Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE nr. 2 din 24 aprilie 2001  privind acordarea de credite din bugetul Fondului pentru plata ajutorului de somaj in baza   Legii nr. 1/1991 privind protectia sociala a somerilor si reintegrarea lor profesionala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE nr. 2 din 24 aprilie 2001 privind acordarea de credite din bugetul Fondului pentru plata ajutorului de somaj in baza Legii nr. 1/1991 privind protectia sociala a somerilor si reintegrarea lor profesionala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare

EMITENT: BANCA NATIONALA A ROMANIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 288 din 1 iunie 2001
Prezentele norme metodologice sunt emise în temeiul <>art. 24 alin. (6) din Legea nr. 1/1991 privind protecţia socialã a şomerilor şi reintegrarea lor profesionalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

CAP. 1
Beneficiarii de credite acordate în condiţii avantajoase din bugetul Fondului pentru plata ajutorului de şomaj
ART. 1
În scopul creãrii de locuri de munca, în special pentru someri, în conformitate cu prevederile <>art. 24 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 1/1991 privind protecţia socialã a şomerilor şi reintegrarea lor profesionalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se pot acorda, din bugetul Fondului pentru plata ajutorului de şomaj, credite în condiţii avantajoase pentru înfiinţarea şi dezvoltarea de întreprinderi mici şi mijlocii sau de unitãţi cooperatiste.
ART. 2
(1) Întreprinderile mici şi mijlocii sunt societãţi comerciale constituite potrivit prevederilor <>Legii nr. 31/1990 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>Legii nr. 133/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Unitãţile cooperatiste sunt reprezentate de cooperativele meşteşugãreşti şi cooperativele de consum care sunt organizate şi funcţioneazã conform prevederilor Decretuluilege nr. 66/1990 privind organizarea şi funcţionarea cooperaţiei meşteşugãreşti şi, respectiv, ale <>Legii nr. 109/1996 privind organizarea şi funcţionarea cooperaţiei de consum şi a cooperaţiei de credit, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(3) Somerii sunt persoanele care întrunesc condiţiile prevãzute la <>art. 1 din Legea nr. 1/1991 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi care sunt înregistrate la o agenţie pentru ocuparea forţei de munca.
ART. 3
Condiţiile ce trebuie îndeplinite pentru ca întreprinderile mici şi mijlocii sau unitatea cooperatista sa poatã obţine credite potrivit prevederilor <>art. 24 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 1/1991 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, sunt:
a) numãrul total de salariaţi sa fie la momentul acordãrii creditului de maximum 249*);
b) cifra de afaceri anuala sa fie echivalenta cu suma de pana la 8 milioane euro;
c) sa se oblige prin contractul de creditare sa angajeze cu contract individual de munca someri pe cel puţin 50% din numãrul locurilor de munca nou-create ca urmare a utilizãrii creditelor solicitate;
d) persoanele încadrate pe noile locuri de munca trebuie sa fie menţinute în cadrul întreprinderilor mici şi mijlocii sau al unitãţii cooperatiste o perioada de cel puţin 3 ani; dacã beneficiarul creditului efectueazã disponibilizari din rândul persoanelor angajate pe noile locuri de munca, este obligat sa încadreze, într-o perioada de maximum 30 de zile, pe locurile de munca devenite astfel vacante, pãstrând proporţia de 50%, persoane încadrate din rândul şomerilor;
e) locurile de munca nou-create sa nu fie rezultatul unor disponibilizari de personal în ultimele 12 luni premergãtoare încheierii contractului de creditare;
f) sa realizeze activitatea de baza în producţie, servicii sau turism; dacã agenţii economici realizeazã venituri şi din activitatea de comerţ, acestea nu trebuie sa depãşeascã 49% din totalul veniturilor; dovada se face cu raportarea semestriala "Rezultate financiare", la data de .........., cont 01, ce va purta viza administraţiei financiare; în determinarea ponderii activitãţii de comerţ nu se iau în calcul veniturile obţinute din comercializarea produselor proprii prin magazinele producãtorului;
g) întreprinderile mici şi mijlocii şi unitãţile cooperatiste ale cãror venituri din activitatea de comerţ depãşesc ponderea de 49% în totalul veniturilor pot beneficia de credite acordate în condiţiile prevãzute de <>Legea nr. 1/1991 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, dacã dezvolta activitãţi de producţie sau servicii, iar dupã realizarea proiectului de fezabilitate în vederea acordãrii creditului structura veniturilor se modifica astfel încât veniturile din comerţ sa reprezinte sub 49% din veniturile totale realizate;
h) sa aibã întocmit un proiect de fezabilitate avizat în prealabil de comitetul de credit prevãzut la art. 19.
----------------
*) Numãrul maxim de salariaţi de 249 este stabilit conform <>Legii nr. 133/1999 privind stimularea întreprinzãtorilor privati pentru înfiinţarea şi dezvoltarea întreprinderilor mici şi mijlocii, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 349 din 23 iulie 1999.

CAP. 2
Constituirea şi repartizarea fondurilor pentru acordarea de credite în condiţii avantajoase întreprinderilor mici şi mijlocii şi unitãţilor cooperatiste
ART. 4
(1) Fondul pentru acordarea de credite în condiţii avantajoase în baza prevederilor <>art. 24 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 1/1991 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, denumit în continuare fond de creditare, se constituie în cadrul bugetului Fondului pentru plata ajutorului de şomaj, aprobat anual prin legea bugetului asigurãrilor sociale de stat.
(2) Fondul de creditare se administreazã în condiţiile legii de Agenţia Nationala pentru Ocuparea Forţei de Munca.
ART. 5
(1) Repartizarea pe judeţe a fondului de creditare se face în baza programului anual de activitate, luându-se în considerare indicatorii pieţei muncii din fiecare judeţ, şi se aproba de Consiliul de administraţie al Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Munca.
(2) În cursul anului, în urma analizei realizãrii programelor de acordare a creditelor se pot face redistribuiri de sume între judeţe, în funcţie de solicitãri, cu aprobarea directorului general executiv al Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Munca.
(3) Trimestrial directorul general executiv al Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Munca va informa consiliul de administraţie asupra redistribuirilor de sume pe care le-a aprobat.
ART. 6
La prezentarea dãrii de seama contabile agenţiile pentru ocuparea forţei de munca judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, raporteazã Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Munca situaţia acordãrii creditelor, a restituirii sumelor împrumutate, a locurilor de munca nou-create şi a celor ocupate de someri.

CAP. 3
Procedura de desemnare a bãncii autorizate sa acorde credite din bugetul Fondului pentru plata ajutorului de şomaj
ART. 7
(1) Banca autorizata sa acorde credite din bugetul Fondului pentru plata ajutorului de şomaj, denumita în continuare banca autorizata, este desemnatã prin licitaţie organizatã de Agenţia Nationala pentru Ocuparea Forţei de Munca.
(2) Licitaţia este publica, deschisã, fãrã preselecţie şi se organizeazã în conformitate cu legislaţia în vigoare privind achiziţiile publice de bunuri şi servicii.
ART. 8
(1) În scopul desemnãrii bãncii autorizate se constituie o comisie de licitaţie, numita prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Munca.
(2) Comisia de licitaţie va cuprinde reprezentanţi ai Ministerului Muncii şi Solidaritãţii Sociale, Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Munca, Ministerului Finanţelor Publice şi alţi specialişti desemnaţi la propunerea acestor instituţii.
ART. 9
La licitaţie pot participa bãncile, persoane juridice romane constituite sub forma juridicã de societãţi comerciale pe acţiuni, în condiţiile legii, care îndeplinesc urmãtoarele cerinţe de eligibilitate:
a) sa nu se afle în una dintre situaţiile urmãtoare: lichidare, reorganizare, supraveghere sau administrare specialã;
b) sa facã dovada achitãrii obligaţiilor fiscale şi a contribuţiilor la bugetul asigurãrilor sociale de stat şi la bugetul Fondului pentru plata ajutorului de şomaj;
c) reţeaua lor teritorialã sa acopere în totalitate judeţele tarii;
d) sa prezinte o scrisoare din partea Bãncii Naţionale a României - Direcţia supraveghere, prin care sa ateste încadrarea, în ultimele 6 luni, în limitele prevãzute de <>Normele Bãncii Naţionale a României nr. 8/1999 privind limitarea riscului de credit al bãncilor, <>Normele Bãncii Naţionale a României nr. 1/2001 privind lichiditatea bãncilor, precum şi constituirea de provizioane la nivelul celui necesar conform <>Regulamentului Bãncii Naţionale a României nr. 2/2000 privind clasificarea creditelor şi plasamentelor, precum şi constituirea, regularizarea şi utilizarea provizioanelor specifice de risc de credit şi <>Normelor metodologice ale Bãncii Naţionale a României nr. 2/2000 pentru aplicarea acestuia;
e) sa nu fi fãcut obiectul unor sancţiuni aplicate de Banca Nationala a României, în ultimele 6 luni, ca urmare a activitãţii de creditare.
ART. 10
La evaluarea bãncilor în vederea desemnãrii bãncii autorizate se vor lua în considerare, fãrã a fi limitative, urmãtoarele elemente:
a) reţeaua teritorialã;
b) normele interne de creditare aprobate de consiliul de administraţie, care sa cuprindã organizarea activitãţii de acordare, garantare şi derulare a creditelor;
c) declaraţiile privind ponderea sumelor aferente creditelor restante în totalul sumelor aflate în sold, aferente creditelor acordate, care trebuie sa fie mai mica de 10%;
d) oferta privind comisioanele percepute de banca de la beneficiari pentru operaţiunile de verificare, acordare şi administrare a creditelor (incluzând asumarea riscului), precum şi pentru evaluarea garanţiilor;
e) oferta privind dobanda la depozitul constituit pentru partea rãmasã neutilizata la sfârşitul fiecãrei luni;
f) prezentarea naturii şi nivelului garanţiilor pentru creditele acordate;
g) facilitãţile acordate de banca pentru întreprinderile mici şi mijlocii sau unitãţile cooperatiste beneficiare de credite.
ART. 11
Rezultatele analizei documentelor depuse de bãnci şi decizia adoptatã de comisia de licitaţie vor fi consemnate într-un proces-verbal semnat de toţi membrii comisiei. Fiecãrei bãnci îi va fi comunicat rezultatul deliberãrii, indiferent dacã a fost desemnatã sau nu ca banca autorizata.
ART. 12
Agenţia Nationala pentru Ocuparea Forţei de Munca va încheia cu banca autorizata, desemnatã în urma licitaţiei, o convenţie privind derularea activitãţii de creditare, în condiţiile stabilite potrivit caietului de sarcini, care, împreunã cu instrucţiunile comune privind creditarea întreprinderilor mici şi mijlocii, a unitãţilor cooperatiste care se obliga sa înfiinţeze întreprinderi mici şi mijlocii sau unitãţi cooperatiste, vor fi transmise organelor teritoriale ale agenţiei, respectiv ale bãncii.
ART. 13
(1) Dacã în procesul derulãrii creditelor se constata ca banca câştigãtoare a licitaţiei nu are capacitatea de a administra fondul de creditare, Agenţia Nationala pentru Ocuparea Forţei de Munca va proceda la desemnarea unei alte bãnci autorizate prin aceeaşi procedura de licitaţie.
(2) Banca câştigãtoare a licitaţiei organizate în situaţia prezentatã la alin. (1) va prelua portofoliul de credite acordate de banca aflatã în imposibilitate de a continua activitatea de creditare.

CAP. 4
Condiţiile de acordare şi de rambursare a creditelor şi de stabilire a garanţiilor
ART. 14
Întreprinderilor mici şi mijlocii sau unitãţilor cooperatiste li se pot acorda credite din bugetul Fondului pentru plata ajutorului de şomaj pentru finanţarea stocurilor de materii prime şi materiale, pentru dotare cu utilaje şi echipamente şi pentru construcţii necesare obiectului legal de activitate.
ART. 15
(1) Creditele pentru finanţarea cheltuielilor de capital se acorda la nivelul a 75% din valoarea proiectului de fezabilitate.
(2) În cazul întreprinderilor înfiinţate de someri creditele acordate pentru finanţarea cheltuielilor de capital pot sa acopere pana la 90% din valoarea proiectului prevãzut la alin. (1).
(3) Creditele pentru finanţarea stocurilor de materii prime şi materiale se acorda conform normelor de creditare ale bãncii.
ART. 16
(1) Creditele se acorda în raport cu numãrul locurilor de munca pe care solicitantul se obliga sa le creeze.
(2) Suma acordatã pentru fiecare loc de munca nou-creat se stabileşte anual şi se aproba de Consiliul de administraţie al Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Munca.
ART. 17
(1) Creditele acordate din fondul de creditare vor fi garantate de beneficiarii de credite cu garanţii reale, constituite în condiţiile legii, astfel încât acestea sa acopere în mãsura cat mai mare valoarea sumei acordate, precum şi a dobânzii.
(2) Garantarea creditului se face, în principal, cu bunurile achiziţionate din creditul acordat, precum şi cu alte bunuri care aparţin solicitantului şi/sau girantilor acestuia, fãrã ca valoarea totalã a garanţiilor sa depãşeascã dublul sumei împrumutate.
(3) Bunurile care se constituie ca garanţie vor fi asigurate, pe intreaga perioada de derulare a creditului, la o societate de asigurãri agreatã de banca autorizata.
ART. 18
(1) Pentru obţinerea unui credit acordat din bugetul Fondului pentru plata ajutorului de şomaj solicitantii vor depune la agenţia pentru ocuparea forţei de munca judeteana, respectiv a municipiului Bucureşti, pe teritoriul cãreia îşi are sediul sau, dupã caz, domiciliul, o cerere însoţitã de urmãtoarele documente, dupã caz:
a) contractul de societate;
b) hotãrârea judecãtoreascã de autorizare a infiintarii societãţii;
c) statutul societãţii;
d) certificatul de înmatriculare la oficiul registrului comerţului;
e) codul fiscal;
f) ultimul bilanţ contabil depus, avizat de organul fiscal teritorial;
g) ultimele trei balante de verificare;
h) dovada privind achitarea obligaţiilor fiscale şi a contribuţiilor la bugetul asigurãrilor sociale de stat şi la bugetul Fondului pentru plata ajutorului de şomaj;
i) declaraţie privind litigiile cu terţii, cu precizarea motivelor care au condus la situaţiile respective;
j) studiul de fezabilitate al proiectului pentru care se solicita creditul;
k) graficul creãrii şi ocupãrii noilor locuri de munca;
l) acte care sa ateste proprietatea asupra bunurilor care se constituie drept garanţie şi valoarea acestora;
m) proiectia fluxului de lichiditati pe perioada de creditare;
n) graficul de rambursare a creditului.
(2) În cazul solicitãrii de credite pentru construcţii în vederea realizãrii sau dezvoltãrii de noi capacitãţi de producţie, la documentele prezentate la alin. (1) se adauga:
a) acte care sa ateste situaţia juridicã a terenului pe care urmeazã sa se realizeze investiţia;
b) autorizaţia de construcţie;
c) acordurile şi avizele legale pentru realizarea investiţiei.
(3) La solicitarea de credite pentru începerea activitãţii întreprinderile mici şi mijlocii sau unitãţile cooperatiste nu depun documentele prevãzute la alin. (1) lit. f), g) şi h).
ART. 19
Pentru analiza documentaţiei necesare în vederea acordãrii de credite se constituie, în cadrul bãncii autorizate, în fiecare judeţ şi, respectiv, în municipiul Bucureşti, comitete de credit formate din 5 membri, dupã cum urmeazã:
a) preşedintele şi un membru, desemnaţi din partea bãncii autorizate sa acorde creditele;
b) 3 membri din partea agenţiei pentru ocuparea forţei de munca judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.
ART. 20
(1) Cererea şi documentele prevãzute la art. 18 se analizeazã în cadrul compartimentului de specialitate al agenţiei pentru ocuparea forţei de munca judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.
(2) Dacã se constata ca documentaţia este completa şi îndeplineşte condiţiile legale, va fi transmisã comitetului de credit.
(3) Comitetul de credit se întruneşte pentru analiza şi avizarea documentaţiei depuse de solicitanti cel puţin o data pe luna.
(4) În vederea adoptãrii deciziei comitetul de credit poate cere solicitanţilor orice informaţii pe care le considera necesare.
ART. 21
(1) În urma analizei şi avizãrii favorabile de cãtre comitetul de credit documentaţia este trimisa bãncii autorizate pentru aprobarea şi acordarea creditului.
(2) Dacã cererea de credit este respinsã de comitetul de credit, documentaţia se restituie solicitantului, însoţitã de o motivatie a respingerii, semnatã de preşedintele comitetului.
ART. 22
(1) Aprobarea fiecãrui credit se va face pe baza unui referat care va fi întocmit de inspectorul de credite al bãncii autorizate, desemnat de conducãtorul compartimentului de creditare şi de conducãtorul compartimentului financiar-contabil. Referatul trebuie sa conţinã, fãrã a fi limitative, urmãtoarele elemente:
a) datele de identificare a solicitantului, precum: denumirea, adresa sediului social, extras din actele constitutive privind obiectul de activitate;
b) evaluarea capacitãţii solicitantului de a rambursa la scadenta ratele de credit şi de a plati dobanda aferentã pe baza analizarii datelor înscrise în situaţia privind fluxul de lichiditati;
c) informaţii despre bonitatea solicitantului. În acest scop vor fi calculati pe baza datelor înscrise în ultimul bilanţ contabil şi în ultima balanţa de verificare urmãtorii indicatori:
- lichiditatea curenta;
- solvabilitatea patrimonialã;
- gradul de acoperire a dobânzii;
- rata profitului;
- viteza de rotaţie a activelor circulante.
(2) Modul de calcul al indicatorilor prezentaţi la alin. (1) lit. c), precum şi nivelurile recomandabile ale indicatorilor respectivi sunt în conformitate cu normele interne ale bãncii autorizate.
ART. 23
Dacã cererea de credit nu este aprobatã de banca, documentaţia va fi restituitã comitetului de credit, cu motivatia corespunzãtoare, pentru a fi înapoiatã solicitantului.
ART. 24
Punerea în aplicare a deciziilor comitetului de credit privind avizarea cererii de acordare a creditului reprezintã o problema exclusiv în sarcina şi responsabilitatea bãncii autorizate şi trebuie efectuatã astfel încât sa asigure validitatea din punct de vedere legal, precum şi aplicarea tuturor clauzelor şi condiţiilor fiecãrui credit aprobat.
ART. 25
Creditele din bugetul Fondului pentru plata ajutorului de şomaj vor fi acordate în lei, pe baza de contract de credit încheiat în condiţiile legii, prin care se vor stabili, fãrã a fi limitative, condiţiile de scadenta, dobanda, valoarea garanţiilor, clauzele referitoare la neonorarea la scadenta a creditului reprezentând principalul şi/sau dobanda, precum şi condiţiile referitoare la graficul de creare a locurilor de munca şi de angajare a şomerilor.
ART. 26
(1) În vederea acordãrii creditelor Agenţia Nationala pentru Ocuparea Forţei de Munca va transfera bãncii autorizate, în termen de 3 zile de la încheierea convenţiei prevãzute la art. 12, o suma reprezentând 15% din fondul de creditare.
(2) Suma va fi reintregita, la solicitarea bãncii, pe mãsura acordãrii creditelor.
ART. 27
(1) Perioada maxima în care creditul acordat trebuie sa fie rambursat este:
a) de 3 ani în cazul creditelor acordate pentru finanţarea cheltuielilor de capital;
b) de 1 an în cazul creditelor acordate pentru finanţarea stocurilor de materii prime şi materiale.
(2) În cadrul termenului de rambursare se poate include, la cererea solicitantului de credit, şi o perioada de graţie de pana la 6 luni.
ART. 28
Dobanda la creditul acordat va fi de 50% din taxa oficialã a scontului stabilitã de Banca Nationala a României, la depozitul constituit la banca desemnatã prin licitaţie.
ART. 29
Respectarea graficelor de creare a noi locuri de munca şi de încadrare a şomerilor este urmãritã de organele de control ale agentiilor pentru ocuparea forţei de munca judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, care sunt autorizate sa aplice penalitãţile prevãzute de lege în cazul nerespectãrii obligaţiilor asumate de beneficiarul de credite.
ART. 30
Beneficiarii de credite acordate în condiţii avantajoase din bugetul Fondului pentru plata ajutorului de şomaj pot solicita un nou credit numai dupã achitarea integrala a creditului acordat anterior.
ART. 31
La data intrãrii în vigoare a prezentelor norme metodologice Normele metodologice nr. 347/16 mai 1997 şi nr. 10/22 mai 1997, emise de Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale şi Banca Nationala a României privind creditarea întreprinderilor mici şi mijlocii sau a unitãţilor cooperatiste, în baza <>Legii nr. 1/1991 , republicatã, modificatã şi completatã la <>art. 24 prin Legea nr. 65/1997 , Normele metodologice nr. 347/16 mai 1997 şi nr. 9/22 mai 1997, emise de Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale şi Banca Nationala a României privind desfãşurarea licitaţiilor pentru desemnarea societãţilor bancare autorizate sa acorde credite din fondul de şomaj întreprinderilor mici şi mijlocii sau unitãţilor cooperatiste, în baza <>Legii nr. 1/1991 , republicatã, modificatã şi completatã prin <>Legea nr. 65/1997 , şi Ordinul comun nr. 2.580/28 octombrie 1998 şi nr. 574/30 octombrie 1998 al ministrului muncii şi protecţiei sociale şi al guvernatorului Bãncii Naţionale a României pentru modificarea Normelor metodologice nr. 347/10/1997 privind creditarea întreprinderilor mici şi mijlocii sau a unitãţilor cooperatiste, în baza <>Legii nr. 1/1991 , republicatã, modificatã şi completatã prin <>Legea nr. 65/1997 , îşi înceteazã aplicabilitatea.

Ministrul muncii şi solidaritãţii sociale,
Marian Sarbu

p. Guvernatorul Bãncii Naţionale a României,
Emil Iota Ghizari
-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016