Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   POZITIE COMUNA nr. 888 din 12 decembrie 2005  privind masurile restrictive specifice impotriva persoanelor suspectate de implicare in asasinarea fostului prim-ministru libanez Rafiq Hariri*)    Twitter Facebook
Cautare document

POZITIE COMUNA nr. 888 din 12 decembrie 2005 privind masurile restrictive specifice impotriva persoanelor suspectate de implicare in asasinarea fostului prim-ministru libanez Rafiq Hariri*)

EMITENT: CONSILIUL UNIUNII EUROPENE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 697 din 15 august 2006
------
*) Aprobata prin <>Ordinul nr. 991 din 7 iulie 2006 , publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 697 din 15 august 2006.


CONSILIUL UNIUNII EUROPENE,
avand in vedere Tratatul privind Uniunea Europeana, in special articolul 15,
intrucat,
(1) In data de 31 octombrie 2005, Consiliul de Securitate al Natiunilor Unite a adoptat Rezolutia 1636 (2005) (RCSNU 1636 (2005)) prin care se ia nota cu privire la raportul Comisiei Internationale de Investigatie ONU condus de domnul Detlev Mehlis referitor la atacul terorist din Beirut, Liban din 14 februarie 2005, in care au murit 23 de persoane, printre care si fostul Premier libanez Rafiq Hariri si in care au fost ranite zeci de persoane (Comisia de Investigatie).
(2) RCSNU 1636 (2005) impune masuri de impiedicare a intrarii sau tranzitului teritoriilor statelor membre si de inghetare a fondurilor si resurselor economice emise impotriva persoanelor inregistrate de catre Comitetul pentru Sanctiuni a Consiliului de Securitate instituit conform alin. 3 lit. b din RCSNU 1636 (2005) (Comitetul) ca fiind suspectate de implicare in planificarea, finantarea, organizarea sau comiterea atacului terorist.
(3) In data de 7 noiembrie 2005, Consiliul a adoptat concluzii referitoare la Siria si Liban. Consiliul a dezaprobat faptul ca exista indicii clare conform carora statul sirian nu a cooperat pe deplin cu echipa de investigatie si a facut un apel catre statul sirian in vederea cooperarii neconditionate cu organele de investigatie.
(4) Este necesara actiunea Comunitatii pentru implementarea numitor masuri,

ADOPTA PREZENTA POZITIE COMUNA:

ART. 1
1. Statele membre vor lua masurile necesare pentru a impiedica intrarea sau tranzitul pe teritoriile lor a persoanelor fizice enumerate in Anexa la prezenta Pozitie Comuna.
2. Aliniatul 1 nu va obliga nici un stat membru sa refuze intrarea propriilor cetateni pe teritoriul acestuia.
3. Aliniatul 1 nu se va aplica acolo unde Comitetul stabileste in prealabil, in functie de fiecare caz in parte, ca deplasarea este justificata pe motive de ajutor umanitar, inclusiv obligatii religioase sau atunci cand Comitetul concluzioneaza ca o exceptie ar ajuta la indeplinirea obiectivelor RCSNU 1636 (2005).
4. In cazul in care, conform aliniatului 3 si conform deciziilor Comitetului, un stat membru autorizeaza intrarea sau tranzitul persoanelor enumerate in Anexa pe teritoriul sau, autorizarea se va limita la scopul pentru care aceasta este acordata si la persoanele la care se face referire in autorizatia respectiva.
ART. 2
(1) Se ingheata toate fondurile si resursele economice care apartin, sunt in proprietatea sau sunt detinute de persoanele enumerate in Anexa sau sunt in proprietatea unor entitati detinute sau controlate, direct sau indirect, de catre aceste persoane sau de catre persoane care actioneaza in numele sau sub indrumarea acestora, asa cum sunt enumerate in Anexa.
(2) Fondurile nu trebuie puse, direct sau indirect, la dispozitia sau utilizate in beneficiul unei persoane sau al unei entitati enumerate in Anexa.
(3) Pot fi facute exceptii, cu conditia ca acestea sa fie aprobate in prealabil de catre Comitet, privind fondurile si resursele economice care reprezinta:
(a) necesarul cheltuielilor de baza, inclusiv plata produselor alimentare, chirie sau ipoteca, medicamente si tratament medical, impozite, prime de asigurare si cheltuieli pentru utilitatile publice;
(b) cheltuieli intentionate exclusiv pentru plata unor tarife rezonabile pentru servicii si pentru rambursarea cheltuielilor aparute in raport cu furnizarea de servicii juridice;
(c) cheltuieli intentionate exclusiv pentru plata tarifelor sau comisioanelor aferente detinerii sau mentinerii fondurilor sau resurselor economice blocate.
(4) Aliniatul 2 nu se va aplica suplimentar conturilor inghetate care produc dobanzi si nici cu privire la alte castiguri rezultate in urma detinerii acestor conturi cu conditia ca dobanzile si castigurile respective sa continue sa faca subiectul aliniatului 1.
ART. 3
1. Statele membre se vor angaja, in conformitate cu legislatia aplicabila, ca in cazul in care este gasita pe teritoriul lor o persoana fizica, dintre cele enumerate in Anexa, persoana respectiva va fi disponibila pentru interogarea Comisiei de Investigatie, in cazul in care Comisia solicita acest lucru.
2. Statele membre vor coopera in totalitate, conform legislatiei aplicabile, cu orice investigatie internationala referitoare la fonduri si resurse economice, precum si cu privire la tranzactiile financiare ale persoanelor enumerate in Anexa, inclusiv prin comunicarea informatiilor financiare.
ART. 4
Consiliul va stabili lista persoanelor relevante si a entitatilor si persoanelor aferente mentionate in Anexa si are autoritatea de a modifica orice mentiune in baza deciziilor luate de catre Comitet.
ART. 5
Prezenta Pozitie Comuna intra in vigoare la data adoptarii sale.
ART. 6
Prezenta Pozitie Comuna va fi publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.

Adoptata la Bruxelles, 12 decembrie 2005.
Pentru Consiliu

Presedinte
J. STRAW

ANEXĂ

Lista persoanelor fizice si a entitatilor
la care se face referire in articolele 1, 2 si 3

(Anexa va fi completata dupa ce persoanele si entitatile au fost inregistrate de catre Comitetul instituit in conformitate cu alin. 3 lit. b din Rezolutia Consiliului de Securitate al Natiunilor Unite 1636 (2005))

-------
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice