat pentru contabilitate si mentinerea inregistrarilor de incredere privind Proiectul, in conformitate cu practicile contabile sanatoase; (iii) capacitatea de a intocmi la timp situatiile financiare ale Proiectului si rapoartele trimestriale, in concordanta cu formatele standard ale Bancii, in vederea auditarii; si (iv) elaborarea unor proceduri adecvate de control intern si aranjamente satisfacatoare de auditare a Proiectului.
Planul de actiune de mai jos intentioneaza sa indrume si sa sprijine activitatile U.M.P. pentru ca sistemul de management financiar al Proiectului sa fie pe deplin operational. Conform estimarii ca imprumutul va deveni efectiv in luna iulie, activitatile vor fi programate dupa cum urmeaza:
* Cererea de oferte (CO) pentru infiintarea unui sistem de management financiar a fost trimisa la firmele de contabilitate acceptabile Bancii, incluse in lista scurta (PWC, KPMG, Ernst & Young, Arthur Andersen si Deloitte & Touche);
* U.M.P. a fost dotata cu intregul personal necesar, inclusiv cu un contabil;
* U.M.P. a selectat o firma pentru infiintarea sistemului de management financiar;
* au fost determinate procesele administrative si procedurile de control intern aferente Proiectului. Formatele de raportare vor fi elaborate in conformitate cu modelele prezentate in Raportul privind managementul financiar al Proiectului (Planul de implementare a Proiectului) si sistemul urmeaza sa fie testat;
* un specialist in management financiar al Bancii va testa functionarea sistemului de management financiar si va solutiona problemele ramase;
* auditorii vor fi selectati pana la 31 octombrie 1999;
* Imprumutatul va elabora rapoarte trimestriale de management al Proiectului, acceptabile Bancii, incepand nu mai tarziu de 31 martie 2000.

--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016