Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   SISTEMUL din 31 ianuarie 2003  privind certificarea conformitatii navelor care arboreaza pavilionul roman cu regulile si reglementarile tehnice aplicabile    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

SISTEMUL din 31 ianuarie 2003 privind certificarea conformitatii navelor care arboreaza pavilionul roman cu regulile si reglementarile tehnice aplicabile

EMITENT: MINISTERUL LUCRARILOR PUBLICE, TRANSPORTURILOR SI LOCUINTEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 122 din 26 februarie 2003
ART. 1
Prezenta anexa stabileşte sistemul privind certificarea conformitatii navelor care arboreaza pavilionul roman, precum şi a maşinilor, instalaţiilor, echipamentelor şi materialelor pentru acestea cu normele tehnice naţionale şi cu prevederile convenţiilor internaţionale.
ART. 2
În înţelesul prezentului ordin, termenii utilizaţi se definesc dupã cum urmeazã:
a) Autoritatea Navala Romana - organ tehnic de specialitate din subordinea Ministerului cãruia i-au fost delegate competentele pentru ducerea la îndeplinire a obligaţiile ce revin Guvernului ca parte la convenţiile internaţionale;
b) certificat de clasa - documentul emis de o societate de clasificare prin care se atesta ca structura corpului, maşinile şi instalaţiile navei, corespunzãtoare tipului şi destinaţiei acesteia, precum şi zonei de navigaţie, sunt în conformitate cu regulile şi reglementãrile elaborate şi publicate de respectiva societate;
c) certificate statutare - documentele emise de Autoritatea Navala Romana sau de o organizaţie recunoscuta, prin care se atesta conformitatea navei, precum şi a instalaţiilor şi echipamentelor acesteia cu prevederile convenţiilor internaţionale;
d) convenţii internaţionale sunt: Convenţia internationala din 1974 privind siguranta vieţii omeneşti pe mare (SOLAS), Convenţia internationala din 1966 asupra liniilor de încãrcare (LL), Convenţia internationala din 1973/1978 pentru prevenirea poluarii de cãtre nave (MARPOL), împreunã cu protocoalele şi amendamentele la acestea, precum şi cu codurile la care respectivele convenţii fac trimitere;
e) inspecţie şi supraveghere tehnica - inspecţia şi supravegherea tehnica ce se realizeazã obligatoriu, în conformitate cu prevederile convenţiilor internaţionale şi/sau cu regulile şi normele tehnice naţionale elaborate de Autoritatea Navala Romana şi aprobate de Minister privind siguranta constructivã a navelor, siguranta persoanelor şi a mãrfurilor de la bordul navelor, precum şi prevenirea poluarii mediului;
f) Minister - Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei;
g) nava care arboreaza pavilionul roman - o nava care a primit dreptul de arborare a pavilionului roman în conformitate cu reglementãrile în vigoare;
h) nava fluviala - o nava având construcţia, echiparea şi certificarea necesare spre a fi apta tehnic pentru a naviga în siguranta pe cãile navigabile interioare, potrivit serviciului pe care îl realizeazã şi caracteristicilor zonei de navigaţie, în conformitate cu reglementãrile naţionale aplicabile, elaborate de Autoritatea Navala Romana şi aprobate de Minister;
i) nava maritima pentru navigaţie în apele naţionale navigabile ale României - o nava având construcţia, echiparea şi certificarea necesare spre a fi apta tehnic pentru a naviga în siguranta în apele naţionale navigabile ale României sau pentru a efectua voiajuri internaţionale ocazionale, potrivit serviciului pe care îl realizeazã şi caracteristicilor zonei de navigaţie, în conformitate cu reglementãrile naţionale aplicabile, elaborate de Autoritatea Navala Romana şi aprobate de Minister, şi/sau în conformitate cu acordurile bilaterale aplicabile;
j) nava maritima pentru voiaj internaţional - o nava având construcţia, echiparea şi certificarea necesare spre a fi apta tehnic pentru a efectua în siguranta voiajuri internaţionale, potrivit serviciului pe care îl realizeazã şi caracteristicilor zonei de navigaţie, în conformitate cu prevederile convenţiilor internaţionale;
k) organizaţie recunoscuta - o societate de clasificare cãreia Ministerul îi deleagã, cu condiţia respectãrii criteriilor minime stabilite de legislaţia Uniunii Europene şi prevãzute în anexa nr. 2, competentele privind emiterea certificatelor statutare, inspecţia şi supravegherea tehnica conform convenţiilor internaţionale;
l) voiaj internaţional - un voiaj efectuat de o nava între doua porturi situate în state diferite.
ART. 3
(1) Navele maritime pentru voiajuri internaţionale care arboreaza pavilionul roman vor corespunde din punct de vedere tehnic cerinţelor ce le sunt aplicabile din convenţiile internaţionale.
(2) Construcţia, reconstructia, modernizarea şi repararea navelor prevãzute la alin. (1), precum şi maşinile, instalaţiile, echipamentele şi materialele pentru acestea trebuie sa se realizeze numai în baza unor documentaţii tehnice prin care sa se asigure conformitatea cu cerinţele aplicabile din convenţiile internaţionale.
(3) Documentaţiile tehnice menţionate la alin. (2) vor face obiectul examinãrii şi avizãrii Direcţiei de certificare tehnica şi înmatriculãri nave din cadrul Autoritãţii Navale Romane.
ART. 4
(1) Pentru îndeplinirea standardelor de siguranta constructivã şi prevenire a poluarii, prevãzute în convenţiile internaţionale, navele maritime pentru voiajuri internaţionale care arboreaza pavilionul roman trebuie sa corespundã regulilor şi reglementãrilor uneia dintre societãţile de clasificare prevãzute în anexa nr. 3.
(2) Conformitatea cu regulile şi reglementãrile de construcţie şi clasificare menţionate la alin. (1) se atesta prin certificatul de clasa al societãţii de clasificare ale carei reguli sunt aplicate.
ART. 5
(1) Certificatele statutare pentru navele maritime pentru voiajuri internaţionale care arboreaza pavilionul roman se emit de Autoritatea Navala Romana.
(2) Competentele ce revin Autoritãţii Navale Romane privind efectuarea inspectiilor şi supravegherii tehnice obligatorii şi certificãrii prevãzute de convenţiile internaţionale pot fi delegate, parţial sau total, unor organizaţii recunoscute.
ART. 6
(1) Delegarea competentelor prevãzute la art. 5 alin. (2) se face în baza unui protocol de recunoaştere (conform recomandãrilor Organizaţiei Maritime Internaţionale) încheiat de Minister cu o societate de clasificare.
(2) Pentru a fi recunoscuta societatea de clasificare trebuie sa prezinte Ministerului o solicitare oficialã scrisã, însoţitã de documentaţiile necesare cu informaţii complete şi evidente privind satisfacerea criteriilor minime de recunoaştere prevãzute în anexa nr. 2.
(3) Dupã analiza documentaţiilor menţionate la alin. (2) Ministerul va informa societatea de clasificare solicitanta asupra condiţiilor de perfectare şi semnare a protocolului de recunoaştere.
(4) Pe perioada derulãrii protocolului de recunoaştere Autoritatea Navala Romana va monitoriza activitatea organizaţiei recunoscute şi va aproba emiterea de cãtre aceasta organizaţie a certificatelor de scutire.
(5) Dacã pe perioada derulãrii protocolului de recunoaştere organizaţia recunoscuta cu care s-a semnat protocolul a emis certificate statutare unor nave, la care ulterior se constata în mod repetat deficiente majore care au ca rezultat reţinerea repetatã a respectivelor nave, Ministerul, la propunerea Autoritãţii Navale Romane, poate anula protocolul de recunoaştere.
ART. 7
Ministerul va publica în Monitorul Oficial al României, Partea I, lista organizaţiilor recunoscute.
ART. 8
(1) Certificatele de clasa emise de Registrul Naval Roman sunt valabile pana la data expirãrii lor, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2003, când le înceteazã valabilitatea.
(2) Pentru certificatele de clasa emise de Registrul Naval Roman, care expira înainte de 31 decembrie 2003, nu se mai acorda prelungiri.
(3) Proprietarii, armatorii sau operatorii de nave vor lua mãsurile care se impun ca la data expirãrii valabilitãţii certificatelor de clasa sa se conformeze prevederilor art. 4.
ART. 9
(1) Navele maritime pentru navigaţie în apele naţionale navigabile ale României, care arboreaza pavilionul roman, vor corespunde regulilor şi normelor tehnice de construcţie şi echipare aplicabile, elaborate de Autoritatea Navala Romana şi aprobate de Minister.
(2) Construcţia, reconstructia, modernizarea şi repararea navelor, precum şi maşinile, instalaţiile, echipamentele şi materialele pentru acestea trebuie sa se realizeze numai în baza unor documentaţii tehnice prin care sa se asigure conformitatea cu regulile şi normele menţionate la alin. (1).
(3) Documentaţiile tehnice menţionate la alin. (2) vor face obiectul examinãrii şi avizãrii Direcţiei de certificare tehnica şi înmatriculãri nave din cadrul Autoritãţii Navale Romane, care va efectua prin inspectoratele sale tehnice teritoriale inspectiile şi supravegherea tehnica obligatorie în vederea certificãrii conformitatii cu regulile şi normele menţionate la alin. (1).
(4) Atestarea faptului ca structura corpului, maşinile şi instalaţiile navelor maritime pentru navigaţie în apele naţionale navigabile sunt adecvate tipului, serviciului şi zonei de navigaţie, conform normelor tehnice aplicabile, se va face prin emiterea, confirmarea anuala şi reînnoirea la intervale de 5 ani de cãtre Autoritatea Navala Romana a Certificatului de siguranta a construcţiei şi echipamentelor navei, în baza inspectiilor tehnice stabilite prin regulile şi normele menţionate la alin. (1).
ART. 10
(1) Navele fluviale care arboreaza pavilionul roman vor corespunde regulilor şi normelor tehnice de construcţie şi echipare aplicabile, elaborate de Autoritatea Navala Romana şi aprobate de Minister.
(2) Construcţia, reconstructia, modernizarea şi repararea navelor, precum şi maşinile, instalaţiile, echipamentele şi materialele pentru acestea trebuie sa se realizeze numai în baza unor documentaţii tehnice prin care sa se asigure conformitatea cu regulile şi normele menţionate la alin. (1).
(3) Documentaţiile tehnice menţionate la alin. (2) vor face obiectul examinãrii şi avizãrii Direcţiei de certificare tehnica şi înmatriculãri nave din cadrul Autoritãţii Navale Romane, care va efectua prin inspectoratele sale tehnice teritoriale inspectiile şi supravegherea tehnica obligatorie în vederea certificãrii conformitatii cu regulile şi normele menţionate la alin. (1).
(4) Atestarea faptului ca structura corpului, maşinile şi instalaţiile navelor fluviale sunt adecvate tipului, serviciului şi zonei de navigaţie, conform normelor tehnice aplicabile, se va face prin emiterea, confirmarea anuala şi reînnoirea la intervale de 5 ani de cãtre Autoritatea Navala Romana a Certificatului tehnic de navigaţie interioarã, în baza inspectiilor tehnice stabilite prin regulile şi normele menţionate la alin. (1).
---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016