Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ACORD-CADRU din 5 iunie 1997  intre Romania si Banca Europeana de Investitii privind reglementarea activitatii Bancii in Romania*)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ACORD-CADRU din 5 iunie 1997 intre Romania si Banca Europeana de Investitii privind reglementarea activitatii Bancii in Romania*)

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 212 din 27 august 1997

*) Traducere

Luxemburg, 4 iunie 1997
Bucureşti, 5 iunie 1997

România, pe de o parte, şi Banca Europeanã de Investiţii, pe de alta parte,
dorind, atât în cadrul Acordului European dintre Uniunea Europeanã (denumita în continuare U.E.) şi România, semnat la data de 1 februarie 1993, cat şi, în general, de a facilita acordarea de împrumuturi de cãtre Banca Europeanã de Investiţii (denumita în continuare Banca) pentru proiecte de investiţii care prezintã interes pentru România şi
în scopul de a acorda anumitã protecţie unor astfel de proiecte şi de a asigura anumite drepturi şi privilegii pentru Banca,
au convenit dupã cum urmeazã:

ART. 1
Definiţii
Pentru scopurile prezentului acord:
- beneficiar semnifica orice persoana, fie persoana fizica sau o persoana creata conform unei legi publice sau private, care beneficiazã de finanţarea asigurata de cãtre Banca pentru oricare proiect şi include un împrumut de la Banca, un codebitor, un garant sau un beneficiar al proiectului finanţat de Banca;
- proiect semnifica orice proiect de investiţii, pe care Banca îl finanţeazã direct sau printr-un intermediar şi care îndeplineşte urmãtoarele criterii:
(i) este localizat în sau finanţarea lui de cãtre Banca este realizatã în sau pe teritoriul României; şi
(ii) Guvernul României solicita finanţare pentru acesta sau notifica ca finanţarea este în concordanta cu scopul prezentului acord,
prin care Banca este de acord sa finanteze la o data care cade dupã data de intrare în vigoare a prezentului acord sau, în mod clar, urmeazã dupã semnarea sau intrarea în vigoare a acestuia;
- impozit semnifica orice impozit, impunere, taxa vamalã, alte taxe, reţinere sau oricare taxe fiscale, indiferent dacã sunt naţionale, regionale sau locale.
ART. 2
Activitatea Bãncii
Banca poate sa desfãşoare, în mod liber, pe teritoriul României activitãţile prevãzute în statutul ei, inclusiv acordarea de împrumuturi pentru proiecte de investiţii în România, precum şi împrumutarea de fonduri, folosind toate instrumentele permise de legile şi reglementãrile din România. În mod special, poate, pe baza evaluãrii unui proiect, sa decidã dacã şi în ce termeni şi condiţii sa-l finanteze.
ART. 3
Impozitarea Bãncii
Dobanda şi toate celelalte plati datorate Bãncii şi decurgând din activitãţile prevãzute de prezentul acord, precum şi referitor la activele şi veniturile Bãncii, în legatura cu astfel de activitãţi, vor fi scutite de impozite. Nici o activitate a Bãncii, desfasurata pe teritoriul României şi prevãzutã de prezentul acord, nu va face, prin ea însãşi, ca Banca sau activele sale sa fie supuse impozitãrii.
ART. 4
Convertibilitatea monedelor
Pe intreaga durata a oricãrei operaţiuni financiare încheiate în conformitate cu art. 2 al prezentului acord, România va asigura:
a) (i) ca beneficiarii pot converti, în orice moneda pe deplin convertibilã, la cursul de schimb predominant, sumele în moneda nationala a României necesare pentru plata la termen a tuturor sumelor datorate Bãncii în legatura cu împrumuturile şi garanţiile referitoare la orice proiect; şi (ii) ca astfel de sume vor fi transferate în mod liber, imediat şi efectiv;
b) (i) ca Banca poate converti, în orice moneda pe deplin convertibilã, la un curs de schimb predominant, sumele în moneda nationala a României, primite de cãtre Banca, ca mijloc de plata decurgând în legatura cu împrumuturile şi garanţiile sau orice alta activitate şi ca Banca poate transfera, în mod liber, imediat şi efectiv, sumele astfel convertite; sau, în funcţie de opţiunea Bãncii, (ii) aceasta poate sa dispunã, în mod liber, de astfel de sume în cadrul teritoriului României.
ART. 5
Regimul proiectelor
România va asigura ca proiectele finanţate de Banca în conformitate cu prezentul acord, precum şi contractele adjudecate pentru execuţia acestora sa beneficieze, în ceea ce priveşte aspectele fiscale, vamale şi altele, de un tratament nu mai puţin favorabil decât acela care este acordat proiectelor sau contractelor finanţate de cãtre orice instituţie financiarã internationala sau acordate prin orice acord bilateral referitor la astfel de aspecte sau prin legislaţia nationala, oricare dintre acestea este cel mai favorabil.
România va acorda fiecãrui proiect o protecţie deplina şi constanta cat şi garanţie impotriva exproprierii şi disputelor, în mãsura în care este necesar sa se menţinã capacitatea proiectului de a genera venituri care sa fie disponibilizate pentru serviciul datoriei aferent proiectului.
ART. 6
Licitaţii publice
Banca poate asigura finanţarea proiectelor, cu condiţia ca aranjamentele de participare la licitaţii şi la alte proceduri competitive pentru adjudecarea contractelor sa fie în concordanta cu regulile şi procedurile Bãncii, în vigoare în orice moment.
ART. 7
Statutul şi tratamentul Bãncii
Banca se va bucura de personalitate juridicã deplina pe teritoriul României, incluzând în special capacitatea de a contracta, obţine şi dispune de proprietãţi imobiliare şi mobiliare şi de a fi parte în acte juridice conform legilor şi reglementãrilor din România.
Banca se va bucura, în legatura cu activitãţile sale desfãşurate pe teritoriul României, de tratamentul cel mai favorabil acordat instituţiilor internaţionale, în legatura cu orice astfel de activitate sau, de tratamentul mai favorabil, acordat prin orice acord internaţional care cuprinde orice astfel de activitate.
În special, Banca va avea acces liber pe piata financiarã nationala din România şi obligaţiile şi garanţiile sale vor fi tratate în condiţii, inclusiv condiţiile referitoare la impozite, cel puţin la fel de favorabile ca cele acordate instituţiilor publice din România, inclusiv statului şi celor mai favorizate instituţii financiare internaţionale.
ART. 8
Privilegii şi imunitãţi ale Bãncii
(1) Activele Bãncii vor fi exceptate:
a) de la control (în privinta sediilor şi clãdirilor) şi de la toate formele de expropriere;
b) de la impunerea sau impozitarea oricãrei mãsuri de execuţie sau confiscare, înainte de luarea unei decizii definitive, neapelabilã, impotriva Bãncii, de cãtre o curte cu competenta din punct de vedere jurisdicţional.
(2) Reprezentanţii Bãncii, pe durata când sunt angajaţi în activitãţi prevãzute de prezentul acord, vor beneficia de cel puţin urmãtoarele imunitãţi şi privilegii:
a) imunitate fata de procedurile administrative şi juridice referitoare la acţiuni desfãşurate de aceştia în calitatea lor oficialã, cu excepţia cazurilor în care Banca face derogare de la o astfel de imunitate;
b) privilegiile diplomatice şi facilitãţile acordate de România pentru comunicãri oficiale, pentru transmiterea documentelor şi cãlãtorii.
ART. 9
Rezolvarea disputelor în cadrul finantarilor Bãncii
România se angajeazã ca, în legatura cu orice disputa care apare între Banca şi un beneficiar, referitor la finanţarea unui proiect: (i) sa asigure ca orice tribunal din România are autoritatea de a recunoaşte o hotãrâre finala luatã prin procedura corespunzãtoare de o curte sau un tribunal competent din punct de vedere jurisdicţional, inclusiv de cãtre Curtea de Justiţie a Comunitãţilor Europene sau de orice curte nationala a unui stat membru al U.E.; şi (ii) sa asigure executarea unei astfel de hotãrâri, în conformitate cu reglementãrile şi procedurile naţionale aplicabile.
Pentru scopurile prezentului articol, termenul proiect include toate proiectele localizate în România şi finanţate de cãtre Banca.
ART. 10
Subrogare
De drepturile conferite Bãncii prin prezentul acord pot beneficia sau ele pot fi exercitate: (i) de cãtre Banca atât în nume propriu, cat şi în mãsura în care U.E. face plati cãtre Banca, în legatura cu orice garanţie sau asigurare privind orice împrumut încheiat în conformitate cu prezentul acord, ca reprezentant al U.E., sau (ii), dupã caz, de cãtre U.E. însãşi, în virtutea dreptului de subrogare.
ART. 11
Cooperare
România se angajeazã sa informeze Banca, în mod periodic, despre orice mãsura sau intenţie de a lua o mãsura sau despre orice alte circumstanţe care pot, în mod rezonabil, afecta în mod substanţial drepturile şi interesele Bãncii conform prevederilor prezentului acord.
ART. 12
Rezolvarea disputelor
(1) Orice disputa, dezacord, controversa (la care se face referire ca la disputa), decurgând în legatura cu existenta, valabilitatea, interpretarea, implementarea sau încetarea prezentului acord, va fi, în mãsura în care este posibil, rezolvatã de comun acord între România şi Banca.
(2) Dacã disputa nu poate fi rezolvatã pe cale amiabila de cãtre România şi Banca în decurs de 60 de zile de la data notificãrii disputei de oricare dintre pãrţi, disputa va fi supusã de oricare dintre pãrţi deciziei finale şi obligatorii a Curţii de Justiţie a Comunitãţilor Europene.
(3) Înaintarea unei dispute cãtre respectiva curte nu implica derogarea niciuneia dintre pãrţi de la exercitarea oricãrui privilegiu sau drept de imunitate în conformitate cu legea aplicabilã.
ART. 13
Intrarea în vigoare
Prezentul acord va intra în vigoare în ziua urmãtoare confirmãrii de cãtre Banca Guvernului României a primirii: (i) unei copii certificate a instrumentului de ratificare sau a altui instrument convenit de comun acord între România şi Banca şi (ii) avizului juridic, acceptabil pentru Banca, constituind forta juridicã a prezentului acord.
ART. 14
Încetarea validitãţii
Banca poate, prin notificare, sa absolve România de oricare sau de toate obligaţiile sale ce decurg din prezentul acord. Dacã nu se prevede altfel, nici o astfel de notificare nu va afecta drepturile şi interesele Bãncii în legatura cu proiectele şi operaţiunile financiare în derulare la data notificãrii.
ART. 15
Adrese pentru comunicãri
Pãrţile sunt de acord ca orice comunicare care apare pe parcursul derulãrii prezentului acord sa poatã fi transmisã la adresele lor respective, dupã cum urmeazã:


Pentru România: Ministerul Finanţelor
str. Apolodor nr. 17, Sectorul 5
Bucureşti, RO - 70060
Pentru Banca: Bulevard Konrad Adenauer 100
L-2950, Luxemburg


Ca urmare, pãrţile semnatare, pe deplin autorizate, au semnat prezentul acord în trei exemplare originale în limba engleza, fiecare pagina fiind parafatã de doamna Valentina Ispas, în numele României, şi de domnul Alfredo Panarella, în numele Bãncii.
La Luxemburg, la data de 4 iunie 1997.
La Bucureşti, la data de 5 iunie 1997.

Semnat pentru şi în numele
României,
Mircea Ciumara,
Ministru de stat,
ministrul finanţelor

Semnat pentru şi în numele
Bãncii Europene de Investiţii,
K. S. Andreopoulos,
Director,
Departament Juridic

Walter Cernoia,
Director,
Europa Centrala şi de Est

--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016