Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME TEHNICE nr. 101.325/M.C. din 3 martie 1998  privind unele masuri pentru stimularea realizarii de obiective complexe si a productiei cu ciclu lung de fabricatie, destinate exportului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME TEHNICE nr. 101.325/M.C. din 3 martie 1998 privind unele masuri pentru stimularea realizarii de obiective complexe si a productiei cu ciclu lung de fabricatie, destinate exportului

EMITENT: MINISTERUL INDUSTRIEI SI COMERTULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 128 din 27 martie 1998
În temeiul art. 18 din Ordonanta Guvernului nr. 14/1995 privind unele mãsuri pentru stimularea realizãrii de obiective complexe şi a producţiei cu ciclu lung de fabricaţie, destinate exportului, aprobatã prin Legea nr. 70/1995, s-au elaborat prezentele norme tehnice, care vor intra în vigoare la data publicãrii lor în Monitorul Oficial al României, Partea I.

CAP. 1
Prevederi generale

1.1. Exporturile complexe, definite la art. 1 din Ordonanta Guvernului nr. 14/1995, denumita în continuare ordonanta, includ în categoria "altele asemenea" şi centrale energetice şi termice, staţii electrice, staţii de tratare a apei, staţii de epurare, linii tehnologice flexibile şi automate de prelucrare, construirea de ansambluri de locuinţe şi obiective social-culturale, reţele de apa-canalizare, construirea de drumuri şi poduri, amenajãri portuare.
1.2. Prin produse cu ciclu lung de fabricaţie, în sensul art. 1 din ordonanta, se înţelege acele produse destinate exportului, care îndeplinesc cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) perioada de fabricaţie a furniturii din contractul extern şi din normele tehnologice este de minimum 6 luni;
b) valoarea contractului extern depãşeşte 500.000 dolari S.U.A.
În cadrul produselor de export cu ciclu lung de fabricaţie se includ grupele:
- utilaje tehnologice de toate tipurile şi pãrţi ale acestora;
- corpuri de nave şi aeronave, tractoare, maşini agricole, mijloace de transport rutiere şi feroviare;
- sisteme flexibile şi linii automate de prelucrare;
- maşini-unelte convenţionale, cu afisaj de cote sau comanda numericã;
- alte produse care se încadreazã în prevederile pct. 1.2.
1.3. Acordarea stimulentelor prevãzute în ordonanta se va face numai în situaţia în care contribuţia partii romane la realizarea acestora (materii prime, materiale, utilaje, echipamente, manopera, piese de schimb, proiecte şi asistenta tehnica de origine româneascã) este de minimum 50% din valoarea contractului extern.
1.4. Exporturile complexe se realizeazã pe baza de contracte externe de cãtre un contractant general, care poate colabora, pe baza de contracte comerciale, cu subcontractantii - agenţi economici romani sau strãini, specializaţi în lucrãri de proiectare, construcţii-montaj, producţie de materiale, utilaje, echipamente, piese de schimb şi prestãri de servicii.
Exporturile complexe şi cele ale produselor cu ciclu lung de fabricaţie se pot realiza pe baza de contracte externe încheiate de cãtre un contractant general sau de cãtre producãtor, direct sau prin comisionar.
1.5. Contractele externe pentru exporturi complexe şi cele pentru exporturi de produse cu ciclu lung de fabricaţie vor fi încheiate în condiţii şi cu modalitãţi de plata similare cu cele care se practica în mod frecvent pe piata internationala. În cazul exporturilor cu plata pe credit cu termen de peste un an, perioada de creditare nu poate fi mai mare de 8 ani.
Contractantul general are obligaţia de a negocia, în cadrul contractului extern, valoarea creditului, durata şi nivelul dobânzii, de la caz la caz, în funcţie de practica internationala, de valoarea şi importanta economicã a obiectivului, de termenul de realizare a acestuia, precum şi de nivelul dobânzii pe plan internaţional la creditele comerciale, şi de a obţine garanţiile corespunzãtoare care sa ofere certitudine asupra efectuãrii plãţilor de cãtre partenerul extern, la termenele stabilite prin contract.

CAP. 2
Stimularea exporturilor complexe şi a produselor de export cu ciclu lung de fabricaţie

2.1. Garanţiile prevãzute la art. 2 lit. a) din ordonanta sunt:
a) garanţii pentru participarea la licitaţii internaţionale;
b) garanţii pentru restituirea avansului;
c) garanţii pentru buna executare a contractului extern;
d) garanţii pentru restituirea contravalorii echipamentelor şi a materialelor puse la dispoziţie, contractual, de cãtre beneficiar.
Prin avansuri se înţelege orice plata efectuatã în scopul mobilizãrii fondurilor necesare organizãrii de şantier, procurãrii de echipamente şi materiale, începerii lucrãrilor, finanţãrii producţiei sub forma plãţilor progresive pe faze de lucru, pana la livrarea produsului sau a obiectivului.
Garanţiile în valuta se acorda contractantului general sau exportatorului de produse cu ciclu lung de fabricaţie, la cererea acestuia, de cãtre bãncile comerciale cu contragarantia Ministerului Finanţelor (fãrã a solicita depozite colaterale sau garanţii materiale), pe baza avizului Comitetului Interministerial de Garanţii şi Credite de Comerţ Exterior (C.I.G.C.C.E.), dat la propunerea Bãncii de Export-Import a României - S.A.
2.2. Garanţiile prevãzute la art. 2 lit. b) din ordonanta sunt:
a) garanţii pentru creditele în lei, pe termen scurt, mediu şi lung, utilizate pentru producţia din ţara aferentã exporturilor complexe şi pentru producţia de export cu ciclu lung de fabricaţie, acordate de bãncile comerciale, direct sau pe seama liniilor de refinantare deschise de Banca Nationala a României (B.N.R.), potrivit reglementãrilor legale;
b) garanţii pentru creditele în lei şi în valuta, utilizate pentru producţia din strãinãtate aferentã lucrãrilor de construcţii-montaj efectuate de participanţii romani la realizarea exporturilor complexe, acordate de bãncile comerciale, direct sau pe seama liniilor de refinantare deschise de B.N.R. potrivit art. 6 din ordonanta;
c) garanţii pentru creditele în lei, aferente exporturilor complexe şi producţiei de export cu ciclu lung de fabricaţie, pentru perioada cuprinsã între data livrãrii şi data încasãrii contravalorii exportului, dar nu mai mult de 8 ani.
Garanţiile prevãzute la acest punct se pot acorda, la cerere, contractantului general, subcontractanţilor interni sau, dupã caz, producãtorilor, în cazul producţiei de export cu ciclu lung de fabricaţie.
2.3. Garanţiile prevãzute la pct. 2.1 şi 2.2 se emit de cãtre stat prin Ministerul Finanţelor, pe baza avizului C.I.G.C.C.E., dat la propunerea Bãncii de Export-Import a României - S.A.
Pentru obţinerea garanţiilor prevãzute mai sus, solicitantii vor prezenta Ministerului Finanţelor - Direcţia generalã a datoriei publice - documentaţia menţionatã la cap. III pct. 3.1.
Pe baza documentaţiei prezentate, Ministerul Finanţelor evalueaza riscurile financiare, oportunitatea şi condiţiile de acordare a garanţiei şi emite scrisoarea de garanţie, care va fi avizatã şi de reprezentantul Curţii de Conturi din cadrul Ministerului Finanţelor.
Concomitent cu emiterea scrisorii de garanţie, între Ministerul Finanţelor, în calitate de garant, şi beneficiarul creditului obţinut cu garanţia statului sau emitentul scrisorii de garanţie se încheie o convenţie în care sunt stipulate drepturile şi obligaţiile pãrţilor, inclusiv comisionul de risc, negociat în cota procentualã şi modalitatea de plata a acestuia.
2.4. Bonificatiile de 60% din dobanda plãtitã pentru creditele primite pentru producţia destinatã exporturilor complexe şi cea cu ciclu lung de fabricaţie, precum şi pentru perioada de pana la încasarea contravalorii exportului respectiv se acorda:
a) pentru creditele pe termen scurt, mediu şi lung, primite de la bãncile comerciale pentru producţia din ţara, destinate exporturilor complexe şi produselor de export cu ciclu lung de fabricaţie;
b) pentru creditele de export, pe perioada de pana la încasarea contravalorii exporturilor complexe sau a produselor de export cu ciclu lung de fabricaţie.
2.5. Pentru stimularea producţiei destinate exporturilor complexe şi a producţiei de export cu ciclu lung de fabricaţie, contractantul general, subcontractantii sau producãtorii de produse de export cu ciclu lung de fabricaţie pot beneficia de rezervare de plafoane pentru acordarea de bonificatii din dobanda la creditele pe termen mediu şi lung, prevãzute în contractele de credite încheiate cu bãncile comerciale, pentru realizarea producţiei de export în ţara.
Stimulentele prevãzute la pct. 2.4 şi 2.5 se acorda la cererea contractantului general sau, dupã caz, a subcontractanţilor participanţi la realizarea exportului complex, pe baza avizului contractantului general, precum şi la cererea producãtorilor de produse de export cu ciclu lung de fabricaţie. Aprobarea bonificatiilor şi rezervarea de plafoane se acorda de cãtre C.I.G.C.C.E., la propunerea Bãncii de Export-Import a României - S.A.
2.6. Asigurarea în numele şi în contul statului a creditului de export pe termen mediu şi lung pentru riscul de ţara se face la solicitarea contractantului general, subcontractantului, a producãtorului de produse de export cu ciclu lung de fabricaţie sau a bãncii finanţatoare şi/sau a altor entitãţi financiare, dupã caz.
2.7. Exceptarea de la plata anticipata sau de la garantarea plãţii taxelor vamale, a comisionului vamal şi a T.V.A., pentru importurile de completare, aferente exporturilor complexe sau producţiei de export cu ciclu lung de fabricaţie, se solicita de cãtre importator, împreunã cu subcontractantii interni, pe baza avizului contractantului general sau, dupã caz, de cãtre importator, împreunã cu contractantul general sau producãtorul produselor de export cu ciclu lung de fabricaţie.
Constituie import de completare acele utilaje, echipamente, subansambluri, accesorii şi materiale care urmeazã a fi inglobate ca atare în produsul final de export sau care urmeazã a fi utilizate în procesul de fabricaţie a produsului destinat exportului ca materiale consumabile. De asemenea, constituie import de completare acele maşini, utilaje şi dotãri speciale, necesare executãrii de obiective complexe, lucrãri de construcţii-montaj şi produse cu ciclu lung de fabricaţie la un nivel performant care, conform contractului extern, sunt prevãzute ca atare în documentaţia tehnica de execuţie, costurile acestora urmând a fi suportate sau recuperate integral de la beneficiarul extern.

CAP. 3
Documentaţia şi metodologia de acordare a stimulentelor

3.1. Documentaţia pentru emiterea garanţiilor de cãtre stat menţionate la cap. II pct. 2.1 şi 2.2, se întocmeşte de cãtre contractantul general sau de cãtre producãtorul de produse de export cu ciclu lung de fabricaţie sau, dupã caz, de subcontractantii interni participanţi la realizarea de exporturi complexe.
Documentaţia necesarã emiterii avizului C.I.G.C.C.E. pentru garanţiile de mai sus se întocmeşte în conformitate cu procedurile aprobate de acesta şi se depune la secretariatul tehnic al acestuia.
Documentaţia se analizeazã de cãtre Banca de Export-Import a României - S.A., care face propuneri de avizare C.I.G.C.C.E.
Avizul favorabil al C.I.G.C.C.E. se transmite Ministerului Finanţelor, pentru emiterea garanţiilor potrivit art. 3 din ordonanta, şi solicitantului.
În vederea emiterii garanţiilor de cãtre stat, solicitantii vor prezenta Ministerului Finanţelor - Direcţia generalã a datoriei publice urmãtoarele documente:
- avizul C.I.G.C.C.E.;
- proiectul contractului de credit pentru garanţii în lei, care urmeazã a fi încheiat cu banca comercialã;
- contractul comercial;
- orice documente sau informaţii pe care le solicita Ministerul Finanţelor, în special cu privire la alte scrisori de garanţii acordate şi la modul de respectare a obligaţiilor asumate, precum şi cu privire la situaţia economico-financiarã a solicitantului (ultimul bilanţ contabil, indicatorii economico-financiari etc.).
3.2. Documentaţia pentru acordarea bonificatiilor de dobanda şi pentru rezervarea de plafoane pentru acordarea de bonificatii de dobanda la creditele pe termen scurt, mediu sau lung, utilizate pentru producţia de exporturi complexe şi pentru producţia de export cu ciclu lung de fabricaţie, precum şi pe perioada pana la încasarea contravalorii exporturilor respective se întocmeşte de cãtre subcontractantii interni, cu avizul contractantului general sau, dupã caz, de contractantul general sau de cãtre producãtorii de produse de export cu ciclu lung de fabricaţie.
Documentaţia necesarã acordãrii bonificatiilor de dobanda sau rezervarii de plafoane pentru acordarea de bonificatii de dobanda se întocmeşte în conformitate cu procedurile aprobate de C.I.G.C.C.E. şi se depune la secretariatul tehnic al acestuia.
Documentaţia se analizeazã de cãtre Banca de Export-Import a României - S.A. şi se aproba de cãtre C.I.G.C.C.E., potrivit procedurilor în vigoare.
În baza hotãrârii C.I.G.C.C.E. de aprobare a bonificatiilor, Banca de Export-Import a României - S.A. acorda solicitanţilor bonificatia cuvenitã sau efectueazã rezervarile de plafoane de bonificatii de dobanda.
3.3. Documentaţia pentru asigurarea, în numele şi în contul statului, a creditelor de export pe termen mediu şi lung pentru riscul de ţara se întocmeşte de cãtre contractantul general, subcontractantul, producãtorul de produse de export cu ciclu lung de fabricaţie sau de banca finanţatoare şi/sau de cãtre alte entitãţi financiare, dupã caz, în conformitate cu procedurile aprobate de C.I.G.C.C.E. şi se depune la secretariatul tehnic al acestuia.
Documentaţia se analizeazã de cãtre Banca de Export-Import a României - S.A. şi se aproba de cãtre C.I.G.C.C.E., potrivit procedurilor în vigoare.
În baza aprobãrii C.I.G.C.C.E., se încheie polita de asigurare, în numele şi în contul statului, a creditelor de export.
3.4. Stimulentele prevãzute la art. 2 lit. a)-d) din ordonanta se avizeazã şi se aproba în limita resurselor financiare constituite conform art. 5 din ordonanta.
3.5. Pentru importurile de completare aferente exporturilor complexe şi produselor de export cu ciclu lung de fabricaţie, documentaţia pentru exceptarea de la plata taxelor vamale, în cazul importurilor de completare în regim de import definitiv, sau pentru exceptarea de la garantarea taxelor vamale, pentru importurile de completare în regim de import temporar, exceptarea de la plata sau de la garantarea comisionului vamal şi a T.V.A. se întocmeşte, pentru fiecare contract extern de exporturi complexe, de cãtre subcontractantii interni, cu avizul contractantului general, sau de cãtre producãtor, în cazul exporturilor de produse cu ciclu lung de fabricaţie.
Documentaţia va cuprinde fundamentarea importului, conform anexei nr. 1, contractul extern de export al obiectivului complex sau al produsului cu ciclu lung de fabricaţie, contractul extern aferent importului de completare şi lista importurilor de completare.
Lista importurilor de completare, conform anexei nr. 2, întocmitã de cãtre contractantul general importator şi beneficiar, va cuprinde beneficiarii, importatorii, denumirea produselor pe poziţii tarifare conform Tarifului vamal de import al României, cantitativ şi valoric, termenul de realizare a exportului în care sunt încorporate importurile de completare respective şi valoarea totalã a importului în echivalent dolari S.U.A. Aceasta se va depune la secretariatul tehnic al C.I.G.C.C.E., cu avizul prealabil al Ministerului Industriei şi Comerţului - Direcţia generalã cooperare economicã internationala şi Direcţia promovare comerţ exterior şi, dupã caz, al ministerului economic de resort, în vederea aprobãrii de cãtre C.I.G.C.C.E.
Lista aprobatã prin hotãrâre de cãtre C.I.G.C.C.E. se transmite solicitanţilor.
Hotãrârea C.I.G.C.C.E. de aprobare a listelor importurilor de completare, cu privire la produsele importate care urmeazã a beneficia de exceptarea de la plata sau de la garantarea taxelor vamale a comisionului vamal şi a T.V.A., va fi prezentatã autoritãţii vamale de cãtre importator sau de cãtre comisionarii vamali, împreunã cu documentele de vamuire a mãrfurilor.
La rubrica 44 "Menţiuni speciale" din declaraţia vamalã se vor înscrie atât ordonanta, cat şi numãrul şi data hotãrârii C.I.G.C.C.E.
Autoritãţile vamale vor admite importul de completare în exceptare, în conformitate cu hotãrârea C.I.G.C.C.E.
Prelungirea termenului de realizare a exportului, în care sunt încorporate importurile de completare prevãzute în anexa nr. 2, se acorda, prin hotãrârea C.I.G.C.C.E., în cazuri justificate, la cererea subcontractanţilor interni, cu avizul contractantului general sau al producãtorului de produse de export cu ciclu lung de fabricaţie. Cererea de prelungire se va face obligatoriu înainte de expirarea termenului de export aprobat iniţial de cãtre C.I.G.C.C.E.
Depãşirea termenului de realizare a exportului în care sunt încorporate importurile de completare atrage dupã sine sancţiuni şi penalizãri potrivit reglementãrilor în vigoare.
Utilizarea parţialã de cãtre subcontractantii interni, producãtorii şi contractanţii generali a importurilor de completare, care au beneficiat de prevederile ordonanţei atrage dupã sine plata taxelor şi a drepturilor de import datorate autoritãţii vamale pentru valoarea neutilizata, conform reglementãrilor în vigoare.

CAP. 4
Resurse financiare pentru acordarea stimulentelor şi gestionarea acestora

4.1. Resursele financiare din care se asigura stimularea exporturilor complexe şi a exportului de produse cu ciclu lung de fabricaţie sunt cele prevãzute la art. 5 din ordonanta, precum şi primele nete încasate pentru asigurãrile încheiate în numele şi în contul statului, pentru creditele de export pe termen mediu şi lung pentru riscul de ţara, potrivit art. 2 lit. d) din ordonanta.
Sumele prevãzute în bugetul de stat cu aceasta destinaţie reprezintã limite maxime care nu pot fi depasite.
Prelevarea şi vãrsarea cotei de 25% din contravaloarea în lei cuvenitã statului din creanţele externe recuperate efectiv de la ţãrile debitoare se efectueazã de Ministerul Finanţelor pentru fiecare încasare obţinutã din recuperarea creanţelor externe.
Dobanda din fructificarea depozitelor se vãrsa în contul special de disponibil, deschis la Banca de Export-Import a României - S.A., pentru constituirea resurselor financiare destinate stimulãrii exporturilor complexe şi a exportului de produse cu ciclu lung de fabricaţie, conform art. 5 din ordonanta.
Propunerile de cheltuieli pentru stimularea exporturilor complexe şi a exportului de produse cu ciclu lung de fabricaţie, pe ansamblu şi pe categorii, se efectueazã în fiecare etapa a elaborãrii bugetului de stat, de cãtre C.I.G.C.C.E., pe baza propunerilor prezentate de ministerele de resort.
4.2. Constituirea resurselor financiare pentru stimularea exporturilor complexe şi a exporturilor de produse cu ciclu lung de fabricaţie şi efectuarea plãţilor privind stimularea acestor activitãţi se fac printr-un cont special de disponibil, deschis de Banca de Export-Import a României - S.A. în acest scop.
4.3. În scopul gestionãrii resurselor financiare pentru stimularea exporturilor complexe şi a exporturilor de produse cu ciclu lung de fabricaţie, Banca de Export-Import a României - S.A. va organiza şi va conduce o evidenta contabila distinctã prin care se va asigura:
a) evidenta constituirii resurselor destinate stimulãrii acestor exporturi, dupã natura resursei;
b) evidenta plãţilor efectuate pe baza aprobãrilor date de C.I.G.C.C.E., dupã natura cheltuielilor şi pe operatori economici;
c) evidenta angajamentelor asumate în numele şi în contul statului pe seama resurselor prevãzute la lit. a), dupã natura angajamentelor, pe operatori economici şi pe termene de plata; angajamentele asumate în valuta sunt supuse recalcularii, cu influentele cursului de schimb al pieţei valutare;
d) evidenta resurselor financiare constituite şi neutilizate, respectiv neangajate.
4.4. Sumele constituite la Banca de Export-Import a României - S.A., disponibile, precum şi cele angajate şi neachitate la sfârşitul perioadei de gestiune se reporteazã în anul urmãtor, acestea urmând sa fie utilizate potrivit destinaţiilor aprobate, conform dispoziţiilor legale în vigoare.
4.5. Influentele ce pot interveni în cazurile execuţiei garanţiilor prevãzute la cap. II pct. 2.1 între cursurile de schimb ale pieţei valutare la data la care s-a emis garanţia şi data la care se executa garanţia se reflecta în resursele financiare constituite conform art. 5 din ordonanta.
4.6. Banca de Export-Import a României - S.A. va introduce în evidenta sa conturile contabile necesare şi va elabora norme proprii pentru conducerea acestei evidente, pe baza avizului Ministerului Finanţelor.
4.7. Banca de Export-Import a României - S.A. va raporta trimestrial C.I.G.C.C.E., Ministerului Industriei şi Comerţului şi Ministerului Finanţelor modul de constituire a resurselor, plãţilor şi angajamentelor legate de stimularea exporturilor complexe şi a producţiei cu ciclu lung de fabricaţie.
4.8. Gradul de expunere maxima care se ia în considerare în angajamentele ce se asuma în numele şi în contul statului pentru garanţii, asigurãri de credite de export pe termen mediu şi lung pentru riscul de ţara şi rezervarile de plafoane privind bonificatiile pentru stabilizarea ratei dobânzii, fata de resursele financiare constituite pentru aplicarea ordonanţei, este cel stabilit de C.I.G.C.C.E.
Pentru garanţiile acordate în numele şi în contul statului de cãtre Ministerul Finanţelor, în baza art. 3 din ordonanta, C.I.G.C.C.E. va transmite Ministerului Finanţelor şi Ministerului Industriei şi Comerţului gradul de expunere maxima, distinct pentru destinatiile prevãzute la art. 2 lit. a) şi b) din ordonanta.
Ministerul Finanţelor va transmite C.I.G.C.C.E. situaţia garanţiilor emise.

CAP. 5
Dispoziţii finale

5.1. La data intrãrii în vigoare a prezentelor norme tehnice, Normele tehnice privind unele mãsuri pentru stimularea realizãrii de obiective complexe şi a producţiei cu ciclu lung de fabricaţie, destinate exportului, nr. 1.791/PC/1995, publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 133 din 30 iunie 1995, îşi înceteazã aplicabilitatea.
5.2. Prezentele norme tehnice se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministru de stat,
ministrul industriei şi comerţului,
Mircea Ciumara

Ministrul lucrãrilor publice
şi amenajãrii teritoriului,
Nicolae Noica

Ministrul finanţelor,
Daniel Daianu

Preşedintele
Bãncii de Export-Import
a României - S.A.,
Mihai Bogza

ANEXA 1

NOTA
privind fundamentarea importurilor de completare, care beneficiazã de exceptarea de la plata şi de la garantarea taxelor vamale, a comisionului vamal şi a T.V.A., conform art. 2 lit. e) din Ordonanta Guvernului nr. 14/1995

1. Denumirea obiectivului complex/produsului cu ciclu lung de fabricaţie
2. Numãrul contractului extern; data semnãrii
3. Contractantul general roman
4. Partenerul extern/Ţara
5. Valoarea contractului extern
6. Data intrãrii în vigoare a contractului extern; termenul de punere în funcţiune
7. Termenul de realizare a exportului complex sau a produsului cu ciclu lung de fabricaţie
8. Condiţiile şi modalitãţile de plata
9. Denumirea şi structura exportului complex realizat de partea romana; cantitate (tonaj, numãr bucãţi etc.)
10. Contribuţia valoricã efectivã a partii romane (materii prime, materiale, utilaje, echipamente, proiecte, manopera, piese de schimb, asistenta tehnica de origine româneascã), raportatã la valoarea totalã a contractului extern
11. Valoarea totalã a importului de completare aferent contractului extern; sursele şi modalitãţile de finanţare a acestuia
12. Perioada de fabricaţie a exportului complex sau a produsului cu ciclu lung de fabricaţie, conform normelor tehnologice
13. Stadiul derulãrii contractului extern, cu precizarea importurilor de completare aprobate anterior pentru acest contract
14. Fundamentarea necesitãţii efectuãrii importului de completare.

CONTRACTANT GENERAL,
Director general

IMPORTATOR,
Director general

PRODUCĂTOR/BENEFICIAR,
Director general

ANEXA 2


Se aproba


C.I.G.C.C.E.

LISTA
importurilor de completare, care beneficiazã de exceptarea de la plata şi de la garantarea taxelor vamale, a comisionului vamal şi a T.V.A.

-------------------------------------------------------------------------------
Valoarea Ţara Termenul de
Nr. Poziţia Taxa Denumirea Cantitatea în vama de realizare
crt. tarifara vamalã mãrfii (U.M.) (în valu- prove- a exportului
ta) nienta (ziua/luna/
anul)
-------------------------------------------------------------------------------
0 1 2 3 4 5 6 7
-------------------------------------------------------------------------------




-------------------------------------------------------------------------------

TOTAL ECHIVALENT DOLARI S.U.A.

Întocmit Avizat
-------- ------
CONTRACTANT PRODUCĂTOR/ IMPORTATOR, MINISTERUL INDUSTRIEI (MINISTERUL
GENERAL, BENEFICIAR ŞI COMERŢULUI, ECONOMIC)

Director Director Director
general general general

NOTA:
Lista se întocmeşte pe un singur importator şi pe un singur producãtor/beneficiar.
Toate rubricile se vor completa cu denumirea completa, fãrã a se folosi prescurtãri.


--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016