Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 4 februarie 2004  privind evidenta, gestiunea si inventarierea elementelor de decor, de recuzita, a costumelor, a papusilor/marionetelor, a instrumentelor si a stimelor din institutiile de spectacol    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE din 4 februarie 2004 privind evidenta, gestiunea si inventarierea elementelor de decor, de recuzita, a costumelor, a papusilor/marionetelor, a instrumentelor si a stimelor din institutiile de spectacol

EMITENT: MINISTERUL CULTURII SI CULTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 295 din 5 aprilie 2004
CAP. I
Evidenţa elementelor de decor, de recuzitã, a costumelor, a pãpuşilor/marionetelor, a instrumentelor şi a ştimelor

ART. 1
(1) Registrul pentru evidenţa analiticã a elementelor de decor, de recuzitã, a costumelor, a pãpuşilor/marionetelor, a instrumentelor şi a ştimelor este un document oficial, obligatoriu, cu caracter permanent, în care se înregistreazã totalitatea bunurilor care fac parte din aceastã categorie, deţinute de o instituţie de spectacol, precum şi principalele elemente de identificare a acestora.
(2) Registrul prevãzut la alin. (1) îndeplineşte urmãtoarele funcţii:
a) asigurã evidenţa integralã a elementelor de decor, de recuzitã, a costumelor, a pãpuşilor/marionetelor, a instrumentelor şi a ştimelor;
b) asigurã elementele de ordin descriptiv pentru identificarea bunurilor prevãzute la lit. a).
(3) Registrul pentru evidenţa analiticã a elementelor de decor, de recuzitã, a costumelor, a pãpuşilor/marionetelor, a instrumentelor şi a ştimelor cuprinde urmãtoarele coloane:
01. numãrul de inventar;
02. data intrãrii în patrimoniu;
03. denumirea bunului;
04. descrierea bunului;
05. numãrul de bucãţi;
06. dimensiuni şi greutate;
07. starea de conservare;
08. provenienţã;
09. documentul de intrare;
10. valoarea de intrare;
11. ieşire;
12. verificare;
13. observaţii.
(4) Pentru completarea formularului, pe coloane, se fac urmãtoarele precizãri:
a) coloana 01 se completeazã cu numãrul de inventar atribuit bunului, care reprezintã codul de identitate al acestuia, cod care se înscrie pe obiect şi care devine semnul sãu de recunoaştere. Numãrul de inventar va însoţi bunul atât timp cât acesta va fi deţinut de instituţie. Dacã bunul va fi scos, transferat sau predat, acesta va fi radiat din registru şi va fi scãzut din gestiune o datã cu întocmirea actului de scãdere. Pentru fiecare bun deţinut de instituţie se atribuie un singur numãr de inventar. În cazul unei entitãţi compuse din elemente diferite, de exemplu "costum", se dã un singur numãr de inventar, enumerându-se însã explicit componentele. Fiecare componentã va primi acelaşi numãr de inventar, dar la rubricile "Dimensiuni" şi "Descriere", fiecare componentã va fi tratatã în mod distinct;
b) coloana 02 se completeazã cu data intrãrii în patrimoniul instituţiei a bunului;
c) coloana 03 cuprinde denumirea bunului sau denumirea lui tipologicã;
d) coloana 04 cuprinde descrierea bunului, care este menitã sã ajute la stabilirea identitãţii acestuia. Ea trebuie sã se raporteze la elementele care pot permite identificarea uşoarã a obiectului; morfologia, aspectul, cromatica şi elementele decorative ale acestuia, tehnicile şi materialele din care acesta a fost realizat. Descrierea are un caracter tehnic şi nu unul literar;
e) coloana 06 cuprinde dimensiunile obiectului, care trebuie notate astfel: pentru obiectele bidimensionale L = lungimea şi l = lãţimea. În aceastã categorie vor fi incluse obiectele strict bidimensionale: documentele, fotografiile, steagurile, tapiseriile şi acele obiecte la care cea de-a treia dimensiune este neconcludentã: icoanele, picturile, costumele. Obiectele tridimensionale se noteazã cu L, l şi h (înãlţime sau grosime). Pentru obiectele din ceramicã, sticlã sau porţelan se pot folosi doar douã dimensiuni: h şi ┐ (diametrul). Notarea dimensiunilor se face în centimetri şi trebuie sã fie aceeaşi în toate verigile sistemului de evidenţã;
f) coloana 08 se completeazã cu sursa din care provine obiectul: donaţie, achiziţie, confecţionare în cadrul atelierelor instituţiei;
g) în coloana 09 se înscrie numãrul actului de intrare în patrimoniul instituţiei: actul de donaţie, procesul-verbal al comisiei de achiziţie, ordinul de lucru al serviciului producţie;
h) în coloana 10 se înscriu valoarea de achiziţie a bunurilor cumpãrate, valoarea de utilitate a bunurilor primite cu titlu gratuit, respectiv costul de producţie pentru bunurile produse în cadrul instituţiei.
ART. 2
Condiţiile pe care trebuie sã le îndeplineascã Registrul pentru evidenţa analiticã a elementelor de decor, de recuzitã, a costumelor, a pãpuşilor/marionetelor, a instrumentelor şi a ştimelor sunt urmãtoarele:
a) tipãrirea registrului se face pe o hârtie de minimum 80 g/mp sau poate fi realizatã prin listare cu ajutorul computerului, caz în care se vor realiza copii de siguranţã pe suport magnetic sau compact disc, care vor fi pãstrate în douã locuri diferite;
b) înainte de a fi utilizat, Registrul pentru evidenţa analiticã a elementelor de decor, de recuzitã, a costumelor, a pãpuşilor/marionetelor, a instrumentelor şi a ştimelor se numeroteazã, se şnuruieşte şi se sigileazã, iar pe ultima paginã se înscrie data, se semneazã de cãtre conducãtorul instituţiei şi se aplicã ştampila;
c) înscrierea se face lizibil, iar numele proprii, termenii specifici mai puţin uzuali şi localitãţile vor fi înscrise cu majuscule;
d) nu se admit ştersãturi, adãugãri sau intervenţii ulterioare completãrii rubricii respective. Dacã este necesarã o corectare sau o completare, aceasta se menţioneazã la rubrica "Observaţii", cu certificarea intervenţiei respective prin semnãtura conducãtorului instituţiei şi cu ştampila instituţiei.
ART. 3
Înregistrarea în contabilitate a rezultatelor inventarierii se face în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
ART. 4
La intrarea în patrimoniul instituţiei publice a unui bun din categoria celor prevãzute la art. 1 se efectueazã urmãtoarele operaţiuni:
a) se atribuie bunului un numãr de inventar corespunzãtor poziţiei care urmeazã dupã ultima înregistrare;
b) se completeazã rubricile Registrului pentru evidenţa analiticã a elementelor de decor, de recuzitã, a costumelor, a pãpuşilor/marionetelor, a instrumentelor şi a ştimelor cu toate informaţiile despre bunul respectiv;
c) se marcheazã numãrul de inventar pe obiect;
d) obiectul este depozitat consemnându-se în cataloagele topografice codul poziţiei la care poate fi regãsit.

CAP. II
Controlul gestiunilor. Inventarierea generalã

ART. 5
(1) Instituţiile publice de spectacol deţinãtoare de bunuri din categoria celor prevãzute la art. 1 sunt obligate sã verifice existenţa şi integritatea bunurilor înscrise în Registrul pentru evidenţa analiticã a elementelor de decor, de recuzitã, a costumelor, a pãpuşilor/marionetelor, a instrumentelor şi a ştimelor, o datã la 3 ani.
(2) Instituţiile publice de spectacol deţinãtoare de bunuri din categoria celor prevãzute la art. 1, care sunt bunuri de valoare, respectiv tablouri, cristaluri sau argintãrii, precum şi obiecte ce conţin metale şi pietre preţioase şi care sunt înscrise în Registrul pentru evidenţa analiticã a elementelor de decor, de recuzitã, a costumelor, a pãpuşilor/marionetelor, a instrumentelor şi a ştimelor sunt obligate sã verifice existenţa şi integritatea acestor bunuri anual.
(3) Anual, conducerea instituţiei poate dispune efectuarea verificãrii şi a altor obiecte aflate în inventar, altele decât cele prevãzute la alin. (2).
(4) Efectuarea inventarierii se face potrivit Normelor metodologice privind organizarea şi efectuarea inventarierii patrimoniului, aprobate prin <>Ordinul ministrului de stat, ministrul finanţelor nr. 2.388/1995 .

CAP. III
Scoaterea din gestiune a elementelor de decor, de recuzitã, a costumelor, a pãpuşilor/marionetelor, a instrumentelor şi a ştimelor

ART. 6
Scoaterea din gestiune a bunurilor din categoria celor prevãzute la art. 1, distruse sau dispãrute, se aprobã de cãtre conducãtorul instituţiei, cu avizul ordonatorului principal de credite.
ART. 7
Consiliul de administraţie al instituţiei de spectacole poate aproba scoaterea din gestiune a unor bunuri în vederea unor schimburi de obiecte cu alte instituţii cu obiect de activitate similar.
----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016