Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 4 octombrie 2006  pentru aplicarea prevederilor   cap. I sectiunea a 6-a din Ordonanta Guvernului nr. 10/2005 privind reglementarea unor masuri financiare, aprobata cu modificari si completari prin   Legea nr. 146/2005 , cu modificarile ulterioare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE din 4 octombrie 2006 pentru aplicarea prevederilor cap. I sectiunea a 6-a din Ordonanta Guvernului nr. 10/2005 privind reglementarea unor masuri financiare, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 146/2005 , cu modificarile ulterioare

EMITENT: MINISTERUL CULTURII SI CULTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 912 din 9 noiembrie 2006

CAP. I
Dispozitii generale

ART. 1
Finantarea nerambursabila a programelor, proiectelor si actiunilor culturale, denumite in continuare programe culturale, definite potrivit <>art. 12 alin. (2) din cap. I sectiunea a 6-a din Ordonanta Guvernului nr. 10/2005 privind reglementarea unor masuri financiare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 96 din 28 ianuarie 2005, aprobata cu modificari si completari prin <>Legea nr. 146/2005 , cu modificarile ulterioare, se acorda din Fondul Cultural National, denumit in continuare Fond.
ART. 2
Operatorii culturali care pot beneficia de finantari nerambursabile potrivit art. 1 pentru programele culturale organizate in tara si/sau in strainatate sunt:
a) persoanele fizice sau persoanele fizice autorizate care desfasoara activitati culturale;
b) persoanele juridice de drept privat care, potrivit actelor constitutive, desfasoara activitati culturale;
c) institutiile publice care organizeaza programe culturale, altele decat cele stabilite ca obligatii sau programe minimale anuale.
ART. 3
(1) Finantarea nerambursabila se acorda numai in conditiile existentei unor surse de finantare proprii sau atrase ale beneficiarului finantarii, altele decat cele primite sub forma finantarilor nerambursabile, in cuantum de cel putin 10% din costul total al programului cultural.
(2) Sursele de finantare proprii sau atrase ale beneficiarului finantarii pot fi in numerar si/sau in natura; aportul in natura se cuantifica prin documente justificative si/sau declaratie pe propria raspundere.
ART. 4
(1) Finantarea nerambursabila a programelor culturale se aproba pentru intreaga perioada de derulare a programului si se asigura anual, potrivit contractului de finantare.
(2) Finantarea nerambursabila a programelor culturale se aproba pentru intreaga perioada de derulare a acestora si poate sprijini una sau mai multe componente ale acestora.
(3) Finantarea nerambursabila a programelor culturale se aproba numai pentru nevoi culturale temeinic justificate prin solicitarea de finantare.
ART. 5
(1) Finantarea nerambursabila se acorda pe baza de selectie de oferte realizata de comisii de evaluare si selectie, special constituite, formate dintr-un numar impar de experti independenti.
(2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), finantarile nerambursabile destinate satisfacerii unor nevoi culturale de urgenta se acorda prin atribuire directa de catre directorul Administratiei Fondului Cultural National, dupa consultarea comisiei de evaluare si selectie din domeniul cultural vizat, conform criteriilor stabilite prin prezentele norme metodologice.
ART. 6
(1) Programele culturale care participa la concursuri sau selectii pentru finantare nerambursabila din partea Comisiei Europene, UNESCO sau a altor organisme internationale similare pot beneficia de finantari nerambursabile din Fond in conditiile in care au fost selectionate de comisia de evaluare si selectie, conform dispozitiilor prezentelor norme metodologice.
(2) Finantarea nerambursabila a programelor culturale care participa la concursuri sau selectii pentru finantare nerambursabila din partea Comisiei Europene, UNESCO sau a altor organisme internationale similare poate fi acordata sub conditia incheierii contractului de finantare nerambursabila cu finantatorii enumerati mai sus.
(3) Contractul de finantare a programelor culturale se va incheia numai dupa prezentarea de catre operatorul cultural a documentelor din care sa reiasa ca a castigat concursul international pentru finantare.
ART. 7
(1) Sumele atribuite sub forma finantarilor nerambursabile vor fi folosite de catre operatorii culturali beneficiari ai finantarii numai pentru acoperirea cheltuielilor aferente desfasurarii programelor culturale pentru care au fost acordate.
(2) Finantarile nerambursabile nu pot fi utilizate pentru obtinere de profit.
ART. 8
Controlul asupra desfasurarii programelor culturale, precum si asupra modului de utilizare a sumelor acordate sub forma finantarilor nerambursabile se exercita de reprezentantii Administratiei Fondului Cultural National si/sau ai serviciilor publice deconcentrate ale Ministerului Culturii si Cultelor, precum si de organele cu atributii in domeniul controlului fiscal.

CAP. II
Publicitatea selectiei de oferte

ART. 9
Acordarea de finantari nerambursabile se realizeaza pe baza de selectie de oferte, care se organizeaza de minimum doua ori in cadrul unui exercitiu financiar.
ART. 10
Organizarea selectiei de oferte va fi anuntata pe site-ul finantatorului si/sau in presa, dupa caz, cu cel putin 30 de zile calendaristice inainte de data limita pentru depunerea/transmiterea solicitarilor.
ART. 11
Anuntul public va contine informatii cu privire la:
a) cuantumul total al finantarii pentru fiecare sesiune, in functie de disponibilitatile finantatorului;
b) aria tematica a programelor culturale ce vor fi finantate in sesiunea respectiva;
c) termenul limita pentru depunerea/transmiterea documentatiilor in vederea solicitarii finantarii;
d) conditii de participare.

CAP. III
Procedura de solicitare a finantarilor nerambursabile

ART. 12
(1) Procesul de selectie se desfasoara in doua etape, prevazute la art. 14, 26 si urmatoarele.
(2) Pentru a participa la selectia de oferte, operatorii culturali trebuie sa depuna documentatia de solicitare a finantarii.
ART. 13
(1) Documentatia de solicitare a finantarii se depune la registratura finantatorului pana la data limita prevazuta in anuntul public de organizare a selectiei de oferte, dovedita prin data inregistrarii acesteia.
(2) Documentatia de solicitare a finantarii poate fi transmisa si prin posta, cu confirmare de primire, in plic inchis, pana la data limita prevazuta in anuntul public de organizare a selectiei de oferte, dovedita prin data stampilei oficiului postal de expediere.
ART. 14
Pentru prima etapa de selectie, documentatia solicitantilor trebuie sa contina urmatoarele:
a) formularul-tip de solicitare a finantarii nerambursabile pentru programe culturale, prevazut in anexa nr. 1, care se completeaza, obligatoriu, in 3 exemplare;
b) formularul pentru descrierea bugetului de venituri si cheltuieli, prevazut in anexa nr. 2, care se completeaza obligatoriu in 3 exemplare;
c) documentatia privind fundamentarea devizului general al programului, proiectului sau actiunii culturale propuse (oferte din partea agentilor economici care pot presta servicii de orice natura, necesare realizarii programului, proiectului sau actiunii culturale propuse, precum si alte asemenea documente);
d) dovada existentei altor surse de finantare proprii, astfel:
- declaratii pe propria raspundere ale solicitantului privind contributia proprie, insotite de extrase de cont bancar, dupa caz;
- dupa caz, documente privind contributia in natura sau declaratii pe propria raspundere ale solicitantului privind alte contributii in realizarea programului cultural, prevazute la art. 3 alin. (2);
- contracte de sponsorizare;
e) dovada existentei altor surse de finantare atrase, astfel:
- scrisori de intentie, dupa caz;
- extrase de cont bancar, dupa caz;
- alte forme de sprijin financiar din partea unor terti;
- documente privind eventualele parteneriate, in vederea realizarii programului cultural pentru care se solicita finantare;
- raportul de activitate a operatorului cultural pe ultimul an; pentru operatorii culturali care au derulat activitati pe o perioada mai scurta de un an, se va depune un raport de activitate pentru perioada respectiva;
- alte documente pe care operatorul cultural le considera relevante privind activitatea sa.

CAP. IV
Criterii de acordare a finantarilor nerambursabile

ART. 15
Finantarile nerambursabile se acorda numai in conditiile in care programele culturale urmaresc realizarea unei nevoi culturale identificate, necesare pentru satisfacerea grupului-tinta.
ART. 16
Vor fi supuse evaluarii numai solicitarile care indeplinesc urmatoarele conditii:
a) documentele depuse contin toate elementele prevazute la art. 14;
b) programele culturale corespund ariei tematice pentru care a fost organizata sesiunea de selectie;
c) programul cultural este prezentat succint si explicit;
d) programele culturale sunt altele decat obligatiile ori programele minimale care urmeaza sa fie aprobate anual de ordonatorii principali de credite pentru activitatile proprii si pentru cele organizate de institutiile din subordinea acestora.
ART. 17
(1) Criteriile generale care vor sta la baza acordarii finantarilor nerambursabile sunt:
a) calitatea si anvergura (internationala, nationala, regionala sau locala) programului cultural;
b) numarul, diversitatea si distributia geografica a beneficiarilor directi ale caror nevoi culturale urmeaza a fi satisfacute prin aceste programe culturale;
c) diversitatea si caracterul multicultural si multidisciplinar al rezultatelor programelor culturale care vor fi finantate;
d) capacitatea organizatorica si functionala a operatorului cultural de realizare a programelor culturale, dovedita prin:
- programele culturale derulate anterior;
- calitatea programelor culturale organizate;
- calificari relevante ale echipei de proiect pentru derularea programului cultural;
- colaborarile si parteneriatele anterioare la nivel regional, national si international cu autoritatile publice, cu organizatii guvernamentale ori neguvernamentale, dupa caz;
- cercetari si studii intreprinse privind impactul programelor derulate sau alte activitati adiacente programului, dupa caz.
(2) Toate solicitarile declarate eligibile ca urmare a aplicarii prevederilor art. 14 si urmatoarele sunt evaluate pe baza urmatoarelor criterii si punctaje:





─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Criterii Punctaj
maxim
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
I. Calitatea artistica si originalitatea programului/proiectului sau actiunii culturale 0-10
1.1. Claritatea viziunii artistice si adecvarea activitatilor in functie de obiectivele 0-5
programului cultural
1.2. Caracterul inovator al programului cultural si/sau originalitatea 0-5
ideii/temei/subiectului abordat
II. Relevanta 0-20
2.1. Este proiectul relevant pentru obiectivele si prioritatile de finantare ale AFCN? 0-5
(inovatie si experiment, calitate artistica, diversificarea formelor de expresie
artistica etc.)
2.2. Este proiectul relevant in raport cu contextul cultural local/regional/national? 0-5
2.3. Este relevanta propunerea in raport cu necesitatile grupurilor-tinta? In ce masura 0-5
activitatile prevazute in proiect conduc la satisfacerea/rezolvarea nevoilor culturale
identificate ale grupurilor-tinta alese? Este relevanta alegerea grupurilor-tinta in
raport cu nevoile culturale identificate?
2.4. Masura in care programul, proiectul sau actiunea culturala contine elemente concrete 0-5
de valoare adaugata (abordari inovatoare, modele de buna practica)
III. Fezabilitate 0-60
3.1. Experienta manageriala si capacitate de implementare 0-15
3.1.1. Solicitantul si/sau partenerii au suficienta experienta in management de proiect 0-5
si capacitate de administrare a programului, proiectului sau actiunii culturale (analize
relevante, cercetari sau alte studii cu privire la programele derulate etc.)
3.1.2. Solicitantul si/sau partenerii au suficienta competenta in ariile carora li se 0-5
adreseaza programul cultural?
3.1.3. Solicitantul are surse de finantare suficiente si stabile? Prezenta altor surse de 0-5
finantare
3.2. Metodologie 0-20
3.2.1. Conceptia generala a proiectului dovedeste coerenta? (coerenta activitatilor in 0-5
concordanta cu obiectivele propuse, perioada de desfasurare si anvergura programului)
3.2.2. Adecvarea activitatilor programului cultural la resursele existente 0-3
3.2.3. Participarea grupurilor-tinta si a beneficiarilor finali la programul cultural 0-5
3.2.4. Gradul de implicare/participare, activitatea si rolul partenerilor in programul cultural 0-2
3.2.5. Evaluarea activitatilor si a rezultatelor programului cultural (evaluarea prin 0-5
indicatori fundamentati stiintific sau verificabili)
3.3. Rezultatele si impactul programului cultural propus 0-15
3.3.1. Impactul asupra grupului/grupurilor-tinta. 0-4
Modalitatile de promovare a programului asigura vizibilitatea acestuia in cadrul unui public
cat mai larg?
3.3.2. Poate programul sa constituie un model de buna practica? 0-4
Criterii Punctaj maxim
3.3.3. Rezultatele asteptate sunt durabile si contribuie la:
- dezvoltarea socioculturala si comunitara 0-1
- promovarea diversitatii culturale 0-1
- durabilitatea ("sustenabilitatea") financiara a acestuia 0-1
- implementarea strategiilor si politicilor culturale la nivel regional, national si european 0-1
- cooperarea europeana 0-1
- protejarea identitatilor culturale si a formelor de expresie culturala ale colectivitatilor 0-1
- cresterea calitatii vietii si/sau dezvoltarea coeziunii sociale la nivelul colectivitatilor, 0-1
in special in mediul rural si urban mic, prin cresterea accesului la oferta culturala
3.4. Buget 0-10
3.4.1. Raportul dintre cheltuielile estimate si rezultatele asteptate este realist si in 0-5
concordanta cu activitatile planificate?
3.4.2. Cheltuielile propuse reflecta in mod real raportul valoare-cost 0-5
IV. Capacitatea de a asigura continuitatea programului/proiectului sau a actiunii culturale 0-5
4.1. Programul cultural are efecte multiplicatoare (inclusiv posibilitatea reaplicarii si 0-3
extinderii rezultatelor si diseminarea informatiei)
4.2. Programul cultural contribuie la dezvoltarea capacitatii organizationale a solicitantului 0-2
si/sau a partenerilor
V. Contributia la diversificarea ofertei culturale 0-5
5.1. Programul cultural este sustinut fundamentat si raspunde unei nevoi identificate de 0-5
organizator, pentru care nu s-au oferit pana acum programe culturale
Punctaj total maxim 0-100
PUNCTAJ ACORDAT
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



ART. 18
(1) Finantarile nerambursabile destinate satisfacerii unor nevoi culturale de urgenta se acorda prin atribuire directa de catre directorul Administratiei Fondului Cultural National, din fondul de rezerva constituit in acest scop, in limita disponibilului.
(2) Criteriile de acordare a finantarilor prevazute la alin. (1) sunt urmatoarele:
- evitarea deteriorarii sau a distrugerii imediate a unui bun cultural de importanta nationala, in cazul in care pentru bunul respectiv nu au fost obtinute fonduri de la alti finantatori interni;
- nesatisfacerea produsului ori serviciului cultural poate prejudicia interesele imediate ale beneficiarilor directi ai programului, proiectului sau actiunii culturale;
- asigurarea cofinantarii programelor culturale care participa la concursuri ori selectii pentru finantare nerambursabila din partea Comisiei Europene, UNESCO sau a altor organisme internationale similiare;
- asigurarea cofinantarii programelor culturale de importanta internationala si a celor prioritare pentru strategia culturala nationala.
ART. 19
(1) Solicitarea de acordare a finantarii nerambursabile destinate satisfacerii unor nevoi culturale de urgenta trebuie sa contina documentatia prevazuta la art. 14, precum si urmatoarele:
- declaratia pe propria raspundere a operatorului cultural prin care se atesta lipsa surselor proprii de finantare, urgenta solicitarii si justificarea acesteia;
- actul constitutiv, statutul si actele doveditoare ale sediului si patrimoniului initial ale operatorului cultural, precum si actele aditionale, dupa caz;
- certificatul de inscriere sau alte acte doveditoare ale dobandirii personalitatii juridice;
- situatiile financiare anuale la data de 31 decembrie a exercitiului financiar precedent, inregistrate la directia generala a finantelor publice judeteana, respectiv la administratiile finantelor publice ale sectoarelor municipiului Bucuresti; bilantul contabil sau, in cazul entitatilor care organizeaza contabilitatea in partida simpla, decizia finala de impunere;
- certificatul de inregistrare fiscala;
- actele din care sa rezulte titlul cu care sunt folosite spatiile, in cazul in care programele culturale nu se organizeaza la sediul solicitantului.
(2) Solicitarea prevazuta la alin. (1) se depune la Administratia Fondului Cultural National, care va formula un raspuns in termen de doua zile lucratoare.
ART. 20
Solicitarile de finantari nerambursabile destinate satisfacerii unor nevoi culturale de urgenta nu se acorda in urmatoarele situatii:
a) daca programele culturale pot fi inscrise in timp util intr-o sesiune de selectie de oferte deja anuntata de Administratia Fondului Cultural National;
b) daca programele culturale puteau fi inscrise la o selectie de oferte abia inchisa de catre Administratia Fondului Cultural National, in conditiile in care solicitantul nu poate face dovada imposibilitatii depunerii cererii la selectia respectiva din motive independente de vointa sa.

CAP. V
Organizarea si functionarea comisiilor de evaluare si selectie

ART. 21
(1) Evaluarea si selectia programelor culturale ce vor fi finantate se fac de comisii de evaluare si selectie, constituite de Administratia Fondului Cultural National.
(2) In cazul in care in cadrul unei sesiuni vor fi finantate programe culturale din mai multe arii tematice, se va organiza cate o comisie de evaluare si selectie pentru fiecare dintre acestea.
ART. 22
(1) Membrii comisiilor de evaluare si selectie sunt desemnati de Consiliul Administratiei Fondului Cultural National, pe baza propunerilor, formulate in scris, de operatorii culturali care desfasoara activitati legate de ariile tematice pentru care vor fi acordate finantari in sesiunea respectiva.
(2) Propunerile formulate potrivit dispozitiilor alin. (1) vor avea in vedere personalitati si specialisti de prestigiu din domeniile de referinta si vor fi insotite de curriculum vitae al persoanei propuse pentru a face parte din comisiile de evaluare si selectie.
(3) Fiecare membru al comisiei de evaluare si selectie va semna, la inceputul fiecarei sesiuni, o declaratie de impartialitate, potrivit modelului prevazut in anexa nr. 4.
(4) In situatia in care, in cursul actiunii de selectie si evaluare, un membru al comisiei de evaluare si selectie constata ca are un interes patrimonial in legatura cu cererile de acordare a finantarilor programelor culturale inaintate comisiei din care face parte, acesta are obligatia sa declare imediat acest lucru, sa se retraga de la deliberarile asupra proiectului respectiv si sa nu il noteze.
ART. 23
(1) Comisiile de evaluare si selectie sunt formate din 3-7 membri avand calitatea de expert independent, fiind numiti pentru fiecare sesiune de finantare.
(2) Pentru activitatea desfasurata in cadrul comisiilor de evaluare si selectie, membrii acestora sunt remunerati in baza unor conventii civile, in conditiile legii.
(3) Sedintele sunt conduse de un presedinte, ales dintre membrii comisiei de evaluare si selectie prin vot deschis.
(4) Comisia de evaluare si selectie adopta hotarari prin votul majoritatii simple a membrilor.
(5) Secretariatul fiecarei comisii de evaluare si selectie este asigurat de Administratia Fondului Cultural National.

CAP. VI
Prima etapa a procedurii de evaluare si selectie

ART. 24
(1) Documentatia prevazuta la art. 14 se preda secretarului comisiei de evaluare si selectie, care verifica daca aceasta este completa.
(2) In situatia in care documentatia nu este completa, secretarul comisiei de evaluare si selectie va solicita operatorului cultural, in scris sau prin posta electronica, transmiterea documentelor lipsa.
(3) Documentele solicitate in completare trebuie transmise sau depuse in termen de 5 zile lucratoare de la primirea solicitarii de completare, sub sanctiunea decaderii din dreptul de a participa la selectie.
(4) Solicitarile de finantare transmise sau depuse ulterior datei limita prevazute in anuntul public de organizare a selectiei nu vor participa la procedura de selectie.
ART. 25
(1) Fiecare oferta va fi analizata de membrii comisiei de evaluare si selectie si notata potrivit dispozitiilor art. 17 alin. (2).
(2) Pentru fiecare oferta vor fi intocmite cel putin doua rapoarte preliminare de catre 2 membri ai comisiei de evaluare si selectie, care vor fi structurate pe baza grilei de evaluare prevazute la art. 17 alin. (2).
ART. 26
(1) Prin hotararea comisiei de evaluare si selectie se vor stabili programele culturale selectate, precum si cuantumul finantarii acordate pentru fiecare dintre acestea.
(2) Lista cuprinzand programele culturale selectate pentru acordarea finantarilor, punctajul obtinut, precum si cuantumul finantarii acordate va fi transmisa Administratiei Fondului Cultural National in termen de cel mult doua zile lucratoare de la data adoptarii hotararii comisiei de evaluare si selectie.
(3) Lista cuprinzand programele culturale selectate pentru acordarea finantarilor, punctajul obtinut, cuantumul finantarii acordate, precum si lista cuprinzand programele care nu au fost selectate spre finantare si punctajul obtinut de acestea vor fi publicate pe site-ul finantatorului in termen de 3 zile lucratoare de la data adoptarii hotararii comisiei de evaluare si selectie, conform prevederilor art. 14 si urmatoarele.
ART. 27
(1) Operatorii culturali nemultumiti de hotararea comisiei de evaluare si selectie pot depune contestatie in termen de maximum 5 zile lucratoare de la data publicarii listei.
(2) Contestatiile vor fi solutionate de o comisie special constituita in acest scop, in termen de 5 zile lucratoare de la data scurgerii termenului de depunere a contestatiilor.
(3) Membrii comisiei special constituite sunt desemnati de consiliu.
(4) Pentru activitatea desfasurata in cadrul comisiilor de contestatie, membrii acestora sunt remunerati in baza unor conventii civile, in conditiile legii.
(5) Rezultatele finale ale selectiei de oferte, dupa solutionarea contestatiilor depuse, vor fi facute publice potrivit art. 26 alin. (3).

CAP. VII
A doua etapa a procedurii de evaluare si selectie

ART. 28
Administratia Fondului Cultural National va cere solicitantilor ale caror dosare au fost selectionate in prima etapa de selectie completarea documentatiei, in termen de 15 zile calendaristice de la comunicare, cu urmatoarele:
a) actul constitutiv, statutul si actele doveditoare ale sediului si patrimoniului initial ale operatorului cultural, precum si actele aditionale, dupa caz;
b) certificatul de inscriere sau alte acte doveditoare ale dobandirii personalitatii juridice;
c) situatiile financiare anuale la data de 31 decembrie a exercitiului financiar precedent, inregistrate la directia generala a finantelor publice judeteana, respectiv la administratiile finantelor publice ale sectoarelor municipiului Bucuresti; bilantul contabil sau, in cazul entitatilor care organizeaza contabilitatea in partida simpla, decizia finala de impunere;
d) certificatul de inregistrare fiscala;
e) actele din care sa rezulte titlul cu care sunt folosite spatiile, in cazul in care programele culturale nu se organizeaza la sediul solicitantului.
ART. 29
(1) Sunt considerate eligibile dosarele inscrise in sesiunea de finantare care indeplinesc urmatoarele conditii:
- sunt intocmite cu respectarea prevederilor art. 28;
- respecta termenul de depunere a documentatiei prevazut la art. 28.
(2) Lista dosarelor care nu indeplinesc aceste conditii si sunt considerate neeligibile va fi publicata pe site-ul finantatorului.
(3) Dosarele sunt considerate neeligibile in situatia in care documentele sunt incomplete si/sau din continutul lor rezulta faptul ca solicitantul nu indeplineste conditiile anuntate de finantator.
(4) Nu vor putea fi selectate ofertele operatorilor culturali care au conturile bancare blocate, nu au respectat un contract de finantare anterior ori au prezentat declaratii inexacte, de natura sa influenteze acordarea finantarii.
ART. 30
(1) Administratia Fondului Cultural National va prezenta comisiilor de evaluare si selectie rezultatul analizarii documentatiei conform prevederilor art. 29, pentru a se stabili lista finala a solicitantilor.
(2) In cazul in care in urma analizei prevazute la art. 29 sunt declarate neeligibile unul sau mai multe dosare, solicitantii care intrunesc punctajul imediat urmator in ordine descrescatoare vor fi contactati pentru indeplinirea procedurilor prevazute la art. 28.
(3) Dispozitiile art. 28 si 29 se aplica corespunzator solicitantilor prevazuti la alin. (2).
(4) Lista finala a rezultatelor sesiunii de finantare se publica pe site-ul finantatorului in termen de 3 zile lucratoare de la finalizarea procedurilor prevazute la art. 28 si urmatoarele.
ART. 31
(1) Operatorii culturali nemultumiti de hotararea comisiei de evaluare si selectie stabilita conform prevederilor art. 30 pot depune contestatie in termen de maximum 5 zile lucratoare de la data publicarii listei finale.
(2) Contestatiile vor fi solutionate de o comisie special constituita in acest scop, in termen de 5 zile lucratoare de la data scurgerii termenului de depunere a contestatiilor.
(3) Membrii comisiei special constituite sunt desemnati de consiliu.
(4) Pentru activitatea desfasurata in cadrul comisiilor de contestatie, membrii acestora sunt remunerati in baza unor conventii civile, in conditiile legii.
(5) Rezultatele finale ale selectiei de oferte, dupa solutionarea contestatiilor depuse, vor fi facute publice, prin publicarea pe site-ul finantatorului.

CAP. VIII
Acordarea finantarii nerambursabile

ART. 32
(1) Finantarea nerambursabila a programelor culturale se acorda prin incheierea unui contract, care, in functie de specificul programului cultural, poate fi un contract civil sau de comanda, contract de productie ori contract de cesiune a drepturilor de autor etc., dupa caz, incheiat intre Administratia Fondului Cultural National si operatorul cultural selectionat.
(2) Daca, in termen de 30 de zile calendaristice de la data comunicarii rezultatului selectiei, operatorul cultural nu se prezinta pentru incheierea contractului de finantare, se considera ca oferta finantatorului nu a fost acceptata, iar programele culturale in cauza se elimina de la finantare, locurile acestora fiind preluate de urmatoarele, in ordinea descrescatoare a punctajului.
(3) Contractul-cadru de finantare este prevazut in anexa nr. 5.
ART. 33
(1) Finantarile nerambursabile se acorda in transe, conform contractelor incheiate potrivit art. 32, prima transa reprezentand avansul care nu poate depasi 30% din totalul finantarii aprobate.
(2) Transele de finantare ulterioare avansului se acorda in baza documentelor justificative si a raportului de evaluare intermediara a programului, proiectului sau actiunii culturale, privind transa anterioara, prezentate de beneficiarul finantarii nerambursabile.
(3) In cazul in care din finantarile nerambursabile acordate urmeaza a se satisface drepturile banesti ale titularilor de drepturi de autor sau drepturi conexe, aceasta se face prin incheierea de contracte negociate in conditiile <>Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare, titularii de astfel de drepturi putand beneficia de avansuri banesti de cel mult 50% din valoarea negociata a contractelor incheiate.
(4) In situatia prevazuta la alin. (3) vor fi prezentate contractele incheiate in conditiile <>Legii nr. 8/1996 , cu modificarile si completarile ulterioare.
(5) Ultima transa a finantarii este de cel putin 15% si se acorda numai dupa incheierea programelor culturale si prezentarea documentelor justificative si a raportului de evaluare finala a acestora.
(6) Formularul pentru raportari intermediare si finale este prevazut in anexa nr. 6.
ART. 34
(1) Din finantarile nerambursabile acordate se pot acoperi cheltuieli de natura cheltuielilor de cazare, transport si masa ale participantilor, cheltuieli functionale aferente programului, proiectului sau actiunii culturale, precum si alte cheltuieli specifice acestor manifestari, precum: realizarea de studii si cercetari, organizarea de intalniri preliminare, seminarii, conferinte, ateliere de lucru etc., stagii de formare, achizitionarea de dotari necesare derularii programului cultural, inchirieri de spatii si aparatura, actiuni promotionale si de publicitate, tiparituri, remuneratii, onorarii, salarii, acordarea de premii, burse, granturi individuale si altele asemenea.
(2) Finantarile nerambursabile acordate nu pot fi folosite pentru cheltuieli salariale ale institutiilor publice, pentru acoperirea unor debite ale beneficiarilor de finantare ori pentru efectuarea de plati care nu sunt aferente programului, proiectului sau actiunii culturale, catre institutii publice si regii autonome, companii nationale ori societati comerciale care au ca asociat sau ca actionar statul, o autoritate a administratiei publice ori o institutie publica.
(3) Din categoria cheltuielilor functionale fac parte:
- cheltuielile cu energia electrica, aferente perioadei de derulare a programului, proiectului sau actiunii culturale;
- cheltuieli cu chiria, aferente perioadei de derulare a programului, proiectului sau actiunii culturale;
- cheltuieli pentru convorbiri telefonice, aferente perioadei de derulare a programului, proiectului sau actiunii culturale;
- cheltuieli pentru corespondenta si internet, precum si orice alte cheltuieli cu caracter administrativ, aferente perioadei de derulare a programului, proiectului sau actiunii culturale.
(4) Cheltuielile functionale pot fi acoperite intr-un procent de maximum 8% din valoarea totala a cheltuielilor aprobate pentru a fi finantate prin contractul incheiat.
ART. 35
Anexele nr. 1-6 fac parte integranta din prezentele norme metodologice.


ANEXA 1
-------
la normele metodologice
-----------------------


MINISTERUL CULTURII SI CULTELOR
ADMINISTRATIA FONDULUI CULTURAL NATIONAL

FORMULAR
de solicitare a finantarii nerambursabile
pentru finantarea programelor culturale

Sesiunea de finantare nr. ......../an

[] proiect nou
[] proiect reinnoit

Numele solicitantului ............................................
Denumirea programului cultural ...................................

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Aria tematica │
│[] Patrimoniu cultural national mobil si imobil │
│[] Patrimoniu imaterial │
│[] Arte vizuale si arhitectura │
│[] Dans │
│[] Teatru │
│[] Muzica │
│[] Management cultural si formare profesionala │
│[] Activitati muzeale │
│ │
│Domenii interdisciplinare: │
│[] interventie culturala │
│[] educatie culturala │
│[] altele (specificati) │
│............................................................................. │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌────────────────────────────────────────┐
│Nr. dosar ..............................│
└────────────────────────────────────────┘
(nu se completeaza de catre solicitant)

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Denumirea programului cultural ...............................................│
│ │
│Locul desfasurarii programului cultural ......................................│
│ │
│Numele solicitantului ........................................................│
│ │
│Adresa completa ..............................................................│
│ │
│Telefon .................... Fax ................... E- mail .................│
│ │
│Persoana de contact ..........................................................│
│(nume, functie) │
│ │
│Mentionati daca solicitati pentru prima oara o finantare nerambursabila │
│de la AFCN │
│[] DA [] NU │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



SECŢIUNEA A
DATE GENERALE DESPRE PROGRAMUL CULTURAL


┌───────────────────────┬──────────────────────────┬─────────────────────────┐
│ Costul total │Suma solicitata de la AFCN│ % din costul total │
│al programului cultural│ │ al programului cultural │
├───────────────────────┼──────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ <LEI>│ <LEI>│ % │
└───────────────────────┴──────────────────────────┴─────────────────────────┘


1. Justificarea si oportunitatea programului cultural (maxim 1 pagina)
a) Faceti o scurta descriere a contextului cultural, identificand programul cultural;
b) Descrieti valoarea adaugata a programului cultural (de exemplu: originalitatea, experimentul, diversificarea ofertei culturale, localizarea in medii in care oferta culturala este dezechilibrata).
2. Denumirea/titlul programului cultural:
...............................................................

3. Sumarul programului cultural (maximum 1 pagina). Va rugam sa descrieti urmatoarele aspecte ale programului dvs.:
a) obiectivele
b) grupul tinta
c) activitatile programului
d) rezultatele scontate
e) alte elemente pe care le considerati relevante.
4. Durata si planul de activitati ale programului cultural:





Proiectul se va desfasura de la data de .......... pana in data de ..........
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│An │
├─────────────┬────────────────────────────────┬─────────────────────────────┬─────────────┤
│ │ Semestrul 1 │ Semestrul 2 │ │
├─────────────┼───────┬────┬────┬────┬────┬────┼────┬────┬────┬────┬────┬────┼─────────────┤
│Activitatea │Luna 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 │ 11 │ 12 │Organizatia │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ care │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │implementeaza│
├─────────────┼───────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼─────────────┤
│Exemplu │exemplu│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │Exemplu │
├─────────────┼───────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼─────────────┤
│Pregatirea │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │Partener 1 │
│activitatii 1│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│(titlul) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────┼───────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼─────────────┤
│Realizarea │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │Partener 1 │
│activitatii 1│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│(titlul) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────┼───────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼─────────────┤
│Pregatirea │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │Partener 2 │
│activitatii 2│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│(titlul) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────┼───────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼─────────────┤
│Etc. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────────┼───────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼─────────────┤
├─────────────┼───────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼─────────────┤
└─────────────┴───────┴────┴────┴────┴────┴────┴────┴────┴────┴────┴────┴────┴─────────────┘



5. Descrierea detaliata a activitatilor
Planul de actiune trebuie sa fie suficient de detaliat pentru a ilustra pregatirea si implementarea fiecarei activitati, sprijinindu-va si in realizarea eficienta a bugetului. Va rugam sa identificati clar urmatoarele aspecte ale proiectului dvs.: numele activitatii propuse si descrierea detaliata a fiecarei activitati avute in vedere pentru obtinerea rezultatelor, specificand, unde este cazul, rolul fiecarui partener in proiect.
6. Metodologie si evaluare
Maximum 3 pagini.
a) metodele de implementare;
b) motivarea metodologiei propuse;
c) evaluarea participarii grupurilor tinta si a beneficiarilor finali in programul cultural;
d) nivelul de implicare si activitatea altor organizatii (parteneri sau altii) in programul cultural;
e) echipa propusa pentru implementarea programului cultural (pe functii: nu este nevoie sa se includa aici numele persoanelor);
f) procedurile de evaluare interna.
7. Rezultatele scontate si impactul programului cultural
Maximum 3 pagini.
Descrieti rezultatele imediate, precum si efectele pe termen mediu si lung ale programului, asa cum le preconizati.
8. Promovarea si continuitatea programului cultural
8.1. Faceti o scurta descriere a modului in care intentionati sa promovati si sa asigurati vizibilitatea programului cultural propus.
8.2. Prezentati succint posibilitatile de reluare si extindere ale rezultatelor programului cultural.
8.3. Mentionati riscurile/dificultatile care ar putea influenta negativ continuarea proiectului si mentionati cateva masuri de reducere a lor.

SECŢIUNEA B
BUGETUL PROGRAMULUI CULTURAL

Inainte de a completa aceasta sectiune, va rugam sa cititi cu atentie Formularul pentru descrierea bugetului de venituri si cheltuieli (Anexa 2).

SECŢIUNEA C
PARTENERIAT SI PARTICIPARE LOCALA

1. Organizatii partenere in realizarea programului cultural


Partener nr. 1 ....
┌─────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────┐
│Numele intreg al institutiei/organizatiei│ │
├─────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────┤
│Acronim (unde este cazul): │ │
├─────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────┤
│Statut juridic: │ │
├─────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────┤
│Cod fiscal: │ │
├─────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────┤
│Adresa oficiala: │ │
├─────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────┤
│Adresa postala: │ │
├─────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────┤
│Persoana de contact: │ │
├─────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────┤
│Numar de telefon: │ │
├─────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────┤
│Numar de fax: │ │
├─────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────┤
│Adresa e-mail: │ │
├─────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────┤
│Web site: │ │
└─────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────────┘


Va rugam sa multiplicati tabelul pentru fiecare partener in parte, daca este cazul.
Atentie: indiferent de numarul partenerilor, se va depune o singura Declaratie de parteneriat semnata, datata si stampilata de toti partenerii, conform modelului prevazut in Anexa nr. 3.

SECŢIUNEA D
Declaratie pe propria raspundere


DECLARATIE

Subsemnatul .........., domiciliat in localitatea .........., str. .......
nr. ....., bl. ...., ap. ....., sectorul/judetul ......., codul postal ....,
posesor al actului de identitate ...... seria ...... nr. ...., codul numeric
personal .........., in calitate de reprezentant al operatorului cultural
....., declar ca am luat cunostinta de prevederile Ordonantei Guvernului nr.
........, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. ........., ale
ordinului ministrului culturii si cultelor nr. ........ pentru aprobarea
Normelor metodologice.

Declar pe propria raspundere ca nu ma aflu/persoana juridica pe care o
reprezint nu se afla in nici una dintre urmatoarele situatii:
a) in incapacitate de plata;
b) cu platile/conturile blocate conform unei hotarari judecatoresti
definitive;
c) nu am incalcat/a incalcat cu buna stiinta prevederile unui alt contract
finantat din fonduri publice;
d) nu sunt vinovat de declaratii false cu privire la situatia economica;
e) nu am/nu are arierate catre bugetul de stat, bugetul asigurarilor
sociale de stat, bugetul asigurarilor sociale de sanatate, bugetele locale
sau fondurile speciale;
f) nu sunt condamnat pentru: abuz de incredere, gestiune frauduloasa,
inselaciune, delapidare, dare sau luare de mita, marturie mincinoasa, fals,
uz de fals, deturnare de fonduri.

Cunoscand pedeapsa prevazuta de art. 292 din Codul penal pentru
infractiunea de fals in declaratii, am verificat datele din prezenta
declaratie, care este completa si corecta.

Denumirea organizatiei/numele artistului

Numele si semnatura coordonatorului de proiect:

Stampila organizatiei solicitante:

Data



ANEXA 2
-------
la normele metodologice
-----------------------


Formularul pentru descrierea bugetului de venituri si cheltuieli

1. Veniturile programului cultural
┌────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────┐
│ │ │
│ Denumirea indicatorilor ├────────────┬────────┬───────────┤
│ │ Valoarea │ % din │ Total │
│ Venituri, din care: │contributiei│valoarea│contributie│
│ │ (LEI) │ totala │ (LEI) │
├────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────┼───────────┤
│1. Contributia beneficiarului (proprie) │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────┼───────────┤
│2. Alte surse (se vor nominaliza) │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────┼───────────┤
│3. Finantare nerambursabila solicitata de la│ │ │ │
│AFCN │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────┼────────────┼────────┼───────────┤
│TOTAL GENERAL │ │ │ │
└────────────────────────────────────────────┴────────────┴────────┴───────────┘


2. Devizul general al programului cultural




┌──────────────────────────────────────────────────┬─────┬──────────────┬─────┬────────────┐
│ Denumirea indicatorilor │Total│ Contributia │Alte │Suma │
│ (categorii de cheltuieli) │ │solicitantului│surse│solicitata │
│ │ │ │ │ de la AFCN │
├──────────────────────────────────────────────────┼─────┼──────────────┼─────┼────────────┤
│1. Onorarii │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼─────┼──────────────┼─────┼────────────┤
│2. Remuneratii colaboratori │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼─────┼──────────────┼─────┼────────────┤
│3. Cheltuieli materiale si servicii │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼─────┼──────────────┼─────┼────────────┤
│3.1. cazare si masa sau diurna pentru │ │ │ │ │
│participanti, invitati, echipa de proiect │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼─────┼──────────────┼─────┼────────────┤
│3.2. transport local si/sau international │ │ │ │ │
│participanti, invitati, echipa de proiect │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼─────┼──────────────┼─────┼────────────┤
│4. Cheltuieli specifice: │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼─────┼──────────────┼─────┼────────────┤
│4.1. inchirieri de spatii, aparatura, mijloace de │ │ │ │ │
│transport │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼─────┼──────────────┼─────┼────────────┤
│4.2. actiuni promotionale si de publicitate │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼─────┼──────────────┼─────┼────────────┤
│4.3. tiparituri │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼─────┼──────────────┼─────┼────────────┤
│4.4. altele asemenea (productie/inchiriere │ │ │ │ │
│decoruri, costume, standuri, simeze, vitrine etc.)│ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼─────┼──────────────┼─────┼────────────┤
│5. Cheltuieli functionale (maximum 8% din totalul │ │ │ │ │
│finantarii acordate) │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼─────┼──────────────┼─────┼────────────┤
│5.1. cheltuieli cu energia electrica │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼─────┼──────────────┼─────┼────────────┤
│5.2. cheltuieli cu chiria │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼─────┼──────────────┼─────┼────────────┤
│5.3. cheltuieli pentru convorbiri telefonice │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼─────┼──────────────┼─────┼────────────┤
│5.4. cheltuieli pentru corespondenta si Internet │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼─────┼──────────────┼─────┼────────────┤
│6. Cheltuieli dotari independente (de regula, nu │ │ │ │ │
│vor depasi 15% din totalul finantarii acordate) │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼─────┼──────────────┼─────┼────────────┤
│6.1. echipamente birotica │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼─────┼──────────────┼─────┼────────────┤
│6.2. mobilier │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼─────┼──────────────┼─────┼────────────┤
│6.3. consumabile birotica │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼─────┼──────────────┼─────┼────────────┤
│7. Alte cheltuieli specifice care deriva din │ │ │ │ │
│implementarea programului (se vor nominaliza) │ │ │ │ │
│- Premii │ │ │ │ │
│- Burse de cercetare │ │ │ │ │
│- Stagii de formare │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼─────┼──────────────┼─────┼────────────┤
│8. Cheltuieli neprevazute (maximum 2% din totalul │ │ │ │ │
│finantarii acordate) │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────┼─────┼──────────────┼─────┼────────────┤
│TOTAL │ │ │ │ │
└──────────────────────────────────────────────────┴─────┴──────────────┴─────┴────────────┘

Denumirea organizatiei/numele artistului

Numele si semnatura coordonatorului de proiect:

Stampila organizatiei solicitante:

Data



ANEXA 3
-------
la normele metodologice
-----------------------

Declaratie de Parteneriat

Un parteneriat este o relatie esentiala intre doua sau mai multe organizatii, care presupune impartirea responsabilitatilor in derularea proiectului finantat de catre Administratia Fondului Cultural National, denumit in continuare Finantator. Pentru a inlesni o derulare usoara a proiectului, Finantatorul solicita tuturor partenerilor (inclusiv solicitantului, denumit in continuare Beneficiar, care semneaza contractul) sa recunoasca acest lucru, consimtind la principiile de buna practica a parteneriatului, stipulate mai jos:

Principiile de Buna Practica a Parteneriatului

1. Toti partenerii au citit formularul de cerere si au inteles care va fi rolul lor in cadrul proiectului inainte ca cererea de finantare nerambursabila sa fie inaintata Finantatorului.
2. Toti partenerii au citit contractul de finantare nerambursabila si au inteles care vor fi obligatiile care le revin in cadrul contractului. Ei autorizeaza Beneficiarul sa semneze contractul cu Finantatorul si sa ii reprezinte in relatiile cu acesta privind punerea in aplicare a programului.
3. Solicitantul trebuie sa se consulte permanent cu partenerii sai si sa-i informeze in totalitate asupra evolutiei proiectului.
4. Toti partenerii trebuie sa primeasca copiile rapoartelor narative si financiare elaborate de Beneficiar si inaintate catre Finantator.
5. Modificarile importante propuse in cadrul programului (ex. activitati, parteneri etc.) vor trebui sa fie aprobate de parteneri, anterior inaintarii acestora catre Finantator. In cazul in care aceste modificari nu au putut fi aprobate de catre toti partenerii, Beneficiarul trebuie sa informeze pe Finantator cu privire la acest lucru, atunci cand inainteaza spre aprobare propunerea de modificare.

Declaratie de parteneriat

Am citit si consimtit asupra continutului programului cultural inaintat AFCN. Ne angajam sa actionam in conformitate cu principiile practicii unui bun parteneriat.


┌─────────────────┬────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Nume │ │
├─────────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Organizatie │ │
├─────────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Functie │ │
├─────────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Semnatura │ │
├─────────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Data si locul │ │
└─────────────────┴────────────────────────────────────────────────────────────┘



ANEXA 4
-------
la normele metodologice
-----------------------

DECLARATIE DE IMPARTIALITATE

Subsemnatul ............. detin, ca membru al Comisiei de evaluare si selectie a programelor culturale care solicita finantare nerambursabila din Fondul Cultural National, calitatea de evaluator al programelor culturale inaintate Comisiei.
Declar prin prezenta ca nu am un interes patrimonial in legatura cu cererile de acordare a finantarilor programelor culturale inaintate Comisiei pentru evaluarea si selectia programelor culturale care solicita finantare nerambursabila din Fondul Cultural National.
Confirm ca, in situatia in care as descoperi, in cursul actiunii de selectie si evaluare, ca un astfel de interes exista, voi declara imediat acest lucru, ma voi retrage de la deliberarile asupra proiectului respectiv si nu il voi nota.

Data .................................

Semnatura ............................

ANEXA 5
-------
la normele metodologice
------------------------

CONTRACT-CADRU DE FINANTARE
Nr. ....... din data de .../.../...

In temeiul dispozitiilor <>Ordonantei Guvernului nr. 10/2005 privind reglementarea unor masuri financiare, aprobata si modificata prin <>Legea nr. 146/2005 , ale <>Hotararii Guvernului nr. 802/2005 privind organizarea si functionarea Administratiei Fondului Cultural National, si in baza hotararii comisiei de evaluare si selectare a programelor culturale din data de ........., a intervenit urmatorul contract intre:

CAPITOLUL 1
Partile contractante

Art. 1
Administratia FONDULUI CULTURAL NATIONAL, cu sediul in Bucuresti str. Dorobantilor, nr. 99A, sectorul 1, codul fiscal 17966770, cont virament IBAN RO08TREZ7015009XXX006063 deschis la Trezoreria sector 1, reprezentat de ............., avand functia de DIRECTOR si ..............., avand functia de CONTABIL SEF, numit in continuare Finantator,

si

Operatorul cultural .....................

in calitate de Beneficiar, numit in continuare Beneficiar.

CAPITOLUL 2
Obiectul contractului

Art. 2
(1) Obiectul contractului il constituie alocarea sumei de ......... lei de catre Finantator, in vederea realizarii de catre Beneficiar a programului cultural ....... .
(2) Acordarea sumelor catre beneficiari se face in ....... transe, pe baza de documente justificative.
Prima transa este considerata avans*).
------------
*) De regula, acordarea sumelor se face in trei transe. Pentru proiectele multianuale, la solicitarea beneficiarului, acordarea sumelor se poate face intr-una, doua sau mai multe transe.
(3) Nivelul avansului, precum si al celorlalte transe se stabilesc dupa cum urmeaza:

- transa I (avans*) - lei;
- transa a II-a - lei;
- transa a III-a - lei;
-----------
*) Avansul se acorda, conform dispozitiilor <>Hotararii Guvernului nr. 264/2003 , pe baza de scrisoare de garantie bancara pentru returnarea avansului. Aceasta scrisoare se returneaza beneficiarului dupa verificarea si acceptarea la plata a documentelor justificative prezentate, care reprezinta valoarea integrala a avansului acordat.
(4) La solicitarea urmatoarei transe, beneficiarul se obliga sa prezinte finantatorului un raport intermediar privind stadiul implementarii programului cultural, din punct de vedere fizic, financiar si al contributiei operatorului cultural, precum si documentele justificative aferente transei anterioare.
(5) La solicitarea ultimei transe de finantare, beneficiarul se obliga sa prezinte raportul de evaluare a programului cultural si documentele justificative din care sa rezulte platile efectuate corespunzator cuantumului transei de finantare, fara sa depaseasca suma alocata programului prin contract.
(6) Sumele alocate ramase necheltuite dupa finalizarea programului cultural vor fi returnate Finantatorului in termen de maximum 5 zile lucratoare de la data incheierii duratei contractului, prevazuta la art. 4.
(7) Finantarea, plata si decontarea sumelor acordate se vor efectua cu respectarea prevederilor legale in vigoare.
Art. 3
Suma reprezentand finantarea nerambursabila va fi virata din contul Finantatorului IBAN RO08TREZ7015009XXX006063 deschis la Trezoreria sectorului 1, in contul beneficiarului nr. .........., potrivit legii.

CAPITOLUL 3
Durata contractului si etapele de derulare a programului cultural.

Art. 4
Prezentul contract se incheie pentru perioada cuprinsa intre data semnarii acestuia si .......................... .
Art. 5
Programul cultural prevazut la art. 2 alin. (1) se va realiza in .......... etape:

etapa I:
- in perioada ........................................
- actiuni derulate ...................................
- cheltuieli din finantarea alocata .................. lei;

etapa a II-a:
- in perioada ........................................
- actiuni derulate ...................................
- cheltuieli din finantarea alocata .................. lei;

etapa a III-a:
- in perioada ........................................
- actiuni derulate ...................................
- cheltuieli din finantarea alocata .................. lei.
Art. 6
Modul de realizare a fiecarei etape se consemneaza intr-un formular de raportare intermediara, completat de reprezentantii beneficiarului, potrivit anexei nr. 6 la Normele metodologice.

CAPITOLUL 4
Drepturile si obligatiile partilor

Art. 7
Finantatorul:
- se angajeaza sa asigure finantarea, in baza hotararii comisiei de evaluare si selectie a programelor culturale din data de ......., din Bugetul Administratiei Fondului Cultural National, a programului cultural ........., potrivit prevederilor legale in vigoare;
- are dreptul sa solicite beneficiarului rapoarte privind derularea programului cultural;
- are dreptul sa modifice cuantumul finantarii alocate sau sa rezilieze prezentul contract daca beneficiarul comunica date, informatii sau inscrisuri false ori eronate, precum si in cazul neindeplinirii sau indeplinirii necorespunzatoare a obligatiilor contractuale asumate de catre Beneficiar;
Art. 8
Beneficiarul:
- are dreptul sa primeasca sumele reprezentand finantarea, in conditiile prevazute in prezentul contract;
- se obliga sa utilizeze finantarea numai in scopul realizarii programului cultural prevazut la art. 2 alin. (1);
- se obliga sa respecte etapele realizarii programului cultural in conformitate cu prevederile art. 5;
- are dreptul sa prelungeasca durata etapelor prevazuta in prezentul contract, in cazul efectuarii cu intarziere a platilor de catre finantator, daca aceasta genereaza modificari substantiale in procesul derularii programului cultural;
- se obliga sa reflecte corect si la zi, in evidentele sale contabile, toate operatiunile economico-financiare ale programului cultural si sa le prezinte Finantatorului ori de cate ori ii sunt solicitate, pe durata derularii contractului;
- se obliga sa intocmeasca exact si corect toate documentele justificative privind utilizarea finantarii;
- se obliga sa completeze sau sa modifice, la solicitarea Finantatorului, documentele prezentate spre decontare in termen de 5 zile lucratoare de la data solicitarii;
- se obliga sa faca dovada ca dispune de echipamentele necesare realizarii programului cultural;
- se obliga sa specifice, pe durata desfasurarii programului cultural, pe afise, cataloage, alte materiale publicitare, pe copertele CD-urilor, cartilor si altor bunuri similare, faptul ca acestea au fost realizate prin finantare din Fondul Cultural National;
- se obliga sa prezinte Finantatorului un raport intermediar de activitate la data/datele de ........., completat conform anexei nr. 6 la Normele metodologice;
- se obliga sa prezinte Finantatorului, la incheierea programului cultural, raportul final de activitate, completat conform anexei nr. 6 la Normele metodologice;
- se obliga sa accepte controlul si verificarile Finantatorului, in legatura cu modul de utilizare a fondurilor ce constituie finantarea primita.

CAPITOLUL 5
Modificarea, rezilierea si incetarea contractului

Art. 9
Prezentul contract poate fi modificat numai in cazuri temeinic justificate, cu acordul ambelor parti, consemnat in scris prin act aditional.
Art. 10
Prezentul contract poate fi reziliat de plin drept, fara a fi necesara interventia instantei de judecata, in termen de 10 zile calendaristice de la data primirii notificarii prin care partii in culpa i s-a adus la cunostinta ca nu si-a indeplinit obligatiile contractuale. Notificarea va putea fi comunicata in termen de 10 zile calendaristice de la data constatarii neindeplinirii sau indeplinirii necorespunzatoare a uneia sau a mai multor obligatii contractuale.
Art. 11
Prezentul contract inceteaza sa produca efecte la data rezilierii acestuia sau, dupa caz, la data prevazuta la art. 4.

CAPITOLUL 6
Clauze speciale

Art. 12
(1) Prezentul contract intra in vigoare la data semnarii lui de catre ambele parti si este valabil pana la finalizarea programului cultural prevazut la art. 2 alin. (1)
(2) Perioada de implementare a programului cultural este de .................
(3) Utilizarea finantarii in alte scopuri decat cele prevazute in prezentul contract este interzisa si atrage rezilierea acestuia fara interventia instantei judecatoresti.
(4) Utilizarea materialelor promotionale (CD-uri, tiparituri etc.) destinate mediatizarii programului cultural prevazute la art. 2, alin. (1) in scopul obtinerii de profit este interzisa cu desavarsire.
(5) In cazul in care Beneficiarului i s-a notificat rezilierea prezentului contract din vina sa, acesta este obligat ca, in termen de 30 de zile de la data primirii notificarii, sa restituie finantatorului sumele primite.
(6) In ceea ce priveste restituirea sumelor primite, Beneficiarul datoreaza dobanzi si penalitati de intarziere, conform legislatiei privind colectarea creantelor bugetare, care se fac venit la bugetul de stat sau, dupa caz, la bugetul local.

CAPITOLUL 7
Forta majora

Art. 13
(1) Este exonerata de raspundere pentru neexecutare sau executare necorespunzatoare a obligatiilor ce-i revin partea care a fost impiedicata de interventia unui caz de forta majora.
(2) Este forta majora evenimentul absolut imprevizibil, imposibil de impiedicat si independent de vointa partilor, care le opreste sa-si execute obligatiile ce le revin potrivit prezentului contract.
(3) Interventia fortei majore trebuie comunicata de partea care o invoca in termen de doua zile calendaristice de la data aparitiei acesteia.

CAPITOLUL 8
Dispozitii finale

Art. 14
Comunicarile intre parti in legatura cu executarea prezentului contract vor fi facute numai in scris.
Art. 15
Prezentul contract constituie titlu executoriu pentru satisfacerea creantelor rezultate in urma rezilierii.
Art. 16
Clauzele prezentului contract se interpreteaza potrivit prevederilor Codului civil.
Art. 17
Eventualele litigii dintre parti urmeaza a fi solutionate pe cale amiabila. In cazul nerezolvarii pe cale amiabila, litigiile urmeaza a fi solutionate de instantele competente, potrivit legii.
Art. 18
Prezentul contract a fost incheiat in trei exemplare avand aceeasi forta juridica, dintre care doua exemplare pentru Finantator si unul pentru Beneficiar.

Finantator: Beneficiar:
Administratia Fondului Operator cultural
Cultural National .....................
Reprezentant legal,
......................
Director
...................... Coordonatorul proiectului
.........................

Contabil sef,
...................... Responsabil financiar
........................

ANEXA 6
--------
la normele metodologice
-----------------------

FORMULAR
pentru raportari intermediare si finale

Contract nr. ....................................................
Data incheierii contractului ....................................
Operatorul cultural .............................................
adresa ..........................................................
telefon/fax ................. e-mail ............................
Denumirea programului cultural ..................................
Data inaintarii raportului ......................................
Institutia, numele si functia persoanei care a primit raportul .....
I. Raport de activitate
1. Descrierea pe scurt a activitatilor culturale desfasurate pana la data intocmirii raportului:
(Descrierea nu va depasi o pagina si va cuprinde datele necesare unei evaluari de ansamblu a derularii programului cultural si verificarii realitatii prestatiilor: beneficiari, dosar de presa, colaborarea cu alti parteneri etc.)
2. Realizarea activitatilor propuse:
(Au putut fi desfasurate aceste activitati in timpul planificat DA/NU
Daca NU, mentionati masurile ce urmeaza a fi luate in continuare pentru realizarea tuturor activitatilor prevazute in contract)
3. Rezultate obtinute si rezultate asteptate:
(Rezultatele obtinute si rezultatele asteptate vor fi consemnate in raport cu fiecare activitate desfasurata, in concepte masurabile, indicatori de eficienta. Anexati documente relevante, dupa caz.)
4. Propuneri pentru continuarea sau dezvoltarea programului cultural:
(Mentionati de ce fel de sprijin aveti nevoie pentru continuarea sau dezvoltarea programului cultural)
5. Alte comentarii (dupa caz):

II. Raport financiar
1. Date despre operatorul cultural finantat:
Cont bancar nr. ......., deschis la Banca ....../(denumirea si sediul)

2. Date despre finantare:
Valoarea finantarii din Fondul Cultural National, in conformitate cu contractul incheiat: ............................................ .
Valoarea finantarii cumulate la data intocmirii raportului ........... .
Dobanzile bancare (cumulate pentru perioada respectiva) .............. .

3. Se anexeaza in copie actele justificative pentru cheltuielile efectuate conform prevederilor legale: facturi, chitante fiscale, bonuri, extrase de cont, ordine si dispozitii de plata.
4. Situatia centralizatoare pentru fiecare capitol de cheltuieli (dupa modelul prezentat mai jos):

Denumirea organizatiei

CONTRACT nr. ....../data ...........

Denumirea programului cultural:


┌──────────────────┬───────────────────────────────────────────────────┬───────┐
│Transa │Obiective/activitati │ Sume │
├──────────────────┴────────────────────────────┬──────────────────────┼───────┤
│Transa I (avans) │ │ │
├───────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┼───────┤
│Transa II │ │ │
├───────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┼───────┤
│Transa III │ │ │
├───────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┼───────┤
│TOTAL │ │ 0 │
└───────────────────────────────────────────────┴──────────────────────┴───────┘
┌──────────────────┬───────────────────────────────────────────────────┬───────┐
│Etape │Obiective/activitati │ Sume │
├──────────────────┴────────────────────────────┬──────────────────────┼───────┤
│Etapa 1 │ │ │
├───────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┼───────┤
│Etapa 2 │ │ │
├───────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┼───────┤
│Etapa 3 │ │ │
├───────────────────────────────────────────────┼──────────────────────┼───────┤
│TOTAL │ │ 0 │
└───────────────────────────────────────────────┴──────────────────────┴───────┘
┌─────────────────────────────────┬──────────────┬────────┬─────────┬──────────┐
│Denumire indicator (exemple) │Suma finantata│Transa I│Transa II│Transa III│
├─────────────────────────────────┼──────────────┼────────┼─────────┼──────────┤
│1. Onorarii │ │ │ │ │
├─────────────────────────────────┼──────────────┼────────┼─────────┼──────────┤
│2. Remuneratii colaboratori │ │ │ │ │
├─────────────────────────────────┼──────────────┼────────┼─────────┼──────────┤
│3. Cheltuieli materiale si │ │ │ │ │
│servicii │ │ │ │ │
├─────────────────────────────────┼──────────────┼────────┼─────────┼──────────┤
│4 Cheltuieli specifice: │ │ │ │ │
├─────────────────────────────────┼──────────────┼────────┼─────────┼──────────┤
│5. Cheltuieli functionale │ │ │ │ │
├─────────────────────────────────┼──────────────┼────────┼─────────┼──────────┤
│6. Cheltuieli dotari independente│ │ │ │ │
├─────────────────────────────────┼──────────────┼────────┼─────────┼──────────┤
│7. Alte cheltuieli specifice │ │ │ │ │
│care deriva din implementarea │ │ │ │ │
│programului │ │ │ │ │
├─────────────────────────────────┼──────────────┼────────┼─────────┼──────────┤
│8. Cheltuieli neprevazute │ │ │ │ │
├─────────────────────────────────┼──────────────┼────────┼─────────┼──────────┤
│Total │ 0 │ 0,00 │ │ │
└─────────────────────────────────┴──────────────┴────────┴─────────┴──────────┘


5. Bugetul de venituri si cheltuieli al programului cultural (program si realizari in conformitate cu structura prezentata in anexa nr. 2 la normele metodologice)

Conducatorul operatorului cultural ....../(numele, prenumele si semnatura) ....

Coordonatorul programului cultural ....../(numele, prenumele si semnatura) ....

Responsabilul financiar al organizatiei ...../(numele, prenumele si semnatura) ......


Data ...............


Stampila
-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016