Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   POZITIA COMUNA nr. 487/PESC din 29 aprilie 2004  privind masuri restrictive suplimentare impuse Liberiei    Twitter Facebook
Cautare document

POZITIA COMUNA nr. 487/PESC din 29 aprilie 2004 privind masuri restrictive suplimentare impuse Liberiei

EMITENT: CONSILIUL UNIUNII EUROPENE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 954 din 27 noiembrie 2006

CONSILIUL UNIUNII EUROPENE
Având în vedere Tratatul privind Uniunea Europeanã şi în special Articolul 15,

Intrucât,
(1) In data de 22 decembrie 2003, Consiliul de Securitate al ONU a adoptat RCSNU 1521 (2003), care revizuieşte hotãrârea Consiliului de Securitate de a acţiona conform Capitolului VII prin încetarea mãsurilor prevãzute de RCSNU 1343 (2001) şi alte rezoluţii conexe, şi prevãzând mãsuri restrictive revizuite pentru a fi impuse Liberiei.
(2) In data de 10 februarie 2004, Consiliul a adoptat Poziţia Comunã 2004/137/PESC*1) cu privire la mãsurile restrictive împotriva Liberiei.
----
*1) JO L 40, 12.2.2004, p. 35.

(3) In data de 12 martie 2004, Consiliul de Securitate al ONU a adoptat RCSNU 1532 (2004) prin care se impune o blocare a fondurilor, a altor active financiare şi a resurselor economice deţinute sau controlate direct sau indirect de cãtre Charles Taylor, Jewell Howard Taylor şi Charles Taylor Jr. şi/sau de cãtre alte persoane desemnate de cãtre Comitetul instituit conform RCSNU 1521 (2003), precum şi fondurile, alte active financiare şi resurse economice deţinute de cãtre entitãţi în proprietatea, sau sub controlul direct sau indirect al oricãror dintre aceştia sau al altor persoane acţionând în numele acestora, sau conform directivelor acestora, aşa cum au fost desemnate de cãtre Comitetul instituit conform RCSNU 1521.
(4) Consiliul de Securitate al ONU şi-a exprimat intenţia de a decide dacã şi în ce mod va pune la dispoziţia guvernului liberian fondurile şi resursele economice blocate conform RCSNU 1532 (2004), în cazul în care acest guvern va institui un mecanism transparent de contabilitate şi audit pentru a asigura utilizarea responsabilã a veniturilor în beneficiul direct al poporului liberian.
(5) Comunitatea trebuie sã acţioneze pentru aplicarea anumitor mãsuri,

ADOPTĂ PREZENTA POZIŢIE COMUNĂ:

ART. 1
1. Conform condiţiilor prevãzute de RCSNU 1532 (2004), toate fondurile şi resursele economice deţinute sau controlate, direct sau indirect, de cãtre fostul preşedinte liberian Charles Taylor, membrii apropiaţi ai familiei sale, în special Jewell Howard Taylor şi Charles Taylor Jr., înalţi oficiali ai fostului regim Taylor şi de cãtre orice alte persoane fizice asociate cu aceştia, precum şi fonduri şi alte active financiare şi resurse economice deţinute de cãtre entitãţi în proprietatea sau sub controlul direct sau indirect al oricãror dintre aceştia sau al altor persoane acţionând în numele acestora sau conform directivelor acestora, aşa cum au fost desemnate de cãtre Comitetul instituit conform alin. 21 din RCSNU 1521 (2003) ("Comitetul") vor fi blocate.
2. Nici un fel de fonduri sau resurse economice nu vor fi puse, direct sau indirect, la dispoziţia sau în beneficiul persoanelor fizice sau juridice, entitãţilor sau organismelor la care se face referire în aliniatul 1.
3. Excepţii vor fi fãcute în ceea ce priveşte fondurile sau resursele economice care reprezintã:
a. necesarul cheltuielilor de bazã, inclusiv plata produselor alimentare, chirie sau ipotecã, medicamente şi tratament medical, impozite, prime de asigurare şi cheltuieli pentru utilitãţile publice;
b. cheltuieli intenţionate exclusiv pentru plata unor tarife rezonabile pentru servicii şi pentru rambursarea cheltuielilor apãrute în raport cu furnizarea de servicii juridice;
c. cheltuieli intenţionate exclusiv pentru plata taxelor sau comisioanelor aferente deţinerii sau menţinerii fondurilor sau resurselor economice blocate;
dupã ce autoritatea competentã a notificat în prealabil Comitetul cu privire la intenţia sa de a autoriza, dupã caz, accesarea unor astfel de fonduri şi resurse economice şi nu a fost emisã o decizie negativã de cãtre Comitet într-un termen de douã zile lucrãtoare de la primirea notificãrii;
d. necesarul unor cheltuieli extraordinare, cu condiţia ca o astfel de hotãrâre sã fi fost notificatã în prealabil de cãtre autoritatea competentã relevantã cãtre Comitet şi sã fie aprobatã de cãtre Comitet;
e. cheltuieli ce fac obiectul unui drept de retenţie juridic, administrativ sau de arbitraj sau a unei decizii, iar în acest caz fondurile şi resursele economice pot fi utilizate pentru satisfacerea pretenţiilor garantate prin respectivul drept de retenţie sau recunoscute ca fiind valabile prin respectiva decizie, cu condiţia ca astfel de creanţe sã fie constituite înainte de 11 martie 2004 şi sã nu fie în beneficiul persoanelor la care se face referire în aliniatul 1 sau în beneficiul unei persoane sau entitate desemnate de cãtre Comitet, dupã ce Comitetul a fost notificat în prealabil privind aceastã decizie de cãtre autoritatea competentã relevantã.
4. Paragraful 2 nu se va aplica suplimentar blocãrii conturilor care creeazã:
(a) dobânzi sau alte câştiguri aferente acestor conturi; sau
(b) plãţi rezultate în urma înţelegerilor contractuale, acordurilor sau obligaţiilor care au fost încheiate sau au fost constituite înainte de data la care acele conturi au devenit subiectul mãsurilor restrictive,
cu condiţia ca orice astfel de dobânzi, câştiguri şi plãţi sã fie blocate în continuare în conformitate cu paragraful 1.
ART. 2
Prezenta Poziţie Comunã va intra în vigoare la data adoptãrii sale.
ART. 3
Prezenta Poziţie Comunã va fi publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.

Adoptatã la Luxembourg, 29 aprilie 2004.

Pentru Consiliu
Preşedinte
M. McDOWELL
-------
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice