Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 4 mai 2000  pentru implementarea modului de organizare a activitatii de imbunatatiri funciare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE din 4 mai 2000 pentru implementarea modului de organizare a activitatii de imbunatatiri funciare

EMITENT: MINISTERUL AGRICULTURII SI ALIMENTATIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 264 din 13 iunie 2000
CAP. 1

SECŢIUNEA I
Atribuţiile unitãţii centrale a Societãţii Naţionale "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A.

ART. 1
Pentru realizarea obiectului sau de activitate unitatea centrala a Societãţii Naţionale "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A. are urmãtoarele atribuţii:
1. întocmeşte programele anuale şi de perspectiva în domeniul imbunatatirilor funciare;
2. elaboreazã studii şi programe pentru dezvoltarea, modernizarea şi completarea obiectivelor de investiţii existente, pentru realizarea de obiective noi, în corelare cu exploatarea amenajãrilor acestora;
3. fundamenteazã necesarul de resurse şi de fonduri pentru finanţarea tuturor lucrãrilor prevãzute în obiectul sau de activitate şi asigura repartizarea fondurilor aprobate;
4. elaboreazã norme de consum, norme de stoc şi tarife specifice exploatãrii lucrãrilor de îmbunãtãţiri funciare;
5. avizeazã şi aproba documentaţiile tehnice, contractarea şi finanţarea lucrãrilor de investiţii şi de reparaţii, executarea şi receptionarea la termen a lucrãrilor respective, potrivit legii;
6. elaboreazã norme tehnice şi tehnologii privind întreţinerea, repararea şi exploatarea lucrãrilor de îmbunãtãţiri funciare de pe terenurile agricole, cu destinaţie agricolã;
7. asigura funcţionarea lucrãrilor la parametrii proiectati, cu excepţia cazurilor în care funcţionarea este împiedicatã de factori naturali care nu pot fi influentati de Societatea Nationala "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A.;
8. urmãreşte impactul lucrãrilor de îmbunãtãţiri funciare asupra factorilor de mediu şi aplica mãsuri de corectie, în cazul constatãrii unor tendinte negative, stabilite prin documentaţii tehnico-economice şi/sau ecologice;
9. evalueaza, dupã caz, direct sau prin alte persoane juridice ori fizice de specialitate, efectele şi pagubele produse lucrãrilor de îmbunãtãţiri funciare din administrare de acţiunile factorilor de risc şi de calamitatile naturale şi face demersurile necesare pentru obţinerea de fonduri în vederea remedierii, potrivit legii;
10. participa la aplicarea prevederilor <>Legii imbunatatirilor funciare nr. 84/1996 ;
11. organizeazã şi aplica acţiunile operative pentru prevenirea şi asigurarea impotriva inundatiilor, fenomenelor meteorologice periculoase şi accidentelor la construcţiile hidrotehnice din amenajãrile proprii, în conformitate cu <>Hotãrârea Guvernului nr. 638/1999 privind aprobarea Regulamentului de apãrare impotriva inundatiilor, fenomenelor meteorologice periculoase şi accidentelor la construcţiile hidrotehnice şi a Normativului-cadru de dotare cu materiale şi mijloace de apãrare operativã impotriva inundatiilor şi gheturilor;
12. emite acorduri şi avize pentru instalaţiile şi construcţiile care se executa în zona lucrãrilor de îmbunãtãţiri funciare din patrimoniul sau;
13. întocmeşte proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli; analizeazã utilizarea disponibilitãţilor bãneşti, în condiţiile legii;
14. contracteazã credite interne şi externe, potrivit reglementãrilor în vigoare;
15. studiazã piata interna şi externa, pentru asigurarea aprovizionarii cu materiale şi echipamente;
16. efectueazã operaţiuni de comerţ exterior, în conformitate cu dispoziţiile legale;
17. iniţiazã acţiuni de cooperare tehnico-ştiinţificã cu firme, precum şi acţiuni de colaborare cu organisme internaţionale, în domeniul sau de activitate;
18. participa la acţiunile ce se desfãşoarã pe plan internaţional în organismele la care este afiliatã, precum şi la alte manifestãri internaţionale organizate pe teme de administrare şi exploatare a lucrãrilor de îmbunãtãţiri funciare, în condiţiile legii;
19. organizeazã licitaţii pentru adjudecarea proiectãrii şi executãrii investiţiilor publice, achiziţii publice de bunuri şi executarea de prestãri de servicii şi reparaţii în domeniul imbunatatirilor funciare, potrivit legii;
20. elaboreazã şi realizeazã planul propriu de cercetare, proiectare, informatica, pentru activitatea de reparaţii, întreţinere, exploatare a amenajãrilor din administrare;
21. coordoneazã şi indruma metodologic realizarea controlului tehnic în unitãţile proprii privind întreţinerea şi repararea lucrãrilor din domeniul sau de activitate;
22. urmãreşte activitatea de invenţii şi inovaţii, se preocupa de generalizarea celor mai importante realizari din acest domeniu şi face propuneri cu privire la problemele de standardizare;
23. urmãreşte şi ia mãsurile necesare pentru respectarea normelor legale privind utilizarea aparaturii de mãsura şi control, precum şi a instalaţiilor de ridicat din dotare;
24. avizeazã omologarea şi producerea de noi produse specifice sectorului de îmbunãtãţiri funciare;
25. elaboreazã norme interne de consum pentru combustibili, lubrifianţi, energie electrica pentru tehnologiile specifice activitãţii de exploatare, întreţinere şi reparaţii;
26. colaboreazã şi ia mãsuri, de comun acord cu organele de specialitate ale Ministerului de Interne, pentru asigurarea pazei şi protecţiei lucrãrilor din administrarea proprie;
27. elaboreazã normele proprii de protecţie a muncii, de prevenire a incendiilor pentru activitãţile specifice;
28. elaboreazã studii cu privire la necesarul forţei de munca pe structuri de personal, organizeazã recrutarea cadrelor, pregãtirea şi perfecţionarea întregului personal şi controleazã aplicarea reglementãrilor privind selecţionarea şi promovarea personalului la unitãţile din subordine;
29. asigura îndrumarea şi controlul unitãţilor din subordine, controlul financiar de gestiune, efectueazã analize economice şi tehnice asupra organizãrii şi desfãşurãrii proceselor de producţie şi ia mãsurile corespunzãtoare;
30. întocmeşte şi prezintã bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi ale Societãţii Naţionale "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A., potrivit reglementãrilor legale în vigoare;
31. executa prestãri de servicii din domeniul imbunatatirilor funciare cu/pentru terţe persoane juridice şi fizice.

SECŢIUNEA a II-a
Atribuţiile sucursalelor Societãţii Naţionale "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A.

ART. 2
Sucursalele sunt conduse de un director, ajutat de 1-3 directori tehnici şi un director economic.
ART. 3
Sucursalele Societãţii Naţionale "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A. exercita la nivel local atribuţiile acesteia în urmãtoarele limite:
1. încheie în nume propriu contracte comerciale interne şi efectueazã operaţiuni de comerţ, în limita competentelor acordate de administratorul unic;
2. furnizeazã şi solicita informaţii de la terţi numai în limita competentelor acordate de administratorul unic.
ART. 4
În concordanta cu obiectul de activitate şi cu atribuţiile Societãţii Naţionale "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A., sucursalele exercita urmãtoarele activitãţi:
1. asigura respectarea legislaţiei muncii în raporturile dintre sucursala şi salariaţi;
2. rãspund de organizarea şi ţinerea contabilitãţii în conformitate cu prevederile legii;
3. rãspund de executarea conform documentaţiei aprobate a lucrãrilor ce se executa cu terţii, cu respectarea legislaţiei;
4. rãspund de urmãrirea comportãrii în timp a obiectivelor de îmbunãtãţiri funciare din patrimoniul Societãţii Naţionale "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A.;
5. rãspund de respectarea normelor legale privind utilizarea aparaturii de mãsura şi control;
6. rãspund de respectarea normelor de protecţie a muncii, prevenirea şi stingerea incendiilor, siguranta circulaţiei în raza lor de acţiune;
7. asigura intervenţiile operative pentru limitarea şi înlãturarea consecinţelor avariilor la lucrãrile de îmbunãtãţiri funciare;
8. rãspund de organizarea transmiterii datelor operative solicitate de unitatea centrala a Societãţii Naţionale "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A.;
9. rãspund de respectarea legalitãţii în domeniul protecţiei mediului;
10. colaboreazã şi iau mãsuri de comun acord cu organele de specialitate teritoriale ale Ministerului de Interne pentru asigurarea pazei şi protecţiei patrimoniului propriu;
11. rãspund de realitatea datelor înscrise în rapoartele statistice şi de justificarea cheltuielilor suportate din subvenţiile de la bugetul de stat;
12. rãspund de aducerea la îndeplinire a dispoziţiilor transmise de conducerea Societãţii Naţionale "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A.;
13. încheie contracte de prestaţii pentru livrarea apei de irigaţii pentru suprafeţele aflate în funcţiune şi rãspund de încasarea valorilor acestora de la beneficiari;
14. încheie contracte de închiriere a echipamentelor de udare aflate în dotare şi a altor utilaje specifice disponibile şi rãspund de încasarea valorilor acestora;
15. încheie contracte de aprovizionare conform legislaţiei în vigoare pentru piese de schimb, materiale, echipamente, cu încadrarea în bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat şi cu aprobarea conducerii Societãţii Naţionale "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A.;
16. elaboreazã documentaţia pentru licitaţiile pe care le organizeazã şi transmit un exemplar spre aprobare Societãţii Naţionale "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A.;
17. organizeazã procedura de adjudecare şi încheie contracte de proiectare cu ofertantul câştigãtor, cu respectarea legislaţiei în vigoare, transmit o copie de pe contract şi de pe hotãrârea de adjudecare Societãţii Naţionale "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A.;
18. organizeazã procedura legalã de adjudecare pentru achiziţionarea de bunuri şi servicii, cu aprobarea conducerii Societãţii Naţionale "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A.;
19. valorifica cãtre terţi materiale specifice imbunatatirilor funciare - din stocuri existente, precum şi realizate prin producţie industriala şi altele asemenea -, conform legislaţiei în vigoare;
20. încheie contracte cu persoane fizice sau juridice, pentru prestãri de servicii şi asistenta tehnica de specialitate;
21. deţin conturi în bãnci şi trezoreria statului, la care sunt deschise conturile Societãţii Naţionale "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A.;
22. elaboreazã proiecte de venituri şi cheltuieli, pe care le supun aprobãrii conducerii Societãţii Naţionale "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A.;
23. întocmesc documentaţia conform normelor metodologice elaborate de Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei cu avizul Ministerului Finanţelor, aprobate de Guvern, privind justificarea cheltuielilor suportate din subvenţiile de la bugetul de stat;
24. gestioneazã şi asigura integritatea patrimoniului din dotarea sucursalei, efectueazã inventarul anual şi inventarele de predare-primire a gestiunilor proprii, ori de câte ori este necesar.

CAP. 2
Relaţii functionale între structurile Societãţii Naţionale "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A.

ART. 5
Societatea Nationala "Îmbunãtãţiri Funciare" S.A. funcţioneazã sub autoritatea Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei.
ART. 6
Societatea Nationala "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A. are în structura sa o unitate centrala compusa din direcţii, servicii, birouri şi compartimente, iar în teritoriu, sucursale şi alte subunitati ale acestora: sisteme, secţii, ateliere.
ART. 7
Structura organizatoricã şi Regulamentul de organizare şi funcţionare ale Societãţii Naţionale "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A. se aproba de adunarea generalã a actionarilor.
ART. 8
Sucursalele sunt unitãţi fãrã personalitate juridicã, cu gestiune economico-financiarã, care întocmesc evidenta contabila la nivel de balanţa de verificare.
ART. 9
Administratorul unic al Societãţii Naţionale "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A. încheie şi desface, în condiţiile prevãzute de lege, contractele individuale de munca ale personalului din unitatea centrala şi din conducerea sucursalelor Societãţii Naţionale "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A., aflate în subordine.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016