Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 4 octombrie 2006  de evaluare a furnizorilor de ingrijiri medicale la domiciliu    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE din 4 octombrie 2006 de evaluare a furnizorilor de ingrijiri medicale la domiciliu

EMITENT: MINISTERUL SANATATII PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 923 bis din 14 noiembrie 2006
CAP. I
Conditii generale

ART. 1
(1) In procesul de evaluare a furnizorilor de ingrijiri medicale la domiciliu intra numai furnizorii autorizati de Ministerul Sanatatii Publice. Procesul de evaluare se realizeaza conform standardelor prevazute in Anexa 27 si metodologiei de evaluare.
(2) Punctele de lucru ale furnizorilor de ingrijiri medicale la domiciliu se evalueaza conform normelor metodologice pentru evaluarea furnizorilor de ingrijiri medicale la domiciliu.
(3) In prezentele norme metodologice, casele de asigurari de sanatate judetene, Casa de Asigurari de Sanatate a Municipiului Bucuresti, Casa de Asigurari de Sanatate a Armatei, Ordinii Publice, Sigurantei Nationale si Autoritatii Judecatoresti precum si Casa de Asigurari de Sanatate a Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului sunt numite in continuare case de asigurari de sanatate.
(4) In prezentele norme metodologice, Comisiile Judetene de Evaluare a Furnizorilor de Ingrijiri la Domiciliu, Comisia de Evaluare a Furnizorilor de Ingrijiri la Domiciliu a Municipiului Bucuresti, Comisia de Evaluare a Furnizorilor de Ingrijiri la Domiciliu a Armatei, Ordinii Publice, Sigurantei Nationale si Autoritatii Judecatoresti si Comisia de Evaluare a Furnizorilor de Ingrijiri la Domiciliu a Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului denumite in continuare comisii de evaluare a furnizorilor de ingrijiri medicale la domiciliu, CEFID, sunt subordonate Subcomisiei Nationale de Evaluare a Furnizorilor de Ingrijiri la Domiciliu, denumita in continuare SCNEFID.
ART. 2
Evaluarea furnizorilor de ingrijiri medicale la domiciliu se face de catre comisiile judetene de evaluare a furnizorilor de ingrijiri la domiciliu, respectiv Comisia de Evaluare a Furnizorilor de Ingrijiri la Domiciliu a Municipiului Bucuresti, in functie de judetul unde se afla furnizorul de ingrijiri medicale la domiciliu. Sediul acestor comisii se afla la serviciul/compartimentul evaluare al casei de asigurari de sanatate.
ART. 3
Casa de Asigurari de Sanatate a Armatei, Ordinii Publice, Sigurantei Nationale si Autoritatii Judecatoresti precum si Casa de Asigurari de Sanatate a Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului isi organizeaza comisii de evaluare proprii pentru a evalua numai furnizorii aflati in contract exclusiv cu aceste case de asigurari de sanatate sau ce doresc sa intre in relatie contractuala cu acestea.
ART. 4
Pentru furnizorii care doresc sa incheie contracte de furnizare de servicii si cu Casa de Asigurari de Sanatate a Armatei, Ordinii Publice, Sigurantei Nationale si Autoritatii Judecatoresti precum si cu Casa de Asigurari de Sanatate a Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului si au fost deja evaluati prin comisiile de evaluare judetene sau a Municipiului Bucuresti, aceste case de asigurari de sanatate iau in considerare deciziile de evaluare emise de comisiile judetene de evaluare a furnizorilor de ingrijiri la domiciliu sau Comisia de Evaluare a Furnizorilor de Ingrijiri la Domiciliu a Municipiului Bucuresti.
ART. 5
Comisiile de evaluare a furnizorilor de ingrijiri la domiciliu sunt subordonate Subcomisiei Nationale de Evaluare a Furnizorilor de Ingrijiri la Domiciliu.

CAP. II
Etapele procesului de evaluare

ART. 6
In vederea evaluarii sunt parcurse urmatoarele etape:
a) Furnizorul de ingrijiri medicale la domiciliu care solicita evaluarea face o cerere adresata comisiilor de evaluare, al carei model este prevazut in anexa nr. 1 la prezentele norme metodologice;
b) Medicul - Sef al casei de asigurari de sanatate desemneaza prin dispozitii scrise, al caror model este prevazut in anexa nr. 2 la prezentele norme metodologice, 2 evaluatori care viziteaza furnizorul pentru a constata in ce masura acesta corespunde standardelor si criteriilor de evaluare in vigoare;
c) evaluarea se face pe baza unui chestionar de evaluare care cuprinde standardele si criteriile de evaluare in vigoare;
d) rezultatul vizitei in vederea evaluarii este consemnat intr-un proces verbal de evaluare al carui model este prevazut in anexa nr. 3 la prezentele norme metodologice, bazat pe chestionarul de evaluare completat de catre evaluatori si care se depune la comisia de evaluare a furnizorilor de ingrijiri la domiciliu;
e) in procesul verbal de evaluare este consemnat totalul punctajului obtinut de furnizor;
f) chestionarele de evaluare si un exemplar al procesului verbal de evaluare se depun la comisia de evaluare a furnizorilor de ingrijiri la domiciliu;
g) comisia de evaluare a furnizorilor de ingrijiri la domiciliu emite notificarea privind evaluarea sau decizia de evaluare, al caror model este prevazut in anexa nr. 5, respectiv anexa nr. 6 si programeaza vizite de evaluare suplimentare la furnizorii care nu au indeplinit anumite criterii de eligibilitate; se recomanda efectuarea vizitei de catre alti evaluatori.

CAP. III
Evaluarea furnizorului de ingrijiri medicale la domiciliu

ART. 7
Persoanele desemnate sa efectueze vizita in vederea evaluarii furnizorului, denumite in continuare evaluatori, trebuie sa indeplineasca urmatoarele cerinte:
a) sa fie:
- angajati ai caselor de asigurari de sanatate respective, insa nu in cadrul structurii de control, audit sau contractare pentru categoria de furnizori la care participa la contractare, sau
- angajati ai Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, sau
- experti angajati prin contract si desemnati de la nivel national, sau
- angajati ai caselor judetene de asigurari de sanatate pentru evaluare incrucisata interjudeteana coordonata de la nivel national;
b) sa fie in subordinea sau coordonarea Medicului Sef;
c) nu lucreaza, nu au parti sociale si nu fac parte din conducerea vreunei furnizor de ingrijiri la domiciliu;
d) se angajeaza in scris printr-o declaratie de compatibilitate, al carei model este prevazut in anexa nr. 4 la prezentele norme metodologice, ca nu se afla in conflict de interese.
ART. 8
Evaluatorii sunt desemnati din cadrul casei de asigurari de sanatate sunt desemnati de catre presedintele - director general al acesteia.
ART. 9
In cazul in care la casa de asigurari de sanatate respectiva nu exista un numar suficient de evaluatori, aceasta poate solicita trimiterea unor evaluatori de la Casa Nationala de Asigurari de Sanatate.
ART. 10
Evaluatorii sunt raspunzatori de evaluarea corecta, in caz contrar aplicandu-li-se sanctiuni disciplinare si administrative, la propunerea comisiei de evaluare a furnizorilor de ingrijiri la domiciliu.
ART. 11
Evaluatorii pot solicita reanalizarea faptelor asupra carora s-au aplicat sanctiuni la SCNEFID. Decizia SCNEFID este definitiva.
ART. 12
Vizita in vederea evaluarii furnizorului:
a) se face conform unei programari stabilite cu respectivul furnizor, nu mai tarziu de 30 de zile calendaristice de la depunerea cererii de evaluare de catre acesta;
b) programarea vizitelor in vederea evaluarii se va face de preferinta in ordinea depunerii cererilor sau astfel incat timpul de lucru al evaluatorilor sa fie folosit cat mai eficient;
c) vizitele in vederea evaluarii au loc numai in zilele lucratoare;
d) evaluatorii primesc din partea Medicului - Sef al casei de asigurari de sanatate, o dispozitie pentru vizita in vederea evaluarii la respectivul furnizor (anexa nr. 2);
e) evaluatorii au o copie de pe cererea de evaluare depusa de furnizor si completeaza pe parcursul vizitei un chestionar de evaluare care contine standardele si criteriile de evaluare;
f) reprezentantul legal al furnizorului contrasemneaza un proces verbal de evaluare care se intocmeste in doua exemplare (anexa nr. 3), iar unul din acestea ramane la furnizor;
g) orice rectificari pe documentele completate in cursul vizitei in vederea evaluarii trebuie semnate atat de evaluatori cat si de reprezentantul legal al furnizorului;
h) CEFID tine un registru in care sunt consemnate cererile de evaluare, precum si vizitele in vederea evaluarii efectuate;
i) dupa efectuarea vizitei in vederea evaluarii, evaluatorii predau chestionarul de evaluare completat impreuna cu un exemplar al procesului verbal de evaluare, sub semnatura, la comisia de evaluare a furnizorilor de ingrijiri la domiciliu.

CAP. IV
Rezultatul vizitei in vederea evaluarii si procedura de contestare

ART. 13
Rezultatul evaluarii stabileste eligibilitatea furnizorului in vederea contractarii.
ART. 14
CEFID emite notificarea privind evaluarea ce contine termenul minim de cand furnizorul va avea dreptul sa depuna o noua cerere de evaluare si criteriile de eligibilitate considerate neindeplinite sau decizia de evaluare a carei valabilitate este de 2 ani.
ART. 15
Furnizorul poate contesta rezultatul vizitei in vederea evaluarii la Subcomisia Nationala de Evaluare a Furnizorilor de Ingrijiri la Domiciliu. Contestatiile trimise de furnizori vor fi insotite de o copie a procesului verbal de evaluare, cu mentionarea standardelor sau criteriilor de evaluare considerate indeplinite.
ART. 16
SCNEFID va lua o decizie care va fi comunicata furnizorului in termen de 30 de zile calendaristice de la depunerea contestatiei; in acest interval SCNEFID va lua toate masurile in vederea solutionarii contestatiei, inclusiv prin solicitarea unor documente suplimentare pe care le considera necesare si investigatii la fata locului, daca este cazul.
ART. 17
Comisiile de evaluare a furnizorilor de ingrijiri la domiciliu pastreaza un dosar pentru fiecare furnizor care a solicitat evaluarea si care contine urmatoarele documente:
a) cererea de evaluare depusa de furnizorul de ingrijiri medicale la domiciliu si documentele anexate;
b) dispozitia pentru vizita de evaluare;
c) chestionarul de evaluare completat;
d) un exemplar al procesului verbal de evaluare;
e) copia notificarii privind evaluarea sau,
f) copia deciziei de evaluare.

ANEXA 1
-------
la normele metodologice
-----------------------

DOMNULE PRESEDINTE,

Subsemnatul ............................ reprezentant legal al furnizorului de ingrijiri medicale la domiciliu ................ aflat la adresa, str. ................. nr. ...... localitatea ..................... judetul .................. telefon ............... fax ........... cu Certificatul de inregistrare in registrul unic al cabinetelor medicale/actul de infiintare sau organizare nr. ............... autorizatia de functionare nr. .......... cont nr. ...... deschis la Trezoreria statului sau cont nr. ......... deschis la Banca ............. cod fiscal/autorizatia de liber profesionist ............... asigurarea de raspundere civila in domeniul medical pentru furnizor nr. ........... cu valabilitate pana la ........... asigurarea de raspundere civila in domeniul medical pentru personalul medico-sanitar nr. ................. autorizatii de libera practica si/sau certificate de membru al Colegiului Medicilor din Romania pentru personalul medico-sanitar in numar de ............ angajati, solicit evaluarea sediului/ punctului de lucru ...............
Anexez documentele solicitate, conform Hotararilor Subcomisiei Nationale de Evaluare a Furnizorilor de Ingrijiri Medicale la Domiciliu si aduse la cunostinta de Comisia de Evaluare a Furnizorilor de Ingrijiri Medicale la Domiciliu de la nivelul casei de asigurari de sanatate.
Ma oblig prin prezenta sa furnizez evaluatorilor informatiile si documentele necesare vizitei in vederea evaluarii precum si acces liber in spatiile acestuia.
Furnizorul de ingrijiri medicale la domiciliu are urmatoarele puncte de lucru .................
Sediul/punctul de lucru de ingrijiri medicale la domiciliu este de condus de .................. care se legitimeaza cu BI/CI Seria ...... Nr. ........ si are contractul de munca nr. .........


Data ........ Semnatura
......................

Domnului Presedinte al Comisiei de Evaluare a Furnizorilor de ingrijiri la Domiciliu

ANEXA 2
-------
la normele metodologice
-----------------------

Nr. ...............
Data ..............
Judetul ...........

DISPOZITIE PENTRU VIZITA DE EVALUARE A
FURNIZORILOR DE INGRIJIRI LA DOMICILIU
pentru evaluare in sistemul asigurarilor sociale de sanatate

Se numeste domnul/doamna ......................................... care se legitimeaza cu BI/CI seria ..... nr. ........... si domnul/doamna ..................... care se legitimeaza cu BI/CI seria ..... nr. ........... pentru a efectua vizita in vederea evaluarii nr. .... la furnizorul de ingrijiri medicale la domiciliu ............................. cu adresa: ................... localitatea ................ la data .......... Au primit in acest scop chestionarul nr. ......

MEDIC-SEF
....................

Am luat la cunostinta
Evaluator
.....................

Am luat la cunostinta
Evaluator
.....................


ANEXA 3
-------
la normele metodologice
-----------------------

Nr. ........
Data .......



┌─────────────────────────────────┐
│ ANTET │
│ CASA DE ASIGURARI DE SANATATE │
└─────────────────────────────────┘

COMISIA DE EVALUARE A FURNIZORILOR DE INGRIJIRI LA DOMICILIU

PROCES VERBAL

Subsemnatul/subsemnata ....................... evaluator al Comisiei de Evaluare a Furnizorilor de ingrijiri la Domiciliu a ................... si subsemnatul/subsemnata ..................... evaluator al Comisiei de Evaluare a Furnizorilor de Ingrijiri la Domiciliu a .................. desemnati prin dispozitia de evaluare nr. .... sa efectuam vizita in vederea evaluarii nr. ..., am efectuat aceasta vizita la adresa indicata, la data ........... si am completat chestionarul nr. ....... aferent dispozitiei pentru vizita in vederea evaluarii. Vizita in vederea evaluarii a fost efectuata in prezenta conducatorului furnizorului de ingrijiri medicale la domiciliu domnul/doamna ......................., iar rezultatele acesteia sunt consemnate in chestionarul nr. .........
Furnizorul de ingrijiri medicale la domiciliu a obtinut ...... DA ..... NU
Conducator al furnizorului de ingrijiri medicale la domiciliu .................................

Semnatura ......................

Stampila .......................

Prezentul proces verbal se intocmeste in doua exemplare din care un exemplar ramane la furnizor.

Evaluator ...............
Semnatura ...............

Evaluator ...............
Semnatura ...............

ANEXA 4


la normele metodologice
-----------------------

COMISIA DE EVALUARE A FURNIZORILOR DE INGRIJIRI LA DOMICILIU

DECLARATIE DE COMPATIBILITATE

Subsemnatul/subsemnata ......................., angajat/angajata al/a casei de asigurari de sanatate a judetului ................../expert propus ca evaluator pentru evaluarea furnizorilor de ingrijiri medicale la domiciliu, cunoscand prevederile art. 292 din Codul Penal, privind falsul in declaratii, declar pe propria raspundere ca indeplinesc toate conditiile prevazute de art. 7, cap. III din normele metodologice de evaluare pentru evaluarea furnizorilor de ingrijiri medicale la domiciliu. Ma oblig sa solicit incetarea calitatii de evaluator pentru evaluarea furnizorilor de ingrijiri medicale la domiciliu in cazul in care conditiile de mai sus nu mai sunt indeplinite.

Semnatura
...................

Data ..............

ANEXA 5
-------
la normele metodologice
-----------------------

Nr. ...........
Data ..........



┌─────────────────────────────────┐
│ ANTET │
│ CASA DE ASIGURARI DE SANATATE │
└─────────────────────────────────┘

COMISIA DE EVALUARE A FURNIZORILOR DE INGRIJIRI LA DOMICILIU


NOTIFICARE PRIVIND EVALUAREA

Furnizorul/punctul de lucru ........................ aflat la adresa, str. ................ nr. ....... localitatea ............... judet/sector .......... avand reprezentant legal pe ............... cu Certificatul de inregistrare in registrul unic al cabinetelor medicale/actul de infiintare sau organizare nr. .............. autorizatia de functionare nr. ................ cont nr. ................ deschis la Trezoreria statului sau cont nr. ............ deschis la Banca ......... cod fiscal ............. a obtinut ...... DA ...... NU

Observatii ....................................................................................

Termenul acordat pentru indeplinirea in totalitate a criteriilor de eligibilitate este de ...... zile

PRESEDINTE,
.....................


ANEXA 6


la normele metodologice
-----------------------

Nr. ...........
Data ..........



┌─────────────────────────────────┐
│ ANTET │
│ CASA DE ASIGURARI DE SANATATE │
└─────────────────────────────────┘

COMISIA DE EVALUARE A FURNIZORILOR DE INGRIJIRI LA DOMICILIU

DECIZIE DE EVALUARE

Furnizorul/punctul de lucru ............................ aflat la adresa, str. .............. nr. ....... localitatea ............... judet/sector .......... avand reprezentant legal pe ................................... cu Certificatul de inregistrare in registrul unic al cabinetelor medicale/actul de infiintare sau organizare nr. .............. autorizatia de functionare nr. ................ cont nr. ................ deschis la Trezoreria statului sau cont nr. ................ deschis la Banca .............. cod fiscal ............. a obtinut ...... DA ...... NU
Observatii ....................................................................................

Valabilitatea Deciziei de Evaluare este pana la ...........

PRESEDINTE,
.......................

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016