Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ACORD DE IMPRUMUT*) din 15 iulie 1998  dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, destinat finantarii Proiectului privind reforma in domeniul protectiei copilului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ACORD DE IMPRUMUT*) din 15 iulie 1998 dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, destinat finantarii Proiectului privind reforma in domeniul protectiei copilului

EMITENT: ACT INTERNATIONAL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 310 din 26 august 1998
--------------
*) Traducere.

IMPRUMUT Nr. 4.362 RO

Acord, din data de 15 iulie 1998, intre Romania (Imprumutatul) si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare (Banca)

Avand in vedere ca:
(A) Imprumutatul, fiind convins in ceea ce priveste fezabilitatea si proprietatea Proiectului descris in anexa nr. 2 la acest acord, a solicitat Bancii sprijin pentru finantarea Proiectului;
(B) Banca a fost de acord, intre altele, pe baza celor expuse mai sus, sa acorde Imprumutatului imprumutul, in termenii si conditiile stabilite in acest acord,
prin prezentul acord partile semnatare convin asupra urmatoarelor:

ART. 1
Conditii generale. Definitii
Sectiunea 1.01. - "Conditiile generale aplicabile acordurilor de imprumut si garantie pentru imprumuturi intr-o singura valuta" ale Bancii din data de 30 mai 1995 (amendate in 2 decembrie 1997), cu modificarile stabilite mai jos (Conditiile generale), constituie parte integranta a acestui acord.
In sectiunea 9.07, subparagraful c) se modifica si se citeste:
"c) Nu mai tarziu de 6 luni inaintea datei limita de tragere sau la o alta data ulterioara, asa cum poate fi convenita in acest scop intre Banca si Imprumutat, imprumutatul va pregati si va furniza Bancii un raport, in acel scop si cu acele detalii pe care Banca le va cere in mod rezonabil, in legatura cu executarea si inceperea functionarii Proiectului, costurile lui si beneficiile rezultate sau care vor rezulta din acesta, indeplinirea de catre Imprumutat si de Banca a obligatiilor ce le revin in cadrul acestui acord de imprumut si indeplinirea scopurilor imprumutului."
Sectiunea 1.02. - In cazul in care contextul nu impune altfel, diferiti termeni definiti in Conditiile generale si in preambulul acestui acord au intelesul stabilit in acestea si, in plus, urmatorii termeni vor avea urmatoarele intelesuri:
a) DPC inseamna Departamentul pentru Protectia Copilului al Imprumutatului, care a fost infiintat si functioneaza in conformitate cu <>Hotararea Guvernului nr. 16 din 31 ianuarie 1997 si cu <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 26 din 9 iunie 1997 , aprobata si modificata prin <>Legea nr. 108 din 2 iunie 1998 ;
b) Manualul de implementare a proiectului inseamna manualul la care se face referire in sectiunea 6.01 a) a acestui acord;
c) contul special inseamna contul la care se face referire in sectiunea 2.02 b) a acestui acord; si
d) subproiectul inseamna un proiect care se va realiza in cadrul partii A sau partii B (i) a Proiectului.
ART. 2
Imprumutul
Sectiunea 2.01. - Banca accepta sa imprumute Imprumutatului, in termenii si conditiile stabilite sau la care se face referire in Acordul de imprumut, o suma egala cu cinci milioane dolari S.U.A. (5.000.000 dolari).
Sectiunea 2.02. - a) Suma imprumutului poate fi trasa din contul imprumutului, in conformitate cu prevederile anexei nr. 1 la acest acord, pentru cheltuielile facute (sau daca Banca va conveni altfel, care vor fi facute) pe baza costurilor rezonabile ale bunurilor si serviciilor necesare pentru Proiectul descris in anexa nr. 2 la acest acord si care vor fi finantate din sumele imprumutului.
b) Imprumutatul, pentru scopurile Proiectului, poate deschide si mentine un cont special de depozit in dolari S.U.A. la o banca comerciala in termenii si conditiile satisfacatoare Bancii, incluzand protectia corespunzatoare impotriva daunelor, sechestrului si confiscarii. Depozitele in si platile din contul special vor fi facute conform prevederilor anexei nr. 6 la acest acord.
Sectiunea 2.03. - Data limita de tragere va fi 30 iunie 2002 sau o alta data ulterioara, pe care o va stabili Banca. Banca va notifica prompt Imprumutatului despre aceasta data ulterioara.
Sectiunea 2.04. - Imprumutatul va plati Bancii un comision de angajament la o rata egala cu trei patrimi din unu la suta (3/4 din 1%) pe an, aplicat asupra valorii imprumutului, netrasa de la o perioada la alta.
Sectiunea 2.05. - a) Imprumutatul va plati dobanda aferenta sumei imprumutului, trasa din imprumut si nerestituita periodic, la o rata egala, pentru fiecare perioada de dobanda, cu rata de baza LIBOR plus marja totala LIBOR.
b) In scopul acestei sectiuni:
(i) perioada de dobanda inseamna perioada initiala de la si incluzind data semnarii acestui acord pana la, dar excluzand, prima data de plata a dobanzii, care are loc dupa aceea si, dupa perioada initiala, fiecare perioada de la si incluzand data de plata a dobanzii pana la, dar excluzand, urmatoarea data de plata a dobanzii;
(ii) data de plata a dobanzii inseamna orice data specificata in sectiunea 2.06 a acestui acord;
(iii) rata de baza LIBOR inseamna, pentru fiecare perioada de dobanda, rata interbancara oferita pe piata Londrei la depozitele la sase luni in dolari S.U.A. pentru valoarea primei zile a acelei perioade de dobanda (sau, in cazul perioadei de dobanda initiale, pentru valoarea de la data de plata a dobanzii care are loc, sau urmeaza imediat primei zile a acelei perioade de dobanda), asa cum a fost determinata in mod rezonabil de Banca si exprimata in procent pe an;
(iv) marja totala LIBOR inseamna pentru fiecare perioada de dobanda: (A) jumatate dintr-un procent (1/2 din 1%); (B) minus (sau plus) marja medie ponderata, pentru acea perioada de dobanda, sub (sau peste) ratele oferite pe piata interbancara londoneza sau alte rate de referinta pentru depozitele la sase luni, pentru imprumuturile nerambursate ale Bancii sau pentru parti ale acestora alocate de Banca pentru finantarea imprumuturilor intr-o singura moneda sau pentru parti ale acestora acordate de ea, care includ imprumutul, asa cum a fost determinata in mod rezonabil de catre Banca si exprimata ca un procent pe an.
c) Banca va notifica Imprumutatului rata de baza LIBOR si marja totala LIBOR pentru fiecare perioada de dobanda, imediat dupa determinarea acestora.
d) Ori de cate ori, in functie de schimbarile in ceea ce priveste practicile pietei care afecteaza determinarea ratelor de dobanda la care se face referire in aceasta sectiune 2.05, Banca constata ca este in interesul imprumutatilor sai, luati in totalitate, si ale Bancii sa aplice o baza pentru determinarea ratelor de dobanda aplicabile imprumutului, alta decat cea prevazuta in sectiunea mentionata, Banca poate modifica baza pentru determinarea ratelor de dobanda aplicabile imprumutului prin notificarea Imprumutatului privind noua baza cu cel putin sase luni inainte. Baza va deveni efectiva la expirarea perioadei notificate, daca Imprumutatul nu notifica Bancii, in decursul perioadei mentionate, obiectiile lui, in caz in care modificarile respective nu vor fi aplicabile imprumutului.
Sectiunea 2.06. - Dobanda si alte costuri vor fi platite la 15 iunie si la 15 decembrie in fiecare an, in conformitate cu graficul de amortizare prezentat in anexa nr. 3 la acest acord.
ART. 3
Executarea Proiectului
Sectiunea 3.01. - a) Imprumutatul declara ca se angajeaza sa indeplineasca obiectivele Proiectului, asa cum sunt ele stabilite in anexa nr. 2 la acest acord si, in acest scop, va realiza Proiectul prin DPC, ca agentie de executie, cu maxima diligenta si eficienta si in conformitate cu practicile de engineering, financiare si administrative corespunzatoare protectiei copilului si va asigura cu promptitudine, conform cerintelor, fondurile, facilitatile, serviciile si alte resurse necesare Proiectului.
b) Fara a se limita prevederile paragrafului a) al acestei sectiuni si cu exceptia cazului in care Banca si Imprumutatul nu vor conveni altfel, Imprumutatul va realiza Proiectul in conformitate cu programul de implementare stabilit in anexa nr. 5 la acest acord.
Sectiunea 3.02. - Cu exceptia cazului in care Banca nu va stabili altfel, achizitionarea bunurilor, lucrarilor si a serviciilor de consultanta necesare Proiectului si care vor fi finantate din sumele imprumutului vor fi guvernate de prevederile anexei nr. 4 la acest acord.
Sectiunea 3.03. - Pentru scopurile sectiunii 9.08 din Conditiile generale si fara nici o limitare la acestea, Imprumutatul, prin DPC:
a) va pregati, pe baza liniilor directoare acceptabile Bancii, si va furniza Bancii, cu cel mult sase (6) luni inaintea datei limita de tragere sau la o alta data ulterioara, asa cum poate fi convenita in acest scop de catre Banca si de catre Imprumutat, un plan conceput pentru a asigura continuarea realizarii obiectivelor Proiectului; si
b) va acorda Bancii posibilitatea rezonabila de a se consulta cu Imprumutatul in legatura cu planul respectiv.
ART. 4
Clauze financiare
Sectiunea 4.01. - a) Imprumutatul, prin DPC, va crea, pana la 31 octombrie 1998 si dupa aceea va mentine un sistem de management financiar, incluzand inregistrari si conturi, si va pregati situatiile financiare intr-un format acceptabil Bancii, care sa reflecte adecvat operatiunile, resursele si cheltuielile legate de realizarea Proiectului.
b) Imprumutatul, prin DPC:
(i) va tine evidentele, conturile si situatiile financiare la care s-a facut referire in paragraful a) al acestei sectiuni si inregistrarile si conturile pentru contul special, pentru fiecare an fiscal auditat, in conformitate cu standardele de audit acceptate de Banca, aplicate in mod consecvent de catre auditori independenti acceptabili Bancii;
(ii) va furniza Bancii, imediat ce este posibil, dar in orice caz nu mai tarziu de sase luni de la sfarsitul fiecarui an fiscal: (A) copii certificate de pe situatiile financiare la care s-a facut referire in paragraful a) al acestei sectiuni, pentru acel an auditat; si (B) un punct de vedere privind acele situatii financiare, inregistrari si un raport al acelui audit, efectuat de auditorii respectivi in acel scop si acele detalii pe care Banca le va fi cerut in mod rezonabil; si
(iii) va furniza Bancii alte astfel de informatii privind acele inregistrari si conturi si auditul acestora si privind respectivii auditori, asa cum le va fi cerut periodic Banca in mod rezonabil.
c) Pentru toate cheltuielile pentru care tragerile din contul imprumutului au fost facute pe baza declaratiilor de cheltuieli, Imprumutatul, prin DPC:
(i) va tine sau va face sa fie tinute, in conformitate cu paragraful a) al acestei sectiuni, inregistrari si conturi separate care sa reflecte astfel de cheltuieli;
(ii) va retine, cel putin un an dupa ce Banca a primit raportul de audit pentru anul fiscal in care a fost facuta ultima tragere din contul imprumutului, toate inregistrarile (contracte, comenzi, facturi, note de plata, chitante si alte documente) care evidentiaza astfel de cheltuieli;
(iii) va permite reprezentantilor Bancii sa examineze astfel de inregistrari; si
(iv) va asigura ca acele inregistrari si conturi sunt incluse in auditul anual la care s-a facut referire in paragraful b) al acestei sectiuni, ca raportul acestui audit contine opinia separata a respectivilor auditori si ca declaratiile de cheltuieli prezentate in cursul fiecarui an fiscal, impreuna cu procedurile si controalele interne implicate in pregatirea lor pot fi folosite ca baza pentru a justifica tragerile respective.
ART. 5
Clauze asiguratorii pentru Banca
Sectiunea 5.01. - Conform sectiunii 6.02 p) din Conditiile generale, este specificat in plus urmatorul eveniment, si anume ca Manualul de implementare a proiectului va fi fost amendat, abandonat sau revocat fara consimtamantul anterior al Bancii.
ART. 6
Data intrarii in efectivitate. Terminare
Sectiunea 6.01. - Urmatoarele evenimente sunt specifice drept conditii suplimentare pentru intrarea in efectivitate a Acordului de imprumut, in interesul sectiunii 12.01 c) din Conditiile generale:
a) DPC a finalizat Manualul de implementare a proiectului, acceptat de Banca; si
b) DPC a numit un consultant in managementul Proiectului, un consultant contabil si un consultant in achizitie, cu calificarile, experienta si termenii de referinta satisfacatori Bancii.
Sectiunea 6.02. - Perioada de o suta douazeci (120) de zile de la data semnarii prezentului acord este specificata prin prezentul, pentru scopurile sectiunii 12.04 din Conditii generale.
ART. 7
Reprezentantul Imprumutatului. Adrese
Sectiunea 7.01. - Ministerul Finantelor al Imprumutatului este desemnat ca reprezentant, al Imprumutatului pentru scopurile sectiunii 11.03 din Conditiile generale.
Sectiunea 7.02. - Urmatoarele adrese sunt specificate pentru scopurile sectiunii 11.01 din Conditiile generale:
Pentru Imprumutat:
Ministerul Finantelor
Strada Apolodor nr. 17
Bucuresti, Romania
Telex: 11239

Pentru Banca:
International Bank for Reconstruction and Development
1818 H Street, N.W.
Washington, D.C. 20433
United States of America
Adresa telegrafica:
Intbafrad
Washington, D.C.
Telex:
248423 (MCI) sau
64145 (MCI)

Drept urmare, partile la prezentul acord, actionind prin reprezentantii lor legal autorizati, au dispus ca acest acord sa fie semnat in numele lor in Districtul Columbia, Statele Unite ale Americii, in ziua si anul mentionate la inceput.

Romania,
prin/ss/ Daniel Daianu,
ministrul finantelor,
reprezentant autorizat

Banca Internationala pentru
Reconstructie si Dezvoltare,
prin/ss/ Johannes F. Linn,
vicepresedinte,
pentru Regiunea Europa si Asia
Centrala


ANEXA 1

TRAGEREA SUMELOR DIN IMPRUMUT

1. Tabelul de mai jos precizeaza categoriile de pozitii care vor fi finantate din sumele imprumutatului, alocarea sumelor imprumutului pe fiecare categorie si procentul cheltuielilor pentru pozitiile care vor fi astfel finantate din fiecare categorie:




Categoria Suma alocata Procentul din cheltuielile
din imprumut care urmeaza
(exprimata in dolari S.U.A.) a fi finantate
-------------------------------------------------------------------------------
(1) Lucrari 3.200.000 80%
-------------------------------------------------------------------------------
(2) Bunuri 900.000 100% din cheltuielile
externe,
100% din cheltuieli locale
(preturi franco-uzina) si
80% pentru cheltuieli
locale pentru alte artico-
le procurate local
-------------------------------------------------------------------------------
(3) Servicii de consultanta,
pregatirea personalului
si sensibilizarea
opiniei publice 400.000 100%
-------------------------------------------------------------------------------
(4) Nealocate 500.000
-------------------------------------------------------------------------------
TOTAL: 5.000.000
-------------------------------------------------------------------------------

2. Pentru scopurile acestei anexe:
a) termenul cheltuieli externe inseamna cheltuieli in moneda oricarei tari, alta decat cea a Imprumutatului, pentru bunuri sau servicii furnizate de pe teritoriul oricarei tari, alta decat cea a Imprumutatului; si
b) termenul cheltuieli locale inseamna cheltuieli in moneda Imprumutatului, pentru bunuri sau servicii furnizate de pe teritoriul Imprumutatului.
3. Fara sa contravina prevederilor paragrafului 1 de mai sus, nici o tragere nu va fi efectuata pentru plata cheltuielilor efectuate: a) inaintea datei semnarii acestui acord, cu exceptia acelor trageri, intr-o suma totala care sa nu depaseasca echivalentul a 300.000 dolari S.U.A., care pot fi facute pentru acoperirea platilor pentru cheltuieli efectuate inaintea acelei date, dar dupa 16 martie 1998; si b) daca subproiectul pentru care disponibilizarea este ceruta nu a fost aprobat de Banca in conformitate cu prevederile anexei nr. 5 la acest acord.
4. Banca poate cere ca tragerile din contul imprumutului sa se faca pe baza declaratiilor de cheltuieli, in cazul cheltuielilor pentru: a) lucrari in cadrul contractelor care costa mai putin de 200.000 dolari S.U.A. echivalent fiecare; b) bunuri; c) pregatirea personalului si sensibilizarea opiniei publice; si d) servicii in cadrul contractelor care costa mai putin de 100.000 dolari S.U.A. fiecare si pentru angajarea firmelor de consultanta si contractele care costa mai putin de 50.000 dolari S.U.A. fiecare, pentru angajarea consultantilor individuali, in termenii si conditiile pe care Banca le va specifica prin notificarea Imprumutatului.

ANEXA 2

DESCRIEREA PROIECTULUI

Obiectivul Proiectului este imbunatatirea sistemului de protectie a copilului in Romania, prin testarea si promovarea:
(i) modalitatilor de protectie a copilului la nivelul comunitatii, ca alternative sustenabile si eficiente din punct de vedere al costului, fata de ingrijirea copilului la nivel institutional; si
(ii) modalitatilor de reintegrare a copiilor strazii in societate.
Proiectul cuprinde urmatoarele parti, sub rezerva acelor modificari care pot fi convenite periodic intre Imprumutat si Banca, in scopul realizarii acestor obiective:

Partea A. Servicii de protectie a copilului la nivelul comunitatii
Furnizarea de lucrari, bunuri, pregatirea personalului si servicii de consultanta pentru sprijinirea Imprumutatului in identificarea, finantarea si monitorizarea subproiectelor care urmaresc prevenirea abandonului si a institutionalizarii copiilor, dezinstitutionalizarea copiilor si imbunatatirea calitatii protectiei de tip rezidential, prin servicii alternative la nivelul comunitatii.

Partea B. Initiativa copiii strazii
(i) Furnizarea de lucrari, bunuri, pregatirea personalului si servicii de consultanta pentru a sprijini Imprumutatul in identificarea, finantarea si monitorizarea subproiectelor care urmaresc reducerea numarului copiilor strazii de pe teritoriul municipiului Bucuresti, prin reintegrarea sociala si familiala si asigurarea de adaposturi, facilitati de invatamant si educationale, consiliere si asistenta juridica, asistenta medicala si alte servicii pentru copiii strazii.
(ii) Furnizarea de lucrari, bunuri, pregatirea personalului si servicii de consultanta pentru sprijinirea Imprumutatului in stabilirea, in diferitele zone de pe teritoriul Imprumutatului, a pana la sase centre pentru coordonare si informare privind copii strazii.

Partea C. Dezvoltare institutionala, pregatire personal, sensibilizarea opiniei publice, monitorizare si evaluare
(i) Furnizarea serviciilor de consultanta pentru intarirea capacitatii DPC de a supraveghea executia proiectului, incluzand evaluarea si monitorizarea activitatilor proiectului.
(ii) Pregatirea personalului DPC si a personalului operational al autoritatilor administratiei publice locale, incluzand vizite de studiu in Romania si in strainatate.
(iii) Pregatirea si implementarea unei campanii prin presa, radio si televiziune, pentru a sensibiliza opinia publica asupra necesitatii de prevenire a abandonului copiilor si pentru a incuraja familiile in a obtine sprijin si a beneficia de servicii alternative diversificate, ca solutii pentru evitarea abandonului copiilor in institutii.
(iv) Monitorizarea si evaluarea activitatilor Proiectului prin stabilirea unui sistem de management informational in DPC.

***

Se estimeaza ca Proiectul sa fie finalizat pana la data de 31 decembrie 2001.

ANEXA 3



GRAFICUL DE AMORTIZARE


Data scadentei Plata ratelor de capital
(exprimate in dolari S.U.A.)*)
-------------------------------------------------------------------------------
15 decembrie 2003 105.000
15 iunie 2004 110.000
15 decembrie 2004 110.000
15 iunie 2005 115.000
15 decembrie 2005 120.000
15 iunie 2006 120.000
15 decembrie 2006 125.000
15 iunie 2007 130.000
15 decembrie 2007 135.000
15 iunie 2008 140.000
15 decembrie 2008 140.000
15 iunie 2009 145.000
15 decembrie 2009 150.000
15 iunie 2010 155.000
15 decembrie 2010 160.000
15 iunie 2011 165.000
15 decembrie 2011 170.000
15 iunie 2012 175.000
15 decembrie 2012 180.000
15 iunie 2013 185.000
15 decembrie 2013 190.000
15 iunie 2014 195.000
15 decembrie 2014 200.000
15 iunie 2015 205.000
15 decembrie 2015 215.000
15 iunie 2016 220.000
15 decembrie 2016 225.000
15 iunie 2017 230.000
15 decembrie 2017 240.000
15 iunie 2018 245.000
-------------------------------------------------------------------------------

*) Cifrele din aceasta coloana reprezinta suma in dolari S.U.A. care trebuie restituita, cu exceptia celor prevazute in sectiunea 4.04 d) din Conditiile generale.

ANEXA 4

ACHIZITII SI SERVICII DE CONSULTANTA

Sectiunea I. Achizitii de bunuri si lucrari

Partea A. Generalitati
Bunurile si lucrarile vor fi procurate in conformitate cu prevederile sectiunii I a "Liniilor directoare pentru achizitii in cadrul imprumuturilor B.I.R.D. si creditelor I.D.A.", publicate de Banca in luna ianuarie 1995 si actualizate in lunile ianuarie si august 1996 si septembrie 1997 (Linii directoare) si cu urmatoarele prevederi ale sectiunii I a acestei anexe.

Partea B. Licitatia competitiva internationala
1. Cu exceptia cazului in care partea C a acestei sectiuni prevede altfel, bunurile vor fi procurate in cadrul unor contracte adjudecate in conformitate cu prevederile sectiunii a II-a a Liniilor directoare si ale paragrafului 5 din anexa nr. 1 la acestea.
2. Se vor aplica prevederile paragrafelor 2.54 si 2.55 ale Liniilor directoare si anexa nr. 2 la acestea, pentru bunuri produse pe teritoriul Imprumutatului, pentru a fi achizitionate in cadrul unor contracte adjudecate in conformitate cu prevederile paragrafului 1 al acestei parti B.

Partea C. Alte proceduri de achizitie
1. Cumparare Internationala
Bunurile estimate sa coste mai putin de 300.000 dolari S.U.A. echivalent pe contract, pana la o suma totala care sa nu depaseasca 390.000 dolari S.U.A. echivalent, pot fi achizitionate in cadrul contractelor adjudecate pe baza procedurilor de cumparare internationala, conform prevederilor paragrafelor 3.5 si 3.6 din Liniile directoare.
2. Cumparare locala
Bunurile estimate sa coste mai putin de 70.000 dolari S.U.A. echivalent pe contract, pana la o suma totala care sa nu depaseasca 840.000 dolari S.U.A. echivalent, pot fi procurate in cadrul contractelor adjudecate pe baza procedurilor de cumparare locala, conform prevederilor paragrafelor 3.5 si 3.6 din Liniile directoare.
3. Achizitia de lucrari mici
Lucrarile estimate sa coste mai putin de 200.000 dolari S.U.A. echivalent pe contract, pana la o suma totala care sa nu depaseasca 4.400.000 dolari S.U.A. echivalent, vor fi procurate pe baza unor contracte cu sume globale si pret fix, adjudecate pe baza cotatiilor obtinute de la trei (3) contractanti locali calificati, ca raspuns la invitatia primita in scris. Invitatia va include o descriere detaliata a lucrarilor, incluzand specificatii de baza, date solicitate pentru finalizarea lucrarilor, o forma initiala de contract acceptabil Bancii si planuri relevante, unde este cazul. Adjudecarea va fi facuta in favoarea contractantului care ofera cea mai mica cotatie de pret pentru lucrarea ceruta si care are experienta si resurse pentru a finaliza in bune conditii contractul.

Partea D. Analiza Bancii privind deciziile de achizitie
1. Planificarea achizitiilor
Anterior transmiterii oricaror invitatii pentru precalificare pentru licitatie sau pentru prezentarea cu oferte pentru contract, planul de achizitie produs pentru Proiect va fi remis Bancii, pentru analiza si aprobare, in conformitate cu prevederile paragrafului 1 al anexei nr. 1 din Liniile directoare. Achizitia pentru toate bunurile si lucrarile va fi realizata in conformitate cu acel plan de achizitie care va fi fost aprobat de Banca si in conformitate cu prevederile paragrafului 1 mentionat mai sus.
2. Evaluarea prealabila
a) In ceea ce priveste: (i) fiecare contract adjudecat in conformitate cu prevederile sectiunii I, partea B a acestei anexe; si (ii) primele doua contracte adjudecate in conformitate cu prevederile sectiunii I, partea C.3 a acestei anexe, se vor aplica procedurile stabilite la paragrafele 2 si 3 ale anexei nr. 1 din Liniile directoare.
b) In ceea ce priveste: (i) primul contract adjudecat in conformitate cu prevederile sectiunii I, partea C.1 a acestei anexe; si (ii) primul contract adjudecat in conformitate cu prevederile sectiunii I, partea C.2 a acestei anexe, se vor aplica urmatoarele proceduri:
(i) anterior selectarii oricarui furnizor in cadrul procedurilor de cumparare, Imprumutatul va furniza Bancii un raport privind compararea si evaluarea cotatiilor primite;
(ii) anterior semnarii oricarui contract de achizitie in cadrul procedurilor de cumparare, Imprumutatul va furniza Bancii o copie de pe proiectul de contract; si
(iii) se vor aplica procedurile stabilite in paragrafele 2 f), 2 g) si 3 ale anexei nr. 1 din Liniile directoare.
3. Postevaluare
In ceea ce priveste fiecare contract neguvernat de paragraful 2 al acestei parti, vor fi aplicate procedurile stabilite in paragraful 4 al anexei nr. 1 din Liniile directoare.

Sectiunea II. Angajarea consultantilor

Partea A. Generalitati
Serviciile de consultanta vor fi procurate in conformitate cu prevederile introducerii si sectiunii a IV-a ale "Liniilor directoare pentru servicii de consultanta: selectarea si angajarea consultantilor de catre imprumutatii Bancii Mondiale", publicate de catre Banca in luna ianuarie 1997 si revizuite in septembrie 1997 (Linii directoare pentru servicii de consultanta) si cu urmatoarele prevederi ale sectiunii a II-a acestei anexe.

Partea B. Selectia pe baza calitatii si a costului
Cu exceptia cazului in care partea C a acestei sectiuni nu prevede altfel, serviciile de consultanta vor fi procurate in cadrul unor contracte adjudecate in conformitate cu prevederile sectiunii a II-a a "Liniilor directoare pentru servicii de consultanta", paragraful 3 al anexei nr. 1 la acestea, anexa nr. 2 la acestea si cu prevederile paragrafelor 3.13-3.18 ale acestora, aplicabile selectiei consultantilor pe baza calitatii si a costului.

Partea C. Alte proceduri de selectie a consultantilor
1. Selectia pe baza costului minim
Serviciile de audit si de evaluare sociala pot fi procurate in cadrul contractelor adjudecate in conformitate cu prevederile paragrafelor 3.1 si 3.6 ale "Liniilor directoare pentru servicii de consultanta".
2. Selectia dintr-o singura sursa
Serviciile pentru managementul Proiectului si pentru protectia copilului pot fi procurate, cu acordul anterior al Bancii, in conformitate cu prevederile paragrafelor 3.8-3.11 ale "Liniilor directoare pentru servicii de consultanta".
3. Consultanti individuali
Serviciile pentru activitatile care indeplinesc cerintele stabilite in paragraful 5.1 al "Liniilor directoare pentru servicii de consultanta" vor fi procurate in cadrul contractelor adjudecate pentru consultanti individuali, in conformitate cu prevederile paragrafelor 5.1-5.3 ale "Liniilor directoare pentru servicii de consultanta".

Partea D. Analiza Bancii privind selectia consultantilor
1. Planificarea selectiei
Anterior transmiterii catre consultanti a oricarei cereri de oferta, planul propus pentru selectia consultantilor in cadrul Proiectului va fi furnizat Bancii pentru analiza si aprobare, in conformitate cu prevederile paragrafului 1 al anexei nr. 1 din "Liniile directoare pentru servicii de consultanta". Selectia tuturor serviciilor consultantilor va fi realizata in conformitate cu acel plan de selectie care va fi fost aprobat de Banca si in conformitate cu prevederile paragrafului 1 de mai sus.
2. Evaluare prealabila
a) In ceea ce priveste fiecare contract pentru angajarea firmelor de consultanta, estimat sa coste echivalentul a 100.000 dolari S.U.A. sau mai mult, se vor aplica procedurile stabilite in paragrafele 1, 2 (altele decat al treilea subparagraf al paragrafului 2 a) si paragraful 5 ale anexei nr. 1 din "Liniile directoare pentru servicii de consultanta".
b) In ceea ce priveste fiecare contract pentru angajarea consultantilor individuali, estimat sa coste echivalentul a 50.000 dolari S.U.A. sau mai mult, calificarea, experienta, termenii de referinta si termenii de angajare a consultantilor vor fi furnizati in prealabil Bancii pentru analiza si aprobare.
Contractul va fi adjudecat numai dupa ce aprobarea Bancii va fi fost acordata.
3. Postevaluare
In ceea ce priveste fiecare contract neguvernat de paragraful 2 al acestei parti, se vor aplica procedurile stabilite in paragraful 4 al anexei nr. 1 din "Liniile directoare pentru servicii de consultanta".

ANEXA 5

PROGRAMUL DE IMPLEMENTARE

1. Pe parcursul implementarii Proiectului, Imprumutatul va mentine DPC cu un numar suficient de personal, facilitati adecvate si autoritate satisfacatoare pentru Banca.
2. Imprumutatul, prin DPC, va realiza Proiectul in conformitate cu prevederile stabilite in Manualul de implementare a proiectului.
3. Pana la data de 30 noiembrie 1998, DPC va desemna un specialist pentru evaluare si monitorizare si un inginer constructor, in termeni si conditii satisfacatoare Bancii.
4. In ceea ce priveste selectia subproiectelor, Imprumutatul, prin DPC, va urma procedurile si criteriile de selectie, convenite cu Banca.
5. Imprumutatul, prin DPC:
a) va mentine politici si proceduri adecvate, pentru a-i permite sa evalueze si sa monitorizeze continuu, in concordanta cu indicatori acceptabili Bancii, realizarea Proiectului si indeplinirea obiectivelor acestuia;
b) va pregati, pe baza termenilor de referinta satisfacatori Bancii, si va furniza Bancii, la sau pana la 30 aprilie si 31 octombrie ale fiecarui an, un raport care sa integreze rezultatele evaluarii si monitorizarii activitatilor executate conform paragrafului a) al acestei sectiuni, raport referitor la progresul obtinut in realizarea Proiectului pe parcursul perioadei precedente datei raportului mentionat si la stabilirea masurilor recomandate pentru asigurarea realizarii eficiente a Proiectului, precum si indeplinirea obiectivelor acestuia pe parcursul perioadei urmatoare acestei date; si
c) va analiza, impreuna cu Banca, pana la 31 mai si 30 noiembrie ale fiecarui an sau la o alta data ulterioara pe care Banca o va solicita, raportul specificat in paragraful b) al acestei sectiuni, iar dupa aceea va lua toate masurile necesare pentru asigurarea finalizarii eficiente a Proiectului si indeplinirii obiectivelor acestuia, bazate pe concluziile si recomandarile raportului mentionat si pe punctul de vedere al Bancii cu privire la aceasta.

ANEXA 6

CONTUL SPECIAL

1. Pentru scopurile acestei anexe:
a) termenul Categorii eligibile inseamna categoriile (1), (2) si (3), prevazute in tabelul din paragraful 1 al anexei nr. 1 la acest acord;
b) termenul Cheltuieli eligibile inseamna cheltuielile referitoare la costurile rezonabile ale bunurilor si serviciilor necesare Proiectului si care vor fi finantate din sumele imprumutului, alocate periodic pentru Categoriile eligibile, in conformitate cu prevederile anexei nr. 1 la acest acord; si
c) termenul alocatie autorizata inseamna o suma egala cu 500.000 dolari S.U.A., care va fi trasa din contul imprumutului si depozitata intr-un cont special conform paragrafului 3 a) al acestei anexe, cu conditia ca totusi, daca Banca nu va conveni altfel, alocatia autorizata va fi limitata la o valoare echivalenta cu 200.000 dolari S.U.A., pana cand suma totala a tragerilor din contul imprumutului plus suma totala a tuturor angajamentelor speciale neachitate, asumate de Banca, conform sectiunii 5.02 a Conditiilor generale, va fi egala sau va depasi echivalentul a 500.000 dolari S.U.A.
2. Platile din contul special vor fi efectuate exclusiv pentru cheltuieli eligibile, in conformitate cu prevederile acestei anexe.
3. Dupa ce Banca a primit dovada satisfacatoare pentru ea ca a fost deschis contul special, in mod corespunzator, tragerile pentru alocatia autorizata si tragerile ulterioare pentru realimentarea contului special vor fi facute dupa cum urmeaza:
a) Pentru tragerile aferente alocatiei autorizate, Imprumutatul va furniza Bancii o cerere sau cereri pentru depozitarea intr-un cont special a unei sume sau a unor sume care nu vor depasi suma totala a alocatiei autorizate. Pe baza unei sau unor astfel de cereri, Banca, in numele Imprumutatului, va trage din contul imprumutului si va depozita in contul special acea suma sau acele sume pe care Imprumutatul le va fi cerut.
b) (i) Pentru realimentarea contului special, Imprumutatul va furniza Bancii cereri pentru depozite in contul special, la acele intervale pe care Banca le va specifica.
(ii) Inainte de sau la momentul fiecarei astfel de cereri, Imprumutatul va furniza Bancii documente si alte evidente cerute conform paragrafului 4 al acestei anexe, pentru plata sau platile pentru care realimentarea este ceruta. Pe baza fiecareia dintre aceste cereri, Banca, in numele Imprumutatului, va trage din contul imprumutului si va depozita in contul special acea suma pe care Imprumutatul va fi cerut-o si va fi fost dovedita prin documentele mentionate si alte evidente ca a fost platita din contul special pentru Cheltuieli eligibile. Toate aceste depozite vor fi trase de catre Banca din contul imprumutului pentru Categoriile eligibile respective si in sumele echivalente respective, asa cum vor fi fost ele justificate prin documentele mentionate sau alte evidente.
4. Pentru fiecare plata facuta de Imprumutat din contul special, la anumite momente precizate in mod rezonabil de catre Banca, Imprumutatul va furniza Bancii acele documente si alte evidente care dovedesc ca o astfel de plata a fost facuta exclusiv pentru Cheltuieli eligibile.
5. Fara a contraveni prevederilor paragrafului 3 al acestei anexe, Bancii nu i se va cere sa faca noi depozite in contul special:
a) daca, in orice moment, Banca va fi stabilit ca toate tragerile ulterioare vor fi facute de Imprumutat direct din contul imprumutului in conformitate cu prevederile art. V din Conditiile generale si cu paragraful a) al sectiunii 2.02 la acest acord;
b) daca Imprumutatul nu va furniza Bancii, in perioada specificata in sectiunea 4.01 b) (ii) a acestui acord, oricare dintre rapoartele de audit, cerute sa fie trimise Bancii conform sectiunii mentionate, cu privire la auditarea inregistrarilor si a conturilor pentru contul special;
c) daca, in orice moment, Banca va fi notificat Imprumutatului despre intentia sa de a suspenda in totalitate sau partial dreptul Imprumutatului de a face trageri din contul imprumutului, conform prevederilor sectiunii 6.02 a Conditiilor generale; sau
d) atunci cand sumele totale netrase din imprumut, alocate pentru Categoriile eligibile, minus suma totala a tuturor angajamentelor speciale neachitate, asumate de Banca, conform sectiunii 5.02 a Conditiilor generale, cu privire la Proiect, va fi egala cu echivalentul a de doua ori suma alocatiei autorizate. Dupa aceea tragerile din contul imprumutului a sumelor ramase netrase din imprumut, alocate pentru Categoriile eligibile, vor urma acele proceduri pe care Banca le va specifica prin notificarea Imprumutatului. Astfel de trageri ulterioare vor fi efectuate numai dupa si cu conditia ca Banca sa fi fost convinsa ca toate acele sume ramase in depozit in respectivul cont special, la data unei astfel de notificari, vor fi utilizate pentru efectuarea platilor pentru Cheltuieli eligibile.
6. a) Daca Banca va fi stabilit in orice moment ca orice plata din contul special: (i) a fost facuta pentru o cheltuiala sau pentru o valoare neeligibila conform paragrafului 2 al acestei anexe; sau (ii) nu a fost justificata prin documente remise Bancii, Imprumutatul, imediat dupa notificarea Bancii: (A) va furniza acele documente suplimentare pe care Banca le poate cere; sau (B) va depozita intr-un cont special (sau, daca Banca va cere astfel, va restitui Bancii) o suma egala cu valoarea acelei plati sau parti a acesteia, neeligibila sau nejustificata. Daca Banca nu va conveni altfel, nici un depozit ulterior nu va fi facut de catre Banca in contul special, pana cand Imprumutatul nu a trimis acele documente sau nu a facut acea depunere sau restituire, dupa caz.
b) Daca Banca va fi constatat in orice moment ca orice suma neutilizata din contul special nu va fi necesara pentru acoperirea platilor viitoare pentru Cheltuieli eligibile, Imprumutatul, imediat dupa notificarea primita de la Banca, va restitui Bancii acea suma neutilizata.
c) Imprumutatul poate, dupa ce a notificat Banca, sa restituie Bancii toate sau o parte din fondurile depozitate in contul special.
d) Restituirile catre Banca, efectuate conform paragrafelor 6 a), b) si c) ale acestei anexe, vor fi creditate in contul imprumutului, pentru trageri ulterioare sau pentru anulare, in conformitate cu prevederile relevante ale acestui acord, inclusiv ale Conditiilor generale.

--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016