Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   STATUT din 30 noiembrie 1963  al Comisiei mixte romino-iugoslave pentru Portile de Fier    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

STATUT din 30 noiembrie 1963 al Comisiei mixte romino-iugoslave pentru Portile de Fier

EMITENT: CONSILIUL DE MINISTRI
PUBLICAT: BULETINUL OFICIAL nr. 36 din 3 iulie 1964

ART. 1
1. Comisia mixtã romino-iugoslava pentru Porţile de Fier (denumita în textul ce urmeazã: "Comisia mixtã"), instituitã prin Acordul între Republica Populara Romana şi Republica Socialistã Federativã Iugoslavia privind realizarea şi exploatarea Sistemului hidroenergetic şi de navigaţie Porţile de Fier, pe fluviul Dunarea, semnat la 30 noiembrie 1963, este organul mixt al celor doua Guverne care asigura realizarea colaborãrii şi coordonãrii permanente şi aducerea la îndeplinire şi aplicarea prevederilor Acordului, Convenţiilor şi Protocoalelor privind Sistemul Porţile de Fier, în spiritul comunitãţii de interese în care acestea au fost încheiate.
2. Atribuţiile Comisiei mixte sînt cele prevãzute prin Acordul, Convenţiile şi Protocoalele privind Sistemul Porţile de Fier, precum şi prin prezentul Statut. Pentru perioada exploatãrii Sistemului, atribuţiile Comisiei mixte vor putea fi completate ulterior.
3. Componenta, organizarea şi modul de funcţionare al Comisiei mixte sînt prevãzute prin prezentul Statut pentru perioada realizãrii Sistemului Porţile de Fier. Componenta, organizarea şi modul de funcţionare al Comisiei mixte în perioada exploatãrii Sistemului vor fi stabilite ulterior.
ART. 2
1. Comisia mixtã este constituitã din doua grupe naţionale. Fiecare Guvern desemneazã grupa sa nationala.
2. Fiecare grupa nationala, a Comisiei mixte este compusa din preşedintele grupei naţionale, locţiitorul acestuia şi şapte membri. Membrii grupelor naţionale au supleanţi.
3. Fiecare grupa nationala poate avea consilieri şi experţi.
ART. 3
1. În conformitate cu prevederile Acordului şi ale Convenţiilor privind Sistemul Porţile de Fier, Comisia mixtã va infiinta urmãtoarele organe mixte:
a) Organul local operativ de coordonare;
b) Comisia de verificare şi recepţie tehnica;
c) Organul comun de coordonare;
d) Serviciul comun de dispecer;
ale cãror atribuţii sînt cele prevãzute prin Acordul, Convenţiile şi Protocoalele privind Sistemul Porţile de Fier.
2. În scopul asigurãrii îndeplinirii operative a sarcinilor sale Comisia mixtã va mai infiinta:
a) Comisia de avizate a proiectelor ale carei atribuţii sînt prevãzute prin Convenţia privind elaborarea proiectelor şi prin prezentul Statut;
b) Comisia de soluţionare a diferenţelor, ale carei atribuţii sînt prevãzute prin prezentul Statut;
c) Secretariatul Comisiei mixte, ale cãrui atribuţii sînt prevãzute în prezentul Statut.
3. În afarã organelor mixte prevãzute la punctele 1 şi 2 din prezentul articol, Comisia mixtã poate infiinta în caz de necesitate, şi alte organe mixte cu caracter permanent sau temporar, stabilind în cadrul competentei sale, atribuţiile, organizarea şi funcţionarea acestora.
4. Comisia mixtã întocmeşte regulamentul sau de organizare şi funcţionare şi aproba regulamentele de organizare şi funcţionare ale organelor sale.
5. Comisia mixtã se îngrijeşte ca organele mixte prevãzute prin prezentul articol sa îndeplineascã atribuţiile lor şi supravegheazã activitatea acestora. Organele mixte prezintã Comisiei mixte rapoarte privind activitatea lor pe perioadele fixate de aceasta.
ART. 4
1. Comisia mixtã lucreazã în sesiuni care au loc în funcţie de necesitaţi, dar nu mai rar decît de doua ori pe an. Sesiunile se convoacã prin înţelegerea între preşedinţii grupelor naţionale, care stabilesc şi ordinea de zi a sesiunilor. Sesiunile au loc alternativ pe teritoriul romin şi pe teritoriul iugoslav, la Bucureşti şi la Belgrad sau în alt loc stabilit de preşedinţii grupelor naţionale.
2. Lucrãrile fiecãrei sesiuni sînt conduse de preşedintele grupei naţionale a Partii pe teritoriul cãreia are loc sesiunea. La lucrãrile sesiunii participa toţi membrii grupelor naţionale sau un numãr mai mic de membri, stabilit prin înţelegerea preşedinţilor grupelor naţionale. Membrii grupelor naţionale pot fi înlocuiţi prin supleanţii lor. Comisia mixtã poate sa desemneze şi sa invite la sesiunile sale consilierii şi experţii necesari în afarã celor din componenta grupelor naţionale.
3. Comisia mixtã poate forma subcomisii şi grupe de lucru pentru studierea în comun a unor probleme şi pentru elaborarea propunerilor de hotãrîri corespunzãtoare.
4. Preşedinţii grupelor naţionale sau loctiitorii acestora se pot întruni, în caz de necesitate, şi între sesiuni, pentru a se consulta asupra anumitor probleme şi pentru a lua mãsuri urgente.
5. Asupra lucrãrilor sesiunilor Comisiei mixte şi ale întrunirilor preşedinţilor grupelor naţionale sau loctiitorilor acestora se întocmesc procese verbale.
ART. 5
1. Comisia mixtã ia hotãrîri prin acordul între cele doua grupe naţionale, exprimat prin preşedinţii grupelor naţionale sau în lipsa acestora prin loctiitorii lor.
2. Hotãrîrile Comisiei mixte luate în limitele atribuţiilor ei sînt definitive.
3. În cazul în care Comisia mixtã nu a reuşit sa rezolve o problema în cursul unei sesiuni, luarea hotãrîrii se va amina pentru sesiunea imediat urmãtoare, în mãsura în care una din grupele naţionale nu cere ca aceasta problema sa fie supusã spre rezolvare celor doua Guverne.
4. În cazul în care una din grupele naţionale face rezerva asupra adoptãrii unei hotãrîri, aceasta hotãrîre va fi consideratã definitiva în momentul în care preşedintele grupei naţionale care a fãcut rezerva a comunicat ca retrage rezerva.
5. Problemele care depãşesc competenta Comisiei mixte vor fi supuse spre rezolvare celor doua Guverne, împreunã cu eventuale propuneri ale Comisiei mixte.
ART. 6
Comisia de avizare a proiectelor prevãzutã la art. 3, punctul 2, lit. a din prezentul Statut are urmãtoarele atribuţii:
a) avizeazã Sarcina de proiectare a Sistemului Porţile de Fier şi proiectul privind organizarea execuţiei lucrãrilor;
b) avizeazã proiectele tehnice, stabilite de Comisia mixtã;
c) aproba acele proiecte tehnice pentru care Comisia mixtã îi da aceasta competenta;
d) avizeazã, la cererea Comisiei mixte, orice problema cu caracter tehnic în legatura cu proiectarea obiectelor şi lucrãrilor Sistemului Porţile de Fier;
e) la cererea Comisiei mixte da aviz asupra diferendelor între Proiectantii generali sau între Beneficiari privitoare la problemele tehnice; rezolva aceste diferende în cazurile în care Comisia mixtã îi da aceasta competenta.
ART. 7
1. Comisia de soluţionare a diferendelor prevãzutã la art. 3, pct. 2, lit. b din prezentul Statut are ca atribuţie rezolvarea acelor diferende pe care Comisia mixtã i le încredinţeazã spre rezolvare. Comisia mixtã poate, în exercitarea atribuţiilor prevãzute prin art. 21, punctul 1 din Acord, sa încredinţeze Comisiei de soluţionare a diferendelor rezolvarea acelor diferende cu caracter patrimonial, despre care considera ca nu reprezintã cazuri pentru care trebuie sa se foloseascã procedura prevãzutã prin art. 21, punctul 2 din Acord.
2. Comisia de soluţionare a diferendelor este compusa din trei membri, din care cîte unul desemnat pentru fiecare diferend de fiecare grupa nationala a Comisiei mixte, dintre cetãţenii Statului respectiv, al treilea fiind desemnat de cãtre Comisia mixtã dintr-o lista de opt jurişti de inalta calificare, cîte patru de fiecare Parte. Al treilea membru va fi desemnat pe o durata de cîte un an, alternativ dintre cetãţenii fiecãrei Pãrţi prevãzuţi în lista. Lista va fi întocmitã de Comisia mixtã o data cu înfiinţarea Comisiei de soluţionare a diferendelor.
3. Comisia de soluţionare a diferendelor soluţioneazã diferendele în baza prevederilor Acordului, Convenţiilor şi Protocoalelor privind Sistemul Porţile de Fier şi, în lipsa unor prevederi aplicabile cazului respectiv, dupã echitate (ex aequo et bono).
4. Hotãrîrile Comisiei de soluţionare a diferendelor se adopta cu majoritate de voturi şi sînt definitive şi executorii. Hotãrîrile vor fi motivate. Hotãrîrile Comisiei de soluţionare a diferendelor care prevãd plata unei sume de bani vor fi executate prin decontare între Pãrţi în modul prevãzut în art. 21, punctul 1, lit. d din Convenţia privind stabilirea valorii investiţiilor şi decontarea reciprocã, dacã Comisia mixtã nu hotãrãşte altfel.
5. Procedura Comisiei de soluţionare a diferendelor va fi stabilitã printr-un regulament aprobat de Comisia mixtã.
ART. 8
1. Secretariatul Comisiei mixte prevãzut la art. 3, punctul 2, lit. c din prezentul Statut are urmãtoarele atribuţii:
a) pregãteşte materialele şi documentaţiile pentru sesiunile Comisiei mixte;
b) tine evidenta lucrãrilor şi hotãrîrilor Comisiei mixte şi pãstreazã arhiva acesteia;
c) pregãteşte propuneri referitoare la ordinea de zi a sesiunilor Comisiei;
d) asigura deservirea administrativã a sesiunilor Comisiei mixte;
e) asigura activitatea administrativã între sesiunile Comisiei mixte;
f) întocmeşte proiecte de procese-verbale ale Comisiei mixte;
g) asigura legatura între grupele naţionale ale Comisiei mixte;
h) asigura legatura permanenta a Comisiei mixte cu organele sale şi informeazã pe preşedinţii grupelor naţionale asupra problemelor urgente care apar;
i) îndeplineşte alte sarcini date de Comisia mixtã sau de cei doi presedinti ai grupelor naţionale.
2. Secretariatul Comisiei mixte este compus din cîte un secretar desemnat de fiecare Parte. Secretarii vor fi desemnaţi dintre persoanele de inalta calificare şi vor fi eliberaţi de alte funcţii.
3. Sediul Secretariatului Comisiei mixte va fi la Bucureşti şi la Belgrad.
ART. 9
Cheltuielile de organizare a sesiunilor Comisiei mixte şi a şedinţelor organelor acesteia se suporta de cãtre Partea pe teritoriul cãruia se ţin. Cheltuielile de transport, cazare şi întreţinere se suporta de fiecare Parte pentru membrii, consilierii, experţii şi alt personal al grupei sale naţionale. Toate cheltuielile Secretariatului Comisiei mixte şi ale aparatului sau se suporta de fiecare Parte pentru sediul situat pe teritoriul sau.
ART. 10
Limbile oficiale ale Comisiei mixte şi ale organelor acesteia sînt limba romina şi limba sirbo-croatã.
ART. 11
Prezentul Statut va fi aprobat de cele doua Pãrţi contractante potrivit dispoziţiilor constituţionale şi legislative ale fiecãrui Stat şi va intra în vigoare în aceeaşi zi cu Acordul între Republica Populara Romana şi Republica Socialistã Federativã Iugoslavia privind realizarea şi exploatarea Sistemului hidroenergetic şi de navigaţie Porţile de Fier, pe fluviul Dunarea, semnat la 30 noiembrie 1963, conform procedurii stabilite în Actul final semnat astãzi.
Fãcut la Belgrad la 30 noiembrie 1963, în doua exemplare originale, fiecare în limba romina şi în limba sirbo-croatã, ambele texte avînd aceeaşi valabilitate.

Din împuternicirea
Guvernului Republicii
Populare Romane,
N. Gheorghiu


Din împuternicirea Guvernului
Republicii Socialiste Federative
Iugoslavia,
B. Stojanovic

-----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016