Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROTOCOL din 26 februarie 2002  privind parteneriatul in organizarea si desfasurarea procesului de invatamant preuniversitar si a formarii continue a adultilor in domeniile agricol, agromontan, de industrie alimentara si silvic    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROTOCOL din 26 februarie 2002 privind parteneriatul in organizarea si desfasurarea procesului de invatamant preuniversitar si a formarii continue a adultilor in domeniile agricol, agromontan, de industrie alimentara si silvic

EMITENT: MINISTERUL AGRICULTURII, ALIMENTATIEI SI PADURILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 243 din 10 aprilie 2002

Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, reprezentat prin doamna Ecaterina Andronescu, în calitate de ministru, şi Ministerul Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor, reprezentat prin domnul Ilie Sarbu, în calitate de ministru,
de comun acord au convenit la încheierea prezentului protocol, cu urmãtoarele clauze:

CAP. 1
Obiectul protocolului

ART. 1
Prezentul protocol stabileşte modalitãţile de cooperare, precum şi mãsurile comune care urmeazã sa fie luate de cãtre pãrţile semnatare în vederea reabilitãrii învãţãmântului agricol, agromontan, de industrie alimentara şi silvic, a sporirii gradului de eficienta a procesului de educaţie şi pregãtire profesionalã specifica acestor domenii de învãţãmânt.

CAP. 2
Învãţãmântul preuniversitar din domeniile agricol, agromontan, de industrie alimentara şi silvic

ART. 2
Începând cu data înregistrãrii prezentului protocol la cele doua ministere se instituie regimul de parteneriat în formarea profesionalã iniţialã şi continua în domeniile agricol, agromontan, de industrie alimentara şi silvic.
Unitãţile de învãţãmânt în cadrul cãrora se vor aplica prevederile prezentului protocol vor fi stabilite de comun acord de cãtre pãrţi.
ART. 3
Pentru crearea cadrului general al parteneriatului în formarea profesionalã iniţialã şi continua în domeniile agricol, agromontan, de industrie alimentara şi silvic:
1. pãrţile vor face demersurile necesare şi îşi vor comunica reciproc proiectele de acte normative iniţiate, în vederea armonizarii legislaţiei interne cu legislaţia Uniunii Europene în domeniul de reglementare al prezentului protocol;
2. Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii se consulta cu Ministerul Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor cu privire la elaborarea proiectelor de acte normative cu implicaţii în procesul instructiv-educativ din învãţãmântul preuniversitar din domeniile agricol, agromontan, de industrie alimentara şi silvic;
3. Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii şi Ministerul Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor coopereazã pentru realizarea programelor de colaborare cu organisme locale, naţionale şi internaţionale, care vizeazã învãţãmântul preuniversitar din domeniile agricol, agromontan, de industrie alimentara şi silvic;
4. Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii elaboreazã în colaborare cu Ministerul Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor nomenclatorul meseriilor şi specializãrilor pentru domeniile agricol, agromontan, de industrie alimentara şi silvic şi promoveazã proiectul hotãrârii Guvernului de aprobare a acestuia.
ART. 4
În vederea finanţãrii investiţiilor şi cheltuielilor privind asigurarea şi dezvoltarea bazei materiale a unitãţilor şcolare din domeniile agricol, agromontan, de industrie alimentara şi silvic:
1. Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, în colaborare şi cu sprijinul Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor, precum şi al consiliilor locale, urmãreşte modernizarea bazei materiale corespunzãtor nevoilor de dezvoltare socioeconomice locale sau regionale, curriculumului naţional ori curriculumului la dispoziţia şcolii, precum şi modul în care este utilizat terenul agricol în folosinta;
2. Ministerul Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor, prin specialiştii din reţea, sprijinã aplicarea strategiei de autofinanţare a unitãţilor şcolare din domeniile agricol, agromontan, de industrie alimentara şi silvic prin facilitarea relaţiilor cu agenţii economici, în vederea asigurãrii materiilor prime, a pieţei de desfacere etc.;
3. pãrţile se angajeazã sa promoveze adaptarea formãrii iniţiale în domeniul agricol, agromontan şi de industrie alimentara la nivelul programelor de reforma deja derulate (de exemplu, PHARE VET RO9405), precum şi la nivelul programelor în derulare la nivelul Uniunii Europene (prin proiecte regionale sau internaţionale).
ART. 5
Pentru perfecţionarea resurselor umane angajate în cadrul unitãţilor şcolare nominalizate conform alin. 2 al art. 2:
1. Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, cu consultarea Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor, organizeazã, conform <>art. 160 din Legea învãţãmântului nr. 84/1995 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, perfecţionarea şi formarea continua a cadrelor didactice de specialitate din învãţãmântul preuniversitar agricol, agromontan, de industrie alimentara şi silvic;
2. la unitãţile de învãţãmânt agricol, agromontan, de industrie alimentara şi silvic directorul este, de regula, cadru didactic a cãrui specialitate coincide cu profilul şcolii;
3. Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, cu consultarea şi cu sprijinul Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor, organizeazã manifestãri ştiinţifice privind promovarea elementelor de noutate din domeniul agriculturii.
ART. 6
Organizarea reţelei de învãţãmânt agricol, agromontan, de industrie alimentara şi silvic se va face avându-se în vedere urmãtoarele:
1. reţeaua unitãţilor şcolare supuse parteneriatului în domeniile agricol, agromontan, de industrie alimentara şi silvic se stabileşte printr-un ordin comun;
2. planul de şcolarizare pentru învãţãmântul agricol, agromontan, de industrie alimentara şi silvic se stabileşte de cãtre Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, cu consultarea Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor;
3. specialişti din cadrul celor doua ministere elaboreazã un regulament de funcţionare a fermelor şcolare din unitãţile şcolare de profil, în concordanta cu legislaţia în vigoare.
ART. 7
Referitor la organizarea procesului de învãţãmânt:
1. Ministerul Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor, în calitate de partener, participa prin specialiştii sãi la elaborarea planurilor de învãţãmânt şi a programelor şcolare din cadrul ariei curriculare "Tehnologii", pentru învãţãmântul agricol, agromontan, de industrie alimentara şi silvic;
2. la solicitarea Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii Ministerul Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor propune membri în comisiile de absolvire a învãţãmântului profesional şi postliceal, precum şi în comisiile naţionale pentru olimpiadele interdisciplinare şi concursurile pe meserii;
3. Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii colaboreraza cu Ministerul Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor pentru organizarea şi desfãşurarea olimpiadelor interdisciplinare şi a concursurilor pe meserii.

CAP. 3
Formarea profesionalã continua

ART. 8
Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, în colaborare cu Ministerul Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor, organizeazã în cadrul unitãţilor şcolare de profil cursuri de calificare şi de conversie profesionalã.
ART. 9
Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii colaboreazã cu Ministerul Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor pentru elaborarea unor standarde minime pentru furnizorii de formare specifice domeniilor agricol, agromontan, de industrie alimentara şi silvic.
ART. 10
Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii colaboreazã cu Ministerul Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor pentru punerea în aplicare a strategiei de aderare a României la Uniunea Europeanã şi prin stabilirea domeniilor prioritare de formare continua a adulţilor, prin programe finanţate, în cadrul proiectelor regionale sau internaţionale.
ART. 11
Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii solicita experţi şi/sau colaboratori de la Ministerul Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor în procedurile de autorizare a furnizorilor de formare în domeniile agricol, agromontan, de industrie alimentara şi silvic pentru expertizarea resurselor şi avizare tehnica, pe care îi propune Consiliului Naţional de Formare Profesionalã a Adulţilor.
ART. 12
Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii recomanda Consiliului Naţional de Formare Profesionalã a Adulţilor unitãţile specializate ale Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor pentru pregãtirea şi perfecţionarea formatorilor din domeniile agricol, agromontan, de industrie alimentara şi silvic.
ART. 13
Experţi din cadrul Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii şi al Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor participa, în colaborare cu Consiliul Naţional de Formare Profesionalã a Adulţilor, la elaborarea metodologiei de autorizare a furnizorilor de formare din domeniile agricol, agromontan, de industrie alimentara şi silvic.
ART. 14
Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii colaboreazã cu Ministerul Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor la identificarea nevoilor locale de formare profesionalã şi promovare socialã specifice derulãrii Planului naţional pentru agricultura şi dezvoltare ruralã, precum şi a celorlalte programe comunitare care vizeazã dezvoltarea agriculturii şi a mediului rural romanesc.

CAP. 4
Dispoziţii finale

ART. 15
Calendarul activitãţilor care decurg din aplicarea prezentului protocol, precum şi orice alte mãsuri ce urmeazã sa fie luate în vederea aplicãrii clauzelor se aproba prin ordin comun.
La finalul fiecãrui an şcolar pãrţile vor desemna experţi care sa evalueze rezultatele colaborãrii dintre pãrţi în baza aplicãrii prevederilor prezentului protocol, experţi care vor formula şi eventuale propuneri cu privire la direcţiile de colaborare ce se impun a fi accentuate în urmãtorul interval.
ART. 16
Prezentul protocol se aplica pana la data intrãrii în vigoare a legii învãţãmântului preuniversitar.
Clauzele prezentului protocol pot fi modificate de comun acord în conformitate cu modificãrile apãrute prin acte normative care reglementeazã domeniul de aplicare a acestuia.
ART. 17
Prezentul protocol va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016