Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   PRESCRIPTIILE TEHNICE din 28 noiembrie 2002  de stabilire a tarifelor percepute de Agentia Romana pentru Conservarea Energiei (ARCE) pentru activitatile proprii de autorizare, avizare, certificare, atestare, ce decurg din atributiile si responsabilitatile acesteia, in conformitate cu prevederile   Hotararii Guvernului nr. 941/2002     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PRESCRIPTIILE TEHNICE din 28 noiembrie 2002 de stabilire a tarifelor percepute de Agentia Romana pentru Conservarea Energiei (ARCE) pentru activitatile proprii de autorizare, avizare, certificare, atestare, ce decurg din atributiile si responsabilitatile acesteia, in conformitate cu prevederile Hotararii Guvernului nr. 941/2002

EMITENT: MINISTERUL INDUSTRIEI SI RESURSELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 938 din 20 decembrie 2002

ART. 1
În exercitarea atribuţiilor sale, în conformitate cu <>art. 6 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 941/2002 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Romane pentru Conservarea Energiei, ARCE elaboreazã prescripţiile tehnice de stabilire a tarifelor percepute pentru activitãţile proprii care asigura venituri extrabugetare, în conformitate cu art. 6 alin. (2) din aceeaşi hotãrâre.
ART. 2
(1) Tarifele percepute de ARCE pentru activitãţile de autorizare, avizare, certificare, atestare se stabilesc conform anexelor nr. 1-5 care fac parte integrantã din prezentele prescripţii tehnice.
(2) Aceste tarife se referã la urmãtoarele activitãţi:
a) autorizarea persoanelor fizice şi juridice care au dreptul sa realizeze bilanţuri energetice, conform anexei nr. 1;
b) atestarea personalului cu atribuţii în domeniul gestiunii energiei, conform anexei nr. 2;
c) evaluarea tehnica şi avizarea proiectelor de eficienta energetica, cu finanţare din veniturile cu destinaţie specialã pentru dezvoltarea sistemului energetic, în conformitate cu legea bugetului de stat, precum şi din alte surse interne şi externe la dispoziţia Guvernului, conform anexei nr. 3;
d) de evaluare şi avizare a documentelor tehnico-economice care intra în componenta dosarelor prezentate la deschiderea finanţãrii, pentru obiectivele de investiţii cu caracter de creştere a eficientei energetice, aprobate spre finanţare din veniturile cu destinaţie specialã pentru dezvoltarea sistemului energetic, în conformitate cu legea bugetului de stat, precum şi din alte surse interne şi externe la dispoziţia Guvernului, conform anexei nr. 4;
e) avizarea programelor de eficienta energetica întocmite de cãtre consumatori, elaborate în condiţiile <>Legii nr. 199/2000 privind utilizarea eficienta a energiei, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 734 din 8 octombrie 2002, conform anexei nr. 5.
ART. 3
(1) Tarifele prevãzute în anexele nr. 1-5 se aplica în cazul în care activitãţile corespunzãtoare se executa în cadrul orelor normale de lucru.
(2) Pentru perioadele de timp în care activitãţile prevãzute conform art. 2 alin. (2) se executa, la solicitarea scrisã a beneficiarilor, în afarã orelor normale de lucru, tarifele prevãzute în anexele nr. 1-5 se majoreazã astfel:


┌──────────────────────────────────────────────────────┬───────────────────────┐
│Perioada executãrii activitãţilor │ Majorare tarif │
├──────────────────────────────────┬───────────────────┤ │
│Zi lucrãtoare/nelucrãtoare │ Orele │ (%) │
├──────────────────────────────────┼───────────────────┼───────────────────────┤
│Zi lucrãtoare │ 17,00-22,00 │ 50% │
│ ├───────────────────┼───────────────────────┤
│ │ 22,00-08,00 │ 75% │
├──────────────────────────────────┼───────────────────┼───────────────────────┤
│ │ 8,00-17,00 │ 100% │
│ ├───────────────────┼───────────────────────┤
│Zi nelucrãtoare │ 17,00-22,00 │ 125% │
│ ├───────────────────┼───────────────────────┤
│ │ 22,00-08,00 │ 150% │
└──────────────────────────────────┴───────────────────┴───────────────────────┘


NOTA:
Timpul normat nu reprezintã ore efective de lucru.
ART. 4
(1) Se defineste regimul de urgenta prin regimul de executare integrala a activitãţilor prevãzute conform art. 2 alin. (2) lit. c), d) şi e) într-un interval de maximum 48 de ore de la data şi ora înregistrãrii la ARCE a cererii scrise a solicitantului (scrisoare, fax, telegrama).
(2) În cazul în care beneficiarii solicita în scris efectuarea în regim de urgenta a activitãţilor prevãzute conform art. 2 alin. (2) lit. c), d) şi e), tarifele stabilite conform anexelor nr. 3, 4 şi 5 se majoreazã cu 50%.
ART. 5
Efectuarea de cãtre ARCE a activitãţilor menţionate la art. 2 alin. (2) se înregistreazã prin documente scrise corespunzãtoare, care, dupã caz, pot fi procese-verbale, scrisori de însoţire a unor documentaţii vizate, avize tehnice, autorizaţii sau certificate.
ART. 6
În cazul persoanelor juridice plata pentru activitãţile menţionate la art. 2 alin. (2), precum şi pentru alte activitãţi cu caracter specific executate de ARCE se face de cãtre beneficiarii activitãţilor în termen de maximum 30 de zile de la data emiterii facturii de cãtre ARCE, în caz contrar aplicându-se penalizãri conform legislaţiei în vigoare.
ART. 7
Sumele încasate pentru executarea activitãţilor menţionate la art. 2 alin. (2) constituie venit care se utilizeazã pentru finanţarea întregii activitãţi a ARCE. Soldurile aflate în conturile ARCE la finele anului se reporteazã dupã regularizarea cu bugetul de stat şi se utilizeazã de ARCE în anul urmãtor.
ART. 8
Tarifele specificate în anexele nr. 1-5 se actualizeazã semestrial, în concordanta cu rata de schimb leu/euro stabilitã de Banca Nationala a României.
ART. 9
Orice dispoziţie contrarã prezentei prescripţii se abroga.
ART. 10
Anexele nr. 1-5 fac parte integrantã din prezentele prescripţii tehnice.



ANEXA 1
────────
la prescripţii
───────────────

TARIFE
pentru autorizarea persoanelor fizice şi juridice care
au dreptul sa realizeze bilanţuri energetice
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Tarif pentru eliberarea autorizaţiei
de auditor energetic
- mii lei -
Solicitant ────────────────────────────────────────────
Autorizaţie Prelungirea valabilitãţii
noua autorizaţiei existente
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Persoana fizica 32.500 16.250
Persoana juridicã 97.400 48.700
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



NOTE:
1. Tariful include analizarea documentaţiei înaintate de solicitant pentru eliberarea autorizaţiei de auditor energetic de cãtre ARCE, întocmirea documentelor aferente autorizãrii şi monitorizarea realizãrii bilanţurilor energetice.
2. Prelungirea valabilitãţii autorizaţiei de auditor energetic se face conform prevederilor Regulamentului pentru autorizarea persoanelor fizice şi juridice care au dreptul sa realizeze bilanţuri energetice, pe baza documentaţiei necesare, însoţitã de o cerere scrisã, depuse de solicitant la ARCE cu cel puţin 30 de zile înainte de expirarea termenului de valabilitate a autorizaţiei de auditor energetic existente.
3. În cazul suspendãrii de cãtre ARCE a valabilitãţii autorizaţiei de auditor energetic, reînnoirea acesteia se tarifeaza la nivel de autorizaţie noua.



ANEXA 2
─────────
la prescripţii
───────────────

TARIFE
pentru atestarea personalului cu atribuţii în domeniul gestiunii energiei
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Tarif pentru eliberarea atestatului
de competenta în îndeplinirea atribuţiilor din
domeniul gestiunii energiei
- mii lei -
Solicitant ─────────────────────────────────────────────
Atestat Prelungirea valabilitãţii
nou atestatului existent
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Persoana fizica ce activeazã
pe baza de contract, în
calitate de responsabil cu
atribuţii în domeniul gestiunii
energiei, la un agent
economic al cãrui consum
total anual de energie este
mai mare de 1.000 tone
echivalent petrol/an (tep/an) 97.400 48.700
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



NOTE:
1. Tariful include analizarea documentaţiei înaintate de solicitant pentru eliberarea atestatului de competenta în îndeplinirea atribuţiilor din domeniul gestiunii energiei de cãtre ARCE, examinarea candidatului şi întocmirea documentelor aferente autorizãrii.
2. Prelungirea valabilitãţii atestatului de competenta în îndeplinirea atribuţiilor din domeniul gestiunii energiei se face conform prevederilor Regulamentului pentru atestarea responsabililor cu atribuţii în domeniul gestiunii energiei, pe baza documentaţiei necesare, însoţitã de o cerere scrisã, depuse de solicitant la ARCE cu cel puţin 30 de zile înainte de expirarea termenului de valabilitate a atestatului de competenta în îndeplinirea atribuţiilor din domeniul gestiunii energiei existent.
3. În cazul suspendãrii de cãtre ARCE a valabilitãţii atestatului de competenta în îndeplinirea atribuţiilor din domeniul gestiunii energiei, reînnoirea acestuia se tarifeaza la nivel de atestat nou.



ANEXA 3
────────
la prescripţii
────────────────

TARIFE
pentru evaluarea tehnica şi avizarea proiectelor de eficienta energetica,
cu finanţare din veniturile cu destinaţie specialã pentru dezvoltarea
sistemului energetic, în conformitate cu legea bugetului de stat, precum
şi din alte surse interne şi externe la dispoziţia Guvernului
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Tarif pentru evaluarea
Solicitant şi avizarea studiului de fezabilitate
(procent din valoarea totalã
de investiţie a proiectului de investiţii)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Agent economic care solicita avizarea documentaţiei
tehnico-economice (la faza de studiu de fezabilitate),
aferentã executãrii unor lucrãri de investiţii cu caracter 0,5%
de eficienta energetica
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



NOTE:
1. Avizarea de cãtre ARCE a documentaţiei tehnico-economice (la faza de studiu de fezabilitate), aferentã excutarii unor lucrãri de investiţii cu caracter de eficienta energetica este obligatorie pentru cazul în care agentul economic beneficiar al obiectivului de investiţii urmãreşte obţinerea finanţãrii din veniturile cu destinaţie specialã pentru dezvoltarea sistemului energetic, în conformitate cu legea bugetului de stat, precum şi din alte surse interne şi externe la dispoziţia Guvernului.
2. Tariful include analizarea documentaţiei tehnico-economice depuse (la faza de studiu de fezabilitate), evaluarea tehnica a proiectului din punctul de vedere al eficientei energetice şi avizarea propriu-zisa a acestuia.
3. Tariful perceput este exprimat în procente din valoarea totalã de investiţie a proiectului de investiţii, care trebuie precizatã pe baza unui deviz general insusit de cãtre solicitant, pe propria rãspundere.
4. În cazul proiectelor a cãror documentaţie a fost executatã de o firma strãinã şi în cadrul cãrora urmeazã a fi importate instalaţii, echipamente sau utilaje eficiente energetic, tariful se stabileşte de cãtre ARCE, în valuta, în funcţie de durata alocata activitãţii de analiza şi avizare a documentaţiei, la tariful de 100 euro/ora.



ANEXA 4
────────
la prescripţii
──────────────

TARIF
de evaluare şi avizare a documentelor tehnico-economice care intra în
componenta dosarelor prezentate la deschiderea finanţãrii, pentru
obiectivele de investiţii cu caracter de creştere a eficientei energetice,
aprobate spre finanţare din veniturile cu destinaţie specialã pentru
dezvoltarea sistemului energetic, în conformitate cu legea bugetului
de stat, precum şi din alte surse interne şi externe la dispoziţia
Guvernului
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Tarif pentru evaluare şi avizare
Solicitant (procent din programul total de finanţare
pe anul în curs)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Agent economic solicitant al avizãrii
documentaţiei tehnico-economice care
intra în componenta dosarelor
prezentate la deschiderea finanţãrii,
pentru obiectivele de investiţii cu 5%
caracter de creştere a eficientei
energetice, aprobate spre finanţare
din veniturile cu destinaţie specialã
pentru dezvoltarea sistemului
energetic, în conformitate cu legea
bugetului de stat, precum şi din alte
surse interne şi externe la dispoziţia
Guvernului
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



NOTE:
Tariful aplicat include plata urmãtoarelor activitãţi specifice ce urmeazã a fi executate de specialiştii ARCE:
1. Participarea la coordonarea elaborãrii documentelor aferente lucrãrilor de investiţii, prin verificarea documentaţiilor (inclusiv a caietelor de sarcini şi a contractelor) aferente selecţiei de oferte sau licitaţiei.
2. Recepţia parţialã şi finala la stadiul fizic al lucrãrilor de investiţii.
3. Asistenta la întocmirea dosarelor aferente deschiderilor de finanţare.
4. Avizarea dosarelor aferente deschiderilor de finanţare.



ANEXA 5
────────
la prescripţii
────────────────

TARIFE
pentru avizarea programelor de eficienta energetica întocmite
de cãtre consumatori, elaborate în condiţiile <>Legii nr. 199/2000
privind utilizarea eficienta a energiei, republicatã în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 734/2002 din 8 octombrie 2002
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Solicitant Tarif pentru avizare
- mii lei -
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Autoritãţile administraţiei publice locale
din localitãţile cu o populaţie mai mare
de 20.000 de locuitori 16.250

Agenţii economici al cãror consum total
anual de energie este mai mare de 1.000
tone echivalent petrol/an (tep/an) 32.500
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



NOTA:
Tariful include analizarea şi avizarea documentaţiei înaintate de solicitant.




─────────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016