Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 27 august 2001  de aplicare, in domeniul serviciilor publice de gospodarie comunala, a prevederilor   Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 79/2001 privind intarirea disciplinei economico-financiare si alte dispozitii cu caracter financiar    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE din 27 august 2001 de aplicare, in domeniul serviciilor publice de gospodarie comunala, a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 79/2001 privind intarirea disciplinei economico-financiare si alte dispozitii cu caracter financiar

EMITENT: MINISTERUL ADMINISTRATIEI PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 556 din 6 septembrie 2001

ART. 1
Prezentele norme metodologice se aplica operatorilor de servicii publice de gospodãrie comunalã de sub autoritatea consiliilor locale sau judeţene şi la care unitãţile administrativ-teritoriale sunt actionare majoritare.
ART. 2
Operatorii de servicii publice de gospodãrie comunalã - regii autonome de interes local sau societãţi comerciale la care unitãţile administrativ-teritoriale sunt actionare majoritare - vor supune spre aprobare sau rectificare bugetul de venituri şi cheltuieli pe anul 2001, însoţit de: programe de reducere a plãţilor restante la bugetul de stat, bugetele asigurãrilor sociale de stat, bugetele locale, bugetele fondurilor speciale, alţi creditori; programe de reducere a creanţelor; programe anuale pentru reducerea pierderilor. În programele de reducere a obligaţiilor de plata şi a creanţelor se vor stabili limite maxime ale creanţelor şi plãţilor restante, în funcţie de situaţia concretã din fiecare unitate.
ART. 3
În aplicarea <>art. 3 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 79/2001 la calculul indicelui productivitatii muncii în unitãţile prestatoare de servicii publice de gospodãrie comunalã va fi avutã în vedere reducerea consumurilor specifice - Gcal/apartament, mc de apa/locuitor/luna - prin extinderea contorizarii consumatorilor, creşterea tarifelor şi stabilirea de coeficienţi de corectie (K).
ART. 4
(1) Indicele productivitatii muncii pentru activitatea de distribuţie a apei se stabileşte pe baza urmãtoarei formule:


producţia facturatã (preţuri curente) în anul 2001
W(1) = ──────────────────────────────────────────────────────── x K,
numãrul mediu de salariaţi în anul 2001

în care coeficientul de corectie se stabileşte pe baza urmãtoarei formule:

consumul specific (mc de apa/luna/locuitor în anul 2000)
K = ───────────────────────────────────────────────────────────
consumul specific (mc de apa/luna/locuitor în anul 2001)


(2) Ponderea indicatorilor care reflecta nivelul calitativ al serviciului public de gospodãrie comunalã în calculul coeficientului de corectie se stabileşte pe plan local, în funcţie de specificul situaţiei şi de prioritãţile perioadei la care se face referire.
(3) Indicele de creştere a productivitatii muncii se stabileşte pe baza formulei:


W(1)
────,
W(0)
în care:
producţia facturatã (preţuri curente) în anul 2000
W(0) = ──────────────────────────────────────────────────────────
numãrul mediu de salariaţi în anul 2000


ART. 5
(1) Indicele productivitatii muncii pentru activitatea de distribuţie a energiei termice se stabileşte pe baza urmãtoarei formule:


producţia facturatã (preţuri curente) în anul 2001
W(1) = ───────────────────────────────────────────────────────────── x K,
numãrul mediu de salariaţi în anul 2001
în care coeficientul de corectie se stabileşte pe baza urmãtoarei formule:

consumul specific (Gcal/apartament convenţional) în anul 2000
K = ───────────────────────────────────────────────────────────────────
consumul specific (Gcal/apartament convenţional) în anul 2001


(2) Ponderea indicatorilor care reflecta nivelul calitativ al serviciului public de gospodãrie comunalã în calculul coeficientului de corectie se stabileşte pe plan local în funcţie de specificul situaţiei şi de prioritãţile perioadei la care se face referire. La stabilirea coeficientului de corectie se va tine seama de evoluţia temperaturii medii anuale.
(3) Indicele de creştere a productivitatii muncii se stabileşte pe baza formulei:


W(1)
─────,
W(0)

în care:
producţia facturatã (preţuri curente) în anul 2000
W(0) = ────────────────────────────────────────────────────────
numãrul mediu de salariaţi în anul 2000


(4) Producţia facturatã va cuprinde şi subvenţiile fata de preţul de referinta.
ART. 6
Pentru celelalte servicii publice de gospodãrie comunalã indicele de creştere a productivitatii muncii se va calcula dupã acelaşi sistem, ţinându-se seama de specificul activitãţii şi de prioritãţile perioadei stabilite de adunãrile generale sau de consiliile de administraţie.
ART. 7
Pentru unitãţile care desfãşoarã mai multe activitãţi indicele total de creştere a productivitatii muncii va fi determinat prin însumarea valorii indicilor pe fiecare activitate.
ART. 8
La analiza realizãrii obiectivelor şi indicatorilor de performanta, în conformitate cu art. 4 alin. (2) şi cu <>art. 11 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 79/2001 , se va tine seama de:
a) gradul de asigurare de la bugetele locale şi de la bugetul de stat a necesarului de subvenţii şi a ajutoarelor sociale stabilite potrivit legii;
b) gradul de acoperire a facturilor de cãtre instituţiile bugetare - şcoli, grãdiniţe, spitale, cãmine etc. - sume ce provin de la bugetele locale, judeţene sau de la bugetul de stat;
c) perioadele pentru furnizarea energiei termice în situaţiile în care temperatura exterioarã este timp de 3 zile consecutive mai mare de 10°C şi deci nu se distribuie agent termic; cantitatea de energie termica nefurnizata sau furnizatã sub nivelul parametrilor contractuali de cãtre producãtori, alţii decât unitãţile locale sau unitãţile de gospodãrie comunalã;
d) gradul de neasigurare a taxei pe valoarea adãugatã de recuperat.
ART. 9
(1) Contractul de performanta se încheie conform modelului prevãzut în anexa nr. 2 şi reprezintã condiţiile minime pentru acordarea integrala a drepturilor salariale ale conducatorului.
(2) Contractul de performanta va avea urmãtoarele anexe:
a) obiectivele şi condiţiile de evaluare a realizãrii acestora;
b) criteriile şi indicatorii de performanta, precum şi condiţiile de evaluare a fiecãruia dintre aceştia.
ART. 10
(1) Contractul de performanta se încheie între reprezentantul adunãrii generale a actionarilor, respectiv al consiliului de administraţie, şi directorul general al operatorului de servicii publice de gospodãrie comunalã. În acest scop adunarea generalã a actionarilor, respectiv consiliul de administraţie, va delega prin hotãrâre reprezentantul care va semna contractul de performanta şi va urmãri realizarea indicatorilor stabiliţi, inclusiv va aviza salariul directorului general.
(2) Consiliul de administraţie al regiei autonome este numit prin hotãrâre a consiliului local sau judeţean, dupã caz, şi va fi format de 7-11 membri.
ART. 11
Diminuarea drepturilor salariale pentru nerealizarea obiectivului/obiectivelor şi a indicatorilor de performanta nu poate depãşi 30% din salariul de baza al directorului general.
ART. 12
Obiectivul/obiectivele, precum şi indicatorii de performanta se stabilesc şi se urmãresc lunar şi cumulat de la începutul anului.
ART. 13
Operatorii de servicii publice de gospodãrie comunalã care sunt implicaţi în programe cu finanţare externa şi, prin urmare, şi-au asumat obligaţii contractuale cu instituţii financiare internaţionale vor încheia contractul de performanta astfel încât sa ţinã seama de angajamentele asumate, iar indicatorii şi criteriile de performanta vor fi astfel stabilite încât sa reflecte cerinţele specifice ale contractelor încheiate.
ART. 14
Întrucât în domeniul serviciilor publice de gospodãrie comunalã, cu precãdere în cel al energiei termice, al întreţinerii drumurilor şi strazilor, al întreţinerii parcurilor şi spaţiilor verzi, se înregistreazã diferenţe mari între sezoane în ceea ce priveşte volumul de activitate, pentru corectarea efectelor factorilor obiectivi criteriile şi indicatorii de performanta contractati şi sumele reţinute în timpul anului vor fi regularizate la sfârşitul acestuia, inclusiv corecţia de inflaţie, în situaţiile în care operatorii de servicii publice de gospodãrie comunalã încheie anul calendaristic cu realizarea obiectivelor propuse.


ANEXA 2
-------
(Anexa la contractul individual de munca nr. .../2001)
------------------------------------------------------

CONTRACT-CADRU DE PERFORMANTA

I. Pãrţile contractante
Prezentul contract se încheie, în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 79/2001 , între:
1. ................ (având sediul în ..........., str. ........ nr. ........, înmatriculatã la oficiul registrului comerţului ......... sub nr. ......., având codul fiscal nr. ......... şi contul de virament nr. ........, deschis la ........, sucursala ..........), prin consiliul de administraţie numit prin Hotãrârea Consiliului Local ............., reprezentat prin ............, membru în consiliul de administraţie,
şi
2. Domnul/Doamna ............., cetãţean roman, domiciliat/domiciliata în ............, str. ........... nr. ........, legitimat/legitimata cu buletinul/cartea de identitate seria ...... nr. ......., eliberat/eliberata la data de ......... de cãtre Poliţia ..........., în calitate de director general.

II. Obiectul contractului
ART. 1
În urma acordului de vointa intervenit între pãrţi, consiliul de administraţie încredinţeazã directorului general conducerea, organizarea şi gestionarea activitãţii unitãţii .................... şi îl însãrcineazã cu îndeplinirea obiectivului şi a criteriilor de performanta prevãzute în anexa la prezentul contract în schimbul drepturilor salariale stabilite prin contractul individual de munca.

III. Durata contractului
ART. 2
Prezentul contract se încheie pe un termen echivalent cu termenul contractului individual de munca al directorului general şi se revizuieste anual, în termen de 30 de zile de la data aprobãrii bugetului de venituri şi cheltuieli al unitãţii ............... .

IV. Drepturile şi obligaţiile directorului general
ART. 3
Directorul general are urmãtoarele drepturi:
1. primirea unui salariu de baza de ............. lei, stabilit prin contractul individual de munca, ţinându-se seama de volumul şi importanta activitãţii. Salariul de baza se majoreazã anual cu coeficientul de creştere salariala pe unitate, conform contractului colectiv de munca, dar nu mai mult decât nivelul prevãzut de lege;
2. acordarea lunar, pe lângã salariul de baza, a unui spor de vechime de .......... lei şi a unei indemnizaţii de ............. lei;
3. dupã aprobarea bilanţului contabil anual, condiţionatã de realizarea obiectivului şi a criteriilor prevãzute în listnexa la prezentul contract, directorului general i se poate acorda un premiu anual de pana la 12 salarii de baza lunare;
4. drepturile salariale cuvenite directorului general se acorda integral, în fiecare luna, numai dacã obiectivul şi criteriile de performanta fixate prin anexa la prezentul contract sunt îndeplinite cumulat de la data semnãrii acestuia. Dacã obiectivul şi criteriile de performanta stabilite prin anexa la prezentul contract nu sunt îndeplinite conform prevederilor prezentului alineat, drepturile salariale cuvenite directorului general se diminueazã proporţional cu gradul de neîndeplinire a obiectivului şi criteriilor, dar nu mai mult de 30% din salariul de baza, excepţie fãcând cazurile în care neindeplinirile sunt justificate şi cauzele sunt independente de performanţele manageriale;
5. drept de informare nelimitatã asupra activitãţii regiei autonome/societãţii comerciale, având acces la toate documentele;
6. decontarea, pe baza documentelor justificative, a cheltuielilor de cazare, diurna, transport şi a altor cheltuieli, pentru deplasarile în interes de serviciu în ţara şi în strãinãtate, în limitele stabilite prin bugetele de venituri şi cheltuieli anuale;
7. dreptul de folosinta a unui autoturism, cu sau fãrã sofer, din dotarea regiei autonome/societãţii comerciale, pentru deplasãri în interesul serviciului;
8. asigurarea pentru accidente de munca, boli şi deces în legatura cu activitatea profesionalã;
9. echipament de protecţie corespunzãtor profilului de activitate al regiei autonome/societãţii comerciale.
ART. 4
Directorul general are obligaţiile prevãzute de lege, sens în care este dator:
1. sa aducã la îndeplinire obiectivul şi criteriile de performanta prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezentul contract;
2. sa transmitã lunar Consiliului Local ..............., pana la data de 25 a fiecãrei luni, situaţia privind cheltuielile cu salariile realizate în luna anterioarã şi cumulat de la începutul anului, structura fondului de salarii, inclusiv fondul de salarii pentru directorul general, şi situaţia obiectivului şi a criteriilor de performanta, însoţite de o analiza a cauzelor nerealizarii acestora, dacã este cazul;
3. sa nu cesioneze prezentul contract altei persoane;
4. sa participe la cursuri de specializare organizate în ţara sau, dupã caz, în strãinãtate.
ART. 5
Pentru îndeplinirea obligaţiilor prevãzute la art. 4 directorul general are urmãtoarele obligaţii:
1. conduce nemijlocit şi efectiv intreaga activitate a regiei autonome/societãţii comerciale;
2. selecteaza, angajeazã şi concediazã personalul salariat, cu respectarea prevederilor legislaţiei muncii şi a contractului colectiv de munca;
3. negociaza contractul colectiv de munca şi contractele individuale de munca;
4. reprezintã regia autonomã/societatea comercialã în relaţiile cu terţe persoane fizice sau juridice;
5. încheie actele juridice, în numele şi pe seama regiei autonome/societãţii comerciale, conform legii;
6. alte prerogative încredinţate de consiliul de administraţie al regiei autonome/societãţii comerciale, de Consiliul Local ............., dupã caz, sau prevãzute de lege;
7. încheie contracte de performanta cu persoanele care ocupa funcţii de conducere în cadrul regiei autonome/societãţii comerciale;
8. urmãreşte modul de acordare a drepturilor salariale lunare cuvenite celorlalte persoane cu funcţii de conducere din cadrul regiei autonome/societãţii comerciale.

V. Drepturile şi obligaţiile consiliului de administraţie
ART. 6
Consiliul de administraţie are urmãtoarele obligaţii:
1. sa asigure directorului general deplina libertate în conducerea, organizarea şi gestionarea activitãţii regiei autonome/societãţii comerciale, în limitele prevãzute de lege, de regulamentul de organizare şi funcţionare a regiei autonome/societãţii comerciale şi de prezentul contract;
2. sa asigure directorului general toate drepturile cuvenite potrivit dispoziţiilor prezentului contract.
ART. 7
Consiliul de administraţie are urmãtoarele drepturi:
- sa dispunã mãsuri de diminuare a drepturilor salariale ale directorului general, conform celor stabilite prin anexa la prezentul contract.

VI. Obiectivele şi criteriile de performanta
ART. 8
Obiectivele şi criteriile de performanta ale directorului general sunt cele prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezentul contract.

VII. Loialitate, confidenţialitate
ART. 9
Directorul general este obligat:
1. sa îşi foloseascã intreaga capacitate de munca în interesul regiei autonome/societãţii comerciale, comportandu-se ca un bun manager;
2. pe toatã durata prezentului contract directorul general este obligat sa pãstreze confidenţialitatea datelor şi informaţiilor referitoare la activitatea regiei autonome/societãţii comerciale, care sunt prezentate cu acest caracter.

VIII. Rãspunderea pãrţilor
ART. 10
Pentru neîndeplinirea sau îndeplinirea necorespunzãtoare a obligaţiilor prevãzute în prezentul contract pãrţile rãspund potrivit legislaţiei în vigoare. Forta majorã apara pãrţile de rãspundere potrivit prevederilor Codului civil.
ART. 11
Aprecierea activitãţii directorului general se face prin analizarea gradului global de îndeplinire a obiectivelor şi criteriilor de performanta stabilite prin anexa la prezentul contract.

IX. Modificarea contractului
ART. 12
Prevederile prezentului contract pot fi modificate dupã o prealabilã notificare, cu acordul ambelor pãrţi, prin act adiţional.

X. Încetarea contractului
ART. 13
(1) Pãrţile semnatare ale prezentului contract stabilesc ca acesta îşi poate inceta efectele în una sau mai multe dintre urmãtoarele situaţii:
1. la data încetãrii contractului individual de munca al directorului general;
2. schimbarea din funcţie a directorului general;
3. renunţarea directorului general la mandatul încredinţat;
4. acordul de vointa al pãrţilor semnatare;
5. decesul directorului general;
6. punerea sub interdicţie judecãtoreascã a directorului general.
(2) În cazul încetãrii prezentului contract, cu excepţia cazului prevãzut la pct. 5, directorul general, este obligat sa înapoieze de îndatã unitãţii ................ toate actele şi documentele deţinute în exercitarea atribuţiilor sale.

XI. Litigii
ART. 14
Litigiile izvorâte din încheierea, executarea, modificarea, încetarea şi interpretarea clauzelor prezentului contract se rezolva pe cale amiabila. Dacã acest lucru nu va fi posibil, litigiile vor fi soluţionate la instanţele judecãtoreşti de drept comun competente din ................ .

XII. Dispoziţii finale
ART. 15
Directorul general are dreptul sa solicite mediere, consultanţa sau alte mãsuri de protecţie din partea autoritãţilor locale, confederatiei, federaţiei sau organizaţiei patronale ori profesionale din care face parte regia autonomã/societatea comercialã în soluţionarea situaţiilor conflictuale cu sindicatele ori cu alte organizaţii, autoritãţi sau instituţii legal constituite.
ART. 16
La încetarea contractului, în condiţiile art. 13 pct. 2, 3 şi 4, unitatea ..........., la cererea fostului director general, îi va asigura un loc de munca în regia autonomã/societatea comercialã pe un post corespunzãtor pregãtirii sale profesionale.
ART. 17
Prevederile prezentului contract se completeazã cu dispoziţiile Codului comercial şi ale Codului civil, aplicabile.
ART. 18
Prezentul contract intra în vigoare la data semnãrii lui de cãtre pãrţi. Contractul se depune, împreunã cu semnãturile pãrţilor, spre înregistrare la oficiul registrului comerţului în a cãrui raza teritorialã se afla sediul unitãţii .............., în termen de 15 zile de la semnare.

Încheiat astãzi ........../2001, în ............. .

Consiliul de administraţie Director general,
al ................................ ..................
prin
...................................
-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016