Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 23 octombrie 2000  privind aplicarea prevederilor   Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 163/2000 pentru diminuarea arieratelor la bugetul de stat    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE din 23 octombrie 2000 privind aplicarea prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 163/2000 pentru diminuarea arieratelor la bugetul de stat

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 528 din 26 octombrie 2000
A. În contabilitatea agenţilor economici şi a persoanelor juridice fãrã scop lucrativ
a) Majorãrile de întârziere prevãzute la art. 1 din ordonanta, reflectate în creditul contului 448 "Alte datorii şi creanţe cu bugetul statului" şi, respectiv, în bilanţul contabil la 31 decembrie 1999:



448 "Alte datorii şi creanţe = 7718 "Alte venituri excepţionale din
cu bugetul statului" operaţiuni de gestiune"
şi concomitent


- Debit cont de ordine şi evidenta 8038 "Alte valori în afarã bilanţului"
Persoanele juridice fãrã scop lucrativ vor inregistra sumele respective la venituri astfel:


448 "Alte datorii şi creanţe = 7718 "Alte venituri excepţionale din
cu bugetul statului" operaţiuni de gestiune"
(pentru activitãţile economice)
448 "Alte datorii şi creanţe = 7399 "Alte venituri din activitãţile fãrã
cu bugetul statului" scop lucrativ"
(pentru activitãţile fãrã scop lucrativ)
448 "Alte datorii şi creanţe = 791 "Venituri cu destinaţie specialã"
cu bugetul statului"
(pentru activitãţile cu destinaţie specialã)


Concomitent sumele respective se evidenţiazã şi în debitul contului 8038 "Alte valori în afarã bilanţului".
b) Majorãrile de întârziere înregistrate în perioada 1 ianuarie-15 decembrie 2000 în creditul contului 448 "Alte datorii şi creanţe cu bugetul statului" (articol contabil 6718 = 448) vor fi stornate prin efectuarea aceluiaşi articol contabil în roşu sau cu semnul minus, astfel:



6718 "Alte cheltuieli excepţionale = 448 "Alte datorii şi creanţe - cu sumele
privind operaţiunile de cu bugetul statului" în roşu sau cu
gestiune" semnul minus
şi concomitent

- Debit cont de ordine şi evidenta 8038 "Alte valori în afarã bilanţului"



La persoanele juridice fãrã scop lucrativ, în cadrul contului 6718 "Alte cheltuieli excepţionale privind operaţiunile de gestiune" sumele vor fi evidentiate în analitice distincte, pe feluri de activitãţi.
c) Majorãrile de întârziere calculate de persoanele juridice, pe propria rãspundere, potrivit art. 3 din ordonanta, şi neinregistrate în conturi bilantiere se vor reflecta în debitul contului de ordine şi evidenta 8038 "Alte valori în afarã bilanţului".
d) La data de 15 decembrie 2000 sumele evidentiate în debitul contului 8038 "Alte valori în afarã bilanţului", se vor regulariza astfel:
- Majorãrile de întârziere scutite la plata ca urmare a achitãrii debitelor la termenele şi în condiţiile prevãzute de ordonanta se vor evidenţia în creditul contului 8038 "Alte valori în afarã bilanţului".
- Majorãrile de întârziere aferente debitelor neachitate în condiţiile prevãzute la art. 4 sau 5 din ordonanta se vor evidenţia în creditul contului 8038 "Alte valori în afarã bilanţului" şi concomitent în conturi bilantiere, efectuandu-se articolul contabil:



6718 "Alte cheltuieli excepţionale = 448 "Alte datorii şi creanţe cu bugetul
privind operaţiunile de statului"
gestiune"



La persoanele juridice fãrã scop lucrativ în cadrul contului 6718 "Alte cheltuieli excepţionale privind operaţiunile de gestiune" sumele vor fi evidentiate în analitice distincte, pe feluri de activitãţi.
Majorãrile de întârziere astfel evidentiate se vor reflecta în bilanţul contabil la 31 decembrie 2000.
B. În contabilitatea instituţiilor publice
a) Majorãrile de întârziere prevãzute la art. 1 din ordonanta, reflectate în creditul contului 232 "Decontãri cu bugetul statului" (articol contabil 410, 420, 421 etc. = 232) şi raportate prin darea de seama contabila la 31 decembrie 1999, vor fi stornate prin efectuarea aceluiaşi articol contabil în roşu sau cu semnul minus, astfel:



% = 232 "Decontãri cu bugetul - cu sumele
statului" în roşu sau
cu semnul minus
410 "Cheltuielile
instituţiei publice
finanţate de la buget"
420 "Cheltuielile
instituţiei publice
finanţate din venituri
extrabugetare"
421 "Cheltuieli din
fonduri cu destinaţie
specialã"
etc.
şi concomitent



- Debit cont de ordine şi evidenta 979 "Alte operaţiuni în afarã bilanţului"
Aceste prevederi sunt aplicabile şi în situaţia majorãrilor de întârziere datorate bugetului de stat pentru debite restante, înregistrate în creditul contului 232 "Decontãri cu bugetul statului" pana la data de 15 decembrie 2000.
b) La data de 15 decembrie 2000 majorãrile de întârziere evidentiate în contul în afarã bilanţului 979 "Alte operaţiuni în afarã bilanţului" se vor regulariza astfel:
- majorãrile de întârziere scutite la plata ca urmare a achitãrii debitelor la termenele şi în condiţiile prevãzute de ordonanta se vor evidenţia în creditul contului 979 "Alte operaţiuni în afarã bilanţului";
- majorãrile de întârziere aferente debitelor neachitate în condiţiile prevãzute la art. 4 sau 5 din ordonanta se vor evidenţia în creditul contului 979 "Alte operaţiuni în afarã bilanţului" şi concomitent în creditul contului 232 "Decontãri cu bugetul statului", efectuandu-se articolul contabil:



% = 232 "Decontãri cu bugetul statului"
410 "Cheltuielile instituţiei publice
finanţate de la buget"
420 "Cheltuielile instituţiei publice
finanţate din venituri extrabugetare"
421 "Cheltuieli din fonduri cu destinaţie
specialã"
etc.



Majorãrile de întârziere astfel evidentiate se vor reflecta în darea de seama contabila încheiatã la data de 31 decembrie 2000.
11. Pe perioada de amânare la plata a majorãrilor de întârziere, prevãzutã la art. 1 din ordonanta, termenul de prescripţie a dreptului de a cere executarea silitã a acestora se suspenda în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 11/1996 . În aceasta perioada organele de executare ale unitãţilor teritoriale ale Ministerului Finanţelor nu vor începe sau nu vor continua, dupã caz, procedura de executare silitã prevãzutã de lege pentru recuperarea majorãrilor de întârziere.
Prevederile alineatului precedent nu sunt aplicabile debitelor reprezentând impozite, taxe şi alte venituri ale bugetului de stat, care au generat majorãri de întârziere. Dacã exista pericolul ca debitul sa nu poatã fi realizat în termenul legal de prescripţie prin efectuarea plãţii din proprie initiativa, organele competente vor proceda la urmãrirea acestuia prin modalitãţile prevãzute de lege pentru executarea silitã.
12. În termen de 30 de zile de la data de 19 octombrie 2000 debitorii persoane juridice care pot beneficia de prevederile ordonanţei vor depune în mod obligatoriu situaţia privind majorãrile de întârziere calculate pana la aceasta data şi neplãtite, pe feluri de venituri ale bugetului de stat, conform anexei nr. 1 la prezentele norme metodologice, la organele fiscale teritoriale la care sunt înregistraţi ca plãtitori de impozite şi taxe. Debitele şi/sau majorãrile de întârziere pentru care sunt în derulare amânãri şi/sau eşalonãri la plata (integral sau parţial) se vor marca cu asterisc (*).
13. Conform prevederilor art. 15 alin. (2) din ordonanta direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, vor tine evidenta majorãrilor de întârziere scutite sau reduse la plata, urmând sa raporteze la Direcţia monitorizarea contribuabililor mari, lunar, pana la data de 15 a lunii urmãtoare celei de referinta, situaţia privind încasãrile din debite restante şi majorãrile de întârziere scutite sau reduse pana la data respectiva, cumulat, conform anexei nr. 2 care face parte integrantã din prezentele norme metodologice.
14. Actele de control încheiate de organele abilitate ale Ministerului Finanţelor, privind constatarea sumelor reprezentând majorãri de întârziere scutite sau reduse în conformitate cu prevederile ordonanţei, pot fi atacate conform prevederilor <>Legii nr. 105/1997 pentru soluţionarea obiectiunilor, contestaţiilor şi a plangerilor asupra sumelor contestate şi aplicate prin actele de control sau de impunere ale organelor Ministerului Finanţelor, cu modificãrile ulterioare.



ANEXA 1


la normele metodologice
-----------------------


┌────────────────────────────────────┐
│Denumirea plãtitorului..............│
│Adresa..............................│
│Înregistrat la........ cu nr. ......│
│Codul de înregistrare fiscalã ......│
│Numãrul de înregistrare ...../......│
└────────────────────────────────────┘


Cãtre
Direcţia generalã a finanţelor publice şi controlului financiar de stat a
judeţului................../municipiului Bucureşti


SITUAŢIA
privind majorãrile de întârziere calculate pana la data de 19
octombrie 2000 şi neplãtite, pe feluri de venituri ale bugetului de stat

- lei -
┌────┬──────────────────────────────┬───────────────────┬────────────────────┐
│Nr. │Impozite, taxe şi alte obliga-│Debitul restant la │ Majorãri de │
│crt.│tii datorate bugetului de stat│19 octombrie 2000 │ întârziere │
├────┼──────────────────────────────┼───────────────────┼────────────────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │
├────┼──────────────────────────────┼───────────────────┼────────────────────┤
├────┼──────────────────────────────┼───────────────────┼────────────────────┤
├────┼──────────────────────────────┼───────────────────┼────────────────────┤
├────┼──────────────────────────────┼───────────────────┼────────────────────┤
├────┼──────────────────────────────┼───────────────────┼────────────────────┤
├────┼──────────────────────────────┼───────────────────┼────────────────────┤
├────┼──────────────────────────────┼───────────────────┼────────────────────┤
└────┴──────────────────────────────┴───────────────────┴────────────────────┘

Sumele prevãzute mai sus sunt calculate potrivit normelor legale.

Conducãtorul unitãţii, Conducãtorul compartimentului
financiar-contabil,
........................................ .................................
(numele, prenumele, funcţia, (numele, prenumele, funcţia,
semnatura şi ştampila) semnatura şi ştampila)

Data depunerii....................



NOTA:
Se vor marca cu asterisc (*) debitele şi/sau majorãrile de întârziere pentru care sunt în derulare amânãri şi/sau eşalonãri la plata, pentru care s-a fãcut opţiunea conform prevederilor pct. 8.1 din normele metodologice.



ANEXA 2


la normele metodologice
-----------------------

DIRECŢIA GENERALĂ A FINANŢELOR PUBLICE
ŞI CONTROLULUI FINANCIAR DE STAT
A JUDEŢULUI ......./MUNICIPIULUI BUCUREŞTI


Cãtre
Direcţia monitorizarea contribuabililor mari


SITUAŢIA
privind încasãrile din debite restante
achitate şi majorãrile de întârziere scutite/reduse
pana la data de................... (cumulat)

- lei -


┌────┬──────────────────────────────┬─────────────────┬──────────────────────┐
│Nr. │Impozite, taxe şi alte obliga-│ Încasãri │Majorãri de întârziere│
│crt.│tii datorate bugetului de stat│ debite │ scutite/reduse │
├────┼──────────────────────────────┼─────────────────┼──────────────────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │
├────┼──────────────────────────────┼─────────────────┼──────────────────────┤
├────┼──────────────────────────────┼─────────────────┼──────────────────────┤
├────┼──────────────────────────────┼─────────────────┼──────────────────────┤
├────┼──────────────────────────────┼─────────────────┼──────────────────────┤
├────┼──────────────────────────────┼─────────────────┼──────────────────────┤
├────┼──────────────────────────────┼─────────────────┼──────────────────────┤
├────┼──────────────────────────────┼─────────────────┼──────────────────────┤
│ │ TOTAL: │ │ │
└────┴──────────────────────────────┴─────────────────┴──────────────────────┘

Director general,
....................................................


---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016