Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   POZITIE COMUNA nr. 661 din 24 septembrie 2004  privind masurile restrictive emise impotriva anumitor oficiali din Belarus (2004/661/PESC)*)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

POZITIE COMUNA nr. 661 din 24 septembrie 2004 privind masurile restrictive emise impotriva anumitor oficiali din Belarus (2004/661/PESC)*)

EMITENT: CONSILIUL UNIUNII EUROPENE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 467 bis din 30 mai 2006
________
*) Aprobata de <>Ordinul nr. 405 din 16 martie 2006 , publicat in Monitorul Oficial nr. 467 din 30 mai 2006, Partea I.


(Act adoptat conform Titlului V din Tratatul privind Uniunea Europeana)

CONSILIUL UNIUNII EUROPENE
Avand in vedere Tratatul privind Uniunea Europeana si in special Articolul 15 din Tratat,
Intrucat,
(1) Uniunea Europeana ramane serios ingrijorata de deteriorarea continua a democratiei, domniei legii si a drepturilor omului in Belarus.
(2) Reamintind concluziile Consiliului din data de 15 septembrie 1997, Uniunea Europeana isi reitereaza clar interesul pentru progresul politic, social si economic al Belarus, catre un stat democratic care respecta legile si a drepturile omului, astfel incat tara sa-si poata ocupa locul de drept in Europa.
(3) Reafirmandu-si interesul intr-un dialog constructiv cu Belarus, Uniunea Europeana considera faptul ca pana in prezent nu a fost efectuata si nici nu a fost initiata o investigatie independenta, completa si credibila cu privire la crimele examinate de catre Adunarea Parlamentului Consiliului Europei in raportul sau adoptat in data de 28 aprilie 2004 (Raportul Pourgourides), reprezenta inca o intarziere in instituirea domniei legii in Belarus.
(4) Guvernul din Belarus a ignorat in mod continuu apelurile Uniunii Europene, cel mai recent fiind cel din Declaratia din 14 mai 2004, precum si apelurile facute de catre Consiliul Europei si a altor institutii, in vederea initierii unei astfel de investigatii independente.
(5) Raportul Pourgourides, detaliat si bine intemeiat, identifica in mod clar actorii-cheie care au luat parte la disparitia a patru persoane bine-cunoscute in Belarus in perioada 1999/2000 si in mod evident la obstructionarea justitiei, in persoana Procurorului General din Belarus, fostului Secretar al Consiliului de Securitate, Victor Sheyman, Ministrului Sporturilor si Turismului din Belarus, fostului Ministru de Interne, Yury Siovakov, precum si a Colonelului Dmitri Pavlichenko din cadrul unei unitati a fortelor speciale a Ministerului Afacerilor Interne al Republicii Belarus.
(6) Cei care poarta principala responsabilitate pentru aceste disparitii au ramas nepedepsiti.
(7) Prin urmare, Consiliul, luand in considerare evidenta obstructionare a justitiei, a decis sa implementeze sanctiuni sub forma restrictiilor de admitere indreptate impotriva acelor indivizi care au responsabilitatea initierii unei investigatii independente si a actionarii in justitie ca urmare a acestor acuzatii, dar care nu au procedat in acest sens, precum si impotriva celor care sunt considerati conform Raportului Pourgourides actori-cheie in aceste disparitii si in procesul de musamalizare aferent. Uniunea Europeana isi rezerva dreptul de a avea in vedere si alte masuri restrictive suplimentare la o data ulterioara.
(8) Uniunea Europeana isi va revizui pozitia in lumina evolutiilor viitoare, luand in considerare eforturile autoritatilor competente din Belarus de a investiga disparitiile intr-un mod complet si transparent si de a-i aduce in fata justitiei pe cei raspunzatori.

ADOPTA PREZENTA POZITIE COMUNA:

ART. 1
1. Statele Membre vor lua masurile necesare pentru a preveni intrarea sau tranzitarea teritoriilor lor de catre persoanele enumerate in Anexa, care au responsabilitatea initierii unei investigatii independente si a actionarii in justitie ca urmare a acestor acuzatii, dar care nu au procedat in acest sens si a celor care, conform Raportului Pourgourides, au luat parte la disparitia a patru persoane bine-cunoscute in Belarus in perioada 1999/2000 si la procesul de musamalizare aferent, datorita evidentei obstructionarii a justitiei de catre acestia.
2. Paragraful 1 nu va obliga nici un Stat Membru sa refuze intrarea propriilor cetateni pe teritoriul lor.
3. Paragraful 1 se va aplica fara a aduce atingere cazurilor in care un Stat Membru este obligat sa se supuna unei prevederi din legislatia internationala, astfel:
(a) ca tara gazda a unei organizatii internationale inter-guvernamentale;
(b) ca tara gazda a unei conferinte internationale, intrunita de catre Natiunile Unite sau sub auspiciile Natiunilor Unite; sau
(c) conform unui acord multilateral care confera privilegii si imunitati. Consiliul va fi informat corespunzator in fiecare dintre aceste cazuri.
4. Se va considera ca paragraful 3 se aplica si atunci cand un Stat Membru este tara gazda a Organizatiei pentru Securitate si Cooperare in Europa (OSCE).
5. Statele Membre pot face exceptie de la masurile impuse conform paragrafului 1 atunci cand calatoria se justifica prin argumentele unei nevoi umanitare de urgenta sau participarea la intalniri interguvernamentale, inclusiv cele promovate de catre Uniunea Europeana, acolo unde dialogul politic este condus in asa fel incat promoveaza democratia, drepturile omului si domnia legii in Belarus.
6. In cazul in care un Stat Membru doreste sa faca o exceptie, conform paragrafului 5, acesta va inainta o notificare scrisa catre Consiliu. Exceptia va fi permisa numai daca nu exista obiectii scrise din partea unuia sau mai multor membri ai Consiliului, inaintate intr-un termen de 48 de ore de la primirea notificarii privind exceptia propusa. In cazul in care unul sau mai multi membri ai Consiliului ridica obiectii, Consiliul, hotarand cu majoritate calificata, poate lua decizii cu privire la aprobarea exceptiei propuse.
7. In cazul in care, conform paragrafelor 3, 4, 5 si 6, un Stat Membru autorizeaza intrarea sau tranzitul persoanelor enumerate in Anexa, pe teritoriul sau, autorizarea se va limita la scopul pentru care aceasta este acordata si la persoanele la care se face referire in autorizatia respectiva.
ART. 2
Consiliul, in baza propunerilor inaintate de catre Statele Membre sau de catre Comisie, va adopta modificarea listei prezentata in Anexa, in conformitate cu evolutiile politice din Belarus.
ART. 3
Pentru a maximiza impactul masurilor mai sus mentionate, Uniunea Europeana va incuraja statele terte sa adopte masuri restrictive similare cu cele incluse in prezenta Pozitie Comuna.
ART. 4
Aceasta Pozitie Comuna se va aplica pe o perioada de 12 luni. Va fi revizuita in mod constant. Va fi actualizata sau modificata, dupa caz, in cazul in care Consiliul considera ca obiectivele sale nu au fost indeplinite.
ART. 5
Aceasta Pozitie Comuna va intra in vigoare la data adoptarii sale.
ART. 6
Aceasta Pozitie Comuna va fi publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.

Adoptata la Bruxelles, 24 septembrie 2004.

Pentru Consiliu
Presedinte
L.J. BRINKHORST


ANEXA

Lista persoanelor la care se face referire in Articolul 1

1. SIVAKOV, YURY (YURIJ) Leonidovich, Ministrul Turismului si Sportului din Belarus, nascut la data de 5 august 1946, in regiunea Sakhalin, fosta Republica Federativa Sovietica Socialista.
2. SHEYMAN (SHEIMAN), VICTOR Vladimirovich, Procuror General al Belarus, nascut la data de 26 mai 1958, in regiunea Grodno.
3. PAVLICHENKO (PAVLIUCHENKO), DMITRI (Dmitry) Valeriyevich, ofiter al fortelor speciale din Belarus, nascut la data de 1966 in Vitebsk.
4. NAUMOV, VLADIMIR Vladimirovich, Ministru de Interne, nascut in 1956.

----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016