Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 9 martie 1998  pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a   Ordonantei Guvernului nr. 23/1995 privind instituirea sistemului de marcare pentru tigarete, produse din tutun si bauturi alcoolice, cu modificarile ulterioare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE din 9 martie 1998 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 23/1995 privind instituirea sistemului de marcare pentru tigarete, produse din tutun si bauturi alcoolice, cu modificarile ulterioare

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 136 din 3 aprilie 1998

I. Normele metodologice de aplicare a <>Ordonantei Guvernului nr. 23/1995 privind instituirea sistemului de marcare pentru tigarete, produse din tutun si bauturi alcoolice, republicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 374 din 23 decembrie 1997 si modificate prin <>Ordinul ministrului finantelor nr. 126/1998 , publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 62 bis din 11 februarie 1998, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La punctul 2, alineatele 3 si 4 vor avea urmatorul cuprins:
"Incepand cu data de 1 mai 1998 se introduce sistemul de marcare pentru urmatoarele grupe de bauturi alcoolice*):
a) alcool etilic alimentar si bauturi spirtoase;
b) tuica si rachiuri naturale;
c) vinuri;
d) bauturi pe baza de vin.
Stocurile de bauturi alcoolice nemarcate, existente la agentii economici care desfasoara activitate numai in reteaua comerciala, vor fi lichidate pana la data de 1 iulie 1998."

--------------
*) A se vedea <>Hotararea Guvernului nr. 107/1998 pentru modificarea si completarea articolului 1 din <>Hotararea Guvernului nr. 582/1997 privind introducerea sistemului de marcare pentru bauturile alcoolice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 94 din 27 februarie 1998, si erata publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 98 din 2 martie 1998.

2. Punctul 5 va avea urmatorul cuprins:
"5. Potrivit prevederilor art. 5 din ordonanta, responsabilitatea marcarii produselor revine agentilor economici producatori sau importatori care detin licente pentru atestarea dreptului de marcare. Marcajele se aplica efectiv pe produs de catre producatorul intern sau extern.
A. Pentru productia interna de produse supuse marcarii, licentele pentru atestarea dreptului de marcare se acorda de catre Ministerul Finantelor in cazul tigaretelor si al produselor din tutun si de catre directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat judetene sau a municipiului Bucuresti in cazul alcoolului si al bauturilor alcoolice.
Aceste licente se acorda in baza:
a) unei cereri-tip, conform modelului prezentat in anexa nr. 1 la prezentele norme metodologice;
b) unei fotocopii de pe licenta de fabricatie eliberata de Ministerul Agriculturii si Alimentatiei, certificata de organele fiscale, pentru conformitate cu originalul;
c) documentelor legale de constituire a societatii comerciale, cu toate modificarile intervenite pana la data solicitarii licentei (statutul societatii comerciale, hotararea judecatoreasca de infiintare a acesteia, certificatul de inmatriculare la registrul comertului, certificatul de inregistrare fiscala);
d) cazierelor judiciare ale administratorilor si directorilor executivi;
e) declaratiei pe propria raspundere a solicitantului privind sediul social, filialele, sucursalele, punctele de lucru, birourile, spatiile de depozitare, magazinele si orice alte locuri unde isi desfasoara activitatea, precum si adresele acestora.
Termenul de eliberare a licentei mentionate mai sus este de 15 zile de la data depunerii documentatiei complete de catre agentul economic. Aceasta licenta are acelasi termen de valabilitate ca si licenta de fabricatie eliberata de Ministerul Agriculturii si Alimentatiei.
Licenta pentru atestarea dreptului de marcare se acorda si agentilor economici care cumpara de la agentii economici producatori sau importatori produse de natura celor prevazute la pct. 2 alin. 3 din prezentele norme metodologice, in stare varsata, in vederea imbutelierii si comercializarii.
Licenta poate fi acordata numai agentilor economici - persoane fizice autorizate sau persoane juridice - inmatriculati in Romania.
B. Pentru importul de produse supuse marcarii, licentele de import se acorda de Ministerul Finantelor, in cazul tigaretelor si produselor din tutun, iar pentru alcool si bauturi alcoolice, de catre directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat judetene si, respectiv, a municipiului Bucuresti.
Licenta este nominala si nu poate fi cedata direct sau indirect. Aceasta poate fi insa utilizata si de catre sucursalele sau filialele, cu sau fara personalitate juridica, ale agentului economic detinator de licenta. Aceste licente se acorda in baza unei cereri-tip, prezentata in anexa nr. 1a), la prezentele norme metodologice.
In cazul importului de produse supuse marcarii, cererea va fi insotita de urmatoarele documente, in fotocopii certificate de organele fiscale, pentru conformitate cu originalul:
a) documentele legale de constituire a societatii comerciale, cu toate modificarile intervenite pana la data solicitarii licentei (statutul societatii comerciale, hotararea judecatoreasca de infiintare a acesteia, certificatul de inmatriculare la registrul comertului, certificatul de inregistrare fiscala);
b) cazierele judiciare ale administratorilor si directorilor executivi;
c) contractul incheiat direct intre importator si producatorul extern sau reprezentantul acestuia. In cazul in care contractul este incheiat cu un reprezentant al producatorului extern, se va prezenta un document care sa ateste relatia contractuala dintre producatorul extern si furnizorul extern al detinatorului de licenta;
d) scrisoare de bonitate bancara;
e) declaratie pe propria raspundere a solicitantului privind sediul social, filialele, sucursalele, punctele de lucru, birourile, spatiile de depozitare, magazinele si orice alte locuri unde isi desfasoara activitatea, precum si adresele acestora.
Cererile, insotite de documentele prevazute mai sus, se inregistreaza la Ministerul Finantelor, la directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, dupa caz, in Registrul de evidenta a cererilor pentru acordarea licentelor de import, potrivit modelului prezentat in anexa nr. 2 la prezentele norme metodologice.
In vederea obtinerii licentei pentru atestarea dreptului de marcare, importatorii vor prezenta urmatoarele documente:
a) cerere-tip, conform modelului prezentat in anexa nr. 1;
b) o fotocopie de pe licenta de import, certificata de organele fiscale, pentru conformitate cu originalul.
Termenul de eliberare a licentelor pentru importatori este de 15 zile de la data depunerii documentatiilor complete de catre agentii economici, iar termenul de valabilitate a acestor licente este pana la data de 31 decembrie a fiecarui an."

3. Punctul 9 se completeaza dupa cum urmeaza:
- la alineatul 1, dupa sintagma "detinatori de licenta" se introduc cuvintele "pentru atestarea dreptului de marcare";
- la inceputul alineatului 2 se introduc cuvintele "In cazul importatorilor";
- la alineatul 4, ultima fraza se modifica si va avea urmatorul cuprins: "Aceasta situatie se va intocmi separat pentru fiecare grupa de produse supuse marcarii";
- alineatul 5 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Directia generala de tehnologia informatiei financiare va transmite lunar, pana la sfarsitul lunii urmatoare, Directiei generale de legislatie impozite indirecte, situatia centralizata, pe tara, a tuturor marcajelor aprobate, ridicate si utilizate, pe grupe de produse supuse marcarii";
- la alineatul 6, dupa sintagma "sa informeze lunar" se introduc cuvintele "pana la data de 15 a lunii urmatoare";
- dupa alineatul 9 se introduce un alineat care va avea urmatorul cuprins:
"Termenul de executare a comenzilor de catre unitatea autorizata cu tiparirea este de 15 zile lucratoare de la prezentarea dovezii de plata";
- alineatul 10 devine alineatul 11;
- la inceputul alineatului 11, care devine alineatul 12, se introduc cuvintele "Pentru agentii economici importatori";
- la alineatul 11, care devine alineatul 12, dupa sintagma "autoritatea emitenta a licentei" se introduc cuvintele "de import";
- la alineatul 12 litera b), care devine alineatul 13 litera b), se introduc cuvintele "de import";
- la alineatul 13, care devine alineatul 14, dupa sintagma "pentru prelungirea valabilitatii licentei" se introduc cuvintele "de import";
- la alineatul 13, care devine alineatul 14, la liniuta a 3-a, dupa cuvintele "Ministerul Finantelor" se introduc cuvintele "cu ocazia ultimei verificari efectuate".

4. Punctul 13 alineatul 2 va avea urmatorul cuprins:
"Procentul maxim admis de marcaje deteriorate este de 1,5% din numarul marcajelor utilizate."

5. Punctul 13 alineatul 5 se elimina.

6. Anexele se modifica si se inlocuiesc cu anexele la prezentele norme metodologice.

II. Normele metodologice de aplicare a <>Ordonantei Guvernului nr. 23/1995 privind instituirea sistemului de marcare pentru tigarete, produse din tutun si bauturi alcoolice, cu modificarile aduse prin prezentul ordin, se vor republica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.


ANEXA 1


Nr. .... din .....


CERERE
pentru acordarea licentei pentru atestarea dreptului de marcare

Agentul economic ............, cu sediul in .............., str. ......... nr. ........, inregistrat la registrul comertului sub nr. .........., codul fiscal ............., telefon ..........., fax ..........., telex ......., reprezentat prin ......., domiciliat in ..........., str. ........., nr. ......, bl. ......., sc. ........, et. ........, ap. ......, sectorul ..........., judetul ........., posesor al buletinului de identitate seria ....... nr. ......., eliberat de ..........., avand functia de ................, pe baza pieselor anexate la dosar, solicit eliberarea licentei pentru atestarea dreptului de marcare:

1. ...........................
2. ...........................
3. ...........................

Data ............

Semnatura
...................

Domnului director general al Directiei generale .......................


ANEXA 1a)


Nr. .... din .....


CERERE
pentru acordarea licentei de import

Agentul economic ............, cu sediul in .............., str. ......... nr. ........, inregistrat la registrul comertului sub nr. .........., codul fiscal ............., telefon ..........., fax ..........., telex ........., reprezentat prin ......., domiciliat in ..........., str. ........, nr. ....., bl. ......., sc. ........, et. ........, ap. ......, sectorul ..........., judetul ........., posesor al buletinului de identitate seria ....... nr. ........., eliberat de ..........., avand functia de ................, pe baza pieselor anexate la dosar, solicit eliberarea licentei de import pentru:

1. ...........................
2. ...........................
3. ...........................

Data ............

Semnatura
...................

Domnului director general al Directiei generale .......................



ANEXA A1




MACHETELE
timbrelor si banderolelor

a) Timbre pentru tigarete si produse din tutun

- 45 mm -


| |
| |
| | - 22 mm -
| |
| |
-----------------------------

b) Banderole pentru marcarea bauturilor alcoolice:

- butelii sau cutii tip tetra pak, tetra brik etc., peste sau egale
cu 500 ml:

- aplicare in forma de "U"

- 160 mm -
----------------------------------------------------------------
| |
| |
| | - 18 mm -
| |
----------------------------------------------------------------

- aplicare in forma de "L"

- 80 mm -
-------------------------------------------
| |
| |
| | - 18 mm -
| |
-------------------------------------------

- butelii sau cutii tip tetra pak, tetra brik etc., sub 500 ml:

- aplicare in forma de "U"

- 120 mm -
------------------------------------------------------
| |
| |
| | - 18 mm -
| |
------------------------------------------------------

- aplicare in forma de "L"

- 60 mm -
----------------------------------
| |
| |
| | - 18 mm -
| |
----------------------------------

- butelii sau cutii tip tetra pak, tetra brik etc., sub sau egale cu 50 ml:

- aplicare in forma de "U"

- 60 mm -
----------------------------------
| |
| |
| | - 18 mm -
| |
----------------------------------

- aplicare in forma de "L"

- 40 mm -
------------------------
| |
| |
| | - 18 mm -
| |
------------------------




ANEXA A2

SISTEM DE CODIFICARE SPECIALA




a) Tigarete si produse din tutun

- pentru producatorii interni

A RO [] [] [] [] [] [] [] [] [] []
accize codul fiscal

- pentru importatori

A [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] []
accize indicativul codul fiscal
tarii din
care se face
importul

b) Bauturi alcoolice

- pentru producatorii interni platitori de accize

A [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] []
accize indicativul codul fiscal
judetului de
resedinta al
producatorului

- pentru producatorii interni neplatitori de accize

X [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] []
neplatitor indicativul codul fiscal
judetului de
resedinta al
producatorului

- pentru importatori

A [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] []
accize indicativul codul fiscal
tarii din
care se face
importul



NOTA:
In cazul in care indicativul judetului, respectiv al tarii din care se face importul, nu contine doua, respectiv trei caractere alfanumerice, acestea se vor completa cu cifra zero in fata indicativului existent.



ANEXA 2




REGISTRUL DE EVIDENTA
a cererilor pentru acordarea licentelor de import


| Numarul | Data | Numele si adresa | Modul de | Data eliberarii |
| de | | solicitantului | rezolvare | (respingerii) |
|inregistrare| | | | licentei |
|------------|------|------------------|-----------|-----------------|
| | | | | |
|------------|------|------------------|-----------|-----------------|
| | | | | |
|------------|------|------------------|-----------|-----------------|
| | | | | |
----------------------------------------------------------------------



ANEXA 3




NOTA DE COMANDA Nr. .........
pentru timbre, banderole si etichete din ziua ..... luna ..... anul ....


Denumirea agentului economic ...................
Codul de inregistrare fiscala ..................
Codul de marcare ...............................
Adresa completa:
Localitatea ..........., str. .......... nr. ........, sectorul ..........,
judetul ..........., codul postal .........., telefon ........... .


| Tipul | Can- | U.M. | Pretul | T.V.A. | Valoarea totala |
| marcajului | tita-| | unitar | | |
| | tea | | | | |
|------------|------|----------------|---------|--------|-----------------|
| | | | | | |
|------------|------|----------------|---------|--------|-----------------|
| | | | | | |
---------------------------------------------------------------------------

Stampila si semnatura solicitantului Data aprobarii comenzii ........
.................................... Numarul marcajelor aprobate ....
Modalitatea de plata ...........




ANEXA 4




SITUATIA CENTRALIZATOARE
a notelor de comanda


| Numarul de | Denumirea | Adresa | Codul |Numarul de| Numarul de |
|inregistrare| agentului | | de | marcaje | marcaje |
| | economic | |marcare|solicitate| aprobate |
|------------|-----------|--------|-------|----------|---------------|
| | | | | | |
|------------|-----------|--------|-------|----------|---------------|
| | | | | | |
|------------|-----------|--------|-------|----------|---------------|
| TOTAL: | | | | | |
----------------------------------------------------------------------


Semnatura si stampila
......................




ANEXA 5





EVIDENTA
marcajelor deteriorate*) in luna .......... anul ...........

Numarul licentei .............
Codul de marcare ................
Denumirea agentului economic ...................
Adresa:
Localitatea ..........., str. .......... nr. ........, sectorul ..........,
judetul ..........., codul fiscal ............. .


| Nr. crt. | Cauzele | Numarul de | Numarul de | Numarul de |
| |deteriorarii| timbre | banderole | etichete |
|----------|------------|---------------|------------|-----------------|
| | | | | |
|----------|------------|---------------|------------|-----------------|
| | | | | |
|----------|------------|---------------|------------|-----------------|
| TOTAL: | X | | | |
----------------------------------------------------------------------

Certificat de conducerea agentului economic
Data ...................
Semnatura ..............

Organul fiscal, Verificat de ...........
Semnatura .......... Data ...........


------------
*) Cantitatea de marcaje deteriorate se va incadra in limita procentului
maxim admis prevazut la pct. 13 din normele metodologice si va fi
justificat prin:
- marcajele evidentiate conform anexei nr. 6;
- alte cauze.




ANEXA 6




Denumirea agentului economic ...................
Data intocmirii ........................


MARCAJE DETERIORATE


| | | |
|---------------------|----------------------------|----------------------|
| | | |
|---------------------|----------------------------|----------------------|
| | Loc pentru lipire | |
|---------------------|----------------------------|----------------------|
| | | |
|---------------------|----------------------------|----------------------|
| | | |
--------------------------------------------------------------------------

Numele si prenumele persoanei Semnatura sefului de sectie
care le-a utilizat ...........................
...........................

Semnatura ...............




ANEXA 7




EVIDENTA
achizitionarii, utilizarii si returnarii marcajelor in luna ..... anul .......


Denumirea agentului economic ............ Data .........
Adresa:
Localitatea ........., str. ........ nr. ......., sectorul .......,
judetul ......, codul fiscal ............., codul de marcare .......


| Nr.| | Numarul | Numarul | Numarul |
|crt.| | de timbre|de banderole|de etichete|
|----|------------------------------------|----------|------------|-----------|
| 1. | Stoc la inceputul lunii | | | |
|----|------------------------------------|----------|------------|-----------|
| 2. | Cumparari in cursul lunii | | | |
|----|------------------------------------|----------|------------|-----------|
| 3. | TOTAL I (rd. 1 + rd. 2) | | | |
|----|------------------------------------|----------|------------|-----------|
| 4. | Marcaje utilizate pentru produsele | | | |
| | din productia interna | | | |
|----|------------------------------------|----------|------------|-----------|
| 5. | Marcaje expediate producatorilor | | | |
| | din strainatate | | | |
|----|------------------------------------|----------|------------|-----------|
| 6. | Deteriorate | | | |
|----|------------------------------------|----------|------------|-----------|
| 7. | TOTAL MARCAJE UTILIZATE | | | |
| | (rd. 4 + rd. 5 + rd. 6) | | | |
|----|------------------------------------|----------|------------|-----------|
| 8. | Stoc la sfarsitul lunii | | | |
| | (rd. 3 - rd. 7) | | | |
-------------------------------------------------------------------------------

Certificat de conducerea agentului economic
Data ................... Semnatura ..............

Organul fiscal, Verificat de ...........
Semnatura .......... Data ...........



-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016