Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 26 februarie 2003  privind desemnarea organismelor care realizeaza evaluarea conformitatii instalatiilor de transport pe cablu pentru persoane    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE din 26 februarie 2003 privind desemnarea organismelor care realizeaza evaluarea conformitatii instalatiilor de transport pe cablu pentru persoane

EMITENT: MINISTERUL INDUSTRIEI SI RESURSELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 201 din 27 martie 2003
A. Dispoziţii generale
1. Prezentele norme metodologice stabilesc procedura privind desemnarea organismelor care realizeazã evaluarea conformitatii instalaţiilor de transport pe cablu pentru persoane, denumite în continuare organisme, conform prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 433/2002 privind stabilirea condiţiilor de punere în funcţiune a instalaţiilor de transport pe cablu pentru persoane.
2. Poate fi desemnat drept organism orice persoana juridicã sau entitate din cadrul unei persoane juridice cu sediul în România, înregistratã la camera de comerţ şi industrie, care dovedeşte ca poate realiza sarcini specifice în legatura cu evaluarea conformitatii instalaţiilor de transport pe cablu pentru persoane şi care respecta criteriile aplicabile organismelor notificate, prevãzute în anexa nr. 8 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 433/2002 , precum şi cerinţele prevãzute în prezentele norme metodologice.
3. Organismele desemnate conform prevederilor prezentelor norme metodologice îndeplinesc sarcinile ce fac obiectul desemnãrii atât pentru operatori economici romani, cat şi strãini şi presteazã serviciile pentru care au fost desemnate atât pe teritoriul României, cat şi în afarã acestuia, dupã caz.
B. Documentele solicitate organismelor pentru evaluare în vederea desemnãrii
4. Cererea de desemnare se completeazã de cãtre organism, conform modelului prezentat în anexa la prezentele norme metodologice, şi se transmite la Ministerul Industriei şi Resurselor - Comisia de desemnare. Cererea de desemnare trebuie sa fie însoţitã de urmãtoarele documente:
a) certificatul de înmatriculare la camera de comerţ şi industrie sau orice act juridic echivalent privind înfiinţarea, în copie;
b) certificatul de acreditare ca organism de evaluare a conformitatii, emis de organismul naţional de acreditare, în copie;
c) asigurarea de rãspundere civilã, în copie, pentru cazul în care rãspunderea nu revine statului prin lege, însoţitã de o adresa emisã de societatea de asigurare, prin care sa se certifice ca polita de asigurare acoperã despãgubirile care pot fi solicitate în urma activitãţii pentru care se solicita desemnarea;
d) scurta prezentare a activitãţii organismului, din care sa rezulte experienta şi abilitatile acestuia în domeniul evaluãrii instalaţiilor de transport pe cablu pentru persoane, cu indicarea codului şi clasei CAEN din care aceste produse fac parte, inclusiv organigrama organismului;
e) prezentarea schemei/schemelor de evaluare care se aplica de cãtre organism în calitate de organism desemnat, în funcţie de produs, cu indicarea procedurilor pe care are capabilitatea sa le efectueze şi a dotãrilor de care dispune, aferente acestora; schema/schemele trebuie sa facã referire la cerinţele şi procedura pentru evaluarea conformitatii utilizata;
f) lista personalului implicat în activitatea de evaluare a conformitatii de care dispune, cu indicarea experienţei şi expertizei acestuia;
g) o declaraţie scrisã prin care solicitantul este de acord ca organismul naţional de acreditare sa punã la dispoziţie autoritãţii competente, la cerere, documente şi informaţii în legatura cu acreditarea sa;
h) raportul întocmit de organismul naţional de acreditare, referitor la acordul privind procedura de evaluare a conformitatii, documentata şi aplicatã de cãtre solicitant, şi sistemul de management al calitãţii conform prevederilor <>art. 9 din Hotãrârea Guvernului nr. 443/2002 ;
i) documentele încheiate pentru subcontractarea activitãţilor în legatura cu sarcinile pentru care solicita desemnarea, în copie, dacã este cazul.
C. Evaluarea solicitãrii, acordarea, limitarea, suspendarea sau retragerea desemnãrii
5. Comisia de desemnare evalueaza solicitarea privind desemnarea, în urma examinãrii documentelor prevãzute la pct. 4 şi verificãrii respectãrii:
a) criteriilor pentru evaluarea organismelor, prevãzute în anexa nr. 8 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 433/2002 ;
b) prevederilor <>art. 16 din Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitatii produselor;
c) cerinţelor privind competenta tehnica şi capabilitatea organismului de a evalua conformitatea instalaţiilor de transport pe cablu pentru persoane şi componentelor de securitate cu cerinţele esenţiale prevãzute în anexa nr. 2 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 433/2002 ;
d) sarcinilor în legatura cu procedura/procedurile de evaluare a conformitatii prevãzute în anexele nr. 5 şi 7 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 433/2002 , pentru care organismul solicita desemnarea;
e) valorii minime a asigurãrii de rãspundere civilã, conform pct. 4 lit. c);
f) oricãror alte cerinţe aplicabile organismelor conform prezentelor norme metodologice.
6. În mãsura în care este necesar pentru luarea deciziei privind desemnarea şi notificarea organismului, Comisia de desemnare poate întreprinde orice alte mãsuri pentru informarea sa completa şi corecta.
În vederea luãrii deciziei Comisia de desemnare poate realiza şi o evaluare a solicitantului la sediul acestuia. Toate cheltuielile ocazionate de deplasarea comisiei de desemnare la sediul solicitantului (transport, cazare, diurna) se suporta de cãtre solicitant.
7.1. Comisia de desemnare elibereazã un certificat de recunoaştere organismului solicitant care a dovedit conformitatea cu cerinţele prezentelor norme metodologice, stabilind scopul şi sarcinile pentru care va fi desemnat, în termen de 30 de zile de la data înregistrãrii cererii de desemnare. Modelul certificatului de recunoaştere este prevãzut în anexa nr. 2 la Normele metodologice privind desemnarea şi notificarea nationala a laboratoarelor de încercãri, precum şi a organismelor de certificare şi de inspecţie care realizeazã evaluarea conformitatii produselor din domeniile reglementate prevãzute în <>Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitatii produselor, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 487/2002 .
7.2. În situaţia în care organismul nu dovedeşte conformitatea cu cerinţele prevãzute în prezentele norme metodologice, Comisia de desemnare, în termen de 30 de zile de la data înregistrãrii cererii de desemnare, comunica organismului respingerea motivatã a desemnãrii.
7.3. Rezultatul evaluãrii realizate de Comisia de desemnare şi decizia acesteia se consemneazã într-un proces-verbal întocmit şi pãstrat conform Regulamentului de organizare şi funcţionare al Comisiei de desemnare.
7.4. Comisia de desemnare solicita, conform prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 487/2002 , înscrierea organismului în Registrul organismelor notificate.
8.1. Lista cuprinzând organismele notificate se aproba prin ordin al ministrului industriei şi resurselor şi se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I, conform prevederilor <>art. 18 alin. (1) din Hotãrârea Guvernului nr. 433/2002 .
8.2. Ordinul prevãzut la pct. 8.1 conţine pentru fiecare organism notificat informaţii privind denumirea completa, sediul, produsele sau grupele de produse care se supun evaluãrii asociate claselor CAEN, procedura/procedurile de evaluare a conformitatii produselor respective pentru care este notificat, precum şi numãrul de identificare din Registrul organismelor notificate.
8.3. În cazuri motivate, desemnarea şi notificarea pot fi acordate pentru o perioada limitatã; în aceasta situaţie Comisia de desemnare va decide ulterior privind prelungirea, limitarea sau retragerea desemnãrii şi notificãrii.
8.4. În termen de 5 zile lucrãtoare de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I, a ordinului prevãzut la pct. 8.1 Comisia de desemnare solicita organismului desemnat stabilirea, împreunã cu organismul naţional de acreditare, a programului de supraveghere; organismul desemnat va transmite, în copie, programul de supraveghere astfel convenit Comisiei de desemnare, în termen de 20 de zile lucrãtoare de la data la care organismul a primit cererea.
9.1. Comisia de desemnare poate limita, suspenda sau retrage desemnarea unui organism în cazul nerespectãrii cerinţelor care au stat la baza desemnãrii sau în situaţia în care organismul solicita acest lucru.
9.2. Solicitarea organismului privind limitarea, suspendarea sau retragerea desemnãrii trebuie înaintatã Comisiei de desemnare cu minimum 3 luni înainte de încetarea activitãţii organismului în cauza.
9.3. În situaţia prevãzutã la pct. 9.1 organismul trebuie sa asigure predarea, într-un mod corespunzãtor, a documentelor şi înregistrãrilor în legatura cu evaluarile realizate sau în curs de realizare din perioada în care a fost desemnat, cu acceptul clientului, cãtre Comisia de desemnare sau cãtre un alt organism desemnat din domeniu, stabilit de Comisia de desemnare.
9.4. Decizia privind limitarea, suspendarea sau retragerea desemnãrii determina actualizarea ordinului ministrului industriei şi resurselor prevãzut la pct. 8.1.
9.5. Limitarea, suspendarea sau retragerea desemnãrii unui organism nu afecteazã valabilitatea certificatelor de conformitate emise de acesta anterior datei la care s-a luat decizia privind limitarea, suspendarea sau retragerea desemnãrii organismului.
10. Organismele pot contesta la instanta judecãtoreascã competenta decizia privind retragerea desemnãrii, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
D. Supravegherea organismelor desemnate
11.1. Organismele desemnate trebuie sa îndeplineascã în mod permanent cerinţele şi condiţiile care au stat la baza deciziei privind desemnarea.
11.2. Organismele desemnate trebuie sa facã cunoscute Comisiei de desemnare şi organismului naţional de acreditare orice intenţie de modificare a unor documente prevãzute la pct. 4, precum şi orice alta mãsura ce se doreşte a fi implementata şi care ar putea afecta îndeplinirea cerinţelor şi respectarea condiţiilor în legatura cu desemnarea, cu cel puţin 10 zile lucrãtoare înainte de punerea în aplicare a modificãrii. Organismele desemnate vor comunica totodatã şi data pentru punerea în aplicare a modificãrii.
11.3. Organismele desemnate vor transmite Comisiei de desemnare raportul organismului naţional de acreditare referitor la impactul modificãrilor, dacã acestea afecteazã condiţiile prevãzute la pct. 11.1. În situaţia în care modificãrile privesc certificatul de înmatriculare la camera de comerţ şi industrie, organismul desemnat va transmite Comisiei de desemnare şi copia documentului actualizat.
12.1. Supravegherea organismelor desemnate se realizeazã de cãtre organismul naţional de acreditare în conformitate cu procedura de supraveghere prevãzutã la pct. 8.4.
12.2. În termen de 10 zile lucrãtoare de la data încheierii auditului de supraveghere, organismul desemnat va informa Comisia de desemnare cu privire la rezultatul auditului de supraveghere, prin transmiterea raportului complet de audit, încheiat de cãtre echipa de evaluare a organismului naţional de acreditare.
12.3. Organismele desemnate vor informa Comisia de desemnare cu privire la limitarea, suspendarea, retragerea, expirarea acreditãrii şi/sau reînnoirea acesteia.
13.1. În cazul existenţei oricãrui dubiu privind respectarea cerinţelor care au stat la baza desemnãrii, organismul desemnat va transmite, la solicitarea Comisiei de desemnare, toate informaţiile necesare pentru clarificarea situaţiei apãrute. Dacã este cazul, la solicitarea Comisiei de desemnare organismul naţional de acreditare va realiza un audit de supraveghere neplanificat la organismul desemnat în cauza. Totodatã Comisia de desemnare poate întreprinde orice alte mãsuri necesare clarificarii dubiilor existente.
13.2. Organismul naţional de acreditare va transmite Comisiei de desemnare raportul şi concluziile referitoare la auditul de supraveghere prevãzut la pct. 13.1, în termen de doua zile lucrãtoare de la finalizarea acestuia.
14.1. În situaţia în care în cadrul procesului de evaluare sau supraveghere se constata neconformitãţi fata de cerinţele prezentelor norme metodologice, Comisia de desemnare împreunã cu organismul naţional de acreditare şi organismul desemnat în cauza vor stabili mãsurile necesare şi programul pentru eliminarea neconformitatilor.
14.2. În funcţie de natura neconformitatilor, Comisia de desemnare poate decide ca pe o perioada determinata, pana la eliminarea neconformitatilor, activitatea organismului în domeniul în care este desemnat sa fie limitatã sau suspendatã.
15. Organismele desemnate trebuie sa permitã necondiţionat accesul reprezentanţilor Comisiei de desemnare la documente, precum şi participarea la activitãţile care privesc incercarile şi/sau evaluarile ce se realizeazã de cãtre acestea în legatura cu obiectul desemnãrii şi supravegherii, conform prevederilor prezentelor norme metodologice.
16. Organismele desemnate vor transmite Comisiei de desemnare în fiecare an, anterior datei de 1 martie, un raport scris referitor la activitãţile de certificare efectuate în anul calendaristic anterior. Raportul anual va conţine în principal informaţii privind:
a) documentele emise, refuzate sau retrase, conform sarcinilor atribuite organismului ca urmare a desemnãrii;
b) reclamaţiile şi apelurile înregistrate impotriva deciziilor organismului desemnat, inclusiv informaţii privind negocierile şi rezultatele în legatura cu acestea;
c) experienta acumulatã în urma realizãrii sarcinilor ce i-au revenit ca urmare a desemnãrii şi propuneri de perfecţionare a activitãţii;
d) activitãţile subcontractate, subcontractantii şi experienta dobandita ca urmare a subcontractarii activitãţilor pentru realizarea sarcinilor ce i-au revenit ca urmare a desemnãrii;
e) dificultãţile intampinate în realizarea sarcinilor ce i-au revenit ca urmare a desemnãrii şi mãsurile pe care le-a luat pentru eliminarea acestora sau pe care urmeazã sa le ia în acest scop;
f) modul de participare la activitãţile de standardizare din domeniul în care a fost desemnat.
17. Anexa face parte integrantã din prezentele norme metodologice.


ANEXA 1
-------
la normele metodologice
-----------------------

Organismul .......................................................
(denumirea completa, adresa, telefon/fax, e-mail, cod unic
de înregistrare, nr. de ordine la camera de comerţ
şi industrie)


Nr. ....../data.........*1)


CERERE DE DESEMNARE

Organismul ...............................*2), având sediul în ...............................*3), reprezentat prin director/preşedinte ....................*4), în aplicarea prevederilor art. 5 alin. (1) din Normele metodologice privind desemnarea şi notificarea nationala a laboratoarelor de încercãri, precum şi a organismelor de certificare şi de inspecţie care realizeazã evaluarea conformitatii produselor din domeniile reglementate prevãzute în <>Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitatii produselor, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 487/2002 , şi ale <>art. 7 din Hotãrârea Guvernului nr. 433/2002 privind stabilirea condiţiilor de punere în funcţiune a instalaţiilor de transport pe cablu pentru persoane, solicita Ministerului Industriei şi Resurselor - Comisia de desemnare a organismelor care realizeazã evaluarea conformitatii instalaţiilor de transport pe cablu pentru persoane sa fie evaluat în vederea desemnãrii în scopul de a realiza evaluarea conformitatii pentru grupa de produse ....................*5) prin ...............................*6).
Anexãm la prezenta urmãtoarele documente*7):
..................................................................
..................................................................
..................................................................


Directorul/Preşedintele organismului
.......................................*8)


--------------
*1) Numãrul/data de înregistrare la Comisia de desemnare.
*2) Denumirea completa a organismului.
*3) Adresa completa, codul poştal.
*4) Numele şi prenumele.
*5) Denumirea şi codul grupei de produse ce face obiectul evaluãrii, asociate activitãţilor CAEN.
*6) Denumirea procedurilor de evaluare a conformitatii produselor ce fac obiectul evaluãrii.
*7) Documentele conform prevederilor art. 5 alin. (1) din Normele metodologice privind desemnarea şi notificarea nationala a laboratoarelor de încercãri, precum şi a organismelor de certificare şi de inspecţie care realizeazã evaluarea conformitatii produselor din domeniile reglementate prevãzute în <>Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitatii produselor, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 487/2002 .
*8) Numele, prenumele, semnatura directorului/preşedintelui şi ştampila organismului.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016