Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ACORD DE COLABORARE din 15 decembrie 2003  dintre Agentia Romana pentru Investitii Straine si Organizatia Elvetiana pentru Facilitarea Investitiilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ACORD DE COLABORARE din 15 decembrie 2003 dintre Agentia Romana pentru Investitii Straine si Organizatia Elvetiana pentru Facilitarea Investitiilor

EMITENT: ACT INTERNATIONAL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 167 din 26 februarie 2004

Agenţia Românã pentru Investiţii Strãine (ARIS), cu sediul în Bd. Primãverii nr. 22, sectorul 1, Bucureşti, România, telefon: +40-21-2339103, fax: +40-21-2339104, reprezentatã prin domnul Marian Florian Sãniuţã, preşedinte,
şi
Organizaţia Elveţianã pentru Facilitarea Investiţiilor (SOFI) cu sediul în Stauffacherstrasse 45, 8026 Z'fcrich 4, Switzerland, telefon: +41-1-2493050, fax: +41-1-2493133, reprezentatã prin domnul George Malcotsis, director general,
numite în continuare pãrţi,
stabilesc de comun acord sã conlucreze în vederea facilitãrii cooperãrii dintre societãţile comerciale române şi elveţiene în scopul realizãrii transferului de investiţii de capital şi know-how în România.

1. Introducere şi obiective
Agenţia Românã pentru Investiţii Strãine (ARIS) a fost înfiinţatã în anul 2002 ca un organism de specialitate al Guvernului, responsabil cu atragerea şi promovarea investiţiilor strãine în economia româneascã. ARIS reprezintã punctul de referinţã pentru investitorii strãini interesaţi în dezvoltarea proiectelor de investiţii în România. ARIS acordã asistenţã tehnicã noilor investitori, precum şi celor deja prezenţi în România, în vederea determinãrii acestora de a iniţia sau de a extinde proiectele de investiţii în România şi de a promova oportunitãţile de investiţii oferite de mediul de afaceri din ţara noastrã.
Organizaţia Elveţianã pentru Facilitarea Investiţiilor (SOFI) reprezintã un instrument al Guvernului elveţian, constituit şi finanţat de cãtre Biroul Federal pentru Afaceri Economice Externe (BFAEE). Principalul sãu obiectiv îl constituie acordarea de asistenţã privind dezvoltarea economicã a sectorului privat din ţãrile partenere. Activitatea principalã a SOFI o reprezintã facilitarea cooperãrii pe termen lung între Confederaţia Elveţianã şi societãţile comerciale strãine şi, în consecinţã, acordarea de sprijin în ceea ce priveşte transferul de know-how şi capital în aceste ţãri. Acest instrument îşi desfãşoarã activitatea cu sprijinul companiei KPMG - Confederaţia Elveţianã, care asigurã logistica şi necesarul de personal.
România este consideratã o ţarã partenerã datoritã potenţialului societãţilor comerciale elveţiene de a stabili relaţii de afaceri şi de a realiza investiţii în ţara noastrã. Pentru realizarea unui program eficient de promovare, SOFI are nevoie de un organism local similar alãturi de care sã promoveze şi sã faciliteze cooperarea dintre societãţile comerciale din cele douã ţãri. ARIS reprezintã organizaţia capabilã sã îndeplineascã rolul de organism similar.
Prezentul acord de colaborare stabileşte domeniile de cooperare între ARIS şi SOFI în ceea ce priveşte implementarea activitãţii de promovare.
2. Domenii de cooperare
Domeniile de cooperare a pãrţilor sunt urmãtoarele:
a) Promovarea "ideii de a investi"
Pãrţile vor comunica societãţilor comerciale din cele douã ţãri oportunitãţile de afaceri şi potenţialele avantaje ale cooperãrii şi parteneriatului pe termen lung. Comunicarea se va realiza prin organizarea, dupã caz, a unor misiuni de oameni de afaceri, conferinţe, publicaţii, precum şi prin identificarea şi promovarea unor proiecte de investiţii specifice, promovare prin Internet şi alte contacte.
b) Furnizarea de informaţii partenerilor de investiţii
Informaţia de specialitate, care va fi furnizatã societãţilor comerciale din ambele ţãri, cuprinde:
● climatul general politic şi economic din ambele ţãri;
● facilitãţi şi programe ale Guvernului privind susţinerea investiţiilor;
● cadrul legislativ general şi dreptul comercial (în ceea ce priveşte înfiinţarea societãţilor comerciale/parteneriatelor "joint-ventures");
● probleme privind impozitul şi taxele vamale;
● informaţii privind piaţa pentru diferite produse şi servicii;
● infrastructurã şi utilitãţi (teren, energie, transport);
● calificarea forţei de muncã şi costurile implicite;
● pârghii de finanţare/surse de finanţare, atât internaţionale, cât şi din partea Guvernului elveţian/servicii bancare;
● informaţie specificã privind sectoarele industriale sau anumite societãţi comerciale.
c) Cãutarea şi selecţionarea partenerilor de investiţii corespunzãtori
Pãrţile vor coopera în vederea identificãrii şi selecţionãrii partenerilor de afaceri elveţieni şi români corespunzãtori, în scopul constituirii de parteneriate "joint-ventures" sau al dezvoltãrii unor proiecte de tip "greenfield" sau "brownfield" în România şi pe alte pieţe. Acest serviciu include:
● dezvoltarea unui concept pentru cooperare şi a unei tehnici de abordare privind cãutarea partenerilor;
● identificarea partenerilor corespunzãtori şi acordarea de asistenţã în procesul de selecţie;
● medierea şi moderarea pe tot parcursul etapei de negociere;
● acordarea de asistenţã pe toatã durata implementãrii proiectului de investiţii.
d) Servicii de consultanţã specializatã şi acţiuni comune
În vederea implementãrii cu succes a activitãţilor promoţionale, aşa cum a fost subliniat la lit. a), b) şi c), sunt necesare acordarea de servicii de consultanţã specializatã şi realizarea unor activitãţi comune. Pãrţile sunt de acord cã aceasta ar putea include dezvoltarea unor programe specifice, organizarea unor evenimente cu caracter special şi acordarea de servicii de consultanţã fiecãrei societãţi comerciale în parte, dupã cum urmeazã:
● servicii de consultanţã privind strategia şi politica de investiţii;
● studii de piaţã privind anumite produse/sectoare;
● evaluarea proiectelor, evaluarea societãţilor comerciale din punct de vedere managerial şi al activitãţii;
● conceperea proiectelor, structurarea parteneriatelor "joint-ventures" şi a altor proiecte de investiţii;
● inginerie financiarã, inclusiv sprijinul în identificarea surselor de finanţare din Confederaţia Elveţianã, România şi din alte ţãri, precum şi instituţiile financiare regionale, internaţionale/multilaterale;
● pregãtirea/revizuirea studiilor de fezabilitate şi a planurilor de afaceri.
Pãrţile îşi vor acorda reciproc asistenţã, cât de mult posibil, în funcţie de capacitãţile şi abilitãţile fiecãreia. Fiecare acţiune comunã planificatã va fi stabilitã de comun acord de cãtre pãrţi, atunci când va fi necesar, pentru fiecare caz în parte.
3. Mijloacele de cooperare
a) Sprijin şi comunicare
ARIS şi SOFI vor nominaliza fiecare câte o persoanã de contact din cadrul celor douã instituţii, care va fi responsabilã cu implementarea cooperãrii mai sus amintite dintre SOFI şi ARIS.
Aceste persoane vor asigura furnizarea reciprocã a serviciilor sus-menţionate şi sprijinul logistic necesar.
Sprijinul logistic va include ajutor şi îndrumare în ceea ce priveşte stabilirea unor contacte locale şi programarea de întâlniri pentru reprezentanţii ARIS/SOFI şi clienţii acestora din cele douã ţãri. Cele douã organizaţii vor menţine legãtura una cu cealaltã periodic (mail, e-mail, fax, telefon) şi se vor informa reciproc cu privire la investiţiile în derulare, precum şi la potenţialele interese şi oportunitãţi de investiţii privind România.
Totodatã, cele douã organizaţii vor figura reciproc pe listele de distribuţie şi vor face schimb de publicaţii, rapoarte de ţarã, informaţii economice de ultimã orã, oportunitãţi de investiţii şi alte informaţii relevante privind promovarea investiţiilor în România.
b) Delegatul român - program de deplasare
Delegatul ARIS va efectua o vizitã în Confederaţia Elveţianã pentru o perioadã de timp determinatã (una pânã la patru sãptãmâni pe an), în scopul promovãrii proiectelor specifice, în strânsã cooperare cu SOFI. Activitatea pe care o va desfãşura delegatul ARIS va cuprinde:
● furnizarea informaţiei de specialitate şi acordarea serviciilor de consultanţã anumitor companii elveţiene interesate în realizarea unor investiţii în România, inclusiv pe durata negocierilor pentru un anumit proiect de parteneriat între societãţile comerciale elveţiene şi române;
● coordonarea unui eveniment major de promovare a investiţiilor sau a unei misiuni privind investiţiile elveţiene în România.
Costurile privind deplasarea (transport cãtre şi dinspre Confederaţia Elveţianã şi diurna în Confederaţia Elveţianã) vor fi suportate de cãtre SOFI. În plus, SOFI va facilita aranjamentele necesare pentru cazarea delegatului ARIS pe perioada şederii sale la Z'fcrich.
Rolul, activitãţile şi bugetul pentru fiecare misiune de deplasare întreprinsã de delegatul ARIS în Confederaţia Elveţianã vor fi definite de cãtre SOFI şi discutate şi acceptate, în prealabil, în scris, de ARIS şi SOFI.
SOFI va pune la dispoziţie delegatului ARIS, pe perioada vizitei în Confederaţia Elveţianã, în cadrul programului de deplasare, facilitãţile de birou corespunzãtoare. Acestea vor include:
● spaţiu de birou şi mobilierul aferent;
● computer şi alte echipamente IT, e-mail, telefon, fax, copiator, materiale de biroticã şi servicii de secretariat;
● sprijin tehnic acordat de cãtre experţii SOFI.
Pentru facilitãţile de mai sus, puse la dispoziţie, ARIS nu va suporta nici o cheltuialã, aceasta urmând a fi acoperitã de cãtre SOFI.
ARIS şi SOFI vor depune toate eforturile pentru continuarea promovãrii proiectelor de investiţii în România. Ambele pãrţi manifestã un interes fundamental faţã de stabilirea unui program de deplasare standard, privind prezenţa delegatului din staff-ul de experţi ARIS la SOFI.
Implementarea acestui program va depinde de activitãţile de promovare, volumul de proiecte viabile realizate în parteneriat, precum şi de tranzacţiile privind investiţiile care au fost generate.
Condiţiile privind posibilul program de deplasare a delegatului vor fi discutate şi prezentate separat, într-un acord scris, în momentul în care pãrţile decid asupra implementãrii acestuia.
4. Intrarea în vigoare şi perioada de cooperare
Prezentul acord de colaborare va intra în vigoare la data ultimei notificãri. Pânã la aceastã datã pãrţile se vor informa reciproc în ceea ce priveşte completarea procedurilor interne necesare intrãrii în vigoare.
Prezentul acord de colaborare este încheiat pe o duratã nedeterminatã. Validitatea sa va înceta la o lunã de la data la care una dintre pãrţi va notifica în scris cealaltã parte asupra intenţiilor sale de încetare a acordului de colaborare.
Prezentul acord de colaborare a fost încheiat la Z'fcrich la 15 decembrie 2003 şi a fost redactat în douã exemplare, câte unul pentru fiecare parte semnatarã.

Agenţia Românã pentru
Investiţii Strãine
Marian Florian Sãniuţã,
preşedinte

Organizaţia Elveţianã pentru
Facilitarea Investiţiilor
George Malcotsis,
director general

_________________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016