Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME TEHNICE din 14 august 2002  privind organizarea, functionarea si finantarea activitatii mediatorilor sanitari in anul 2002    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME TEHNICE din 14 august 2002 privind organizarea, functionarea si finantarea activitatii mediatorilor sanitari in anul 2002

EMITENT: MINISTERUL SANATATII SI FAMILIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 655 din 3 septembrie 2002

CAP. 1
Aspecte generale de organizare

ART. 1
Dezvoltarea sistemului de mediatori sanitari comunitari din cadrul comunitãţilor de romi reprezintã obiectivul 2 al intervenţiei 12 - Promovarea sãnãtãţii femeii şi copilului la nivel comunitar - din Programul de sãnãtate a copilului şi familiei, conform anexei nr. 3 la Ordinul ministrului sãnãtãţii şi familiei şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 85/65/2002 pentru aprobarea subprogramelor de sãnãtate şi a Normelor metodologice privind finanţarea, raportarea şi controlul indicatorilor prevãzuţi în programele, respectiv în subprogramele, de sãnãtate finanţate din bugetul Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei şi din bugetul Fondului de asigurãri sociale de sãnãtate în anul 2002, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 176 din 13 martie 2002.
ART. 2
Funcţionarea mediatorilor sanitari comunitari, angajaţi pe durata determinata, se finanţeazã din bugetul Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei, prin fondurile alocate derulãrii Programului de sãnãtate a copilului şi familiei, titlul "Transferuri", în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului sãnãtãţii şi familiei şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 85/65/2002.
Fondurile sunt destinate cheltuielilor de personal, inclusiv de deplasare, cheltuielilor legate de instruirea personalului, precum şi cheltuielilor de materiale (consumabile), în limita bugetului aprobat în condiţiile legii.
ART. 3
Direcţiile de sãnãtate publica judeţene şi a municipiului Bucureşti vor nominaliza unitãţile sanitare finanţate din venituri extrabugetare, responsabile pentru realizarea obiectivului 2 al intervenţiei 12 - Promovarea sãnãtãţii femeii şi copilului la nivel comunitar - din Programul de sãnãtate a copilului şi familiei. În conformitate cu prevederile Ordinului ministrului sãnãtãţii şi familiei şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 85/65/2002, coordonatorii locali ai Programului de sãnãtate a copilului şi familiei rãspund de organizarea şi monitorizarea activitãţilor specifice, de utilizarea fondurilor alocate potrivit destinaţiei stabilite şi de raportarea indicatorilor de evaluare ai programului.
ART. 4
Mediatorul sanitar se asimileazã cu funcţia de instructor de educaţie din punct de vedere al salarizarii, salarizarea efectuandu-se conform <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 24/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 5
Mediatorii sanitari au rolul principal de a înlesni comunicarea dintre comunitatile de romi şi cadrele sanitare, contribuind la creşterea eficacitatii interventiilor de sãnãtate publica. Direcţiile de sãnãtate publica judeţene şi a municipiului Bucureşti, prin intermediul Compartimentului asistenta socialã şi familialã şi al Biroului managementul ingrijirilor de sãnãtate, sunt responsabile pentru organizarea programului de formare şi funcţionare a mediatorilor sanitari comunitari, conform prevederilor cap. II şi III.
ART. 6
Selecţia persoanelor apte pentru îndeplinirea rolului de mediator sanitar va fi efectuatã de cãtre reprezentanţii societãţii civile rome.
În cazul comunitãţilor compacte de romi persoanele pentru îndeplinirea rolului de mediator sanitar vor fi selectate pe baza recomandarii şi acordului conducatorului recunoscut al comunitãţii.
Direcţiile de sãnãtate publica judeţene şi a municipiului Bucureşti pot accepta din partea conducatorului comunitãţii de romi recomandãri directe pentru angajarea mediatorilor sanitari comunitari sau propuneri individuale, cu acordul conducatorului comunitãţii de romi.
În localitãţile în care teritoriul deservit de cãtre un mediator sanitar comunitar cuprinde mai multe subgrupuri ale populaţiei rome, în lipsa conducatorului unic recunoscut al acestora pot exista propuneri pentru ocuparea postului de mediator sanitar din partea mai multor organizaţii active de romi. În acest caz se va organiza concurs pentru ocuparea postului de mediator sanitar comunitar. Criteriile de organizare a concursurilor pe post vor fi elaborate de cãtre Comisia ministerialã pentru romi a Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei.

CAP. 2
Formarea mediatorilor sanitari comunitari

ART. 7
Formarea mediatorilor sanitari comunitari se efectueazã de cãtre Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei prin direcţiile de sãnãtate publica judeţene şi a municipiului Bucureşti, în colaborare cu organizaţiile societãţii civile rome.
Tematica de instruire a mediatorilor sanitari comunitari cuprinde notiuni de comunicare, aspecte legate de funcţionarea sistemului medical privind accesul populaţiei la serviciile preventive şi curative, modalitatea încadrãrii în sistemul asigurãrilor de sãnãtate, precum şi notiuni de prim ajutor, conform reglementãrilor referitoare la educaţia civicã din domeniu. Mediatorul sanitar nu are dreptul efectuãrii actelor medicale.
Programul de formare a mediatorilor sanitari comunitari include cursuri de formare teoreticã şi pregãtire profesionalã practica la locul de munca.
Centrul Romilor pentru Intervenţie Socialã şi Studii "Romani CRISS" asigura organizarea cursurilor de formare teoreticã a mediatorilor sanitari în anul 2002. Acordul cu privire la implementarea sistemului mediatorului sanitar în comunitatile de romi, încheiat în anul 2001 între Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei şi Centrul Romilor pentru Intervenţie Socialã şi Studii "Romani CRISS", reglementeazã relaţiile de colaborare dintre Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei şi Centrul Romilor pentru Intervenţie Socialã şi Studii "Romani CRISS".
Direcţiile de sãnãtate publica judeţene şi a municipiului Bucureşti vor sprijini derularea procesului de pregãtire teoreticã a mediatorilor sanitari, prin asigurarea consultantei tehnice şi a spaţiilor necesare desfãşurãrii cursurilor de formare a mediatorilor sanitari.
Direcţiile de sãnãtate publica judeţene şi a municipiului Bucureşti, prin Compartimentul de asistenta socialã şi familialã şi prin Biroul managementul ingrijirilor de sãnãtate, vor asigura organizarea şi monitorizarea procesului de pregãtire profesionalã practica la locul de munca a mediatorilor sanitari comunitari, conform metodologiei elaborate de Comisia ministerialã pentru romi a Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei.
Absolvenţii cursurilor de instruire teoreticã a mediatorilor sanitari vor efectua 3 luni de pregãtire profesionalã la locul de munca, pe lângã personalul medical calificat, în cadrul compartimentelor direcţiilor de sãnãtate publica judeţene şi a municipiului Bucureşti sau/şi în cadrul unitãţilor sanitare de contact.
Unitatea sanitarã de contact (cabinet medical, spital) se stabileşte de cãtre directorul direcţiei de sãnãtate publica judeţene sau a municipiului Bucureşti, criteriul de baza al deciziei fiind accesibilitatea, prin intermediul mijloacelor de transport în comun, dintre comunitatea deservita de mediatorul sanitar şi unitatea sanitarã în cauza. Unitatea sanitarã de contact este structura organizatoricã ce se implica în procesul de formare şi funcţionare a acelor mediatori sanitari care îşi desfãşoarã activitatea în localitãţi distincte de municipiul de resedinta a direcţiei de sãnãtate publica teritoriale.
La sfârşitul stagiului de practica medicul îndrumãtor de practica certifica parcurgerea perioadei de pregãtire practica şi elibereazã caracterizarea viitorului mediator sanitar privind capacitatea de îndeplinire a atribuţiilor cuprinse în fişa postului.
Absolvenţii cursurilor de instruire a mediatorilor sanitari, efectuate în cadrul proiectelor specifice, derulate, în perioada anterioarã aprobãrii prezentului ordin, prin intermediul organizaţiilor societãţii civile rome, altele decât Centrul Romilor pentru Intervenţie Socialã şi Studii "Romani CRISS", au posibilitatea echivalãrii pregãtirii teoretice, pe baza documentelor de certificare a absolvirii cursurilor, eliberate de organizatorii cursurilor de instruire.
Persoanele selectate de reprezentanţii societãţii civile rome pentru localitãţile prioritare pentru funcţionarea mediatorilor sanitari în anul 2002, conform listei prevãzute în anexa nr. 2, dar care nu au urmat nici o forma organizatã de cursuri de instruire a mediatorilor sanitari, vor fi formate de direcţiile de sãnãtate publica judeţene şi a municipiului Bucureşti, prin Biroul managementul ingrijirilor de sãnãtate, în colaborare cu Centrul Romilor pentru Intervenţie Socialã şi Studii "Romani CRISS".
Şeful Biroului managementul ingrijirilor de sãnãtate coordoneazã şi monitorizeazã procesul de formare a mediatorilor sanitari, conform metodologiei elaborate de Comisia ministerialã pentru romi a Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei.
Mediatorii sanitari comunitari vor fi angajaţi pe baza documentelor de absolvire a cursurilor de instruire teoreticã şi vor parcurge stagiul practic de pregãtire profesionalã la locul de munca pentru eliberarea certificatului de mediator sanitar.
La finalizarea stagiului practic de pregãtire profesionalã la locul de munca în vederea eliberãrii certificatelor de absolvire şeful Biroului managementul ingrijirilor de sãnãtate din cadrul direcţiei de sãnãtate publica judeţene sau a municipiului Bucureşti va inainta Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei - Direcţia generalã resurse umane, formare profesionalã, concursuri şi examene dosarul fiecãrui cursant, întocmit pe baza metodologiei elaborate de Comisia ministerialã pentru romi a Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei.
ART. 8
Finanţarea formãrii teoretice a persoanelor selectate de reprezentanţii societãţii civile rome pentru localitãţile prioritare pentru funcţionarea mediatorilor sanitari în anul 2002, conform listei prevãzute în anexa nr. 2, care nu au urmat nici o forma organizatã de cursuri de instruire a mediatorilor sanitari, se va asigura atât din fondurile alocate prin Programul de sãnãtate a copilului şi familiei, conform Ordinului ministrului sãnãtãţii şi familiei şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 85/65/2002, cat şi din surse extrabugetare, prin intermediul organizaţiilor societãţii civile rome care desfãşoarã activitãţi în scopul îmbunãtãţirii situaţiei romilor şi care şi-au asumat responsabilitatea identificarii resurselor financiare pentru realizarea programelor de imbunatire a stãrii de sãnãtate a etniei romilor.

CAP. 3
Condiţiile de funcţionare a mediatorilor sanitari

ART. 9
Mediatorul sanitar comunitar deserveste o populaţie de romi numarand 500-750 de persoane (copii între 0-16 ani şi femei de varsta reproductiva).
La dispoziţia coordonatorului local al Programului de sãnãtate a copilului şi familiei, în cazul interventiilor majore de sãnãtate publica (campanii de imunizari, depistarea în masa a bolilor, campanii de promovare a sãnãtãţii etc.), mediatorii sanitari îşi vor extinde raza de activitate şi în celelalte zone cu populaţie de romi din unitatea administrativã deservita (oraş, comuna etc.), în care nu funcţioneazã mediator sanitar.
În cazul identificarii problemelor deosebite de sãnãtate publica direcţiile de sãnãtate publica judeţene şi a municipiului Bucureşti pot solicita Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei aprobarea angajãrii unui mediator sanitar pentru deservirea unei populaţii de romi numarand mai puţin de 500 de persoane.
ART. 10
Programul de lucru al mediatorilor sanitari comunitari este de 40 de ore pe saptamana. Compartimentul asistenta socialã şi familialã din cadrul direcţiei de sãnãtate publica judeţene sau a municipiului Bucureşti va întocmi lunar, pe baza atribuţiilor incluse în fişa postului, lista activitãţilor prioritare pentru mediatorii sanitari pentru luna respectiva, cu estimarea timpului necesar efectuãrii acestora.
În stabilirea listei atribuţiilor mediatorilor sanitari se va tine seama de necesitãţile altor compartimente (epidemiologie, promovarea sãnãtãţii etc.) din structura direcţiei de sãnãtate publica judeţene sau a municipiului Bucureşti, privind implicarea mediatorilor sanitari în derularea interventiilor majore de sãnãtate publica (campanii de imunizari, depistarea în masa a bolilor, campanii de promovare a sãnãtãţii etc.), fiind luate în considerare şi recomandãrile medicului desemnat de direcţia de sãnãtate publica judeteana sau a municipiului Bucureşti din cadrul unitãţii sanitare de contact.
Mediatorul sanitar îşi prezintã rapoartele de activitate saptamanale în scris, pe activitãţi şi ore de munca îndeplinite, medicului desemnat de direcţia de sãnãtate publica judeteana sau a municipiului Bucureşti din cadrul unitãţii sanitare de contact. Medicul contrasemneazã acest raport, certificând efectuarea acţiunilor din saptamana respectiva, şi îl transmite Compartimentului asistenta socialã şi familialã din cadrul direcţiei de sãnãtate publica judeţene sau a municipiului Bucureşti.
Mediatorul sanitar îşi prezintã rapoartele de activitate lunare în scris medicului coordonator din cadrul Compartimentului de asistenta familialã şi socialã al direcţiei de sãnãtate publica judeţene sau a municipiului Bucureşti, desemnat pentru supravegherea activitãţii mediatorilor sanitari din teritoriu de cãtre directorul direcţiei de sãnãtate publica judeţene sau a municipiului Bucureşti.
Cheltuielile de deplasare a mediatorilor sanitari comunitari în scopul prezentãrii rapoartelor saptamanale şi lunare sunt acoperite din fondurile alocate derulãrii Programului de sãnãtate a copilului şi familiei, obiectivul 2 al intervenţiei 12.
ART. 11
Fişa postului pentru mediatorul sanitar va cuprinde datele conform reglementãrilor în vigoare, precum şi urmãtoarele:

A. Cerinţe:

● În vederea îndeplinirii rolului de mediator sanitar comunitar, în cadrul Programului de sãnãtate a copilului şi familiei vor fi angajate femei.
a) Studii: absolvirea învãţãmântului obligatoriu
b) Alte cerinţe specifice:
- abilitaţi de comunicare cu autoritãţile locale şi comunitatea din care face parte;
- calitãţi personale în raport cu funcţia de execuţie: disciplinat, punctual, receptiv fata de cunoştinţele specifice muncii, cu simt de rãspundere;
- capacitatea de a reprezenta veriga dintre cultura comunitãţii şi ansamblul culturii naţionale;
- calitãţi etice şi morale, recunoscute de comunitatea din care face parte;
- capacitatea de pãstrare a confidenţialitãţii.

B. Relaţii:

a) ierarhice - este subordonat medicului/medicului şef de compartiment;
b) functionale:
- interne - cu personalul din compartimentele/secţiile din cadrul instituţiei;
- externe - cu conducãtorul şi membrii comunitãţii, cu organizaţia neguvernamentala care participa la procesul de monitorizare şi evaluare a mediatorului sanitar;
c) de colaborare - cu unitãţi medicale, primãrie, instituţii guvernamentale, organizaţii neguvernamentale etc.
Relaţiile functionale şi de colaborare se vor exercita sub coordonarea superiorului ierarhic, cu informarea imediata a acestuia despre intentiile, respectiv rezultatele, contactarii relaţiilor menţionate.

C. Atribuţii şi responsabilitãţi:

a) cultiva încrederea reciprocã dintre autoritãţile publice locale şi comunitatea din care face parte;
b) faciliteazã comunicarea dintre membrii comunitãţii şi personalul medico-sanitar;
c) catagrafiaza gravidele şi lauzele în vederea efectuãrii controalelor medicale periodice prenatale şi post-partum; le explica acestora necesitatea şi importanta efectuãrii acestor controale şi le însoţeşte la aceste controale, facilitandu-le comunicarea cu medicul de familie şi cu celelalte cadre sanitare;
d) explica notiunile de baza şi avantajele planificarii familiale, incadrandu-le în sistemul cultural tradiţional al comunitãţii de romi;
e) catagrafiaza populaţia infantila a comunitãţii;
f) explica notiunile de baza şi importanta asistenţei medicale a copilului;
g) promoveazã alimentaţia sanatoasa, în special la copii, precum şi alimentaţia la san;
h) urmãreşte înscrierea nou-nascutului pe listele (titulare sau suplimentare) medicului de familie;
i) sprijinã personalul medical în urmãrirea şi înregistrarea efectuãrii imunizarilor în cadrul populaţiei infantile din comunitate şi a examenelor clinice de bilanţ la copiii cu varsta între 0-7 ani;
j) explica avantajele includerii persoanelor în sistemul asigurãrilor de sãnãtate, precum şi procedeul prin care poate fi obţinutã calitatea de asigurat;
k) explica avantajele igienei personale, a locuinţei şi a spaţiilor comune; popularizeaza în cadrul comunitãţii mãsurile de igiena dispuse de autoritãţile competente;
l) faciliteazã acordarea primului ajutor prin anunţarea cadrelor medicale/serviciului de ambulanta şi prin insotirea echipelor care acorda asistenta medicalã de urgenta;
m) mobilizeaza şi însoţeşte membrii comunitãţii la acţiunile de sãnãtate publica (campanii de vaccinare, campanii de informare, educare, constientizare din domeniul promovãrii sãnãtãţii, acţiuni de depistare a bolilor cronice etc.); explica rolul şi scopul acestora;
n) participa la depistarea activa a cazurilor de tuberculoza şi a altor boli transmisibile, sub îndrumarea medicului de familie sau a cadrelor medicale din cadrul direcţiilor de sãnãtate publica judeţene sau a municipiului Bucureşti;
o) la solicitarea cadrelor medicale, sub îndrumarea stricta a acestora, explica rolul tratamentului medicamentos prescris, reactiile adverse posibile ale acestuia şi supravegheazã administrarea medicamentelor (de exemplu: tratamentul strict supravegheat al pacientului cu tuberculoza);
p) însoţeşte cadrele medico-sanitare în activitãţile legate de prevenirea sau de controlul situaţiilor epidemice, facilitand implementarea mãsurilor adecvate (explica membrilor comunitãţii rolul şi scopul mãsurilor de urmãrit);
q) semnaleaza cadrelor medicale apariţia problemelor deosebite în cadrul comunitãţii (focare de boli transmisibile, parazitoze, intoxicatii, probleme de igiena apei etc.);
r) semnaleaza în scris direcţiilor de sãnãtate publica judeţene sau a municipiului Bucureşti problemele identificate privind accesul membrilor comunitãţii pe care îi deserveste la urmãtoarele servicii de asistenta medicalã primara:
- imunizari, conform programului naţional de imunizari;
- examenul de bilanţ al copilului cu varsta între 0-7 ani;
- supravegherea gravidei, conform normelor metodologice emise de Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei;
- depistarea activa a cazurilor de TBC;
- asistenta medicalã de urgenta;
s) semnaleaza asistentului social cazurile potenţiale de abandon al copiilor (cunoscând situaţia familiilor din comunitate, mediatorul sanitar poate afla intenţia familiilor în situaţie socioeconomica disperata de a-şi abandona copiii în instituţii. Dacã sunt înştiinţate din timp organismele abilitate, astfel de situaţii pot fi prevenite).
ART. 12
Datele obţinute prin catagrafia gravidelor, lauzelor şi a populaţiei infantile a comunitãţii vor fi utilizate în interiorul sistemului sanitar, exclusiv în scopul ameliorãrii stãrii de sãnãtate a populaţiei.

CAP. 4
Monitorizarea şi evaluarea activitãţii mediatorilor sanitari

ART. 13
(1) Personalul medical desemnat din cadrul direcţiei de sãnãtate publica judeţene sau a municipiului Bucureşti, respectiv din cadrul unitãţilor de contact, va monitoriza activitatea mediatorilor sanitari. Monitorizarea eficientei şi a condiţiilor activitãţii mediatorilor sanitari va fi efectuatã şi de organizaţiile romilor care au participat la selecţia persoanelor apte pentru îndeplinirea rolului de mediator sanitar, în vederea asigurãrii functionarii principiului nediscriminarii în sistemul sanitar.
(2) Evaluarea performantei profesionale individuale a mediatorilor sanitari comunitari se va efectua în conformitate cu prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 150/1999 privind aprobarea Metodologiei pentru stabilirea normelor de evaluare a performantelor profesionale individuale şi de aplicare a criteriilor de stabilire a salariilor de baza între limite pentru personalul de specialitate medico-sanitar şi personalul auxiliar sanitar, încadrat în unitãţi sanitare şi de asistenta socialã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. Evaluarea rezultatelor activitãţii mediatorilor sanitari se va efectua pe baza metodologiei elaborate de Comisia ministerialã pentru romi a Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei.

CAP. 5
Dispoziţii finale

ART. 14
În termen de 3 luni de la aprobarea prezentului ordin Comisia ministerialã pentru romi a Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei va elabora normele metodologice privind condiţiile de atestare de cãtre Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei a activitãţii mediatorilor sanitari comunitari, condiţiile şi criteriile de organizare a concursurilor pentru ocuparea postului de mediator sanitar, precum şi criteriile de evaluare a activitãţii mediatorilor sanitari comunitari.

ANEXA 2

LISTA*)
localitãţilor prioritare şi a numãrului de locuri aprobate pe localitate
pentru funcţionarea mediatorilor sanitari în anul 2002



──────────────
*) Lista a fost întocmitã şi aprobatã de Comisia ministerialã pentru romi a Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei, în limitele locurilor disponibile, pe baza solicitãrilor direcţiilor de sãnãtate publica judeţene şi a municipiului Bucureşti, luându-se în considerare capacitatea de colaborare a societãţii civile rome din ţara, manifestatã pana la data întocmirii listei finale.





──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Numãrul de locuri Numãrul de locuri
crt. Judeţul pe judeţ Localitatea pe localitate
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Alba 1 Alba Iulia 1
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Bacau 7 Bacau 2
Buhusi 1
Comanesti 1
Moinesti 1
Onesti 1
Temelia 1
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. Bihor 3 Oradea 1
Sacueni 1
Tinca 1
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4. Bistrita-Nasaud 5 Bistrita 2
Budacu de Jos 1
Cetate 1
Petru Rares 1
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5. Botosani 6 Botosani 3
Cristesti 1
Saveni 1
Stefanesti 1
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
6. Braşov 11 Localitãţile celor 11
zone din judeţ, propuse 1/zona
şi stabilite de Direcţia
de sãnãtate publica Braşov
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
7. Brãila 5 Brãila 4
Viziru 1
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
8. Buzau 9 Buzau 2
Calvini 2
Ramnicu Sarat 4
Valea Ramnicului 1
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
9. Caras-Severin 1 Resita 1
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
10. Calarasi 8 Calarasi 1
Chirnogi 1
Dor Marunt 1
Oltenita 2
Razvan 1
Spantov 1
Ulmeni 1
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
11. Cluj 2 Cluj-Napoca 2
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
12. Constanta 6 Constanta 2
Cernavoda 1
Medgidia 1
Mangalia 2
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
13. Covasna 2 Sfantu Gheorghe 2
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
14. Dambovita 6 Targoviste 1
Cojasca 1
Gaesti 1
Moreni 1
Moroieni 1
Racari 1
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
15. Dolj 4 Craiova 1
Barca 1
Cetate 1
Lipovu 1
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
16. Galaţi 3 Tecuci 2
Umbraresti 1
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
17. Gorj 6 Targu Jiu 3
Novaci 1
Pesteana 2
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
18. Harghita 2 Secuieni 1
Eliseni 1
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
19. Hunedoara 5 Hunedoara 1
Aninoasa 1
Petrosani 2
Vulcan 1
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
20. Ialomita 5 Fetesti 2
Tandarei 2
Traian 1
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
21. Iaşi 8 Iaşi 4
Erbiceni 1
Lungani 1
Pascani 1
Podu Iloaiei 1
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
22. Ilfov 2 Glina 1
Stefanestii de Jos 1
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
23. Maramures 3 Baia Mare 1
Coltau 2
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
24. Mures 8 Targu Mures 1
Adamus 1
Band 1
Gornesti 1
Ideciu de Sus 1
Reghin 2
Tarnaveni 1
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
25. Neamt 2 Piatra-Neamt 1
Roman 1
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
26. Olt 8 Caracal 2
Bals 1
Iancu Jianu 1
Slatina 3
Slatioara 1
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
27. Prahova 10 Ploiesti 2
Filipestii de Padure 1
Mizil 2
Plopeni 1
Varbilau 4
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
28. Salaj 1 Nusfalau 1
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
29. Sibiu 4 Sibiu 3
Saliste 1
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
30. Teleorman 7 Alexandria 2
Bujoru 1
Contesti 1
Pietrosani 1
Rosiori de Vede 1
Smardioasa 1
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
31. Timis 3 Timişoara 1
Dudestii Noi 1
Periam 1
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
32. Valcea 1 Francesti 1
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
33. Vrancea 2 Bolotesti 1
Panciu 1
34. Bucureşti 10 - 10
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Total locuri: 166 în 34 de judeţe-pilot.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────





──────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016