Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   STATUTUL din 6 martie 1995  Centrului International de Inginerie Genetica si Biotehnologie (Traducere    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

STATUTUL din 6 martie 1995 Centrului International de Inginerie Genetica si Biotehnologie (Traducere

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 46 din 10 martie 1995

PREAMBUL

Statele, parti la prezentul statut,
recunoscind necesitatea dezvoltarii si aplicarii utilizarilor pasnice ale ingineriei genetice si biotehnologiei in beneficiul omenirii,
convinse ca ar trebui sa fie folosite posibilitatile pe care le ofera ingineria genetica si biotehnologia pentru a ajuta si la solutionarea problemelor presante ale dezvoltarii, in mod special in tarile in curs de dezvoltare,
constiente de necesitatea unei cooperari internationale in acest domeniu, in mod deosebit in domeniul cercetarii, dezvoltarii si al pregatirii,
subliniind urgenta intaririi potentialului stiintific si tehnic al tarilor in curs de dezvoltare, in acest domeniu,
recunoscind rolul important pe care un centru international l-ar putea juca in exploatarea ingineriei genetice si a biotehnologiei in vederea dezvoltarii,
considerind ca Reuniunea la nivel inalt, desfasurata in perioada 13-17 decembrie 1982 la Belgrad, Iugoslavia, a recomandat ca un centru international pentru inginerie genetica si biotehnologie de inalt nivel sa fie infiintat cit mai curind posibil, si
recunoscind initiativa luata de Secretariatul ONUDI pentru promovarea unui astfel de centru si lansarea acestuia,

au convenit urmatoarele:

ART. 1
Infiintarea si sediul centrului
1. Prin prezentul se infiinteaza un Centru International de Inginerie Genetica si Biotehnologie (numit in continuare centrul), ca organizatie internationala constituita dintr-un centru si o retea de centre afiliate nationale, subregionale si regionale.
2. Centrul isi va avea sediul la Trieste - Italia.
ART. 2
Obiective
Obiectivele centrului sint urmatoarele :
a) sa incurajeze cooperarea internationala in ceea ce priveste dezvoltarea si aplicarea utilizarilor pasnice ale ingineriei genetice si biotehnologiei, in special in folosul tarilor in curs de dezvoltare;
b) sa sprijine tarile in curs de dezvoltare in intarirea potentialului lor stiintific si tehnic in domeniul ingineriei genetice si al biotehnologiei;
c) sa stimuleze si sa sprijine activitatile ce se desfasoara la nivel regional si national in domeniul ingineriei genetice si al biotehnologiei;
d) sa studieze si sa promoveze aplicarea ingineriei genetice si a biotehnologiei in scopul solutionarii problemelor dezvoltarii, in special in tarile in curs de dezvoltare;
e) sa reprezinte un loc de schimb de informatii, de experienta si de know-how intre oamenii de stiinta si tehnicieni din statele membre;
f) sa puna in valoare potentialul stiintific si tehnologic al tarilor in curs de dezvoltare si al tarilor dezvoltate in domeniul ingineriei genetice si al biotehnologiei; si
g) sa serveasca drept punct de convergenta pentru retele de centre de cercetare-dezvoltare afiliate (nationale, subregionale si regionale).
ART. 3
Functii
In vederea indeplinirii obiectivelor sale, centrul ia, intr-o maniera generala, toate masurile utile si, in mod special:
a) intreprinde activitati de cercetare-dezvoltare si, in special, lucrari in statiile-pilot, in domeniul ingineriei genetice si al biotehnologiei;
b) organizeaza, la sediu, sau asigura, in oricare alt loc, formarea de personal stiintific si tehnic, in special al tarilor in curs de dezvoltare;
c) furnizeaza membrilor, la cerere, servicii de consultanta in scopul dezvoltarii potentialului lor tehnic national;
d) incurajeaza colaborarea dintre comunitatile stiintifice si tehnice ale statelor membre prin organizarea de programe, de vizite la centru, destinate cercetatorilor si tehnicienilor, de programe de lucru in asociere si alte activitati;
e) convoaca reuniuni de experti pentru a sprijini activitatile centrului;
f) incurajeaza, daca este cazul, retele de institutii nationale si internationale cu scopul de a facilita activitati, cum ar fi: programele comune de cercetare, de pregatire, de testare si schimb de rezultate, activitati in statii-pilot si schimb de informatii si documentatii;
g) defineste si promoveaza, fara intirziere, reteaua initiala a centrelor de cercetare de inalta calificare, destinate sa devina centre afiliate, promoveaza retele de laboratoare, in special cele care sint asociate la organizatiile mentionate la art. 15, al caror domeniu de activitate este ingineria genetica si biotehnologia sau domenii conexe, si care functioneaza la nivel national, subregional, regional sau international, in scopul de a deveni retele afiliate si favorizeaza crearea de noi centre de cercetare de inalta calificare;
h) executa un program de bioinformatica pentru a sprijini, in special, activitatile de cercetare-dezvoltare si de aplicatii in folosul tarilor in curs de dezvoltare;
i) culege si difuzeaza informatii in domeniile de activitate de interes pentru centru si pentru centrele afiliate;
j) stabileste relatii strinse cu industria.
ART. 4
Membrii
1. Membrii centrului sint toate statele care au devenit parti la prezentul statut, in conformitate cu art. 20.
2. Membrii fondatori ai centrului sint toti membrii care au semnat prezentul statut, anterior intrarii sale in vigoare, in conformitate cu art. 21.
ART. 5
Organele
1. Organele centrului sint:
a) Consiliul guvernatorilor;
b) Consiliul stiintific;
c) Secretariatul.
2. Consiliul guvernatorilor poate infiinta alte organe subsidiare, in conformitate cu art. 6.
ART. 6
Consiliul guvernatorilor
1. Consiliul guvernatorilor este alcatuit dintr-un reprezentant al fiecarui membru al centrului si seful Secretariatului ONUDI sau un reprezentant al acestuia, care este membru al acestuia ex officio, fara drept de vot. La desemnarea reprezentantilor lor, membrii trebuie sa tina seama de aptitudinile administrative ale acestora si de formatia lor stiintifica.
2. Pe linga exercitarea functiilor pe care le prevede acest statut, Consiliul guvernatorilor:
a) hotaraste orientarile si principiile generale ce guverneaza activitatile centrului;
b) admite noi membri in centru;
c) aproba programul de lucru si bugetul, luind in considerare recomandarile Consiliului stiintific; adopta reglementarile financiare ale centrului si decide in orice alte probleme financiare, in mod special in ceea ce priveste mobilizarea de resurse necesare unei bune functionari a centrului;
d) ca prioritate absoluta, confera, de la caz la caz, statut de centru afiliat (national, subregional, regional si international) centrelor de cercetare ale statelor membre, care indeplinesc criteriile de inalta calitate stiintifica si care au fost atestate, si statut de retea afiliata laboratoarelor nationale, regionale si internationale;
e) stabileste, in conformitate cu art. 14, normele aplicabile brevetelor de inventie, acordarea de licente, drepturile de autor si alte drepturi de proprietate intelectuala, inclusiv transferul rezultatelor obtinute din activitatea de cercetare a centrului;
f) la recomandarea Consiliului stiintific, ia toate masurile corespunzatoare pentru a permite centrului sa-si atinga obiectivele si sa-si indeplineasca functiile.
3. Consiliul guvernatorilor se reuneste in sesiune ordinara o data pe an, in afara de cazul in care nu hotaraste altfel. Sesiunile ordinare vor avea loc la sediul centrului, in afara de cazul in care consiliul nu hotaraste altfel.
4. Consiliul adopta propriul sau regulament intern.
5. Cvorumul este alcatuit din majoritatea membrilor consiliului.
6. Membrii Consiliului guvernatorilor vor avea dreptul la vot. Hotaririle sint luate, de preferinta, prin consens sau, in lipsa acestuia, de majoritatea membrilor prezenti si cu drept de vot, cu exceptia hotaririlor privind numirea directorului, a programelor de lucru si a bugetului, care vor fi luate cu o majoritate de doua treimi dintre membrii prezenti si cu drept de vot.
7. Reprezentantii Organizatiei Natiunilor Unite, ai institutiilor specializate si ai Agentiei Internationale pentru Energie Atomica, precum si ai organizatiilor interguvernamentale si neguvernamentale pot, la invitatia Consiliului guvernatorilor, sa participe ca observatori la deliberarile sale. In acest scop, consiliul stabileste lista organizatiilor ale caror activitati au legatura cu lucrarile centrului si care si-au manifestat interesul pentru aceste lucrari.
8. Consiliul guvernatorilor poate infiinta organele subsidiare permanente sau speciale, pe care le considera necesare, in vederea exercitarii functiilor sale, si de la care primeste rapoarte.
ART. 7
Consiliul stiintific
1. Consiliul stiintific este alcatuit dintr-un numar de maximum zece oameni de stiinta si tehnicieni, specializati in domeniile de actiune ale centrului. Un om de stiinta din tara gazda este membru al acestui consiliu. Membrii sint alesi de catre Consiliul guvernatorilor. In alegerea membrilor Consiliului stiintific se va tine seama, in mod expres, de asigurarea unui echilibru din punct de vedere geografic. Directorul indeplineste functia de secretar al consiliului.
2. Cu exceptia alegerii initiale, membrii Consiliului stiintific sint alesi pe o perioada de 3 ani si pot fi realesi pe o perioada egala. Mandatele membrilor sint de asa natura ca doar o treime dintre membri poate fi aleasa in acelasi timp. 3. Consiliul stiintific isi alege un presedinte dintre membrii sai.
4. Pe linga functiile specificate in acest statut, care ii sint atribuite de catre Consiliul guvernatorilor, Consiliul stiintific:
a) examineaza proiectul programului de lucru si al bugetului centrului si va face recomandari Consiliului guvernatorilor;
b) urmareste indeplinirea programului de lucru aprobat si va intocmi un raport corespunzator catre Consiliul guvernatorilor;
c) formuleaza observatii asupra perspectivelor pe termen mediu si lung ale programelor si planurilor centrului, in special in ceea ce priveste domeniile specializate si cele noi de cercetare si adreseaza recomandari Consiliului guvernatorilor;
d) sprijina pe director in toate problemele cu caracter organic, stiintific sau tehnic care privesc activitatile centrului, inclusiv cooperarea cu centrele si retelele afiliate;
e) aproba regulile de securitate pentru lucrarile de cercetare ale centrului;
f) sfatuieste pe director cu privire la numirea personalului (sefi de departament si functiile superioare acestora).
5. Consiliul stiintific poate intocmi grupuri ad-hoc de oameni de stiinta apartinind statelor membre pentru a elabora rapoarte stiintifice specializate, cu scopul de a-si facilita atributiile care constau in a sfatui si a recomanda masuri adecvate catre Consiliul guvernatorilor.
6. a) Consiliul stiintific se reuneste in sesiune ordinara o data pe an, in afara de cazul cind nu hotaraste altfel.
b) Sesiunile au loc la sediul centrului, in afara de cazul in care consiliul nu hotaraste altfel.
7. Conducatorii centrelor afiliate si cite un reprezentant al fiecarei retele afiliate pot participa in calitate de observatori la deliberarile Consiliului stiintific.
8. Personalul stiintific poate participa la sesiunile Consiliului stiintific, la cererea acestuia.
ART. 8
Secretariatul
1. Secretariatul este alcatuit din directori si din personal.
2. Directorul este numit dintre candidatii statelor membre, de catre Consiliul guvernatorilor, dupa consultari cu Consiliul stiintific, pe o perioada de 5 ani. Poate fi reales o singura data si pentru aceeasi perioada. Directorul trebuie sa fie o personalitate cu renume si respectat in domeniul activitatii stiintifice si tehnice a centrului. Este absolut necesar, de asemenea, sa se tina seama de experienta candidatului, atit in conducerea unui centru stiintific, cit si a unei echipe de cercetare multidisciplinare.
3. Personalul este alcatuit dintr-un director adjunct, sefi de departamente, precum si din personalul de specialitate, personalul tehnic, administrativ, de birou, precum si din muncitorii de care centrul poate avea nevoie.
4. Directorul are cea mai mare functie in cadrul centrului, este principalul responsabil stiintific si reprezentantul sau legal. El actioneaza in aceasta calitate la toate reuniunile Consiliului guvernatorilor si ale organelor sale subsidiare. Actionind conform directivelor care ii sint date de Consiliul guvernatorilor sau de Consiliul stiintific si sub autoritatea acestor organe, directorul poarta responsabilitatea generala a centrului si are puterea de conducere a acestuia. Lui ii revin si alte atributii stabilite de catre organele mentionate anterior. Directorul raspunde de numirea, organizarea si functionarea activitatii personalului. Directorul stabileste un mecanism de consultare cu cercetatorii principali ai centrului, pentru evaluarea rezultatelor stiintifice si planificarea curenta a activitatii stiintifice.
5. In indeplinirea indatoririlor care le revin, directorul si personalul nu pot solicita, nici accepta, instructiuni din partea nici unei autoritati guvernamentale sau autoritati exterioare centrului. Acestia se vor abtine de la orice actiune incompatibila cu pozitia lor de functionari internationali si raspund numai in fata centrului. Fiecare membru se angajeaza sa respecte caracterul exclusiv international al responsabilitatilor directorului si personalului si nu va cauta sa ii influenteze pe acestia in indeplinirea obligatiilor care le revin.
6. Personalul este numit de catre director, conform reglementarilor aprobate de Consiliul guvernatorilor. Conditiile pentru angajarea personalului sint conforme, pe cit posibil, cu cele ale personalului aflat sub regimul comun al Natiunilor Unite. Considerentul dominant in fixarea conditiilor de angajare a personalului stiintific si tehnic trebuie sa-l reprezinte necesitatea de a asigura centrului serviciile unor persoane care satisfac cele mai inalte standarde de eficienta, competenta si integritate.
ART. 9
Centre si retele afiliate
1. Conform paragrafului 1 al art. 1, alin. g) al art. 2 si alin. g) al art. 3, centrul creeaza si promoveaza un sistem de centre si retele afiliate, in scopul atingerii obiectivelor sale.
2. Pe baza recomandarilor Consiliului stiintific, Consiliul guvernatorilor stabileste criteriile necesare acordarii statutului de centru afiliat unor centre de cercetare si decide asupra relatiilor formale intre centrele afiliate si organele centrului.
3. Pe baza recomandarilor Consiliului stiintific, Consiliul guvernatorilor stabileste criteriile necesare acordarii statutului de retea afiliata grupelor de laboratoare nationale, regionale si internationale apartinind statelor membre, apte pentru a intari activitatea centrului.
4. Cu aprobarea Consiliului guvernatorilor, centrul va incheia acorduri in vederea stabilirii de legaturi cu centrele si retelele afiliate. Aceste acorduri pot include aspecte stiintifice si financiare, fara a fi limitate in acest sens. 5. Centrul poate contribui la finantarea centrelor si retelelor afiliate, in conformitate cu formula aprobata de Consiliul guvernatorilor si de comun acord cu statele membre interesate.
ART. 10
Probleme financiare
1. Resursele centrului se compun, in general, din:
a) contributiile initiale pentru lansarea acestuia;
b) contributii anuale din partea membrilor, preferabil in monede convertibile; c) contributii voluntare, generale si speciale, incluzind donatii, donatii testamentare, subventii si fonduri speciale de la membrii si statele nemembre, Natiunile Unite, institutii specializate, Agentia Internationala pentru Energia Atomica, Programul Natiunilor Unite pentru Dezvoltare, organizatii interguvernamentale si neguvernamentale, fundatii, institute si persoane particulare, sub rezerva aprobarii de catre Consiliul guvernatorilor;
d) orice alte surse, sub rezerva aprobarii Consiliului guvernatorilor.
2. Din considerente financiare, tarile cel mai putin dezvoltate, conform celor stabilite in baza rezolutiilor Natiunilor Unite, pot deveni membri ai centrului, pe baza unor criterii mai favorabile stabilite de catre Consiliul guvernatorilor.
3. Statul gazda aduce o contributie initiala, punind la dispozitia centrului infrastructura necesara (terenuri, cladiri, mobilier, echipament etc.) si participind la cheltuielile de exploatare ale centrului, in primii ani de functionare a acestuia.
4. Directorul elaboreaza si supune atentiei Consiliului guvernatorilor, prin intermediul Consiliului stiintific, un proiect de program de lucru pentru exercitiul bugetar urmator, precum si estimarile financiare corespunzatoare.
5. Exercitiul bugetar al centrului corespunde anului calendaristic.
ART. 11
Repartitia contributiilor si verificarea contabila
1. In cursul primilor 5 ani, bugetul obisnuit al centrului se bazeaza pe sumele anuntate anual de fiecare membru pentru cei 5 ani. Dupa aceasta perioada initiala de 5 ani, posibilitatea ca Consiliul guvernatorilor sa perceapa contributii, in fiecare an pentru anul urmator, va putea fi prevazuta in baza unei formule recomandate de comitetul pregatitor, care va tine seama de contributia fiecarui stat membru la bugetul ordinar al Organizatiei Natiunilor Unite, asa cum este ea fixata in ultimul barem de cote-parti.
2. Statele, care devin membre ale centrului dupa 31 decembrie, pot avea in vedere posibilitatea de a varsa o contributie speciala la cheltuielile de instalare si la cheltuielile curente de functionare, pentru exercitiul in cursul caruia acestea devin membre.
3. Contributiile varsate in conformitate cu prevederile paragrafului 2 al prezentului articol ajuta la reducerea contributiei altor membri, daca nu se decide altfel de catre Consiliul guvernatorilor, prin majoritatea tuturor membrilor.
4. Consiliul guvernatorilor desemneaza controlori financiari pentru a examina conturile centrului. Acestia prezinta Consiliului guvernatorilor un raport asupra conturilor anuale, prin intermediul Consiliului stiintific.
5. Directorul furnizeaza controlorilor financiari toate informatiile si le acorda sprijinul de care acestia pot avea nevoie pentru a-si indeplini sarcina.
6. Statele care trebuie sa obtina aprobare pentru prezentul statut de la autoritatile lor legislative, in vederea participarii la activitatile centrului, si care au semnat statutul ad referendum nu sint obligate sa plateasca o contributie speciala, asa cum se prevede in paragraful 2 al prezentului articol, pentru ca participarea lor sa fie efectiva.
ART. 12
Acordul asupra sediului
Centrul va incheia un acord asupra sediului cu guvernul tarii gazda.
Prevederile acestui acord sint supuse aprobarii Consiliului guvernatorilor.
ART. 13
Statutul juridic, privilegii si imunitati
1. Centrul se bucura de personalitate juridica. El este pe deplin imputernicit sa-si exercite functiile si sa-si realizeze obiectivele, inclusiv urmatoarele:
a) sa incheie acorduri cu state sau cu organizatii internationale;
b) sa incheie contracte;
c) sa dobindeasca si sa instraineze bunuri mobiliare si imobiliare;
d) sa initieze proceduri legale.
2. Centrul, proprietatile si bunurile sale, oriunde s-ar afla, se bucura de imunitate de jurisdictie, cu exceptia cazului in care, pentru o situatie particulara, renunta in mod expres la imunitatea sa. Se intelege ca nici o masura executorie nu poate face obiectul ridicarii imunitatii.
3. Toate localurile centrului sint inviolabile. Proprietatea si bunurile centrului, oriunde ar fi ele amplasate, sint exceptate de la perchezitie, rechizitie, confiscare, expropriere si orice alte forme de interventie cu caracter executoriu, fie ca este un ordin administrativ, judiciar sau legislativ.
4. Centrul, proprietatea sa, bunurile sale, veniturile si tranzactiile sint scutite de orice impozite, taxe vamale, interdictii si restrictii asupra importurilor si exporturilor, in ceea ce priveste articolele importate sau exportate de centru pentru uzul sau oficial. Totodata, centrul este scutit de orice obligatie legata de plata, poprirea sau perceperea oricaror impozite sau taxe.
5. Reprezentantii membrilor se bucura de privilegiile si imunitatile prevazute la art. IV al Conventiei asupra privilegiilor si imunitatilor Natiunilor Unite.
6. Functionarii centrului se bucura de privilegiile si imunitatile prevazute la art. V al Conventiei asupra privilegiilor si imunitatilor Natiunilor Unite.
7. Expertii centrului se bucura de aceleasi privilegii si imunitati ca cele prevazute pentru functionarii centrului, mentionate la paragraful 6 de mai sus.
8. Toate persoanele care urmeaza un stagiu de pregatire sau participa la un program de schimb de personal organizat la sediul centrului sau in orice alt loc de pe teritoriul membrilor, conform prevederilor acestui statut, au dreptul sa intre, sa stea si sa iasa, in functie de cerintele stagiului sau ale programului de schimb de personal. Le sint facilitate calatoriile si vizele, eventual necesare, si le sint eliberate rapid si gratuit.
9. Centrul coopereaza in toate situatiile cu autoritatile in drept ale statului gazda si ale altor membri, pentru a facilita asigurarea justitiei, respectarea legilor nationale si a preveni orice abuz in ceea ce priveste privilegiile, imunitatile si facilitatile mentionate in prezentul articol.
ART. 14
Publicatii si drepturi de proprietate intelectuala
1. Centrul publica toate rezultatele activitatilor sale de cercetare, cu conditia ca aceasta publicare sa nu contravina politicii sale generale in materie de drepturi de proprietate intelectuala, aprobata de Consiliul guvernatorilor.
2. Toate drepturile, inclusiv titlul, dreptul de autor si drepturile aferente unei lucrari realizate sau unei inventii, puse la punct de catre centru in cadrul activitatii acestuia, apartin centrului.
3. Centrul preia brevetele sau un interes asupra acestora, in cazul in care rezultatele lucrarilor de inginerie genetica si biotehnologie au fost obtinute in cadrul unor proiecte apartinind centrului.
4. Obtinerea de drepturi de proprietate intelectuala asupra rezultatelor centrului este rezervata membrilor si tarilor in curs de dezvoltare care nu sint membre ale centrului, in conformitate cu conventiile internationale aplicabile. La definirea normelor ce reglementeaza accesul la proprietatea intelectuala, Consiliul guvernatorilor nu va stabili criterii care sa aduca prejudicii vreunui membru sau unui grup de membri.
5. Centru face uz de drepturile asupra brevetelor de inventie si asupra altor drepturi si de orice avantaje financiare sau altele legate de acestea, pentru a favoriza, in scopuri pasnice, dezvoltarea, producerea si ampla raspindire a biotehnologiilor, in mod special in interesul tarilor in curs de dezvoltare.
ART. 15
Relatiile cu alte organizatii
In efectuarea activitatilor sale si conform obiectivelor sale, centrul poate, cu aprobarea Consiliului guvernatorilor, sa faca apel la colaborarea sa cu alte state care nu intra sub incidenta acestui statut, cu Organizatia Natiunilor Unite si organele sale subsidiare, cu institutiile specializate ale Natiunilor Unite si Agentia Internationala pentru Energie Atomica, cu organizatii guvernamentale si neguvernamentale, institutii si asociatii stiintifice nationale.
ART. 16
Amendamente
1. Orice membru poate propune amendamente la prezentul statut. Textele amendamentelor propuse vor fi comunicate imediat de catre director tuturor membrilor si nu vor fi luate in considerare de catre Consiliul guvernatorilor inainte de trecerea unei perioade de 90 de zile de la data trimiterii.
2. Amendamentele vor fi aprobate cu o majoritate de doua treimi din totalul membrilor si vor intra in vigoare pentru acei membri care au depus un instrument de ratificare.
ART. 17
Retragere
Oricare membru se poate retrage in orice moment, la 5 ani dupa aderare, sub rezerva unui preaviz de un an, adresat, in scris, depozitarului.
ART. 18
Lichidarea
In cazul incetarii activitatii, lichidarea centrului este asigurata de statul unde acesta isi are sediul, daca membrii nu convin altfel. Cu exceptia unei decizii contrare a membrilor, orice excedent va fi distribuit intre statele membre ale centrului in momentul incheierii activitatii, repartizarea excedentului facindu-se proportional cu toate platile facute de catre acestea de la data la care au devenit membri ai centrului.
In eventualitatea unui deficit, membrii si-l vor asuma proportional cu contributiile lor.
ART. 19
Solutionarea diferendelor
Orice diferend care implica doi sau mai multi membri privind interpretarea sau aplicarea prezentului statut, care nu poate fi solutionat prin negocieri intre partile implicate, sau eventual prin interventia Consiliului guvernatorilor, este supus unui mijloc de solutionare pasnica prevazut in Carta Natiunilor Unite, la cererea partilor aflate in diferend, in curs de 3 luni de la data la care Consiliul guvernatorilor declara ca nu poate solutiona diferendul prin interventia sa.
ART. 20
Semnarea, ratificarea, acceptarea si aderarea
1. Prezentul statut va fi deschis semnarii pentru toate statele participante la sedinta plenipotentiara, tinuta la Madrid in 12 si 13 septembrie 1983, si ulterior la sediul Natiunilor Unite din New York, pina la data intrarii lui in vigoare, conform art. 21.
2. Prezentul statut va face obiectul ratificarii sau acceptarii de catre statele semnatare. In acest sens, la depozitar vor fi depuse documentele oficiale necesare.
3. Dupa intrarea in vigoare a prezentului statut, conform art. 21, statele care nu au semnat statutul pot adera prin depunerea la depozitar a unui instrument de aderare, dupa ce cererea lor de aderare a fost aprobata de catre Consiliul guvernatorilor.
4. Statele care trebuie sa obtina aprobarea prezentului statut de catre autoritatile legislative proprii il pot semna ad referendum pina la obtinerea aprobarii necesare.
ART. 21
Intrarea in vigoare
1. Prezentul statut va intra in vigoare in momentul cind cel putin 24 de state, inclusiv statul-gazda al centrului, vor depune instrumentele de ratificare sau de acceptare si dupa ce vor fi de acord ca sint asigurate suficiente resurse financiare si vor fi notificat depozitarului ca acest statut a intrat in vigoare.
2. Pentru fiecare stat care adera la prezentul statut, statutul va intra in vigoare incepind din cea de-a 30-a zi de la depunerea de statul respectiv a instrumentului de aderare.
3. Pina la intrarea in vigoare a statutului, in conformitate cu paragraful 1 mentionat mai sus, el se va aplica provizoriu de la data semnarii, in limitele permise de legislatia nationala.
ART. 22
Depozitarul
Secretarul general al Natiunilor Unite este depozitarul acestui statut si trimite notificarile pe care le intocmeste in aceasta calitate directorului si membrilor.
ART. 23
Texte originale
Prezinta aceeasi valabilitate textele in limba engleza, araba, chineza, spaniola, franceza si rusa ale prezentul statut.
Drept care subsemnatii, plenipotentiari, legal autorizati de catre guvernele respective, au semnat prezentul statut.
Intocmit la Madrid, la 13 septembrie 1983, intr-un singur exemplar original.

----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016