Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PROTOCOL din 12 octombrie 1979  la Acordul dintre Republica Socialista Romania si Republica Federala Germania privind promovarea si garantarea reciproca a investitiilor de capital    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PROTOCOL din 12 octombrie 1979 la Acordul dintre Republica Socialista Romania si Republica Federala Germania privind promovarea si garantarea reciproca a investitiilor de capital

EMITENT: CONSILIUL DE STAT
PUBLICAT: BULETINUL OFICIAL nr. 84 din 17 octombrie 1980

Pãrţile contractante au convenit urmãtoarele, care constituie parte integrantã a acordului:
(1) Referitor la articolul 2
(a) Societãţile mixte constituite în România cu participarea investitorilor din Republica Federala Germania, în mãsura în care, fãrã a prejudicia prevederile speciale referitoare la societãţile mixte, li se aplica prevederi legale cu caracter general, nu vor fi tratate mai puţin favorabil decît alte unitãţi economice din România cu personalitate juridicã. În Republica Federala Germania investitorii din Republica Socialistã România nu vor fi trataţi mai puţin favorabil decît persoanele fizice şi juridice, precum şi societãţile comerciale sau alte societãţi sau asociaţii cu sau fãrã personalitate juridicã, astfel cum sînt menţionate la art. 7 alin. 3 lit. b) din acord.
b) Prin activitate, în sensul art. 2 alin. 1, se înţelege în special, dar nu exclusiv, administrarea, utilizarea şi exploatarea unei investiţii de capital. Prin tratament mai puţin favorabil, în sensul art. 2 alin. 1, se înţelege în special: limitarea aprovizionarii cu materii prime şi auxiliare, cu energie şi combustibil, precum şi cu mijloace de producţie şi utilitãţi de tot felul, împiedicarea desfacerii de produse în ţara şi în strãinãtate, precum şi alte mãsuri cu efecte similare. Mãsurile care vor fi luate, din motive de securitate şi ordine publica, de sãnãtate publica sau de moralitate, nu vor fi considerate ca tratament mai puţin favorabil în sensul art. 2.
c) Pãrţile contractante vor hotãrî, în cadrul prevederilor legale interne, asupra intrãrii şi şederii persoanelor din teritoriul uneia dintre pãrţile contractante ce doresc sa calatoreasca pe teritoriul celeilalte pãrţi contractante, în legatura cu efectuarea unei investiţii de capital, cu bunavointa cea mai larg posibila; acelaşi lucru este valabil pentru angajaţii din teritoriul unei pãrţi contractante, care, din însãrcinarea investitorului de capital, cãlãtoresc sau se stabilesc temporar pe teritoriul celeilalte pãrţi contractante pentru a depune o activitate în calitate de angajaţi în legatura cu acea investiţie de capital. Hotãrîrea privind acordarea autorizaţiei de munca va fi tratata, de asemenea, cu bunavointa cea mai larg posibila.
d) Prevederile prezentului acord, referitoare la clauza naţiunii celei mai favorizate, nu se referã la avantajele pe care una dintre pãrţile contractante le acorda investitorilor unor terţe tari, în baza unei uniuni vamale existente, unei zone de liber schimb sau ce se acorda în baza apartenentei la o comunitate economicã.
(2) Referitor la articolul 3
a) Prin expresia justa despãgubire de la art. 3 se înţelege o despãgubire care corespunde valorii investiţiei de capital la data exproprierii.
b) Prevederile art. 3 alin. 1-3 sînt valabile şi pentru trecerea unei investiţii de capital în proprietate publica, supunerea ei supravegherii publice sau alte mãsuri similare ale puterii publice. Prin expropriere se înţelege orice fel de preluare sau limitare de drepturi patrimoniale sau alte drepturi, ce reprezintã o investiţie de capital sau o parte a investiţiei de capital, dispusã printr-un act al puterii publice, precum şi orice alte mãsuri dispuse de puterea publica, care, prin efectul lor asupra investiţiei de capital, sînt echivalente cu o expropriere.
(3) Referitor la articolul 4
a) Se înţelege ca transferul sumelor prevãzute la art. 4 se va efectua dupã îndeplinirea obligaţiilor legale privind impozitele şi alte taxe publice, precum şi a altor obligaţii ale investitorului ce rezulta din documentele de constituire.
b) Termenul document de constituire desemneazã documentele prin care una dintre pãrţile contractante admite pe teritoriul ei o investiţie de capital ce se efectueazã de cãtre un investitor al celeilalte pãrţi contractante. Un astfel de document de constituire specifica facilitãţile, scutirile şi condiţiile pe care acea prima parte contractantã le acorda sau le impune cu privire la investiţia de capital admisã.
(4) Referitor la articolul 6
Este efectuat neîntîrziat, în sensul art. 6 alin. 1, orice transfer care se efectueazã într-un termen considerat normal pentru efectuarea formalitãţilor de transfer. Termenul începe sa curgã de la data introducerii cererii corespunzãtoare de transfer al unei sume conform art. 3, 4 şi 5 din acord, precum şi al altor sume asupra cãrora pot dispune societãţile mixte şi nu poate depãşi în nici un caz doua luni de la data introducerii cererii de transfer.
(5) Referitor la articolul 7
Beneficiile rezultate din investiţiile de capital şi, în cazul reinvestirii lor, beneficiile rezultate din aceasta se bucura de aceeaşi garanţie ca şi investiţia de capital.
(6) Referitor la articolul 9
Numai guvernele celor doua pãrţi contractante, prin reprezentanţii lor, pot supune cereri în cadrul procedurii de arbitraj şi pot participa la aceasta.
(7) La transportul de mãrfuri şi persoane care are legatura cu investiţia de capital, pãrţile contractante nu vor exclude şi nici impiedica întreprinderile de transport ale celeilalte pãrţi contractante şi, în mãsura în care va fi necesar, vor elibera aprobãrile pentru efectuarea transportului.
Semnat la Bucureşti la 12 octombrie 1979, în doua exemplare originale, fiecare în limba romana şi în limba germanã, ambele texte avînd aceeaşi valabilitate.

Pentru
Republica Socialistã România,
Ştefan Andrei

Pentru
Republica Federala Germania,
Hans-Dietrich Genscher

-----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016