Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   REZOLUTIA nr. MSC. 290(87) din 21 mai 2010  Adoptarea de amendamente la Conventia internationala din 1974 pentru ocrotirea vietii omenesti pe mare, asa cum a fost amendata    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

REZOLUTIA nr. MSC. 290(87) din 21 mai 2010 Adoptarea de amendamente la Conventia internationala din 1974 pentru ocrotirea vietii omenesti pe mare, asa cum a fost amendata

EMITENT: ORGANIZATIA MARITIMA INTERNATIONALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 810 din 16 noiembrie 2011

    Comitetul Securitãţii Maritime,
    amintind art. 28 b) din Convenţie privind crearea Organizaţiei Maritime Internaţionale referitor la funcţiile Comitetului,
    amintind, de asemenea, art. VIII b) din Convenţia internaţionalã din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare (SOLAS), (denumitã în continuare Convenţie), referitor la procedura de amendare a anexei la Convenţie, cu excepţia cap. I,
    amintind în continuare cã printre direcţiile strategice ale Organizaţiei cu privire la dezvoltarea şi menţinerea unui cadru corespunzãtor privind siguranţa, securitatea şi eficienţa unui transport maritim ecologic este stabilirea unor standarde de proiectare şi construcţie de nave noi bazate pe obiective aplicabile,
    având în vedere cã navele ar trebui sã fie proiectate şi construite pentru o duratã de viaţã prevãzutã determinatã, în condiţii de siguranţã şi de respectare a mediului astfel încât, dacã sunt corect exploatate şi întreţinute în conformitate cu condiţiile de exploatare şi mediul determinate, ele pot rãmâne în siguranţã pe tot parcursul vieţii lor,
    luând în considerare, în cadrul celei de-a optzeci şi şaptea sesiuni, amendamentele la Convenţie, propuse şi difuzate în conformitate cu art. VIII b) i) al acesteia,

    1. adoptã, în conformitate cu art. VIII b) iv) al Convenţiei, amendamentele la Convenţie, astfel cum sunt prevãzute în anexa la prezenta rezoluţie;
    2. hotãrãşte cã, în conformitate cu art. VIII b) vi)2)bb) al Convenţiei, amendamentele menţionate vor fi considerate acceptate la 1 iulie 2011, cu excepţia cazului în care, înainte de aceastã datã, peste o treime din guvernele contractante la Convenţie sau guvernele contractante ale cãror flote comerciale reprezintã cel puţin 50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale de nave au notificat obiecţiile lor faţã de aceste amendamente;
    3. invitã guvernele contractante la Convenţie sã ia notã cã, în conformitate cu art. VIII b) vii) 2) al Convenţiei, amendamentele intrã în vigoare la 1 ianuarie 2012, dupã acceptarea lor în conformitate cu pct. 2 de mai sus;
    4. solicitã secretarului general sã transmitã, în conformitate cu art. VIII b) v) din Convenţie, copii certificate ale prezentei rezoluţii şi textul amendamentelor conţinute în anexã tuturor guvernelor contractante la Convenţie;
    5. solicitã, în plus, secretarului general sã transmitã copii ale acestei rezoluţii şi ale anexei sale membrilor Organizaţiei care nu sunt guverne contractante la Convenţie;
    6. decide cã în anul 2014 va analiza progresele care au fost realizate în vederea punerii în aplicare a Regulii II-1/3-10 din Convenţia SOLAS şi, dacã este necesar, va modifica datele prevãzute în paragraful 1 din aceastã regulã.


    ANEXĂ


    ─────
la Rezoluţia MSC.290(87)
────────────────────────

                            AMENDAMENTE
     la Convenţia internaţionalã din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti
                     pe mare, aşa cum a fost amendatã


    CAPITOLUL II-1

    CONSTRUCŢIE - STRUCTURĂ, COMPARTIMENTARE ŞI STABILITATE, MAŞINI ŞI INSTALAŢII ELECTRICE

    PARTEA A
    Generalitãţi

    Regula 2 - Definiţii
    1. Se adaugã un nou paragraf 28 de mai jos, dupã paragraful existent 27:
    "28 Standardele pentru construcţia navelor bazate pe obiective aplicabile vrachierelor şi petrolierelor sunt Standardele internaţionale pentru construcţia navelor bazate pe obiective aplicabile vrachierelor şi petrolierelor, adoptate de cãtre Comitetul Securitãţii Maritime prin rezoluţia MSC.287(87), aşa cum poate fi amendatã de Organizaţie, cu condiţia cã aceste amendamente vor fi adoptate, vor intra în vigoare şi vor produce efecte în conformitate cu dispoziţiile art. VIII al prezentei convenţii cu privire la procedura de modificare a anexei, cu excepţia cap. I."

    PARTEA A - 1
    Structura navelor

    2. Se adaugã o regulã nouã, 3-10, dupã regula existentã, 3-9:

    "Regula 3-10
    Standarde pentru construcţia navelor bazate pe obiective aplicabile vrachierelor şi petrolierelor

    1. Prezenta regulã se aplicã petrolierelor cu o lungime egalã sau mai mare de 150 m şi vrachierelor a cãror lungime este egalã sau mai mare de 150 m, construite cu o singurã punte, cu tancuri laterale superioare şi tancuri de gurnã în zona spaţiilor de marfã, exceptând mineralierele şi navele pentru transport combinat, şi:
    .1 al cãror contract de construcţie este încheiat la 1 iulie 2016 sau dupã aceastã datã;
    .2 în absenţa unui contract de construcţie, ale cãror chile au fost puse sau sunt într-un stadiu similar de construcţie la 1 iulie 2017 sau dupã aceasta datã; sau
    .3 a cãror livrare este la 1 iulie 2020 sau dupã aceastã datã.
    2. Navele trebuie sã fie proiectate şi construite pentru o duratã de viaţã specificatã în proiect, pentru a fi sigure şi ecologice în stare intactã şi de avarie specificã atunci când sunt exploatate şi întreţinute corect în condiţii de operare şi mediu, pe toatã durata de viaţã.
    2.1. Prin sigur şi ecologic se înţelege cã nava are o rezistenţã, integritate şi stabilitate suficiente pentru reducerea la minim a riscului de pierdere a navei sau de poluare a mediului marin, din cauza unor avarii structurale, inclusiv colaps, ducând la inundare sau la pierderea etanşeitãţii.
    2.2. Prin ecologic se înţelege, de asemenea, cã nava este construitã cu materiale care pot fi reciclate într-un mod ecologic acceptabil pentru mediu.
    2.3. Siguranţa implicã, de asemenea, faptul cã structura, echipamentul şi amenajarea navei oferã cãi sigure de acces, evacuare şi inspecţii, permiţând întreţinerea corespunzãtoare şi facilitarea funcţionãrii în condiţii de siguranţã.
    2.4. Condiţiile de operare şi mediu determinat sunt determinate de zona de operare a navei pe tot parcursul vieţii sale şi acoperã inclusiv condiţiile intermediare rezultate din operaţiunile legate de marfã şi balast în porturi, cãi navigabile şi mare.
    2.5. Durata de viaţã specificatã în proiect este perioada nominalã în care se presupune cã nava va fi exploatatã şi/sau în condiţii de mediu corosiv şi este utilizatã pentru selectarea parametrilor corespunzãtori de proiectare ai navei. Cu toate acestea, durata efectivã de exploatare a navei poate sã fie mai lungã sau mai scurtã, în funcţie de condiţiile reale de funcţionare şi întreţinere ale navei pe toatã durata sa de viaţã.
    3. Condiţiile prevãzute la paragrafele 2-2.5 trebuie sã fie îndeplinite prin satisfacerea cerinţelor structurale aplicabile ale unei organizaţii recunoscute de Administraţie potrivit dispoziţiilor Regulii XI-1/1 sau normelor naţionale ale Administraţiei, care trebuie sã fie în conformitate cu cerinţele de performanţã ale Standardelor pentru construcţia navelor bazate pe obiective aplicabile vrachierelor şi petrolierelor.
    4. Un dosar privind construcţia navei cu informaţii specifice referitoare la modul de aplicare a cerinţelor de performanţã din Standardele pentru construcţia navelor bazate pe obiective aplicabile vrachierelor şi petrolierelor în proiectarea şi construcţia navelor trebuie sã fie întocmit pânã la livrarea navei, pãstrat la bord şi/sau uscat şi actualizat, în mod corespunzãtor, pe toatã perioada de viaţã a navei. Conţinutul dosarului de construcţie a navei trebuie sã fie, cel puţin, conform liniilor directoare elaborate de cãtre Organizaţie.*1)
_________
    *1) Se referã la Liniile directoare privind informaţiile care vor fi incluse în dosarul de construcţie al navei (MSC.1/Circ.1343).

                   ___________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016