Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE Nr. 844 din 8 aprilie 1996  pentru aplicarea   Legii nr. 20 din 8 aprilie 1996 privind unele masuri necesare pentru desfasurarea campaniei agricole din primavara anului 1996, ca urmare a starii de urgenta din agricultura    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE Nr. 844 din 8 aprilie 1996 pentru aplicarea Legii nr. 20 din 8 aprilie 1996 privind unele masuri necesare pentru desfasurarea campaniei agricole din primavara anului 1996, ca urmare a starii de urgenta din agricultura

EMITENT: BANCA NATIONALA A ROMANIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL NR. 71 din 9 aprilie 1996
1. Potrivit <>art. 1 din Legea nr. 20 din 8 aprilie 1996 , linia de credite deschisã de Banca Nationala a României, în suma de 1.100 miliarde lei, va fi utilizata pentru finanţarea cheltuielilor de producţie agricolã aferente lucrãrilor agricole de primavara şi lucrãrilor de recoltat din anul 1996, cît şi pentru asigurarea stocurilor de furaje necesare zootehniei pînã la noua recolta.
Creditarea se va face în completarea resurselor proprii. Sursele de finanţare vor fi puse la dispoziţia bãncilor comerciale de cãtre Banca Nationala a României, pe baza convenţiilor încheiate cu fiecare banca comercialã şi potrivit solicitãrilor Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei.
2. Creditele se vor acorda pentru: repararea tractoarelor, maşinilor agricole, utilajelor de recoltat şi transportat, executarea lucrãrilor de arat, pregãtirea terenului, semanat şi întreţinerea culturilor, achiziţionarea de seminţe, îngrãşãminte chimice, erbicide, fungicide, combustibili şi carburanţi, fertilizari şi tratamente fitosanitare, tãieri în plantaţiile de vie, pomi şi hamei, lucrãrile de sezon în legumicultura din cimp şi spaţii protejate, precum şi pentru culturile furajere.
Pentru sectorul vegetal, finanţarea cheltuielilor din credite se va face pe baza devizelor de cheltuieli pe culturi, elaborate de solicitantii de credite, şi care vor fi pãstrate în dosarele de credite ale acestora.
Pentru aprovizionarile şi serviciile care includ T.V.A., decontarea din credite a acestora se va face la valoarea integrala a facturii (inclusiv T.V.A.). La încasarea T.V.A. de la buget, dupã achitarea obligaţiilor de plata prevãzute în <>Ordonanta Guvernului nr. 15/1996 , sumele respective se vor utiliza exclusiv pentru rambursarea creditelor din care s-au decontat.
Din credite se va deconta şi contravaloarea seminţelor şi a materialului de plantat din producţia proprie.
Din creditele aprobate se vor reconstitui cheltuielile pentru stocurile de produse care sînt utilizate în campania agricolã de primavara, efectuate anterior, decontate din credite cu dobinda curenta sau din credite acordate pe baza de hotãrîri ale Guvernului. De asemenea, se vor deconta cheltuielile efectuate pentru campania agricolã din primavara anului 1996, nedecontate pînã în prezent.
Creditele acordate anterior pentru campania de primavara din anul 1996, potrivit prevederilor <>Hotãrîrii Guvernului nr. 94/1996 , agenţilor economici care au acces la credite în baza <>Legii nr. 20/1996 , prevãzuţi la pct. 4 din prezentele norme metodologice vor fi transferate la credite acordate potrivit acestei legi.
Cheltuielile pentru asigurarea stocurilor de furaje finanţate din credite reprezintã valoarea tuturor furajelor (inclusiv ingrediente) necesare sectorului zootehnic, pînã la noua recolta din acest an.
3. Creditele aprobate prin <>Legea nr. 20/1996 se vor acorda urmãtoarelor categorii de beneficiari, indiferent de forma de proprietate şi de exploatare a terenurilor agricole:
- producãtorilor agricoli - persoane fizice sau juridice - care exploateazã terenuri agricole deţinute în proprietate, în arenda, în asociere sau în alte forme de organizare;
- societãţilor comerciale prelucratoare de produse agricole cu terenuri agricole în exploatare;
- institutelor şi staţiunilor de cercetare agricolã cu profil vegetal, zootehnic şi horticol;
- societãţilor comerciale prestatoare de servicii în agricultura (Agromec, Agroservice, Servagromec, Comcereal, fabricile de ulei, Semrom, Unisem şi altele asemenea) şi Agenţiei Naţionale a Produselor Agricole - R.A.
De asemenea, beneficiazã de credite pentru asigurarea stocurilor de furaje pînã la noua recolta societãţile comerciale pentru creşterea şi ingrasarea animalelor şi pasarilor, precum şi producãtorii agricoli care au sectoare de animale şi pãsãri, indiferent dacã au sau nu terenuri agricole în exploatare.
4. Potrivit <>art. 4 din Legea nr. 20/1996 , producãtorii agricoli - persoane fizice sau juridice -, societãţile comerciale prestatoare de servicii în agricultura şi societãţile comerciale care prelucreaza sfecla de zahãr, în, cinepa, fructe şi legume din cimp şi sere pot angaja credite, chiar dacã au datorii ca urmare a pagubelor produse de calamitati naturale, credite restante şi dobinzi neachitate din anii anteriori.
5. Pagubele produse ca urmare a calamitãţilor naturale vor fi evidentiate în bilanţul contabil încheiat la 31 decembrie 1995 la cheltuieli excepţionale, pe baza actelor de constatare întocmite potrivit Ordinului comun al ministrului finanţelor şi al ministrului agriculturii şi alimentaţiei nr. 233/24/1990.
Prevederile acestui ordin se aplica în mod corespunzãtor şi în cazul agenţilor economici cu capital privat, mixt sau majoritar privat, precum şi persoanelor fizice.
6. Creditele restante şi dobinzile neachitate la 31 martie 1996 ale beneficiarilor de credite, potrivit <>Legii nr. 20/1996 , prevãzute la art. 4 din lege, vor fi reesalonate la plata în anii 1997 şi 1998.
Reesalonarea creditelor şi a dobinzilor neachitate se va face la solicitarea agenţilor economici, indiferent de forma de proprietate, prin încheierea de acorduri de reesalonare încheiate de cãtre bãncile comerciale şi agenţii economici în cauza, ţinînd seama de rezultatele analizei efectuate cu fiecare agent economic în parte.
În mod corespunzãtor, Banca Nationala a României va asigura credite speciale la nivelul ratei dobinzilor de referinta pentru reesalonarea creditelor şi a dobinzilor restante existente la 31 martie 1996.
Bãncile comerciale vor prezenta Bãncii Naţionale a României situaţia centralizata a datoriilor restante propuse la reesalonare, în termen de 5 zile de la intrarea în vigoare a prezentelor norme metodologice.
Bãncile comerciale vor proceda la încheierea acordurilor cu agenţii economici în termen de 5 zile de la primirea confirmãrii de cãtre Banca Nationala a României a sumelor ce urmeazã a fi reesalonate.
Creditele reesalonate sînt purtãtoare de dobinzi la nivelul ratei de referinta. Dobinda sa va incasa la aceleaşi termene la care se vor rambursa creditele.
7. Creditele vor fi acordate în condiţiile prevãzute de normele proprii de creditare ale bãncilor comerciale, coroborat cu prevederile <>Legii nr. 20/1996 .
Bãncile comerciale vor aproba derogãri de la normele proprii de creditare, ca urmare a stãrii de urgenta din agricultura, prevãzute în <>Legea nr. 20/1996 .
8. Creditele acordate vor fi garantate potrivit normelor proprii de creditare ale fiecãrei bãnci comerciale.
Creditele angajate potrivit <>Legii nr. 20/1996 vor putea fi garantate, luindu-se în calcul şi contravaloarea produselor prevãzute în programul pe acest an, calculatã în proporţie de 100% pe baza contractelor de livrare a acestora.
9. Termenele de rambursare a creditelor ce vor fi înscrise în graficele-anexa la contractele de credite vor fi corelate cu perioadele de valorificare a produselor creditate şi de încasare a contravalorii acestora, în maximum 30 de zile de la recoltare, potrivit tehnologiilor pe culturi, dar nu mai tirziu de 31 decembrie 1996.
Bãncile comerciale vor rambursa Bãncii Naţionale a României liniile de credite primite, la aceleaşi termene la care acestea se încaseazã de la beneficiarii de credite.
10. Banca Nationala a României percepe o dobinda egala cu rata inflaţiei (calculatã lunar de Comisia Nationala pentru Statistica pe ultimele 12 luni la indicele preţurilor de consum). Bãncile comerciale percep o marja de 3 puncte procentuale.
Beneficiarii de credite vor suporta o dobinda de 15% pe an, din care, la încasare, bãncile comerciale îşi reţin marja de 3 puncte procentuale, diferenţa fiind plãtitã Bãncii Naţionale a României, potrivit convenţiei.
Diferenţa dintre nivelul dobinzii încasate de la beneficiarii de credite şi nivelul dobinzii stabilite potrivit alin. 1 de mai sus (rata dobinzii perceputã de Banca Nationala a României plus marja de dobinda de 3 puncte procentuale perceputã de bãncile comerciale) va fi subventionata din alocaţiile prevãzute în bugetul de stat pe anul 1997 cu aceasta destinaţie pentru Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei. Plata acestor alocaţii se va face în cursul lunii ianuarie 1997, pe baza deconturilor întocmite de bãncile comerciale şi prezentate Ministerului Finanţelor de cãtre Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei.
Bãncile comerciale, dupã primirea alocaţiei de la Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei, vor achitã Bãncii Naţionale a României diferenţa de dobinda.
11. Beneficiarii de credite rãspund, potrivit legii, de utilizarea creditelor conform destinaţiei stabilite prin contractele de credite încheiate cu bãncile comerciale şi, în cazul în care la controalele efectuate se constata abateri, vor suporta consecinţele prevãzute de lege, inclusiv diferenţa de dobinda de la 15% la dobinda penalizatoare pentru creditele overdraft.
Bãncile comerciale şi Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei vor efectua controale la toţi beneficiarii de credite asupra modului de respectare a destinaţiei creditelor şi a celorlalte prevederi din lege şi din prezentele norme metodologice.
Banca Nationala a României va verifica prin sondaj, la sediul central al bãncilor comerciale şi la sucursalele acestora, respectarea destinaţiei creditelor acordate.
12. Evidentierea şi raportarea creditelor acordate potrivit <>Legii nr. 20/1996 vor fi reglementate de cãtre fiecare banca comercialã.

MINISTERUL AGRICULTURII ŞI ALIMENTAŢIEI
Ministru,
Valeriu Tabara

BANCA NATIONALA A ROMÂNIEI
Guvernator,
Mugur Isarescu

BANCA AGRICOLĂ - S.A.
Preşedinte,
Gheorghe Barbulescu

BANCA COMERCIALĂ ROMANA - S.A.
Preşedinte,
Ion Ghica

Avizat
------
MINISTERUL FINANŢELOR
Ministru de stat, ministrul finanţelor,
Florin Georgescu
----------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016