Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROTOCOL nr. 4 din 26 noiembrie 2001  la Acordul de comert liber intre Romania si Republica Lituania ratificat prin Legea 276/2002    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROTOCOL nr. 4 din 26 noiembrie 2001 la Acordul de comert liber intre Romania si Republica Lituania ratificat prin Legea 276/2002

EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 363 bis din 30 mai 2002
ART. 1
Definiţii
În sensul prezentului Protocol:
(a) legislaţie vamalã înseamnã prevederile legale sau reglementãrile aplicabile pe teritoriile Pãrţilor în domeniul importului, exportului, tranzitului de mãrfuri sau orice alt regim vamal, inclusiv mãsurile de prohibitie, restrictie şi control;
(b) taxe vamale înseamnã totalitatea taxelor, drepturilor, redevenţelor sau impozitelor diverse care sunt reţinute sau percepute pe teritoriile Pãrţilor, ca urmare a aplicãrii legislaţiei vamale, fãrã a include însã taxele şi impozitele a cãror valoare este limitatã la costurile aproximative ale serviciilor prestate;
(c) infracţiune vamalã înseamnã orice încãlcare sau tentativa de încãlcare a legislaţiei vamale;
(d) autoritate solicitanta înseamnã autoritatea vamalã care solicita asistenta;
(e) autoritate solicitatã înseamnã autoritatea vamalã de la care se solicita asistenta.
ART. 2
Domeniul de aplicare a Protocolului
1. Pãrţile îşi acorda reciproc asistenta în modul şi în condiţiile stabilite prin prezentul Protocol, pentru asigurarea aplicãrii corecte a legislaţiei vamale, în special prin prevenirea, depistarea şi investigarea infracţiunilor la aceasta legislaţie.
2. Asistenta prevãzutã prin prezentul Protocol va fi acordatã în conformitate cu legislaţia în vigoare pe teritoriul Partii solicitate şi în limitele competentelor şi ale resurselor autoritãţii solicitate. Dacã este necesar, autoritatea solicitatã poate aranja ca asistenta sa fie acordatã de alta autoritate competenta, în conformitate cu legislaţia în vigoare pe teritoriul Partii solicitate. Prezentul Protocol nu va prejudicia prevederile referitoare la asistenta reciprocã în domeniul penal.
ART. 3
Asistenta la cerere
1. La cerere, autoritatea solicitatã comunica, în mãsura posibilitãţilor sale legale, toate informaţiile relevante pentru a se asigura ca legislaţia vamalã este corect aplicatã, inclusiv operaţiunile constatate sau planificate care contravin sau ar putea contraveni acestei legislaţii.
2. La cerere, autoritãţile vamale se informeazã reciproc dacã mãrfurile exportate de pe teritoriul uneia din Pãrţi au fost importate legal pe teritoriul celeilalte Pãrţi, specificand, dacã este cazul, regimul vamal aplicat mãrfurilor.
La cerere, autoritatea solicitatã ia mãsurile necesare pentru asigurarea supravegherii:
(a) circulaţiei persoanelor cunoscute sau suspectate de a fi comis infracţiuni la legislaţia vamalã în vigoare pe teritoriul celeilalte Pãrţi;
(b) circulaţiei mãrfurilor cunoscute sau suspectate ca putând genera un trafic ilicit substanţial cãtre sau dinspre teritoriul sau;
(c) mijloacelor de transport cunoscute sau suspectate a fi folosite pentru comiterea infracţiunilor la legislaţia vamalã în vigoare pe teritoriul celeilalte Pãrţi.
ART. 4
Asistenta spontana
Pãrţile îşi acorda reciproc asistenta, în conformitate cu legile, reglementãrile şi alte instrumente legale, dacã ele considera ca acest lucru este necesar în vederea aplicãrii corecte a legislaţiei vamale, îndeosebi când obţin informaţii referitoare la:
(a) operaţiuni care au contravenit, contravin sau ar contraveni legislaţiei vamale şi care pot interesa cealaltã Parte;
(b) mijloace şi metode noi folosite în realizarea acestor operaţiuni;
(c) mãrfuri cunoscute ca fãcând obiectul unor contravenţii grave la legislaţia vamalã.
ART. 5
Comunicare/Notificare
La cerere, autoritatea solicitatã, în conformitate cu legislaţia în vigoare pe teritoriul Partii solicitate, comunica orice document şi notifica toate deciziile emise de autoritatea solicitanta, care intra în domeniul de aplicare a prezentului Protocol, destinatarilor rezidenţi sau stabiliţi pe teritoriul sau.
ART. 6
Forma şi conţinutul cererilor de asistenta
1. Cererile, conform prezentului Protocol, sunt formulate în scris. Documentele necesare rãspunsului la aceste cereri însoţesc cererea respectiva, în cazul unor urgente, pot fi acceptate cereri verbale, dar acestea trebuie confirmate imediat în scris.
2. Cererile prezentate în conformitate cu paragraful 1 al prezentului Articol conţin urmãtoarele informaţii:
a) autoritatea solicitanta care transmite cererea;
b) mãsura solicitatã;
c) obiectul şi motivul cererii;
d) legile, reglementãrile şi alte instrumente juridice relevante;
e) indicaţii cat mai exacte şi cuprinzatoare despre persoanele fizice sau juridice care constituie obiectul investigatiilor;
f) un rezumat al faptelor relevante, exceptând cazurile prevãzute la Art. 5.
3. Cererile vor fi înaintate în limba oficialã a statului autoritãţii solicitate, în limba engleza sau într-o limba acceptatã de aceasta autoritate.
4. Dacã o cerere nu îndeplineşte condiţiile formale, poate fi cerutã corectarea sau completarea ei.
5. Documentele prevãzute la paragraful 1 al Art. 1 pot fi înlocuite cu informaţii computerizate, redate în orice forma, în acelaşi scop. Simultan, trebuie furnizate toate informaţiile relevante pentru interpretarea sau utilizarea materialului.
ART. 7
Rezolvarea cazurilor
1. În scopul soluţionãrii unei cereri de asistenta, autoritatea solicitatã sau, când aceasta nu poate acţiona singura, instituţia statului cãreia i-a fost adresatã cererea de cãtre aceasta autoritate, procedeazã, în cadrul competentelor şi resurselor disponibile, ca şi cum ar acţiona pe cont propriu sau la cererea altor autoritãţi ale aceleiaşi Pãrţi, prin furnizarea informaţiilor pe care la deţine deja, prin efectuarea anchetelor necesare sau fãcând aranjamente pentru efectuarea lor.
2. Cererile de asistenta sunt soluţionate în conformitate cu legile şi alte instrumente juridice ale Partii solicitate.
3. Reprezentanţii oficiali, autorizaţi corespunzãtor, ai unei Pãrţi pot, cu acordul celeilalte Pãrţi implicate şi în condiţiile impuse de aceasta, sa obţinã de la oficiile autoritãţii solicitate sau de la alta autoritate pentru care este responsabilã autoritatea solicitatã, informaţiile referitoare la infracţiunile la legislaţia vamalã de care are nevoie autoritatea solicitanta pentru scopurile prezentului Protocol.
4. Reprezentanţii oficiali ai uneia din Pãrţi pot, cu acordul celeilalte Pãrţi implicate şi în condiţiile impuse de aceasta, sa fie prezenţi la investigaţiile efectuate pe teritoriul acesteia din urma. Ei nu vor avea dreptul sa desfãşoare nici un fel procedura legalã.
ART. 8
Derogãri de la obligaţia de a acorda asistenta
1. Pãrţile pot refuza sa acorde asistenta, sa o acorde parţial, sau cu îndeplinirea anumitor condiţii sau cerinţe ale prezentului Protocol, în cazul în care o astfel de asistenta:
(a) este susceptibilã de a prejudicia suveranitatea, ordinea publica, securitatea sau alte interese esenţiale; sau
(b) implica violarea unui secret industrial, comercial sau profesional.
2. Dacã autoritatea solicitanta cere o asistenta pe care ea însãşi nu ar putea sa o acorde dacã i-ar fi cerutã de cãtre autoritatea solicitatã, ea atrage atenţia în cererea ei asupra acestui fapt. În acest caz, autoritatea solicitatã decide asupra modalitatii de a rãspunde unei astfel de cereri.
3. Dacã asistenta este amânatã sau refuzatã, motivele refuzului sau amânãrii vor fi notificate fãrã întârziere autoritãţii solicitante.
ART. 9
Obligaţia de a respecta confidenţialitatea
1. Informaţiile, documentele şi alte comunicãri primite în conformitate cu prezentul Protocol nu vor fi folosite în alte scopuri decât cele precizate în acest Protocol fãrã consimţãmântul scris al autoritãţii vamale care le-a furnizat.
2. Orice informaţie comunicatã sub orice forma în conformitate cu prezentul Protocol are caracter confidenţial. Ea este protejata de obligativitatea pãstrãrii secretului oficial şi beneficiazã de protecţia acordatã aceluiaşi tip de informaţii şi documente prin legislaţia în vigoare pe teritoriul Partii care a primit-o.
3. Paragraful 1 al acestui Articol nu va impiedica folosirea informaţiilor în orice procedura judiciarã sau administrativã initiata ca urmare a încãlcãrii legislaţiei vamale.
ART. 10
Folosirea informaţiilor
Autoritatea solicitatã comunica rezultatele investigatiilor autoritãţii solicitante sub forma de rapoarte, evidente sau copii certificate ale documentelor. Dosarele şi documentele originale vor fi solicitate numai în cazurile în care copiile certificate ar fi insuficiente. Dosarele şi documentele transmise vor fi returnate cat mai curând posibil.
ART. 11
Experţi şi martori
1. Autoritatea solicitatã a unei Pãrţi poate sa-i autorizeze pe reprezentanţii sãi oficiali, la cererea autoritãţii celeilalte Pãrţi, sa compara ca martori sau experţi în procedurile judiciare sau administrative angajate în domeniile la care se referã prezentul Protocol, pe teritoriul celeilalte Pãrţi.
2. Cu consimţãmântul autoritãţii solicitate, reprezentanţii oficiali ai autoritãţii solicitante pot avea consultãri cu persoane oficiale, pe teritoriul acesteia din urma, în legatura cu investigaţiile sau rapoartele referitoare la infracţiunile vamale care prezintã interes pentru autoritatea solicitanta şi pot examina datele relevante.
ART. 12
Cheltuieli de asistenta
Pãrţile renunţa de o parte şi de alta la toate pretenţiile de rambursare a cheltuielilor rezultate din aplicarea prezentului Protocol, cu excepţia cheltuielilor pentru experţi, martori, interpreti şi traducatori. Acestea vor fi suportate de Partea solicitanta.
ART. 13
Aplicarea
1. Administrarea prezentului Protocol este încredinţatã Direcţiei Generale a Vamilor din Ministerul Finanţelor Publice din România, pe de o parte şi Departamentului Vamal din Ministerul Finanţelor din Republica Lituania, pe de alta parte. Ele decid asupra tuturor mãsurilor şi dispoziţiilor practice necesare pentru aplicarea prezentului Protocol, ţinându-se seama de reglementãrile în vigoare în domeniul protejãrii datelor.
2. Autoritãţile Vamale ale Pãrţilor pot face aranjamente ca serviciile lor de investigaţii sa comunice direct între ele.

-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016